Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
První várka fotografií ze sedmé sezóny Hry o trůny
Po teaseru sedmé série všichni nepochybně očekávají oficiální trailer, nic takového se bohužel neděje, avšak televizní stanice HBO nyní zveřejnila patnáct oficiálních fotografií, z nichž nejpřekvapivější je ta, kde je Sandor na zasněženém severu.
Foto: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Alexander Siddig
21.11.1965 | 21.11.2024 -
Conleth Hill
24.11.1964 | 24.11.2024 -
Kristian Nairn
25.11.1975 | 25.11.2024 -
Michael Feast
25.11.1946 | 25.11.2024 -
Hafþór Júlíus Björnsson
26.11.1988 | 26.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /118
taky je zajímavý, že Fialka čte úryvek o Azor Ahaiovy z Historie ledu a ohně…
#9 RadiKolaceka Jon se pravděpodobně dívá na svou matku Lyannu Stark v kobkách Zimohradu.. :)
#4 WILLIAM_MOINSPIELDFatal :)
#2 mirako: nebo na Eddarda ;)
#5 mirako#4 WILLIAM_MOINSPIELD: nebo…
Jeste je dobra ta kde se Tormund sibalsky usmiva v blizkosti Brien :D
#15 mr_bungleAko viete, ze Sandor nejde do zasnezeneho King's Landing? Zima uz prisla.
#10 RadiKolacekMožno je to len tým mrazením vzadu na krku, ale mám pocit, že Sansa niečo kuje…A dúfam, že sa mýlim, keď poviem, že sa to asi nejako bude týkať Jona :( :(
#11 Pe_Ter #16 mr_bungle#1 mirako: a to vis jak co to je za knihu :D
#17 mr_bungle #27 mirako#7 dfx: Tak bratrstvo bez praporcu mirilo na sever ke konci s07
#8 DamianaFrey: a to je zlé? aspoň trocha viac Petyra na scéne, ja som za :D
#70 DamianaFreyTohle je obsahlejsi nez trailer :D
#37 ndroo7Sansa tu vyzerá dosť dobre. hádam to nie je len tou parochňou. vyzerá že i trochu pochudla od poslednej série.
Tvůrci musí vědět, jak se Lyanna stala oblíbená :D
#6 Golstreem: Jj, úplně si dokážu představit ten Briennin výraz :D
#8 DamianaFrey: Spíš si myslím, že něco zkouší Malíček na Sansu.
#71 DamianaFrey#9 RadiKolacek: Když si obrázek zvětšíš na maximum, tak jde líp vidět text, ale nejsem si jistá, jestli jsou tam slova Azor Ahai.
#18 brandiss #27 mirako#17 mr_bungle: ty si dobry psychač (v dobrom)..mna by to zrejme nenapadlo zväčšiť, ale mas pravdu, Azor Ahai tam je spominany, v spodnej casti textu :)
#27 mirakotak mna sklamal Jamie, vyzera, ze je zadobre s tou kundou
#23 Trepy #24 Arrow123A Jon je asi vazne v hrobkach Zimohradu..kde je podla vas Arya?
#21 Uschi #34 mr_bungle#20 brandiss: V kolibe! :D
Slečna Mormont opět na scéně.
#19 brandiss: Arya jede směrem Winterfell for sure. Taky mě Jamie prvně překvapil, ale pak mi došlo, že to bude ve stylu, že Mad Queen bude něco chtít udělat a stane se z něj Queenslayer :D
#27 mirako#19 brandiss: Dúfam, že to len hraje a pri prvej príležitosti ju sejme
#27 mirakoNo já jsem absolutně spokojený!!! Doufám, že Snasa půjde proti Jonovi, prosííím :D Už se těším, jak tady všichni budou nadávat na Sansu :) Ale za mě je to frajerka!!! Nechápu proč nezakročila už dřív… Nějakej bastard král severu, jako vážně? :D Mad Queen vypadá docela naštvaně, asi jí někdo řekl, že Dany získala Dragonstone :) Neposkvrnění nasadili teplejší oblečky :) Jak to tak vidim, tak ten malej spratek na zimohradu zase bude říkat dospělým chlapům, co mají dělat… No a moje oblíbená Arya se konečně dozví nějké drby ze západozemí v nějaké hospůdce. Fakt super, konečně něco nového, snad se brzy dočkáme i traileru.
#26 Rafan #28 mirako #31 toren555#25 Movego: Jon má na své straně loajalitu severských rodů. Pokud se budou Starkové rvát mezi sebou o moc, tak o ní definitivně přijdou. To si nemohou dovolit. Já to vidím spíše tak, že Sansa vyzvala Malíčka na souboj v pletichaření a Malíček to nerozpozná, protože jí podceňuje a to bude jeho konec. Byla mezi lidmi kteří manipulovali s okolím dost dlouho nato, že se měla možnost dostatečně dlouho učit.
#9 RadiKolacek: #17 mr_bungle: #18 brandiss: na WatchersOnTheWall jsou ty obrázky v lepší kvalitě a jde to z nich líp přečíst, je to tam i pod obrázkem přepsaný a z toho zjistili, že je to úryvek z knihy tWoIaF (Svět ledu a ohně – špatně jsem to prve napsal..).. vzhledem k tomu že tu knihu mám doma, tak potvrzuji že se to nachází v části Dlouhá noc…
#23 Trepy: #24 Arrow123: no podle mě se to v něm bude kupit a jak Cersei rozkáže něco šílenýho, tak ji zabije a věštba bude splněná…
#32 mr_bungle #35 mirako#25 Movego: taky to vidím tak, že se Arya nachází v nějaké hospůdce, kde zjistí nové informace a pak se vydá směr Winterfell…
Sansu nemam od konce 6. serie rad. Ma hnusnej hlas, nevypada uz ani tak pekne jak na zacatku 6 serie. Ale ano, neni to o vzhledu ani o hlase, nesedi mi to, jak jedna a jak se chova v serialu. Snad se to zlepsi novou serií
#30 Arrow123 #33 mr_bungle #39 Thunderbird #84 league#29 Offak: Obávam sa, že z nej urobia sviňu. Zvlášť keď sa okolo nej motá zá zmija Littlefinger :/
#25 Movego: pravě že ironie je že Jon není bastard ale pravoplatný následník trůnu :) , a co na tom že by to byl bastard už od první chvíle byl víc Stark něž jeho sourozenci , Sansa byla jen naivní blbka která by bez pomoci vůbec nepřežila .
#36 Movego #73 Eddard1#27 mirako: Díky!
#29 Offak: Blackfish říkal, že je přesně jako její matka…
#20 brandiss: Možná v nějaké hospodě a do dveří právě vešel Jon, který cestuje na Dragonstone. :)
#27 mirako: jo a zapomněl jsem sem hodit odkaz… http://watchersonthewall.com/…on-7-photos/
#31 toren555: Jé, kamarád toren :D tvá láska k Jonovi je obdivuhodná :D Ano, Sansa možná blbka byla ale během seriálu si prošla celkem peklem a lecos se toho naučila, a ano! Jon možná je synem Rhaegara a Lyanny ale to ( jak už se tu řeklo asi 100krát) stále neznamená, že bastard není. Lyanna a Rhaegar manžele nebyli, tudíž je Jon stále bastard :)
#38 toren555 #39 Thunderbird #42 sweet_stawberrie#12 shootx: To je dost možný, když ještě žádný trailer na novou sezonu nevyšel. Tamto bylo jen promo. :)
#36 Movego: :) o jeho legitimaci není vůbec pochyb odkazu v knize je na to mraky , tak jako mnozí tvrdily že určitě ožije tak spousta lidi si myslí že není bastard , proč by ho asi musel Ned chránit před Robertem kdyby byl bastard ? Targaryeni si mohli brát vice žen , nikde tedy není psáné že si Lyannu Rheagar nevzal ? mám rad postavu Sansy je pěkná a zažila si dost hnusných věci, ale jako vládkyni Severu rozhodně ne možná paní Zimohradu ! a za další i kdyby byl bastard tak v Západozemi má vetší postavení než Dany , já fandím Jonovi a ty zase Dany a někdo Malíčkovi :) , ale osobně se mi nejvíc libí postavy jako Davos , Černá Ryba , a Lyana Mormont je prostě boží :) .
#29 Offak: Myslíš hlas Sophie nebo na to koukáš s tím otřesným dabingem? :D
#36 Movego: Targaryeni si v historii brali více žen, ve hře je tedy možnost, že si Rhaegar vzal i Lyannu. Zase jen spekulace a teorie, ale to je většina těchto diskuzí.
#41 sweet_stawberriejá hlavně doufám že nám už konečně ukážou nahou sansu nebo aryu …už mají holky na čase ..:D
#74 Eddard1#39 Thunderbird: zatiaľ len teória ale všetko nasvedčuje tomu, že to bude aj pravda…načo by upriamovali takú pozornosť na to, keby jediné a posledné čo by sa malo stať a zistiť by bolo to, že je stále bastard, len od iných rodičov? to je také obyčajné, ešte s toho bude niečo viac
#43 mr_bungle#36 Movego: a čo, že si prešla peklom a naučila sa niečo? to ju ochráni, keď jej niekto priloží nôž na krk? naučila sa bojovať? lebo podľa mňa môže vedieť hocičo ale keď sa nevie brániť má smolu, keby na to prišlo…to isté platí o tej fakeovej blondíne…má akurát štastie na múdrych alebo silných ľudí okolo ale vážne si niekto myslí, že skoro sama by to zvládla? veď je to výsmech ako sa naparuje a naproti tvojmu názoru aby sansa už konečne išla proti jonovi ja dúfam, že daenerys už konečne aspoň raz dostane na papulu lebo je to smiešne…neohrozená tupka s tlupou spojencov dobíva západozemie ale takmer nevystrčí nohu z brlohu…ale jon može na hubu dostávať permanentne každú sériu…však čo? a ešte mu aj každý dopraje…skutočne vyvážene, neprehnané ale hlavne strašne reálne aj na fantasy seriál :)
#44 mr_bungle #48 Movego #50 Trepy#41 sweet_stawberrie: Stále bastard, ale v boji proti WW a temnotě půjde především o jeho Stark – Targaryenskou krev, která rozhodně obyčejná není, než o to, zda byl vztah jeho rodičů nějak oficiálně stvrzen. To by mohl být argument jen v boji o Železný trůn, pokud by o něj Jon usiloval.
#42 sweet_stawberrie: To, že se něco naučila a není už tím rozmazleným frackem ze začátku příběhu, by jí mohlo pomoct třeba v tom, aby se potenciálně nebezpečným situacím vyhnula. Navíc lady i lordové mají k dispozici ozbrojenou stráž, která je všude doprovází, dokonce i „doma“, a mají i ozbrojenou stráž před svými komnatami.
Kdyby Cersei měla kolem sebe moudré lidi a poslouchala je, tak by se nikdy nedostali k moci Vrabčáci, nemusela by pak vyvraždit polovinu KL a její syn by se nezabil. Problém Cersei není v tom, že by byla úplně blbá a neschopná. Její problém je v tom, že si myslí, že je stejně chytrá jako její otec, což není.
Dany ale dostává na papulu celý svůj život. Vyvraždili jí celou rodinu, od narození ji chce někdo zabít, nebo nějak využít jejího původu ve svůj prospěch, vlastní bratr ji prodal Dothrakům, je zrazena. Dokázala zbavit Záliv otrokářů otroctví, získala silnou armádu, učila se vládnout, a jak říkáš, má důležité spojence. Ti by se k ní nepřidali, kdyby
Ovšem stížnost, že fantasy seriál není dostatečně reálný, mě pobavila :D
#45 mr_bungle #48 Movego #49 mia28 #54 toren555 #61 sweet_stawberrie #80 tap#44 mr_bungle: *Ti by se k ní nepřidali, kdyby byla neschopná.
ahojte ja by som sa len chcel spitat ci je mozne pre finalnu seriu urobit aj novu finalnu temu aj pre tento web ? podla mna by to bolo velmy super
#47 mirako #51 brandiss#46 Sekera: tak ještě asi není moc z čeho čerpat… jinak tento design je cool…
#44 mr_bungle: Konečně někdo normální :) Já pořád nechápu, proč tady všichni tvrdí, že Dany všechno spadlo do klína a že ještě (cituji) „nedostala na papulu“, přečtěte si komentář 44 :) Super napsaný
#52 mr_bungle #53 mr_bungle #61 sweet_stawberrie#42 sweet_stawberrie: Tohle mě ale dostalo :D Ty si jako vážně myslíš, že všichni vládci musejí umět bojovat? K čemu si myslíš že mají stráže?? Navíc Dany k těm strážím má i 3 dost velké draky. Takže nechápu, proč by se ještě měla učit bojovat, to samé platí pro Cersei… Jo, je hezký, že Jon bojovat umí ale přece to není povinnost ne? A jenom pro zajímavost Dany má stříbrný vlasy.
#44 mr_bungle: Hezky napsáno. Osobně Dany moc nemusím, hlavně v knížkách, v seriálu je tak nějak snesitelnější :-), ale pod ten komentář bych se klidně podepsala.
#52 mr_bungle#42 sweet_stawberrie: Nikdo nikdy nic nedokáže sám, tvojí logiku nechápu. Myslíš jsi, že Hitler všechno dokázal sám? Samozřejmě, že ne. Daenerys je naprosto stejný příklad.
#46 Sekera: spitat a velmy…ako nemam vo zyvku opravovat gramatiku ale toto je na mna fakt vela :D
#48 Movego: #49 mia28: Z některých komentářů mám pocit, že hodnotí jen podle sebe, a na charakter postav a na to, co mají za sebou zapomínají. :)
#68 mia28#48 Movego: Co se týká nutnosti bojovat, dobře to vystihnul Tyrion poté, co Jaimemu usekli ruku: „Jsi velitel, tak vel, náš otec nepoužil meč už léta.“
#55 toren555#44 mr_bungle: o schopnostech Dany mužem polemizovat ? důvod proč ji nasleduji je různý a ani nevypovídá o jejich schopnostech , Dotrakove si myslí že je bohyně Dany spoléhala že neshoří , Dorne a Rovina si myslí že je poslední Targeryan a chtějí pomstu a bez Varyse by si asi ani moc neškrtla , Yara a Theon se přidaly kvůli bezpečí , draci ji poslouchají protože je jejich matka a ani ne moc dobrá :) , Druzi Synové jsou žoldáci a Dario je pouze zabouchly , Neposkvrněni jsou asi nejlepší tah který sama Dany udělala (jen to byla tak trochu neschopnost panu Astaportu že během výcviku jaksi nezakázali svým neposkvrněním obrátit se proti ním ? takoví otroci vetšinou nesmí utočit na ty co je vycvičily )
#56 Trepy #69 mia28#53 mr_bungle: mě linie Dany ubíjela už od začátku a sem rád že už konečně vyplula :) a v knize není o moc lepší spíš horší :( , Dany měla vlastně docela štěstí že nemohla vyrazit do Západozemi dřív ,kdyby se připletla do války pěti králů tak už je asi mrtvá .
#57 Trepy #58 Rafan#54 toren555: Teď jsem četl tu kapitolu o neposkvrněných v knížce a sama Dany se ptala, co by se stalo kdyby je prodala dál, jestli by bojovali proti ní a samozřejmě, že ano. Oni musí být na 100% poslušní svému momentálnímu pánovi a tím byla Dany, takže jí museli na 100% uposlechnout, to je základ neposkvrněných. Souhlasím s tím, že tohle byl její nejlepší tah.
#55 toren555: Je to tvůj názor, ale nechápu, co tě na ní od začátku ubíjelo.
#59 toren555#55 toren555: To sice mohla, ale všichni kdo jí radily jí říkali, že bez velké armády to nepůjde. Když už armádu měla, neměla lodě které tak velkou armádu přepraví. Tuším že Daario jí řekl, že boj o trůn jí vyhrají draci a nikoli armáda. Když to shrnu, tak význam její armády klesá s velikostí draků. Armáda bude sloužit spíš k udržení pořádku nad dobitým územím, nato se draci nehodí, ti jsou něco jako zbraň hromadného ničení. Jako zbraň hromadného ničení budou v Západozemí použiti jen sporadicky a možná i vůbec. Zato budou odstrašovat každého kdo by měl nápad se Dany otevřeně postavit.
#59 toren555#58 Rafan: to je pravda že jsou jak zbraně hromadného ničeni , možná bude nejlepší když padnou v boji proti mrtvím nebo je bude muset někdo líp vychovat .
#57 Trepy: v prve řadě mě ubíjelo prostředí , myslím že Zapadozemí je dost zajímavé aby jsme se zdržovali oblasti svobodných měst to samé mi vadila linka Arye v Bravosu ,ale měl sem to aji v knize kde to bylo ještě horší , a za druhé mi není moc sympatická jako osoba , podobně jako Sansa si o sobě mysli buch ví co , ale je to jen můj osobní pohled na postavu :) .
Koukám, že letos je v Západozemí in černá barva:))
#48 Movego: napísal si to ako troll :D , že dúfaš, že Sansa už konečne nejako ublíži alebo zradí Jona ale nepáči sa Ti, keď má niekto na Daenerys iný názor a inak sa na tú postavu pozerá…nechápem načo beriete doslova, čo napíšem…jasné, že keď má obranu okolo seba tak bude v poriadku a prežiť môže…predsa som to myslela tak, že keby niekto zvnútra začal rebelovať a prišiel by na to, že urobila niečo nežiadané alebo podobne, tak by ju veľmi ľahko vyprevadil zo sveta…a keď sa nevie brániť, nemá až tak veľkú šancu…to som mala takto presne definovať aby to bolo jasné? že je oveľa väčšia možnosť, že ak by Sansa alebo Daenerys urobili nejakú blbosť, niekoho zradili a podobne, že sú oveľa viacej ohrozené, nech sa za život naučili čokoľvek a čokoľvek majú prežité? samozrejme, že nie každý musí vedieť bojovať…ale potom si ja osobne myslím, že Jon je ako postava na tom lepšie zo schopnosťami, ktorými ovplýva sám… #44 mr_bungle: napísala som strašne reálne aj na fantasy seriál…nenapísala som reálne vzhľadom na skutočnú históriu a pod…veď dobre, uvidíme, ako nakoniec dopadne Daenerys v knihe a čo s ňou Martin skutočne zamýšľa
#62 toren555 #63 toren555#61 sweet_stawberrie: pozor spoiler !!!!! epilog Dany Dany podlehne kouzlu Malička a začne pro něj pracovat v jeho nevěstinci protože tam naplno rozvine své schopnosti :) . (berte to jako vtip :) )
#61 sweet_stawberrie: pokud Sansa zradí Jona tak si akorát nasere na hlavu (Sever si pamatuje ) , Sansa má ještě co nabídnout ale musí držet s Jonem a zbytkem Starku , hodně lidi Jona kritizuje za to že vyjel pro Ricona během bitvy, ale já sem toho názoru že tím Jon dokázal že je právy Stark a že pro svůj rod udělá cokoliv narozdíl od Sansy . Dany má také co nabídnout ale záleží jakým způsobem se rozhodne vzít železný trůn ? pokud nechá Dotrakum volnou ruku tak se obavám že se proti ní postaví půlka království , měla by hledat diplomatickou cestu protože většina Západozemi je proti Cersie .
#64 sweet_stawberrie#63 toren555: ale veď proti Sanse ja osobne nič nemám, iba som reagovala na to, aby už konečne podrazila Jona a rozhýbala sa…mne bolo Ricona ľúto ako dopadol a súhlasím, že Jon má väčší charakter…Daenerys mi ale nesedí a možno to robí aj to ako na mňa ako herečka pôsobí a keby ju hrala iná, tak by som ju osobne lepšie prijala…už to tu niekto niekedy spomínal, že Dothrakovia budú problém a veci s tým spojené a tiež si myslím, že niektoré rody to nevezmú pozitívne…ja neviem, v prvej sérií sa mi zdala fajn, zaujímala ma hlavne jej dejová linka, ale potom ako vychádzali nové série a aj čím viacej článkov a názorov pre a proti som si už od vtedy prečítala, som dosť rýchlo zmenila názor…je to subjektívne a nie je moja obľúbená postava z viacerých dôvodov
#65 toren555#64 sweet_stawberrie: sry jestli sis to tak vyložila , nebylo to psáné nijak proti tobě ani proti nikomu tady :) ,jen sem reagoval na zradu Sansy o které spousty lidi píše a mě přijde že trochu pozdě co by ted tím získala , osobně si myslím že měla Sansa největší šanci Jona zradit na konci šesté serie, ted když ho provolaly Králem ztratila svůj vliv a bude se muset Jonovi podřídit .
#66 toren555#65 toren555: mě Dany taky vůbec nesedí :) a ani v knihách sem ji neměl rad , hodně lidi píše že si toho hodně zažila (vytrpěla )? no já nevím co ? jediné co my přišlo jako hnusný bylo když ji daly Khal Drogovy ale i tak se do něj zamilovala :) a očividně ji to znásilnění Khalem moc nevadilo když neměla žádné problémy s Dariem , vzhledem k tomu že ji bylo v knize kolem 15 tak bych pochopil kdyby s toho měla nějaký trauma ale ono nic :) Dany je prostě sexuální bohyně a proto není vyvolena ohně :) .
#67 Rafan#66 toren555: Nemohu úplně souhlasit, už její bratr s ní jednal jak s onucí a ponižoval jí. Naučila se, jak se ve světě kde má jako žena minimum zastání pohybovat. Hodně se na jejím přizpůsobení zasloužila její služebná ( nebo otrokyně ). Ta vysvětlila Dany jak použít své ženské zbraně k ovládnutí Khal Droga. Mimochodem právě Khal Drogo jí dal sebedůvěru a víru ve své schopnosti ( samozřejmě z pohledu ženy ) tak, že se dokázala postavit i svému bratru. Podívejme se na anabázi s Dariem tak, že se jedná o mladou, zdravou ženu. Ta prostě chlapa potřebuje a buďme objektivní že na výběr moc neměla. Do postele přece nepůjde s mužským který jí není aspoň trochu sympatický a kterému důvěřuje, navíc ovládá 2 000 druhých synů. Proč to vůbec povídám, i dnes je 90% mužských manipulováno ženskou přes postel. Jen si to 2/3 z nich nechtějí přiznat.
#72 toren555#52 mr_bungle: Což je škoda, protože postavy jsou v GoT (resp. ASOIAF) naprosto skvěle vykreslené.
#72 toren555#54 toren555: Právě jsi to vlastně sám napsal – jedna z největších „zbraní“, které Dany osobně má, je to, že dokáže lidi natolik oslovit, že ji následují. A následují ji dokonce i tací, kteří by možná společně po boku jinak nešli. Navíc, Dany po trůnu až tolik netouží, i když to je asi jasnější z knih než ze seriálu, bere to jako svoji povinnost (vůči rodině, vůči svým lidem). Což má společné s Jonem, jen tak mimochodem.
#77 mr_bungle#11 Pe_Ter: Ja Ti fakt neviem :D Pri ňom ma neskutočne se…, ehm štve, ten jeho lišiacky úsmev/pohľad/rozum :D Nikdy neviem čo si myslieť. Mám ho rada? Alebo ho nemám rada? :D
#16 mr_bungle: Tak či tak, zrejme to nedopadne dobre. Pre nikoho.
#67 Rafan: skoro každý v GoT si prošel peklem , Dany si podle mě tak moc nezakusila ?taková Sansa si prošla mnohem větším peklem, a v serialu dopadla hůř než v knize , pro mě Dany není osoba co by měla vládnout Západozemi na to ona nemá schopnosti , a i když má dobré rádce tak to nestačí stačí si vzpomenout na Roberta .
#68 mia28: právě že si nemyslím že by ji nasledovaly pro její schopnosti viz nahoře sem psal důvody proč se k ní kdo přidal . sorry že není mojí oblíbenou postavou , mám k ní své výhrady .
#75 mia28 #76 Rafan #78 mr_bungle#31 toren555: Sansa není žádná blbka. Byla mladá a pochopitelně naivní, ale zmoudřela a otrkala se. Píšete, že bez pomoci by Sansa zahynula. Tak bez pomoci a štěstí by nepřežila ani Arya. Poprvé Harrenov a příjezd Tywina. Jinak by jí Hora dřív nebo později asi umučil. Po druhé Sandor jak jí zachránil u Dvojčat.
#79 toren555#40 luciusvorenus: Arya si už střihla sex v jednom filmu
#72 toren555: Já to chápu, taky nepatří mezi moje oblíbené postavy, ale dokážu se na to asi podívat víc objektivně :-).
#72 toren555: Souhlasím že Sansa to neměla vůbec lehké. Ale nedočkala se ponižování i od své rodiny jako Dany. Už nyní je na tom lépe než Dany. Má domov a sestru o které ví že žije, Jona o kterém si myslí že je její nevlastní bratr. Dany nikoho takového nemá, je obklopena cizími lidmi u kterých je jejich motiv proč se drží Dany různý, ale uznávám, že měla na lidi kolem sebe vesměs štěstí.
#79 toren555#69 mia28: Jo, to mají s Jonem společné – oba si dokáží lidi získat.
#72 toren555: Tak trůn určitě nepřipadne tomu, kdo si „protrpěl víc“, navíc je těžké říct, kdo to měl nejtěžší, protože každý si prošel něčím jiným a objektivně určit „největší utrpení“ nelze. Srovnávat Roberta s Dany je trochu mimo. Robert byl opilec, válečník a děvkař, nikoho neposlouchal a kašlal na to. I když byl králem, tak vlastně moc nevládl, na to měl pobočníka a malou radu a on si jen užíval. Daenerys oproti tomu chce být dobrou královnou pro „svůj lid“ a je ochotná svým rádcům naslouchat a učit se. A to Dany nepatří mezi mé oblíbené postavy a myslím si, že nepřežije Dlouhou noc.
#79 toren555#73 Eddard1: nepsal sem že je Sansa blbka :) jen sem psal že by byla hloupá kdyby ted zradila ? tak každý v GoT by asi bez pomoci umřel ale jsou tam postavy které se vice měně o sebe dokážou postarat .
#76 Rafan: ano když to tak napíšeš tak to zní že se má Sansa líp ,ale Dany vyrostla bez rodiny krom bratra nemá žádný rodiny základ , kdyby se o ty dva nepostaraly Varys a jeho společnici tak by skončila ještě hůř , takže v podstatě o nic moc nepřišla spíš získala , na druhou stranu byla Sansa vychována jako budoucí Lady , a to co nasledovalo ji musela pěkně změnit pohled na svět , spolu s Theonem to měla asi nejtěžší podle mého pohledu .
#78 mr_bungle: to netvrdím :) to by podle toho měl na trůn usednout asi Theon podle mě (když si trůn nárokuji neplodné ženy tak proč ne chlap bez ptáka :) ) chtít muže ale v Merenu jsme viděli jak to dopadá , nemít draky tak by nic nezmohla , ona nezná svůj lid :) o Západozemi ví jen to co ji řekli druzi proto by ani nebyla lepší než Robert .
#81 tap #82 mr_bungle #93 Movego#44 mr_bungle: Souhlasím, kromě jediný věci – Cersei je blbá, Cersei je neschopná. A to opravdu hodně blbá a hodně neschopná. Prakticky neudělala jedinou věc správně. Něco jako Catelyn.
#83 mr_bungle #85 toren555#79 toren555: Arya si v knížce (ale i v seriálu) projde daleko horšíma věcma, než Sansa. To je taky důvod, proč se z ní stane takovej psychopat.
#89 Rafan#79 toren555: Ale chce je poznat, chce se učit a, narozdíl od Roberta, má vůli na sobě pracovat a být dobrou královnou, proto má poradce ze Západozemí. No a Dany má draky i proto, že je sama drak. Její osud není dílem náhody, sama ho řídí. Je zodpovědná, proto neodplula do Westerosu hned, jak měla pár lodí a trochu zlata, ale zůstala v Zálivu otrokářů, dokud ho definitivně neosvobodila, i když jí to pár let trvalo (Dany: „Jak bych mohla vládnout Sedmi královstvím, když si nedokážu podmanit ani Záliv otrokářů.“). Je dostatečně silná, aby si získala respekt urozených, ale zároveň si dokáže získat i přízeň prostého lidu. Díky tomu, jak byla ovládána svým bratrem, má soucit s těmi, kdo trpí, a zároveň je nelítostná k utlačovatelům. Kvůli tomu má občas sklony k černobílému myšlení a jednání ve stylu „zub za zub“, což není zcela ideální. Občas bývá naivní, ale to se dá vzhledem k jejímu mládí (22?) pochopit.
Nastuduj si někde charakteristiky postav, je toho plný internet ;) A vykašli se už na to, že je „jen neplodná žena“. ;) Vzpomeň na „Panenskou královnu“ Alžbětu – ta to zvládla nejen bez dětí, ale dokonce i bez manžela, a období její vlády se nazývá zlatý věk Anglie, a to ji dokonce její otec na nějakou dobu vyřadil z následnické linie.
#85 toren555#80 tap: Já to myslím tak, že Cersei je sice celkem chytrá, což má ale mnohem horší důsledky, než kdyby byla úplně blbá, protože kdyby byla blbá, tak by třeba jen vyšívala, zpívala a byla hezká. :) Ale její názor, že je důvtipná a stejně dobrý stratég jako její otec, způsobil válku se Starky, vyzbrojení náboženských fanatiků, dovedl dva významné rody na pokraj vymření…
#90 Rafan#29 Offak:
Prej zemře Sansa prokecla se herečka co hraje Ariu
#92 brandiss#80 tap: jo Catelyn by měla dostat cenu za blbost :) , tak Arya je trochu silnější postava než Sansa a většinu podstoupila dobrovolně (výcvik mužů bez tváře ) #82 mr_bungle: jako sorry ale doufám v to že bude příběh Západozemi nějak smysluplně ukončen , všechno to špatné co se stalo v království bylo proto že umřel král a neměl pravého následníka , s Dany by to bylo to samé , charakteristiku si fakt čist nebudu :) sleduji serial a za čas si zase přečtu knihy (až vyjde šestá kniha :) doufám i v sedmou ) a podle svého pohledu si postavy zařadím :) Zapadozemi není Anglie :) jediný důvod proč by ji kdokoliv v Západozemi respektoval je strach z dráku a Dotraku
#86 mr_bungle #96 mia28#85 toren555: OLOL, takže hodnotíš výhradně jen podle vlastních předsudků, fakta jsou ti fuk, na osobnostech postav, jejich minulosti a motivaci nezáleží, btw ASOIAF/GoT je inspirován válkou dvou růží, která se odehrávala v Anglii, a i mnohé postavy z GoT jsou inspirovány skutečnými historickými osobnostmi. Když to všechno ignoruješ, tak se pak nediv, že je to podle tebe „nesmyslné“.
#87 toren555 #88 toren555 #93 Movego#86 mr_bungle: vím že jsou určitě události které jsou inspirované skutečnosti ale nepovažuji je za návod k událostem v GoT , pokud znám minulost postavy tak ji podle toho hodnotím pokud ji neznám nemůžu sloužit ? na osobnostech a minulosti a motivaci záleží ale každý ji mužem vnímat jinak !
#86 mr_bungle: jaké fakta máš namysli ? serial sem viděl několikrát , knihy sem četl ale už je to nějaký 2 roky , občas si přečtu nějaký článek o Rodech , událostech nebo místech a podle toho všeho se rozhoduji :).
#81 tap: To že se chce pomstít neznamená, že je psychopat. To by byl psychopat každý druhý člověk. Musíte se na to dívat v kontextu doby. Zhroutil se jí svět když si myslí, že kromě Jona o kterém ví že je na zdi přišla o celou rodinu. Myslím že právě ta posedlost se pomstít jí drží nad vodou, aby jí nehráblo. Takto má cíl a důvod ještě žít.
#91 Eddard1#83 mr_bungle: Objektivně řečeno Cersei není hloupá, jen nemá správný odhad na lidi (hlavně neodhadla své děti) a nedohlédne co se stane když začnou jednat jinak než předpokládá. Dobrý příklad je třeba rozhovor s Joffrym, když mu říká že sever se nedá dobýt. Dokonce neměla v plánu nechat popravit Eddarda. Tušila že s Joffrym není něco v pořádku ale byla přesvědčena že ho ukočíruje. Joffrey byl psychopat a sadista, který ovládnout nešel a tady začaly problémy Cersei, když si nalhávala že ho zvládne. To byl okamžik kdy se začaly události valit směrem který neměla v plánu. Pak už jen zachraňovala situaci tak že jeden problém vyřešila a nové dva si tím vyrobila. Když to shrnu, tak její plán byl, že bude vládnout skrze své děti a přitom to nedokázala ani s jedním.
#93 Movego #97 mia28#89 Rafan: Jasně že Arya není psychopat. Psychopat by nikdy nezachránil osobu která se chystá vypít otrávené víno a dá jí radu před kým se má mít na pozoru. Arya nikdy nebude tím pravým mužem bez tváře(zabijákem), který se neptá ale koná. Arya se bude rozhodovat sama a bez slitování když tak usoudí.
#84 league: What do we say to spoilers?
#86 mr_bungle:
#94 toren555 #95 Rafan #98 mr_bungle#90 Rafan: Naprosto s vámi souhlasím :) (ve všem)
#79 toren555: Je jasný, že každý z nás má rád někoho jiného, ty máš rád očividně Jona a já zas Dany ale je fakt, že ty postavy nesoudíš objektivně. To, že Sansa půjde proti Jonovi jsem si nevymyslel já :D Na konci 6 série se o tom zmínili tvůrci, takže je téměř jisté, že se to stane! Já jsem jen napsal, že se na to těším :) Postava, která si prošla nejhorším je za mě jednoznačně Arya… Skoro od začátku je stále na útěku a prostě celkově si prošla peklem. Nechápu jak tohle může někdo říct o Theonovi, za to co udělal by měl trpět ještě víc (podle mě) a Cersei nepovažuji za blbého člověka. Je pravda, že nějaké její rozhodnutí stály za h*vno ale co si budem povídat Jon a Dany jich taky pár udělali.
#93 Movego: tak já osobně sem krátce po skončení 6 serie měl obavy aby Sansa neobrátila list , ale jak sem psal šla by proti sobě , netvrdím že se to nestane jen si myslím že na to ona sama doplatí pokud to zkusí , netvrdím že si některé věci Theon nezasloužil ? ale vytrpěl si fakt hodně , chudák malý bez ptáka :) , já nevím mě se nikdy moc nezdálo že by Arya nějak moc trpěla ? přišla mi dost silná nejhorší pro ni bylo asi smrt otce a rudá svatba , ale to asi pro každého Starka .
#93 Movego: Pokud tvůrci nemlží aby seriál nebyl předvídatelný ( což umí ). Tak by byla Sansa navzdory výchově určené k tomu že bude Lady, ta nejhloupější osoba v seriálu, která se nepoučí ani na popravišti. Možná se bude muset vyrovnat ( to jí může na čas rozhodit ) s tím, že Jon není synem jejího otce, ale bratranec a navíc po otci Targaryen, jehož otec nechal zavraždit jejího děda a strýce. Bylo by ale hloupé vinit vnuka za to co udělal jeho děd. Navíc je Jon vlastně díky tomu legitimní poloviční Stark. Sansa svou tetu nemohla poznat, ale věděla že otec jí měl moc rád a jejího syna chránil. Postupovala by proti vůli svého otce a určitě by narazila na odpor u Arye a pravděpodobně i u Brana.
#85 toren555: Dovolím si nesouhlasit. Osobně si myslím, a knihy (a vlastně i seriál) dost jasně naznačují, že „všechno špatné“, co se děje a dělo v Západozemí, nebylo jen proto, že umřel král (Robert) a nebylo jasné, kdo za něho nastoupí na trůn (protože neměl „právoplatného“ nástupce). Už v 1. knize/řadě seriálu je po setkání Varyse s Mopatisem naprosto zřejmé, že ASOIAF je příběh širšího rozměru než právě toho zjednodušené krvavé pohádky: teď umřel král a co bude dál. Promiň, ale z toho, co píšeš, je evidentní, že jsi vůbec nic nepochopil :-).
#99 toren555#90 Rafan: Cersei není hloupá, ale není tak chytrá (a ve finále ani tak mocná), jak si myslí. Bude ji to stát život (doufám :-D).
#93 Movego: Oni si D&D občas rádi z lidí utahují. Známé jsou tím i Sophie a Maisie, ne všechno, co prozradí o ději, musí být pravda. :)
#96 mia28: jistě že tam byly hry v pozadí ještě za Roberta a i před ním ? hra o trůny asi nikdy neskončí, ale vše se roztočilo jeho smrti , dokud by žil měl by za sebou většinu království at byl jaky chtěl ? proto ho Martin musel zabít aby se příběh rozjel tak samo když zabil Neda a spoustu jiných postav .
#100 Rafan #112 mia28#99 toren555: Že by za ním šla většina království? Tak o tom by se dalo úspěšně pochybovat. Pochyboval o tom i Robert, vůbec si nebyl jist podporou rodů. Né nadarmo říkal Robert Eddardovi že v sedmi království se na něj dívají jako na uchvatitele. Také mu řekl (nejsem si jist zda to napíši doslovně) "pomohl si mi získat železný trůn a nyní potřebuji abys mi ho pomohl udržet). Robert to řekl Eddardovi v soukromí otevřeně, obával se Dany a jejího nároku na trůn. Proto byl posedlý jejím zavražděním.
#101 toren555#100 Rafan: ano ale dokud seděl na trůnu tak měl docela velkou podporu ? problémy by byly asi u rodu Roviny a hlavně Dorne zbytek by ho podržel , ale to jsou jen odhady !
#102 Rafan#101 toren555: Robert nebyl dobrý král. Jeho vláda byla snesitelná jen díky pobočníku a Bylo to řečeno i Eddardovi (nyní parafrázuji), že měl na trůn usednout on, když tu příležitost měl a že by to bylo pro 7 království prospěšnější. Za Robertem by šly jeho spojenci když dobýval trůn. Tedy Údolí, Sever a i možná Lannisteři, ale čert jim věř, Tywin měl své plány.
#103 toren555#102 Rafan: s tím souhlasím :) byl to otřesný král , jak by si vedl Eddard těžko říct asi by byl dobry ale měl spíš požadovat obnovu království na Severu a vládnou si na svém . Lanistři by měli mít ve znaku lišku a ne lva :) věřil by jim jen blázen ale Robera by udrželi protože jeho dědic byl Jofry dokud do toho nezačal Ned strkat nos :) .
#104 Rafan#103 toren555: Nikoli, ten byl až druhý. První na to přišel právě Jon Arryn.
#105 toren555#104 Rafan: to jo ale taky ho zabily dřív než to mohl rozhlásit ,Ned potom musel na to přijít sám za pomoci vodítek (sémě je silné atd :) ) vím že potom poslal dopis Stanisovi a možná ještě někomu ?
#106 Rafan #108 brandiss #116 mr_bungle#105 toren555: Pokud jde o osud těchto dvou pobočníků tak paradoxně zjištění že děti nejsou jeho zjistily oba a však doplatil na to jen Eddard. Protože trval na tom že následníkem je po právu Robertův bratr Stanis. Arryna otrávila jeho vlastní žena zblblá malíčkem aniž oba tušily na co přišel. Obvinění že to mají na svědomí Lannisteři bylo jen krytí. Díky ale tomuto obvinění se Eddard pustil do vyšetřování jeho smrti a díky tomu přišel na to, na co přišel Arryn a to ho vedlo k tomu, že tomu obvinění uvěřil.
#107 toren555#106 Rafan: no jo Ned měl zdrhnout spolu s Renlym a pak něco podnikat :( , zasrány Janos Slynt ale dobře skončil . :
#109 brandiss#105 toren555: komu este?
#110 brandiss#107 toren555: ako povedal GRRM, musel dat zabit Eddarda, aby to rozputalo peklo, ktore tam potom bolo…Ned je stale moja naj postava v GoT, ale asi pre vyvoj deja bola jeho smrt potrebna :( :( :(
#113 toren555#108 brandiss: v knihe sa pisalo, ze posielal list len Renlymu, ale nakoniec ani ten nedorazil
#111 brandiss#110 brandiss: sorry, Stannisovi
#99 toren555: Myslím, že v pozadí tam je vždycky někdo… Varys i Malíček 100% (a mnoho dalších postav) hráli hru o trůny už před začátkem knih, a bůhví, jak dlouho možná i před tím… K tomu Robertovi – řekla bych, že za ním „hodně lidí stálo“ i z toho důvodu, že si vzal Cersie, za tchána získal Tywina… A z toho měli lidé strach.
#114 toren555#109 brandiss: to je jisté :( smrti Neda se válka nedala zastavit , to že nedorazil si už nepamatuji takže vážně nevím jak to bylo v knize nebo serialu , je zajímavé že v první serie zemřely hlavní osoby Robertové rebelie ( Jon Aryn , Robert , Ned )
#112 mia28: krom strachu s Tywena měl silné vazby se Severem , Udolim , Trojzubcem a Bouřlivima krajinami , asi jediná hrozba by byly draci ? i když si myslím že v Západozemi už znají způsoby jak je zabit .
#115 Rafan #117 mr_bungle#114 toren555: Draci vymřeli protože je začali držet v zajetí a zakrněli. Velkého draka ve volném prostoru zabít není vůbec jednoduché. Draka jen tak nezabije nějaký oštěp. Oheň vrhá z výšky kam ho nedohodíte.Šíp je pro něj jak bodnutí komárem.
#118 toren555#105 toren555: V tom odhalení mu pomohla i Sansa :) Když se Ned pohádal s Robertem kvůli vraždě Daenerys, a Ned chtěl poslat dcery domů, tak Sansa odmítala, protože tou dobou si ještě Joffreyho chtěla vzít, a řekla něco jako „Joffrey nemá s tím hrozným opilým králem nic společného, je to zlatovlasý princ“, a v tom to Nedovi docvaklo.
#118 toren555#114 toren555: Na zabíjení draků jsou nejlepší jiní draci. ;) Jediným drakem, kterého se podařilo zabít jinak, byla Meraxes (jejíž jezdkyní byla Rhaenys Targaryen), za První Dornské války ji zasáhli do oka střelou ze škorpionu.
#115 Rafan: netvrdím že to není těžké navíc když už jsou skoro dospěli , ale nemožné taky ne ? určitě tam někde mají nějaké středověké praky nebo něco co by draka sundalo ?
#116 mr_bungle: :) Sansa a její vyvoleny princ :D myslím že měla na ty chlapy docela smůlu :) .