Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Tvůrkyně promluvila o tom, jak chce seriál udělat lepší a jak chce vyhovět co nejvíce divákům

Tvůrkyně promluvila o tom, jak chce seriál udělat lepší a jak chce vyhovět co nejvíce divákům

Nedávno se tvůrkyně Lauren Schmidt Hissrich rozpovídala o nadcházející druhé řadě, přičemž prozradila několik zajímavých faktů, které rozhodně stojí za to si přečíst.

3 20
1.4.2021

Před několika dny tvůrkyně Lauren Schmidt Hissrich poskytla rozhovor, ve kterém se jí novinář dotazoval na druhou sérii Zaklínače. Na některé otázky byly poskytnuty poměrně zajímavé odpovědi, a tak se podívejme na to nejzajímavější, o čem se tvůrkyně zmínila. Rozhovor se zaměřoval jak na novinky druhé série, tak i na kritiku té první.

Tvůrkyně nejdříve řekla, že nás letos čeká skutečně větší série: „Díky obnovení jsme si mohli trochu zariskovat. Některé věci, na kterých právě pracujeme, jsou obrovské. Nemohu z toho být nadšenější. I tentokrát se nám podařilo napsat dlouhé scénáře, tak jsem si řekla, že místo 90minutových dílů nabídneme divákům intenzivnější podívanou o kratší stopáži.“

(Podaří se druhé řadě předčit tu první? Foto: Netflix)

Je poměrně jasné, že onou velikostí tvůrkyně odkazovala na vyšší rozpočet, který Netflix poskytl druhé sérii. Co se týče oné minutáže, s tou byl problém i u první série, kdy se tvůrkyně nechala slyšet, že napsané scénáře byly tak na hodinu a půl. Ke stejné situaci tedy došlo i nyní, a tak se scénáře musely opět krátit.

Tvůrkyně se dále podělila o to, co si vzala z reakcí diváků: „Člověk by neměl číst pozitivní ani negativní kritiku a na jejím základě vše přepracovávat. Ničí příběh neuspokojí 70 milionů lidí. To prostě nejde. Já se spíše zaměřila na to, co divákům bude asi vyhovovat. Myslí si, že seriál dobře odpovídá svým polským kořenům? Jak zajistíme, abychom tu měli správnou atmosféru? Vzdali jsme dostatečně velkou poctu knihám? Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy?“

Zdroj článku: Winter is Coming

Diskuze /46

Warriorn

Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy? Paní tvůrkyni by někdo měl vysvětlit pojem adaptace knihy. To je že se vezme předloha a ta se ve stejných mezích udělá do hrané podoby. Ne že si začne vymýšlet svoje feministické a lgbt kokotiny. A seriál svým polským kořenům opravdu neodpovídá…

#2 RudyJohn #6 FallenMaia #8 Stardos
1.4.2021 | 14:55:09
RudyJohn

#1 Warriorn: Amen. Lépe to snad ani říci nešlo.

1.4.2021 | 15:06:17
4391

Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy?

No třeba vzít postavu známou z knih a postavit jí do situace, která v knize nebyla. Příklad: chcete víc Lamberta? Dáme mu vlastní dějovou linku, co bude doplňovat linku hlavní. Jejich dosavadní styl „vzít postavu, nechat jí jméno a překopat charakter“ (třeba Cahir) některým fanouškům prostě nesedl.

#4 4391
1.4.2021 | 15:50:02
4391

#3 4391: Ještě to musím doplnit ;) Je fakt, že zrovna ten Cahir se dostával do situací, které v knize nebyly docela často. Spíš mi jde o to, že u toho nebyl zachován jeho charakter z knih, takže to působí, jako kdyby to byla úplně jiná postava (knižní Cahir by snad nevymlátil celou hospodu kvůli dopplerovi atp.).

#5 Milwik
1.4.2021 | 16:12:29
Milwik

#4 4391: Tak „knizneho“ Cahira sme este nevideli. Udalosti z prvej serii sa odohravaju pred hlavnou kniznou sagou.

#7 4391
1.4.2021 | 16:58:01
FallenMaia

#1 Warriorn: To skôr ty by si si mal/a zistiť čo to znamená adaptácia. Bohužiaľ to neznamená že niekto vezme knihu a celú ju spracuje na film. Za prvé tak to vôbec nefunguje hlane čo sa týka fantasy literatúry, ani ten filmový LOTR niesú prerozprávané knihy tak ako ich poznali fanúšikovia, preto aj od knižných fanúšikov svojho času dostal Jackson dosť veľkú kritiku za to že niuektoré postavy vynechal alebo pridal niekam kde podľa predlohy byť nemali, rovnakú kritiku potom schytal aj za Hobita len tisíckrát väčšiu. Keď sa niečo adaptuje tak to znamená že sa to prispôsobuje. Vo filmovom svete to znamená že ten režisér alebo scenárista si rovnako prispôsobuje dej knihy a snaží sa ju nejak pretvoriť do filmovej podoby, nejaké postavy vymaže, nejaké pridá, tak sa to robí neustále pretože kniha môže obsahovať stovky postáv a príbehových liniek ktoré ale niesú vždy tak zábavné a nie vždy to danému režisérovi vyhovuje ich do tej jeho podoby daného príbehu ktorý chce prerozprávať umiestniť. Zase sa raz budem opakovať ale naučte sa už rozlišosvať medzi knižným a seriálovým Zaklínačom, nieje to ten istý svet a ani nikdy nebude, vedia to tvorcovia toho seriálu, vie to Sapkowski preto s tým nemá problém a vedia to aj ľudia ktorý na tento seriál pozerajú a neriešia takéto veci, tak to proste je. Chápem že pre fanúšikov to je asi obtiažne ale musíte to takto brať inak si nikdy nič neužijete.

#15 Svjatogor #16 Marty.m293
1.4.2021 | 17:12:28
4391

#5 Milwik: Ale to já přece vím. Tvůrkyně si vytváří vlastní postavy a vybrala si tenhle způsob. Svým komentářem se to nesnažím změnit. Je to jen můj názor.

Do polemiky, jestli je opravdu možné, aby byl Cahir takovej psychopat ještě před dějem knižní ságy se pouštět nehodlám. Sám jsem zvědavý, jak si s ním poradí v ději dál.

#9 Milwik
1.4.2021 | 17:15:01
Stardos

#1 Warriorn: :D Nechceš příště rovnou napsat, že jsi proti feminismu a homofob? :D Pokud bys chtěl opravdu adaptaci knižní podoby, tak je tu dost jiných problémů, než které zmiňuješ.

1.4.2021 | 17:37:36
Milwik

#7 4391: Prave u Cahira je dost mozne, ze bol taky (mozno nie az taky psychopat ako v serialy) a hlavne plnil rozkazy. Tiez som zvedavy, ako s nim bude serial dalej pracovat kvôli udalostiam v Cintre, ktore boli v seriály vykreslene inak. Uvidime :)

#10 4391
1.4.2021 | 17:40:25
4391

#9 Milwik: Jo, mě jde v podstatě jen o to, jak moc bude ten jeho přerod na „klaďase“ uvěřitelný. Jak říkáš, uvidíme ;-)

1.4.2021 | 17:44:39
zabijakptak

Já bych prosil non-binární, homosexuální, transexuální, feministickou, hendikepovanou postavu od každé rasy.. přece chceme reprezentovat každého!

#17 Svjatogor
1.4.2021 | 18:12:44
FValek

Ahoj, mám rychlý dotaz mimo… Je i někde v knize, že by Ciri měla sen nebo vizi o Yennefer, ještě předtím, než se setkaly? Četl jsem to už docela dávno a ta poslední scéna posledního dílu mi přišla divná, je to nějak podložené i v knize?

#13 AzurovyAzure77
1.4.2021 | 18:17:44
AzurovyAzure77

#12 FValek: Ne, je to výmysl tvůrkyně a nedává to žádný smysl

#18 FValek #19 4391
1.4.2021 | 19:04:40
Svjatogor

Klikl jsem na odkaz, doufaje v bouřlivý rozhovor na tělo, ale dostal jsem jalové kecy o nové a lepší receptuře ňamky a o intenzivnějším zážitku v menší gramáži. To Netflix koupil Mondeléz??? :-O :-D

1.4.2021 | 19:24:37
Svjatogor

#6 FallenMaia: Třeba od mě, že? ;-) Pořád nemohu zkousnout Helmův žleb (Legolas na skejtu, trdlující Gimli, internacionální elfí pomoc a moře dalšího balastu). Přesto všechno, klobouček dolů před P.J. xD

1.4.2021 | 19:29:41
Marty.m293

#6 FallenMaia: Volně přeloženo: ty svoje debilní žvásty o politické korektnosti (v této chvíli už dost generické a repetitivní) budou vyprávět i tady, akorát na to nalepí známou značku, aby se to líp prodávalo, čímž nejen, že naserou – v tuto chvíli přinejmenším několik zemí – ale zároveň se postarají o to, aby se do slušné adaptace nikdo nejmíň dalších 20 let nepustil. Na fanoušky a knížky („na, kterých nám tady v Netlixu všem moc záleží“) jebat. Hlavně, že jsme bohatí a woke a ty se buď pokloníš našemu vidění světa nebo nebudeš koukat na nic.

Omlouvám se každé sněhové vločce, kterou jsem možná urazil a chápu vás: přichází jaro a začíná vám existenční krize – jste přecitlivělí.

#24 FallenMaia
1.4.2021 | 19:40:45
Svjatogor

#11 zabijakptak: To budou všichni gnómové, skřitci a jiní trpajzlíci Umím si představit celou bandu The Tap Tap jako nahamoňenou správní radu (tamnější obdoby Železné) banky. Když budou dobré dialogy, bylo by super sledovat škemrání jednotlivých králů o válečnou půjčku. xD

#21 4391
1.4.2021 | 19:43:39
FValek

#13 AzurovyAzure77: Díky, já na to teď píšu jednu práci a právě mi to tam vůbec nesedělo a ani jsem to nemohl dohledat v knihách :D

1.4.2021 | 20:03:59
4391

#13 AzurovyAzure77: Nedává mno… asi je to předzvěst toho, že tvůrkyně upozadí Geralta na úkor Yennefer.

1.4.2021 | 20:14:07
WolverineCzE

Ani nemam zájem jak to vypadá už jen Henry Cavill jako Geralt je katastrofa bělovlasý Herkules ,ale nic nemá na Fringillu a Dryády.

1.4.2021 | 20:46:51
4391

#17 Svjatogor: Já bych tam obsadil tohohle borce: https://images.app.goo.gl/…KXG9pv8Eaaf8 Riccardo Simonetti. Jediný mužský (nebo já nevím co je zač?) porotce v „Miss Germany“, kde se nehodnotí už krása fyzická, ale krása vnitřní. Jediný muž v porotě je to proto, že bílý hetero muž nemůže vnitřní krásu hodnotit, protože tomu prd rozumí.

#28 Svjatogor
1.4.2021 | 20:53:16
the Grand Inquisitor

„Myslí si, že seriál dobře odpovídá svým polským kořenům? Jak zajistíme, abychom tu měli správnou atmosféru? Vzdali jsme dostatečně velkou poctu knihám? Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy?“ → odpověď k jednotlivým otázkám: NE, NE a Nedělejte další vlastní postavy.

1.4.2021 | 21:05:59
DHARMA4,8

Nejsem si úplně jistý, že zkrácení epizod pomůže vyprávění. Jejich délku bych nechal alespoň stejnou jako v první řadě. Prodloužení za použití propracovaného příběhu by také nebylo naškodu,

1.4.2021 | 22:04:58
FallenMaia

#16 Marty.m293: Ale dobre, dnes už za všetkým každý vidí nejaký politický podtext a najvtipnejší sú ľudia ako ty čo tu o tom dokola vyblakujú deň čo deň a tvária sa ako im je ubližované pritom si to všetko spôsobujú sami tým že to všade vidia aj tam kde by vôbec nemuseli a sú pekne paranoidní. Keby ste sa na to tak nezameriavali tak je to úplne vpohode, koľko krát si človek tie vaše sračky ani nevšimne, normálnemu človeku to je úplne jedno. Ja som napríklad Zaklínača prvú sériu pustil rodičom ktorý vôbec nepoznajú predlohu a bolo im úplne jedno že tam sú nejaké tmavšie postavy a nič za tým nehladali, žiadnu politiku, nič.

#29 Marty.m293 #32 Svjatogor
1.4.2021 | 23:38:58
Edvin69

Hmm, každé pitomé kecy a rozhodnutí od tvůrců seriálu mě poslední rok neuvěřitelně sralo, ale myslím že jsem konečně dosáhnul limitu a přehoupnul se do nové roviny.

Nesmíte ten seriál brát jako herní, nebo nedej bože knižní adaptaci. Jediné co to s tím má společné jsou jména. Seriál bych popsal jako VELMI volnou adaptaci na motivy úspěšné knižní série. Asi tak, jako je seriál Hercules volnou adaptací na řeckou legendu.

Když to budete taky brát takhle, zjistíte že vás to sere o poznání méně :-) Amíci si stejně budou dělat co chtějí a budou nadále prznit knižní předlohu.

Autorka to vlastně sama potvrdila, když řekla že: „Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy?“ Nikdy ani neplánovala držet se knih a já už jenom čekám, kdy Geralt skočí s Marigoldem do peřin a odhalí tak, že se snažil spát s kde jakou pěknou ženskou jen pro to, aby sám sebe přesvědčil že není gay, ale už nadále nedokáže vzdorovat rošťáckému šarmu jeho oblíbeného barda.

#30 4391
1.4.2021 | 23:49:34
Manjack33

Věty „Myslí si, že seriál dobře odpovídá svým polským kořenům?“ a „Vzdali jsme dostatečně velkou poctu knihám?“ zde byly uvedeny úmyslné narážky na první apríl, že?

#27 Manjack33
2.4.2021 | 0:31:47
Manjack33

#26 Manjack33: …*jako úmyslné…

2.4.2021 | 0:32:40
Svjatogor

#21 4391: Já to myslel vážně a tenhle týpek půjde do bordelu ve Vyzimě (něco jako Bogota v Raplovi) . Každému co jeho jest. ;-)

#30 4391
2.4.2021 | 0:39:15
Marty.m293

#24 FallenMaia: (Mám pocit, že už se fakt opakuju) Bohužel (pro mě), osobně mi to zkrátka vadí a závidím každému, kdo nezná předlohu nebo je mu to zkrátka jedno. Když to tam narvou a udělají tak z jedinečného fantasy další generický bordel, který by – nebýt proslulosti značky – nikoho ani nezaujal, tak mě to leda tak otráví. Udělat to třeba v Narnii nebo v nějakém poněkud bláznivějším světě, tak mi to zas tak nevadí. Tenhle konkrétní svět byl vždycky ohromně propracovaný a realistický (tuhle tu už píšu tak potřetí) a to se mi na něm právě líbilo. Nejen ten prostý příběh, ale i péče kolem. Dodnes si pamatuju tu dvoustranu věnovanou Koviru, která vypadal spíš jako učebnice dějepisu, než fantasy. Když to tam nahážou bez ladu a skladu všechno a všechny, tak mi to nabourává logiku světa a degraduje i ten příběh..

Tohle už jsem tu taky psal, ale jako vážně: zkus si na moment představit fantasy seriál inspirovaný třeba orientem: hudba, barvy, koření, noví bohové, tmavá kůže. Vedle toho Zaklínač – temnější slovanské fantasy s nádechem filosofie. Pak třeba zase něco moderního: fantasy land v moderní době. Oni prostě jen do všeho nacpou ta samá témata: ženy jsou objekty, černí jsou utlačování a i fantasy země vypadají a chovají se vždycky jako Amerika v 21.století. To už můžu rovnou koukat no ten Sex education (taky, že na něho koukám, ale…jednou je prostě v životě čas na SE a jindy zase na Zaklínače). Navíc tím musí uvolnit místo pro nové postavy a jejich „příběhy“, které jsou, ale ve výsledku fakt tragédie a kdyby těch pár minut věnovali raději přátelství mezi Geraltem a Marigoldem, bylo by to lepší.

No a poslední věc: tvrdíš, že hádat se tu na internetu je úplně zbytečné a jen si tím ubližujeme: S tou první části souhlasím bezvýhradně – nic to nezmění a je to na prd. S tou druhou úplně ne, protože se tu tak, alespoň můžu „ventilovat svůj hněv“. Až zmizí, bude to zřejmě znamenat, že jsem ztratil zájem o další značku, ale přinejmenším potom už se hádat nebudu. Jen pořád nějak nevím proč, když je to teda vlastně všechno jedno a nezáleží na tom, proč se tu s námi o tom hádáš ty? :)

2.4.2021 | 1:03:35
4391

#28 Svjatogor: Nenapadlo mě, že to myslíš vážně (to víš, ten apríl… ;-) čemu má člověk v takovej den věřit? :) ). Ok, tak to bych Riccarda neobsazoval (jinak nic proti němu, všichni jsme děti boží)

#25 Edvin69: Já jsem se do „nové roviny“ přehoupávat ani nemusel. Já to už od oznámení bral tak, že když to bude dělat Netflix, tak to bude asi trochu jiné, než bysme chtěli. Výsledek byl takový průměr, ale jelikož jsem čekal odpad, tak mě to příjemně překvapilo.

Já jsem hlavně diskuze na Edně přestal brát vážně (přestaň je brát taky vážně a taky zjistíš, že tě ten seriál až tolik nesere, když si ten shitstorm okolo nepřipouštíš). Napsat tu něco pozitivního v podstatě nemá smysl a akorát se to otočí zase v přestřelku negativních názorů. Napsal jsem třeba, že Marigold se Netflixu opravdu povedl, no hned začli lidi psát reakce že to teda ani prd, že ten herec neumí hrát (což je jen takový plácání do větru, když neřekneš ani jakou scénu zahrál podle tebe špatně). Pak se tu každá diskuze zvrhávala v soutěž, kdo udělá lepší vtípek na černochy, i když to absolutně nesouviselo s tématem… (konkrétně černochy jsem moc neřešil od samého začátku… vždyť to dělá Netflix).

Když jsem někdy napsal naopak něco negativního, že se mi třeba nelíbil konec první série, tak jsem zase byl jenom další hejtr. Přitom se k tomu ve skutečnosti stavím celkem neutrálně, ale má cenu to v týhle převážně negativní diskuzi někomu vysvětlovat? :)

Hele, ať si sem každej píše co chce, ale nějak se nedivím, že lidi s pozitivním názorem na Zaklínače z diskuzí odešli a zůstalo tu jen jádro rejpalů.

#32 Svjatogor #34 Edvin69 #35 AzurovyAzure77
2.4.2021 | 7:20:50
DC Expert

Tohle byl celý Apríl tvůrkyně nic takového neřekla, akorát chce zkazit celý seriál! Tý tvůrkyni je to úplně ukradený jenom dokud se sypou prachy, tak to dílo bude dál ničit.

2.4.2021 | 8:00:55
Svjatogor

#30 4391: Slovy AWOIAF je Peter Dinklage je natřikrát zlámanej bastard a jakou udělal kariéru s Tyrionem? Liz Carr (Fenn) nás nebude oslňovat svým artistickým uměním. CGI s maskou a kostymem představí hrbatého gnóna se cvikrem a klotovými rukávy. Bude se topit v moři lejster, udání, úplatků (a úplatků za přijetí úplatku). Po Geraltovi hodí sem tam razítkem. Nic moc parťák. Výsledkem bude něco jako bankéři v Harry Potterovi. Může to být dobrá role a hlavně, divák nebude citově vydírán. On zatleská hereckému výkonu a ne nějakým přitepleným kvótám na mrzáky. :-D

#24 FallenMaia: S prvním odstavcem 100% souhlas. Tohle není o nějaké nenávisti. Tohle je o zklamání. Možnou nenávist generují reklamní jalové kecy o respektování předlohy. Vždyť Laureen slibovala i (!) herce ze střední Evropy. A výsledek? Nula nula prd. Všechno je to UK / Austrálie / Kanada / Nový Zéland. Ze všeho CGI čpí papundeklový Disneyland. Je to škoda, protože Sapko píše jako Pratchett lomeno Pilipiuk. :-)

#33 Svjatogor
2.4.2021 | 9:45:56
Svjatogor

#32 Svjatogor: Bug. Nereaguji na příspěvek 24, ale 29. Prosím, nepřecházejme do osobní roviny. :-)

2.4.2021 | 9:50:31
Edvin69

#30 4391: „Marigold se Netflixu opravdu povedl“ No, tady s tebou na jednu stranu souhlasím, ale na druhou stranu zase ne.

Je pravda, že jádro postavy zvládnul zahrát dobře, ale ve scénaři naprosto zkonili jeho vztah s Geraltem. Já být netflixový Geralt, tak už bych Marigoldem dávno nakrmil první kikimoru co uvidím. V knihách jsou místa kde se chová jako šašek vyvážená rozumějšími momenty, kdy máme šanci poznat, že to není jen líný, nezodpovědný a otravný kurevník. V seriálu tyto momenty chybí a nedivím se, že každému kdo nečetl knihy a nehrál hry může připadat jako strašně otravná postava.

#37 4391
2.4.2021 | 13:23:21
AzurovyAzure77

#30 4391: Každý se s tím vyrovnává holt jinak. Já bych třeba tuplem nejradši nevídal žádné info související se seriálem a zachoval si tak svoje duševní zdraví :D jenže ono to nejde, když člověk rád diskutuje o hrách a knize, tak se do toho na fórech nevyhnutelně vmísí i příspěvky typu „Ten seriál je úžasnej“ nebo „Ta Triss je tak skvěle obsazená“, což vyžaduje hodně sebeovládání nad tím protočit oči a scrollovat dál. V poslední době se třeba snažím na to dívat trochu s nadhledem a spíš si z toho dělat legraci, ale jak vidíš, někdy to vyjde, někdy ne. Ono asi dost záleží, jak silný má člověk k Zaklínači vztah, od čehož se odvíjí i intenzita hejtu. Mám kamaráda, kterému je Zaklínač u zadku a pro změnu se hroutí nad brutálním gender swapem v Zeměploše, což zas netrápí mě. Dalo by se to přirovnat i k SW, kde je fandom oproti zaklínači zcela obrácený, kdo hejtuje je in, na fórech panuje všeobecná shoda ve stylu „sequely jsou trash“ a třeba i objektivně docela kvalitní sedmička je tam zatracována, přičemž každý kdo napíše pozitivní názor (třeba já) je ihned označován jak duševně chorý. Holt tvůrkyně zaklínače provedla velmi chytrý tah, když si jako cílovou skupinu stanovila namísto aktuálních fanoušků nenáročné diváky neznalé (v Americe relativně neznámých) knih, kterým stačí když na plátně pobíhá hezoun Cavill a seká hlavy příšerám, čímž si zajistila od těchto lidí silnou protekci v případě, že by si snad geeci dovolili nejásat nad jejími vymyšlenými přídavky.

#37 4391 #42 HellTsuku
2.4.2021 | 14:37:45
desaix

"Jak se máme vzdálit od knih, abychom zajistili, že tu budujeme naše vlastní postavy?“

Už ste sa tak vzdialili, že ste už v inej galaxii a ak existuje mnoho-vesmír, tak v inom vesmíre. A prosím nevolajte Lauren tvorkyňa, pretože nič netvorí. Lauren je showrunnerka, i to dosť úbohá.

Samozrejme, že sú ľudia nasratý, keď čakali zmrzlinu a dostali kocku ľadu.

2.4.2021 | 17:59:12
4391

#34 Edvin69: Jo, když to podáš takhle, tak ti musím dát za pravdu. Kdyby měla první série víc epizod a vešla by se do ní povídka „Trošku se obětovat“, tak by snad i nečtenáři pochopili, že Marigold není jen odbdoba Jar Jara ze SW a že se umí chovat vážně a proč je to nejlepší kámoš Geralta… Scénář je to, co seriálu škodí nejvíc a rozhodně za to může to zmiňované zkracování scénáře z 90 minut na hodinu (pak tu máme Brokilon bez Geralta, díky tomu nevěděli jak zakončit poslední díl, tak to zakončili Ciriinou WTF otázkou „Kdo je Yennefer?“, protože původní dialog z knih už nedával smysl). Proto neberu jako dobrou zprávu, že se bude zkracovat scénář i v druhé sérii :(

#35 AzurovyAzure77: Já osobně mám k Zaklínači dost kladnej vztah (jak jsem tu nedávno psal, je to můj nejoblíbenější fantasy svět. Prvně jsem viděl polský seriál, to bylo takový jakože „no dá se na to koukat“ a pak jsem tomu naprosto propadl, když jsem si přečetl knížky. Třeba universum Pána prstenů mě moc nebere). Vlastně i to je jeden z důvodů, proč jsem přestal tyhle diskuze brát přehnaně vážně, protože když tu někdo napíše, že si knížky přečetl díky seriálu a nevidí v tom rozdíl, tak ho sice moc nechápu, ale nemám náladu se s ním hádat. Beru to prostě jako jeho názor, na který máme každý právo (tedy jak říkáš, brát to s nadhledem ;-) ). No a taky nejsem svatej, někdy se nechám strhnout a napíšu tu nějakou kravinu (jako naposled tady, s tím Riccardem), takže beru s nadhledem i výstřelky jiných diskutérů ;-)

No a s tím SW si trochu pamatuju, jak jsi to schytal i tady… sice nejsem kdovíjakej fanda sequelu SW, ale tohle jsem taky bral jako tvůj názor a necítil jsem potřebu tě přesvědčovat, že nemáš pravdu. Za sebe ti můžu říct, že podle mě byla kromě 7. epizody dobrá i ta osmá a zkazilo se to až při devátý, kde to nedokázali důstojně zakončit (tohle taky není zrovna většinový názor, většina lidí hejtuje už tu osmou, což podpořil i Mark Hamill, když řekl, že se mu nelíbí, co udělali s postavou Luka). Nebejt tý devátý epizody, mohly ty filmy bejt celkem v pohodě…

#38 Edvin69
2.4.2021 | 20:54:50
Edvin69

#37 4391: Jako, já si myslím že seriál už totálně zkonili i vztah mezi Ciri a Yennefer. V knihách se k ní dostala ještě hodně mladá, neznalá světa, nevinná a začala ji považovat za svou (adoptivní) matku a dokonce ji tak i oslovovala. Ale když v té době cca desetiletou Ciri hraje dvacetiletá herečka… Tady jim už žádnou nevinnost nežeru a jejich vztah který má v knihách dost velkou roli je zničený. Pokud se to tam pokusí nějak uměle našroubovat, tak to bude vypadat hloupě a nepřirozeně. V tuhle chvíli bych už spíše uvěřil, že se Ciri do Geralta zamiluje a bude na Yennefer žárlit.

Můj nejoblíbenější fantasy svět je Forgotten Realms. Zaklínač se dělí o druhé místo se Zeměplochou. A je to přesně jak říkáš. Čím kladnější má člověk k danému universu vztah, tím nasranější je, když vidí, jak ho někdo przní. Teď už jsem to ale přešel a naučil jsem se seriál brát jako něco, co s knihami/hrami nejde absolutně nijak spojovat. Každopádně, seriál pojal tak masivní množství věcí tak neuvěřitelně špatně (a spoustu věcí dělají špatně úmyslně), až už to přestává být smutné a začíná to být vtipné.

2.4.2021 | 23:35:36
Janeqq

Já seriózně začínám mít pocit, že seriálový Witcher aspiruje na nejhorší fanbase za posledních několik let. Tak pičiozní komunitu jsem nikdy nikde neviděl. A že jsou tu horší seriály, na který mají lidi pyskovat. Ať už je to TWD, či cokoliv jiného. Ale to, co člověk najde tady pod Witcherem, to nemá obdob. Měli byste se chytit za rypáky a trošku přemýšlet. Lidi, kteří tu píčují na kdejaký detail nebo černou postavu, která se neshoduje s tím, co četli v knihách nebo hráli ve hře – to je opravdu k smíchu.

#40 desaix #41 Zilwicky #46 Norbit882
3.4.2021 | 0:05:19
desaix

#39 Janeqq: Možno to je tým, že väčšina komentárov je od ľudí ktorí sa nedajú označiť ako „fanbase“ seriálu, ale skôr milovníci knižnej predlohy. Práve kôli tomu že má knižný Zaklínač takú popularitu v našich končinách sú tu tak dlhé diskusie, čo je pre túto stránku len pozitívne, takže ak sa ti nepáči ako je tu tento „skôst“ kritizovaný, máš plné právo to nesledovať a zbaliť si tie svoje morálne poučky a vypadnúť.

#41 Zilwicky
3.4.2021 | 6:50:49
Zilwicky

#40 desaix: Perfektne napísané :)
#39 Janeqq: Veľký rozdiel je tu ten že toto nie je len „seriál“ ale adaptácia kníh. Možno keby si si chytil vlastný rypák a trosku popremýšľal nad tým tak by si tu nenapísal túto sprostosť ;)

3.4.2021 | 8:59:38
HellTsuku

#35 AzurovyAzure77: Zrovna já patřím k těm co sedmičku nesnáší, a důvod je že ej to jen remake čtyřky,, mohli začít s čistým štítem, kdy se mohla pořád obnovovat Republika a řád Jedi, ne udělali to co už bylo a hotovo. Naopak třeba osmičku jsem měl rád, přinesla něco nového. Pro mě bohužel tak zůstávají Legends Canon a Disney Wars jako fanfikce, ne zrovna dobrých autorů.

Ach ano seriál Witcher je sra… a už jen z toho důvodů, že jsou tedy černoši v rolích kde by neměli co dělat (Fringilla např.) Ale třeba takovej Marigold je dobrej, byť jeho vztah s Geraltem je v seriálu na prd.

3.4.2021 | 11:55:09
Lolamoon

Ja si adaptáciu predstavujem tak, že za zoberú a nechajú dobré veci z kníh a zmenia/upravia sa tie horšie veci. Séria Zaklínač nie je majstrovské knižné dielo a sú tam veci, ktoré sa môžu jemne pozmeniť a upraviť a bolo by to lepšie. Bohužiaľ, ale v tomto prevedení pozmenili to najlepšie a urobili ešte horšie veci. Pri tom poviedky pokladám za najlepšie a vhodné na jednotlivé časti. A predsa, keď sa ide sfilmovať úspešná kniha, tak aká je to logika zásadne meniť ju tak výrazne, aby z toho bolo niečo iné a často krát je výsledok zlý…Lauren Schmidt Hissrich je rovnaký prípad ako tvorkyňa Upírskych denníkov, jeden zlý nápad za druhým až je to katastrofa…

3.4.2021 | 11:58:00
Svjatogor

Kvalita se pozná jednoduše. Co je dobré, je parodováno (připomínám, že není parodie jako parodie), přezpíváno, přeskaldováno (to je třeba můj případ), přeanimováno, přehráno, pře… Zkrátka, hodně lidí si dá tu námahu a nechá se popostrčit k něčemu. Pořád mám v záložkách „Game Of Thrones“ Ultimate Birthday Rap Battle ORIGINAL. Sem nepatří remixy, kolikrát udělá Geralt: hmpf.

Myslím si, že tento Zaklínač je hodně za očekáváním. A proč? Tito tvůrci jsou pečliví dříči. Když už něco dělají, tak pořádně a snaží se zahrát velký divadýlko. Za málo šušňů! Jeden dron, kamera v zrcadlovce, Adobe AfterEffects / Blender, kostýmy a něco šminek. Klobouček za každý fan film s délkou nad 5 minut. 90% z nich jsou čtenáři. A adaptaci od Netflixu lajkují PŘEVÁŽNĚ nečtenáři.

Pokud něco vzniká, svůj vizuál čerpá z knih / her. Tož tak. :-)

#45 Darnwell
3.4.2021 | 16:03:05
Darnwell

#44 Svjatogor: Zdar skalde, kvalita se pozná jednoduše mám choutky začít vykrádat. Tady, nada ;-)

4.4.2021 | 19:56:41
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama