BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora
V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.
Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.
Debata o poslední odvysílané epizodě Doctora Who.
V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Nejste uživatel Edny? Registrujte se během pár vteřin.
Registrace Zapomenuté heslo
No jasně. Že by už měl Doktor koukat natáhnout bačkory. :)
No, když já nevím…vykoupanej v krvi nevinných? To jako vážně? Úplně mi kazí moje ideály o Doktorovi…kdy přesně se z něj stal tenhle temně kladný hrdina? Vždyť zase tolik nevinných na svých rukách nemá, ne?
Řeknu ti to asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?…
Nehledě na způsob jakým získal titul „The last of Time Lord“…
Tak Jenny a Rose, to je podpásovka, ty nejsou mrtvé…ale jo, Sarah Jane beru…já spíš přemýšlel nad dětmi Ragnarossů a hlavně nad Cybermen(y), je fakt, že u nich to bylo dost drsné…ale je tot ak i ve starých sériích? Ještě jsem neviděl všechno…vzhledem k těm 200GB jsem teprve na začátku…
Tak někdo, kdo si odhlasuje, že sebou vezmou celé universum, ti nejsou u mě zrovna nevinní
Zvlášť teda ještě první Doktor se na lidskou rasu celkově díval dost svrchu. Jak to Desítka krásně řekl Pětce v Time Crash: „snažil jsem se tvářit staře a mrzutě, jak to v mládí dělají všichni“. :)
Co klíčový ale v tomhle videu není, je to, co mu předchází. To, jak jsou Jack, Martha a Sarah Jane ochotní se pro něj obětovat. Že, jak řekl Davros, Doktor chodí neozbrojen, ale dělá zbraně z lidí kolem sebe. To samý do něj cpe i Valeyard v Amy´s Choice nebo Rory v The Vampires of Venice („lidé v tvé blízkosti si začnou být sami sobě nebezpeční, protože se pro tebe sami pouští na smrt, aby tě ohromili“).
Tak jo, tohle by bylo na delší pokec někde u piva…i když by to bylo fajn :-) …je to už OT…tak k aktuální epizodě – CO mohl vidět Doktor v pokoji č. 11? Sám sebe?
Možná je to náhoda, ale tahle epizoda mi sedla jako prdel na hrnec a dal jsem stovku. Byť hapruje její návaznost na určitě přepálenou epizodu poslední. Má to všechno, pro co mám Doktora rád – a pojmenovat věci pravým jménem je možná důležitější než cokoliv jiného v životě. Rory to ví. Na to, že šlo o „spořící epizodu“ je pro mě silnější, emotivnější a zajímavější, než všechny ty otázky „kdo je vlastně River“ bla bla bla. Takhle si představuju optimálního doktora. Standalone story, která přitom tak úplně standalone není. Fakt se mi to líbilo. Doktorovu ženu považuju za přeceňovanou (a půlku úspěchu jí zajistilo Gaimanovo jméno). Bude to znít divně, z celé šesté řady mám zatím v „top 3“: 1) Božský komplex, 2) Noční běsy 3) Dívka která čekala (s výhradami). Gaiman je až na čtvrtém místě.
Takže když tak na to koukám, odmyslím-li si Hitlera, čekání na druhou půlku seriálu se mi vyplatilo.
No ale taky to nechtěli všichni, jako příklad třeba oni dva, kteří neodhlasovali přesun planetu v End of time…neříkám, že jich bylo hodně těch „hodných“, kteří se svazli, ale byli. ;-)
To byli zrovna Doktorovi rodiče. :)
U Doktorů drží spolu :-D
Už sem se s tebou chtěl začít nad Gaimanem hádat, ale když si přitom uvědomím, jak zase já beru za těžce přeceňovanýho Curtisova Vincenta, tak hold (HOLT!) každej to máme nastavený jinak… :)
Zrovna argumentace Davrose je podle mě ovlivněná záští k Doktorovi…ano, ze společníků se stávají „zbraně“, ale přece se nechtěli obětovat pro Doktora, ale spíš pro ideály, které získaly od Doktora, ne? Chtěli umřít, aby zachránili lidi – což je to, čemu je Doktor naučil.
Zase samozřejmě neříkám, že by tohle Doktor páchal vědomě. Jenže každá věc má dvě stránky, a zvlášť u někoho s tak obrovskou mocí, jakou má Doktor. Proto minotaur v podstatě řekl, ať to radši zabalí, než ho okolnosti nevyhnutelně donutí zas někomu ublížit.
No, to bdue asi ono, proč mi to pořád nedávalo smysl…já tu hlášku minotaura (kterej musí být fakt starej, když ani TARDIS překladač nefunguje) pochopil trochu jinak, tvůj výklad je smysluplnější…děkuji :)
Dobrej postřeh. Když se s Doktorem bavili poprvé, myslel sem, že překládání nefunguje, protože je TARDIS někde „virtuálně“ zamčená. Ale na konci vlastně stála vedle nich.
Musel být asi opravdu sakra starej. Jedinej podobnej případ, kdy TARDIS neznala jazyk ani písmo, by Satatn. Ten musel být jééééště starší. :)
Hurley: Tak Vincent hraje na relativně jednoduchou emocionální strunku – mně se na něm víc než vše ostatní líbila ta práce s historickou osobností. Způsob, jakým ho zaintegrovali do Doktorova universa a přitom ho nechali tím, kým je. A fungoval na mě i skvěle pedagogicky – hned jsem si prošel na googlu jeho amsterodamské muzeum. Ale jako story samo o sobě je to, uznávám, trochu laciné. SWcénáristé tak trochu parazitovali na tom, co napsal Vincentův život sám ;-)
Mně na Gaimanovi vadily dvě věci – neústrojnost „bloudění chodbami Amy-Rory“ a „dění kolem personifikované Tardis“ – jako by to bylo z různých epizod, jedno nedoplňovalo druhé. A pak mi obecně vadí takové ty pitoreskní postavičky, na něž jsou někteří tvůrci trochu příliš zatížení. Každopádně – v kontextu páté řady byl Vincent zjevením díky tomu, že měl hlavu a patu po dramaturgické stránce. A v tomto smyslu Gaimana poráží na plné čáře. JJenže Gaiman má tu výhodu, že samo jméno Gaiman tu bezhlavopatovost v podstatě omlouvá a naopak z ní dělá klad ;-)
Pro mě byl u obou epizod (Vincent, Doctorova žena) zásadní ten fakt, že sem těm postavám prostě „věřil“. Díval jsem se a říkal si „Jo, tohle beru“. Dokoukal jsem epizodu a hned sem si ji musel pustit znova, vypnout titulky a užívat si dojmů. Což je něco, co se mi stává u aktuální řady stále méně častěji. Gaimanova epizoda pro mě taková byla, pak ještě Dívka, která čekala, když přejdu to, co se tu psalo o plochosti postav v kontextu celé řady…no a ještě tak od půlky Boží komplex…