Vikingové (Vikings)
94/100 - 952×

Vikingové(Vikings)

Seriál z tvrdého a tuhého prostředí, z doby Vikingů, kteří byli nemilosrdnými bojovníky. Příběh sleduje dění legendárního Ragnara Lothbroka a jeho rodiny, který bojuje s nástrahami tvrdých severských podmínek.

Kanada | 2013 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | History, Amazon | 43 minut
VOD
Netflix
žánr
Akční, Historický, Válečný
hrají
Alexander Ludwig (starší Bjorn Železný), Jordan Patrick Smith (starší Ubbe), Marco Ilsø (starší Hvitserk), Katheryn Winnick (Lagertha), Gustaf Skarsgård (Floki), Alex Høgh Andersen (starší Ivar Bezkostý), Georgia Hirst (Torvi), Peter Franzén (Harald Krásnovlas), Travis Fimmel (Ragnar Lothbrok), Clive Standen (Rollo Lothbrok), Jennie Jacques (Judith), John Kavanagh (Prorok), Moe Dunford (Aethelwulf), Alyssa Sutherland (Aslaug), Linus Roache (Ecbert)

Dvě fotografie biskupa Heahmunda ve zbroji

Dvě fotografie biskupa Heahmunda ve zbroji

Biskup Heahmund není obyčejným biskupem. Jedná se o bojovníka, jehož víra je tak velká jako jeho bojové umění. Podívejte se, jak tento nevšední biskup vypadá ve zbroji.

25 0
31.1.2017

Foto: History

  • 11-fc1c6a8c935b7f12185807ae8634cec6.jpg
  • 12-a306a5294e153ef0b224c59719c0f4c6.jpg

Diskuze /38

Michaela.Štěpánová

to je jak najdi na obrázku 5 rozdílů :D :D od konce Tudorovců uběhla už nějaká doba a JRM vypadá pořád dost dobře :D dlouho jsem ho nikde neviděla, takže už se nemůžu dočkat nového dílu :o :)

#8 zorgSVk #13 chateu
31.1.2017 | 17:08:27
Korlakon

zabijú ho dúfam

#3 rockysiburger
31.1.2017 | 18:17:46
rockysiburger

#2 Korlakon: zabijú, ale nejspíš až za doby Alfréda.

31.1.2017 | 18:31:37
Fulcher

doufám, že rozsekne bjornovi ten jeho prasečí čumák

#5 rockysiburger
31.1.2017 | 18:37:07
rockysiburger

#4 Fulcher: Bjorn odtáhne pryč. Jeho budoucnost je nikde jinde.

31.1.2017 | 18:38:46
Praseodym

Předchůdce templářů? To se mi líbí. Vikingové to nebudou mít až tak jednoduché.

#11 Arne
31.1.2017 | 18:49:15
Grayyitheyerouh

Podle mě to bude časový skok. Nebo mohou udělat zajímavější metodu. Bjorn a Středomoří bez časového skoku Ivar v Anglii proti Alfrédovi s časovým skokem To by bylo o dost zajímavější, akorát asi docela těžko realizovatelné…

#9 Praseodym
31.1.2017 | 19:13:27
31.1.2017 | 19:23:38
Praseodym

#7 Grayyitheyerouh: Škoda jenom, že Bjorn a středomoří není vůbec zajímavý, ale zatím naprosto nudný.

#11 Arne
31.1.2017 | 19:57:55
anushka

Nj, Meyers byl vždycky fešák (když zrovna nechlastal) :)

webmaster
31.1.2017 | 20:13:01
Arne

#6 Praseodym: to s tými templármi dúfam, že nebude pravda, to by bola ale absolútna blbosť!
#9 Praseodym: no hej… ani ja si neviem predstaviť čo by tam mohlo byť, no chcel by som vidieť ako pôjde Bjorn do Stredomoria, Ivar, Ubbe atď. v Anglicku aj s Alfrédom, Harald atď. v Škandinávií – na to sa teším asi najviac, to má úžasný potenciál, no a Bjorn v Stredomorií… no neviem, ale chcem ho tam vidieť :D možno keby pridali do deja nejaké nové postavy z Itálie, Franskej ríše, Maurského emirátu, pápeža… však za 20 častí môže v pohode rozbehnúť ďalšiu líniu… tak by aj to mohlo byť super. :)

#14 Praseodym
31.1.2017 | 20:57:37
Martys22

Podle mě 1 z těch 3 linií bude v 5 řadě nudná. History Channel na to nemá peníze, aby udělala 3 velkolepé bitvy. Trochu se i bojím, co z toho vzejde.

31.1.2017 | 22:01:50
chateu

#1 Michaela.Štěpánová: :-) tjn najdi rozdíl

31.1.2017 | 22:25:13
Praseodym

#11 Arne: Co nebude pravda? Templář to samozřejmě není, ale je to něco dost podobného, takže se dá mluvit o předchůdci.

#15 Arne
31.1.2017 | 22:45:59
Arne

#14 Praseodym: to je totálna blbosť! … :D očividne dve hodiny dejepisu do týždňa sú málo a to je dosť dobre vidno z množstva komentárov aj na stránke Vikingov na edne… Templársky rád založil v roku 1119 francúzsky rytier Hugo de Payens po prvej krížovej výprave na ochranu pútnikov do Svätej zeme, to je (cca) 200 rokov po tom čo sa deje v seriáli… a prirovnávať každého predstaviteľa kléra, ktorý bojoval k templárom je smiešne … máme pár top vecí – rímska ríša, vikingovia, templári, mušketieri, nacisti, upíri a zombíci, tak hurá spájajme ich, lebo však všetko ostatné aj reálne je nuda… vikingovia a templári nemajú nič spoločné! a nie len on, ani Alfréd Veľký a templári nemajú vôbec nič spoločné… v tej dobe sa o nejakom templárskom ráde ľuďom nemohlo ani zdať a nebol dôvod ničeo také ani zakladať… prečo asi vznikli rytierske cirkevné rády až po 1090? Vtedy nastala ich doba niečim spôsobená, no to je už o inom a na dlho. :) Ja len dúfam, že tohto biskupa nijako nebudú spájať s templármi, lebo by to bola totálna blbosť… úplný blud. (PS viac som písal pod tým starším článkom aj o tomto).

#16 georgezz #18 Praseodym #19 rockysiburger
1.2.2017 | 1:41:24
georgezz

#15 Arne: Děkujeme za tvůj výklad, ale ty jsi moc!

#17 Arne
1.2.2017 | 10:11:57
Arne

#16 georgezz: Moc čo? Rád si prečítam tvoj názor …

1.2.2017 | 11:59:27
Praseodym

#15 Arne: Ano, já jsem nikde nenapsal, že ten řád založil tenhle člověk, ale že tím, co je, se podobá templářům. Já nevím, ale i ten fond na vyučování chápání psaného textu je málo…

#21 Arne
1.2.2017 | 14:11:45
rockysiburger

#15 Arne: Spojovat to s templáři asi není úplně dobrý, ale vem si tu podobnost. Templáři jsou založeni jako důsledek první křížové výpravy. Jejich původním úkolem bylo střežení svobodné cesty do Jeruzaléma. V Anglii a potažmo i jinde se vynořují vysocí představitelé církve jako biskupové právě v období bojů a válek a samozřejmě jejich úkolem je hlídat věřící i víru samotnou. Já tam cítím Alegorii :-)

#21 Arne
1.2.2017 | 14:25:56
Michaela.Štěpánová

#8 zorgSVk: pravda, pravda, to mi úplně vypadlo :o ale na to jsem koukala asi jen na 3 díly – moc mě to nechytlo :/

1.2.2017 | 14:40:22
Arne

#19 rockysiburger: je tam nejaká minimálna podobnosť, no zas dávať podobnosť medzi každým bojujúcim cirkevným hodnostárom, alebo predstaviteľom cirkvi a templárov je blbosť. Vysokí hodnostári cirkvi sa odjakživa (jasné že s výnimkami) zúčastňovali bojov do ktorých šli aj s vlastnými armádami, alebo skupinami vojakov a aj oni sami v nich bojovali… často boli dokonca veliteľmi celých armád, to nie je žiadna extra ojedinelá vec a vôbec nič to nemá s templármi. PS k mojmu komentu číslo 15. – templári rovnako ako aj tie ďalšie skupiny „vyvolených“ sú jednoducho top… prečo neprirovnávať tohto biskupa k Nemeckým rytierom, alebo Johanitom? :D lebo templári sú proste lukratívnejší. Ale je dobré, že do seriálu dajú takého biskupa, videli sme tam už viacerích biskupov, ktorí tiež šli do bitiek, no nebojovali a teraz je tu pravdepodobne zástupca tých ktorí sú zdatnejší vo vojenskej stratégií a aj boji muž proti mužovi, to je dobré, no nie je to v histórií nič ojedinelé a nemá to nič s templármi. :)
#18 Praseodym: Ja som nikde ničím nenaznačil, že by si tvrdil, že tento biskup mal niečo so založením templárskeho rádu, kľudne si to ešte raz prečítaj.

#22 Praseodym #23 Hed94
1.2.2017 | 15:10:17
Praseodym

#21 Arne: Ano, ale reagoval jsi, jak kdybys chtěl tohle tvrzení rozporovat. Jinak jsou tvoje argumenty scestné.

1.2.2017 | 15:11:41
Hed94

#21 Arne: Pro mě za mě ať je to klidně nacistickej templář bojující ve jménu Allaha, hlavně ale ať přestanou střihat bitvy takovym stylem jak to dělaj a lákat na to.Protože jediný co by mě naštvalo by bylo, kdyby to ustřili tak jako když Ragnar přišel do Kattegatu a tim to utnuli.

#24 Arne #27 rockysiburger
1.2.2017 | 15:15:33
Arne

Chlapci smejem sa… a zároveň sa mi tisnú slzy do očí :/ Ja mám scestné argumenty, hej? :D :D O histórií viem toho neporovnateľne viac ako ty a je mi do plaču z vašich argumentov nie len pod týmto článkom (nereagujem len na vás dvoch), je tu dosť ľudí čo rozumejú aspoň okrajovo histórií a dokážu si spájať súvislosti, potom sú tu takí, ktorí histórií nerozumejú alebo ich nebaví, no sledujú seriál a baví ich a často majú veľmi dobré argumenty, postrehy a pripomienky, to je super, je dobré, že cez historické seriály sa môže história priblížiť k väčšiemu počtu ľudí. No a potom sú tu takí odborníci na históriu, filozofiu, taktiku, náboženstvo a neviem čo ešte všetko, nad čím je možné len zaplakať…
#23 Hed94: Sorry, ale keď niekto napíše to čo práve ty teraz, tak na to nie je slov… Je ti jedno čo sa v „historickom“ seriáli deje a kto tam je aj keď to absolútne historicky nesedí, alebo je to totálna blbosť (ako tvoj nacistický templár bojujúci v mene Allaha), ale hnevá ťa seknutá, alebo krátka bitka :D :D odborníci… vojenskí taktici, religionisti, vojenskí historici – chráň Boh aby aj z Vás niekto niekedy nespravil kapitánov … :D :D

#25 Praseodym #30 rockysiburger
1.2.2017 | 15:34:55
Praseodym

#24 Arne: Mě tvoje znalost historie vůbec nezajímá. Takže s ní běž „oslňovat“ někam jinam.

#26 Arne
1.2.2017 | 18:39:54
Arne

#25 Praseodym: :D súhlasím, idem

1.2.2017 | 20:12:19
rockysiburger

Hlavně ať se pořádně ohání mečem, seká vikingy jednoho po druhým a má pořádný charakter. Protože se obávám, že v seriále bude zase hodně omáčky okolo. Když to nebude slabé jako čtvrtá série a píchání v rodině. Nebude mi to vadit.

#23 Hed94: Za mě jednička z hvězdičkou za střih v 19. díle. palec hore.

1.2.2017 | 20:15:00
Nikypiky92

Ja si nemuzu dat pomoct ale furt v nem vidim Jindricha. Ale fesak furt je :)

1.2.2017 | 21:48:56
svina

Arne má pravdu, o to smutnější je, že na českém webu vás musí poučovat Slovák.

#32 Arne
1.2.2017 | 22:34:53
rockysiburger

#24 Arne: Já se historii věnuji poměrně dlouho. Myslím si, že toho vím hodně. Hlavně jsem zjistil, že čím víc věcí čtu na dané téma. Tím o něm vím spíše více různých názorů a teorií. Důležité je si uvědomovat jednu věc. Historii píše člověk a ten si jí upravuje podle přesvědčení, nálady, je ovlivněn dobou, vírou atd… Tenhle seriál pro mě nikdy nebyl čistá historie a ať si říká kdo chce co chce, je to rozmezí mezi historií a mytologií. Tak trochu fantasy. Proto je zcela běžné, že někdo napíše, že je to předchůdce templářů, nebo něco na mytologii. Ve své podstatě má každý svůj pohled na věc.

#32 Arne
2.2.2017 | 10:33:25
Jery

Tak tak .Podle mě to že ho přirovnávají k templářům je naprostá marginálie . Diváky seriálu bude asi víc zajímat jestli to bude alespoň trochu uvěřitelné nebo zase nějaký paskvil. Už jsme jich několik viděly . Já mám osobně obavy ......

#32 Arne
2.2.2017 | 11:06:26
Arne

#30 rockysiburger: Máš pravdu. Nie je to čisto historický seriál, to už len z toho hľadiska, že sa tam miešajú udalosti z niekoľkých rokov, ktoré by nebol schopný prežiť jeden človek a tiež sa tam rôzne skutky pripisujú iným postavám, tiež aj tá mytológia, ktorá tam je, zbytočné a choré postavy a udalosti atď. no všetko to viac menej (aj keď tých zbytočností ako Ydu, či sadomaso záľuba Oda tam nemuseli byť) vytvára super seriál cez ktorý sa dostávame do obdobia včasného stredoveku a vidíme plus-mínus ako ľudia žili a čo robili, to je všetko v poriadku. No a keby to bol čisto historický seriál skončil by maximálne druhou sériou, lebo neexistuje dostatočné množstvo historických prameňov ku kratšiemu obdobiu z čoho by bolo možné vytvoriť reálny príbeh + aj do toho by pre zaujímavosť museli dať nejakú lásku atď. takže jasné, že to nie je úplne historický seriál. No miešať úplne odlišné a viac než 200 rokov od seba vzdialené veci je ešte väčšia blbosť. Pravdu máš aj v postoji na vplyv na históriu, jasné, históriu píšu ľudia a ako je známe hlavne pri vojenských konfliktoch väčšiu váhu má história, ktorú píšu víťazi (rôzne „oslobodenia“ a iné srandy), tiež je veľmi dôležitá politická, náboženská, či národnostná príslušnosť toho kto píše dejiny (alebo sa na ne pozerá) a tak isto región a rodina odkiaľ vychádza, to všetko vplýva na jeho pohľad na rôzne udalosti. :) Som rád, že v týchto diskusiách nie sú len „odborníci“ s ktorými je zbytočné viesť debatu, ale aj ľudia, ktorý majú zdravý rozum. No a začiatok toho čo si písal sa mi páčil najviac. Je absolútne správne a normálne, že historici, alebo aj ľudia, ktorých história zaujíma a hlbšie sa zahĺbia do štúdia napríklad nejakej udalosti si začnú pokladať otázky. Čím viac toho vieš tým viac otázok by ti to malo priniesť. :)
#29 svina: Ďakujem veľmi pekne za podporu. :)
#31 Jery: Presne tak, obavy mám asi z toho istého ako ty aj ja.. už tu bolo niekoľko ako píšeš paškvilov… Tých templárov Hirst dúfam, že spomenul len kvôli tomu, že ho chcel k niekomu prirovnať a prirovnal ho k ako som vyššie písal „lukratívnemu-slávnemu“ templárskemu rádu, lebo ten každý pozná. Snáď však v seriáli nebude mať s nimi vôbec nič plus ďalšie veci o ktoré sa obávam, no vystihol si to úplne správne. Snáď to nebude paškvil.

2.2.2017 | 13:53:36
rockysiburger

Jinak my tady řešíme templáře. A dneska sem našel upoutávku od History. Nový seriál o templářích Knightfall :-D Tak asi tak…

#35 Arne #36 Arne
2.2.2017 | 18:38:17
Arne

#33 rockysiburger: Hej, hej o tom som už čítal, malo by to vraj vyjsť teraz v roku 2017 a natáčalo sa to aj na Barrandove. No a tiež v Splite, na rôznych hradoch aj v Čechách atď. Určite to budem pozerať. Templári sú zaujímaví a vždy ma bavili, no a najlepšie by bolo keby sa ten seriál striedal s Vikingami, to by sme potom tú pauzu medzi sériami vo Vikingoch nebrali tak tragicky. :D Každopádne dúfam, že to bude dobrý seriál, ktorý sa bude tiež držať aspoň v nejakých momentoch reálnej histórie a že tam vôbec, alebo ako to asi bude v rámci povinnej jazdy budú zbytočnosti ako sadomaso, homosexualita, mágia, atď. medzi rytiermi, klérom atď. úplne minimálna. PS.: vidíš, templári sú top ako som písal, sú „lukratívny“ a preto je všetko o nich a všade sú, oni – Templári, nie Johaniti, Nemeckí rytieri, Maltskí rytieri atď., ale Templári :D , o tom som písal a keď ich dávajú aj tam kam nepatria je to smiešne. (tak isto by som sa ozval aj keby tam pchali samurajov (proti Ydu som sa ozýval :D), Máyov, atď., nie som zaťažený na templárov :D).

3.2.2017 | 0:05:40
Arne

#33 rockysiburger: Nevieš kedy by mal mať premiéru ten seriál Knightfall? Ja som to nenašiel.

#37 rockysiburger
3.2.2017 | 0:07:19
rockysiburger

#36 Arne: https://www.youtube.com/watch?… někde sem četl, že snad na jaře, ale datum ještě není

#38 Arne
3.2.2017 | 8:31:11
Arne

#37 rockysiburger: Vyzerá to dobre, teda až na tie svetlo biele akurát vypraté biele plášte a tuniky :D a čistučké štíty bez škrabancov ako z výkladu :D , ale celkom sa na to teším, podľa toho trajleru to vyzerá byť celkom dobrý seriál.

3.2.2017 | 17:13:16
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Vikingů

Vikingové zahájili svou seriálovou existenci v roce 2013 a skončili na konci roku 2020, což znamená, že tu s námi byli dlouhých sedm let, ale vše musí jednou skončit. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Pokračování

Seriál Vikings sice skončil šestou sérií, ale Netflix připravuje pokračování s názvem Vikings: Valhalla, které se bude odehrávat cca 100 let po událostech původní seriálu. Více se dozvíte v našem článku

Reklama

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama