Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z knih!

karel304

#7923 Evoorg: Davos neposlal část vojska hned za Jonem protože opustit území bráněné příkopy a vyjet na dostřel lučištníků byl způsob jak udělat z armády jehelníček. Jinak jestli se nepletu, po vraždě Rickona Jon otočil zpět a ne proti Ramsayovi, ovšem sejmuli mu koně – pak teprve bylo už životně nutné mu vyjet na pomoc. Sansa nevědela zda vůbec a kdy Malíček dorazí, ještě ale zřejmě se tohle bude mezi ní a Jonem řešit v 10. epizodě. Jinak jo, určitě se scénář dal napsat líp, ale i tak díl super.

#7943 Darth Jar Jar #7950 Evoorg
21.6.2016 | 13:43:47
Darth Jar Jar

#7923 Evoorg: 1.Davos reagoval, až když to šlo opravdu do sraček, do té doby doufali, že to Jon a Rickon zvládnou… A jinak, jak by mu ta podpora hned od začátku asi tak pomohla proti, jak píšeš: „stačil by jeden přesný šíp a jeho armáda by byla bez vůdce“

2. Lord of light…

4. "Pokud by ses mě zeptal dříve, řekla bych ti, abys neútočil na Zimohrad… " To jen k tomu tvému že ho donutila zaútočit s nedostatkem sil.

Též jsem si říkal, proč mu neřekne o armádě z Údolí, ALE jak si mohla být jistá, že Malíček opravdu dorazí? Co vlastně mohla Jonovi říct? Sansa: No, víš Jone, Malíček mi slíbil pomoc, ale já ho za to co mi udělal poslala do pr…, ale pak se věci vyvinuly tak, že jsem raději poslala havrana s prosbou o pomoc… Jon: S koliky muži bysme mohli počítat? Sansa: Nevím… Jon: Kdy by mohl dorazit? S: Nevím… J: Dorazí vůbec? S: Asi, možná, nevím… je to Malíček… J: Takže mám čekat na někoho kdo tě dodal Boltonům, a přitom není vůbec jisté zda dorazí. To se mi ta už teď hádající se armáda, může rozpadnout úplně, a nebudu mít proti Ramsymu vůbec nic… S: Jako bych nic neřekla…

Nebo čekali → Malíček se připojuje k Jonově armádě → Ramsey sere na bitvu na poli a zůstává v Zimohradu → umírá mnohem víc vojáků…

#7946 kutas
21.6.2016 | 14:08:59
Darth Jar Jar

#7941 karel304: Pleteš, Jon chytil nerva, a rozhodl se, že si to s Ramsym vyřídí osobně, proto mu vyslal Davos jízdu na pomoc.

#7990 karel304
21.6.2016 | 14:12:40
mr_bungle

#7909 millay24ify: Když Jonovi neřekla o setkání s Malíčkem v Krtkoměstěčku, ani o tom, že mu psala, nechápu, proč všechny tak udivuje, že mu neřekla, že čeká posilu. Důvodem, proč to neudělala, by mohlo být i to, že se obávala, že Jon Malíčka zapíchne za to, že ji dal Ramseymu, čímž by o posilu z Údolí asi přišli. Možná měla ten (pro Jona a Boltony) nečekaný vpád v plánu. Kdyby to Jon věděl, nejspíš by změnil taktiku, což by mohlo být podezřelé Ramsaymu (protože to sice byl sadistický psychopat, ale ne blb), a taky by mohl změnit taktiku, zakopat se na Winterfellu, celá bitva by se protáhla a šance na vítězství Starků by se o dost snížily. Jak správně mnozí poznamenali, Malíčkův NEČEKANÝ vpád zvrátil vítězství na stranu Starků a znamenal Ramsayho konec. To, že by mohlo být ušetřeno tisíce životů, kdyby o tom Jon věděl, není jisté. Naopak dlouhé obléhání Winterfellu by mohlo Sever ještě víc rozdělit, situaci vyostřit a mrtvých by mohlo být ještě víc.

Co se týká Sansiny „zrady“ vůči Jonovi, zajímalo by mě, jestli to Jon bude nějak řešit (v traileru říká něco jako musíme držet při sobě, je kolem nás mnoho nepřátel a pak políbí Sansu na čelo), nebo to nechá být, když vyhráli. A jestli Starkové nějak potrestají zradu Umberů a Karstarků.

#7986 Eddard1
21.6.2016 | 14:18:44
Moor8

Opravdu zajímavý díl, i když tam bylo pár divných momentů.

Meereen: Konečně jsme viděli Draky v akci. Leč čekal jsem trochu větší zkázu. Chápu, že Dany nechtěla spálit všechny lodě, jelikož je potřebuje, ale nemyslím si, že by se flotila vzdala po spálení jedné z nich. Předpokládám, že draci nemohou chrlit oheň donekonečna a dříve, či později by jim došly zásoby té látky, kterou používají k chrlení ohně. Obzvlášť, když toho tolik vyplýtvali na jednu loď. Lepší by bylo, kdyby spálili část flotily. Pak mi přijde, že to ti páni měli až moc snadné. Doufal jsem, že je zajmou a budou popraveni nějakým nehezkým způsobem. Taky mě zklamalo, že nebyl udělán příjezd Greyjoyů, ale rovnou už byli na jednání u Dany. Trochu odbyté. Mohli zasáhnout do boje nebo naopak vzbudit paniku.

Zimohrad: Tady už je to trochu horší. Jednak je stupidní, že v tak závažné situaci se nějak nedomluví. Sansa mu prostě měla říci, že může sehnat armádu. S bitvou mohli pár hodin i dní počkat. Jelikož jim Sansa jela naproti, tak museli být domluveni, kdy a kde se potkají. Stejně tak je divné, že tak velká armáda prošla bez povšimnutí. Minimálně Boltonům by dal někdo echo. A být Ramseym, tak nevylezu ze Zimohradu. Proti němu je jízda k ničemu. Ale fajn, chtěli ukázat bitvu, což chápu. Obléhání by trvalo pro příběh celkem dlouho a nebylo by to pravé vzrůšo. Tak to mohli vysvětlit tak, že Jon se jel setkat s armádou údolí a Ramsey tomu chtěl zabránit a zničit Jona dříve, než k tomu dojde, překvapil je a došlo k bitvě. Bez Jona a Sansy by údolí nemělo důvod bojovat a nejspíše by se vrátili domů. Hned by to dávalo smysl.

Co se týče bitvy samotné, tak jsem čekal, že jak pustil Rickona a Jon se pro něj rozjel, tak to Ramsey udělal, aby vylákal Jona a místo Rickona zastřelil jeho. Od Jona to byla pitomost nechat se takhle vyprovokovat. Pak mě zaráží ty hromady mrtvol na bojišti. Se asi inspirovali třístovkou nebo nevím… Také mohli poslat pár jezdců, aby odřízli Ramseyho od Zimohradu. Pak jak Jon dokázal úspěšně chytat ty šípy… No a nakonec smrt Ramseyho: škoda, že mu šel hned po obličeji. Kdyby začali od spodu, víc by si to „užil“

21.6.2016 | 14:22:27
kutas

#7942 Darth Jar Jar: Sansa věděla jak bitva dopadne ve chvíli kdy jí Malíček řekl že jí přijede na pomoc a lišácky to Jonovi neřekla protože pak by ten díl nebyl tak napínavej i když byl dost předvídatelnej

21.6.2016 | 14:24:49
Mňaukaj

#7923 Evoorg: Panečku ty jsi se rozepsal, všechna čest :) Já bych se k tomu nějak extra nevracel, vždyť o nic nejde. Jediné co se mi nelíbilo, bylo jednání Sansy. A pokud se takto chovala v seriálu, tak si myslím, že se i tak bude chovat později v knize. A pokud jde o Johna, který když dorazí k mrtvému Rickonovi a heroicky si stoupne před přijíždějící kavalerii, tak ano je to na efekt a bylo už to spíš takové to odevzdání se. To když si i rozepl opasek o odhodil pochvu, zřejmě si řekl, že už to nebude potřebovat. Už nemohl couvnout, ale také prakricky měl za zády svoji jízdu, kterou vyslal Davos, sice později, ale i tak byl John v první řadě, ve které by se stejně ocitl, kdyby vyjel se svým vojskem napříč bitvě. Já to nechci rozebírat do realismu. To bychom takto mohli dělat s každým seriálem či filmem. I tam by hlavní hrdina zařval během první potyčky, ale on ne, on je hero a zabije hromadu lidí a nakonec se drží jen za rameno :) Prostě je zbytečné takové věci řešit, protože je to film\ seriál ;) Ale pěkně jsi se rozepsal a dobře se to četlo :)

21.6.2016 | 14:50:16
frank.db

Ti ,kteří se těší, že v desátém díle bude tower of joy, kde bude ukázán malý Jon, tak budou zklamání. Původ Jona bude odhalen až v příští sérii (pokud věříme tvůrcům). Takže bud tvůrci lhali, nebo se na tower of joy narodilo jiné dítě. Ale jelikož jsou vlastně jen dvě pravděpodobné teorie o původu Jona, tak vlastně i vyloučení jedné z nich by na 99% potvrdilo tu druhou teorii, takže si myslím, že tower of joy v příštím díle neuvidíme. Ale vzhledem k tomu, jak o Jonovi tvůrci rádi lhali, tak se asi nedá spoléhat ani na takové úvahy…

#7949 anakon4
21.6.2016 | 15:29:26
anakon4

#7948 frank.db: Jon je buďto syn LR nebo N a to druhý ani není teorie, protože v knihách je to ofiko.

21.6.2016 | 15:38:36
Evoorg

#7941 karel304: V tomhle se pleteš, Jon té armádě sám vyrazil vstříc jako ochotný lumík na popravu. Co se týče tvé narážky na to, že jízdu neposlal kvůli bezpečnosti – v tomhle právě je problém, Davos nechal ujet nejvyššího velitele vojska osamoceného a zcela nechráněného na dostřel nepříteli, jasně že by někteří z těch jezdců zařvali, ale zvýšilo by to možnost přežití Jona, o což tu jde, jak se konec konců ukázalo chvíli poté, když Jonova armáda dobrovolně vjela do jasné pasti aby svého velitele ochránila

Darth Jar Jar

  1. Jenže problém je v tom, že i kdyby Jon Rickona zachránil, byl by stále izolován od zbytku svých spolubojovníků a na dostřel nepříteli, nebo snad Davos spoléhal na Ramsayovu čest, že po záchraně Rickona nechá Jona odjet v klidu těch několik stovek metrů zpět?

Jinak ohledně Sansy a těch dvou možností, proč Jonovi nic neřekla:

  1. Jon by nechtěl mít s jeho armádou spolupracovat – osobně bych řekl, že Jon by darovanému koni na zuby nekoukal, ale přijal bych tuhle teorii bez problému, jenže je tu prostě jeden zásadní háček – nám jako divákům nic takového nebylo naznačeno a mezi Sansou a Jonem neproběhl jediný hovor na téma Malíček, takže prostě nemám důvod v tomhle směru myslit si to či ono. Je na scénáristovi, nikoli fanoušcích, aby osvětlil motivace pro jednání postav a v seriálu prostě nikdo ani slovem nezmínil, že by mezi Jonem a Malíčkem měl být rozpor, takže si stojím na tom, že se jedná o scénáristic­kou botu.
  2. Sansa nevěděla, zdali Malíček dorazí – fajn, ale Sansa chtěla pozdržet Jonovi snahy o obléhání s nedostatečným počtem vojáků a neřekne mu přitom o několikatisícové armádě kousek od nich, která jim přislíbila pomoc? Jakžtakž se její motivace dala pochopit do chvíle, kdy Malíčkovi nevěřila, ale jakmile se mu rozhodla napsat ten dopis, nebyl sebemenší důvod k tomu cokoli tajit, zvlášť když chtěla Jona odradit od předčasného útoku na Winterfell.
  3. moment překvapení

to je něco, co může platit pro nás, fanoušky, protože známe průběh bitvy a tak víme, že triumfální příchod Malíčkovi armády zvrátil celý výsledek, jenže Sansa ani Malíček nemohli tušit, jak bude probíhat a tak ve chvíli, kdy vjeli na pole, mohla být klidně početně přečíslená Jonova armáda zadupána do země a Ramsay ve Winterfellu srkat kakao, čímž by takový Sansy tah měl za následek jedině to, že pohřbila své dva bratry a jednu loajální armádu.

A opět říkám, je to fikce a neměl bych s žádnou z výše zmíněných teorií zas takový problém, kdyby mi je ovšem nepřekládali fanoušci seriálu ale seriál sám, v něm ale prostě nic takového nebylo a to ani naznačeno. Co dělalo příběh GoT vždy tak silným je právě hloubka postav a fakt, že se vždy dala pochopit motivace pro jejich jednání. Tenhle prvek začíná být ale z děje postupně vytlačován …

#7953 trinnn
21.6.2016 | 15:43:26
trinnn

že Arya neumře, že Jon vyhraje bitvu, že Daenarys porazí otrokáře to je všechno v pohodě a v podstatě nezbytné pro nějaké rozumné pokračování příběhu, ale proboha proč to musí dělat tak stupidním způsobem!?!? Kdyť ty dialogy jsou jak z béčkovejch filmů devadásatejch let: „Vy jste to nepochopili to projednáváme Vaší kapitulaci“, „Naši otcové byli zlí, my jsme dobré.“, debilní dialogy o taktice s Tormundem. Kde se proboha vzali ty hromady mrtvol v bitvě (myslím doslova ty několikametrové hromady)? Proč z Aryi museli udělat jehelníček a donutit jí dělat parkour se zraněním na který prostě musela umřít (pobodal jí někdo kdo je ve vraždění tak trochu profík). Scénáristi vyrábí rádoby zvraty tam kde nejsou a ani to nedokáží prodat. Bejval to seriál s promyšleným příběhem, kde postavy měli nějakou hloubku. Teď se to smrsklo na „Já dobrý. Ty zlý. Dobro vyhraje.“

#8005 Michgod
21.6.2016 | 15:44:55
rowe

#7923 Evoorg: naprostej souhlas, já to nedokázal vyjádřit tak přesně. Prostě nejde o to zhollywoodštění, ale o to, že jsou tam prostě nesmysly, který člověka urážej a šly by vyřešit úplně jednoduše a s přehledem bez vícenákladů a se setjnými wov efekty

21.6.2016 | 15:45:36
trinnn

#7950 Evoorg: přesně tak postavy začínaj být plochý jak prsa Aryi…

21.6.2016 | 15:48:09
Engeneer

Jak já to vidím, je jenom jeden logický důvod proč Sansa mlčela. Prostě chtěla, aby v nadcházející bitvě zařvali oba její bratři a tak by nezbyl nikdo, kdo by mohl zpochybnit její nárok na Winterfell. Potom, co by dorazil Malíček by už lehce porazil oslabené Boltony, ale zvoral to a dorazil moc brzo.

#7955 trinnn #7957 mr_bungle
21.6.2016 | 16:08:20
trinnn

#7954 Engeneer: to by bylo docela dobrý a v duchu knihy…

21.6.2016 | 16:36:02
Smooth

Tak mě napadá – škoda že Jon v předchozí sérii popravil Janose Slynta. Bylo by hezké, kdyby teď Janos řekl ve Jonovi – „Pamatuješ jak ti zemřel otec? To Malíček ho zradil a dal mu nůž pod krk“ :)

21.6.2016 | 16:39:25
mr_bungle

#7954 Engeneer: Jak by bastard Jon Sníh mohl zpochybnit Sansin nárok a proč by to dělal?

#7958 Engeneer
21.6.2016 | 16:44:52
Engeneer

#7957 mr_bungle: Ze Sněha lze udělat Stark poměrně snadno. Neříkám, že by to udělal, jen by stačilo, kdyby se Sansa bála, že by to mohl udělat a rozhodla se jednat. Samozřejmě jsem to myslel napůl žertem. Tento scénář by totiž vyžadoval, aby byla Sansa chladnokrevná a něco se od Malíčka opravdu naučila. Ve skutečnosti ale její vývoj v seriálu přešel od „je blbá, protože je dítě“ k „je blbá, protože prostě je“.

#7959 mr_bungle
21.6.2016 | 16:55:00
mr_bungle

#7958 Engeneer: Ze Sněha může udělat Starka pravděpodobně jen král a asi jen na žádost nějakého Starka, viz Ramsay, který byl uznán za Boltona královským výnosem. Sansa mi blbá nepřipadá, naopak si myslím, že časem by mohla Malíčka klidně přečůrat.

#7960 Engeneer
21.6.2016 | 17:01:52
Engeneer

#7959 mr_bungle: Ano, dekret musí vydat král, ale korunovat se jím není těžké. Kdyby se například Jon korunoval králem severu a přesvědčil ty rody, kteří za ním stojí teď, aby ho podporovaly dál, na Severu už není nikdo, kdo by mu mohl otevřeně odporovat. Dokud by nepřišla armáda železného trůnu, tak by byl král severu a potažmo i Stark. Co udělala doteď tak chytrého, že si myslíš, že by někdy dokázala „přečůrat“ člověka, který se z ničeho stal jedním z nejmocnějších lidí v království a potom to království vlastnoručně dostal na kolena? Chápu, že má pro ni kvůli Cat slabost, ale kdyby šlo do tuhého, tak by se Malíček nenechal zaslepit city.

#7971 mr_bungle
21.6.2016 | 17:12:14


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama