Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Fotografie k epizodě Book of the Stranger
Tyrion dosáhne dohody, Jorah a Daario vykonají obtížný úkol a Jaime se s Cersei pokusí vylepšit svou situaci.
Foto: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Conleth Hill
24.11.1964 | 24.11.2024 -
Kristian Nairn
25.11.1975 | 25.11.2024 -
Michael Feast
25.11.1946 | 25.11.2024 -
Hafþór Júlíus Björnsson
26.11.1988 | 26.11.2024 -
Michael Condron
28.11.1985 | 28.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /46
Třeba se tam bude už něco dít…
#3 Argetlam KrálovrahSnad tam nebude příliš Essosu…tam jsou koukatelné pouze hlášky Tyriona a Varyse…jinak to je zcela bezpointová nudná linka…
#1 Locker: Jé, třeba zabijou Lockera a bude konec trapným „spekulacím“ :D
#4 Locker#3 Argetlam Královrah: Asi slovo ,,spekulace" chápeš jinak (nejspíš špatně), než já…
Pojďme se vsadit: linka Daenerys ve Vaes Dothrak nebude mít žádný přínos pro vývoj linky v Essosu…bude to jen výplň, aby se tam jakoby něco dělo…
#8 Athaeneus #22 Argetlam KrálovrahV příští episodě se dočkáme flashbacku s Varysem a Mad Kingem – Varysova vykastrování.
Linka s Petytem: Littlefinger v episodě 9 řekne Johnovi, že je jeho otec.
#6 Locker#5 VarysTargaryen: Ne. Malíček je Azor Ahai, ale v žádném případě to není Jonův otec. A Varys je potomek Harrena Černého takže proto ho vykastrovali, aby ta linie už skončila…on o tom ale neví…
Paradoxně teď pracuje pro nepřátelskou dynastii své dynastie…tu, která ho nechala vykastrovat…
#4 Locker: Já myslím, že Denis Targaryenský už nebude mít se zbytkem Essosu co do činění. Denis vyrazí na východ a vrátí se ze severu. Aneb, svět je kulatý.
Lockere, kde je ta invaze bílých chodců?
#10 Locker#9 Stardos: Jon šel zatroubit na roh 3× a přivolat je (na konci poslední epizody)…ten roh je ve skutečnosti neohlašuje, nýbrž přivolává…vždy na něj troubil někdo, kdo byl s nimi ve spojení…
#11 Scenárista s veľkým S#10 Locker:
Tak určite. :D
#14 Scenárista s veľkým SNo to snad ne.. Locker a Scenárista s velkým S se opět setkali. Zachraň se kdo můžeš!! :D
Takže z Essosu tam bude nejen Dany, ale opět i Meereen. Tak mě zajímá, jestli se už někdo bude obtěžovat aspoň s poznámkou, že pohřbili Hizdahra… protože krom toho, že ho bodli, jsme vůbec neviděli, co se stalo, a teď předstírají už tři díly, že ani neexistoval. Asi je mrtvej, ale mohli by to potvrdit :D
#15 Locker#11 Scenárista s veľkým S:
Locker, to, že tvoja teória bude mylná som vedel hneď, keď som ju čítal. Po odvysielaní najnovšej časti som si myslel, že uznáš, že to bola hluposť, ale miesto toho tu vidím ďalšiu nezmyselnú teóriu, ktorá sa nikdy nestane. Pochop, že Jon Snow je AA a proti WW bude bojovať a nie sa s nimi spolčovať!
#13 Ann Taylor: Stejně to nikoho nezajímá…„děj“ v Meereenu nedává v seriálu vůbec žádný smysl a postrádá jakýkoliv vývoj…prakticky zazdili jedny z nejlepších postav, Varyse a Tyriona, tím, že je tam prakticky uvěznili…v bezvývojové lince o ničem…
#17 zroutikpodla mna co ak bran je AA? :D .. a Bran bude bojovat proti WW? :D … A jon bude bojovat len za Starkov a tak.. Ono myslim, ze nas deje este poriadne prekvapí – tiez Varys a aj Tyrion :)
#18 Locker#15 Locker: lol a co měl dělat? zabil otca a měl byt popravenej, a Varys mu pomáhal… myslím že tam kde sou je pro ně nejbezpečněji momentálně :-)
#16 Simranko: Tříoká vrána je ve skutečnosti Bran z budoucnosti…on tam je teď sám se sebou vlastně…
#21 zamyslak #23 Snoopy dogLanisteři už jsou na tom fakt asi špatně, když Kevan nosí šaty po svým mrtvým bráchovi :D
#20 I am one who knocks#19 Wolfinator1: Možná se to dědí :D něco jako rodinné dědictví.
#18 Locker: tohle je ale docela zajímavá teorie. něco jako Fight Club? :-)
#4 Locker: Nemluvil jsem o ději v Essosu. Jinak smysl samozřejmě má. Jistě, Dany mohla prostě říct: „Droga si nevezmu, nachystej loď a vyplouváme“, ale i kdyby se ji nějakým způsobem podařilo trůn získat, neměla by zkušenosti, jak si jej udržet a ty zkušenosti právě získává.
#23 Snoopy dog#22 Argetlam Královrah: Ano má zkušenosti jak vyprovokovat rebelii proti ní a poštvat proti sobě i otroky, a jako nechci nic říkat, ale ve Veas Dothrak( nebo jak se to píše) seto moc nenaučí a ještě jedna věc je v její meprospěch a tože zruší lordy to je kravina bez nich medokáže vládnout, potom by se začali oběvoat nějácí samozvanci a celkově by se všude děli nepokoje. A kdo by chránil zákon třeba aż na severu?
#18 Locker: Já mám tvoje teorie rád je to zajímavej pohled na věc, ale říkal bych to mu spíš alternatovní vesmír. :)
#38 Argetlam KrálovrahPravděpodobně žádný Azor sahají není a jedná se jen o interpretaci raně křesťanské legendy o Janovi, v níž se mluví o Kristovi, který příjde zachránit svět, až se bude topit v těch největších priblémech a zažene Antikrista. Určitě to alespoň z této legendy převzal.
A Varys je pravděpodobně pouhý eunuch z nevýznamného rodu a eunuchem jen proto, že v té době se občas kastrovalo (Osmanská říše, Miláno?).
Nechápu ale proč Varys pomáhá Tagaryenům (už za Roberta, kdy měl naprosto volné ruce. Jinak ta scéna s Eddardem nás má pravděpodobně připravit na to, že je schopen bez problémů i zpplodit bastarda.
Domnívám se, že rozdíl mezi seriálem a knihou bude spočívat v tom, že v knize bude dítě Lyanny a Rhaegara Aegon (Varys ho vydává za polovičního Martella proto, aby získal jejich podporu – a taky si nemůžeme být jisti tím, že se R+L vzali.
V seriálu jím bude Jon, který tudíž převezme jeho linku.
A Sansa si vezme Malíčka, který bude divokým a Jonovi tvrdit, že je jeho otec, díly čemuž získá jejich podporu a povládne na Orlím hnízdě (divocí stejně jako Visigóti ovládnou Západní Říši)
#26 ElfkamElessar #27 ElfkamElessarSedm království
#24 VarysTargaryen: omg
#24 VarysTargaryen: A čím nás jako ta scéna měla připravit na to že Edard je schopen zplodit bastarda?
Eddard se ukázal jako „darebák“ schopný lhát a který se nečestně zachránil před jistou smrtí tak, že jeho přítel bodl jeho protivníka do zad… za to ho nikdy ne potrestal (to bych samozřejmě ještě pochopil), ale taky byl schopen o tom navíc lhát a tvrdit, jak ho hrdinský porazil (!) Aspoň já jsem to pochopil tak, že Eddard z první série byl jiný, mnohem seriósnější a čestnější než tento hejsek za Robertovy rebelie…
#29 ElfkamElessar#28 VarysTargaryen: No a co, že ho bodl do zad. Měl snad počkat až zabije Neda a pak se sám nechat zabít? To by asi nebyl normální. V tom souboji nic čestnýho nebylo. Byla to prosttě součást války a v ní soupeře nešetříš, nečekáš až shromáždí muže ale zaútočíš dokud máš přesilu. To samé tady, na tom, že ho bodl do zad nic nečestného nebylo.
#37 villain8156Jo… jo… bez Braniva komentáře bych taky nic nenamítal. Ale je dosti podstatný rozdíl, když bojují proti sobě dva muži v bitevní vřavě a když bojují proti sobě dva urození muži na pusté planině (celkem jich tam bylo asi osm, ale ti už padli). Tohle prostě nebylo hrdinské a Eddard ze seriálu se choval hrdinský a spravedlivě – vždyť se odmítl chodit moci a zbavit se Cersei!
Eddard z 1. série by o tom alespoň prostě nelhal – třeba by o tom pomlčel…
#32 ElfkamElessar #34 SheelaChopit
#30 VarysTargaryen: Jo dva urození muži. Ale nebyl to žádnej turnaj, nebyl jediný důvod proč nevyužít svě výhody. Ned šel pro svou sestru a Dayne plnil své rozkazy. Nic nečestného se nestalo, bylo to naprosto logické a nikdo to nemůže vyčítat ani Nedovi ani Reedovi. Nebyl žádný důvod udělat z toho ordál, či turnaj. Dayne prostě podlehl přesile, to se stává. Nikdo ho k spravedlivému souboji nevyzýval. To, že o tom lhal je věc druhá. Ale někdo už u myslím, že vždycky tvrdil, že bez Reeda by tam zařval.
#33 ElfkamElessar#32 ElfkamElessar: To, že o tom lhal je věc druhá. Ale někdo už tu myslím psal, že vždycky tvrdil, že bez Reeda by tam zařval.
ježišipanekomariajosef! lidi… když už pochopíte, že čest nečest umřít se nechce nikomu. Ne nebyl to čestnej souboj.
Z pohledu Eddarda – někde tady je moje sestra. Ten zlej a ošklivej targarien ji unesl a kdo ví co s ní dělá… Targarien je mrtvý a já stejně sestru nenacházím, jediné mé stopy končí tady, někde tu je. A tihle ještě zlejší a ošklivější rytíři mě k ní nechtějí pustit. Princ jim přikázal to tady chránit, dostanu se k ní jen pokud je zabiju. (už to kolik jich jde na dva/tři rytíře je dost nečestné a svědčí to o tom, že nešli čestně bojovat: ŠLI JE PORAZIT a dostat se k Lyanně)
v průběhu boje se ukazuje, že se k ní asi nedostanu, protože oni asi zabijou mě… to je teda pech!
V poslední vteřině zasahuje Reed, smrtelně zranil posledního rytíře. Díky Bohu neumřu, juj já to přežiju! a můžu se dostat ke své sestře! Hurá…!!!… jejda… ten ošklivej rytíř tu chroptí, nenechám ho trápit a dobiju ho. Ať to má za sebou. … … … Pak se stalo, co se stalo. Z věže radosti se vrací jen Edd, Reed a mrtvé tělo Lyanny.
Pokud si pamatuji seriál dobře, nikde Eddard nevyprávěl o tom, jak bojoval s Daynem u věže radosti do podrobna. Nikdy nezmínil jak se mu podařilo prorazit jeho meč(e) a zasadit mu ony zdrcující rány.
toliko k seriálu. ke knižní předloze můj pohled na věc zde :
a pokud jsem se dozvěděla správně od zdejších čtivců (i já četla kdysi, ale ledacos jsem od té doby zapoměla) nikdy ani v knize toto nepopisoval. Když už o tom mluvil, mluvil o tom, že bez Reeda by Dayneho nikdy neporazil. Čili ano, pokud se to takto odehrálo i v knižní předloze, tak přesně jak píše #30 VarysTargaryen: Eddard nikdy nelhal, ale taktně mlčel.
#35 rhobos#34 Sheela: Souhlas… mimochodem i v seriálu ve třetí sérii když se Bran dozvěděl od Jojena Reeda že je synem Howlanda Reeda tak mu řekl, že mu táta vyprávěl o rebélii a o tom, že mu Howland Reed zachránil život.. :)
Řekněme to takhle, Ned v tomhle boji, žádnou čest neztratil ani nezískal, prostě nic světoborného.
Souhlas! #29 ElfkamElessar:
#23 Snoopy dog: Nevím nic o tom, že by Dany chtěla zrušit lordy. Pouze chce zničit (nebo oslabit moc) rody Baratheonů, Lannisterů, Starků, Arrynů, Greyjoyů, Tullyů a Tyrellů (kromě Targaryenů a Martellů tedy všechny velké rody), aby je potrestala za jejich zradu v rebélii (kromě Tyrellů) a později ve Válce pěti králů. Možná není nejchytřejší osoba na světě, to se po ní ani nechce, protože ve srovnání s Eddardem Starkem, Sansou, Robinem Arrynem, Cercei, Tommenem, Stannisem atd. není o nic horší, v některých případech je naopak o dost lepší. Důležité je, že všichni tito mají někoho, kdo jim radí nebo radil. Daenerys měla kolem sebe jen bojovníky (Šedý červ, Barristan), případně idioty (Jorah) a lidi, co se v takové vysoké politice moc nevyznají (Dario). Teď tam má Varyse a Tyriona, kteří jsou spolu s Malíčkem a Královnou trní jedni z nej. politiků, a jestli ji někdo dokáže poradit, jak se k moci dostat a udržet si ji, jsou to tihle dva.
Zdravím všechny, smím se zeptat ? :D a co říkate na tuhle moji teorii.. U té veže kde bojoval Edd s bojovníky Targaryenů… se z veže ozíval křik.. no hledal svoji sestru Lyannu, takže se dá předpokládat, že byla tam .. no a právě v té věži porodila Jona Sněha .. no nemám sice důkazy ale aspoň by to potvrdilo tu teorii že Jon je napůl Stark a napůl Targaryen. je to ale možné,když vezmeme v potaz ,že když Lyannu zajaly, tak ji znásilnily a prostě porodila bastarda a přitom zemřela .. Navíc další věc co mi vrtá tak trochu v hlavě k tomuto tématu, Catelyn říkala té ošetřovatelce co si vzal za ženu Robb(pardon vypadlo mi její jméno.. :D), tak jí říkala jak chtěla aby Jon zemřel na neštovice nebo tak něco.. no ale byla tam věta, když Ned příšel s tím čerstvě narozeným dítětem, že se mu nemohla ani podívat do oči …
#40 ElfkamElessar#39 Gorrdy: To není tvoje teorie, to je asi nejznámější teorie ve světě GoT
#41 Stráťa #42 niennor#40 ElfkamElessar: Jenom by vlastně nic neměnila, pořád by byl bastard bez práva na cokoliv.
#40 ElfkamElessar: predstav si, že niekto nečíta knihy ani fóra s teóriami a napadne mu teória čisto z pozerania seriálu.. nie je to ťažké, či? :)
#43 AviaRa #44 Monkeyskunk#42 niennor: On mu to nevyvrací. Píše, že to není JEHO teorie, protože je jedna z nejznámějších. Trochu číst by neuškodilo.
#42 niennor: Nehledě na to, že takových už se tu našlo minimálně 10, co s touhle teorií přišli a přišli na ni vlastně samy (ikdyž už se pár let řeší na netu). Vždycky mě takové komenty pobaví :-D A hlavně celkově, že každý příjde na to, co je defakto už známo (co všechno v té teorii figuruje), ale nějaký nový poznatek, který by ho k tomuhle úsudku/výsledku dovedl jsem neslyšel/nečetl už pár let. Předpokládám, že kdyby na to tihle zelenověštci opravdu přícházeli samy, tak ty jejich teorie se v něčem liší a nejsou jak přes kopírák :)
#45 Rybba#44 Monkeyskunk: To bude asi tím, že všichni ti lidé vycházejí ze stejných poznatků – z toho co všichni uvidí, dočtou se a ty jsou pro všechny stejně dané – nikde jinde, žádný jiný důkaz nenajdeš. Já jsem na tuto teorii přišel taky sám, protože tak nějak to všechno do sebe zapadá, ale stále je to jen teorie, dokud ji autor nepotvrdí nebo nevyvrátí! :)
Opravdu to bude překvapivě tím, že všichni čteme stejné knihy (překlad zas takový rozdíl asi nedělá). Jsou to takové celkem jasné literární prostředky, které autoři používají, aby byl čtenář napřed před dějem/postavami (obdobně se to používá i ve filmu). Ať už jsou to logické důvody (proč ti tři šašci byli tam kdesi pod věží a chránili nějakou Starkovic štětku, když byli zdánlivě mnohem více zapotřebí na několika jiných místech) nebo ty čistě literární jako metafora „lying in her bed of blood“ nebo pořád to „promise me, Ned“. Anebo např. ty časté narážky na to, jak milovala ty zimní modré růže, které jí Rhaegar dal na turnaji (v poslední Eddardově kapitole v GoT je dokonce taková kombo věta, ve které je to vše: „Promise me, Ned, his sister had whispered from her bed of blood. She had loved the scent of winter roses.“), docela výrazně metaforicky naznačují, že o žádné znásilnění se opravdu nejspíš nejednalo.
Pořád ale není vyloučené, že nás autoři můžou tahat za nos :D. Já osobně jsem zde měl poprvé úplně jasno tehdy, když jsem se dočetl, že když D&D žebrali o souhlas ke zfilmování, museli mimo jiné projít zkušební Martinovou otázkou, a to kdo je právě Jonova máti (myslím, že o tom mluvil sám Didi/Dede). Čili asi netipli tu kojnou Wyllu či jak se jmenovala a Lyanna byla jasná volba (správná alespoň tehdy; Martin je určitě starý ješita schopný to teď naschvál klidně změnit :D).