Sherlock
95/100 - 693×

Sherlock

Britská minisérie z pera scenáristů Stevena Moffata a Marka Gatisse přivádí brilantního detektiva Sherlocka Holmese a jeho věrného společníka Johna Watsona do 21. století.

VB | 2010 | Ukončeno
vysílání
4 sezóny | BBC One | 90 minut
VOD
Netflix | Max | Amazon Prime Video | Prima Plus | Lepsi TV
žánr
Detektivní, Dobrodružný, Drama
hrají
Martin Freeman (Dr. John Watson), Andrew Scott (James Moriarty), Louise Brealey (Molly Hooper), Mark Gatiss (Mycroft Holmes), Benedict Cumberbatch (Sherlock Holmes), Lara Pulver (Irene Adler),

Diskuze: Obecná diskuze

S04E03 The Final Problem – diskuze o epizodě a titulcích. POZOR na spoilery!

Bell

#679 tigy: No, ale není to s tím nafukovacím doskočištěm tak nějak bezpečnější? :) Byla to asi tři patra…

13.1.2014 | 22:13:29
alexis

#641 chilli7: Ale samozřejmě že potřebuješ důkazy. Na nepodložené podezření můžeš dostat nějakou hvězdičku z televize, ale nemůžeš držet pod krkem premiéry západního světa, jak Magnussen tvrdí. Od čeho mají vlády lidi, jako byla Mary? Řekla bych, že nactiutrhačství se dá napadnout i v našem právním bordelu, v Anglii to určitě funguje stejně. A že má něco na nějakou Mary? No a co? Co z toho Magnusen vlastné má, kromě toho, že může Johna šťouchat do tváře? Takhle vyděrači nefungují. Musejí z toho mít nějaký zisk, a ten nezískají od někoho, kdo se jich nebojí. Ve skutečnosti by takový „vyděrač“ hodně brzo utrpěl nějakou šikovnou nehodu.

#684 Alisch #685 mirliflore #686 chilli7
13.1.2014 | 22:38:41
rovnodennost

Okrem toho ze dalsieho brata Mycroft spomina pri svojej obhajobe rozhodnutia o Sherlockovi, nie su prave tie zabery po titulkoch z troch musketierov? Teda treti…brat?

13.1.2014 | 22:40:16
Alisch

#682 alexis: Ale vždyť on to šířil pomocí novin. A i stín nepodloženého podezření už zničil dost lidí. Sám Mycroft říkal, že CAM nebyl blbý a nebezpečným lidem nevyhrožoval.

V dnešním světě bohužel důkazy potřeba nejsou. Lidé jsou hrozně důvěřiví a sežerou prakticky cokoliv, co jim média naservírují.

čestný člen redakce
13.1.2014 | 22:53:37
mirliflore

#682 alexis: Nevím, on bude mít eidetickou paměť, ne? (Kterou palác mysli ještě umocňuje…) Odněkud svoje informace mít musí, z nějakých dokumentů, i když je nemá u sebe. Jednou si je přečte, dokonale zapamatuje obsah i původ, pak je vytáhne ven a když je třeba poukáže na ty které dokumenty… ale to jenom na místě fabuluju, sám nad tím musím ještě rozvažovat.

Jen tak na okraj – ty kompromitující dopisy té lady, co Magnussen odhalil Sherlockovi, byly jen fake? Obyčejný papír, aby ho oklamal?

13.1.2014 | 23:01:25
chilli7

#682 alexis: Víš kolik politiků padlo jen proto, že na ně někdo něco věděl? A žádný hmatatelný důkaz nebyl. Každý něco má. Stačí to najít, vědět, kde hledat. Na západě stačí nařčení z korupce a jdeš. U nás to je zvrácené, nikdo nejde, dokud ho nevykopou ven. Zničená pověst se nedá opravit. Lživý článek nikdo nevezme zpět, natož pravdivý článek. Lidi si pamatují cokoli špatné, co vyjde. I kdyby se později ukázalo, že to nebyla pravda, nikoho to už nebude zajímat. Lidi baví špína. Magnussen měl ochranku z určitého důvodu. A nešlo mu v první řadě o veřejné popravování lidí. Šlo mu o moc. Když na někoho něco víš, tak ho máš v hrsti. „Knowing is owning.“ Líp to vystihnout nejde.

13.1.2014 | 23:14:56
jirik_cs

No sláva, alespoň částečný návrat k dramatu od prosté komedie. Perfektní inspirace knižní předlohou, škoda jen změny jména CAM, podle mě zbytečný.

Comeback Moriartyho beru jako dobrej vtip od dalšího záporáka, pokud by měl opravdu ožít, tak by si měli scénáristi snížit dávky od chemika.

13.1.2014 | 23:58:37
Abs

Konečně jsem se stihla na poslední část podívat a musím říct, že byla fakt skvělá! Říkat víc asi nemá smysl. Prostě Meisterstück!!! A já osobně jsem hlavně hrozně ráda, že celé to strašení, jak to bude děsně tragické, bylo jen pouhý strašením. Vlastně jak nad tím tak přemýšlím, dopadlo to až nějak moc dobře :-). Vyděračskej parchant je po smrti, všichni přežili. O nikoho jsme nijak nepřišli (díky bohu za to, že se východní vítr nakonec „obrátil“ :-). A na cestě (do nerozhádané rodiny!) je malá Watsonová (doufám, že bude po mamince). Co víc si přát? Snad jen aby sebou hodili a co nejdřív nám naservírovali další sérii, protože si sice nebudu v pauze rvát vlasy nedočkavostí, jako minule, ale těším se hodně!

A jinak můj názor na tři věci, co se tu řeší: 1)Co se týče Moriartyho, myslím si, že scéna po titulkách byla jen vtípkem autorů a Moriartyho „invaze“ přímo v seriálu bude dílem někoho jiného, kdo bude zesnulého arcipadoucha používat jako zviditelnění, strašáka a krycí symbol rozsévající hrůzu. Napadá mě i možnost, že by měl s Moriartym něco společného (rodina, přítel) a celá ta jeho akce by pak byla jakousi odvetou za to, že ho naši hrdinové dohnali k sebevraždě a zničili jeho organizaci. Ale že by Moriarty ožil, nebo prostě nebyl mrtvý, tomu nevěřím,

2)Co se týče CAM, tak souhlasím s názorem, že vůbec nemusel ty kompromitující materiály fyzicky mít. Stačilo jen, že je jednou objevil a zapsal si je do paměti. Protože nejen že na bulvární článek nemusí být důkazy, ale hlavně když ten článěk vyjde (a lidé mu uvěří a začnou se jím zabývat), ty důkazy už pak sami vyplavou (najde je policie, nebo tajná služba). A k čemu mu to všechno vydírání bylo, když výměnou za informace nechtěl miliony dolarů? Vždyť to tam sám vysvětloval! Když měl informace na „nějakou Mary“ mohl se přes ně dostat až k laptopu nadupanámu státními tajemstvími. A ten má mnohem větší, než peněžní cenu, protože, to, co v něm najde a zase nějak šikovně použije (bůh ví k čemu, klidně k vydírání královské rodiny!), mu otevírá dveře až na nejvyšší místa.

3)Zaujala mě teorie se třetím bratrem, protože je fakt, že ta Mycroftova věta vyzněla dost podivně. Ale je trochu zvláštní, že by se Sherlock nikdy ani slůvkem nezmínil o tom, že měl/má ještě jednoho sourozence (a když ne on, tak jeho rodiče by to jistě prokecli). Leda, že by se s ním pojila nějaká katastrofa. Ale i tak mi prostě Sherlock a Mycroft přijdou svým chováním, jako by vždycky byli jen dva (prostě ten model mladší/starší bratr bez dalších „odboček“). No, uvidíme…

#695 Bell
14.1.2014 | 0:23:50
BUMPRDLIK

Jediné logické vysvětlení je: Moriarty se vrátí ve čtvrté serii jako zombík, taktéž Magnusen, ale ten bude mít alzhaimera. Následně a se zjistí, že i Sherlock je zombík již od konce druhé série, kde se rozplácl o beton. Bude to vlastně takový survival horor s pohledu Watsona..

14.1.2014 | 0:41:06
luxor98

Moriartyho „Did you miss me“ je podľa mna skvelý krok od scénaristov. Moriarty sa nás akoby pýta o požehnanie prísť na obrazovky. Ak by bola odozva príliš negatívna, môže stále Moffat tvrdiť že to bol len vtip.

14.1.2014 | 1:45:24
Gabca07

Taky přispěju troškou do mlýna.

  1. „Návrat“ M. – jak už tady někdo říkal, jeví se mi jako přijatelné, že Moriartův „návrat“ je zinscenovaný Mycroftem. Věděl, že Sherlock po CAM nepřestane jít a že si může pěkně zavařit, což se také stalo. S požehnáním vlády se rozhodl jej tedy poslat do východní Evropy, kde si však byl jistý, že Sherlock nepřežije 6 měsíců, posílal by ho tedy na jistou smrt. Tím, že „povolal Moriartyho nazpět“ ale docílil toho, že Sherlock se může beztrestně vrátit do U.K., aby po M. pátral…
  2. Třetí bratr – jak už tady rovněž někdo navrhl – je možné, že třetím bratrem byl Moriarty? Utajovaným bratrem, který se prostě nepovedl, a ani Sherlock o něm nevěděl? Jisté shodné znaky (alespoň to vyšinuté chování) mezi ním a Sherlockem by se určitě našly…
14.1.2014 | 2:04:50
Terez2708

Tak je to za námi a já musím říct, že jsem zase totálně sherlocked! Čekání se vyplatilo a já jsem s celou sérií nadmíru spokojená. I když jsem četla poměrně dost negativních názorů na první a převážně na druhý díl, já si nemůžu stěžovat. Jsem z toho všeho trochu v šoku. Všichni jsme čekali hlavně na to, jak Sherlock přežil svou smrt, což jsme se vlastně nedozvěděli. A světe div se, vlastně mi to vůbec nevadí. Myslím, že to bylo vyřešeno skvěle. Byly nám nabídnuty hned tři teorie (druhá je stejně nejlepší) a vše zůstalo otevřené. Takže můžeme dál čekat, jestli nám tvůrci někdy odtajní tu pravou možnost úniku, kterou Sherlock zvolil. Druhý díl mě nezklamal, ale jen utvrdil v tom, že od tohoto seriálu nikdy nevíme, co můžeme čekat. Líbí se mi vývoj Sherlockova charakteru, prostě mi najednou ani nevadilo, že to nebyla čistá detektivka. A o třetí epizodě ani nemá cenu mluvit. To byla paráda. Opět absolutně nepředvídatelné zvraty, které jen sledujete s otevřenou pusou. Má to grády doslova do poslední vteřiny a máme zase o čem přemýšlet a můžeme vymýšlet teorie. Nejvíc mě dostala scéna Sherlockova postřelení. Dalo by se toho napsat spoustu, protože se toho stalo vážně hodně. Sherlock mě nezklamal a už se zase těším na další sérii. Snad to nebude dlouho trvat :) .

14.1.2014 | 2:33:02
JBT

Já souhlasím s tím, že scénáristi prostě návrat Moriartiho nechají probrat fanoušky a podle toho se zachovají…

14.1.2014 | 8:38:59
Bell

Moriartyho jsme přece všichni viděli umřít – strčil si hlaveň do pusy a vystřelil si mozek z hlavy. Jak tohle našvindlujete, aby to navíc Sherlock, který na to koukal z 20 cm, v tu chvíli nepoznal? Na druhou stranu Sherlocka jsme umřít neviděli, protože už na konci druhé série to bylo nastříhané tak, že jsme viděli jen to, co viděl Watson – tedy že Sherlock skočil a pak, když se k němu konečně dostal, že tam ležel v kaluži krve a neměl puls. Sherlockova „smrt“ byla nasnímaná tak, aby působila z pohledu Watsona věrohodně, ale aby dávala prostor a čas pro nafingování. U Moriartyho smrti tohle říct nelze. Navíc nestačí jen nafingovat smrt jako takovou, ale pak to papírování, museli by mít taky jiné tělo, pro Sherlocka tohle dělala Molly, někde by tam musel mít Moriarty nejméně stejně početný tým lidí, kteří by to samé udělali pro něj = velmi nepravděpodobné :) Smiřte se s tím, že Moriarty je mrtvý jednou provždy. Ten záběr na obrazovkách v tomhle dílu byl jen statická fotka s animovanou pusou. Vtípek po titulcích je Moffatův vtípek.

#696 tigy
14.1.2014 | 10:39:24
Bell

#688 Abs: Bod 1 a 2 – naprostý souhlas. Bod 3 – doteď jsme nevěděli, že má Sherlock rodiče, takže případný dávno zesnulý bratr (například) by nemusel být vůbec zmiňován. Sherlock moc výřečný, co se jeho rodiny týká není :)

14.1.2014 | 11:00:37
tigy

#694 Bell: Naprostý súhlas :) A mňa konkrétne Moriarty necháva dosť chladnou, bola s ním sranda, ale že by som za ním výnimočne smútila, to nemôžem povedať…

14.1.2014 | 12:25:41
marecek8

Ja budem teda tiež dúfať, že ho nechcú „oživiť“. Taká scéna, keď Sherlock umieral a bol tam s ním Moriarty – fajn, paráda, kľudne, ale… žiadne ďalšie predstieranie smrti. xD

A netuším, kde je nejaký dôkaz, ale na Twitteri som kdesi čítal, BBC potvrdila, že Sherlock to skutočne urobil tak, ako to povedal Andersonovi. Možno to je len blbosť, ale tak či tak je to najpravdepodob­nejšia možnosť. A i keď som čakal, že sa k tomu ešte vrátia… vlastne už na tom ani nezáleží a vôbec mi to tam nechýbalo. :)

14.1.2014 | 14:02:52
curling

Mě teda více než Moriarty překvapila Mary a její minulost. To jsem teda načekal, že ona byla agentka CIA a pak na volné noze asi jako zabijačka, to jsem moc nepochopil. Jsem zvědavý, jak to bude pokračovat, hlavně, jestli se John i my dozvíme, co ona všechno dělala.

14.1.2014 | 14:45:39
James Moriarty

Dobrý den, můžu se zeptat zda jste již dali titulky na ulož to a jestli ne, tak kdy tam budou?

#700 FanTV
14.1.2014 | 15:06:03
FanTV

#699 James Moriarty: Dobrý den pane Moriarty, proč si je nestáhneš odsud? :)

14.1.2014 | 15:37:01


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Čtvrtá série

S04E01 The Six Thatchers

  • BBC One: 1.1. 21:30
  • ČT 2: 2.1. 21:35 (Šest železných dam)
  • STV 2: 1.1. 22:10 (Šesť Thatcheriek)

S04E02 The Lying Detective

  • BBC One: 8.1. 22:00
  • ČT 2: 8.1. 22:05 (Skomírající detektiv)
  • STV 2: 8.1. 22:10 (Klamár detektív)

S04E03 The Final Problem

  • BBC One: 15.1. 22:00
  • ČT 2: 15.1. 22:05 (Poslední případ)
  • STV 2: 15.1. 22:10 (Konečný problém)

Hlídejte si nás

Reklama

Promo fotky

Promo fotky

Partneři

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama