Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Křest ohněm

Křest ohněm

Třetí díl ságy o Zaklínači se soustředí především na Geraltovu cestu k Ciri, která se údajně nachází v Nilfgaardu. Kniha je opět tvořena sedmi kapitolami.

30.6.2020

Základní informace

Původní název: Chrzest ognia
Český název: Křest ohněm
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání: 1996
Rok vydání v Česku: 1997
Země vydání: Polsko
Počet stran: 360 (brožovaná verze)
Český vydavatel: Leonardo
Překladatel: Stanislav Komárek
Pořadí v sérii: Třetí díl pentalogie
Předcházející dílo: Čas opovržení
Následující dílo: Věž vlaštovky
Hlavní postavy: Geralt z Rivie, Ciri, Marigold, Milva, Zoltan Chivay, Cahir aep Ceallach, Emiel Regis, Yennefer z Vengerbergu, Filippa Eilhart, Leo Bonhart, …

Křtu ohněm

Křest ohněm představuje přímé pokračování knihy Čas opovržení, je tvořen opět sedmi kapitolami a na začátku každé z nich je vždy nějaký citát. Tentokrát se příběh zaměřuje především na samotného Geralta, zatímco Ciri tu má jen vedlejší roli.

Kapitola první

Lučištnice Milva vzpomíná na dobu, kdy jezdila do Brokilonu a podávala tam zaklínači Geraltovi zprávy o tom, co se dělo ve světě. Geralt odsud následně odjel společně s Marigoldem, a proto se za nimi Milva vydává. Mezitím se čarodějka Filippa Eilhart soustředí na vytvoření tajné Lóže čarodějek, ve které jsou i čarodějky z Nilfgaardu.

Kapitola druhá

Geralt a jeho společníci narazí na své cestě na havekáře, kteří jim začnou nabízet zboží, nicméně k nim záhy přijedou muži, kteří si mají u havekářů vyzvednou rakev s živým člověkem. Strhne se bitva, po které Geralt propustí zavřeného muže v rakvi. Tím není nikdo jiný než Cahir, který chtěl dříve unést Ciri, a proto mu Geralt říká, ať je nenásleduje. Ten ho však neposlouchá a jede za nimi. Cestou potkají skupinku trpaslíků vedenou Zoltanem Chivayem, ke které se přidají.

Kapitola třetí

Skupinka cestuje šnečím tempem a Geralt se postupně seznamuje s trpaslíky. Na cestě narazí na staré pohřebiště, kde se potuluje podivný muž jménem Emiel Regis. Ten jim vysvětlí, co tu dělá, následně je řádně pohostí. Ciri a její banda si během toho užívají zábavy v jedné vesnici, přičemž Geraltovi se o ní pořád zdá, jako by byli propojeni.

Kapitola čtvrtá

Regis se rozhodne přidat k nevšední skupince cestovatelů. Cestou narazí na vesnici, kde se lidé, kteří cestovali s trpaslíky, setkají se svými bližními. Společníci jsou následně svědky události, kdy jeden kazatel chce upálit mladou dívku kvůli spolčování se s upírem. Geraltova skupinka se dívky zastane a postaví se kazateli, ale v tom vesnici přepadnou vojáci Nilfgaardu. Ti jsou sice poraženi vojskem Temerie, nicméně Marigold a Geralt jsou zajati, zatímco se Milva někam vytratí.

Kapitola pátá

Regis oznámí Milvě a Cahirovi, že Geralt a Marigold byli zajati, a proto je osvobodí. Během záchrany je Marigold zraněn, a tak ho Regis ošetří, ale Geralta popadne vztek a odmítne se spolčovat s upírem, kterým Regis ve skutečnosti je, a s Nilfgaarďanem Cahirem. Ostatní mu však dokážou, že spolupráce je na místě, a proto Geralta nakonec přesvědčí.

Kapitola šestá

Yennefer se probouzí ze svého zakletí, ve kterém byla už od bitvy na Thannedu. Dozvídá se, že se utváří nová Lóže čarodějek, a proto jde na setkání. Zde se dozví, že císař Emhyr nemá ve svém držení skutečnou princeznu Ciri, ale její dvojnici. Čarodějky se proto dohodnou na tom, že by bylo nejlepší, kdyby našly skutečnou Ciri a provdaly ji za nějakého severského krále. Zatímco je čarodějkám vysvětleno, co je Ciri vlastně zač, tak se Yennefer dozvídá o způsobu, jak utéct pryč. Mezitím jistý lovec lidí jménem Leo Bonhart dostává za úkol dopadnout skupinu Potkanů, ve které je Ciri.

Kapitola sedmá

Zaklínač a jeho společníci putují ke druidům, kteří by jim mohli říct, kde je Ciri. Cestou se znovu setkávají se skupinkou trpaslíků, se kterou se rozdělili v oné vesnici, ale následně se jejich cesty opět rozdělují. Zatímco Regis vysvětluje ostatním, jak je to vlastně s jeho pitím krve, tak se skupina dozví, že je Milva těhotná. Když se následně snaží přeplout řeku Jarugu, tak se ocitnou mezi rivijským a nilfgaarským vojskem. Všichni jsou nuceni se pustit do boje, během kterého Milva potratí. Po boji se Geralt setkává s královnou Rivie, která ho za jeho skutky pasuje na Geralta z Rivie.

Nezapomeňte knihu Křest ohněm ohodnotit, pokud jste ji četli.

Foto: Leonardo

Diskuze /54

naviivan

moja najmilšia postava , abstinujúci alkoholik temný pán Regis . Dúfam, že autorka angažuje nejakého afroameričana BLM

#2 4391 #3 Darnwell
30.6.2020 | 21:02:34
4391

#1 naviivan: Co když nebude, skočíš z mostu?

30.6.2020 | 21:19:12
Darnwell

#1 naviivan: To už tady bylo, ne? Upír z Brooklynu. A hned mají i koho do role obsadit…

#11 B.Jaga
30.6.2020 | 21:27:22
4391

Proč ne třeba Wesley Snipes?

#5 4391 #6 Svjatogor
30.6.2020 | 21:31:31
4391

#4 4391: hrál ve filmu Blade černýho upíra :) Dobrý ne?

30.6.2020 | 22:00:05
Svjatogor

#4 4391: Toho bych bral všemi deseti. :-D

#7 4391
30.6.2020 | 23:40:52
4391

#6 Svjatogor: jo, asi bych ho tam viděl radši než třeba Roberta Pattinsona :D (ne snad, že bych někdy sledoval Sajrajt ságu. Třeba je to dobrý, ale asi nejsem cílová skupina).

#12 Darnwell
1.7.2020 | 0:10:39
desaix

Bill Nighy alebo Charles Dance, alebo podobný typ herca by bol ako Regis celkom fajn. Najlepší upír na filmovom plátne bol, pre mňa, Lestat Toma Cruisa.

#9 Cahir #29 Horta
1.7.2020 | 6:24:11
Cahir

#8 desaix: Zajímavé, ale vzhledem k nutnosti událostí v posledním období věřím, že to má paní producentka pevně ve svých rukou a obsadí někoho z Afroameričanů. Jsem o tom přesvědčen na 100 %. Teď není čas na chyby jak u obsazení Vesemira.

#10 Darnwell
1.7.2020 | 7:47:56
Darnwell

#9 Cahir: Ha, teď ses prozradil! Je to jasný, jsi vážně jenom troll. A já už se chvílemi bál, že to myslíš vážně :-)

#18 4391 #27 Cahir
1.7.2020 | 7:55:09
B.Jaga

#3 Darnwell: U Prachetta na Zeměploše se taky vyskytoval.

#13 Darnwell
1.7.2020 | 7:59:00
Darnwell

#7 4391: No, to teda. Pattinson hraje furt to samý už od Pottera – voskovýho panáka. Mimochodem, na první dílu Sajrajt ságy jsem byl se ženou. Docela jsme se nasmáli, akorát to bylo na místech, kde to asi nebylo záměrem tvůrců.

1.7.2020 | 8:02:31
Darnwell

#11 B.Jaga: Vážně, kde? Ze zeměplošských upírů si vzpomínám jen na Artura a Doreen Mrkalcovi, rodinu Strakupírů a pak ještě lady Margolottu von Uberwald.

1.7.2020 | 8:11:39
B.Jaga

Už to nevím přesně, ale byl to ten, co furt sháněl kafe na absťák. Že by Podivný regiment? Ale tam to byla ženská, Malefakta.

1.7.2020 | 8:29:55
Darnwell

A jó, na tu jsem úplně zapomněl. Když jí došlo kafe, tak halucinovala, že je ve Vietnamu.

1.7.2020 | 8:36:12
B.Jaga

Ale ono jich bylo víc, nosili přece ten odznak upír-abstinent. No, seriál neběží, jdu si to znovu přečíst. Jo – a co se Afroameričanů týče – v Zaklínači hrají přece jen Angličani, ne? :D

#17 Darnwell
1.7.2020 | 8:56:21
Darnwell

#16 B.Jaga: To jo, ale jmenovitě jsem si pamatoval tyhle.

1.7.2020 | 9:07:04
4391

#10 Darnwell: Cahir sice trolí, o tom nepochybuju od začátku, kdy se tu objevil. Ale vzhledem k těm událostem v posledním období které zmiňuje, tak mám obavy, že se jeho předpověď vyplní. Už i John Wayne byl podle moderních měřítek rasista, BLM už bouraj snad každý památník co v USA maj a veřejně za přihlížení policie zapalují americkou vlajku. Ale zpět k tématu (jak tu psal nedávno Svjatogor, taky tu z toho nechci dělat druhé novinky), tak nějak očekávám, že těch černých bude v zaklínači opravdu víc (a nemyslím tím Nilfgaarďany).

#19 Darnwell #21 Svjatogor
1.7.2020 | 9:18:35
Darnwell

#18 4391: Asi máš pravdu. Na druhou stranu, zrovna od Zaklínače už vůbec nic nečekám.

1.7.2020 | 9:33:39
B.Jaga

Já ještě doufám. No legrace bude v každém případě.

1.7.2020 | 9:50:35
Svjatogor

#18 4391: Já nevidím problém v posilování BAME politiky jako takové, ale v tuposti při jejím prosazováni. Umím si představit tolkienovské fantasy, kde si armáda černých hreců z UK zahraje temné drowy. Zapomněl-li na ně A.S. ve svém původním universu a tvůrci by přišli z uvěřitelným přílepkem, já jsem cajk a Dara by mi nevadil. ;-)

BTW: Panové, já se na druhou sérii těším. Nečekám průser, viz Cursed ze stejné stáje. :-D

#23 4391 #24 4391
1.7.2020 | 11:49:11
B.Jaga

Dokud je někde Geralt z Rivie, je ještě naděje… :D

1.7.2020 | 12:30:44
4391

#21 Svjatogor: Přesně tak, takhle jak říkáš by to bylo v pohodě, ale v současné podobě to ani moc nedává smysl. Lidi v Zaklínači jsou takoví rasisté, že jim vadí elfové, kteří se v seriálu liší od lidí vlastně jen tvarem uší a ničím jiným (však i toho Daru si Ciri spletla s člověkem, dokud si nesundal čepici). Ale černoch, který se vzhledově liší podstatně víc, jim nijak nevadí? Kdyby opravdu do toho světa přidali temné elfy, tak Dara by mohl být cosi jako obdoba elfa Drizzt Do'Urdena (no to je trochu divná představa, ale prostě by to byl hodný temný elf) a dávalo by to větší smysl. A nad druhou sérií jsem taky ještě nezlomil hůl, počkám na výsledek a uvidím ;-) Jak to bude vypadat netuším, to jsou jen takové dohady :)

#25 Svjatogor
1.7.2020 | 12:34:33
4391

#21 Svjatogor: A „Cursed“ vypadá zajímavě, dík za tip (y)

#26 Svjatogor
1.7.2020 | 12:51:11
Svjatogor

#23 4391: Pokud si dobře vzpomínám, tak povídka o strize začíná konfliktem v místní putice, když Zákona Dbalí Poddaní ™ chtějí Geralta vyhodit z knajpy už jen kvůli jeho (fake) rivijskému přízvuku. ;-)

#36 4391
1.7.2020 | 13:26:02
Svjatogor

#24 4391: Budu si pořád v duchu opakovat, že se koukám na Xenu 2.0. :-D

#39 4391
1.7.2020 | 13:26:44
Cahir

#10 Darnwell: Klidně se směj, že jsem trol, ale uvidíme, kdo se bude smát na posled, až jej obsadí. A věř, že dojde na má slova. Už jsem si ale zvykl, že člověk z moderními názory tu je častován nadávkami nebo jej máte za trola…

#28 Darnwell
1.7.2020 | 14:16:16
Darnwell

#27 Cahir: Ale já se přece budu smát, až ho obsadí. Až se budu za břicho popadat.

1.7.2020 | 15:28:04
Horta

#8 desaix: nejlepší upír ve filmu podle mě byl Willem Dafoe ve filmu „Ve stínu upíra“ :-)

#30 Svjatogor
1.7.2020 | 15:33:39
Svjatogor

#29 Horta: Gary Oldman (1992, Dracula).

1.7.2020 | 15:46:47
AzurovyAzure77

Regis je obecně hodně ošemetná postava k obsazení. CDPR se poměrně povedl, ačkoliv jsem si ho přestavoval jinak a musel si na něj dlouho zvykat. V seriálu mají teda víceméně volnou ruku. Dokud se budou držet aspoň základních rysů (postarší, už od pohledu moudrý, bylinkář) a neudělají z něj vyjukaného 18letého černouška, tak s tím budu v pohodě :-D

#34 Svjatogor
1.7.2020 | 16:11:52
naviivan

profesor SNAPE , by bol fajn, žiaľ nemôže

#33 Darnwell
1.7.2020 | 16:24:23
Darnwell

#32 naviivan: Palec hore, Alana Rickmana miluju. Když si vzpomenu na jeho Metatrona, tak umí i nesmírně laskavé postavy.

#35 4391
1.7.2020 | 18:02:00
Svjatogor

#31 AzurovyAzure77: Můj Regis = Guy Pearce. ;-)

1.7.2020 | 19:20:10
4391

#33 Darnwell: Já ho zas měl nejradši ve „Smrtonosná past“ (za mě nejlepší Vánoční film všech dob mimochodem :D ). Byl to skvělej herec (y)

#42 Svjatogor
1.7.2020 | 20:54:25
4391

#25 Svjatogor: Což Geraltovi přišlo náramně vhod (snad si to dokonce naplánoval a provokoval je svým přízvukem cíleně. No k nas**ní lidí z Kontinentu stačilo fakt málo :D ). Jj, tak to bylo, díky tomu se mohl odprezentovat jako nelítostný zabiják a setkat se s Foltestem kvůli zakázce na Strigu ;-)

1.7.2020 | 20:58:32
B.Jaga

On si, pokud se nepletu, ten přízvuk přímo natrénoval, protože z Rivie (asi) nepocházel. Jo – co se upírů týče, pamatujete Viktora Preisse ve Svatbě upírů: Česnek? Ten já chroupám jako pralinky! :)

#38 4391
1.7.2020 | 21:32:05
4391

#37 B.Jaga: Nepocházel, natrénoval si to coby mladík, protože si chtěl vytvořit nějakou identitu. Ale díky své odvaze a díky královně Meve získal svoje přízvisko „z Rivie“ (do té doby pouze vymyšlené) nakonec oprávněně :D Pro mě jeden z nejlepších momentů v knížkách (y)

1.7.2020 | 21:51:24
4391

#26 Svjatogor: Za to co teď napíšu mi asi dost lidí za pravdu nedá, ale první série Xeny byly podle mě lepší než první série Netflixového Zaklínače :) Xena si pošramotila pověst asi až v těch pozdějších (uměle natahovaných) sériích. Takže být „Cursed“ jako Xena pro nás pamětníky kupodivu nezní až tak strašně… :D (Ale uvědomuju si, že tenhle můj názor je menšinový, hádat se kvůli tomu nechci :D ).

#44 Svjatogor
1.7.2020 | 22:16:29
B.Jaga

4391: No -nepocházel. Víme my, odkud přišla Visenna, odkud přišel Korin? Co se Xeny týče: U nás v rodině přišla v pravý čas, kdy ji sledoval můj malý syn. Tak jsem ho přivedla k řecké, římské, egyptské, severské i britské mytologii, což ho bavilo a svou další cestu si vybíral sám. Jen mně to uvádění na pravou míru trošku vysilovalo. :D

#41 4391
1.7.2020 | 22:24:31
4391

#40 B.Jaga: No to nevíme (asi… nebudu lhát ani googlit, povídku o Visseně a Korinovi si přecejen až tak nepamatuju jak ty ostatní… :D ), ale rivský přízvuk si trénoval až na Kaer Morhen. A Tvé trápení s Tvým synkem okolo Xeny sice chápu, ale na druhou stranu… i přes tu vysilující výchovu, nebyl to ten správný odrazový můstek k navedení Tvého syna k všeobecným znalostem? :) (Bez ironie ;-) Sám jsem se nedávno stal otcem a v nejbližší době to řešit nebudu, ale tak si říkám, jestli by Xena nebyl dobrý způsob, jak ty malý rošťáky odtrhnout od internetu, aby se začli zajímat o něco normálního).

1.7.2020 | 22:42:04
Svjatogor

#35 4391: Tak nějak jsem nepobral tady ten pohřební dialog, koukl jsem na CSFD… a prof. Snape už je čtyři roky mrtvej. :-( :-O

#43 4391
1.7.2020 | 22:56:42
4391

#42 Svjatogor: Jo, bohužel :/

1.7.2020 | 22:59:23
Svjatogor

#39 4391: Souhlasím, skvělá Xena, skvělý čakram, skvělá pancéřová podprda, skvělá Gabriela, úchvatná Calipso, super intro a (jakože) soundtrack. To mě bylo skvělých osm a půl. xD

#45 4391
1.7.2020 | 23:03:07
1.7.2020 | 23:07:56
Svjatogor

A když jsme u mrtvých herců, Rutger Hauer by si tu taky něco našel.Třeba ten Lesní dědek. :-D

#48 4391
1.7.2020 | 23:08:38
Svjatogor

#45 4391: Jar-Jar Binks za Gabrielou mi opět zvedl kufr. :-D

#49 4391
1.7.2020 | 23:10:13
4391

#46 Svjatogor: Do háje… tak o jeho smrti jsem zas nevěděl já :/ Všechno se to ztrácí v čase… jak slzy v dešti… :/

#52 desaix #53 Svjatogor
1.7.2020 | 23:14:07
4391

#47 Svjatogor: Jo, ten uměl bejt správně otravnej :P

1.7.2020 | 23:15:19
B.Jaga

4391: Asi jsem to napsala blbě, ale naopak, Xena přivedla mého syna k antice. Až tak, že si přečetl i toho Homéra (Patrně jednou, ale něco jistě uvízlo).

#51 4391 #52 desaix
1.7.2020 | 23:19:01
4391

#50 B.Jaga: V pohodě, myslím že to je supr :) Dík za odpověď (y)

1.7.2020 | 23:22:05
desaix

#48 4391: Jedna z najlepších scén a čím je človek starší tým viac si uvedomuje aká je to smutná pravda. #50 B.Jaga: Mňa k antike priviedla kniha „Staré grécke báje a povesti“ (1958) , spolu s knihami od V.Zamarovského vytvorili základ pre môj vzťah k histórii.

#54 AzurovyAzure77
2.7.2020 | 5:49:26
Svjatogor

#48 4391: Blade Runner? ;-)

2.7.2020 | 8:36:41
AzurovyAzure77

#52 desaix: pravda :-D mě třeba Blade Runner moc nebavil a skoro jsem se musel nutit k dokoukání, ale tenhle dialog (a celá scéna) byly libové

2.7.2020 | 19:57:58
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama