Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z knih!

tap

#6980 Fosie: no a to je prave dalsi kratkozrakost. Kdyz bude Margery mrtva, opravdu ji nechaji Tyrellove vladnout? Jak chce vladnout bez Tyrellu? Lannisteri nemaji vubec zadny penize, pole, nic, cim by mohli zasobovat risi. Bez Tyrellu jsou uplne nahrany.

#6985 Fosie
26.5.2016 | 21:52:06
El Tigre Chino

Hele, tak jsem přemýšlel, ať už Tommen skočí z okna nebo ho zabije Hora, kdo je v pořadí na trůn? Baratheoni tím vymřou po meči i pro přeslici.

Jestliže se v následnictví počítá s rodinou královny, jakože asi ne, má podle targaryenského (salického) práva jistý nárok Kevan a Lancel. Popřípadě sama Cersei. Zároveň ho ale v takovém případě (skrz Margeary) získávají i Tyrellové – Barbrey Ryswell-Dustin takhle taky zdědila manželovy statky.

Největší nárok má v takovém případě samozřejmě Daenerys, ale tu si do Západozemí těžko někdo pozve.

Jedinou logickou variantou je tedy „dočasná“ regentská vláda ve stylu Gondoru, popřípadě zemský sněm, kde se zvolí nový král (logičtější varianta). V takovém případě by se o trůn mohli ucházet Lannisteři, Tyrellové a Estermontové.

#6988 Eleanor05 #6989 Zaizzara
26.5.2016 | 22:04:53
Deathstroke_9779

Keby sa cersei dozvie o tom ze tyrellovci jej zabili joffreyho bude sa snazit ich znicit ale v sucasnosti nema noc. Zlato ani vojsko ani moc nieto uz respekt. Skor sa sama znici. Ale pride mi to strasne ironicke ze jaime v dalsej epizode zautoci na baelorov sept aby zachranil margery.

26.5.2016 | 22:08:41
Deathstroke_9779

Nema moc*

26.5.2016 | 22:09:28
Fosie

#6981 tap: a co dělá Cersei „chytře“ nebo s plánem do budoucna? Margery dost nenávidí a pro její smrt udělá všechno, ta na všechny podle mě kašle a todle by jí vůbec nedělalo problém a nějaký nároky taky ne, děti má s bráchou, Neda nechali popravit i když měl pověření od Roberta a vzali si trůn atd.

26.5.2016 | 22:11:17
Oveckoun

https://www.youtube.com/watch?…

Pokud to už sem někdo dával, omlouvám se :P

27.5.2016 | 12:39:00
Sněhurec

Kdo se bude o Brana teď starat? Že by se na scéně objevil

Benjen?

27.5.2016 | 15:19:21
Eleanor05

#6982 El Tigre Chino: No, Baratheoni už vymřeli i po meči i po přeslici, protože Tommen je jenom Lannister a na trůn nemá právo, protože je vlastně bastard. Já bych teda byla pro Gendryho, to je taky bastard, ale alespoň ze správnýho rodu. Nakonec podle mě na trůn stejně usedne Daenerys, otázkou je, kdo bude vládnout po ní, protože nevím, jestli může mít děti. V jedné z dřívějších sérií, když mluvila o dracích, totiž říkala, že ti draci jsou jediné děti, které kdy bude mít. Její dítě s Drogem se narodilo slepé a s křídly, což mohlo být kvůli tomu rituálu, ALE pokud si přečtete trochu víc o Targaryenech, v jejich rodu se stávalo, že se některé děti narodily jako mrtvé nestvůry s šupinami a křídly, takže je to nejspíš tím zdegenerovaným rodem. A ještě jedna otázka, spíš tak pro zajímavost: existoval před vzpourou Roberta Baratheona nějaký jiný rod, který by vládl Západozemí, než Targaryeni? Myslím totiž, že ne.

#6993 El Tigre Chino
27.5.2016 | 15:27:12
Zaizzara

#6982 El Tigre Chino: Když zemře Tommen, tak nejspíš zanikne iluze Říše. Už teď Údolí, Dorne, Ostrovy a víceméně i sever, žijí svým životem, protože jsou těžce dobyvatelné. Pak záleží jak velkej bude zájem o sjednocenou říši, furt se budou moci Lannisteři s Tyrelly domluvit, silou vládnout ještě Bouřným a Řičním krajinám a přes iluzi vládnout i zbývajícím územím. Nebo díky silné rodinné vazbě může říši vládnout někdo z trojice Edmure Tully-Robert Arryn-Sansa Stark, kdy přes další sňatky získají Tyrelly a odříznutím Lannisterů od moci získají podporu Dorne. Samo nebo připluje Daenerys a pak není co řešit.

K seriálu, Daenerys jsem držel palce, tomu, že přes všechny okolnosti proti ní, si dokázala získat armádu, podporu a území. Ale to, co provedla s Dotraky … žila mezi nimi sotva rok a přesto si myslí, že ví, co je pro ně nejlepší, tak sehraje božské divadélko, zabije jejich vůdce, a už je odvádí z jejich domovů, protože jejich způsob života je nicotný a jen ona jim poskytne životní cíl, který stojí za to. Pro mě nyní nejméně oblíbená postava, Ramsey a další si na nic nehrají, jsou tací, jak na tehdejší dobu musí být, ale velká bojovnice proti otroctví, jež lidi svazuje horšími pouty než majetnickými ..

Pro mě nejsympatičtější je Theon, co všechno zažil, sáhl si na dno, a přesto se vzpamatoval, ten to může dotáhnout daleko. Celkově se mi linka na ostrovech líbí, i když je méně postav než v knize. Co se královolby týče, tak mi přijde normální jak proběhla. V knize musel Euron soupeřit s Victarionem, uznávaným velitelem, tak musel nasadit všechna esa, aby uspěl, v seriálu byla jeho soupeřkou žena, tak to zahrál přes to, že on je mužný, takže nemělo smysl, aby zatloukal, že Balona nezabil, místo toho z toho udělal plus. A že mluvil o velkém ptáku, no jen tím zdůrazňoval, že narozdíl od Balonova syna Theona, ho má. Nic nesmyslného. Furt se může s rohem vytáhnout, ale pokud v knize draky nezíská a jezdci budou jiní, tak by dávalo smysl, že v seriálu tohle zkrátí a zjednoduší, a draky předaj rovnou jezdcům.

#6990 Eleanor05
27.5.2016 | 16:00:37
Eleanor05

#6989 Zaizzara: Nechci se zastávat Daenerys, protože je to jedna z mých nejmíň oblíbených GoT postav, ale ona si určitě Dothraky nepřivlastní, pokud nebudou chtít. A když jo, tak co? Jsou to jedni z největších primitivů, co v Západozemí vůbec žijou. A Ramsey je takovej, jakej musí být? To snad ne! Copak se tam někdo jinej (kromě Joffreyho) chová tak, jak on? Ale to, že se říše rozpadne, je docela pravděpodobný i pokud by se k moci dostala Daenerys, by mohly různé části říše být více samostatné. I když by je třeba ona musela jmenovat, aby se k moci nedostávali lidi jako Ramsey Bolton. Sever a Dorne by se asi odtrhnul jako první, přece jenom Sever byl kdysi dávno nezávilý úplně a měl své vlastní krále. Tady by mohl vládnout Jon Sníh nebo Rickon (ženu by asi neakceptovali, ačkoli teda seriál jde čím dál víc cestou emancipace), Bran asi bude někde v nějakým stromě a o vládnutí se zajímat nebude. V Říčních krajinách by mohl vládnout Edmure Tully, v Údolí teda nevím, protože Robert (Robin) Arryn je k ničemu, Rovině by mohli vládnout Tyrellové (asi Willas Tyrell), Nevím teda, kdo zbude z Lannisterů, snad se vrátí Tyrion, ale ten bude možná Pobočníkem krále, tak pak Jaime by si mohl najít nějakou ženskou. Na Železnách ostrovech by pak mohla vládnout Yara (Asha). No a Daenerys by vládla té části země, ve které je Královo přístaviště (nevím, jak se překládá do češtiny) a pak Bouřlivému konci.

#6995 AviaRa #7000 Zaizzara
27.5.2016 | 16:33:15
Eleanor05

*Železných

27.5.2016 | 16:35:02
guglielmo

#6963 Nalen: Ono naozaj nie je celkom jasné, kto držal tie dvere a dúfam, že to neskôr upresnia. Moja teória je, že Bran sa k ovládnutiu Hodora celý čas nemal. Pri úteku ovládal Hodora najprv Three-eyed raven (po márnom vyzývaní Brana, aby počúval svojich priateľov). Keď Trojokú vranu zabili, dobehli práve ku dverám. Potom zbeleli oči Willisovi (Bran bol z toho vydesený a prekvapený) a mladý Willis sa „wargol“ do dospelého Hodora (prostredníctvom Čarostromu? Brana?). Dvere držal dobrovoľne Hodor. Preto Hodorovou smrťou prišiel o rozum. Nemohol sa včas vrátiť, lebo by neudržal dvere. Ale pri wargnutí sa nesmie umrieť v tele toho, koho ovláda – hrozí pomätenie a strata osobnosti. Keď sa Willisovi oči vyjasnili, Hodor umrel. A Willis začal komoliť, čo dovtedy kričal správne. Keď Hodor zomieral, bol sám sebou. Bola to jeho obeta. Pripomínam: Ak by ho ovládal Bran, tak je za jeho smrť plne zodpovedný.

#6994 El Tigre Chino
27.5.2016 | 16:52:06
El Tigre Chino

#6988 Eleanor05: Tommen je Baratheon dokud sám neřekne jinak nebo nepřijde někdo s přesvědčivým důkazem. Jistě, posledního skutečného Baratheona zabila Brienne u Zimohradu, ale pro většinu království je Tommen pořád právoplatným dědicem a Robertovým synem, i když se říká něco jiného. A i kdyby mu to bastardství dosvědčili, byl by Vodský, ne Lannister. Jestliže zemře, jakože určitě se tak stane do konce 6. série, bude potřeba zvolit nového krále. Daenerys to nebude, ledaže Západozemí dobude silou. Do té doby bude království nejspíš ovládat regentská vláda. Možnost je i taková, že moc převezmou Vrabčáci.

Žádný jiný rod krom Baratheonů a Targaryenů skutečně celému Západozemí nikdy nevládl. Největší území (krom Severu, samozřejmě) ovládali tak maximálně Durrandoni, když obsadili Říční krajiny. Jejich linie ale vymřela s nástupem Baratheonů.

Souhlasím s tím, že se jim těch sedm království už pomalu rozpadá a na konci příběhu už pravděpodobně žádný král na Železném trůnu nezůstane. Dorne se už osamostatnil a těžko se ho někomu podaří dobýt. Železné ostrovy nikoho nezajímají, Lannisteři si pravděpodobně udrží Říční krajiny, Arrynové (skrz Harrolda, který v seriálu není) Údolí, Starkové (s Jonem jako králem) Sever, a Tyrellové obsadí zbytek.

Edmure, Robin i Sansa nejsou jako vládci pravděpodobní. Edmure jakožto zajatec Lannisterů nemá na trůn ani nejmenší nárok. Sansa ledatak přes Tyriona, ale jejich manželství není platné. A Robin nejspíš brzy umře (a nárok nemá o nic větší, než Sansa s Edmurem). Je pravděpodobné, pokud budeme vůbec uvažovat nad tím že to říše celé přečká, že trůn převezme zkrátka ten se silnější armádou. Což může být Jon? Podle potenciálních spoilerů si ho Seveřani zvolí za krále – pokud se k němu tedy přidá Údolí (pod vedením Royců) a Říční krajiny (pod Blackfishem), může mít šanci uspět.

27.5.2016 | 17:14:09
El Tigre Chino

#6992 guglielmo: Však na tom, že je za ní odpovědný, není nic zvláštního. Naopak by to byl zajímavý vývoj postavy. Přeci jen Hodor byl zbabělec a je pravděpodobnější, že by utekl, než aby ty dveře celou dobu držel. Raději si to ale nechme vysvětlit v další epizodě.

27.5.2016 | 17:16:21
AviaRa

#6990 Eleanor05: Dothrakové nežijí v Západozemí, nýbrž ve Východozemí (Essos).

27.5.2016 | 17:21:16
Hodooor

#6938 Monkeyskunk: Neodjížděli s celou flotilou, v tom posledním záběru je vidět že některé lodě mají plachty nahoře a některé dole, kolik přesně těžko říct protože je to zdálky, já bych tipl že odjíždí menší část – kdyby měli většinu tak by přece nemuseli utíkat.

27.5.2016 | 19:03:12
rhobos

#6960 Eleanor05: A co takhle rozhodnutí propustit Jaimeho ? To nebylo stupidní? Máš pravdu… jenom se z toho vyvinulo to, že Karstark byl nasranej, zabil jiné Lannistry které si našel když neměl po ruce slíbeného králokata.. přišel kvůli tomu o hlavu, půlka armády ROBBA kvůli tomu odešla… neměl muže na to jít po Casterly Rock (což by bylo určitě brilantní a 100% úspěšný plán) a tak musel hledat muže jinde. U Freyů. Freyové zabili Robba, Catelin atd. Ukončili tím prakticky celou válku (se severem) a pustili k moci Boltony. Catelin (y) Výborně. GOOD JOB :D .

27.5.2016 | 19:09:15
TNO95

Hlavě vypudila Jona k noční hlídce, kdyby byl Jon s Robbem…#6960 Eleanor05:

#6999 Elliott1999
28.5.2016 | 4:27:07
Elliott1999

#6998 TNO95: Tak by byl mrtvý stejně jako on :) I samotný Jon to ve hře od TTG řekl, že by pravděpodobně Robba nezachránil a pouze by umřel s ním

28.5.2016 | 12:06:53
Zaizzara

#6990 Eleanor05: Nejspíš strukturou jsou nejpokročilejší společností divocí, a ti jsou hodně kulturně a technologicky primitivní. Chci jen říct, že Dotrakové jsou primitivní a násilní, ale to neznamená, že je to špatně, nebo že nejsou šťastní, natož že budou jinde šťastnější, když ani v zálivu otrokářů, ani v Západozemí není ráj. A že si je nepřivlastní pokud nebudou chtít, no Daenerys to schválně sehrála, že vyšla z plamenů nespálená, počítající s tím, že se před ní skloní, a uznají ji za svojí bohyni, a bohům se těžko odporuje. Uznávám, že to byl výborný tah, a né že by mi to přímo vadilo, jenom to z Daenerys dělá nevyrovnanou postavu, co sice bojuje proti otroctví, ale zároveň všude šíří svoji božskost.

S Ramsayem jsem to myslel tak, že když se dneska objeví někdo, kdo stahuje lidi a mučí, tak nám to přijde skoro nepředstavitelné a na trest smrti. Je to o třeba pět levelů nad dnešní normálnost. V Got světě jsou kanibalismus, mučení, zabíjení, otrokářství, mrzačení, rituální obětování celkem přirozenou věcí, ve válečných oblastech ještě eskalující. Takže Ramsey je sice horší než většina, ale „jen“ o level, a furt se najdou tací, kteří jsou ještě horší než on. Samozřejmě není v pořádku, má to v hlavě pomotané, ale narodil se jako bastard a jeho chování je kompenzace a snaha dokázat, že on je pravej Bolton. Nechtěl bych ho za kámoše, ale aspoň nežije v sebeklamu.

Třeba Ned Stark je považovaný za jednoho z nejlepších a nejčestnějších, on sám si to o sobě myslel, a z toho pohledu se cítil oprávněn soudit druhé. Přitom když přišlo na věc, tak mu vícekrát nevadilo čest zahodit a jednat, jak bylo vzhledem k okolnostem nejlepší, to neodsuzuji, jenom jde o to, že on sám tohle druhým neposkytl a hned sekal hlavy (průzkumník od noční hlídky utíkající před Chodci, Jorah Mormont prodávající lapky kvůli rozhazovačné manželce atd … ) a nestaral se, jestli mají dobrý důvod nebo ne. Nebyl to sice sadista, ale tím, že je typem, co si myslí, že může soudit, ho považuju za podobně špatného jako Ramsaye.

#7001 El Tigre Chino #7002 rhobos #7024 Eleanor05
28.5.2016 | 13:27:11


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama