Spartakus (Spartacus)
93/100 - 440×

Spartakus(Spartacus)

Příběh nejslavnějšího rebela starověku, který se stal gladiátorem a vzepřel se mocnému Římu v boji za záchranu života a získání svobody pro sebe i své druhy uvržené do otroctví.

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
4 sezóny | Starz | 60 minut
VOD
Canal+
žánr
Dobrodružný, Drama, Historický
hrají
Andy Whitfield (první Spartakus), Liam McIntyre (druhý Spartakus), Manu Bennett (Crixus), Peter Mensah (Oenomaus), Lucy Lawless (Lucretia), Nick E. Tarabay (Ashur), Daniel Feuerriegel (Agron), Viva Bianca (Ilithyia), Dustin Clare (Gannicus), Pana Hema Taylor (Nasir), Lesley-Ann Brandt (první Naevia), Cynthia Addai-Robinson (druhá Naevia), John Hannah (Quintus Lentulus Batiatus), Katrina Law (Mira), Ellen Hollman (Saxa)

Diskuze: Aktuální epizoda

Pojďte rozebrat nejnovější díl

Athaeneus

#879 Spouny: Jo, a nebo se Spartacus cejtil jenom ublíženě… Hitler, ten byl taky ublíženej a kolik lidí za nim šlo.

12.4.2013 | 22:59:22
Spouny

Má tohle vůbec cenu řešit? :) Tohle byla prostě válka a jako každá má své oběti. Existovali krutí římani stejně jako krutí rebelové. Můj názoř je, že římani byli namyšlené prasata co se k otrokům chovali hůř jak k psovi. Říimani to povstání i hrozně podceňovali což souvisí s tou jejich namyšleností. Rebelům šlo samozřejmě hlavně o pomstu ale i mezi něma bylo hodně kteří rádi zabíjeli a mstili se…

#884 Spouny
12.4.2013 | 23:01:48
miky253

Pokud znáte časopis Epocha, tak si ho doporučuji koupit. Je tam celkem hezký článek o gladiátorech. Mimojiné je tam řeč o tom, že gladiátoři bojovali jen párkrát za rok, často se gladiátory stávali i svobodní občané a byl znám i případ gladiátora, který získal několikrát svobodu, ale v aréně zůstal dál. Gladiátoři v drtivé většině měli svou úlohu rádi a jen hodně zřídka se stávalo, že by poražený gladiátor zemřel. Takže nemůžete hodnotit jen podle seriálu a už vůbec někomu říkat, že je mimo, když fandí Římu. Já taky fandím rebelům, ale nevím co je divného na tom, že někdo fandí Římu.

#886 Alexir
12.4.2013 | 23:01:55
Spouny

#882 Spouny: Kruci už to nějak pletu. :D * rebelům šlo sazmořejmě hlavně o svobodu…

12.4.2013 | 23:04:15
miky253

A když už to teda berete podle seriálu, tak si vzpomeňte na Agrona a jeho řeči o tom, jak potřebuje válku a nemohl by v klidu někde žít. A zamyslete se nad tím, jak by svět vypadal, kdyby se k moci dostali lidé jako on. Nevím jak vy, ale já bych teda nechtěl, aby rozprášil Řím a dostal se k moci.

#888 Spartakus333
12.4.2013 | 23:06:15
Alexir

#883 miky253: souhlasim s tebou miky, nechápu lidi, kteří o Římanech prohlašujou, že sou horší než odpad.. kdyby se římani chovali k otrokům hůř než k psům, tk by měli na krku víc rebélií než jednu na 1 000 let..

#889 Spouny
12.4.2013 | 23:07:42
Spouny

Agron je hold pravý válečník. :D Nechce pást ovce někde za Alpama.

12.4.2013 | 23:08:16
Spartakus333

#885 miky253: furt to jsou jenom kdyby :D za celý život lidstva existovali daleko horší lidé kteří se dostaly k moci a s lidskou rasou se v podstaně nic nestalo, tudíš pochybuji že kdyby otroci vyhráli že by se nějak zásadně změnila naše historie. Navíc Řím na to v podstatě doplatil on jinak spory než válkou ani řešit neuměl. Možná, kdyby jsi byl v té době otrok tak by jsi změnil názor :D a kdo ví co by se stalo s otroky kdyby vůbec žádné povstání nebylo možná by bylo otroctví i v dnešní době.

#890 Alexir #891 miky253
12.4.2013 | 23:12:46
Spouny

#886 Alexir: Před Spartakem byli snad jen 2 povstání a myslím, že obě na Sicílii ne? No ono také v době Spartakova povstání v Římě těch otroků bylo hodně moc po těch všech válkach teď nevím přesně ty čísla, ale někde jsem to četl. Takže se ani nejde divit, že k takove povstání došlo.

#890 Alexir
12.4.2013 | 23:12:46
Alexir

#889 Spouny: tk ono těch otroků v tý době nemuselo bejt zas tolik vem si, že Římani se dostali na vrchol asi až za 200 let, tkže těch příval otroků spíš měl ještě narůstat..

#888 Spartakus333: tady si myslim, že to na vývoj otroctví nijak neovlivnilo.. nejspíš se spíš ještě zhoršili jejich podmínky.. a Římská taktika byla založena na dobývání nových území, založení nové civilizace, jak si jinak chtěl řešit v tý době spory s jinými národy jinak než válkou? a jinak k tomu otroctví ještě.. myslim, že se španělé a ostatní národy, které si podmaňovali ameriku nezabejvali nějakym povstáním které se odehrálo před 600 lety.. podle mě to je prostě přirozený vývoj, kdy už prostě otroctví bylo nehumání a proto se v 19. století zrušilo..

12.4.2013 | 23:25:13
miky253

#888 Spartakus333: Jenže vy se tady na to dívátě očima dnešního člověka. Ale taky si zkuste uvědomit, že tehdy lidé svět vnímali úplně jinak a většina otroků své postavení prostě respektovala. Ostatně i v dnešním světě se dají najít příklady – podívejte se na KLDR, kde mají lidé tak vymyté mozky, že jim nevadí ani hlad. Nebo se podívejte na muslimské ženy. My si myslíme, že by měly mít rovnoprávnost, ale většina těch žen svoje postavení bere a nechce ho měnit. Jenže pokud budete vnímat Řím z pohledu dnešních lidí, tak nikdy nepochopíte, že to otroctví nebylo až tak strašné, jak je popisováno v tom seriálu.

#893 Alexir #894 Spartakus333
12.4.2013 | 23:26:00
Spouny

Také, ale nemůžeme srovnávat dnešní otroctví v některých zemích s tím ve starověkém Římě. Za další je i rozdíl pokud se jako otrok narodíte pak většina z nich je s tím smířena nebo žijete svobodně a tu svobodu vám někdo veme a je z vás otrok pak samozřejmě chcete znova svobodu…

12.4.2013 | 23:30:14
Alexir

#891 miky253: přesně tak:)

12.4.2013 | 23:30:21
Spartakus333

#891 miky253: tak teď nechápu co má KLDR společného s otroky :D to je úplně jiný příklad který spolu nesouvisí. KLDR je vláda diktátora v Římě nic takového nebylo navíc v KLDR žádní otroci nejsou takže to je úplně něco jiného co spolu nesouvisí v podstatě v KLDR táhnou všichni za jeden provaz když to tak řeknu zacož v Římě to tak nikdy nebylo a lidé si to uvědomily až nástupem křesťanství a to že byly něktěří otroci za svoje posavení rádi to ti neberu ale už jenom ta myšlenka že člověk někomu patřil a ten musel dělat to co pán domu chtěl už jenom to se mi hnusí když tobě to přijde normální tak prosim :D a to jak se choval Řím k lidem za celou svoji historii to je taky hnusárna v dnesšní době by mohl mít pod palcem celou Evropu kdyby se nechoval k lidem tak jak se choval uvědomil si to bohužel až pár let před svým koncem což už bylo pozdě.

#895 miky253 #895 miky253 #897 Alexir
12.4.2013 | 23:34:58
miky253

#894 Spartakus333: A to je přesně to o čem jsem mluvil. Vnímáš to jen pohledem dnešního člověka. Já neříkám, že je otroctví správné, ale nebylo to tak hrozné, jak je to popsané v seriálu a spousta otroků se svým postavením neměla žádný problém, protože měli střechu nad hlavou a jídlo. A KLDR s tím má společné to, že tam je elita, která vládne a zbytek, který trpí chudobou, ale protože své postavení respektuje, tak proti tomu nic nenamítá.
#894 Spartakus333:

#898 Spartakus333
12.4.2013 | 23:41:26
Spouny

I v seriálu byl např. Nasir, který byl otrok od narození a byl s tím smířený nebo Varro řísmký občan co vstoupil mezi gladiátory dobrovolně. Pokud se narodíte třeba jako svobodný gal a římani vám vemou svobodu a udělají si z vás otroka tak budete chtít znova získat svobodu.

12.4.2013 | 23:44:01
Alexir

#894 Spartakus333: nesouhlasim, vem si takovej „stokholmskej syndrom“ to znamená, že když tě někdo unese drží tě někdy zamčenýho nějakou dobu, tk se může stát, že si k němu vytvoříš nějaký pouto a když máš šanci ho udat, tk ho neudáš i přesto co ti udělal atd..

vždyt římani si najímali otroky jako osobní strážce, a otroci svého „pána“ chránili.. ve starověku odmalička lidé žili s otroky, dostávali se s nima každej den do styku, v každé zemi.. a KLDR tam se tky každej nesnáží zabít kima nebo začít rebelii, to bysme se jinak určitě dozvěděli, ale berou to tak jak to je..

a lidé si uvědomovali nástupem křeštanství, že je otroctví hnus? vždyť se s nima obchodovalo stovky a stovky let dál..

A nwm proč by měli bejt Římani svině, koukni na to co dokázali, co předali budoucí generacím.. narozdíl od středověké evropy, která nám ukázala to jak správně upálit člověka:),

nebýt stěhování národů, kdy hunové vyhnali většinu národu do řimský říše.. kdo ví jak by to teď vypadalo:)

#902 Spartakus333
12.4.2013 | 23:44:39
Spartakus333

#895 miky253: KLDR je úplně něco jiného pochop to v KLDR vládne jedna stran v čele s diktátorem a potom máš všechny ostatní lidi na stejné úrovni zacož v Římeně byl někdo nahoře kdo vládl pod ním byly občané říma a až pod nima byly otroci což znamená že v KLDR máš poze dvě vrstvy zacož v Římě byly tři a kdyby byl Řím na tak vyspělý úrovni jak se říká tak by v životě nedopustil aby bylo otroků více než římanů a nikdy by nebyl poražen od barbarů :D

#899 Alexir #900 miky253
12.4.2013 | 23:50:50
Alexir

#898 Spartakus333: no myslim, že když Řím dokázal udávat tempo víc jak 1 000 let, tk musel bejt o několi příček výš, než jiný národy.. a nevíš jestli bylo víc otroků nebo římanů

Římani nebyli stroje, to byli taky lidi a když na ně útočí hordy novejch a novejch národů, které tlačí zase jiný národy, války byly nákladný, římani tky měli omezený lidský zdroje.. jak se říká všechno jednou končí.. řím nemohl zůstat večně.. Do toho se tam pletlo křesťanství, kvůli kterýmu započal úpadek Říma, všechno se netočí jenom kolem otroků..

#903 Spartakus333
12.4.2013 | 23:56:46
miky253

#898 Spartakus333: Jenže jaksi si neuvědomuješ, že ta druhá vrstva je v KLDR na úrovni římských otroků. Jeden příklad za všechny je fotbalový tým KLDR, který po neúspěchu na mistrovství světa byl poslán pracovat do dolů. Jinak ty pořád nechápeš ten základní problém, že každá kultura měla jiné vnímání světa a těžko se dá čekat, že v Římě tehdy mělo dost lidí stejný názor jako ty. Proč třeba v Asii jedí lidé brouky, zatímco v Evropě to většině lidí přidje nechtuné. Proč je tolik různých náboženství ovlivněných kulturou a vnímánám světa? A takhle bych mohl ještě dlouho pokračovat… Vím, že třeba jedení brouků se s otroctvím nedá srovnávat, ale je to stejné v tom ,že v zemích, kde brouky normálně jedí, je jiná kultura a přijde jim to normální. Stejně tak byla jiná kultura v Římě a za co ty Řím odsuzuješ, tehdy nemuselo vadit skoro nikomu.

#904 Spartakus333
12.4.2013 | 23:59:37


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama