Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max | Lepsi TV
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Darylovo zajetí: Porovnání komiksu a seriálu

Darylovo zajetí: Porovnání komiksu a seriálu

Celý třetí díl sedmé řady se točil kolem Darylova zajetí. Pojďte se s námi podívat na to, v čem se seriálová linka podobá té komiksové. Jakými komiksovými událostmi se tvůrci inspirovali?

19 2
11.11.2016

Nezlomný Daryl

Daryl Dixon se stal válečným zajatcem. Nachází se ve vězení u Spasitelů, kteří se ho snaží zlomit, aby se přidal na jejich stranu. Negan má na to již osvědčené techniky, které na Daryla zatím nefungují. I přesto, že jsme Daryla viděli nahého, i přesto, že jedl psí žrádlo a poslouchal stále stejnou hudbu, se však k Neganovi nepřidal, protože ztratil smysl života.

Aktuálně je na tom Daryl tak, že je mu jedno, co se mu stane. Viní se za Glennovu smrt a nemá za co bojovat. Co mu vrátí jeho smysl života? Mohli by to být Spasitelé, ale Daryl zatím odolává všem „lákadlům“.

Takovýmto způsobem se bude odehrávat pravděpodobně celá sedmá řada: „Tento rok je to série plná emocí. Je to pro nás jiné. Je to fakt velký a pokud se to změní, tak to bude velký obrat. Bude to velmi silné. S Andym (Andrew Lincoln) jsem vzpomínali na to, jací jsme v seriálu byli drsňáci. Byli jsme prostě jiní. Teď je to pro nás těžší. Aktuálně prohráváme, ale když v seriálu máte hrdiny, tak ti se vydají ke svému dnu ještě před tím, než opět povstanou. Doufejme, že na konci tunelu je světlo. O tom tato série pro všechny bude,“ řekl herec Norman Reedus.

Porovnání seriálu a komiksu

Daryl byl vždy jedinečný v tom, že neměl komiksového předchůdce. Všechny hlavní postavy jsou napsány podle svých komiksových charakterů, ale Daryl byl vytvořen přímo pro seriál. Paradoxně se stal jedním z nejoblíbenějších postav. Když tedy nemá svou komiksovou předlohu, tak si s ním tvůrci mohou „hrát“. Mohou mu vymýšlet vlastní příběh, protože se nemusí držet žádné předlohy. Sedmá série však bude pravděpodobně výjimkou.

V komiksové předloze se Carl dostal tajně do Svatyně, sídla Spasitelů, kde zabil několik Spasitelů. Carla však najde Dwight a dovede ho před Negana s tím, že ho zabije. Negan však Carlův život ušetří, ocení jeho přístup a zasvětí ho do světa Spasitelů.

Podobná věc se odehrála i v seriálu. Daryl udeřil Negana poté, co zabil Abrahama. Dwight byl připraven Daryla zabít, ale Negan jeho návrh odmítl. Místo toho si vzal Daryla s sebou, protože ocenil jeho kuráž, a chce z něj udělat Spasitele.

Další Darylův příběh by se mohl inspirovat komiksovými událostmi, které se staly Eugeneovi. V komiksech vzali Spasitelé Eugenea za rukojmího. Eugene byl ve Svatyni mučen a se svými spoluvězni plánoval útěk. Bylo mu jasně řečeno, že je to špatný nápad, ale Eugene v tom pokračoval. V seriálu Daryl viděl, že ve Svatyni jsou i další vězni, proto něco podobného může naplánovat i on.

Více toho již nebudeme prozrazoval, protože bychom zbytečně vyzrazovali komiksové události. Každopádně ta podobnost mezi komiksovou a seriálovou linkou tam je. Uvidíme, zda právě tohle na Daryla čeká.

Foto: AMC

Diskuze /25

briza

Daryl opět předvedl, proč je mojí nejoblíbenější postavou a jen si tu pozici upevnil. Ve chvíli, kdy byl tázán, jak se jmenuje, by už fňukna pRick dávno vřískal Negan, přičemž by si zároveň stahoval gaťky, předkláněl se a hledal nějakýho homospasitele. Jasně, Daryl byl sice dlouho bez větší akce, ale není se čemu divit. Já bych byl v té partě hňupů taky apatický. Ovšem už Neganovi dokázal, že má koule jak medicimbaly, takže by toho vzdoru mohl nechat, připojit se k němu, ruku v ruce vymlátit Alexandrii a nastartovat novou éru TWD. To by se mi tuze líbilo.

#3 AnndyY #5 ori #12 Casti3l #19 Kafka Tamura
11.11.2016 | 11:52:46
Peteo

briza- ty radšej nesleduj TWD máš to celé domýlené, k tvojim slovám nikdy nedojde vďakabohu, ty by si bol najradšej keby Negan rozmlatil všetkym postavám hlavy a celý serial bol len o ňom a o jeho podobných psychopatoch ako by robili zlobu, a nikto by ich nezastavil. Vidím že ty vždy fandíš opačnej strane. Čo sa týka Daryla je to tiež moja najoblubenejšia postava spolu s Rickom ale skôr ich chcem vidieť na tej dobrej strane a ako sa postavia tomu psychopatovi Neganovi a jeho bande a rozmlatia im hlavy, dobro vždy zvíťazí a tak to má byť, zločinci a psychopati si zaslúžia poriadne umlátiť :)

#6 danho123 #10 briza
11.11.2016 | 12:47:02
AnndyY

#1 briza: přesně tak

11.11.2016 | 12:57:41
krejca_M

Podle mě by v Darylově útěku mohl sehrát roli Dwight, zdálo se mi že se začíná lámat a mohl by Darylovi pomoct s utěkem, s tím že by Daryl vzal sebou jeho ženu…

11.11.2016 | 13:13:24
ori

#1 briza: Rick v prvom rade myslel na Carla, Michonne a ostatných, preto sa podvolil. Daryl nikoho nemá, na kom by mu záležalo, navyše si myslí že ho všetci nenávidia kvôli Glennovi.

webmaster
11.11.2016 | 13:58:44
danho123

#2 Peteo: Napísal si presne : ty by si bol najradšej keby Negan rozmlatil všetkym postavám hlavy a celý serial bol len o ňom a o jeho podobných psychopatoch ako by robili zlobu, a nikto by ich nezastavil. A čo je potom Rick? Presne ten nezastaviteľný psychopat ktorý len zabíja a zabíja. Negan je pre všetkých psychopat lebo zabil 2 ľudí pálkou. A Rick pozabíjal spasitelov v spánku, v hilltope zabil človeka a ešte sa sptýal že čo je? Garetha rozsekal mačetou a tomu jednému lovcovi rozkúsal krk, Peta len tak strelil do hlavy. Ale Rick bude stále kladná postava

11.11.2016 | 14:19:43
Stardos

Ohledně Carla :)

Jeho komiksová linka bude dodržena ;)

#8 Stardos
11.11.2016 | 14:24:43
Stardos

#7 Stardos: A Eugene

Toho taky evidentně unesou, takže Daryl je jen bonus, žádné podobnosti s komiksem nehledejte

11.11.2016 | 14:25:51
Luci643

Prosím,můžete mi někdo sdělit název songu u kterého se Deryl a Dwight přes dveře „lámou“ (myslív v dějové linii)…Děkuji…Vím,kam píseň zařadit,ale nemohu ji najít…

#11 spacelord
11.11.2016 | 16:02:45
briza

#2 Peteo: Díky za doporučení co bych měl a neměl sledovat, ale s dovolením bych to nechal na vlastním uvážení. A ano, kdyby Negan krouhnul původní skupinu, byl bych jednak rád a druhak by se ten seriál alespoň trochu přiblížil realitě. Samozřejmě netrvám na tom, aby je všechny vzal Lúcou. Glenn byl sice k popukání zábavný, ale časem by to omrzelo. Mohl by je například humánně postřílet, případně zabít ve spánku tak, jak to umí „hrdina“ pRick.

#12 Casti3l
11.11.2016 | 16:46:52
spacelord

#9 Luci643: The Collapsable Hearts Club – Easy Street (feat. Jim Bianco & Petra Haden)

11.11.2016 | 16:48:19
Casti3l

#1 briza: Rick to měl, pokud zapojíš trošku mozek, poněkud těžší, neboť věděl, že odpor ho bude stát dalšího člena jeho skupiny, zato Daryl v té chvíli riskoval jen svůj život.
#10 briza: Ohledně zabití celé skupiny… ty asi opravdu moc nepřemýšlíš… Negan je sice narcistický psychopat, ale taky je dost chytrý na to, aby lidi hned nezabíjel a místo toho si z nich udělal vazaly. No uvidíme jak dlouho mu to vydrží, strachem se nedá vládnout napořád.

#15 briza
11.11.2016 | 17:55:42
dameo

Říkáte, že Daryl má komisovou dějovou linku Carla a Eugena? S tím nesouhlasím. V páté epizodě by měl Carl (snad spolu s Jesusem) potají nastoupit do dodávky Spasitelů a proniknout tak do Svatyně a Eugene by měl být zajat Spasiteli v sedmé epizodě. Carl i Eugene tedy své dějové linky z komiksu budou mít pravděpodobně i v seriálu.

#17 Xavik
11.11.2016 | 18:34:46
Kaculka07

Daryl je prostě borec! :)

11.11.2016 | 20:07:27
briza

#12 Casti3l: Naopak. Negan má poskoků a podrobených dostatek, takže nevidím důvod v tom, proč se snažit zlomit pár jedinců, kteří navíc můžou představovat potenciální nebezpečí. Nejlogičtější je se jich prostě zbavit. Ale když jsem viděl ty hysterické reakce poté, co sejmul pouhé dva kusy, tak samozřejmě chápu, že na to nikdy nedojde. Každopádně aspoň trocha reálnosti by seriálu jedině prospěla.

#16 Argenium
11.11.2016 | 20:24:16
Argenium

#15 briza: prosím tě víš vůbec co píšeš ? Negan velmi jasně řekl, že chce po Rickově skupině aby pro něj makala (zabil někoho, aby pochopili pravidla) a pokud se nepletu, tak Negan docílil toho samého, čeho kdekoliv jinde, když si šel pro další „otroky“… zlomil Ricka, zlomil všechny, Darylova demence (byť tu reakci chápu) která stála Glenna život byl bonus… Negan nemá pod palcem celej svět, každá skupina na kterou narazí je zároveň teoretické nebezpečí, zároveň nová pracovní síla (stačí je s Lůcou poučit o pravidlech)… a co se týče toho jak je Daryl „nezlomitelnej“, to už tak lidi bejvaj, když nemají co ztratit… skoro každej chlap v Alexandrii by se choval stejně v Darylově situaci…(i ten tvůj poseroušek Rick nebo jak si ho představuješ), ale to asi dítě jako ty nepochopí, chápu, ale tak třeba :)

#18 Casti3l
11.11.2016 | 20:57:00
Xavik

#13 dameo: Nic takového netvrdíme, je to jenom teorie. :)

admin
11.11.2016 | 22:06:35
Casti3l

#16 Argenium: Konečně člověk schopný myšlení… Akorát s tou nezlomitelností až tak nesouhlasím, na člověka ,který nemá co ztratit se jen musí jinak, protože nemá strach, ale skrz bolest, či vymývání mozku ho nakonec zlomíš. Je to jen otázka času. Každopádně, můj názor je, všichni máme své hranice nastavené jinak, tudíž jak se říká „každý má svou cenu“ tak si myslím, že i zlomit jde, když se zvolí správný postup, každý.

11.11.2016 | 23:45:26
Kafka Tamura

#1 briza: Ty máš teda zábavný názor, to ti povím. Hlavně ta úvaha “Darylovy medicimbály a fňukna Rick“. Škoda, že postřádáš souvislosti, jak už se ti někteří snažili vysvětlit. Nebo “měli zabít celou skupinu, ať to přidá na realičnosti“ :D

12.11.2016 | 0:23:20
George McShort

Včera sem v obchodě videl dědu co kupoval 5× krmivo pro kočky a 5× bulku :D asi ma taky někoho v cele

#22 dameo
12.11.2016 | 9:15:22
J_T_Flash

Dle mého názoru jde o komiks a tam se může všechno. S realitou to nemá nic společného. Nebo snad někdo z vás už potkal zombíka, supermana, batmana a podobné postavy? Mě spíš dostává to, jak se lidem takovýhle seriály dostávají „pod kůži“. Tuhle jsem v Praze potkal chlápka v kožený bundě, ulízanýho a chyběla mu už jen Luccille. Buď to byl sám herec a nebo dokonalej dvojník. Na rovinu? V noci v parku bych ho potkat nechtěl! Bylo to týden po první epizodě :-) Jinak podle mě si tvůrci mohou hrát s postavami, jak se jim zlíbí. Třeba takový Hra o trůny už s původním námětem nemá nic společnýho. Proto ani TWD nemusí nutně jít cestou komiksu. Ano komiks může napovědět, ale taky vůbec nemusí.

#23 Citrus88
12.11.2016 | 12:08:07
dameo

#20 George McShort: Třeba to krmivo pro kočky kupoval pro svého vnuka, který je fanouškem Daryla a chce být jako on – stejné oblečení, stejný účes, stejný jídelníček … :-)

12.11.2016 | 12:34:50
Citrus88

#21 J_T_Flash: Souhlasím, ale nevím kde sis přečetl že Hra o trůny nemá s původním námětem nic společného,mám to přečtené i seriál jsem viděl a naopak je tam toho hodně společného , samozřejmě jsou tam i odlišností ,ale to jsou malé věci, tak samo to vidím i s TWD…

12.11.2016 | 14:11:54
Myschka

#Citrus88: Tak s komentářem ohledně Hry o truny musím nesouhlasit. Stejná jako kniha byla jen první serie. Pak začaly „menší“ odlišnosti a posledních pár sérií už je hodně mimo. Pokud máš knížky načtené, tak nechápu jak můžeš napsat, že se jedná o malé věci. Třeba upálení vlastní dcery je malá věc, že? Nebo to, že úplně vynechali linii Aegona, linii oživené Cat.. Ale jo, všechno jen maličkosti, které maji ale bohužel na děj dost vliv.. Co se týče TWD tak doufám, že Deryl vydrží a celá Rickova skupinka si pak udělá otroka z Negana.. I když je fakt, že Rick bývá už občas mimo a mohl by někomu předat velení. Ale ne Carlovi, ten mi teda k srdci nepřirostl..

#25 Citrus88
13.11.2016 | 13:09:08
Citrus88

#24 Myschka: no spíš si mě blbě pochopila a já blbě vyjádřil, pointa game of thrones je zachovaná takže se to tím pádem moc nerozbočuje, sice jsou tam jisté odlišnosti(pro někoho nepodstatné, pro někoho nerozchoditelné a vychází mu pak asi úplně jiný román)stejně jako walking dead.Cat se možná vrátí, to nikdo neví i když to ten dědek napsal že ne…Nicméně jsme na špatném fóru… Tak bych tu moc nespamoval o GOT

13.11.2016 | 14:47:14
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama