Rozhovory s ústřední čtveřicí a záporákem Feronem o třetí sérii
Máme tu pro vás přeložené rozhovory týkající se třetí série, kdy na otázky pro BBC odpovídali Luke Pasqualino (D´Artagnan), Tom Burke (Athos), Howard Charles (Porthos), Santiago Cabrera (Aramis) a Rupert Everett (guvernér Feron). V úvodu je také menší naťuknutí toho, co nás v třetí sérii čeká.
Co nás čeká v třetí sérii?
Po čtyřech letech se válkou zničená Paříž stává sudem se střelným prachem připraveným k explozi. Uprchlíci se přesunuli do města při hledání nového útočiště. Jídlo je vzácné. Černý trh je rozšířeným jevem. Guvernér Paříže, Filip Feron (Rupert Everett) se zajímá jen o to, jak to všechno využít pro své vlastní cíle za podpory svých násilníků z Rudé gardy a nemorálního zločince Luciena Grimauda (Matthew McNulty).
Opakované pokusy ministra Trevilla (Hugo Speer) nasměrovat králův pohled na krizi rozvíjející se všude kolem něj selhaly, nově však spatřuje příležitost v návratu mušketýrů z války.
Po dosazení do srdce vřící městské oblasti mají mušketýři za úkol zabránit katastrofě, ale zároveň mají pořád i své vlastní bitvy, které musí bojovat. Aramis se v důsledku svého rozhodnutí vstoupit do kláštera nepřipojil k mušketýrům na bojišti. Přes D´Artagnanovu očividnou radost z návratu domů ke Constance, je oba válka nezvratně změnila. Athos nelehce převzal pozici kapitána mušketýrů, pozici, která se dostává do ohrožení, když potkává odzbrojující revolucionářku Sylvii (Thalissa Teixeira). Porthosovy činy na bojišti z něj udělaly hrdinu, ale v Paříži, která je téměř k nepoznání, nemá pocit, jako kdyby do ní nadále patřil.
Třetí série otřásá hodnotami mušketýrů až do základů. Mění jejich věrnost koruně, otáčí jejich osobní životy vzhůru nohama a ohrožuje jejich loajalitu vůči těm, které milují, stejně jako jejich loajalitu vůči sobě navzájem.
Luke Pasqualino – D´Artagnan
Řekněte nám o třetí sérii
Třetí série je zasazena čtyři roky po druhé sérii, a Paříž je ve válce se Španělskem. Je to naprosto odlišné místo a Rudá garda převzala pozici mušketýrů v ulicích. Nicméně jsou pod kontrolou guvernéra Ferona, kterého hraje Rupert Everett. Dříve byla Rudá garda viděna jen jako banda předvádějících se opic, která byla vytvořena k tomu vypadat stupidně. I když je zde nadále určitý prvek toho, tak Rudá garda je nyní mnohem větší síla, se kterou je třeba počítat.
Jací jsou mušketýři po čtyřech letech ve válce?
Schopní přežít čtyři roky ve válce – oni neustále vidí smrt a zkázu. Vidí umírat osoby, které jsou jim blízké, vidí umírání svých přátel a kolegů mušketýrů. Nicméně oni sami také zabili hodně lidí, takže jsou díky tomu otrlejší a tvrdší. Je pro ně trochu ránou, když se vrátí do Paříže a vidí, jak je řízená Rudou gardou, což není to, pro co bojovali. Oni bojovali za lepší Paříž, lepší Francii. Teď přicházejí domů po čtyřech letech a zjišťují, že všechen ten boj byl naprosto marný.
Řekněte nám o D´Artagnanovi ve třetí sérii
Je velmi ovlivněn stavem Paříže, neboť to není to, za co bojoval a bere to osobně. Constance nyní žije s posádkou a stará se o nové kadety. D´Artagnan je bere pod svá křídla a já myslím, že to je jeho zrození, jako jednoho z největších mušketýrů, který kdy žil, jak je označován v historii i v knihách. V rámci třetí série je na cestě stát se nejlepším, ať už se to týká výcviku ostatních kadetů nebo prokázání svých schopností v určitých situacích, bojuje pro to být na vrcholu a chce vybudovat lepší život pro sebe a lepší Paříž.
Řekněte nám o záporácích ve třetí sérii
Jsou zde odlišné druhy záporáků v této sérii. Rupert Everett, který hraje guvernéra Ferona, je bratrem krále. Je to padouch, ale v rámci sféry Parlamentu. Pak je tu Marcheaux, představovaný Mattem Stokoem, který je kapitánem Rudé gardy a blízce spolupracuje s Feronem, a potom je tu Lucien Grimaud v podání Matthewa McNultyho. Je to trojice záporáků, ale každý z nich je jiný. Grimaud je nečestný chudinský lord a nebude dvakrát váhat ohledně toho vás zabít, pokud řeknete špatně jeho jméno. Do Paříže je povolán Feronem a společně se snaží svrhnout krále. Tentokrát je tam skutečná nemilosrdnost ze strany záporáků, což se sice objevovalo i v minulých dvou sériích, ale ne v takovéto míře.
Co vztah D´Artagnana s Constance?
Oni se neviděli poslední čtyři roky, ale snubák je tam pořád! Navzájem si psali v průběhu války. Pořád je tam hodně oblastí, v nichž je potřeba tento jejich vztah dál pěstovat. Na konci první epizody je velmi něžný okamžik, když se D´Artagnan ptá Constance jestli jí chyběl. Vzhledem k tomu, jak se dali dohromady, tak je to velmi příhodná otázka! Constance je velmi odlišná od toho, jaká byla v první a druhé série; tehdy měla neustále za zády manžela a později se navíc pustila do cizoložného vztahu. Constance se ve třetí sérii stala mnohem silnější osobou tím, jak byla nucena se sama na vlastní pěst postarat o posádku.
Je bratrství testováno?
Mušketýři jsou bratři, kteří drží při sobě, ale jejich loajalita vůči dalším lidem a dalším ideám vstupuje do hry. Vždycky jsou tam momenty, kdy jdou proti sobě, ale nakonec drží při sobě.
Jaké jsou natáčecí lokace v této sérii?
Je tam lokace přístavu a také úžasného tržiště – je skvělé pro herce, kteří pracují v těch samých lokacích, moci pracovat v nějaké nové. Je zde nová úroveň vzrušení a také vybudovali pařížskou bránu se zdí na jejím vrchu. Je to zcela nový svět možností, jak s tím hrát. Můj kostým je tentokrát mnohem teplejší, jak je tvořený dvěma vrstvami tlustého polstrování, ale líbí se mi, jak válečnicky v něm vypadám! Howard řekl, že mu to připomíná SAS (SAS jsou britské speciální jednotky, pokud tedy Howard nemyslel něco jiného – pozn. red.) a já mám na něm opravdu rád všechny ty přezky.
Co myslíte, že dělá Mušketýry přitažlivými pro diváky?
Já myslím, že jsou to vztahy a ta pospolitost, přátelství, bratrství, akce i romantika. Stále to tam přetrvává, přestože se seriál různě vyvíjí a postavy se rozvíjí, posouvají. Všechny ty prvky tam nadále jsou, a pokud to dáte všechno dohromady, tak dostanete Mušketýry.
Tom Burke – Athos
Řekněte nám o událostech mezi druhou a třetí sérií
Na konci druhé série jdou Francie a Španělsko do války. Tři z mušketýrů, Athos, Porthos a D´Artagnan, odcházejí bojovat do války na frontu a navštíví Aramise v klášteře, aby mu o tom řekli. Myslí si, že tím změní jeho názor ale on se rozhodně zůstat. Na začátku třetí série bojují ve směšných bitvách a jsou vedení generály, kteří nevědí, co vlastně dělají. Mušketýři odcházejí na misi s cílem bojovat tyto bitvy a narazí znovu na Aramise.
Řekněte nám o válce…
Bitva, která otevírá první epizodu, je důležitá, je to zároveň bitva, v níž zvítězí proti přesile. Já myslím, že tam vládne pocit, že když jsou v Paříži, tak jsou svými vlastními pány, ale ve válce se musíš podrobit, zatímco nevíš, kdo jsou tví nepřátelé jako jednotlivci, neboť spolu bojují státy. Není to o dobru a zlu, je to o povinnosti. Athos již v minulosti vzal právo do svých rukou a to katastrofálním způsobem; nyní se však už vyvinul v osobu více cítící jednotlivé nuance.
Co se stane, když se mušketýři vrátí do Paříže?
Když se vrátí do Paříže, tak si uvědomí, že to tam šlo velmi z kopce. Treville potřebuje nějaké dobré muže zpátky v Paříži, aby zjistili, co přesně se v ní děje. Znovu jsou zde zkorumpované složky, které působí v paláci i na ulicích. Někteří kadeti a Constance se snažili udržet posádku; stalo se to takovou hlavní záležitostí Constance. Ve městě existuje třídní rozdělení, na které jsme již narazili v prvních dvou sériích, ale které narostlo do mnohem extrémnějších rozměrů, a také je zde skupina lidí vystupujících proti tomu. Mušketýři se musí na jednu stranu postavit za korunu, ale na tu druhou sympatizují s těmito lidmi.
Má Athos novou roli?
Athos je kapitánem mušketýrů, ale veškeré jeho zkušenosti pramení z bytí v přední linii ve válce. Jeho zkušenost z doby před válkou nebyla z pozice kapitána; bylo to mnohem více z toho být na misích s ostatními. Z počátku, když se vrátí do Paříže, tak se spíše přidává ke všem ostatním a vyjíždí s nimi pryč. Treville mu musí připomenout, co to je být ve vedení a že se musí ujistit, že všechny záležitosti jsou obstarané namísto toho, aby se zaměřoval pouze na jednu. On také neviděl Milady de Winter po mnoho let – určitým způsobem je tím pronásledován – ale velmi brzy v první epizodě začne být pronásledován něčím novým. Na bojišti po vítězství uvidí postavu, která vypadá jako smrt, a tento výjev s ním pak zůstává. Ta postava se promění v někoho reálného, není to něco nadpřirozeného, je to zcela konkrétní hrozba. Také potkává novou ženu, a protože Athos je prostě Athos, tak se do toho vrhne přímo. Byl to už nějaký čas! Velmi záhy toho však má až nad hlavu a snaží se zjistit, kam to umístit mezi jeho povinnosti kapitána.
V čem je tato série odlišná od těch ostatních?
Nemám tendenci číst názory, ale narazil jsem na recenzi první série, v níž bylo, že je v ní statečnost mušketýrů ale tenká linie mezi braním to vážně a nebráním sebe moc vážně. Byla to postupná cesta, po jednotlivých krocích, ale myslím, že jsme dosáhli dobré rovnováhy mezi něčím s hloubkou ale zároveň něčím celkem zábavným.
Howard Charles – Porthos
Řekněte nám o rozdílu mezi druhou a třetí sérií
Mezi druhou a třetí sérií uplynuly čtyři roky, které oni strávili ve válce. Jakmile se objeví nápad na návrat do Paříže, Porthos chce být na frontě, neboť našel určitý stupeň komfortu ve válce. Vrátit se a vidět takto zlomenou Paříž je pro něj příliš obtížné unést, neboť se cítí bezmocný. Mušketýři nacházejí Rudou gardu, jejich odvěkého nepřítele, kterého vášnivě nenávidí, jak vládne nad městem a jak je přímo zodpovědná za to, do jakého stavu se město dostalo. Když jsme poprvé natáčeli s Rupertem, který hraje guvernéra Ferona, tak si pamatuji způsob, jakým se na nás díval během té scény, kdy nám v podstatě nám oznámil, že on je nový táta ve městě.
Popište nám Porthosovu cestu touto sérií
Ve třetí sérii zde máme čtyři roky trvající válku a Porthos se stal zvířetem, bestií v otázkách ochrany toho, na čem nejvíc záleží – francouzského lidu. Zpět v Paříži se Porthos musí znovu stát opět člověkem s emocemi, znovu se stát mužem, to je ta jeho cesta. Začíná sérii jako zvíře a postupně se učí, jak se stát opět mužem.
Řekněte nám o Porthosovi a Aramisovi
Mezi nimi je skutečná náklonnost. Je zde bratrství mezi všemi z nás, ale to pouto je silnější mezi těmito dvěma. Nemít sebou Aramise je něco, co Porthos nikdy nenesl dobře a na začátku třetí série jsou vztahy mezi nimi dvěma rozhodně velmi chladné. Nicméně na konci dne, Porthos porozumí, proč Aramis učinil volbu, jakou učinil.
Jaký je vztah mezi mušketýry?
Během těch tří let, kdy jsme byli zapojení do tohoto seriálu, došlo v našich soukromých životech k řadě změn, vyvinuli jsme se dál v muže, a je zde přímá souvislosti s tím, jak jsme se kolektivně vyvinuli jako postavy v rámci příběhu. Od všech z nich jsem se naučil mnohé – strávili jsme spolu dohromady hodně času a budeme mít díky tomu několik skvělých vzpomínek.
Jak se cítíte ohledně mezinárodního úspěchu Mušketýrů?
Je zajímavé, jak moc životní změna to byla: kamkoli na světě jedu, tak je tam vždycky někdo, kdo viděl Mušketýry, a říká mi, jak moc miluje postavu Porthose. Je to neuvěřitelně lichotivé a krásné slyšet takové věci.
Santiago Cabrera – Aramis
Řekněte nám o Aramisovi na začátku třetí série.
S třemi mušketýry se setkáváme v první epizodě velmi brzy, poté, co byli ve válce tak dlouho. Když se setkáme s Aramisem v klášteře, tak se skrz něj dostáváme k jinému typu strádání; on sám se vyvíjel a posouval dál.
Proč Aramis opustil mušketýry?
V první epizodě je krásná scéna mezi Aramisem a Athosem, v níž Aramis říká Athosovi, že musel odejít, aby ochránil královnu. Klášter je příležitost k zamyšlení nad tím, co chcete od života a Aramis chtěl prozkoumat svůj vztah s Bohem. Je tam také moment s opatem, který nám umožňuje nahlédnout do toho, jaké ty čtyři roky byly a zároveň uvidíte, že Aramis je stále stejně zmatený jako v den, kdy do kláštera přijel. Postupem času si uvědomí, že byl zrozen k tomu být mušketýrem. Je to to vzrušení a žití života na hraně. Také jeho vztah s Porthosem se nakonec urovná, neboť jádrem toho vztahu je opravdu silné pouto.
Řekněte nám o Aramisovi ve třetí sérii
Není tam tentokrát romantická stránka Aramise, ale je tam v něm pořád určitý zábavný prvek, což jsem chtěl přivést zpátky pro tuto sérii. Diskutoval jsem s autory o Aramisovi plně si užívajícím život mušketýra. On je šťastný, že je zpátky. Vychutnává si boj a odvádí dobrou práci.
Co záporáci v této sérii?
Velmi brzy se setkáváme s Grimaudem a již od počátku vidíme jeho sadistickou stránku, to hluboce zakořeněné zlo v něm. Guvernér Feron zaplňuje politickou mezeru, kterou po sobě zanechal kardinál a tvoří tým s Grimaudem, což z nich dělá nebezpečnou dvojici. Pak je tu ještě kapitán Rudé gardy, vrstevník mušketýrů, který pracuje s těma dvěma.
Co nové tváře v obsazení, včetně Ruperta Everetta a Matthewa McNultyho?
Je skvělé vidět nové tváře; přináší to novou dynamiku s těmi původními. Dokonce i během čtecích zkoušek, Matthew McNulty, který hraje Grimauda, vyzařoval tou postavou, a potom Rupert Everett, který přenesl své ohromné zkušenosti do postavy Ferona. Je zjevné, že si užíval skvělé chvíle, a že měl skvělou zábavu se svou postavou, a přinesl tak humor i do seriálu, což je něco, co Mušketýři vždy měli a i nadále si v sobě udržují. Dále tu máme Matta Stokoea, který hraje Marcheauxe, a Andre Flynna, který hraje Gastona – jeho nadšení je parádní. Připomíná to člověku, jak vynikající je tato práce.
Co si myslíte, že je divácky přitažlivé na Mušketýrech?
Fanoušci budou velmi nadšení celou škálou nových postav a je to temnější. Je skvělé strávit více času s těmito postavami; fanoušci je znají lépe než kdokoli jiný.
Rupert Everett – Guvernér Feron
Řekněte nám o vaší postavě Ferona
Má postava, Feron, je někdo, kdo je velmi zahořklý z toho, s jakými kartami osudu se musí vypořádat ve svém životě. Byl princem v rané fázi života a jeho matka je dvorní dáma. Ludvík si ho drží ve své blízkosti a bylo mu dáno hodně šancí, s čímž mnoho lidí nesouhlasí. On sám si chce jen pohrávat kolem a žít s využitím jeho důvtipu a získat tolik peněz, kolik jen může. Je to záporák ale ne v násilném či agresivním smyslu. Nevadí mu vidět lidi umírat, ale nechce být tím, kdo skutečně sám někoho zabije. Opravdu se těší ze hry a ze sledování toho, jak daleko se sám až může dostat. Má degenerativní onemocnění páteře, a je to závislák. Takže je tu hodně věcí dějící se okolo něj! Nebo jdoucí proti němu, pokud chcete!
Řekněte nám o Feronově vztahu s Grimaudem
Feron a Grimaud mají nejrůznější cíle. Chtějí dosadit někoho jiného na trůn a dostat se skrz něj do čela všeho, chtějí vydělat peníze lodním dovozem různých věcí a také využívají Feronovo postavení, jeho místo u dvora a vztah s králem k tomu, aby vydělali peníze.
Řekněte nám o Feronovi jako záporákovi
On je opravdu jen ťulpas. To Grimaud je ten, kdo je opravdu zlý.
Jaká je vaše interpretace Ferona?
Doufám, že jsem vytvořil tohoto krčícího komplikovaného zdrogovaného mrzáka se smyslem pro humor! Je to pasivní násilník a miluje, když někdo jiný někoho zabije. Narodil se neskutečně těsně vedle toho, aby byl opravdu vysoce vlivný a žil v blahobytu, takže je kvůli tomu rozzlobený.
Jaký je jeho vztah s Trevillem?
Trevile je pravděpodobně osobou, kterou nejvíce nemá rád. Treville je neustále za jeho zády a ví, co má za lubem. Treville ví, že Feron provozuje věci pokřiveným a zkorumpovaným způsobem. Spíše, než zlý, je Feron moderní zkorumpovanou oligarchní postavou, která využívá všeho na podporu své vlastní hry.
Jaké to bylo pracovat na Mušketýrech?
Velmi jsem ocenil velký smysl pro přátelství. Všichni jsou velmi dobří ve své práci a Matthew, který hraje mého dalšího záporáckého společníka, je fantastický, a takové věci dělají vždycky všechno jednodušší. Herci v Mušketýrech se opravdu postarali o to, aby seriál fungoval – přivedli ho k životu. Práce v České republice byla úžasná; natáčení v těch zřícených klášterech, hradech a zámcích, a navíc to poskytuje filmařům tolik možností. Je skvělé, vzít tyto lokace a být schopen to na nich postavit.
Proč myslíte, že mají Mušketýři takový mezinárodní úspěch?
Je to dobrá značka, každý zná Mušketýry. Je v nich humor, úžasné souboje, všichni ti dobří herci a také jsou všichni celkem sexy! Každý z mušketýrů byl obsazen fantasticky; Luke mi připomíná Davida Cassidyho a Howard mi připomíná Orsona Wellese. Všichni jsou skvělí. Být tak v dobré společnosti posiluje mou víru v bytí hercem. Hostující herci se díky nim cítí velmi vítaně.
Zdroj BBC
Co na rozhovory od BBC říkáte? Zaujaly vás některé z odpovědí? Těšíte se na novou postavu Ferona?
Diskuze /2
Děkuju za překlad :-) moc pěkný rozhovor
Moc hezký :-)