Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z knih!

Eleanor05

#8403 Engeneer: „Mimochodem z chytrými dialogy se můžete rozloučit, ty skončily v té době, když už je nemohli přepsat ze stránek knih.“ V tomhle na 100% souhlasím (až na to „z“ :D). Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo si toho skoku po čtvrté sérii všimnul.

30.6.2016 | 14:37:10
montik

#8394 Eleanor05: Mě tahle argumentace asi nebaví:-). Takže bez příkras a zbytečných řečí…:-) Jen úplný truhlík by nepostřehl, že Pulp Fiction po finálním poskládání jednotlivých částí filmu (příběhu) tvoří chronologickou linku… Jestli jsi mě tím chtěla ohromit, tak se to moc nepovedlo…

V původním příspěvku o Pulp Fiction jsem napsal, že to není žádná novinka, ale jeden z možných způsobů vyprávění (což je ten Tvůj syžet, kterým se tady zbytečně poněkolikáté zaklínáš), byť mezi jednotlivými částmi příběhu existují poměrně ostré střihy. Napsal jsem někde, že jsem po zhlédnutí Pulp Fiction nepochopil dějovou linku? Naopak jsem opět zmínil, že chronologie není nezbytná, což je vlastnost syžetu…

Ostatně Pulp Fiction jsem zvolil jako dobře známý extrém. Ke Hře o trůny jsem v tomtéž příspěvku jen o větu výše napsal: „…nicméně je překvapující, že to trápí tolik lidí, přestože KNIHA je psána tak, že nepopisuje časovou linku, ale sleduje jednotlivé postavy…“

Všimla sis toho?:-) Uvádím, že kniha nepopisuje časovou linku, ale sleduje jednotlivé postavy… Máme to?:-) A navázal jsem na to tak, že z „filmového plátna“ a z klasiky typu Pulp Fiction bychom mohli být zvyklí, že chronologie není nezbytná…

Ale já vím, o co Ti šlo, jenže v tom je právě absurdnost celé situace. Zeptám se… Na koho vlastně reaguješ?:-) Odpověď je poměrně zřejmá – sama na sebe… Protože Ty jsi divák, který onu fabuli aktuální Hry o trůny nepochopil, respektive si ji dodatečně složil jen s obtížemi…. Nebo jsi mi chtěla vysvětlit:-), že jednotlivé části Pulp Fiction vlastně tvoří ucelený souvislý chronologický celek? Děkuji pěkně:-), ale v té souvislosti bych snad jen zmínil, že jsem se v šesté sérii Hry o trůny po zhlédnutí všech dílů zorientoval bez problémů a neměl jsem s pochopením dějové linky nejmenší problémy. Proto bych si dovolil tvrdit, že tuším, že lord Varys nepřicestoval do Dorne za den a stejně tak se za den nevrátil k Daenerys. Což některým diskutujícím a fanouškům činilo problémy a podivovali se nad teleporty. To ostatně byl i důvod sepsání mého původního příspěvku.

Závěr: S fabulí šesté řady Hry o trůny jsem tedy neměl problémy… Na rozdíl od Tebe, hm;-)

Ostatně vlastností lorda Varyse je, že se tak nějak náhle „zjevuje“ na různých místech… Kde by ho člověk zrovna nečekal… A nikdo ho nevidí přicházet… Tenhle obraz podporuje síť jeho ptáčků. Je to „král“ informací a dostane se nepozorován všude… Viz kniha…

Přistupme k první sérii:-). O co v první sérii šlo? Stručně. Představili jsme si rod Starků a vzali jsme to oproti knize v zásadě hopem. Rozdali jsme vlčata, zemřel pobočník, král přijíždí na Zimohrad, Bran padá z okna, Ned odjíždí do KL, Viserys provdá Daenerys, Ned se dovídá pravdu o králových potomcích, král umírá, Daenerys přichází o svého khala, Ned je uvězněn, popraven, Arya prchá, narodí se draci.

Hra o trůny měla být původně trilogie a první díl patří k nejucelenějším… S největším tahem na branku… Je to navíc první díl, takže by asi bylo dobré (hm;-) ) seznámit čtenáře (diváka) s prostředím a hl. postavami (např. KL, Zimohrad, rody)… Ono se to tak dělá;-). Výhodou pak je, že v dalších dílech už to není nutné… a lze ledacos přeskočit…

Kdo bude těmi hlavními postavami, a kdo bude s kým bojovat, začalo být jasné až po skončení šesté série… Ale to není chyba seriálu, ale G.R.R. Martina…Trochu soudnosti, prosím… On je tím, kdo táhne desítky postav, které posléze nechává zemřít. Tak je to nastaveno. Proto je zbytečné brečet nad linií v Dorne. Ostatně Dornu je pozornost věnovaná i v knize. Důležitost se často ukáže později…

Ano, Cercei pošle všem pozvánku, aby zašli do septa, aby ho mohla odpálit. Ještě před tím, než Tommen definitivně podlehl hlavnímu vrabčákovi, a než Tommen opět zakáže souboj jako formu rozsouzení, která platila mnoho a mnoho let. A také předtím, než Cercei zjistí, že soud je myšlen vážně…

Ta zkratkovitost je přesně ta, které by se Martin vyhnul… Naopak Cercei musí být zahnána do kouta, aby se v její hlavě zrodil šílený plán.

Divadlo tam bylo kvůli tomu, aby si Arya uvědomila, jaký příběh o jejím rodu je hlásán do světa, jak je vykreslen její otec nebo bratr Robb… Arya celou dobu v Bravosu lavíruje a tohle ji pomůže se rozhodnout, co udělat, tj. vrátit se domů… a pomstít své bližní.

#8425 Eleanor05
30.6.2016 | 15:26:54
montik

#8406 Hexa: Sám G.R.R. Martin podle svých slov nepředpokládal, že nastane chvíle, kdy seriál předběhne knihy. Nicméně i tak tvůrcům prozradil ledacos z budoucího děje. A lady Mormont v šesté řadě promluvila tak, jak by si to i Martin snad i mohl přát. Takže všechno úplně ztraceno není.

Je to televize. Půlka fanoušků by je za tu prodlevu utloukla. Navíc není jisté, kdy vyjde šestý díl, klidně to může být až rok 2017 a kdy vyjde sedmička je úplně ve hvězdách. Přerušit tenhle projekt by také mohlo znamenat ho už nikdy nedokončit. Ale nechápu tu lítost. Je seriál a jsou – budou knihy… A nakonec vzhledem k Martinově věku není úplně jisté, že vůbec knihy stačí dopsat…

30.6.2016 | 15:33:37
montik

#8401 Hexa: Pokud Arya zabila někoho nevinného, později za to zaplatí, a pokud ne… tak možná taky… Postavy dostávají naloženo a jejích životnost není vysoká v celém GoT:-)

30.6.2016 | 15:36:05
Eleanor05

#8422 montik: Tvl, začínám mít pocit, že jsi nějakej troll. Sám píšeš dosti arogantně a asi se domníváš, že jsi velice chytrý a máš skvělý styl psaní (např. tři tečky za každou větou, špatně napsaná jména postav). Není to „moje“ fabule a syžet, jsou to základní pojmy, které se užívají ve vyprávění. Rovněž mě dosti baví, že už jsi několikrát použil slova „ostrý střih“ úplně ve špatném smyslu. „Dosti ostré střihy“ :D To jako fakt? Mez jednotlivými povídkami v Pulp Fiction žádné ostré střihy nejsou. Ostrý střih je nejobvyklejší střih, který odděluje dvě scény, tedy každých pár vteřin se ve filmu objevuje ostrý střih, pokud nemluvíme o extrémech (jeden záběr, falešný jeden záběr). Zjisti si základní pojmy, které se užívají v kinematografii.

Nikde jsem nepsala, že bych měla na nejmenší okamžik problém s pochopením toho, co se ve Hře o trůny děje. Pokud jsi to někde z mých příspěvků vyčetl, prosím, cituj to. Myslím, že většina lidí pochopila, co se tam dělo, jen jim to vadilo, jako mě. Už asi po sté píšu, že to není nepřehledné, nasekat něčí dlouhý příběh a ukázat z něj jen malý kousek (vynechat cestu k cíli, ukázat jenom cíl – viz. Arya), ale je to odfláknutý scénář a nebuduje to atmosféru. Pochopil jsi to zase ty? Kdyby ti v Pánu Prstenů ukázali jenom Froda v Kraji a pak Froda, jak hodil Prsten do sopky Hory osudu, měl bys z těch filmů stejný dojem, jako když se díváš na celou jeho cestu? Popřípadě tedy velkou část jeho cesty? Ne. Měl bys k těm postavám nějaký vztah, kdybys neviděl, čím si prošly? Ne. A o tohle jde v GoT teď.

A není pravda, že by se teď nemohl příběh odvíjet pomaleji a výpravněji, jak to bylo u první série, jenomže trolly, jako jsi ty, by to asi už tak nebavilo. Takže zase píšeš debiloviny. Jde o to, že D and D už se prostě s ničím moc „párat“ nechce a některým divákům stačí, když se nějaká z postav někde náhodně objeví a někoho odkrouhne, jak v levném hororu. Vím, že je Dorne v knížkách, podle všeho ale seriálové Dorne vypadá zcela jinak, než to v knížkách. Když se zde pořád chlubíš, že jsi ty knížky četl, mohl bys ty rozdíly znát a je smutné, že jsi ještě z tolika knížek nepochopil, jak vypadá český pravopis.

PS: doufám, že zas napíšeš další nekonečnou slohovku plnou tří teček, kde budeš popisovat děj další ze sérií úplně k ničemu.

30.6.2016 | 16:00:54
mr_bungle

#8383 Eleanor05: Tyrion jí jen přísahal věrnost, nevyznal jí lásku.

30.6.2016 | 16:09:52
Tomi Lee Morpheus

#8383 Eleanor05: Jo a na Joraha Mormonta se ani neptám, asi je na loďce společně s Gendrym, Brienne a Podrickem a pluje furt dokola kolem Západozemí. #8383 Eleanor05:

  • Jon Mormmont šiel tam kde chytil šedý lupus pokecať, neukázali to lebo diváci sú velmo chytrí a hned by odhalili, že k ose zla WW a Cersey pribudne armáda nemrtvých odolných voči upáleniu vdaka tomu že ich koža je pokrytá kamennými šupinami.
  • Gendry pri úteku od Mel. sa dostal do búrky, následne stroskotal na pustom ostrove, a aby toho nebolo málo pri tom ako ho príboj mrskol o skalu stratil pamäť;)
  • Brienne a Podrick sa zasekli pri jednej vodnej kaskáde, kde sa im v noci prevrhla lodička a meč zahučal do rieky, takže teraz už dva týždne sa snaži Brienne s Podrickom vylovyť meč od Jaimeho z kalného a bahnitého dna. Brienne proste nemôže po tom čo neukecala Blackfish, stratiť ešte aj meč.

prečo to v seriali neukázali? Lebo Brienn nedopatrením prijala bokovku do inej galaxie ako Stormtrooper;) Gendry nasral Toma Hanksna, lebo mu twítoval že je lepší strokotanec, a tak ho Tom obvinil zo STALKERSTVA, a keďže Tom Hanks trénuje na novú rolu, tak sa ako bezdák potuluje okolo Gendryho domu, a ten nemôže von, lebo má súdny zákaz do 50m;))

30.6.2016 | 18:50:41
Tomi Lee Morpheus

#8365 Moor8: Dvojčata: To mi řekněte, jak se Arye povedlo ty dva syny zabít, rozporcovat a udělat z nich koláč. To k tomu použila tamní kuchyň? Že si nikdo nevšiml, že je v kuchyni cizí ženská? Navíc jak může používat ty tváře, když se z ní nestal No One?

To s tou Aryou máš pravdu. Je to nesmysl. Nevím, jestli by mohla mít schopnosti jako No one, když už není No one, a pokud může, musela teda zabít nějakou nevinnou (nebo vinnou holku). A stejně s Jehlou na dva ozbrojený chlapy s normálníma mečema, když ona měří tak 1 m 50 cm, to si teda nemyslím. #8383 Eleanor05:

podla vyjadrenia GRRM, NO ONE sú obdobou japonských NiNJA, bežne z filmou si ludia myslia, že ninja je magor čo sa navleče do černého pyžama a ide tak do mesta v zime, a je vidieť na kilometre, že pozor ide assasin. Skutočnosť, bola daleko menej akčná a filmársky nezáživná,

NINJA sa proste prezliekol za rolníka, aby sa nenápadne dostal k hradu, následne získal prácu ako zahradník, a potom trpezlivo čakal na svoju obeť, ktorej podal otrávenú ružu, nič akčné, ale zato max účinné a bezpečné, pretože skôr ako zistili kto je vrah, ninja už bol prezlečený za hrobára;)

na druhej strane to boli majstri úniku, ked dokázali z obyčajných nástrojov, ktoré používali rolníci, zahradníci a kucháry si vyrobiť účinné pomôcky na boj aj proti samurajom a ich dlhým mečom.

Arya prenikla do hradu ako kuchárka, pretože po RED SVADBE o prácu na tomto hrade nemal záujem nikto,) Arya trpezlivo naplánovala svoj útok po tom čo zistila, aké zviky tam majú, a kedy majú jej obete okolo seba čo najmenej ludí, Tých dvoch dala vo spánku, lebo sa prepracovala na komornú, a mala ich zavolať na skorú rannú poradu, kedy 99% hradu ešte spý.

do kuchyne ich nevláčila, ale v ich postele z každého urezala len kúsok mäsa, ktorý odniesla do kuchyne, cesto na koláč pripravil iný nový kuchár, ktoréhho Arya najala miesto seba.

Potom ich naporcovala pre prasatá, aby ak by Walder Frey zmenil svoj harmonogram, si NIKTO na hrade nič nevšimol, takto by mala aspoň 5–6 hodín čas na plán B.

Akcia mäsový koláč prebehla v jednu noc, príprava Arye mohla trvať od týždňa až po mesiac, táto jej akcia by dala za samostatnú telenovelu, kde sa 50 častí kecá o hovne, aby sme v 51 zistili, že to všetko sa dialo len preto, aby sa dal vypracovať plán TROJNÁSOBNEJ vraždy, a zároveň mať mi imálne dva záložne plány, pretože vedela, že podruhé by už nemusela dostať šancu na odplatu.

Samozrejme, že takto komplikovane to Arya bude LEN rozprávať Jonovi a Sanse, aby ukojila ich hlad po poriadnej pomste!

v skutočnosti ich nechtac otrávila pri večeri, lebo zabudla dať mäso do ladničky, a tak už na druhý deň po jej príchode na hrad Freyovci grcali zo všetkých strán, a umreli v strašlivych mukách salmonelozi horúcky a dehydratácie.

#8429 ori #8431 Eddard1 #8440 Moor8
30.6.2016 | 19:38:08
ori

#8428 Tomi Lee Morpheus: Už teraz si tu sťažujú, že sa do Dvojičiek dostala moc rýchlo a použila teleport, a ty ešte ideš písať, že tam bola už dlhú dobu? :D

#8437 Tomi Lee Morpheus
webmaster
30.6.2016 | 19:47:21
Gustava the goose

Knihu jsem nečetl, ale chci se zeptat, jestli může být Varys někým z rodu Blackfyrů? Protože jejich mottem je: „Fire and blood.“ (Oheň a krev). Což je věta, kterou řekl Varys lady Olenně na návštěvě u Martellů.

#8432 BlueStorm
30.6.2016 | 20:10:35
Eddard1

#8428 Tomi Lee Morpheus: Bože můj vy s tím naděláte caviky!! Tak to berte tak, že si vzala pár obličejů z domu Černé a Bíle.A vůbec nemusí být NIKDO aby je mohla používat. Už to tak udělala jednou v Bravosu.

#8434 afroman001
30.6.2016 | 20:26:52
BlueStorm

#8430 Gustava the goose: To je motto Targaryenů. Varys je velká záhada a ano, jsou teorie, že může být Blackfyre, ale žádné přímé indicie k tomu nejsou.

30.6.2016 | 20:28:55
afroman001

Jediná věc mě vrtá hlavou. Rhaegar Targarien byl ženatý měl dvě děti jeho ženu a dvě děti drželi Lanisteři v zajetí a Hora jí znásilnil a zabil i její dvě děti? Kdy se Rhaegar zamiloval do Lyanny Stark? Když jeho žena a děti byli v zajetí nebo až po jejich smrti? Díky za odpovedi.

#8436 BlueStorm #8438 AviaRa
30.6.2016 | 20:31:05
afroman001

#8431 Eddard1: přesně tak máte pravdu a navíc Arya zná tajemství mnoha tváří. Jen někteří to opravdu sledovali z rychlíku věnují se tomu 3 díly. Jak připravovala těla zemřelích lidí.

30.6.2016 | 20:32:45
afroman001

Varys tahle postava je hodně zajímavá co udělal s tím čarodějem co mu uříznul mužství? Měl ho přeci v té bedně. Něco mě říká že Varys bude pravá ruka pána světla.

#8438 AviaRa #8439 BlueStorm
30.6.2016 | 20:34:14
BlueStorm

#8433 afroman001: Zamiloval se nejspíš už na turnaji, rok před tím, než zmizeli. Lannisteři Elii v zajetí neměli, Aerys si je nechal během rebelie v KL jako pojistku proti Dorne, zatímmco svoji ženu a syna poslal na Dračí kámen. Hora je zabil po smrti Aeryse, když Lannisteři vpadli do KL. Rhaegar zmizel před všemi událostmi.

30.6.2016 | 20:36:48
Tomi Lee Morpheus

#8429 ori: práve naopak, Arya to má po mori k rieke velmi blízko, tam presadne na menší čln schopný plávať proti prúdu, stačí priaznivý vietor a ochotný kapitán, a kedže Arya môže ponúknuť toho dosť, tak sa tam mohla dostať velmi rýchlo.

30.6.2016 | 20:38:54
AviaRa

#8433 afroman001: Zamilování by se dalo brát na turnaji v Harrenhallu (rok 281). Utekli/unesl ji o nějaký čas později. Rhaegar zemřel v roce 283, a o něco později bylo vypleněno King's Landing Lannistery, kde Gregor zabil a znásilnil Eliu, a rozbil hlavu jejímu dítěti o zeď.

#8435 afroman001: Vzhledem k tomu, že nyní Varys cestuje rychlostí světla, tak asi bude i pravou rukou Pána Světla.

#8441 afroman001
30.6.2016 | 20:40:25
BlueStorm

#8435 afroman001: Co bude v seriálu je otázka. Tam z něj asi dělají mnohem kladnější postavu než je v knize.

Tam podle mě kope za falešného Aegona, čili nejspíš Blackfyre, kvůli čemuž rozvrací říši, aby mu připravil pole.

30.6.2016 | 20:46:07
Moor8

#8428 Tomi Lee Morpheus: Tak ty už to nehul :D

30.6.2016 | 21:08:46


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama