Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Tvůrci konečně odhalili, proč ze seriálu vyškrtli lady Kamenosrdce
I když seriál Game of Thrones vycházel z knižní předlohy, tak ne všechny knižní příběhy se do něj nakonec dostaly. Jedna taková se týkala Catelyn Stark.
Catelyn Stark se objevila v celkem třech řadách seriálu Game of Thrones, ve kterých sehrála nemalou úlohu. Na konci třetí série však zemřela na Rudé svatbě a od té doby jsme ji neviděli. V knihách ji sice potkal stejný osud, taktéž zemřela na Rudé svatbě, nicméně později byla oživena Berikem Dondarrionem a Thorosem z Myru a začala být známá pod přezdívkou lady Kamenosrdce.
Dodnes se nevědělo, proč tuto dějovou linku tvůrci vlastně vyškrtli, nicméně nedávno to konečně odhalili. Tvůrci nejdříve řekli, že odhalení Catelyna vzkříšení patří mezi nejlepší a nejšokující momenty, které nám dosavadní knihy nabídly. Nicméně samotný fakt jejího oživení jim nezapadal do příběhu, a to především ze třech důvodů.
(Jeden z posledních záběrů na Catelyn Stark. Foto: HBO)
Prvním důvodem bylo to, že tvůrci nechtěli prozradit, co Martin plánuje s lady Kamenosrdce v knižním pokračování. Některé dějové příběhy prostě mohly být vynechány, aby si na své mohli přijít pouze čtenáři knih. Za druhý důvod bylo uvedeno to, že se tvůrcům nelíbil samotný fakt jejího oživení. V době psaní scénáře třetí série tvůrci již věděli, že na začátku šesté série oživí Jona Sněha. Jeho vzkříšení by tedy postrádalo patřičný šok.
Oním třetím důvodem je fakt, že tvůrci nechtěli znevážit to, čeho bylo dosaženo na Rudé svatbě. Herečka Michelle Fairley tu ve své poslední scéně předvedla famózní výkon, když čelila své jasné smrti. Kdyby ji pak tvůrci oživili, tak by byla tato scéna naprosto zbytečná, protože by ji Catelyn přežila.
Zdroj článku: EW
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Conleth Hill
24.11.1964 | 24.11.2024 -
Kristian Nairn
25.11.1975 | 25.11.2024 -
Michael Feast
25.11.1946 | 25.11.2024 -
Hafþór Júlíus Björnsson
26.11.1988 | 26.11.2024 -
Michael Condron
28.11.1985 | 28.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /24
No neviem či som náhodou nezažila menšiu zástavu srdca, keď oživili Jona :D Určite väčší šok by som mala keby nejaká séria skončí v momente, ako sa tam objaví Catelyn.
Ale oživovat Berika dávno předtím jim bylo putna, co? Ale tak ono ne že by pro závěr nebylo zbytečný ve výsledku prakticky všechno, ono psát pro šok místo pro sestavení příběhu je vidět :D
#4 svinaA neřekl náhodou Martin již před lety, že její oživení je jedna z věcí, které lituje? Nepodepsalo se to také na tom, že se tvůrci rozhodli tam Catelyn nevrátit?
#2 Ann Taylor: Přesně, ti šašci už neví, co by si vymysleli.
Opět jen kecy. Ale souhlasím, že do finále by ji neměli kam napasovat, když to potřebovali rychle sfouknout.
Článek, který dokáže nasrat. Catelyn přece netušila, že si jede pro smrt. A když v bolestech umírala, nedostala ze záhrobí SMSku: Usmívej na hostitele, už jede Thoros z Myru s lékárníčkou. :-P
Ona hlavně ve stavu v jakým po oživení je určitě neskáče radostí. :D
Zajímavé, jak Martin vždy psal, že už je kousek od vydání nové knihy a že by to mohl stihnout i do vydání poslední sezóny seriálu a teď už je rok nebo jak dlouho od konce, půl roku tu máme Covid-19, takže by člověk řekl, že je někde zavřenej vzhledem ke svému věku a obezitě a intenzivně se věnuje psaní a stále nic.
Já už tehdy psal, že knihy ani nedokončí, teď už tomu nevěřím vůbec, podle mě prostě neví, co si s tolika zápletkami, které tam rozhrál počít, aby to neskončilo stejným fiaskem jako seriál, kterej těch linek řešil mnohem méně.
#9 tom99 #11 ori#8 Nazgul_CZ: Já si myslím, že tu šestou knihu skoro má dokončenou, ale podle mě ji píše už tak dlouho, že neví, co napsal na začátku a čím by měl končit… Taky se přikláním k tomu, že se to nikdy nedokončí. Problém je podle mě v tom, že zkrátka nejde psát knihu tak dlouho v kuse. Když začneš psát, a pak si dáš půl roku pauzu, nejde na to navázat. Musíš si znovu přečíst, cos napsal, a pak začít psát, jinak by to byla většinou vždy nekonzistentní sračka. A podle mě toto Martin už poněkolikáté u šesté knihy zažívá. Vždy se totiž ke knize vrátí, ale musí si připomenout, co už všechno pokryl…
#10 Railbot#9 tom99: Plus ty si sice přečteš co jsi napsal, ale už nemáš ty stejné pocity a nápady jako když jsi to tenkrát dopsal, to zmizí, takže nad tím začneš přemýšlet víc a víc … a nevíš nic. To je podle mě jeho případ.
#8 Nazgul_CZ: Nedávno sa vyjadril že je zavretý na nejakej svojej chatke a píše niekoľko strán denne, vraj mu to teraz ide od ruky.
#12 Denyslayer#11 ori: Tak v tom případě už tak kniha musí mít tak 100.000 stran, ne? :D
#13 ori#12 Denyslayer: Ale to nepovedal že mu to 6 rokov išlo 0 strán denne :D
Musim tedy říci že při čtení knižní Hry o trůny mi někdy až vstavaly vlasy hrůzou z toho českého překladu. Viz tento případ Kamenosrdce no to je děs. Když už tak proc ne Dáma kamenné srdce? A to není jenom tohle. Řekl bych že v této knize se opravdu vyřadili a některá jména a překlady se mi opravdu špatně četly. Ať nemluvím moc mimo téma. Tak za mě rozhodně dobře že v seriálu tato lady nebyla.
#15 Svjatogor #16 svina#14 Monoceros: Dáma kamenného srdce… když už. Čeština umí jmennou flexi. :-)
#14 Monoceros: Jenomže přesně takhle divně znějí anglosaským čtenářům.
#23 nerrtiŽe vynechali lady „Stoneheart“ mě osobně vůbec nevadilo, nějak mi tam neseděla ani v knížce. A jestli jsem to pochopil správně, oživit se podařilo jen postavy potřebné pro poražení NK, což Catelyn nebyla. Možná nám to Martin vysvětlí v další knize.....jen abych se toho dožil :-)
#18 Denyslayer#17 POLW: Spíš, aby se toho dožil on…
#24 POLWSouhlasím. I pro mě oživení lady Catelyn postrádá smysl. Ze srdce jí to přeju, v jiném příběhu. Ale, umím si představit její falešné oživení Bratrstvem bez praporce a vznik kultu. Tento by živil odhodlání odporu drobné šlechty a venkova proti Freyům. Jak moc znáte ruskou historii? Lžidimitrij I., Lžidimitrij II., atd. Tak něco takového by se mi líbilo. Zajímala by mě reakce přeživších Starků, ale myslím si, že Sansa by se ní dohodla rychle. ;-) :-D
V knihe musel Beric Dondarrion jej darovať svoj život aby ju mohol oživiť. Napadlo ma čo ak rovnako Catelyn oživí Jona? Že by zistila, že ju Ned nikdy nepodviedol a preto by sa začala cítiť previnilo voči tomu ako sa k Jonovi kedysi chovala a odčinila by mu to takýmto spôsobom. Bolo by to celkom zaujímavé vzhľadom nato aký spolu mali vzťah :D
#21 Svjatogor#20 Batiatus: Taky řešení. :-)
Toto mi popravde vôbec nevadilo a dokonca! s nimi súhlasím
#16 svina: To si nemyslím, v Anglosaské kultuře je velká tradice podobného tvarosloví, viz například king Richard Lionheart atd.
#18 Denyslayer: No, jsem asi trochu sobec, pokud to ale vydá, až když budu v hlíně, tak mi to moc platné nebude :-) Je teda o něco starší jako já…a třeba Tolkienovy Nedokončené příběhy taky vydal až jeho syn. A pro SVJATOGOR: Ruskou historii moc neznám, nicméně o genocidu Freyů se postarala Arya a to tak dokonale, že žádná „partyzánka“ Catelyn nebyla potřeba :-)