Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Jakou taktiku si král Ezekiel připravil na Spasitele?

Jakou taktiku si král Ezekiel připravil na Spasitele?

Ve druhé epizodě, která byla pojata pomalejším a zábavnějším způsobem, jsme viděli, že Království má co do činění se Spasiteli. Jak se na ně král Ezekiel snaží vyzrát?

17 1
6.11.2016

Díl The Well nám ukázal situaci, ve které se brzy ocitne Alexandrie. I Království má co do činění se Spasiteli, kteří ji prostě a jednoduše vykořisťují. Spasitelé to dělají způsobem: „Vy nám dáte věci, my vám neublížíme.“ Avšak i přesto, že král Ezekiel dodržuje veškeré požadavky a podmínky, tak se tyto dvě komunity neobejdou bez vzájemného konfliktu.

Král Ezekiel si je vědom toho, že to, co Spasitelé dělají, nemůže trvat věčně, a proto se na ně snaží vyzrát. Zkouší to tím, že vepře, které Spasitelů dodává, krmí masem chodců. Ezekiel tak usuzuje, že poté, co se vepři tímto masem nažerou, nakazí Spasitele, kteří by tak tomuto zrádnému viru mohli podlehnout.

(Foto: AMC)

Bohužel mu jeho strategie pravděpodobně nevyjde. V komiksech bylo ukázáno, že když zvíře sežere maso chodce, tak nezemře a ani se nepromění. Znamená to tedy, že zvíře je proti masu chodců imunní. Tím pádem s Ezekielovými vepři není nic špatného, tudíž Spasitelé mohou vepře v klidu sníst.

Je však samozřejmě možné, že Ezekielovi jeho strategie vyjde. Přeci jenom seriál vždy nejede podle komiksových událostí a pravidel.

Co si myslíte vy? Podaří se Ezekielovi „otrávit“ Spasitele?

Diskuze /61

Hi Im Negan

Já si myslím že jo :)

6.11.2016 | 15:03:57
ZasranejVopicak

hadam aj moje klobasy budu raz tak šedive :)

6.11.2016 | 15:11:04
Stardos

Ne :) Pochybuju, že to budou jíst syrové

6.11.2016 | 15:15:41
Blahar

U Boba a jeho nakažené nohy to fungovalo ne?:D

#5 Kaculka07 #7 ori
6.11.2016 | 15:34:44
Kaculka07

#4 Blahar: přesně, taky jsem si vzpomněla na Boba, takže třeba to zafunguje :D

6.11.2016 | 16:05:31
ked

Podle mě maximálně může propuknout nějaká chřipka nebo něco podobného jak u Rickovy skupiny ve vězení.

6.11.2016 | 16:29:30
ori

#4 Blahar: Naopak, nefungovalo to, mäso bolo upečené. Sám Kirkman povedal, že im to nič neurobilo.

webmaster
6.11.2016 | 16:34:26
iFredy

tepelnou upravu nepřežije žádný virus :-(

#10 mety
6.11.2016 | 16:52:47
Seyonne

max budou met sracku :D

6.11.2016 | 17:13:24
mety

chyba mnoho virusov prezije aj tepelnu upravu #8 iFredy:

6.11.2016 | 17:49:30
misticjoe

Spíš to bude o tom, že chodci jsou snadno sehnatelná potrava pro zvířata. Kdo by se pro prasata dělal se šrotem, když je snažší jim předhodit schniláka.

překladatel
6.11.2016 | 18:25:30
Carnage

To tam ale nikdo neříkal ne? Mě spíš jen napadlo, že se maso zkazí a bude jim tak akorát blbě. Nemyslel sem si ani na chvíli, že by virus přešel i na ně.

6.11.2016 | 18:32:36
Dituska89

VŠICHNI už jsou dávno nakažení… ve druhé sérii přece ten vědec říkal, že virus má v sobě úplně každý… přijde mi, jako kdyby zapomínali na předchozí díly, co natočili… na co je nakazit prasaty, když virus už v nich je… a kdyby někdo argumentoval tím, že v Království to nemusí vědět, tak mi to přijde velice nepravděpodobné, že by za tu dlouhou dobu neviděli umřít někoho, kdo nebyl pokousaný…

#14 Komanc
6.11.2016 | 18:40:19
Komanc

#13 Dituska89: Ale za „normalnich“ okolnosti se virus projevi az kdyz ten clovek umre. Timhle se to mozna snazili „aktivovat“ driv – podobne jako kdyz je clovek pokousanej.

#19 Bakys
6.11.2016 | 18:48:14
Leon

Ne, ne, ne…vy jste to úplně všichni špatně pochopili :D

Ezekiel prasata takhle vykrmuje proto, aby působila zdravě, vyživeně, jako z chovu. Daří se mu tak u Spasitelů vyvolávat dojem, že jim odvádí vepřové té nejlepší jakkosti. Jenže namísto toho jim porazil vepříky, co žerou mrtvoly. Ezekiel nechce, aby někdo z Království věděl, že odvádí naturálie mimo jejich osadu, a tak musí vepře držet mimo kolonii, a tím pádem je narychlo a lacině dostat do formy. A že je vykrmuje tímhle způsobem, to je mu celkem fuk, ať si Spasitelé jedí sračky, stejně si nic jiného nezaslouží dle jeho názoru…

Počkat, lidi, tady si fakt někdo myslí, že chce Ezekiel nakazit Spasitele skrze prasata, co sežerou zombie? Lol! Chemická válka se v dnešní době vede jen na všech válčištích po celém světě, ale určitě ne v seriálu The Walking Dead… :D

#17 ori
6.11.2016 | 19:18:21
rhobos

Podle mě to dělají prostě proto, že jim dávají svoje nejhorší kusy.. a nechají je nažrat „odpadem“ ať vypadají větší, plnější… zbytečně nepřicházejí o potravu pro ty své.. ta se vždycky bude hodit.. z dlouhodobého hlediska tím ušetří dost.. navíc neměli by jste dobrý pocit že vaši utiskovatelé žerou chodce.. ? :) Určitě jim nejde o to infikovat je…

6.11.2016 | 19:30:48
ori

#15 Leon: Konečne to niekto pochopil :)

webmaster
6.11.2016 | 20:03:10
Pepal81

Taky souhlasím, že o nákaze Spasitelů to nebude. Potřebujou ty prasata tajně krmit, tak to dělají takto. Mají téměř nekonečný zdroj potravy pro prasata. Jen těch prasat asi musí mít stáda, když týdně odevzdají 8. Ale člověk nesmí být puntičkář. :)

6.11.2016 | 21:48:54
Bakys

#14 Komanc: Já stejně nechápu, jak to kousnutí může urychlit? Přeci už to v krvi mají a nic jim to nedělá, dokud nezemřou.. tak jak to že kousnutí to urychlí? A jak to že to neurychlí třeba krvácivé zranění? A pokud to člověk má v sobě, jak se to tam může dostat od zombieho kousnutím?

#21 ZvacA #23 misticjoe
7.11.2016 | 0:00:55
shootx

Mozna ze nakonec spasitele infikuji nakym virem pres prasata nebyl by to spatny napad ale uvidime…

7.11.2016 | 10:57:22
ZvacA

#19 Bakys: WD nějak konkrétně tuto prolematiku nikdy pořádně nespecifikovalo a ani to dělat nebude, ale ono tak nejde o to, že by se kousnutím něco urychlovalo nebo přenášelo. Teoreie stojí na tom, že žádný samotný virus (což je navíc nepotvrzená věc) ve WD hostitele nezabíjí ani se (a v ničem a nikom) dál nepřenáší, všechna ta podstata toho zombie fenoménu prostě leží někde v mozku, který musí odumřít a zůstat nepoškozený. A co k tomu a jak vede už je jedno. Zemře-li někdo ve WD, je z něj zombie. Spadneš ze schodů, zlomíš si vaz, je z tebe zombie. Sežereš něco otrávenýho a položí tě to, je z tebe zombie. Dostaneš obyčejný zápal plic a nepřežiješ to, je z tebe zombie. A co se týče těch kousanců. I takový obyčejný kousanech někde na ruce až ke kosti znamená pro tebe minimálně šok, možnost vykrvácení a tím smrt. No a protože zombies jsou pro svou náturu taky pěkná zásobárna všelijakýho bakteriálního bordelu, tak ti hrozí i v sebemenší ráně slušná sepse, tedy otrava ogranismu, která se projevuje u zombies mnohem intenzivněji, proti které navíc nejsou okamžitě k dispozici natož se zárukou účinnosti prostředky, a která vede v drtivé většině případů právě k úmrtí a tím k přeměně napadeného. To jsou faktory, co vedou k přeměně, ne „zombie virus“

#27 Bakys
7.11.2016 | 11:47:59
hanach80

No já jsem ani neměla pocit že se někoho snaží nakazit. Vnímala jsem to spíš jako plivnutí do jídla.

7.11.2016 | 12:32:23
misticjoe

#19 Bakys: Nad tím jsem před nějakou dobou už přemýšlel. Vysvětlení může být lehké – dokud žiješ a funguje ti imunitní systém, tělo drží virus na uzdě a brání mu, aby se dál rozvíjel. Případně se virus sám (no pořád mluvíme o virech, ale v reálném životě už bysme museli sahat někam k bakteriím – virus je dost primitivní, aby dokázal převzít kompletní kontrolu nad lidským hostitelem) někde zapouzdří a čeká na svou chvilku. Po smrti se může začít plně rozvíjet a stane se agresivním, protože imunitní systém už je taky kaput. S kousnutím se logicky do těla oběti dostanou i další infekční fujtajbly (a že jich na mrtváčcích může být…) a hlavně již plně rozvinutá verze Z-choroby, kterážto se tedy přenáší v této fázi již jen kapánkově. Na imunitní systém člověka tedy útočí kde co na všech frontách a Z-virus/bakterie má snažší cestu ke svému cíli. Z-virus/bakterie tedy nemusí být ani tak příčinou smrti, jako např. celkové selhání organismu v důsledku dalších nemocí. Ono by to bylo na delší debatu. V reálném světě by ani taková bakterie nestačila…

#32 Pepal81
překladatel
7.11.2016 | 14:29:13
turquoise.hexagon

ja sem to teda pochopil tak ze ezekiel nechce aby to lidi videli, kvuli tomu aby nemeli blbej pocit ze zerou zombies :D vubec me nenapadlo ze to je ciste maso pro negana, natoz ze by je s nim chtel otravit. ja nevim jestli se to obecne vi nebo nevi, ale prasata dokazou snist fakt uplne vsechno a nebejt nemocny, tak sem myslel ze je s tim normalne krmej. ted mi teprv doslo ze to je chov jen pro export.

#25 ori
7.11.2016 | 14:50:04
ori

#24 turquoise.hexagon: Ezekiel nechce, aby ľudia vedeli o ich obchode so Spasiteľmi.

webmaster
7.11.2016 | 15:58:07
Peteo

Je naozaj super že tam dali nepremožitelného krutého psycho záporáka ktorému máte chuť rozmoržovať xicht tou jeho luccile, rovnako aj tým čo ho následuju a toto mám rád, konečne séria ktorú prežívate v nervoch, vlastne to začalo už šiestou ale tu sa to poriadne rozbieha. Očakávam že nakoniec to Neganovi daju poriadne vyžrať, nech to trvá aj ďalšie dve série mne je jedno, ale očakávam poriadnu pomstu! :)

7.11.2016 | 20:27:10
Bakys

#21 ZvacA: No počkat.. ale tak jak to, že Herschel, když měl ten kousanec a sekali mu nohu, že jeho organismus nedostal šok? A proč teda toho (už nevím koho dřív) nechali sedět u silnice, protože ho zombie kousnul? To přeci nedává smysl.. myslím že Herschel by umřel spíš (min. na selhání organismu), jinak na tom byli úplně stejně.. A vůbec – když by měl někdo otevřenou ránu a stříkla mu do toho krev zombie, zemřel by nebo by byl v pohodě?

#28 ZvacA #29 dameo #30 Lemmy1984
7.11.2016 | 22:53:17
ZvacA

#27 Bakys: Ale dostal, když ti někdo sekne bez umrtvení nohu, tak budeš mimo na to ta ta. Ale dokázal se jakože probrat a udržet na živu. Jde o infekci z rány jako takovou a třebaže je to podnik nejistý, seriál si nastavil svůj fakt, že amputace především a pouze končetin je v té chvíli nejlepší řešení, jak možno pokousaného zachránit od smrti a přeměny, bez ohledu na to, jestli si postavy o tom myslí, že zastavují „virus“ nebo infekci, která může dotyčného zabít.

Pomineme teď to, že tvůrci seriálu přistupovali k tomu jak se jim zachtělo řadu od řady, tak co se týče borce z první série, nezapomínat na kontext celé situace. Na počátku apokylypsy neměly postavy jakože moc ponětí, jak to celý funguje. Tohle ponětí nemají v detailech narozdíl od nás diváků ani teď, ale alespoň ví, že když někdo jakkoliv zkape s nepoškozeným mozkem, bude z něj zombie, protože všichni jsou teď předurčeni být po smrti prostě zombies, ale že se někdo pokousaný dá prozatím zachránit třeba i tím, když mu odseknou napadané místo od zbytku těla. Týpek v první sérii sice neměl vážné zranění, aby mu podlehnul v šoku nebo vykrvácením, ale byl pokousanej v oblasti břicha, což je prašť jak uhoď. V té době panovalo přesvědčení, že každý pokousaný prostě bude zombie, ať se snažíš o cokoliv. Nezemřel-li dotyčný hned, symptomy jsou vesměs stejný – malátnost, nastupující horečka a smrt a protože záleží i na tom, kam a jak závažně budeš pokousán a jak je na tom tvoje imunita, bylo pro něj vystaraný. Proto jej tam nechaly, nedokázaly a ani nevědly jak mu pomoct, chápali to tak, že ten měl prostě nakročeno na druhou stranu v každým případě. Tvůrce komiksu později navíc potvrdil, že to, co lidi zabíjí po pokousání není ve skutečnosti „zombies virus“, ale právě šířící se infekce způsobená otravou z vykousnuté rány. A to je právě ono, nepředstavujme si zombies ve Walking dead jako v jiných filmech, jako nositele nějakého viru, ale jako prostě chodící septik se silně zintenzivněným bakteorologickým základem. Alespoň do doby, než seriál nebo komiks někdy vůbec objasní jinak.

Mohl by mít někdo problém, kdyby mu do otevřené a hluboké rány chrstlo množství krve od zombies? Je to sice komplikovanější, ale ano mohl, ale taky ani nemusel. To je loterie. Na druhou stranu, v univerzu WD se různě dobití a poškrábaní jednotlivci patlají střevama a maskují krví od hlavy až k patě a nedělají si hlavu. Zároveň bylo naznačeno, že třeba taková bodná zbraň nacucaná sajrajtem ze zombies umí při poranění se živým člověkem zamávat a způsobit mu otravu.

#30 Lemmy1984 #31 ori #44 tomasgeryk
8.11.2016 | 9:04:50
dameo

#27 Bakys: Hershelovi amputovali nohu, na které byl pokousán a tím zabránili šíření infekce dál do krevního oběhu. Kdyby zemřel, tak na vykrvácení, příp. na šok, nikoliv z důvodu pokousání. Hershelův stav byl kritický. Mohl zemřít, ale Rickovi a jeho lidem se podařilo Hershelův život zachránit. Jim v táboře u Atlanty zemřel na pokousání. Když totiž někoho kousne chodec (zombie), tak ten člověk na 100% zemře. Ledaže by mu někdo amputoval pokousanou končetinu a poskytl mu PP (první pomoc), včetně protišokových opatření. I pak by ale byla veliká šance, že v takto polních podmínkách svému zranění podlehne. Jim byl ale pokousaný na břiše, tak co mu měli amputovat? Pokousání na břiše, krku, obličeji a podobných místech je jistá smrt. A co se týká té otevřené rány, do které se dostane krev chodců – takový člověk se nenakazí, protože by už dávno byli všichni mrtví. Kolikrát byli postavy od hlavy k patě od krve chodců a nikdy se jim nic nestalo. A pochybuji, že by na svém těle neměli žádnou ranku, do které by se ta krev dostala. V šesté sérii se Rick sekl do ruky mačetou, která byla od krve chodce a také to ve zdraví přežil.

#30 Lemmy1984
8.11.2016 | 15:59:01
Lemmy1984

#27 Bakys: #29 dameo: #28 ZvacA: Ja by som to videl asi tak, ze kazdy zombie je nosicom dvoch patogenov. Viru (bakterii) ktora sposobi „ozitie“ po umrti v pripade neposkodeneho mozgu a druhym, ktory sposobi silne horucky (ako to bolo vidiet pri kazdom „pohryzenom“, halucinacie, delirium a nakoniec smrt.

8.11.2016 | 16:07:21
ori

#28 ZvacA: To s infikovanými zbraňami je rozdielne ,edzi seriálom a komiksom. V komikse to funguje, viz spasitelia, v seriáli to bolo už niekoľko krát vyvrítené (Sasha sekla Abrahama nožom, ktorým sekundu predtým zabila zomba).

webmaster
8.11.2016 | 16:12:41
Pepal81

#23 misticjoe: Napsal jsi to trefně. Virus má v sobě každý, imunitní systém však dokáže zabránit jeho propuknutí. Aby virus mohl propuknout a ovládnout mozek, musí člověk umřít. (jakkoliv). Po kousnutí od chodce např. do nohy se do člověka dostane virus už v agresivní (propuknuté) podobě a ten okamžitě krví putuje do mozku, aniž by mu imunitní systém bránil. Proto lze amputací zasažené končetiny zabránit, aby virus dosáhl mozku. – Má to ale jeden háček. Jelikož by stačilo i škrábnutí, do kterého by se dostala krev zombieho, na propuknutí infekce, krví zombieho se infekce zřejmě nepřenáší. Na přenos virusu je třeba kousnutí. Zní to blbě, ale indikátor by mohl být v zubech nemrtvých. Zajímavý bylo, jak ve třetí sérii vybíjeli zombiim zuby a usekli ruce a ty pak už neútočily, ani nekousaly bezzubými dásněmi. No je to skutečně na delší diskuzi. :)

#33 Bakys
8.11.2016 | 21:46:08
Bakys

#32 Pepal81: No dejme tomu. Jako samozřejmě to může být ve slinách, ale zas často se stalo, že ty zombie na ně „slintali“ když je měli moc blízko u obličeje.. A pokud je to o tom, že virus v sobě mají, ale zabije je nějaká infekce, která se jim dostane do těla, pak by ale měly zabrat širokospektrální antibiotika. Zdá se mi divné, že by to bylo vůči tomu imunní. Navíc – jak můžou ty lidi chodit? Nefunguje jim krevní oběh → nejsou prokrvovány jednotlivé části těla a ani do buněk se nedostává energie – tak jak je možné, že můžou pohybovat rukama atd? A taky – když mozek nemá energii tak už nefunguje, ale oni očividně mozkem umí ovládat ruce a chůzi.. Hlavně proč je zabije bodnutí do hlavy? Mozek by jim neměl fungovat, takže by jim to nemělo nic udělat..

#34 Batiatus #35 ori #36 misticjoe #40 Pepal81
9.11.2016 | 13:34:14
Batiatus

#33 Bakys: Nehľadaj v tom logiku pretože žiadna nie je. Zombie sú len nereálny výmysel.

9.11.2016 | 14:21:41
ori

#33 Bakys: 01×06-TS-19, bolo vysvetlené, že obživne iba mozgový kmeň, takže zombieho telu fungujú len základné veci, ako pohyb, zrak, sluch, čuch a inštinkt žrať. Ešte tam bolo pekne ukázané, ako mozog fungoval, a zombieho zničí iba zničenie mozgu (Jenner povedal, že iba zničenie kmeňa, ale na to sa neskôr vyjebali).

webmaster
9.11.2016 | 16:28:07
misticjoe

#33 Bakys: Asi takhle. S kousnutím bych to viděl tak, že na zubech mrtváků se rojí kdejaké nemoci (třeba takový potkánek z kanálu dokáže člověka poškádlit i přes antibiotika – a i léky mají svou trvanlivost – v případě vypuknutí celosvětové pandemie by jich za A nebylo dost, za B virus může mutovat – ani antibiotika nejsou všemocná).

Ad jak se mohou pohybovat: To je to, co říkám už dlouho. Zombie je možná, ale ne tak, jak je nám předkládána. Psal jsem na toto téma „studii“ mezi pátou a šestou řadou Walking Dead, jen tak pro pobavení. No nakonec nedopsal. Ale kadopádně zombie je reálná ve dvou variantách:

  1. ne tak nesmrtelná sviňa – nebude se jednat ani o vir, ani o bakterii, ale o parazita – respektive dva. Jeden parazit je ve střevech (něco jako tasemnice), je hodně hladovej a vylučuje látky, které životně nutně potřebuje parazit, který atakuje centrální nervovou soustavu a ovládá svého hostitele, aby sežral všechno, co vidí. Takový zombie se bude vesele plácat bez ručiček nebo nožiček (dokud nevykrvácí), ale zabije ho porušení životně důležitých orgánů – dejme tomu to dá nějakou dobu ještě bez ledvin, jater, slinivky. Podmínkou pro další nákazu jsou vajíčka parazita, která kolují krví nebo jakýmikoliv výměšky a čekají, až se dostanou do kontaktu s dalším hostitelem.

  2. zajímavější varianta, ale lidský vzhled zombie není reálný. Plíseň nebo houba, či kombinace nejrůznějších parazitických a houbových onemocnění. Opět je důležité, aby vše fungovalo v určité symbióze a vyžadovalo přísun čerstvé potravy. Oběť může být prakticky mrtvá, protože kolem zombie je vytvořen exoskeleton řídící elektrickými impulzy stahy svalstva (někerá houbová onemocnění toto dokážou u hmyzu) a tím následný pohyb. Energie a okysličení je do mozku a svaloviny také skrze exoskeleton, dejme tomu nějakými úponky, které prorostou skrz tkáň. Tady je důležité, aby parazit/houba tvrdě vyžadovala nějakou látku, kterou produkuje lidský mozek. Poškození mozku by pak vedlo k záhubě zombie, ale jiné orgány samozřejmě postrádat může. Vizuálně si to představuju asi jako vojáci, které si Enchantress vytváří ve filmu Suicide Squad. Takový pěkný želáčči :-)
#39 Bakys #41 Pepal81
překladatel
9.11.2016 | 16:29:29
ori

V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že antibiotiká fungujú len na bakteriálne infekcie, proti vírusom sú bezbranné.

#38 Bakys
webmaster
9.11.2016 | 18:41:01
Bakys

#37 ori: No já předpokládám, že virus je to, co z tebe udělá zombieho, ale že nejspíš nějaké bakteriologické onemocnění zabije toho člověka, když ho zombie kousne.

A hlavně.. jak to, že je skoro z celého světa zombie obyvatelstvo? Uvážíme-li, že se zombie z lidí stanou až po smrti (a mnoho zomie nevypadá, že by bylo pokousaných či jinak zraněných) – jak to že jsou zombie? to hromadně dostali infarkt?

9.11.2016 | 19:01:20
Bakys

#36 misticjoe: V prvním případě by ses ovšem nakazil a stal zombiem i v případě, že by tě někdo bodnul kontaminovanou zbraní nebo do tvé rány stříkla krev zombieho. To v tomto případě neplatí.

Ta druhá představa je trochu reálnější, ale zatím takové houby jsou u hmyzu. Nejsem si jist, jestli jsou i u savců a jestli by to bylo možné, aby vůbec něco takového bylo. Každopádně takhle si myslím, že by to mohlo jedině fungovat.

9.11.2016 | 19:04:25
Pepal81

#33 Bakys: To už zacházíš do detailu. Mozek je zkrátka klíč, to se shodneme všichni a virus nebo bakterie, nebo co to je, útočí hlavně na něj. Po smrti dokáže ovládnout některé tělesné funkce, avšak původní osobnost člověka už neexistuje. Otázka je pro mě to nakažení od nemrtvýho. Podle naší diskuze by logicky stačil i škrábanec od nemrtvýho nebo i jeho vystříklá krev v puse člověka. Ale nákaza se spustí jen po kousnutí, jinak by už naše postavy dávno nebyli naživu. (ale na mrtvu :) ) Tak proto jsem uvažoval o té variantě nákazy v zubech, nebo jak píšeš, ve slinách. Vím, že to seriál asi řešit nikdy nebude, ale zajímalo by mě to. I jak se (dle naší diskuze a domněnek) zárodek té nákazy dostal do každého člověka. Z tohoto hlediska byl pro mě již zmíněnej šestej díl první série velmi zajímavý, protože toho dost odhalil.

#42 Bakys
9.11.2016 | 21:36:27
Pepal81

#36 misticjoe: První varianta nebude reálná, protože zombik tělo nepotřebuje. (v podstatě) Může fungovat i jako hlava, viz. hlavy v guvernérově akvárku, nebo chudák Herschel po guvernérovo ,,zásahu". Ke druhé variantě mám pouze tu vsuvku, že zombíci podle mě nepotřebují nutně potravu nebo energii. (viz. samotné hlavy, nebo ty, co např. uvízli na roky v autě nebo jinde a nemají přístup k potravě). Skutečnost, že dychtí sežrat vše živé (a na sebe vzájemně neútočí), je dle mě daná jen jako mozkový impulz, ale na životnost zombieho nemá vliv. Ono kdyby totiž tenhle impulz zombíci neměli, tak by neútočili na přeživší a to by zase už nebylo o ,,zombí apokalypse", ale podobalo by se to spíš doktoru Hausovi, kterej by v klidu mohl zkoumat a bádat, co se nemrtvými vlastně stalo a jak je vyléčit nebo předejít smrti. Fakt zajímavá a zábavná debata. :)

9.11.2016 | 21:50:46
Bakys

#40 Pepal81: Tak to jak by se mohl dostat do každého člověka není nereálný – stačilo by aby se šířil vzduchem a byl odolný (vydržel na vzduchu delší dobu) a byl i odolný vůči horku a mrazu, pak by se rozšířil rychle (musel by být nejspíš nějak laboratorně upraven).. třeba by mě zajímalo, jestli ve světě WD je i na odlehlých místech (arktida, obydlené ostrovy s malým počtem obyvatel apod.) zaplaveny zombieky nebo jestli tam lidi v poklidu žijou jako dříve. Zombie plavat neumí ne?

Tak měli by to vymyslet nějak aby to dávalo smysl aspoň trochu :D já moc nemám rád seriály, který nedávaj smysl..


A ještě jedna věc… předpokládám, že jim nefunguje zrak a čich asi taky ne (nebo neumějí zpracovat signály) – tak jak poznají živé lidi od mrtvých? Pokud kvůli pachu – poznali by je, kdyby se nastříkali voňavkama? Pokud pohledem – poznali by je, kdyby chodili třeba v pytly od brambor?

#48 Pepal81 #57 ori
9.11.2016 | 23:55:14
Bakys

A další věc nechápu – jak to, že neútočí na člověka, který má u sebe přivázané zombiky (viz Michonne).. to jako jim v mozku provádí nějaký algorytmus:

Cítíš živého člověka? Pokud ano – má u sebe přivázané jiné zombie? Pokud ano → neútočit; pokud ne → zaútočit..

To mi prostě nesedí, měli by na toho člověka útočit tak jako tak..

#45 tomasgeryk
9.11.2016 | 23:58:29
tomasgeryk

#28 ZvacA: Pěkně napsané, chápu to podobně. Prostě každý je infikovaný nějakým „virem“, s nímž žádná z dostupných postav neumí nic udělat (pokud má zachovaný mozkový kmen, stane se z něj zombie) a má zachované některé primitivní funkce mozku. Má teda při totálním zhroucení imunity („smrti“ = těžkému šoku) schopnost špatně koordinovaných pohybových automatismů (k tomu není potřeba mozková kůra), má primitivní čich, sluch a zrak (k naprosto neostrému vidění a špatnému sluchu bez možnosti analyzovat vjem i u člověka stačí mozkový kmen). Kousnutí není nic specifického, jenom prostě má v hubě (a taky v krvi) celou zoo. Když člověku vymáchá v docela velké ráně půl deci slin, tak mu to způsobí septický šok. Když má člověk jen malou oděrku, tak je možnost přenosu kvůli velikosti poranění mnohem menší. Ale stejný efekt na stav imunity jako septický šok z kousnutí má jakýkoliv jiný těžký šokový stav (třeba při nezvládnutém masivním krvácení).
Takže to, co jedí Spasitelé v tepelně upravených prasatech jsou bakterie různých druhů (z té krve zombies), ty jsou narozdíl od některých virů většinou docela náchylné na vysoké teploty. Tudíž jim to maso po upečení neublíží. Ale za pokus to stojí :-)
Vím, že tenhle elaborát nemá absolutně smysl, protože takhle asi nikdo z tvůrců nepřemýšlí. Ale do poměrně velkých detailů to sedí (i když to vyzní na první pohled kapánek nereálně :-) )

#47 Bakys
10.11.2016 | 0:03:20
tomasgeryk

#43 Bakys: Ne, žádný složitý algoritmus není třeba. Zombík slyší nějaký zvuk (rozeznat jaký není schopný, takže reaguje na kterýkoliv zvuk, ale poznat to ani nepotřebuje) nebo vidí se někoho hýbat. Když se přikodrcá na dosah čichu, tak pokud ta hýbající se šmouha smrdí mrtvolou (ať už je to zombík nebo živý člověk s uvázanýma zombíkama nebo potřený hnilobně páchnoucí krví), nezajímá ho to. Pokud tak nesmrdí, útočí velmi neohrabaně rukama a okamžitě chce žrát. K žádnému z těchto kroků není třeba přemýšlení.

#46 Bakys
10.11.2016 | 0:12:05
Bakys

#45 tomasgeryk: No ale jak to, že teda necítí člověka s uvázanýma zombiekama? Podle téhle teorie by stačilo vběhnout do davu zombieků a mělo by to mít stejný účinek.. Pokud vím, tak tam byla scéna kdy Michonne prochází zombiekama s těma dvouma na řetězech.. jak to že jí necítili? Kdyby šla bez nich, byli by všichni stejně daleko (ty zombici na řetězcech pokud si pamatuju nebyly těsně u ní aby ten pach překryli). A jak to, že teda necítili lidi pod autama na dálnici, když kolem procházeli? Šli mnohem blíž, než když je jindy cítili na dálku.. To je přeci museli cítit i pod auty a stejně nijak nereagovali.

#58 tomasgeryk
10.11.2016 | 0:52:39
Bakys

#44 tomasgeryk: Nestačilo by pak sehnat desinfekci (savo) a všechny zombieky s tím postříkat, aby neměli v puse takovou zoo? :) vždyť by se pak nemuseli bát kousnutí..

10.11.2016 | 0:56:50
Pepal81

#42 Bakys: Já si naopak myslím, že zrak jim funguje, stejně tak sluch. Reagují přece na podněty. U čichu fakt nevím, ,,šmuchat" zombíka jsem v seriálu ještě neviděl. Moje teorie s Michone je ta, že ty řetězy vnímají jako součást jednoho těla, které je díky spojení řetězy složeno s Michone a dvou zombíků bez rukou a zubů. Je to divoce napsaný, uznávám. :)

#52 Bakys
10.11.2016 | 12:13:40
Pepal81

Ještě je zajímavý, že na vlastní ,,druh" (sami na sebe) nezaútočí, ale např. čerstvě zabitýho (dosud nepřeměněnýho) člověka, nebo mrtvolu zvířete začnou žrát. On ten zárodek virusu v každým člověku, jak jsme se bavili, je vlastně nutností pro tento seriál, protože jinak by se zombie-apokalypsa asi dala zvládnout. Myslím tím, kdyby lidi umírali přirozeně jako dřív a neměnili se po smrti v zombiky, tedy měnili by se pouze ti pokousaní od zombíků. Ve světě WD je teoreticky nebezpečný i spát v pokoji s někým dalším. Co když ten dotyčný do rána náhodou umře a tudíž se promění? (nemluvím o hromadném nemocničním pokoji)

#50 Bakys
10.11.2016 | 12:23:46
Bakys

#49 Pepal81: Mně přijde zajímavé i to, že když je zbavíš čelistí, tak najednou nemají „hlad“ a potřebu žrát. Pokud by měli nějakou tu tasemnici nebo virus na mozku, co je pořád nutí žrát, tak jak to že najednou nemusí? To ten virus ztratí zájem?

#54 Pepal81
10.11.2016 | 12:30:03
Bakys

A ještě něco – jdou i po zvířatech? Vím, že zabili toho koně, ale nejsem si jist, jestli jdou i běžně po všech zvířatech. Pokud ne, proč?

10.11.2016 | 12:31:24
Bakys

#48 Pepal81: Což by ale znamenalo, že nějak myslí.. Protože musí vyhodnotit to, že ten, kdo jim „smrdí“ (a koho musí cítit a vidět) patří nějak k nim.

#53 Pepal81 #59 tomasgeryk
10.11.2016 | 12:32:41
Pepal81

#52 Bakys: Tak asi jo, mají i čich. :) – Myslím, že to není o hladu, ale o potřebě žrát. Samotná zombie hlava přece nemůže mít hlad, ale žrát chce pořád. – A ano, jsem přesvědčenej, že útočí i na zvířata, viz. ten kůň, jak jsi psal, nebo tedhy ti ptáci v kleci, co sloužili jako návnada, aby se zombíci napíchli na kůly a mohl je Morgen líp zlikvidovat. Navíc bylo několikrát vidět, že žerou i mrtvá zvířata nebo dosud nepřeměněné zemřelé lidi.

#55 Bakys
10.11.2016 | 12:42:39
Pepal81

#50 Bakys: A jak říkáš, příchod Michone s těmi bezrukými a bezzubými zombíky, kteří snad dokonce byli nějací její příbuzní, byl šokující a je zajímavý, že jdou takto doslova ochočit.

10.11.2016 | 12:45:56
Bakys

#53 Pepal81: Ale jak to že zombie bez čelistí nemá potřeba žrát? Vždyť i tak by se musel po „jídle“ sápat.. a trhat si to do díry místo pusy.

10.11.2016 | 12:47:00
Pepal81

Tady už mi došly argumenty. :) Nic mě nenapadá. Zajímavý je, že kromě Michone to nikdo další nepoužil. A nezapomeň, že kromě vybití zubů jim usekli i ruce. A najednou vypadali, že u nich zmizela i ta agrese. Ve třetí sérii to chvíli zkoumal ten guvernérům vědátor, než ho guvernér obětoval.

#57 ori
10.11.2016 | 12:53:47
ori

#56 Pepal81: Aj Andrea to použila, keď išla do väznice, držala ho nejakou tyčou.

#42 Bakys: Plávať nevedia, ale ich telo voda odnesie, vyplaví na breh, a zombík vstane a ide ďalej, preto ak už by sa išlo na ostrov, muselo by byť pobrežie dobre zabezpečené, nehovoria o tom, že keď vyfučia rozkladné plyny, telo klesne ku dnu, ale zombík stále „žije“, čiže ho to môže vyplaviť aj roky po vyčistení povrchu. Ale zas morská voda by ich mohla rýchlejšie zničiť. Zombíci útočia na všetko živé, automaticky ich priťahuje svetlo, hluk a pohyb. Inak ak vás toto téma zaujíma (v seriáli to už asi nikdy nerozoberú), odporúčam knihu od Maxa Brooksa Zombie: príručka pre prežitie. Okrem rád, ako sa chovať, aké zbrane vybrať a ako zabezpečiť dom, je tam aj časť o fyziológii a fungovaní zombíkov.

webmaster
10.11.2016 | 15:47:42
tomasgeryk

#46 Bakys: o tom jsem přesně psal. Samozřejmě to nemůže nikdo tvrdit najisto, protože tvůrci seriálu nic takového neřeší, takže jasně, nemůžu tvrdit, že si to myslím správně. Ale logicky to sedí na to, že zombíci necítí živého člověka, ale vidí/slyší něco pohybujícího se (ale protože nemají skoro nic z mozku kromě kmene, vidí jenom neostrou šmouhu a jsou za ní). Na jiné zombíky nereagují, protože smrdí hnilobou, a čich je vývojově nejstarší smysl, který v dost velké míře funguje bez zapojení vědomí (tzn. jsou schopní rozpoznat smrad, který je nepřitahuje, ale samozřejmě to není vědomé).
A k tomu druhému příspěvku, samozřejmě by teoreticky stačila dezinfekce. Ale zkus si takovou žumpu vyčistit jenom postřikem, většina dezinfekce nefunguje tak, jako úžasné čisticí prostředky z reklam ;-) Něco takového by bylo třeba pořádně vydrhnout, to je zdlouhavé a zbytečně riskantní. Takže prostě to zastřelit je mnohem rychlejší a bezpečnější.

#61 Bakys
10.11.2016 | 17:23:15
tomasgeryk

#52 Bakys: Ani ne, když je někdo v bezvědomí, tak taky velmi neohrabaně reaguje na něco smradlavého. I kdyby už jenom tím, to může vyvolat zvracení. To nevyžaduje přemýšlení.

#60 Bakys
10.11.2016 | 17:26:46
Bakys

#59 tomasgeryk: Ale tady jde o to, že zombici umí rozlišit to, když je někdo sám a nebo když má k sobě někdo přivázané zombieky.. v obou případech jsou ti ostatní stejně daleko, ale je-li člověk sám → zaútočí, má-li však u sebe přivázané zombieky bez rukou a čelistí → nezaútočí.. jak chceš tohle vysvětlit? Pokud reagují na pach člověka stále stejně → prostě po něm jdou?

10.11.2016 | 17:48:15
Bakys

#58 tomasgeryk: No pokud vidí šmouhu a jdou za ní, tak by měli jít i za jinýma zombiekama, kteří se pohybují v dálce. Proč za nima nejdou? Jak na dálku poznají, že to není jejich kořist?

to neříkám, ale desinfekce by měla na kousnutí zombieků stačit ;) aby to ty lidi nezabilo (pokud je to tak, jak říkáte – že lidi zabije „zoo“ co mají v puse).

10.11.2016 | 17:50:45
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama