Temný případ (True Detective)
93/100 - 377×

Temný případ(True Detective)

Stanice HBO představuje nový formát osmidílného seriálu. V každé sérii se rozehrává zcela nový příběh s novými postavami, které řeší jeden velký a temný případ. Z pohledu detektivů i kriminálníků divák proniká nejen do policejního vyšetřování, ale také svědomí postav, a skrze ne zcela lineární vyprávění v nečernobílém světě nadnáší zásadní filozofické otázky života.

USA | 2014 | Pauza
vysílání
5 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Detektivní, Drama, Krimi
hrají
Matthew McConaughey (Rustin Cohle), Woody Harrelson (Martin Hart), Colin Farrell (Ray Velcoro), Rachel McAdams (Ani Bezzerides), Taylor Kitsch (Paul Woodrugh), Mahershala Ali (Wayne Hays)

Druhý Temný případ: odhalený příběh a noví herci

Druhý Temný případ: odhalený příběh a noví herci

Po zhruba měsíc starém oznámení, že by se v druhé řadě Temného případu mohli objevit herci Colin Farrell a Taylor Kitsch, dnes do ohně přibyla další tři herecká želízka. Společně s nimi se také dozvídáme první detaily o příběhu druhé série a proto dejte pozor na spoilery!

8 0
5.8.2014

Herečtí nováčci

Zahrají si v druhém Temném případu Colin Farrell s Taylorem Kitschem? Je to velmi pravděpodobně. Stejně jako to, že by se k nim přidal Vince Vaughn (Nesvatbovi, Stážisti), který je údajně podle serveru The Wrap jedním z kandidátů, který by se mohl v druhé sérii objevit.

(zleva Elisabeth Moss, Vince Vaughn a Michelle Forbes)

S jeho jménem se navíc konečně objevují i slíbené ženy. Tou první by měla být držitelka Zlatého glóbusu Elisabeth Moss (Mad Men, Top of the Lake, The West Wing) a s ní i Michelle Forbes (The Killing, True Blood, In Treatment).

Odhalený příběh

Druhá série True Detective se podle informací serveru The Wrap odpíchne od smrti Bena Caspara, zkorumpovaného manažera z fiktivního města v Kalifornii, který je zabit při vyjednávání o významné dohodě, jež má změnit dopravní situaci v celém státu. Dvaapadesátiletý Caspar je nalezen na jedné z méně frekventovaných silnic poblíž regionu Big Sur. Má vypálené oko, odřezané genitálie a na hrudi vyleptané satanistické symboly.

(Cesty v oblasti Big Sur vedoucí podél členitého pobřeží.)

Odhalit Casparova vraha teď musí tři policisté z různých měst a různých vládních institucí. Velmi brzy zjistí, že zavražděný měl zálibu ve velmi tvrdém sexu a mohl být také členem jakéhosi kultu. Jejich vyšetřování je tak náhle zavede mnohem dál, než si původně mysleli.

Detaily o postavách

RAY Velcoro (Colin Farrell) je muž, který je poznamenán roky problémů v jeho osobním i profesním životě. Nejspíš proto do sebe také ve velkém cpe kokain a má problémy s ovládáním vzteku. Zatímco navíc řeší soudní spor se svou bývalou ženou o to, kdo dostane do péče jejich syna Chada, musí pracovat pro Franka Semyona, který ho úplatky drží pod sebou.

FRANK Semyon (Vince Vaughn) je bývalý zločinec, který se stal obchodníkem. Spolupracuje se starostou města a jeho politicky spřízněnou skupinou na tom, aby jižní a severní Kalifornii spojila vysokorychlostní železniční trať. Hlavně ale chtějí dosáhnout na federální příspěvky a dostat se levně k novým pozemkům.

(Herci Colin Farrell (vlevo) a Taylor Kitsch)

ANI Bezzerides (Elisabeth Moss?) je šerifka z Monterey, jejíž nedostatečná výchova (otec byl hipík, který ji vlastně nevychovával) ji dovedla ke gamblerství a alkoholismu. V práci se musí zpovídat šerifovi Jamesi O'Neilovi a jeho zástupkyni Marle Simeonové. Její parťák Elvic Illinca je do ní navíc nejspíš zamilovaný. Ani má také mladší sestru, která se nestydí odhalovat své nahé tělo. Snaží se také vypátrat, kam zmizela její bývalá spolužačka.

PAUL Woodrugh (Taylor Kitsch?) je teprve osmadvacetiletý válečný veterán, který v životě viděl už dost zvěrstev a násilí. Dříve pracoval u policie jako motocyklová hlídka, dokud mu ale nepřišli na to, že si nechal vykouřit od jedné opilé dívky, kterou zastavil k prohlídce. Jeho nadřízeným je velitel Floyd Heschmeyer a má také latinskoamerickou přítelkyni, s níž se rozejde, když začne vyšetřovat vraždu Bena Caspara.

Co se týče spekulované role Michelle Forbes, ta by si mohla zahrát buď bývalou manželku Raye Velcora anebo manželku Franka Semyona.

Jak tedy z těchto předběžných a hlavně NEpotvrzených zpráv vyplývá, druhý Temný případ bude mít nejspíš čtyři herce v hlavní roli, s tím, že do rolí vyšetřovatelů můžou být obsazeni Colin Farrell, Taylor Kitsch a Elisabeth Moss (již dříve avizovaní dva muži + jedna žena) společně se „záporákem?“ Vincem Vaughnem.

Zdroj: HBO

Diskuze /20

Hurley

Diz bedr be gud.

čestný člen redakce
5.8.2014 | 10:36:28
Dragon94

To zní tak moc parádně :-) Snad to bude pravda.

5.8.2014 | 10:45:26
SerFirox

Snad to bude lepší než první série, která mě moc nebavila.

5.8.2014 | 11:43:55
KevSpa

Joooo, Elisabeth Moss!

#6 téčko171
webmaster
5.8.2014 | 11:48:14
GudMen

Satanistický symboly, kult a tvrdej sex, měkkej kokain, spor o syna, slzičky, alkohol, slzičky, nejmocnější muž na planetě, veterán, co viděl, a tak ví… somebody's soaked, somebody's cliché… Rustovu herezi a Martyho ženský asi ještě opláču.

#7 de_FACTO
čestný člen redakce
5.8.2014 | 11:59:01
téčko171

#4 KevSpa: Sem přesně čekal :D

webmaster
5.8.2014 | 12:12:02
de_FACTO

#5 GudMen: věřme. klišé jsou někdy po právu klišé, protože to jsou ty největší a nejsilnější archetypy. já věřím a těším se. jediný, co mě znervózňuje je spíš fakt, že to bude mít víc režisérů. jedna ze skvělejch věcí mi na první sezóně přišla právě ta chirurgicky přesná a jednotná vize.

#8 GudMen
5.8.2014 | 13:00:50
GudMen

#7 de_FACTO: Já chci věřit, že se Pizzolatto opět probourá do dolních pater. Vážně by mě mrzelo jen takový klouzání po povrchu, což by pouhý šňupání, maty a blended whiska byly, naopak flat circles mistrně tahaný z Rustova klobouku oživily zatuchlej rybník seriálový produkce, Martyho pád jsem naposledy viděl ve větším měřítku v Breaking Bad a přímej tah na bránu v závěru sezóny sprovodil ze světa právě pár děsivejch klišé. Takže vyžaduju, aby laťku přinejmenším nechal tam, kde je, na nějaký jakože vysoký přeskoky přes nízký cíle nebo kulišárny typu haha, to koukáte, že jsem to nepřeskočil, ale podlezl, co? nejsem zvědavej. Jak říkáš, věřme, a taky s tebou, Kubo, souhlasím ohledně pozitivních konotací stereotypů, který vidíme třeba v těch archetypech, to máš pravdu. Nejsem vysazenej na klišé jako taková, třebaže se to tak mohlo zdát, akorát v tom článku není nic, u čeho bych si řekl tak to tady ještě nebylo, což zhruba znamená každej den to nevidíš. Takže tak.

#10 KevSpa #12 de_FACTO
čestný člen redakce
5.8.2014 | 13:31:11
TOMASH

Tvrdy sex, kulty, vladne institucie a traja vysetrovatelia..? Neviem, ale menej je niekedy viac…

#11 +Daryl+
5.8.2014 | 13:58:52
KevSpa

#8 GudMen: „Zatuchlej rybník seriálový produkce“. Tak se mi zdá, že jen míjíš ty nejlepší televizní kousky, protože jinak bys něco takového nemohl napsat. Když už jde o ty pády postav, tak třeba Mad Men či Ray Donovan jsou v tomhle ohledu dokonalé seriály. O tom, že je tu spousta dalších seriálů, které na klišé zvysoka kašlou, ani nemluvě. Jen je třeba hledat mimo mainstream.

#14 GudMen
webmaster
5.8.2014 | 14:03:42
+Daryl+

#9 TOMASH: Jo jo,je to tak,méně je opravdu někdy více. Obávám se,že první sérii to nepřekoná.

5.8.2014 | 16:31:06
de_FACTO

#8 GudMen: jasná věc, to chápu. jen ale ono by se takhle ze začátku s popisem, jakej maj ty postavy tady, dal i Rust popsat jako „muž, s traumatem z minulosti a dobrou kariérou v požívání drog, následně sklonem k chlastu“ a taky by se dalo říct, to neni nic novýho, protože není. zatim mi to prostě příjde jako až moc prvotní skica na to, abych upadal do nějakejch obav nebo přehnanýho nadšení (ok, já jsem slepě nadšenej i tak, přiznávám :) ). Hamlet by se nakonec dal taky jednoduše popsat jako chlápek s depresema, co se snaží najít vraha svýho otce. já doufám, že to Pizzolatto dá a dá znovu top. jedinou obavu, kterou mam já, je, že druhá série bude mít několik rozdílnejch režisérů. a jasný, už teď padaj jména jako Friedkin (Francouzská Spojka, Vymítač ďábla, vim, vim) nebo Dominik (Jesse James, Killing them softly…), ale na tý první sérii jsem hrozně žral i tu až chirurgicky přesnou vizi, u který si nejsem jistej z kolika procent byla jen díky Fukunagovi, ale myslim, že dost. takže jen chci říct, že doufám, že se to pak jen díky rozdílnejm osobnostem na režisérský židli nezhroutí a bude to i tak držet pohromadě.

#13 GudMen
5.8.2014 | 16:32:01
GudMen

#12 de_FACTO: Jo, to máš pravdu, já tím komentářem asi ani nechtěl říct nic jinýho, než že to zatím vypadá jako stokrát ohraná deska. Pevně věřím (nebo spíš doufám), že realita bude jiná, zajímavější. Režiséři… No, mě vždycky udivovalo, jak jsou ty kvanta scénáristů a režisérů s to držet nějakej ten danej seriál vůbec pohromadě, je mi jasný, že potřebujou přísnej dohled a nemaj tak volný ruce. Taky vím, že zejména po TD se hodně mluvilo o tom, že by teď na televizní obrazovky mohly zavítat větší jména, rozuměj jména od filmu, protože výrobní proces byl veskrze filmovej, jeden píše, jeden točí, ale týkalo se to snad i všech ostatních postupů. Chápu, že támhle pro Jamese nebo Martyho nebo kohokoliv jinýho bude atraktivnější jít si natočit celej osmidílnej seriál než jednu pilotní epizodu, jako to třeba udělal Fincher. A ještě jedna věc, když už o těch obavách mluvíš, možná bych se bál ještě o to víc, jestli ti režiséři maj být nějaký velký zvířata, dokážu si totiž představit, že se líp shodne a na nějaký jednotý vizi domluví parta podceňovanejch noname chlápků, než sebevědomí alfasamci, co mají kažý tři roky zářez na stříbrným plátně a velkej zájem to táhnout svým směrem. Ale třeba zase svý sehraje jejich profesionalita, že? A svý taky určitě sehraje, že to pořád píše jeden člověk. No, uvidíme. Každopádně se těším na tu detektivku v sukni!

čestný člen redakce
5.8.2014 | 17:48:00
GudMen

#10 KevSpa: Omlouvám se za příliš přepjatý výrazivo, byla to do určitý míry nadsázka.

čestný člen redakce
5.8.2014 | 17:52:35
Aprok

1 sérku to určitě nepřekoná !! jedině by se museli vrátit Woody a Matthew oba to zahráli na Oscary :)

#16 Dragon94
5.8.2014 | 21:06:59
Dragon94

#15 Aprok: Další ignorantský výkřik … není jediný důvod proč by nová série nemohla být leší než ta původní.

#18 Aprok
5.8.2014 | 21:26:30
Kafka Tamura

Elisabeth Moss mi nic neříká, ale nevadí, podle všeho je asi fajn… za Michelle Forbes jsem rád… ale proboha Vince Vaughn? To je snad špatný vtip. :/

#19 Dragon94
5.8.2014 | 21:44:43
Aprok

#16 Dragon94: ty si sám ignorant :D uvidíš sám že to určitě nebude lepší než 1s. a pak budeš tuplem dvojtej ignorant :D :D

5.8.2014 | 21:49:02
Dragon94

#17 Kafka Tamura: No McConaughey předtím taky hrával jenom v komediích … ještě před 2ma rokama si lidi klepali na čelo, když ho Nolan obsadil do Interselaru… a teď má Oskara. Stejně jako on může Vaughn jenom překvapit.

#20 Kafka Tamura
6.8.2014 | 9:20:00
Kafka Tamura

#19 Dragon94: Hrával taky jenom v komediích? Hm, tak to nevím o kterém McConaugheym mluvíš, a to ani nemusím brát jeho výborné poslední dva roky. Srovnávat Matta s Vincem je jako Evu Green s Megan Fox :)

8.8.2014 | 1:08:41
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Recenze třetí řady

Recenze: Třetí Temný případ znovu a lépe, jenže jako přes kopírák

Recenze: Třetí Temný případ znovu a lépe, jenže jako přes kopírák

Scenárista a tvůrce seriálu Nic Pizzolatto se ve třetí řadě Temného případu vrací zpátky na místo činu – do série Rustina Cohla a Martina Harta. Uspět se snaží s recepturou, která si už diváky získala. Vlastní instrukce následuje velmi dobře, do výsledku ale nepřidává mnoho nového.

Nejlepší postavy

Reklama

Třetí Temný případ

Třetí Temný případ

Tip na čtení

Kdo stvořil úvodní znělky Temného případu?

Kdo stvořil úvodní znělky Temného případu?

Seriál True Detective se může pyšnit jedněmi z nejpoutavějších úvod­ních znělek v televizní historii. Pečlivý je výběr záběrů, hudby i celá myšlenka. A to u všech tří sérií. Přečtěte si, čí umělecký mozek je pomáhal stvořit a jaké další práce už má za sebou.

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama