Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z komiksů!

hoolio88

Jinak ke kvalitě páté sezóny – já to nevnímám jako nějaké vodění diváků za nos, spíš mi přijde co do kvality nevyrovnaná. Některé epizody naprosto výborné, které je možné bez dlouhého přemýšlení zařadit mezi nejlepší díly seriálu (No Sanctuary, Four Walls and a Roof, Remember, Spend…), jiné zbytečné natahování (What Happened and What’s Going On, Them…). Ty první tři série byly vyváženější, na druhou stranu třeba ze třetí řady si nevzpomenu na jediný díl, který by nějak vyčníval.

17.3.2015 | 11:16:45
hoolio88

#5060 ZvacA: Označení „psychopat“ nesedí na nikoho z Rickovy skupiny. Nevím o tom, že by někde přechovávali lidské hlavy naložené jako okurky, že by požírali lidi a tvářili se přitom, že nemají na vybranou, že by znásilňovali ženské nebo dokonce malé děti (jak se jednou málem přihodilo Carlovi)… Dost pochybuju, že k podobným zvrácenostem Rick a spol. v průběhu seriálu sklouznou. Dokonce si ani nevzpomínám, že by někoho okradli… Vždy jim šlo primárně o přežití členů skupiny a když už zachránili někoho jiného, byla to spíš taková z nouze ctnost, respektive v průběhu seriálu k tomuhle přístupu dospěli (ze začátku by Rick zachraňoval snad každého). Ale nikdy nikomu záměrně neuškodili…

#5063 ZvacA
17.3.2015 | 11:25:33
ZvacA

#5062 hoolio88: Pravda, naopak napříč skupinou střílení dětiček, byť sebevíc vyšinutých, upalování nemocných nakonec ne tak fatálně postižených lidí, byť jen ze strachu, vychánění, zastřelení zbraň odkládajících, vyhánení o azyl přímo prosící, zanechávání na střeše, zanechávání na silnici, lezení do cizích polí, mučící praktiky a vyšinutost jednotlivců, kterým tu a tam taky šplouchne na maják tak, že o sobě neví. A samozřejmě úplně stejná patologická snaha zlikvidovat všechny, kdo se zná sotva 5 minut. Dobrá, nazveme to akcemi jednotlivců než skupiny a jako nezbytné zlo k přežití a dobra. Ale ve světě chodících mrtvých se zároveň strašně pohoršíme nad labužnickým přístupem k podobné snaze přežít u jiných. Případně nad hlavovým akvárkem jiných jednotlivců a odsoudíme způsoby obstarávání zásob pro skupiny, který mají stejně jako pro jednoho nosit klobouček, svůj podobnej význam. A nedovolíme připustit, že tu nějaký rozdíly jasně padaj.

17.3.2015 | 11:55:06
WarriorQueen

Tak este nejake postrehy k aktualnemu dielu… koho zaujal kus igelitu, ktory si priniesol do kostola Gabriel? Na co? A este k nemu – boji sa, ze prezradia jeho tajomstvo – co spravil „svojim oveckam“ a vyhostia ho. Cisto zbabelecky radsej ocierni Rickovu skupinu – aby ich vyhostili – sak ved oni tam vonku preziju.. a mily Gabriel bude mat bezpecne miestecko. Carol je na chalana hnusna, aby ho odohnala – po zazitku s Miky a Lizzie.. sa uz nechce starat o deti..citovo viazat.. A co hovoril Pete – ze si presli tazkymi vecami..tvari sa, ze to bolo strasne.. tak co to bolo? Cim si asi tak mohla prejst Alexandria, ked vyzera tak ako vyzera? Terorizuje ich Negan? Bolo to horsie, ako to co prezili Rickova skupina tam vonku?

#5066 hoolio88
17.3.2015 | 12:18:35
zuzupd

#5051 sherman: Bob sice měl na výběr, ale zachoval se, z hlediska své skupiny, vlastně správně. Utekl ze zajetí a běžel varovat svojí skupinu. Rick ho mohl snadno předjet, zablokovat mu cestu a strhnout ho na zem, se svázanýma rukama za zády se neběží moc dobře. Nebo ho mohl po tom, co ho srazil, naložit do auta a odvést do té nemocnice, aby Bob žil. Rick ho zastřelil se slovy „zmlkni“. To extra morální chování není.

Jasně, že se lidi z Terminusu mohli po překonání potíží z nedostatku jídla vrátit k předchozímu životu. Ale po tom, co zažili, si osvojili tu myšlenku „jsi buď řezník, nebo stádo“. V jedné místnosti se svíčkami a jmény na stěnách měli také nápisy jako „nikdy znovu“, „nikdy nevěřte“, „my vždy první“.

Rick se po celý seriál postupně stává temnějším a temnějším. Od jeho „nezabíjíme živé“, přes „zabíjíme živé pokud chtějí zabít oni nás“ (poprava Randalla) až po „nevěříme živým“ (spoutání Aarona, tajné plány v Alexandrii). Dokonce to je jedna věc, o které seriál je – co všechno udělají pro přežití.

Někdo tu psal, že když Carol zabila Karen a Davida, šlo o její selhání nebo tak něco. Z utilitářského pohledu se zachovala správně, protože nemocní byli pro skupinu ohrožením (že to nakonec nezafungovalo je věc druhá). Ale z jiných pohledů už to tak morální není. A podobně je to i teď, u Peta. Z pohledu Carol je Pete zlo, které ničí skupinu (Rick se k tomu ještě nevyjádřil), proto je nutné ho odstranit. Na druhou stranu možná Deanna o tom, že je Pete násilník ví, ale je ochotná to akceptovat, protože je to doktor – o důležitosti doktora pro skupinu mluvil v téhle sérii už doktor Steven Edwards z nemocnice Grady Memorial.

Btw. pro Gabriela se zdál být jeden z nejzlomovějších okamžiků když Rick a skupina povraždili huntery v kostele. Když se podíváte na tu scénu, tak je opravdu brutálně pobijí (umlátí, ubodají). To nebylo něco, co by museli udělat k přežití – tím nemyslím, že je měli pustit, ale mohli je popravit mnohem milosrdnějším způsobem, ne udělat z kostela jatka.

#5076 WarriorQueen #5098 sherman
17.3.2015 | 12:20:38
hoolio88

#5064 WarriorQueen: Za tím igelitem bych nic nehledal, prostě to byla jen záložka do Bible… S tím tajemstvím máš asi pravdu, prostě je nabonzoval dřív, než oni nabonzují jeho (ačkoli si myslím, že by to neudělali, teď už k tomu ale důvod mají), že kvůli němu umřeli lidi, protože je ze zbabělosti nepustil do kostela. K tomu Peteovi – nemyslím, že nutně hovořil o Alexandrii, třeba mluvil o tom, čím museli projít on, Jessie a Sam (jeho synek) předtím, než se tam dostali. Ostatně ani nevíme, jak dlouho v Alexandrii jsou, nikde to nebylo řečeno, klidně je mohl Aaron přivést později, když měl dosud na starosti to rekrutování. A na Negana je ještě opravdu hodně brzo, spíš budou zlobit ti Vlci, nebo co to je za skupinu (nevím, komiks příliš neznám)…

17.3.2015 | 12:37:10
Jhkanus

Lidi vy jste tak zbláznění do pohledu našich hrdinů, že vůbec nechápete to, co nám seriál či komiks ukazuje či chce ukazovat a co se i snažím popsat. Ukazuje nám průřez lidí, co různě přežívají, bez ohledu zda morálně či ne a ukazuje také to, co se v průběhu času z každého stává, dle toho jak v tom světě žije, včetně naší skupiny. Jinak nikdy jsem nepsal, že skupinu nesnáším či podobně, nebo že bych se nekoukal rád na seriál i když pravda, poslední velký úpadek sérií mě dost štve. Já samo v mnohém naší skupině fandím, nad mnohým ale také kroutím hlavou a u mnohého si říkám, to byl zase nesmysl. Ale nedívám se na to, abych si stříkal blahem do trenek pokaždé, když něco naše skupina zvládne či vyvede, pro mě to není skupina rádoby Avengers ve zlém světě zombíků, ale lidé, co přežívají a dochází k tomu, že různě, dobře i zle a každý čin má svůj následek. Dívám se na to z pohledu, že vidím, jak to ukazuje, co z nich venkovní svět psychicky postupně dělá a je supr, že to tak je, pač to má aspoň trochu logiky. Nesoudím je přímo a ani vlastně neobhajuji. Plně souhlasím se Shermanem, že mnohdy musí bojovat o přežití a nemají na vybranou a mnohdy mít ještě nebudou, dokud se budou toulat takým světem, ale zároveň je vidět a je to tak, že to na nich zanechává velké následky, které se odrážejí v jejich dalších činech a tom, jak přežívají a dělá je to pro jiné, více a více nebezpečnou skupinou, od které již nelze vědět, co čekat. Mnohdy i vidíme, že některým hrabe již i dost a mají problémy zvládat život jiný, než venku v boji a i zabíjeli, aniž by museli, protože tak to na ně venku působí, kdežto lidé v bublině Alexandrie na to nejsou připraveni a proto to tam pro ně nedopadne. Což je ale již na otázku, jak se právě chovat v takovém světě, tvrdě a nekompromisně či po Alexandrisku… to je těžká otázka, pač jsme viděli již několik druhů osad, kdy každá přežívala jinak, od nelidských činů, až po rádoby civilizaci a zatím žádná moc nedopadla.

PS. Shermen je jeden z mála, co sic semnou nesouhlasí, tak rozumně a normálně argumentuje a odepisuje, což beru jako debatu, která tu proto je a proto také jeho názor beru a čtu a budu na něj rád reagovat a na další také podobné, zatím co ty bulíky a nadávače ignoruji a jejich názor je mě úplně ukraden a asi né jen mě. ;-)

Jinak, je pěkné, že se rozjelo také divoké téma a diskuse, je vidět, že někteří to vidí podobně, jiní jinak s více obhajováním naší skupiny a jejich členů, kdy samo pravda je někde uprostřed… nu a pak tu jsou i tací, co vidí své a vztekají se, když ostatní to samé nevidí. Jako v seriálu, každá skupina jinak. :-) :-)

#5099 sherman
17.3.2015 | 12:43:53
hoolio88

Radši mi řekněte, co si myslíte o smrti Noaha. Podle mě jedna z nejhorších smrtí v seriálu, co se týče postav z té Rickovy skupinky. Nejhorší byla ta beznaděj, jak na něj Glenn koukal přes sklo a nemohl s tím nic dělat, jak mu začali trhat obličej… Dale umřel taky dost hrozným způsobem, nicméně ta skupina přišla už k hotovému – měl rozpárané břicho, střeva venku a nedalo se dělat nic jiného, než mu ulevit od trápení. A u T-Doga jsme neviděli, co se dělo dál (bohužel nebo bohudík), když do něj začali kousat, každopádně to asi taky nebyla příjemná smrt.

#5069 Jhkanus
17.3.2015 | 13:01:38
Jhkanus

#5068 hoolio88: No co si budeme povídat, byl černej a ty jdou vždy první v tomto seriálu. :-) Se tvůrci asi inspirovali u ScaryMovie 2, tam to přesně říkají, černý zabijou vždy první :-) :-) a tvůrci si jeho smrt teda vychutnali, až zamrazilo. Pěknej hnousek to byl.

#5070 hoolio88
17.3.2015 | 13:13:33
hoolio88

#5069 Jhkanus: Souhlasím, navíc těch afroameričanů už tam bylo poslední dobou nějak moc… Když už si na to narazil, tak mě zaráží, že se v seriálu téměř nevyskytují hispánci (ti v první řadě, kteří potom Ricka a spol. opustili a odjeli, Martinez a dejme tomu Rosita). Buď jsou na jídelním lístku zombíků jeden z nejvyhlášenějších chodů, nebo je to tím, že děj se odehrává více na východě, kde jich tolik nežije (odehrávat se seriál v Kalifornii, asi by to bylo taky o něčem jiném)… Ale i další rasy jsou zastoupeny málo – krom Glenna jsem tam snad neviděl jediného Asiata atp.

#5073 zuzupd #5074 WarriorQueen
17.3.2015 | 13:24:07
Geek

To snad není možný. Zase scénáristickej průšvih. Což zabolí o to víc, když je nová epizoda poměrně sympaticky akční a konečně se začnou redukovat stavy. Bohužel je ale celá natočena tak odtažitým způsobem, že jsem spíš nad tím vším kroutil hlavou než abych to nějak zásadně prožíval. Ať už šlo o Rickovo pivní střetnutí s místním potížistou, Abrahamův berserkovský amok na staveništi, a pak i jedno nechutné roztrhání černošského spolupracovníka, jenž se spolu s ostatními vydal mimo plot pro zásoby. Konec, všechno. Kde je sakra ta znepokojivá atmoška minulých částí? Přesto ta krvavá nechuťárna byla lahůdka. Tvůrci my znovu efektivně předvedli, proč bych v post-apokalyptickém světě nechtěl být sežrán zombíky zaživa. Protože to pochopitelně kurva bolí, vyhřeznou při tom vnitřnosti z břicha, a ve finále možná i praskne vykulená bulva. Mňam! Snad jste během sledování jako já nevečeřeli… Ačkoliv to zní sice lákavě, několik parádních scének ale poslední díl výbornym nedělá Zase se všichni chovají jako po profesionální lobotomii a korunu všemu nasazují dialogy. To v AMC doopravdy nikdo nevidí, jak šíleně tu skoro všechno, co si charaktery řeknou, tahá za uši? Eugene je se svým encyklopedickým moralizováním na přesdržku, a není sám. Zastřelte už někdo konečně toho legračního kněze, napište Maggie normální důležitou scénu a servírujte probůh víc Michonne. Nuda a šeď, i přes rádoby osudový adrenalin. Doufám, že mě ve finále nečeká jenom další televizní hnůj Nemám na něj ale vůbec náladu

17.3.2015 | 13:30:03
LucieMil.

Taky bych se vrátila k poslednímu dílu..ač mne tato diskuse velice baví .. s někým souhlasím s někým ne..je to diskuse a vždy se těším na nějaké to „odhalení“ Nicméně.. taky jsem si všimla igelitu a jahod.. igelit v bibli bych spíš přirovnala k tomu, že šel knihu původně opravit a vložil si igelit, aby se mu nepřilepili stránky dohromady, to že se to pak zvrtlo v to, že asi přestal „věřit“ a lehce mu „jeblo“, je věc druhá :D .. ale víc mne zaujaly ty jahody a jméno Rosemary (Rosemary a její děťátko). Hned jsem si vzpomněla na epizodu, kdy Beth za úplatu pomoci (v Atlantě u policajtky) dala stařečkovi jahody.. jako úplata?? A Rosemary (jeslti je to nějaký náznak k tomuto dílu) – kdy historie je černější, než se zdá a psychické problémy jsou hororového rázu.. tak se třeba máme na co těšit :) Nic víc, krom toho, co se tu již rozebralo.. jsem nezaznamenala..ale neznám vůbec komiks a ač TWD hltám, občas se ztrácím ;)

#5075 WarriorQueen
17.3.2015 | 13:52:10
zuzupd

#5070 hoolio88: Za asiaty tam byl ještě policista Tanaka, v nemocnici. A Michonne myslím jednoho zabila když utíkala z Woodbury. Těch černochů tam zas tolik není (na to, že v Atlantě jich je hromada a ve Virginii jich taky není málo), třeba v Alexandrii jsou snad jen ti, co přivedl Aaron (možná proto Rickovu skupinu nabral).

Tak mě napadá, v Terminusu byli taky jenom bílí. A snědli nohu Boba. Většina černých postav z hlavní skupiny byla snědená… Náhoda? :)

17.3.2015 | 13:57:54
WarriorQueen

#5070 hoolio88: „Hispanci“ boli predsa aj na moste – kde ich Daryl zachranil aj s Merlom. Myslim si, ze je to namixovane dobre – urcite vychadzaju z cca realneho zlozenia obyvatelstva, kde sa serial odohrava. Noahova smrt bola strasna – celkovo mi ti mrtvaci tam prisli strasne vyhladoveli a takí zachovalejsi – tak asi mali vacsiu silu.. Dufam, ze aj Nick bude mat zasluzene taku smrt ako Aiden – za to, ze tam nechali niekde svojich dvoch ludi zozrat , lebo sa zlakli a zbabelo utiekli. A za Noaha. Keby pocuvol Glenna, nemuselo sa to stat.Tento serial krasne vykresluje ludske charaktery..a presne to, co s nimi taka vynimocna situacia urobi. Zbabelci ostanu zbabelcami. A s tragickymi nasledkami. Najhorsi su tí skrytí,co sa tvaria suverenne a v zlomovej situacii zlyhaju. Eugene bol uprimny zbabelec. Otvorene to priznal, vedel, na co ma. A ako sa ukazalo „ucil sa“ odpozeranim. Aj ked o sebe otvorene vravel, ze je zbabelec, myslim, ze na neho silne zaposobila sudrznost skupiny a to, ako si pomahali, ako im na sebe zalezi a ako za seba bojovali. Ze je velmi dolezita ludskost v tom svete. Uz to raz ukazal – pri tom zasypanom tuneli..ked sa rozdelili a on naviedol Rositu obklukou naspat a zachranili tak Taru a Glenna.

#5077 hoolio88
17.3.2015 | 14:30:19
WarriorQueen

#5072 LucieMil.: A hlavne.. Kto je Rosemary? Este sa tam ani neukazala :) a uz je hned stastna, ze tam maju knaza? Sa chce vyspovedat? :)

17.3.2015 | 14:37:18
WarriorQueen

#5065 zuzupd: To len ukazuje na Gabrielovu nevyzretost a malomyselnost, ak ho ta scena v kostole poburila.. Po tej hroze, co videli a zazili v Terminuse..a co museli zazit ostatní ich rukami si to Garet a jeho druzina uuuuuplne zasluzila. Ziadne milosrdenstvo. Uz davno neboli ludmi. A to co spravili Bobovi…muselo tomu knazovi stacit,aby pochopil. Sam to videl na vlastne oci.

#5091 zuzupd
17.3.2015 | 14:40:50
hoolio88

#5074 WarriorQueen: I pro mě jsou momentálně nejodpornější postavy Nicholas a ten kněz. Nic dobrého jim rozhodně nepřeju. U Petea zatím nevím, co provedl, je to pořád v rovině spekulací, že tu manželku a syna mlátí, ale sympatický mi dvakrát není… Jinak mě napadá, jak by se z těch skleněných dveří dostali, kdyby Nick nebyl nedočkavec a neudělal tu kravinu, kvůli které umřel Noah. To sklo přeci Glenn zkoušel rozbít a nešlo mu to. Ale určitě by něco vymysleli, když se odtamtud nakonec dostal, jen to chtělo trpělivost a hlavně vynalézavost… Co se týče Eugenea, tak ještě jednou docela zabodoval, když tenkrát pokropil ty zombíky z toho hasičskýho auta. Sice tím vyplýtval všechnu vodu, ale zase mi přišlo, že nebýt tohohle jeho nápadu, měli by tenkrát docela problém, bylo tam fakt velký stádo.

#5079 LucieMil. #5080 WarriorQueen
17.3.2015 | 14:43:06
Ludy

Nechápu, co tady všichni blázní s tím kydáním hnoje na Ricka a jeho skupinu, dejme tomu, že Rick, spolu s Carol má k temné straně (no jo jsem fanoušek Star Wars) nejblíže. Což si ale on dobře uvědomuje a stále bojuje s tím, aby zůstal lidský. Ve skupině od začátku vždy byl někdo kdo měl silný morální kodex Dale, Hershel, Tyres,Beth a ty pak, ať už přímo či nepřímo ovlivňovali chování celé skupiny, Líbí se mi, jak je skupina vyvážená. V tomto světě snad není člověka, který by si nezamazal ruce, A po sečtení veškerých událostí, které už Ricka a spol potkaly, z toho stále vychází dobře.Vždyť v poslední epizodě.Abraham zachránil člověka, zatímco ostatní z jeho skupiny zbaběle zdrhali a Glenn se nenechal zaslepit vražednou spravedlností, ikdyž by mu to asi nikdo nevyčítal.Takže naše parta má pořád naději. Rozhodně větší než bezpáteřní kněz.

17.3.2015 | 14:50:29
LucieMil.

#5077 hoolio88: To máš vlastně pravdu.. on totiž Eugene neprojevuje žádné emoce.. je stále strnulý, bez úsměvu, bez naštvání.. a pak prostě za to vezme a něčím překvapí.. Pravdu máš, pravdu máš. Díky za připomenutí

17.3.2015 | 14:54:35
WarriorQueen

#5077 hoolio88: Smadni, ale zivi :) Mna este napadlo.. ze Pete ich mozno nemlati. Mozno ich len psychicky týra.. co je rovnako zle..len sa to tazsie dokazuje. Nepamätam si presne.. ale nemala Jessie na krku nejaky flak.. ked prisli k Deane na ten vecierok? Zeby ju skrtil? A hlavne – nepride mi ako obzvlast sikovny doktor.. Nedala by som mu prezriet nic zive..Este ma napadlo, ze ci neukryva tiez nejaku pokusnu mrtvolku u seba doma na vyskumy… Aj ked by to bol opakujuci sa motiv … ale…

#5081 hoolio88
17.3.2015 | 14:58:08


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama