Cizinka (Outlander)
95/100 - 312×

Cizinka(Outlander)

Seriál Outlander sleduje příběh Claire Randallové, vdané armádní sestry z roku 1945, jež se záhadně dostane zpět v čase do roku 1743. Zde je okamžitě uvržena do neznámého světa plného nebezpečí, zatímco její manžel Frank nemá ponětí, kam zmizela. V tomto novém světě je navíc okolnostmi donucena se provdat za Jamieho Frasera, mladého a romantického skotského bojovníka. Její srdce tak zůstane rozpolcené mezi dvěma naprosto odlišnými muži, kteří žijí ve dvou rozdílných dimenzích.

USA | 2014 | Vysílá se
vysílání
8 sezón | Starz | 55 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Historický, Romantický
hrají
Sam Heughan (James Fraser), Caitriona Balfe (Claire Randallová Fraserová), Richard Rankin (Roger Wakefield MacKenzie), Oscar Kennedy (Lord John Grey), Duncan Lacroix (Murtagh Fraser), Tobias Menzies (Frank Randall), Tobias Menzies (Jonathan Randall), Graham McTavish (Dougal MacKenzie), Gary Lewis (Colum MacKenzie), Grant O'Rourke (Rupert MacKenzie), Stephen Walters (Angus Mhor), Laura Donnelly (Janet Fraser)

Diskuze: Aktuální epizoda

Dojmy a pocity z aktuální epizody. Do této diskuze vstupujte až po zhlédnutí posledního odvysílaného dílu. Do této sekce nepište spoilery z knih!

vivien29

#200 kelpie: no.. stále nerozumím. Kdo nebo co má být tedy tou vážkou uvězněnou v čase a nerozpadnutou v prach?

#204 kelpie #216 samcait
12.7.2016 | 14:59:57
DarnethDarelia

Zdravím. Chtěla bych se vás jen na něco zeptat. Knihy jsem nečetla, poslední epizodu druhé sérky jsem taky ještě neviděla, ale už mi byla tak nějak trochu vyžvaněná bohužel…a tak mě napadá ohledně toho cestování časem…nejde mi do hlavy pokud Geillis propadne do minulosti, neměla by Claire po návratu do minulosti být opět v tom samém období v jakém se nacházela tehdy, když se s Geillis seznámila a potkat samu sebe vlastně?

#206 vivien29
12.7.2016 | 15:03:47
kelpie

#197 kaci.vesela: Já vlastně ani nevím, jestli při první cestě nějaký drahokam měla, to bych se musela podívat do knížky, už si to nepamatuji. Ale vím, že ty drahokamy v knihách řešili neustále .Na každou cestu potřebovali drahokam, který vždy shořel. A taky citovou kotvu, někoho, ke komu by se přenesli. Doba, o kterou se přemístili, se zřejmě dala regulovat i jinak, Geilis použila po vzoru Keltů zápalnou oběť a tím se posunula víc, tak jak potřebovala, aby si před příchodem Bonnie Prince dokázala vybudovat zázemí. I když Bonnie Prince pro ni musel být dostatečnou kotvou.

12.7.2016 | 15:13:24
kelpie

#201 vivien29: Je to jen symbol. Claire také byla v době, do které se nenarodila.

#207 vivien29
12.7.2016 | 15:16:36
kelpie

[203Normálně se přesouvali zhruba o 200 let. Tak to bylo ve starých bájích, jednu takovou vyprávěl, nebo zpíval, teď nevím, ten bard na hradě Leoch. Bylo to v první sérii.
[

12.7.2016 | 15:19:28
vivien29

#202 DarnethDarelia: Vysvětlení je, že pomocí všech symbolů, opatření, kamenů a lidské oběti Geillis svůj přesun v čase „řídila“ cíleně přesně do toho roku, do kterého chtěla vejít (což, myslím, nevíme, který přesně to byl, protože když do minulosti vstoupila Claire, Geillis už měla po svatbě a byla zavedenou osobou). Kdežto Claire prochází bránou tak, jak je otevřená, jak funguje – cca 200 let. Přitom oba časy běží paralelně! Pokud tedy Claire prochází, přesunuje se ve stejně rychle plynoucích časech – minulosti i budoucnosti – vždy o stejný časový úsek (opět tedy o cca 200 let).

12.7.2016 | 15:19:49
vivien29

#204 kelpie: aha! může být! i když je to trochu kostrbaté… Claire není uvězněná v jednom čase a v čase, ve kterém je, nemá být rozpadnutá v prach. Je buď ve svém čase nebo v minulosti kdy se ještě nenarodila, zatímco vážka je stále ve správném čase tak, jak plyne. Jen mumifikovaná. Ale co je podstatné – z knihy to nijak v tomto smyslu nevyznívá, alespoň pro mě tedy ne, já mám vážku v jantaru spojenou v knize výhradně se svatebním darem – a ani v první knize není tato souvislost nijak naznačena. Ve druhé knize také ne. Ale pokud je to tak významný symbol, pak vážně nechápu, proč tedy předání tohoto symbolu od Claire Jamiemu Diana tak deklasuje. Když tedy vážka je časovým symbolem Claire, pak vlastně Claire Jamiemu dává symbolicky samu sebe a ne jen něco svého, co symbolizuje jejich lásku a svatbu. :-D (se mi skoro zavařil mozek) :-D

#208 kelpie
12.7.2016 | 15:40:12
kelpie

#207 vivien29: Diana tam to vyřezávání iniciál moc chtěla. považovala to za symbol jejich lásky.,– jako když si dnes někdo nechá vytetovat jméno toho druhého. Ale oni to do scénáře nechtěli, zdržovalo by to děj. Taky by mohli ušpinit šaty… Proto se urazila a reagovala tak, jak reagovala. A proč dala Claire Jamiemu ten jantar, to by nám musel vysvětlit ten, co psal scénář. Taky toho u sebe moc neměla. Možná mu mohla dát kapesník a uvázat na něj uzel, aby nezapomněl…A ta vážka, no ta vypadá na první pohled stejně, jako by byla ze současnosti, ale není. Přišla na svět v jiné době,… sakra já nevím, prostě to tak cítím, nevím, jak je to kde vysvětleno, v knize či seriálu.

#209 kelpie #211 vivien29
12.7.2016 | 15:59:26
kelpie

#208 kelpie: Možná to symbolizuje lásku, kterou ani čas nezničí.

#211 vivien29
12.7.2016 | 16:01:31
kaci.vesela

#198 vivien29: úplně s tebou souhlasím. S každým bodem! :-) skvěle napsané.
#199 vivien29: no to je jasné, někdo má prostě dobré geny :-) a doufám, že dobré geny bude mít i Jamie :-D i když v knize Claire přeci jenom říká, že vypadá líp než když spolu žili ty 3 roky :-)

#212 vivien29
12.7.2016 | 16:09:40
vivien29

#208 kelpie: #209 kelpie: ano, rozumím kelpie, však jsem to v podobném duchu psala. A děkuju za ty dodatečné informace ohledně tvorby scénáře a spolupráce s Dianou! a taky ty dřívější ohledně historie a tak – jsem vždycky ráda za každé upřesnění nebo „historku“ z natáčení:-)

12.7.2016 | 17:02:02
vivien29

#210 kaci.vesela: jo! to mi taky utkvělo v hlavě:

jak se Jamie před ní svlékl, protože ho chtěla vidět a on vypadal vlastně pořád stejně, jen jako by ho někdo vrazil do trouby a dopekl. Z chlapce se stal muž.

Ještě k té vážce… já s tím mám v knize fakt trochu rozpor, protože abych to chápala jako vzletnou symboliku, pak bych ji tam nechtěla mít jako fyzicky předaný dar. A když už tedy je to symbolika i fyzicky předaný dar, pak mi tedy zase poněkud chybí, že na tu symboliku ani dar nic nenavazuje. Takže jsem byla strašně spokojená, jak se ta vážka v seriálu stala důležitou, obzvlášť jsem byla paf z toho objevení za vitrínou v 60. letech – to byla „náhoda“ přesně v Dianině stylu. A útok na moje city. :-D

Jamie a jeho vlasy – netvrdila nám tady siri s nějak podezřele příliš velkou jistotou, že se jeho vlasů v Mořeplavci nemusíme bát?? Že ona o tom něco ví!! Musíme ji vyzpovídat, až nakoukne:-D

To bude škoda, až nám tady ta diskuze na půl roku utichne…

#213 kelpie #214 kelpie #217 kaci.vesela
12.7.2016 | 17:10:53
kelpie

#212 vivien29: Máš pravdu vivien. Neměl krátké vlasy

Když se s ním Claire setkala měl cop převázaný stužkou

#215 samcait #220 vivien29
12.7.2016 | 17:25:57
kelpie

#212 vivien29: Ještě poznámka k tomu spoileru. Ten můj Jamie, co ho mám doma, ten za ty roky spíš dokonale nakynul…

12.7.2016 | 17:33:04
samcait

#213 kelpie: Připomínám, že knižní podobu neznám, takže, prosím o vysvětlení, o co s těma vlasama vlastně jde? Jakože je to v knize jinak než v seriálu nebo se vám jenom prostě dlouhý vlasy na chlapech nelíbí? Byli zmiňováni Vikings, ti měli „vlasy dlouhý do půl pasu“ (jak zpívá Michal Prokop v mé oblíbené písničce), a kdekterá by jim je mohla závidět…

#224 vivien29
12.7.2016 | 17:50:06
samcait

#201 vivien29: Prosím ještě připomenout, v kteréže epizodě dostala Claire vážku v jantaru jako svatební dar?

#218 LadyAn #219 kelpie
12.7.2016 | 17:52:20
kaci.vesela

#212 vivien29:

přesně takhle to nějak v té knížce bylo o tom jeho těle :-) !

S tou vážkou zase souhlasím. Jsem ráda, že v seriálu tomu dali vlastně nějakou váhu. To, že ta vážka něco symbolizuje ať je to láska Claire k Jamiemu (když mu to dává aby si to odnesl na bojiště) nebo to jak to Claire užívá v díle S02E09 vše to má nějakou symboliku a jsem ráda, že pracují na takových detailech. To, že tu vážku ukazují v tom muzeu může i pro Claire tak trochu značit, že Jamie je mrtvý. A nebo prostě jednoduše je to odkaz na celou tu knihu. To všechno je tak trochu jako vážka v jantaru celý ten příběh ta láska. Ta vážka v tom jantaru musela vydržet spoustu let, tak jako drží láska mezi Claire a Jamiem. (Nejsem vůbec spisovatel jako Siri nebo Vivien musíte mi odpoustit :-D)

ono to je docela rozpoluplné to cestováním časem. A podle mě Diana nad tím ani tolik nepřemýšlela. Ono to bylo nějak v knize popsáno? Jak se musí cestovat nebo co se k tomu potřebuje? Protože když Claire cestovala poprvé tak byl nějaký svátek a před tím tancovaly ty ženy v kamenech, ale když cestovala po druhé tak byla jen s Jamiem a asi žádný svátek nebyl. A jestli byl ten prsten důležitou součástí tak jak se mohla dostat do minulosti poprvé když neměla žádný diamant nebo nějaký drahý kámen.

A jak budou cestovat pak tedy Brianna a Roger? :-) !

Jo to bychom možná měly Siri vyzpovídat aby nám řekla něco víc o těch vlasech :-) :-D

Protože Jamie se stužkou se mi moc nelíbí :-D já radši Jamieho krásně s kudrnatými polodlouhými vlasy tak jak to měl v S02E13 a po celou první sérii. Jak byli ve Francii tak se mi to jeho háro taky moc nelíbilo !

#222 kelpie #223 samcait #226 vivien29
12.7.2016 | 18:02:18
LadyAn

#216 samcait: V 8.epizodě a byl to dárek od žebrajícího přítele Jamieho.V druhé řadě se objevuje a nese zprávu o uvěznění Claire u Sandringhema­.(Omlouvám se, nevím jak se to správně píše.) Myslím, že vážka v jantaru nemá v knize nějak extra hlubokou symboliku.Byl to jantar, který sám o sobě byl vzácný a vážka v něm zůstala jako živá.Stejně tak Claire, i když přežila 20let sama v současnosti, tak stále zůstává spjatá se svou láskou.Tak bych to pochopila já.

12.7.2016 | 18:18:20
kelpie

#216 samcait: Vážku dostala po svatbě, takže asi v osmém díle. Pokud jde o ty vlasy, nejde o nic,jen se dohadujeme.Mně se na mužích dlouhé vlasy taky líbí, no přinejmenším na některých z nich. A Jamieho vlasy ve Francii se mi také líbily,nevím, proč mají někteří výhrady, hrozný účes měl snad jen na svatbě.

12.7.2016 | 18:20:54
vivien29

#213 kelpie: knihy mám načtené, takže vím, jak by měl Jamie vypadat, spíš jsem měla obavu, aby Sama nezmršili jako ve Francii. I když se ty díly táhly jak turecký med, stejně jsem si na jeho účes nezvykla, takže když byli zpět ve Skotsku, byla to úleva, že tu máme zase to staré krásné háro :-D

tak ten tlustý cop určitě na Samovu hlavu v Mořeplavci neudělají, když ani teď nemá extra husté vlasy… nevadí mi to, jen aby to nebylo jako ve Francii.

12.7.2016 | 18:23:23


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Cizinka pokračuje

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Společnost Starz prostřednictvím videa oznámila, že se oblíbený seriál všech milovníků historie, Skotska, USA a ladných nohou v kiltech dočká osmé série. Bohužel vše dobré má svůj konec, takže osmá série bude pro seriál i tou finální.

Momentka

Momentka

Reklama

Nepřehlédněte

I druhou půlku sedmé série uvidíme na Netflixu

I druhou půlku sedmé série uvidíme na Netflixu

Zhruba za 14 dní nás čeká premiéra druhé poloviny sedmé série. Konečně. A dobré zprávy nekončí. V Česku a na Slovensku si Cizinku budeme moci opět pustit na Netflixu.

Plakáty k seriálu

Plakáty k seriálu

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama