Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

George R. R. Martin se vyjádřil ke svému psacímu tempu

George R. R. Martin se vyjádřil ke svému psacímu tempu

Autor knižní ságy Písně ledu a ohně i nadále píše šestý díl, jehož publikování je v nedohlednu. Martin si je vědom toho, co o jeho psacím tempu říkají jeho fanoušci, a proto se k tomu vyjádřil.

12 11
21.8.2019

Knižní sága Písně ledu a ohně je aktuálně tvořena pěti díly, přičemž mají vyjít ještě dva, které celou sérii uzavřou. George R. R. Martin aktuálně píše šestý díl Vichry zimy, který by chtěl stihnout do příštího léta, nicméně fanoušci mu nevěří ani tento slib. Podle nich píše šestou knihu pomalu, přičemž Martin si je moc dobře vědom toho, co se říká o jeho psacím tempu, a proto se k němu nedávno vyjádřil.

„Šestou knihu jsem mohl dokončit před několika lety, díky čemuž bych byl před seriálem hned o několik let, nicméně ten stres z toho byl enormní. Myslím, že mi to neprospívalo, protože věci, které by měly urychlit mé psaní, mě naopak zpomalují. Každý den, i když se z toho dne vyklubal dobrý den – dobrý den je ten, kdy napíšu tři nebo čtyři stránky -, byl pro mě hrozný, protože jsem si říkal: ‚Bože, musím dokončit knihu. Dnes jsem napsal jen čtyři stránky, měl jsem jich spíše napsat čtyřicet.‘ Teď, když seriál skončil, jsem od toho stresu osvobozen, protože si mohu jet vlastním tempem. Mám dobré i špatné dny, ale stres je mnohem menší, i když tu pořád je,“ prohlásil Martin o svém aktuálním psacím tempu.

Seriál Game of Thrones sice skončil, ale tlak ze strany fanoušků zřejmě moc neopadl. Naopak nyní, po nepovedené osmé řadě, jsou fanoušci ještě zvědavější, jak konec příběhu proběhne v knihách, a proto se opět silně dožadují knih.

Vydání Vichrů zimy je prozatím odhadováno na příští léto, protože Martin řekl, že do té doby již bude mít knihu napsanou. Následně se vrhne na další příběh o Dunkovi a Eggovi, na což naváže posledním dílem knižní ságy Písně ledu a ohně, Snem o jaru.

Zdroj článku: Winter is Coming

Zdroj: HBO

Diskuze /40

Lady Adeline

Taky si myslim,ze kdyby osma serie byla vic vydarenejsi,tak by na ten knizni konec fandove tak nespechali.Akorat pro dedouska dalsi stres :-( Mel by se vic asi zajimat o dodelani knizek a pak se venovat jinym cinnostem ;-)

#2 czjohns #7 evaval
21.8.2019 | 16:09:30
czjohns

#1 Lady Adeline: Spíše bych tipoval, že kvůli tomu velkému očekávání fanouškům se raději právě věnuje jiným projektům, kde to není tak enormní :D

21.8.2019 | 17:10:01
Lady Adeline

czjohns: :-) to jo, ale nemuze se tomu vyhybat donekonecna ;-)

#25 Leaf
21.8.2019 | 17:17:02
God Carmen

Dřív natáhne brka,než to dopíše.....

21.8.2019 | 18:36:44
CoRnDuCK

Ať to už dokončí, chci svůj kanonický konec :D

#12 janoo8
21.8.2019 | 18:40:38
LordStark

Je vidět že o kvalitní práci nemá většina diskutujících ani páru, no jo no, konzumní ho*ádka :) Takových fantasy spisovatelů, 15 knížek za dva roky, těch je, mají výborná díla na podpal či jako podložka pod stůl či zarážka do dveří :) To jak píše G.R.R Martin a celý ten příběh, je umění, dílo, neuvěřitelného rozsahu, a to trvá ne měsíce, ale roky.

#10 Argenium
21.8.2019 | 18:58:37
evaval

#1 Lady Adeline: No nevím, myslím že vzhledem k jeho věku nechce zbývající čas strávit jen psaním knih. Taky bych se kvůli tomu nějak nehonila. Třeba se najde někdo kdo to pak dopíše, stačí se podívat na ságu Duny, těm dědicům to za to stálo. Tak proč ne i v tomto případě :-)

21.8.2019 | 18:59:11
Lady Adeline

evaval: to ja chapu ale uz to nebude ono :-(

#9 evaval
21.8.2019 | 19:10:53
evaval

#8 Lady Adeline: jasně že ne, Duna už taky nikdy nebyla, bylo to poznat i když čtivé to bylo. Chyběl tomu ale ten náboj.

21.8.2019 | 19:38:30
Argenium

#6 LordStark: Hele ty konzumní hovádko nebo jak že to tady většinu lidí nazýváš. Na 6. knihu už fanoušci čekají velmi dlouho. GRRM je už starý, takže se velká spousta nás, hovádek, bojí, že dřív zaklepe bačkorama než to dopíše. Což by byla obrovská škoda, protože jeho knížky jsou mistrovská díla. Napsat něco takového zabere několik let, to je jasné. Ale prodleva mezi 5. a 6. knihou je delší než mezi kteroukoliv jinou (a stále se prodlužuje) a fanoušci už by vážně chtěli vědět, jak ty knihy skončí.

21.8.2019 | 20:52:13
dfx

Keby pisal 3 strany denne v kazdy pracovny den, tak za tyzden ma 15 stran. Za rok ma 780 stran. Za rok a pol ma 1000 stranovu knihu. Aj keby ju dalsi rok a pol opravoval, tak za 3 roky by mohla byt hotova.

#16 sonulle
21.8.2019 | 20:53:56
janoo8

#5 CoRnDuCK: A co když s tím koncem nebudeš spokojen?

#17 oskarka
21.8.2019 | 21:10:55
YamataNoOrochi

Kdyby nepsal další „voloviny,“ mohly by Vichry vyjít letos po ukončení seriálu. Já jenom doufám, že neumře dřív, než to dopíše. Jinak bych musela dodívat seriál a spokojit se s jejich koncem, Mám pauzu od třetí řady, kdy se začaly rozcházet charaktery, přežívat nepřeživší postavy a tak…

21.8.2019 | 21:14:40
Perpentach

podle mě to že byl ten přiběh už dovyprávěn, i když někým jiným mu bere motivaci, protože musí psát o tom co už bylo řečeno. v jeho věku, s jeho penězma, už nikomu nic nedluží.

#26 Leaf
21.8.2019 | 21:20:48
lenacia

před několika… dejme tomu 3 roky… 3×365=1095×4=4380 stránek… nekecej Martine!!!!!

21.8.2019 | 21:39:36
sonulle

#11 dfx: 3–4 strany, když měl dobrý den. Taky byly zřejmě i časy, kdy napsal úplný prd. Do toho, když píšu vracím se k tomu, co jsem napsala, abych navázala, nezapomeň, že těch postav je velmi mnoho. Musí se vracet i ke starým knihám, ze kterých vychází. Vypisovat poznámky. Myslím, že promýšlí i to jak poskládá kapitoly. Je toho spousta. Není to jednoduché.

21.8.2019 | 21:48:18
oskarka

#12 janoo8: Tak to se tu rozpoutá opravdu výživná a dlouhotrvající diskuse! :-) :-)

21.8.2019 | 22:16:55
Lady Adeline

oskarka: a vy do ni prispejete moudrem ,,dokolecka dokola " ;-)

#34 janoo8
22.8.2019 | 0:06:33
moiki

Ačkoliv nepíšu knihy jako George Martin přesto píšu a vím jak je to těžké takže by jen chtěl rýpaly upozornit že je snadné kritizovat někoho kdo se sanží psát pro ale dotyčný zatím nedokázal psát vlastní příběh.

22.8.2019 | 1:13:05
synmat

Ať si dá klidně na čas, alespoň bude čas zapomenout na ten paskvil.

22.8.2019 | 1:31:50
Simo

Vy jste nekdo nekdy napsal knihu?Si tady klidne pocitejte za jak dlouho by ji mel napsanou a piste blbosti ve stylu …snad driv nezaklepe backorama… Ona to neni sranda,navic v jeho veku,pod tlakem.A trosku respekt k cloveku.Ja byt na jeho miste,tak uz se na to mozna vykaslu. ))

22.8.2019 | 6:26:23
Bublaninamorava

no, dlabe na to

22.8.2019 | 10:29:58
ori

Rád by som si prečítal vaše počiny. Ono sa to povie že čo môže byť ťažké na napísaní knihy, ale ak chcete mať dobrú knihu musíte si na tom dať naozaj záležať. Vezmite si koľko je tam postáv, príbehov, proroctiev, odkazov, súvislostí, na to všetko si musí dávať pozor aby to nedoplietol. Ak by to chcel vydať nasilu rýchlo tak by tá kniha ani zďaleka nedosahovala kvalít predchádzajúcich, a potom by ste sa tu sťažovali že je to odfláknuté a že radšej tomu mohol venovať viac času. To že okrem toho píše ešte Dunka a Targaryenov a iné projekty je už druhá vec, ale keď sa nevie posunúť tak aspoň pokročí tam a možno mu to nejako pomôže. Ja mám podobný problém s čítaním alebo pozeraním, niekedy ma proste daná vec prestane baviť a nie a nie to dokončiť, tak si musím dať pauzu a počkať kým ma to zase nechytí.

webmaster
22.8.2019 | 11:21:14
Faly

Martin začal psát ságu v roce 1996, původně plánoval 3 díly. Ty psal v tempu kniha za 2 roky. Upřímně to jsou nejlepší díly ságy. Vzhledem k úspěchu knih se rozhodl rozšířit ságu na 7 knih. Hostina pro vrány vyšla 5 let od 3 ky a Tanec s draky po 6, v roce kdy se začínal vysílat seriál. 4 kniha už byla slabší a v Tanci s draky, místo aby se začalo vse sbíhat ke konci přibyla minimálně jedna důležitá postava. Takže na 6ku se čeká 8 let a pořád nic, se sedmým dílem ani nepočítám. Přijde mi, že se v tom sám Martin ztrácí a přešlapuje na místě. Když si vezmu že celá Malazska kniha padlých, tedy 10 knížek o cca 8000 stranách vyšla za 11 let. Navíc je dost komplikovanější a spletitější než celá série Písní ohně a ledu. Takže je vidět který spisovatel věděl co chce psát a který vaří z vody a užívá si (zasloužené) slávy, plynoucí hlavně z úspěchu seriálu. Tím spíš, že mu bylo jedno, když jeho životní dílo dopíšou scénáristé jako první.

#27 ori
22.8.2019 | 11:47:09
Leaf

#3 Lady Adeline: Proč by nemohl? Když se rozhodne, klidně to nemusí dopsat vůbec. Je to jeho tvorba, jeho svobodné rozhodnutí. Nemá vůbec žádné povinnosti k nikomu a už vůbec ne k poblázněným fanouškům. To jen mnozí fanoušci si pořád myslí, že mají na něco právo: aby se seriál vyvíjel tak nebo onak, aby už to bylo dopsané. Vůbec bych se nedivila, kdyby mu to ve skutečnosti už lezlo krkem.

22.8.2019 | 12:19:21
Leaf

#14 Perpentach: Souhlas, myslím, že se tomu spíš vyhýbá. A není se čemu divit.

22.8.2019 | 12:22:02
ori

#24 Faly: Prvá kniha vyšla v 96, rozhodne ju vtedy nezačal písať. Prvé 3 knihy si mohol pokojne pripravovať aj 10 rokov, preto ich vypustil relatívne hneď po sebe.

webmaster
22.8.2019 | 12:25:23
66pepo66

kvôli stresu nevedel dopísať knihu, tak mu to trvalo 8 rokov alebo koľko. Seriál skončil, stres tam je, ale menší, ale on bude mať vlastné tempo. Ja to chápem, že písať niečo na silu lebo musím sa nedá. No čaká sa na tú knihu roky, nie mesiace alebo rok, ale roky. Takýmto tempom tú knihu ani nedopíše. A ak áno, tak posledný diel bude už iba prianím fanúšikov.

22.8.2019 | 12:58:56
dzordzie

Áno, má právo sa na to vykašlat a nedopísať to. ALE!! podľa mňa to nie je až taká úplná pravda. Samozrejme môže si robiť, čo chce…ale keby som vedel, že ten príbeh neskončí, že to nedopíše, tak si nekúpim ani jednu knihu…kúpil som si ich, ako aj asi miliarda ďalších ľudí na svete s tým, že to chcem dokončiť. Aký zmysel ma čítať príbeh len do polovice?? Alebo pozerať film?? V kine vám film zastavia v polke a povedia vrátime vám polku vstupného ale premietačovi sa nechce?? :D (viem, že to nie je ani z ďaleka to isté,,,ale tak sranda no) Jednoducho chcem povedať, že aj on má nejaký ten záväzok voči fanúšikom…predsa oni všetko toto platia…knihy, filmy, merch a on z toho profituje. No nikto by nič z toho asi neplatil keby dopredu vedel, že to nebude dokončené…bola by to strata času. Alebo som mimo??? :D

#31 Leaf
22.8.2019 | 12:59:07
Monoceros

Každopádně věřím tomu že kdyby nikdy neprodal práva na příběh a HBO nezačala točit seriál tak už by to dopsaný měl. Tohle je největší brzda v jeho tvorbě. Protože po tom co začal být seriál úspěšný a začalo se zajímat o jeho dílo tak se mu neuvěřitelně změnil život.

22.8.2019 | 13:08:20
Leaf

#29 dzordzie: Všichni máme jen jeden život a zvláště jemu ho zbývá méně než většině jeho fanoušků. Nemyslím si, že by on ani kdokoliv jiný měl plýtvat svým časem, aby uspokojil fantazii někoho jiného, pokud ho to nebaví. To byste mu přál? Psát kvůli penězům jistě nezačal. Nepřijde mi, že nedokončené dílo je bezcenné. Jiná věc je slibovat, že dopíše, když ví, že ne. Ale možná to fakt chce dopsat, nebo si to ještě nepřipustil, nebo to nemůže otevřeně říct kvůli smlouvám, kdo ví. To se nedá hodnotit. Já jsem pro ocenit ho za to, co udělal, ne za to, co neudělal, a popřát mu dlouhý život bez stresu.

22.8.2019 | 13:48:45
Houba74

Zkuste si kvíz na got https://www.youtube.com/watch?…

22.8.2019 | 14:05:43
Lady Adeline

Leaf: tak ja nejsem fanaticky fanousek a s dopsanyma knihama moc nepocitam.Porad je dulezitejsi jeho zivot a zdravi, nez dokonceni jeho dila.Ja si ale myslim, ze pro Martina je to jeho vnitrni poslani ,ze to musi dokoncit.S tim ze si dava tak na cas, je kvuli kvalite pribehu.Myslim ,ze by ho to samotneho mrzelo, ze svoje zivotni dilo nedokoncil.

22.8.2019 | 16:53:39
janoo8

#18 Lady Adeline: Já jsem se jenom normálně zeptal. Nevidím důvod žádné agrese.

22.8.2019 | 21:57:26
Lady Adeline

janoo8: ja napsala vy na Oskarku protoze ji vykam :-) :-) :-) Nemyslela jsem i tebe kravataku ;-) Zadna agrese v tom nebyla :-) My s Oskarkou spolu jen tak laskujeme :-)

22.8.2019 | 23:18:11
Arkanus

Já kdysi taky napsal knihu (jako amatér, nevydanou) a celý život jsem připravoval jako PJ dobrodružství, takže mám představu, že je to náročné něco tvořit. Ćlověk musí být v dobré náladě, musí mít velkou motivaci tvořit a tak dále, není to jen o čase, není to jako práce u pásu. Martin už má nějaký věk, díla dokončená a zůstala pachuť z 8 série, kdy fanoušci kritizovali částečně i jeho zakončení (ačkoliv v knihách by se dalo očekávat lépe zpracované). Takže má dilema, zda to vymyslet jinak, nebo zda to ukončit stejně, ale lépe vysvětlit. Je to pro něj stres a velká zátěž, nedivím semu, že se raději věnuje těm novým projektům. Navíc mu už nezbývá v životě moc času a určitě si chce užívat důstojné stáří, které si určitě zaslouží. Možná by byla nejlepší varianta, kdyby nalinkoval podrobně co se má vše dít a knihu dokončil pod jeho dohledem někdo jiný.

23.8.2019 | 11:53:51
Zilwicky

Nečudujem sa mu, ten stres musel byt enormný. Ono pri akejkoľvek kreatívnej tvorbe je treba niekoľko vecí: čas, energia, chuť/nálada. Času neviem kolko má, resp. čomu inemu sa este venuje v živote a tak, energie v jeho veku uz nebude asi na rozdávanie no a tu náladu mu často narúšal práve ten stres ako spomínal. Navyše písať príbeh ktorý uz raz niekto od-vyprával, aj ked v inom médiu, uz predsa len neni to pravé orechové..ta motivácia tam uz nie je taká silná.

Kedysi som si to chcel cele precitat, ked to raz dopíše, ale tá 7 a hlavne 8 séria mi zobrala chuť :/ Ale pevne verím ze kým to dopíše tak sa mi chut vráti :)

23.8.2019 | 18:18:24
Šariš65

Pánové a dámy, napsat takovou ságu trvá léta. Že filmaři spěchali a napsali to po svém a ještě to docela zku***li, je jejích věc. Jestli to Martin udělá, nebo neudělá, po svém, je jeho věc. Pokud to vůbec nedopíše, to je taky jeho věc. Takže ho nechte na pokoji a doufejte … Já doufám, seriál byl, až na konec, neskutečně skvělý ale kniha je kniha. To, co vyšlo mám a doufám, že to doplním, bez ohledu na seriál. A jsem zvědavý na konec, ten Martinův.

24.8.2019 | 13:12:16
Lan

Kniha je 100× lepsi nez serial, doufam ze to zvladne dokoncit a je mi jedno jestli to bude za rok nebo za deset…

#40 deeside95
26.8.2019 | 12:40:31
deeside95

#39 Lan: Souhlas!

26.8.2019 | 16:56:35
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama