Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Shrnutí a postřehy z epizody The Gift

Shrnutí a postřehy z epizody The Gift

Sedmá epizoda seriálu Hra o trůny se nesla v duchu různých forem darů, kterých bylo skutečně několik. Pojďme se na ně podívat v našem pravidelném shrnutí epizod.

22 0
30.5.2015

Tento článek shrnuje sedmou epizodu The Gift, proto, pokud jste díl ještě neviděli, si článek raději přečtěte později.

Samova jedinečná příležitost

Celá sedmá epizody byla propleteny různými formami dárků, které byly buď skryté, nebo jasně viditelné. Jona Sněha jsme si v této epizodě příliš neužili. Ten si stojí pevně za svým rozhodnutím, proto jede s divokými a několika svými bratry z Noční hlídky do Tvrdodomova.

Tentokrát se epizoda na Černém hradu točila hlavně kolem Sama. Ten byl svědkem smrti svého mentora a dokonce i přítele Aemona Targaryena. V historii seriálu Hra o trůny je to vůbec první přirozená smrt, která proběhla v tomto seriálu. Aemon Targaryen s námi pobyl pět sérií (neobjevil se akorát ve druhé řadě) a dožil se neuvěřitelných 104 let.

Aemon před svou smrtí vzpomínal na své mládí, kdy vyrůstal po boku svého mladšího bratra Aegona, který místo něj později usedl na Železný trůn jako Aegon V. Tato vzpomínka na dětství byla od Fialky a jejího syna Sama darem. Fialka však v této epizodě stihla udělit ještě jeden dar a to Samovi. Všichni určitě víme, o jaký dar se v tomto případě jedná.

U Noční hlídky se však ukázala ještě jedna zajímavá maličkost. Fialka se ocitla v nesnázích, protože ji chtěli dva bratři Noční hlídky znásilnit. V tu chvíli se objevil Sam, který se Fialku pokusil sám zachránit, všichni jsme však tušili, jak to dopadne. Zajímavé je, že se v tu chvíli objevil na scéně zlovlk Duch. Že by se Jon do něj převtělil, aby Sama zachránil?

Ten prašivý Smraďoch

Sansa je stále otřesena událostí z finální části šestého dílu Unbowed, Unbent, Unbroken. Svého spasitele nalezne v Theonovi, po kterém požaduje, aby jí pomohl utéct ze Zimohradu. Chvíli to skutečně vypadá, že jí Theon pomůže, Ramsay si však svého sluhu vycvičil dobře, a tak mu Theon vše vyzradí.

Ramsay proto nechal stáhnout z kůže ženu, která se Sanse pokoušela pomoci. Theon se tak opět objevuje ve špatném světle, jde poznat, že ho má Ramsay i přes přítomnost Sansy Stark, pod palcem.

Stannis jako správný otec

Stannisova armáda konečně pochoduje směrem na Zimohrad, tentokrát se však Stannis dostává do sporu s Melisandrou. Melisandra mu dala za celou dobu již spoustu darů a ukázalo se, že je skutečně schopnou pomocnicí při Stannisově tažení. Většinou to býval právě Davos, který vždy stál v jeho plánech, přesto se však tentokrát jako ta špatná ukázala Melisandra.

Veškerá její pomoc v podobě moudrosti, rad, komfortu, dokonce i sexu, si nyní vyžádala svou daň. Melisandra tentokrát požaduje obětování jeho dcery Shireen, kterou tak vehementně chtěla na Stannisove tažení. Nyní již chápeme, proč ji tak moc chtěla. Melisandra je připravena na další obětování královské krve, tentokrát chce obětovat tu nejvíce královskou – Stannisovu, která koluje i v Shireen.

Ve čtvrtém díle The Sons Of The Harpy jsme se dočkali velmi dojemné scény mezi Stannisem a Shireen, nyní již víme proč. Tvůrci nás opět navnadili na to, jak je Shireen skvělou dcerou a jak je Stannis skvělým otcem. Toto pouto bude pravděpodobně brzy rozbito, protože pokud ne, tak je Stannisovo tažení nejspíše u konce.

Myrcella jako oběť vysoké politiky

Bronn a Píseční hadi se nachází v žaláři. Po minulých postřezích víte, že Bronn byl seknut Tyene, která si své dýky pravděpodobně omyla v jedu. Ukázalo se to jako pravdivé tvrzení, Bronn byl skutečně pod vlivem jedu, který by jej po chvíli skutečně usmrtil. Tyene jej však naštěstí zachránila, protože po něm chtěla, aby uznal, že je opravdu krásnou ženou. Bronn jí to po prohlédnutí jejich předností skutečně řekl, proto darem dostal na oplátku protijed.

Jaime se během toho baví s Myrcellou, která nechápe, proč se ji snažil osvobodit, když se jí tady daří tak dobře. Zde se jen potvrzuje to, že Myrcella byla obětí vysoké politiky, kdy byla provdána do Dorne, aby si vládnoucí rod zajistil jejich spojenectví. Mimochodem, Myrcella je snad první v seriálu, která poukázala na to, že Jaime není tak zlatovlasý, jak by měl být.

Jediné správné místo je ve vězení

V Králově přístavišti se poprvé v seriálu setkává OlennaPetyrem po jejich úspěšném atentátu na Joffreyho. Zde se opět ukazuje, že Malíček má prsty skutečně ve všem. Sám prozradil, že Cersei dal dar v podobě mladého pohledného muže, který jí dá brzy taktéž dar, tentokrát však ve formě vězení.

K dalšímu významnému setkání dojde v žaláři, kde je uvězněna královna Margaery. Ta dostává od své sokyně Cersei jídlo, které pochopitelně odmítá, protože to je pro ni potupné. Když se však následně Cersei setkává s Nejvyšším vrabčákem, tak ten pro ni má také dar v podobě Lancela Lannistera. Na jejich milostnou aférku ve druhé řadě určitě nikdo nezapomněl a Lancel na ni taky nezapomněl, proto vše vyzradil Nejvyššímu vrabčákovi, který tak má důvod vsadit Cersei do vězení. Ostatně je to jediné místo, kde si skutečně zaslouží být.

Skutečný dáreček

Tyrion se s Jorahem ocitne na prodeji otroků, Tyriona si však nikdo nechce koupit. To by to ale nebyl náš starý známý Tyrion, kdyby něco v této prekérní situaci nevymyslel. Když už to pomalu vypadá, že Jorah odejde se svým novým pánem, tak se Tyrion rozhodne zmlátit jednoho z mladých otrokářů, aby ukázal, že je skutečně nápomocný v boji. Otrokář jej koupí, tedy především proto, že jej Tyrion pobavil.

Tyrion to již jistojistě ví – směřuje za Daenerys, která jej může skutečně zachránit, proto dělá všechno proto, aby se k ní dostal. Tyrion by se tak měl stát jejím novým rádcem, protože, co si budeme povídat, Daario v tomto ohledu nestojí za nic.

V bojových jámách se nakonec Jorah a Tyrion neobjeví. Když se však Jorah dozví o přítomnosti Daenerys, vtrhne do boje, všechny pobije (avšak nezabije, jak to všichni v bojových jámách dělají) a ukáže se Daenerys. Ta jej chce opět poslat pryč, v tom se ale objeví Tyrion, který se jí představí jako dar, který jí Jorah donesl.

Shrnutí a postřehy z šesté epizody Unbowed, Unbent, Unbroken

Shrnutí a postřehy z páté epizody Kill the Boy

Shrnutí a postřehy z čtvrté epizody The Sons of the Harpy

Shrnutí a postřehy z třetí epizody High Sparrow

Shrnutí a postřehy z druhé epizody The House of Black and White

Shrnutí a postřehy z první epizody Wars to Come

Foto: HBO

Diskuze /59

Ann Taylor

Neřekla bych, že je Stannis skvělým otcem. Možná se dá s přivřenýma očima říct milujícím, protože aspoň podle toho co jsme viděli, Shireen miluje, i když to neumí dávat najevo a ani říct (stě Stannis), ale moc dobrý v „bytí otcem“ není :)

#2 Misfits
webmaster
30.5.2015 | 12:25:37
Misfits

#1 Ann Taylor: Souhlasím, milující otec je to spíše, ALE stejně bych bral za rodiče raději ho než Sekyse Florent… která i oproti němu vypadá jako chladná zrůda! Ovšem to říkám teď doufajíc v to, že Stannis Shireen neobětuje… to by mne opravdu naštval! Takže poprvé nesouhlasím s Ednou a doufám, že to, aby bylo „pouto pravděpodobně brzy rozbito“ se nedočkám! :)

Btw skvělé postřehy a opět, proč nejsou na hlavní stránce? (Respektive proč je tam nemám? Chyba zobrazení?).

30.5.2015 | 17:41:21
mirasagan

To že se Jon vtělil do Ducha to je hrozná kravina, akorát se toho někdo chytí a začne se to všude vykladát… Asi jse to mysleli jen jako vtipek ale občas se vidí i různé teorie které nedavají smysl… Například ta že robb se vtělil do zlovlka a pak do jiného zvířete, všichni víme že tuhle schopnost má už jen Brandon Stark..... A jelikož to neuměl ani jeden z jeho rodíčů tak nevidím důvod proč by to měl umět i Jon ! Navíc pokud je teorie R+L = J správná tak ani nejsou příbuzní…

#4 Nordík #7 Pajule #29 Lipicán
30.5.2015 | 18:13:09
Nordík

#3 mirasagan: Nejsem si plně jist, ale mám za to, že i Arya měla vlčí sny, tak proč by další Starkovic nemohli?

30.5.2015 | 18:53:16
venalce

Jak to myslíte, že Jaime není tak zlatovlasý, jak by měl být? Nějak nechápu, na co by to měla být narážka.

#6 Vission
30.5.2015 | 19:52:05
Vission

#5 venalce: ten herec nemá tak zlatavé vlasy jak by Jaime podle knihy měl mít ;)

30.5.2015 | 19:59:24
Pajule

#3 mirasagan:
Pokud je teorie R+L=J správná, pak jsou Bran a Jon bratranci, takže příbuzní jsou… Vtělení je schopnost prvních lidí, takže tento gen pochází z genu Starků a tidíž od stejnéhho předka (když jsou Eddard a Liana sourozenci). Tudíž to možné je a přenesení od stejného předka pravděpodobně také. To ale neznamená ani náhodou, že tomu tak je! Sama jsem také spíše fanoušek toho, že ho nějak oživí a nebo spíš že nezemře.

Dle anglického překladu to není, že čtvrtou ránu ani necítil, ale spíš něco jako nedostal… teď před sebou nemám anglický text.

#8 Stráťa
30.5.2015 | 20:49:04
Stráťa

#7 Pajule: V anglickým textu je napsáno „He never felt the fourth knife.“ tzn. že čtvrté ostří (nůž, čepel…) nikdy nepocítil – překlad je minimálně v téhle části v pořádku. Kdyby to mělo být že čtvrtou ránu nedostal tak by tam muselo být get, received nebo něco podobnýho.

#22 Pajule
30.5.2015 | 21:03:08
Brani

Čo presne znamená R+L=J ? Nie som totiž až tak v obraze. A kto necítil 4. ranu? Ďakujem za objasnenie.

#10 Nordík #16 Bayo #17 Bayo
30.5.2015 | 21:29:56
Nordík

#9 Brani: Rhaegar Targaryen + Lyanna Stark = Jon Sníh

#11 Brani
30.5.2015 | 21:46:43
Brani

#10 Nordík: Aha díky za vysvetlenie. A kto to necítil tú 4. ranu?

#12 Nordík
30.5.2015 | 21:50:42
Nordík

#11 Brani:

Jon Sníh má být zapíchnut bratry z hlídky

#13 Brani #15 dfx
30.5.2015 | 22:01:35
Brani

#12 Nordík: No moje nervy… (a díky za odpoveď)

30.5.2015 | 22:03:45
dfx

Ak je teoria R+L=J spravna, potom je Jon Targarien a ohen mu neublizi. Mozno bude niekedy Daenerys utocit s drakmi na Jona a Jonovi sa nic nestane.

#21 Ann Taylor
30.5.2015 | 22:06:09
dfx

Ale nikde nie je napisane, ze aj zomrie.

#12 Nordík:

30.5.2015 | 22:07:22
Bayo

#9 Brani: Rhaegar Targaryen + Lyana Stark = Jon Snow v seriály to bolo spomína až príliš často na to, aby to bolo iba fáma

Kto necítil 4. ranu ťa netrápi, lebo to je spoiler do 10. časti zrejme ale ak sa nemáš rád, tak: ! koniec Jonovej poslednej kapitoly v piatej knihe: Zalila jej vlna bolesti. Bodej ostrým koncem. Když jej třetídýka zasáhla mezi lopatky, hekl a padl tváří napřed do sněhu. Čtvrtý nůž již necítil. Jenom chlad… !

Ja nechápem Tvrdodomovu, teda tomu, akú veľkú udalosť z toho urobili (aj keď seriál je už len z diaľky adpatácia, z veľmi veľkej diaľky), keď v knihe to bola iba minoritný charakter.

ak má niekto chuť (zrejme som zabudol na túto časť deja), napíšete mi čo sa všetko dialo v Tvrdodomove? ja si pamätám ! iba na to, že tam Jon našiel pár divokých a obra Wun … atď. !

30.5.2015 | 22:09:00
Bayo

OBSAHUJE SPOJLER!!!!!

#9 Brani: Rhaegar Targaryen + Lyana Stark = Jon Snow v seriály to bolo spomína až príliš často na to, aby to bolo iba fáma

Kto necítil 4. ranu ťa netrápi, lebo to je spoiler do 10. časti zrejme ale ak sa nemáš rád, tak:
! koniec Jonovej poslednej kapitoly v piatej knihe: Zalila jej vlna bolesti. Bodej ostrým koncem. Když jej třetídýka zasáhla mezi lopatky, hekl a padl tváří napřed do sněhu. Čtvrtý nůž již necítil. Jenom chlad… !

Ja nechápem Tvrdodomovu, teda tomu, akú veľkú udalosť z toho urobili (aj keď seriál je už len z diaľky adpatácia, z veľmi veľkej diaľky), keď v knihe to bola iba minoritný charakter.

ak má niekto chuť (zrejme som zabudol na túto časť deja), napíšete mi čo sa všetko dialo v Tvrdodomove? ja si pamätám ! iba na to, že tam Jon našiel pár divokých a obra Wun … atď. !

#26 Bruncla
30.5.2015 | 22:11:56
garvon

Sem prekvapenej ze zadna senatorka si nestezuje ze tam stahli bábu z kůže. Pockat, vsak ona uz se vlastne nediva.

Jinak mohl bych poprosit, aby nekdo zvazil predelani spoileru na nejake blbuvzdorne reseni? tohle je hrozny, uspesnost napsat spoiler je tady tak 10%

#19 Nordík
30.5.2015 | 22:24:37
Nordík

#18 garvon: Náhledy prosím, všechno je to o náhledech.

Jako vůbec bych se předělávce nebránil, sám jsem ten svůj dnešní spoiler řešil asi tak 2 min :D

30.5.2015 | 22:29:42
Bayo

pardon, prvý príspevok už som na to prišiel, škoda, že až potom ako som odoslal chýba mi editácia -_-

30.5.2015 | 22:34:15
Ann Taylor

#14 dfx: Targaryeni nejsou ohnivzdorní. A už vůbec ne proti dračímu ohni. 1. kolik Targarynů padlo „rukou“ draka nebo divokého ohně? Dost. 2. Řekl to autor.

#34 dfx
webmaster
30.5.2015 | 22:43:02
Pajule

#8 Stráťa: Vidíš, to jsem měla na mysli, „He never felt the fourth knife“ může znamenat, že čtvrtý nůž nikdy nepocítil, namísto čtvrtý nůž už ani necítil, z mého pohledu je to napsáno „dvojatě“, prostě záleží trochu na výkladu.

#24 Stráťa
30.5.2015 | 22:57:10
Stráťa

Předělání spoilerů by bylo super, tady s tím bojuje hrozně moc lidí (taky jsem se to musel naučit).

Ono celkově je to zadávání příspěvků tady divný, formátování textu je pro mě záhada i teď, ty „mizející entery“ jsou prostě protivný.

30.5.2015 | 22:58:41
Stráťa

#22 Pajule: Asi nejsem takovej češtinář abych v těch tvých dvou větách viděl rozdíl, mě přijdou významově stejný.

#27 Pajule
30.5.2015 | 23:01:55
Bayo

Podľa mňa tá veta znamená iba to, že upadol do bezvedomia, nič iné tým autor nemohol myslieť.

#26 Bruncla #27 Pajule
30.5.2015 | 23:06:55
Bruncla

#25 Bayo: no podle mě to má naznačovat smrt
#17 Bayo: tvrdodomov je v seriálu jenom proto že tam bude udělaná bitva s nemrtvýma (třeba si John zabije white walkera a tím získá respekt divokých:D) Jinak jsem si fakt myslel, že v téhle epizodě budou více řešit přesídlení divokých za zeď do oblasti nazývané právě Dar

30.5.2015 | 23:23:04
Pajule

#24 Stráťa:
#25 Bayo:

prostě pokud chceš v angličtině říci, že upadl do bezvědomí a čtvrtý nůž necítil (ani žádný další), tak nepoužiješ „never“, spíš by se řeklo: He didn't even feel the fourth knife", řeší se to i na jiné diskusi… Ale samozřejmě je možné, že si nalhávám něco, co tam sama chci :)

#28 Bruncla
30.5.2015 | 23:24:24
Bruncla

#27 Pajule: no podle mě to značí že umřel po té třetí ráně, a proto ho nemohl cítit, ale nejsem žádný rodilý mluvčí tudíž ty přesné nuance v angličtině neznám

30.5.2015 | 23:42:57
Lipicán

#3 mirasagan: Ve knížkách je naprosto jasně naznačeno, že Jon, Arya a Bran (a pokud vím, tak vlastně všechny starkovic děti včetně Sansy) mají potenciál stát se měničem. Show nám to zatím ukázala jen u Brana.

Jinak si přátele užijte tu lingvistickou debatu, myslím, že nevede vůbec nikam, ale bavím se dobře.

#31 Bruncla #33 Zmiaz
31.5.2015 | 0:00:27
Oveckoun

Teorie podle toho, co víme (SPOILER) a co můžeme odhadnout z popisů epizod:

Stannis umře. Podle popisu 9 epizody stojí před těžkým rozhodnutím. Nevěřím tomu, že by ji upálil. To dřív konečně pošle Mel do háje a ta se pak vrátí akorát na oživení Sněha… Nedokážu si představit žádný scénář, jak by to dopadlo jinak. I když do toho budeme počítat Theona (odsouzený na smrt v další knize podle té přeložené kapitoly) a Sansu (už dlouho neodpadl žádný Stark) tak pochybuju, že se v zimě udrží až do jara…

#32 Zmiaz
31.5.2015 | 0:01:23
Bruncla

#29 Lipicán: no u sansy se to neví jelikož ostatní se mohou vtělit jenom do svojeho vlka(kromě brana, který má silnější nadání) a ten talent by mohl chybět protože jon bran i arya jsou i vzhledově jasní starkove zatímco sansa je docela dost po catelyn

31.5.2015 | 0:54:59
Zmiaz

#30 Oveckoun: V knížce…

… to ukázala i Arya, která se jako slepá mohla dívat skrze kočku. Jon se"prozatím" brání tomu, že by mohl být měnič, ale věřím že jeho čas ještě přijde. Sansa je jediná, u koho se potenciál měničství nijak neprokázal, dost možná to souvisí s tím, že pouze její zlovlk byl zabit. Taková Arya má zlovlka daleko a i přesto je s ním propojená, stejně jako Bran a Jon. U Rickona těžko soudit, ten tam měl prostoru nejméně.

#36 Eddard1
31.5.2015 | 1:22:06
Zmiaz

#29 Lipicán: Pardon, reagovala jsem na tvůj koment „Show nám to zatím ukázala jen u Brana“ a omylem jsem klikla na Oveckouna :D

31.5.2015 | 1:26:12
dfx

Nejde o to, ze by Jon chcel dokazat, ze je Targaryen, tak by sa nechal upalit drakmi, ale ze by nahodou na to prisiel pri utoku drakov. Celkom pekny WTF moment by to bol pre Daenerys. Len GRRM vie, ktoreho Targaryena chce nechat zhoriet a ktoreho necha nazive. #21 Ann Taylor:

#35 Ann Taylor #47 Rafan
31.5.2015 | 1:49:32
Ann Taylor

#34 dfx: Nechápu smysl první věty, já o žádném dokazování Targaryenů nemluvila. Jen říkám, že nejsou nehořlaví. A Jon už vůbec ne, už dávno se dokázal dost ošklivě popálit o obyčejnou svítilnu.

#46 Rafan
webmaster
31.5.2015 | 8:40:20
Eddard1

#32 Zmiaz: Neviděla náhodou skrz toho svého zlovlka(Nymeria) že je její matka mrtvá ve vodě. Jak to bylo přesně v knize?

#51 Zmiaz
31.5.2015 | 10:31:34
XRousieX

Kde je ted vlastně Nymeria?

#38 Eddard1 #40 Lukass.M
31.5.2015 | 11:23:01
Eddard1

#37 XRousieX: Myslím že, v Řekotočí. Arya pomocí jí vlastně vidí přicházející zimu

#39 XRousieX
31.5.2015 | 12:02:40
XRousieX

#38 Eddard1: Jo,díky:)

31.5.2015 | 12:45:35
Lukass.M

#37 XRousieX: V lesích v okolí Harrenova se prohání v čele obrovský smečky vlků :)

#41 XRousieX
31.5.2015 | 12:54:55
XRousieX

#40 Lukass.M: Takže vůdce smečky :D

#42 Blackhand47XD
31.5.2015 | 13:40:20
Blackhand47XD

#41 XRousieX: Lidé o ní dokonce mluví i jako o královně vlků, pokud se nepletu. :D

#43 XRousieX
webmaster
31.5.2015 | 13:51:38
XRousieX

#42 Blackhand47XD: Tak to se má asi dobře :D

31.5.2015 | 14:03:27
vaalec

může mi někdo napsat (klidně i do spoileru) jestli konkrétně něco znamená věta „Nic nevíš Jone Sněhu.“ ? kterou stále slýchal od Ygritte a už i od Mellisandry ?

#45 LadyJ #50 Aerin
31.5.2015 | 14:35:25
LadyJ

#44 vaalec: V knihách to nikde vysvětleno nebylo.

31.5.2015 | 15:26:22
Rafan

#35 Ann Taylor: Na druhou stranu si určitě pamatujete scénu kromě hranice kde Daenerys naprosto v pohodě vyndala z ohně dračí vejce, kde jí služka ho chtěla z rukou sebrat. Jak to dopadlo? Služka měla popálené ruce a Daenerys ruce jak mimino. Další scéna kde byla hlava jejího bratra polita zlatem a on zemřel. Co řekla? Nebyl to pravý Targaryen.Tak že ona nějakou odolnost vůči žáru evidentně má a je si toho vědoma.

#49 Ann Taylor
31.5.2015 | 18:19:08
Rafan

#34 dfx: Spíš by bylo pěkné že by to ti draci vycítili a neútočily na něj. Mezi Targaryeny a draky byl zvláštní vztah.

31.5.2015 | 18:26:52
Lukass.M

Alá Ben Plumm – draci ho měli rádi :)

31.5.2015 | 18:51:21
Ann Taylor

#46 Rafan: Odolnost vůči žáru, to jo, mají obecně rádi „vařící“ koupele, který ostatní nemůžou vystát a tak, ale nejdou nehořlaví. A ta hranice je úplně mimo diskuzi, tam pod to spadaly lidské oběti a krvavá magie.

#52 Rafan
webmaster
31.5.2015 | 19:14:30
Aerin

#44 vaalec: Myslím, že od Ygritte to znamenalo, že neví nic o tom, co si ona sama prožila předtím, než se poznali a také, že ji vlastně doopravdy nezná a neví nic o tom, co cítí. Jednak se znali relativně krátkou dobu, ale hlavně Jon pocházel z jiného světa než ona, takže prostě nedokázal vše vnímat z jejího úhlu pohledu. … A Mellisandra? No, tak ta to mohla použít právě proto, že mu to často říkávala Ygritte (pokud se to k ní nějakým způsobem doneslo) a nebo tím prostě chtěla naznačit, že o něm a o tom, co se chystala udělat, ví něco, co on sám ne. Třeba to, že v sobě má královskou krev. Koneckonců, Mellisandra tam zatím neměla sex s nikým, kdo by neměl královskou krev pro její rituály. :-) Toť můj názor.

31.5.2015 | 19:44:36
Zmiaz

#36 Eddard1: Ano, to mas pravdu, skrze Nymerii viděla, ze je její matka mrtva.

31.5.2015 | 20:20:03
Rafan

#49 Ann Taylor:Berme scénu kdy vyndavá z ohniště dračí vejce. Čistě z teorie že v ohništi mají vyšší teplotu ty řežavé uhlíky( cca 1100 °C) a nikoli plamen. tak pokud se jí neublíží ty, tak jak může plamen a bavit se tu o odolnosti vařicí koupeli je úsměvné. Můžeme se tu bavit o různých teplotách hoření různých materiálů. Ale to už se bavíme o něčem o čem v románu není zmínka

#53 Ann Taylor #55 Iris13 #56 Michey
31.5.2015 | 20:30:53
Ann Taylor

#52 Rafan: Beru to z toho, že to prohlásil Martin, takže… prostě nehořlaví nejsou. Když to řekne ten, co je vymyslel, je to asi definitivní :D

#56 Michey
webmaster
31.5.2015 | 21:17:05
Lipicán

Jsem zvědav, k jakému účelu připravuje GRRM Nymerii a její divokou smečku už od druhé knihy.

1.6.2015 | 0:48:53
Iris13

#52 Rafan: Myslím, že to je právě ten původce všeho zmatku… Ta scéna s vejci v knížkách nebyla – nebo tedy byla – ale jinak. A jak už napsala Ann, Martin potvrdil, že Daenerys není nehořlavá (dokonce už i utrpěla popáleniny). Myslím, že tvůrci chtěli zdůraznit „osudovost“ toho spojení mezi Dany a vejci, ale je to spíš lehké nedomyšlení detailů do budoucna.

#56 Michey
1.6.2015 | 1:28:04
Michey

#52 Rafan: #55 Iris13: #53 Ann Taylor: A může to být tak, že fyzická přítomnost draků (vajec) zvyšuje odlnost proti horku a plamenům? Podobně jako blízkost zlovlků zvyšuje schopnost měniče?

#57 Ann Taylor
1.6.2015 | 5:35:47
Ann Taylor

#56 Michey: Možný by to mohlo být…ale nijak razantně, spíš ji to psychicky posiluje a dodává jí to energii, v první knížce vejce Dany pomáhaly rychleji se léčit a „odebíraly“ jí bolest.

webmaster
1.6.2015 | 9:02:32
Bruncla

no martin prohlásil že to není znakem všech targeryenů což neznamená že daenerys není nehořlavá a co se týče jejich popálenin tak máte rozdíl mezi obyčejným ohněm a dračím ohněm, který je magický a dokáže roztavit kámen

#59 Ann Taylor
1.6.2015 | 11:03:15
Ann Taylor

#58 Bruncla: No to nepochybně je rozdíl. Však taky v páté knize byla popálená. A už jsem to tu jednou psala: „no Targaryens are immune to fire. The Targaryens can tolerate a bit more heat than most ordinary people, but that doesn't mean they are totally immune to fire“ – Interview s Martinem. Takže to beru, že prostě nejsou. V jednom videu hezky autor vybral několik případů, kdy to prohlásil nebo napsal.

webmaster
1.6.2015 | 12:23:04
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama