Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z knih!

Eleanor05

#8323 montik: Porovnáváš dvě úplně jiné věci. Mluvíš o způsobu vyprávění a vztahem mezi syžetem a fabulí (ála Pulp Fiction, Memento), ale lidem vadí, že se ztrácí kusy děje a postavy se najednou z ničeho nic objevují přes obrovské vzdálenosti na jiných místech! To zapříčiňuje lajdáckost psaní scénáristů, kteří považují v některých částech za nutné ukazovat naprosto zbytečné scény (několik divadelních představení, znovuzrození Sandora Cleganea), ale nepovažují za nutné, aby byl děj plynulý, a aby jedna událost vedla k druhé. Takže se pak Brienne najednou zjeví, aby zachránila Sansu a Theona, Benjen se zničehonic zjeví, aby zachránil Brana a Meeru, Varys se zjeví v Dorne, Arya na Dvojčatech. Pokud to není úplná lenost, je v tom tedy prvoplánový záměr hlavně šokovat diváka zjevením neočekávané postavy. Což může fungovat u diváků, kteří neviděli dostatek filmů (především hollywoodských), protože je to dost časté a levné. Opravdu bych do GoT nepletla rozdíly mezi syžetem a fabulí, když byla pět sezón vyprávěna lineárně (až na flashbacky v poslední sérii). Na takto promyšlené věci D and D nemají. ;-)

#8390 montik
29.6.2016 | 17:10:51
Fleury

Jen pro příznivce linky Jona a „teorie“ R+L = J – případně dle odposlechu Aemon/Aerys/Ja­ehaerys – mrkněte na video s Mistrem Aemonem (prastrýčkem) „Jona“, jak ho testuje už v první sérii : https://www.youtube.com/watch?… . Mluví spolu o lásce k ženě a cti, Otci a ser Starkovi, je to samozřejmě na každém z vás, jak si to vyloží… Ještě jedna maličkost k ToJ – jaký meč odložil mladý Ned k lůžku Lyanny Stark – Nedův meč to nebyl… : https://www.youtube.com/watch?… . Jméno meče u lůžka Lyanny Stark je Úsvit „ukovaný ze srdce spadlé hvězdy – Meč jitra“.

#8374 afroman001 #8375 afroman001
29.6.2016 | 17:21:15
mr_bungle

#8337 Caster: Tyrelly vehnala do náruče Dany sama Cersei, když usmažila jejího syna, vnučku a vnuka, Martellové jsou proti Lannisterům už pěkně dlouho a Yaře a Theonovi dala přednost před Euronem, protože má zájem jen o lodě, ne o lodě a euronův big cock. ;) Freye, poslední spojence Lannisterů, vyhladila Arya. Cersei s Jaimem to teď budou mít dost těžký. Nejlepší by pro ně bylo, kdyby Jaime Cersei uškrtil a pak se přidal k NW. :D

#8364 Kalam
29.6.2016 | 17:27:58
Kalam

#8363 mr_bungle: taky doufám že to jaime převezme…

29.6.2016 | 19:17:13
Moor8

Díl to byl peckovej, ale trochu uspěchaný. Občas jsem měl pocit, že se dívám na Star trek, jelikož musí používat teleporty. (Varis, Olena, Jamie.)

Královo přístaviště: Bylo krásné vidět, jak septo vyletí do povětří. Krásná vizuální podívané, ale dějově mě to celkem štve. Zemřelo najednou moc postav naráz. Navíc Dany má teď volnou cestu. Není tam moc lidí, kteří by se jí mohli postavit. Přidali se k ní Tyrelové, Martelové, Železní. Starkové půjdou těžko na pomoc králově přístavišti a stejně tak údolí. Freyové budou čekat, kdo vyhraje. Po tom, co Cersei udělala, už ani neprojde strašení šílenstvím Targů. Také jsme tím přišli o nějakou pikantní způsob smrti vrabčáka. Zasloužil by si něco podobného jako ta Septa. Jen veřejného. Čekal jsem, že dorazí Jaime s armádou, vypořádá se s vrabčáky a potlačit rebelující lid. Hned by Tyrelové měli důvod být loajální. Fakt jsem doufal, že to Mergery přežije. Že se jí povede odejít, než to bouchne. Kdyby nebyla blbá a snažila se všechny zachránit, tak mohla přežít. Tomen by skočil z okna v domnění, že zemřela a ona by byla královnou.

Dvojčata: To mi řekněte, jak se Arye povedlo ty dva syny zabít, rozporcovat a udělat z nich koláč. To k tomu použila tamní kuchyň? Že si nikdo nevšiml, že je v kuchyni cizí ženská? Navíc jak může používat ty tváře, když se z ní nestal No One?

#8383 Eleanor05 #8428 Tomi Lee Morpheus
29.6.2016 | 19:31:09
Pajin

Všiml si někdo plného významu Branovy vize? Jeho „Father“ znějící ve vzduchu je vlastně tím, co nakonec Ned udělal, stal se „otcem“ Jona. :-)

29.6.2016 | 19:33:21
mia28

#8360 Eleanor05: Souhlasím. Blbý to je, Cersei by si zasloužila to slyšet. Na druhou stranu, bylo by to pro mě od něho divné. Je to opravdu taková loutka, která, přijde mi, prostě sama od sebe nikdy neví, co dělat nebo jak se zachovat. Cersei s ním manipulovala, Vrabčák též, o Marg ani nemluvě (ta sice tím, řekněme, nejhezčím způsobem, ale i tak…). Najednou přišla chvíle, kdy jím nikdo nemanipuluje, neříká, co má dělat, a Tommen… Neví, co dělat, prostě nic. Tak skočí. Někteří lidé považují sebevraždu za zbabělost a pro mě Tommen trochu zbabělec byl, vždy se podvolil vůli druhých nebo se prostě nechal ovlivnit nebo vymluvit svůj názor… Jinak ta její láska – ano, odstupňovaná byla, jak sama píšeš, plus si myslím, že i když Tommena opravdu, opravdu hodně milovala stejně jako ostatní svoje děti, tak se smrtí Myrcelly podle mě se na Tommena upnula hrozně moc, a v jejích očích si i myslím, že ji Tommen zradil, a to nejdříve tím, že si dovolil (jak vůbec mohl?!) zamilovat se do Marg, a pak zrušil trial by combat, čímž by ji prakticky, kdyby se situace vyvinula jinak, zničil. Cersei je namyšlená, chladná a sobecká mrcha, přesně, jak píšeš, takže tím podle mě u ní hodně klesl. Plus si myslím, že určitě nečekala, že se Tommen zabije, ale přesně proto, že je to egoistická k…a, kterou prostě ani nenapadalo, že by jí Tommen nějak odporoval, byla jeho matka. Anebo už jí to bylo jedno. Co se týče toho chladu při pohledu na jeho tělo – podle mě s tou jeho smrtí byla smířena už od chvíle, kdy umřela Myrcella, když už věděla, že ta věštba byla pravdivá, jestli mi rozumíš. Otázka teda byla, kdy umře. No a nebo další varianta, taky pravděpodobná je prostě ta, že smrtí Tommena v Cersei umřel cit, a tak už nebyla schopná ani plakat či jinak projevovat city. Podporuje to u mě i to, že mi na tom trůnu nepřipadala moc šťastná. Neměla v očích radost z dosažení cíle, takový ten záblesk tak a teď jsem vám ukázala, jako měla, když vyletělo Septum do povětří, při korunovaci nebyl. Nevím, jestli jsem to postřehla jediná, ale i ten pohled k Jamiemu – on se dívá nevěřícně, zklamaně je tam bolest, šok, takové to Jak jsi to mohla udělat? a u Cersei… Nic. Měla tam temnotu, prázdno, chlad, prostě je to už jen schránka plná nenávisti a temnoty. Teď teprve poznáme pravou, bezcitnou, prázdnou, nenávistnou, arogantní, egoisticku mrchu! Doufám, že jí brzo spadne hlavinka… ehm, hřebínek :-). Jamie by byl fajn, tak by se mi líbilo, kdyby to byla Arya.

#8371 Eleanor05
29.6.2016 | 20:30:39
mia28

#8359 Eleanor05: Musím oponovat, protože smrt Pycella, Kevana i Mace Tyrella, včetně jeho dětí, smysl měla pro Cersei. Určitě není náhoda, že odešli ve stejnou chvíli. Možná teda původní plán byl odtrhnout všechny tyhle od Tommena a opět jím manipulovat ve vlastním zájmu, nicméně tak jako tak velice zjednodušila králova rozhodnutí i rapidně snížila počet lidí kteří se mohou k rozhodnutím vyjadřovat či krále ovlivňovat (vyvraždila celou malou radu včetně manželky krále… naprosto geniální strategický tah až na to, že se jí nakonec zabil i král a to podle mě fakt neplánovala).

29.6.2016 | 20:41:58
mia28

#8359 Eleanor05: A smrtí Vrabčáka se zbavila i vlivu církve na lid, tím pádem se teď král(ovna) stává de facto diktátorem.

29.6.2016 | 20:42:57
lalilulelo

Smrtou Pycella, Macea a Kevana podla mna serial o nic neprisiel (a btw dvaja z nich su uz mrtvi aj v knihach) ale je mi luto Margaery, ona mala potencial.

Ale aspon bolo fajn ked sa konci prestala pretvarovat ked pochopila ze sa nieco deje, a stareho vrabcaka aj s jeho bohmi poslala do prdele. Skoda ze nestihla utiect, pacilo by sa mi keby to len vyzeralo ze zomrela a v skutocnosti by sa nejak zachranila… Skoda.

29.6.2016 | 21:03:19
Eleanor05

#8367 mia28: Nepsala jsem, že je „mrcha“, to slovo nesnáším. V jejím případě používám spíš slovo „děvka“. Ale máš pravdu, že už to vypadá, že je tak zlomená, že už jí to asi bylo s tím Tommenem jedno. Asi začne být brzo šílená a Jaime ji zabije přesně tak, jak Aeryse. To s tím Pycellem jsem myslela tak, že nechápu, co tam ta postava celou dobu dělala a proč umřel až teď. Já to nechápu od konce první série. Ještě teda sehrál roli v tom plánu Tyriona v druhé sérii, ale pak už přece mohl zhebnout dávno. Cersei ho taky nesnášela, mohla ho kdykoli odkrouhnout, tak proč až teď? Ale máte asi pravdu, že chtěla odstřihnout Tommena od všech, kdo by na něj mohli mít vliv, akorát si neohlídala Tomenna samotnýho. Mě spíš zaujal výraz Sansy, když zvolili Jona krále Severu. Protože je jí jasný, že když odmítla Malíčka, tak se jí to moc nevyplatí.

29.6.2016 | 21:54:41
Eleanor05

Jo, ta Margaery mě taky štve. Byla to jedna z nejlepších postav v GoT vůbec a oni se jí takhle zbavili. To mohla ona i Loras umřít už ve vězení a nemuselo se řešit, jestli bude mít někdo Cestu pokání, dostane se ven apod. D and D zas zazářili. A mimochodem Olenna má nejstaršího vnuka Willase, pokud já vím, takže Tyrellové ještě maj šanci. Asi ho ale nemá v seriálu, protože by pak o něm D and D museli psát a to by se jim nechtělo.

29.6.2016 | 21:58:33
afroman001

#8358 lalilulelo: co jí Varys řekl?

29.6.2016 | 22:44:48
afroman001

#8362 Fleury: vykládám si to přesně tak ta scéna mě také napadlo dekuji za video bylo prijemne to videt znovu :-)

29.6.2016 | 22:50:49
afroman001

#8362 Fleury: perfektní postřeh byl to meč toho skvělého šermíře proč si myslíte že Jméno meče u lůžka Lyanny Stark je Úsvit „ukovaný ze srdce spadlé hvězdy – Meč jitra“. Zřejmě další meč z Valerijské ocele :-)

#8376 Engeneer
29.6.2016 | 22:58:56
Engeneer

#8375 afroman001: Dawn není z Valyrijské oceli. Je ukutý právě z kovu spadlé hvězdy. Dle popisu má mít všechny výhody Valyrijských mečů, s tím, že vypadá úplně jinak než Valyrijské meče. Dle mého názoru je to původní Lightbringer.

#8377 afroman001 #8378 BlueStorm
29.6.2016 | 23:04:47
afroman001

#8376 Engeneer: výhody Valzrijských meču jsou dvě 1: pevná ocel výroba jako japonské překladané katany na tisíckrát a výhoda 2: při každém přeložení bzlo vyřčeno yaklínadlo takže tzto meče mají nesmírnou magickou moc

29.6.2016 | 23:46:32
BlueStorm

#8376 Engeneer: Tohle je zajímavá teorie a líbí se mi. Ale nechápu, co má být zvláštního na tom, že ho má Ned s sebou. Leda že jde o to, že ten meč a Jon se ještě jednou shledají, kdyby to s tím Světlonošem byla pravda. Byla by to teda spíše už jen symbolika, pokud ten meč nemá nějaké utajené vlastnosti. Od dob posledního boje s WW se na světě objevila valyrijská ocel a Jon má Dráp. Ale hezky by to potvrzovalo moji teorii, že to co zabíjí WW, souvisí s ohněm země – spadlá hvězda bude z obdobné kategorie.

29.6.2016 | 23:46:40
Jwowj

Čí syn je teda Jon ? Jsem v tom cela nějaká zamotaná.

#8380 afroman001 #8381 BlueStorm #8382 BlueStorm
30.6.2016 | 0:09:13
afroman001

#8379 Jwowj: otec: Rhaegar Targarien matka: Lyanna Stark

30.6.2016 | 0:12:23


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama