Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Seriál vs. kniha: Konec světa

Seriál vs. kniha: Konec světa

V pořadí druhá epizoda seriálu zpracovala povídku Konec světa, kterou tvůrci osekali na minimum. Jak vypadalo setkání s Marigoldem v knihách? Co všechno zůstalo v příběhu zachováno a jakých změn jsme se ke všemu dočkali?

20 0
4.1.2020

Stejně jako povídka, tak i adaptace Konce světa začíná v krčmě v Horní Posadě nacházející se v Údolí květů, ale to je tak vše, co mají tyto dva úvody společné. Tvůrci seriálu nám chtěli samozřejmě ukázat setkání Geralta s Marigoldem, které proběhlo za jiných okolností, ale stalo se chvíli předtím, než se nově seznámená dvojice do Dol Blathanna vydala. Seznámení barda a zaklínače máme ve zkratce popsané v páté části Hlasu rozumu, kde je řečeno, že se v Guletě Marigold vyspal s dívkou, jejíž bratři s tím ale nesouhlasili a Marigolda chtěli potrestat. A proto se hrdý Julian přilepil na nám známého lovce příšer, jelikož potřeboval někoho, kdo by jej ochránil.

Seriál na to šel samozřejmě jinak, protože by tvůrci museli vybudovat kolem Gulety celou zápletku. Marigold tedy zpívá jednu ze svých písní a Geralt je jediný host, který ji neokomentuje, tak si k němu bard přisedne a ptá se jej na jeho názor. Přijetí zakázky na čerta/ďábla také proběhlo úplně jinak. Zatímco v knize vysvětlují Marigold a Geralt místnímu starostovi, co zaklínačské řemeslo vlastně představuje, v seriálu přijde se zakázkou přímo jeden z hostů v podniku.

Údolí květů svému popisu vůbec neodpovídá.

Jelikož touhle dobou ale Geralt s Marigoldem nemají nijak rozvinutý vztah, snaží se s ním bard dále seznámit během výpravy. Někteří diváci se možná pozastavili nad zpracováním této údajně květnaté oblasti, které působí spíše jako vyprahlá krajina, což k samotnému popisu zcela nesedí, ale ani starší polská verze se tehdy nijak nevyznamenala.

Pátrání po údajném čertovi bylo v knihách samozřejmě delší a probíhalo v konopných houštinách, zatímco v seriálu se Geralt zastaví u první křoviny a čerta tam nalezne. Vynechána je tak samozřejmě i pasáž, kdy zaklínač zjistí, že mu lidé přináší obětiny a místo debaty s tímto tvorem na ně v seriálu bytost hned zaútočí. Vrhání železných kuliček je také omezeno na minimum.

Torque v seriálu působí jen jako jedna z mnoha obyčejných příšer.

Jak jsme již zmínili, tvůrci celé zadání zakázky zjednodušili, tudíž je i Geraltův návrat k vesničanům a jeho požadování vysvětlení vynecháno. V seriálu tak není řečeno, jak dlouho s čertem již vesničané zápolí ani jaké metody k jeho vyhnání vyzkoušeli. V obou verzích příběhu je nakonec potvrzeno, že se jedná o sylvána, ale zatímco se s ním Geralt v povídce setká několikrát a dojde i na hádanku, seriálové zpracování nechá zaklínače zajmout již po prvním střetnutí.

Velice krátce jsme se v seriálu zdrželi i v zajetí elfů, kdy i zde dojde ke zničení Marigoldovy loutny. Sylván Torque je tak ve výsledku méně lidský a nesnaží se tedy elfy přesvědčit, aby zajatcům neubližovali a nezabíjeli je. Seriál to tak odbude pouze v pár větách a my nemáme tak možnost vidět scény, kdy Torque mění stranu a říká, že se k elfům neměl přidávat. Celé propuštění je tak navíc zpracováno také jinak a v seriálu za něj může poděkovat své obrácené psychologii, jak to nazval Marigold. Loutnu zde navíc Marigold dostal od Filavandrela a nikoliv od Toruviel.

Líbilo se vám seriálové zpracování Konce světa? Co z povídky podle vás měli tvůrci seriálu zachovat?

Foto: Netflix

Diskuze /50

Wolfinator1

Jako je to osekaný příběh hodně no, a pokud jde o dobré vyprávění této povídky je lepší starý polský seriál, ale celkově v konceptu tohoto seriálu to bylo v pohodě.

4.1.2020 | 15:08:15
Svjatogor

Po čerstvém přečtení povídky dávám této epizodě krásných 3/10. :-\

#25 Sn0wy
4.1.2020 | 15:31:00
Pokerek

Tak doufejme, že protentokrát zůstane diskuzní sekce klidným místem vedoucím k opravdu plodným a racionálním diskuzím :D Jinak z dílu jsem byl solidně zklamán, tato povídka měla co nabídnout, ale tvůrci se rozhodli jí takhle zle osekat. Shame :/

4.1.2020 | 15:42:06
Tartaros

Za mě osobně nejhůře zpracovaná povídka ze všech. Vynechali a překroutili toho spoustu …

4.1.2020 | 15:49:50
Makavelina

Tenhle díl co se týče srovnání s povídkou byl pro mě největším zklamáním. Tešila jsem se na krásné elfy, Polní pannu, a prd… :( Ještě že Marigold je aspoň zábavná postava.

4.1.2020 | 17:03:53
Violet

Knihy budou vždy lepší, to nám stále dokazují.
Je škoda, jak to celý popohání. Pokud budou takto pokračovat, tak jak by chtěli natočit 20 řad? Z čeho? Měli se povídkám věnovat víc a určitě by měli větší úspěch. Na elfy a předání loutny jsem se těšila a nic.

4.1.2020 | 18:35:19
FallenMaia

Ja som asi prišiel na to že si z tých kníh toho hrozne veľa nepamätám pretože ľudia sa tu sťažujú na veci ktoré mi nič nehovoria a to som tie knižky všetky čítal, ale ono je to asi aj dobre pretože čím menej si pamätám knihy tým viac sa mi páčil seriál a nemusím riešiť čo tám nebolo a čo všetko vynechali. Za mňa fajn, nebol to ten najlepší diel ale ani ma nenudil ;)

#8 Violet #10 Svjatogor
4.1.2020 | 18:40:29
Violet

#7 FallenMaia: Ale ono to není špatný, mě se to třeba hodně líbí. Ale nesmím srovnávat s knihama, protože opravdu je to šíleně ořezané:) A kdyby zmírnili tempo, nic se neděje. I tak, Geralt ❤️ je perfektní.

#13 FallenMaia
4.1.2020 | 18:53:40
bublifuk

Co říct? Přijde mi, že tvůrci seriálu mají fascinující schopnost odignorovat v převáděných povídkách vždy jejich úhelný kámen. A chudák autor článku to pak odnese s nimi.

Ale zkusme se žít do role scénáristů: „Máme na to zhruba dvacet minut. Proveďme si inventuru děje a postav. 1) Seznámení s Marigoldem – důležité pro budoucí seriál jako celek. 2) elfové – potřebujeme je ukázat. Vlastně musíme je do celého seriálu smysluplně uvést. Navíc rezonují v tomto příběhu s historií severoamerických indiánů (kterážto rovina je skutečně jen velmi cudně naznačena, ale předpokládejme, že americké publikum "ví“. 3) Sylván a jeho kuličky – pro seriál jako celek nepodstatný, ale je ústřední postavou, kolem níž je vybudována zápletka. Bez něj ta povídka přestává existovat. Je NÁDOBOU, do níž je přimícháván obsah, kmen, na nějž jsou napojeny větve. Navíc tvůrci potřebovali ukázat, že Geralt zabíjí jen tupé netvory, nikoliv bytosti obdařené intelektem. 4) Vesničané a jejich „Kniha“ s hlavní „kněžkou“. 5) Mladá dívka (němá učednice) a Živa v jedné osobě, jež udržuje v údolí PO GENERACE nenápadně rovnováhu manipulací vesničanů ve prospěch všech (a jíž do těchto snah hodili vidle elfové, jimž se ovšem ne moc divíme). Velmi zajímavá je tam pak i otázka „čtení knihy“, kdy se tato stává pouhým předmětem bezmyšlenkového ritu, prosté nápovědy. Vědění, poznání v údolí květů zdegenerovalo v podřízení se zemědělskému cyklu. To, co nám zbude v povídce po oloupání všech těch vrstev z „jdu tam a udělám to a střetnu se s tím“ jako malá perla je v seriálu jednoduše odhozeno, neboť na to není prostor. Protože z hlediska dalšího směřovaní seriálu jde o zbytečnou a nikam nevedoucí linku. Dokázat zachovat vedle jádra povídky i její atributy na daném prostoru by vyžadovalo skutečného génia, pokud by to bylo vůbec možné. (Řešení vidím opět jen ve zrušení linií Yen a Ciri, či zásah do struktury seriálu. Aby jedna epizoda přestala být zároveň jednou povídkou (tak to, ostatně, učinili i Poláci, kdy třeba řezničina v Blavikinu přechází plynule z epizody jedné do epizody druhé).

Ač jsem se na postavu Živy těšil snad nejvíce (a v mých představách jsem ji viděl v podobě od realistické (dívka ve vsi) po secesní (bohyně)), mám pochopení pro seriálové tvůrce. Vždycky mne ale bude tato ztráta mrzet. Už proto, že v tomto místě byl Szapkáč snad nejlyričtější a zároveň „nejslovanštější“. Ale, bohužel, v daném bodě, na rozdíl od Menšího zla, navíc by zde úprava nebyla řešitelná tak snadno. Zde povídka opět doplácí na rozhodnutí tvůrců zvýšit dramatičnost seriálu jeho rámováním do více časových rovin a předvedení originů dalších postav.

Ale než to úplně zavrhneme, v podstatě nedělají tvůrci na formální úrovni nic, co by v první knize nedělal Szapkáč sám, kde jsou jednotlivé povídky rámovány příběhem Hlasu rozumu. Rozdíl je jen v tom, že Hlas Rozumu prohlubuje hlavní postavu – Geralta, Linka Ciri prohlubuje…

…hlavní postavu, totiž Ciru. Celý paradox seriálu Witcher a jeho srovnávání s povídkovými cykly o Geraltovi je v tom, že hlavním hrdinou seriálu není ve skutečnosti Geralt, ale Ciri. Hlavní linií není ta linka Geraldova, ale linka malé princezny na útěku. Ta ostatně představuje ZÁROVEŇ celou HLAVNÍ ČASOVOU LINII SERIÁLU, ono „teď“ z hlediska dalších dějů. Seriál je příběh budoucí zaklínačky. Ne Geraltův. Jednotlivé povídky jsou z hlediska kompozice série reálně jen Geraldovým originem. Plní stejnou roli, jako příběh Yen. Jen my jsme zvyklí (a přirozeně) hledat tu hlavní postavu v Geraltovi a v těch jeho příbězích… Což mi i dává vysvětlení, proč jsem nakonec k seriálu jako celku mnohem shovívajvější, než k jednotlivým epizodám.

Takže za mě tak. Omlouvám se za mnohomluvnost. Vlastně jsem, koukám, zplodil malý článek.

#43 Hzjena
4.1.2020 | 18:53:59
Svjatogor

#7 FallenMaia: To jsi šťastný Maia. Kolik Věků minulo z časů, když jsi dočetl první (povídkovou) knížku? Nebyl v té době Melkor stále jenom nezbedným teenagerem, jenž kazil Hudbu? xD xD xD

#11 Violet #12 FallenMaia
4.1.2020 | 19:00:05
Violet

#10 Svjatogor: Pro hodně fanoušků je to ale taky skvělý počin;) Nechápu sice proč tak spěchají, ale nebudu to hodnotit jako brak, jen protože to nesedí ke knihám. Brak to tedy rozhodně není.

#25 Sn0wy
4.1.2020 | 19:08:18
FallenMaia

#10 Svjatogor: Ojoj, mnoho Věků, mnoho ;) To mi ešte stránky kníh osvetlovalo svetlo z Valinorských stromov Ach jsem starý, Svjatogore… Připadám si jako když se kousek másla namaže na príliš veľký krajíc… :D

4.1.2020 | 19:19:17
FallenMaia

#8 Violet: Geralt je výborný, keď už kvôli ničomu inému tak kvôli Cavillovi sa na to oplatí pozerať, ten chlap odvádza neskutočnú robotu, jedna z jeho najlepších rolí ;)

Ale vyzdvihnúť musím aj Yennefer, na to ako to spočiatku vyzeralo a ako jej veľa ľudí neverilo tak to Anya zvládla perfektne, je to presne tá Yennefer ktorú som chcel vidieť ;)

#14 Violet
4.1.2020 | 19:26:51
Violet

#13 FallenMaia: ❤️ Hmmm :D

4.1.2020 | 19:59:23
surky3

Samotnej základ týhle povídky je až naprosto přehnaná hrdost elfů. No a to tu dost brutálně osekaly. Je to škoda. Stačilo tomu přidat 5 minut a udělat rozuzlení potom co je chytili a mohlo to bejt všechno jinak. Co mě štve ale ještě víc je, že jsme neviděli jak Jaskier dostal novou loutnu. Tím mě fakt nasrali! Celkově to co v tom dílu je není špatné, ale něco tam chybí!

#16 Violet #18 bublifuk
4.1.2020 | 20:00:52
Violet

#15 surky3: Ano, loutna. To je prostě ❤️ To se vynechat nemělo.

4.1.2020 | 20:04:27
mirako

Předání nějaké loutny je jedno.. Chybělo tam plno důležitějších věcí.. :/

#19 Violet
4.1.2020 | 20:36:38
bublifuk

#15 surky3: Já si myslím, že je to s tou „naprosto přehnanou hrdostí“ trochu složitější. Opravdu použij analogii se severoamerickými indiány. Přišli Evropané (lidé), kteří je vytlačili do nehostinných rezervací. Ano, mohli by se obléknout do evropského / lidského oblečení a snažit se živit jako evropané/lidé. Ale byli by pak stále ještě elfy/indiány? A opravdu by se pak stali evropany/lidmi? Všichni víme, že nikoliv. Že to tak nebylo ani v reálném světě, ani v tom Szapkowského. Že nejlepší, v co mohli doufat bude, že budou žít na perifériích v karavanech a předvádět za pár šušňů turistům z Nilfgaardu své národní zvyky a tance – existuje větší ztráta hrdosti? A je ta hrdost přehnaná?)

#20 surky3
4.1.2020 | 20:38:21
Violet

#17 mirako: No tím vystříháním ta povídka ztratila úplně svoje kouzlo

4.1.2020 | 20:39:26
surky3

#18 bublifuk: Pokud tvoji lidi hladoví a jediné co jim brání se z toho dostat je hrdost, tak ano jedná se o přehnanou hrdost. Elfové už v této době nejsou středem světa. Gerald to řekl jasně v knize, když se ho Filevandrel ptal jak se mu žije mezi lidmi – „snažím se žít s lidmi protože musím“ … „pochopil jsem, že slunce svítí jinak, protože se něco mění a já nejsem středem těch změn.“ … „je nutno příjmout skutečnost elfe“. Následoval rozhovor kdy soužití s lidma přirovnal Fil. k soužití se všima a hmyzem… Nemusí se jim nynější stav líbit, nemusí to být fér ale taková je realita. A buď se přizpůsobí nebo ne. Nemusí zůstat na stejným místě. Můžou klidně odejít. Každopádně je lepší něco udělat než pomalu vyhladovět. Případně jak bylo řečeně těsně před vyhladověním zemřít vznešenou smrtí tim, že zaútočí na lidi. Jinak opravdu skončí jako indiáni. V podstatě vyhlazení. Zároveň u elfů je asi i problém jejich dlouhověkost a to že si nesou v sobě třeba i křivdu která byla proti nim spáchaná třeba před 100 lety. Celkově je to ale jednoduché. Buď překousnou svoji hrdost a přizpůsobí se nebo vyhynou. Na nic jinýho už sílu nemají.

#22 bublifuk
4.1.2020 | 21:36:26
Tamy Happy

No jo, bylo to takové divné a vůbec to nevyznělo, jak to mělo vyznít. Ale mě zklamali hlavně Elfové. U Sapkowského to sice nejsou taková zlatíčka jako třeba u Tolkiena. Ale přece jsem je čekala hezčí a zajímavější. Na to že by v komplexu měli hrát docela důležitou roli toho z nich mnoho ukázáno nebylo.

4.1.2020 | 22:17:58
bublifuk

#20 surky3: Jasně. To je ta tragédie poražených. A zároveň volba, dá-li se to volbou vůbec zvát.

Ber to jako vědomou hyperbolu, ale v podstatě neříká nic než toto: „Dnes stojí každý elf i každá elfka před volbou: buď se dát cestou, kterou jde dnešní zákonná vláda a tím zajistit klid a slibnou budoucnost, nebo následovat Filavandrela krvavého, který bezpečně tisíce a tisíce elfů dopraví na onen svět.“

Dosaď si do toho výroku místo elfů slovo Čech a místo Filavandrela jméno Beneš a do autorství Emanuel Moravec a hned má ta rozumná věta jiný nádech.

Geralt bude na konci samozřejmě stejně jako ti elfové. Jinde o tom sám přemýšlí – dojdou příšery a jaký pak čeká zaklínače osud?

Ale jinak samozřejmě souhlasím, má-li se identita odvíjet od „nedělám nic“, je to samozřejmě chyba. Jen ta reálná historie učí, že když násilně usadíš kočovníky, nedostaneš z nich lidi spjaté se zemí. Když lovcům sebereš stáda, nestanou se duší zemědělcem… Berme to tak, že právě v tom je Szapkáč výborný – nedává jednoduché pravdy ani odpovědi.

4.1.2020 | 22:22:28
Faustus

tohle je asi nejhorsi dill serie no …

4.1.2020 | 22:22:46
Sctyri

Příšerně zbytečně urychlený a ve výsledku všechno vyzní o ničem. Totálně zkurvený zpracování na úkor jiných zbytečností, který nikoho nezajímali.

4.1.2020 | 23:21:28
Sn0wy

#11 Violet: #2 Svjatogor: Promiň, ale bohužel je. Souhlasím se Svjatogorem. Max 3/10. Tím jak to urychlili povídku Konec světa zabili. Nedávala smysl a určitě nevystihla to o čem je. Ok, ukázali, že existují elfové. A dál? Setkání s Marigoldem… heh. Ten Sylván vypadal asi tak, jak ho Geralt sám popsal. Studená sprcha po celkem povedeném prvním díle.

5.1.2020 | 0:29:49
surky3

Hele ještě někdo si pouští furt do kola „Toss A Coin To Your Witcher“ nebo jenom já ? :D

#27 FallenMaia
5.1.2020 | 8:52:17
FallenMaia

#26 surky3: Ja si dokola púšťam The Song of the White Wolf, parádička a ku koncu ako sa to rozbehne ;)

https://www.youtube.com/watch?…

a celkom často aj Renfri's Theme

https://www.youtube.com/watch?…

Toss a Coin to Your Witcher ma nejak nezaujalo, je to fajn song ale že by som ho počúval dokola to nie.

5.1.2020 | 10:23:01
desaix

Nebudem opakovať to čo už tu povedali Violet,Sn0wy,Sc­tyri… , že je celý príbeh uponáhľaný, k tomu nie je čo dodať je to tak,a to i v ďalších častiach. Skôr ide o to prečo to tak je. Dôvod je jasný a je ním posilnenie role Yennefer a Ciri. Ten čas ktorý seriál venuje transformácii Yen a nepodstatnému blúdeniu Ciri, museli scenáristi niekde ušetriť. Práve preto som ešte pred uvedením seriálu hovoril, že by bolo možno najlepšie ak by v prvej sérii Yen a Ciri vôbec neboli a dej by sa sústreďoval na Geralta. Mimochodom v pôvodnej prvej zbierke poviedok „Strieborný meč“ Yen a Ciri vôbec nie sú.

#29 FallenMaia
5.1.2020 | 11:17:20
FallenMaia

#28 desaix: On to ten Sapkowski dosť na prt napísal, ja už som to tu riešil minule, on najskôr vymyslel Geralta a na neho nalepoval postupne ďalšie postavy a rozširoval svet, lenže neskôr sa dopracoval k tomu že napríklad taká Ciri je v knihách dôležitejšia postava ako samotný Geralt, ak by aj on tlačil od začiatku do popredia príbeh Ciri a nie nejaké nepodstatné poviedky tak by sme teraz nemali takéto problémy, on si to aj neskôr uvedomil, preto začal písať ságu ;) To je vlastne podobný príklad ako pri Tolkienovi, Hobit (s ktorým začal) bol len taká rozprávka pre deti a prsteň tam nehral žiadnu podstatnú úlohu a keď ho vydavateľstvo požiadalo o pokračovanie tak napísal Pána Prsteňov pri ktorom Hobit vyzerá ako jednoduchá poviedka :D

V Netflixe sa rozhodli že začnú pekne od začiatku od poviedok, čo je aj rozumné pretože keby začali od Krvi elfov tak by to nebolo ono. Lenže potrebovali do toho nejak zakomponovať aj príbeh Yennefer aj Ciri už od prvého dielu, keďže sú to hlavné postavy. Za mňa ak by Yennefer a Ciri úplne vynechali a nechali ako ústrednú postavu Geralta tak by to nebolo tak zaujímavé, klasický epizodický seriál, celý dej by sa točil len okolo jednej postavy, ktorá by každú časť zažívala nové a nové dobrodružstvo.

#31 Violet
5.1.2020 | 12:20:56
Freedom!cz

V které povídce se poprvé setkává Marigold s Geraltem v knižní předloze?

#33 bublifuk #34 bublifuk
5.1.2020 | 12:25:39
Violet

#29 FallenMaia: Hercules :D

Ale jde spíš o to, že třeba Ciri je úplně zbytečně natahovaná, kdyby něco ubrali, mohli dát věcí který tam chybí tady všem. A nebo opravdu stačilo to natáhnout na víc epizod. Problém vyřešen.
Ale tady asi někdo nastínil příběh Yenn a Ciri na papír a do jejich začátku nacpali co nejvíc a tak to i hodně ořezali. Tak to působí. A je to úplně zbytečné :)

#32 FallenMaia
5.1.2020 | 13:09:29
FallenMaia

#31 Violet: To je pravda, mohli kľudne natočiť klasických 10 epizód.

5.1.2020 | 13:21:36
bublifuk

#30 Freedom!cz: To je složitější. Ve sbírce „Poslední přání“, což můžeme označit za poslední oficiální podobu prvních příběhů ;) ) se Marigold objevuje chronologicky poprvé právě v povídce Konec světa, která je v knize předposlední. Marigold v něm už zaklínače doprovází, nikoliv že by se seznamovali. Ale poprvé vystupuje zároveň i v povídce Hlas rozumu jako jeho dlouholetý přítel, která celou knihu rámuje (je rozsekaná mezi jednotlivé povídky), chronologicky patří za Zaklínače, neboť se v ní Geralt zotavuje se střetnutí se Strigou z povídky Zaklínač. V ní ovšem vystupuje Marigold také již jako dávný Geraltův přítel. Jinými slovy, Geralt se v knihách s Marigoldem zná již „odedávna“.

Vlastně – ten proces seznámení se byl v seriálu navíc. Holt potřebovali Marigolda nějak představit. I když přátelské přivítání by, myslím, také stačilo.

5.1.2020 | 13:42:03
bublifuk

#30 Freedom!cz: Jinak to autor tohoto článku vlastně popisuje přesně. V té povídce Hlas rozumu si jen Marigold s Geraltem o svém prvním setkání vyprávějí a výslovně zazní, že k němu došlo krátce PŘED událostmi popsanými v povídce Konec světa. A jelikož se v Hranici možností Geralt léčí z pokousání Strigou, je zjevné, že se povídka Konec světa musela odehrát před povídkou Zaklínač.Ergo kladívko, v knize povídky NEJSOU řazeny nutně chronologicky. V seriálu se o to pokusili.

#35 FallenMaia #38 bublifuk
5.1.2020 | 13:53:45
FallenMaia

#34 bublifuk: Takto by to „vraj“ malo chronologicky nasledovať za sebou, je tam už zakomponovaná aj Burková Sezóna, tak neviem:

https://preview.redd.it/…jhq14v11.png?…

#37 bublifuk #50 bublifuk
5.1.2020 | 14:08:15
mateSKAtes

Koukám že se asi všichni shodneme že 8 epizod bylo málo :D sice neznám předlohu ale kdyby to natáhli tak na těch 12 bylo by to idealní.

5.1.2020 | 14:32:41
bublifuk

#35 FallenMaia: V takovém případě (pokud vynechané povídky už nevyužijí) by byly v seriálu prohozeny oproti tvému odkazu povídka Zaklínač a Poslední přání. Pokud by tomu pak bylo, tak by to asi zdůvodnili tím, že potřebovali, aby se Geralt s Yen setkali až poté, co bude o minulosti Yen řečeno vše. Což prostě dřív nestihli. A asi na tom bude, protože v Hlase rozumu již má Geralt k Yen vytvořený vztah („Ničím již nepřipomínala… Yennefer.“) stejně jako přemítá o Cintře, že se zachoval proti rozumu a „přivázal si na krk smyčku“, nikdy se tam nevrátí a " Hm, jestliže dobře počítám, muselo se to dítě narodit v květnu, někdy kolem svátku Belleteynu. Kdyby to tak opravdu bylo, měli bychom co činit s podivuhodnou shodou okolnosti. Protože Yennefer se také narodila o Belleteynu…".

Takže jo, to pořadí na tom odkaze asi sedí. V seriálu dvě povídky prohodili.

5.1.2020 | 16:32:12
bublifuk

#34 bublifuk: V „Hlasu rozumu“ se léčí… Ne v Hranici možností… Někdy mi ta možnost editace vlastních chyb fakt chybí…

#39 FallenMaia
5.1.2020 | 16:53:19
FallenMaia

#38 bublifuk: Ano, „Poslední Přání“ sa určite odohráva pred „Zaklínačom“ pretože na konci „Búrkovej Sezóny“ kde už sa s Yennefer dobre poznajú, odchádza zabiť Strigu čiže tieto dve poviedky Netflix prehodil ;) Ale ospravedlňuje ich to že v knihách je to tiež prehodené a ono to asi nieje nejak podstatné kedy sa čo odhrávalo. Dokonce tu bol aj článok o tom že ešte hodlajú nejaké poviedky využiť aj v druhej sezóne behom toto ako budú s Ciri cestovať na Kaer Morhen, myslím že konkrétne tu bola spomínaná poviedka „Zrnko pravdy“ ktorá je dokonca úplne prvá podľa toho rebríčku a rovnako by sa mala ešte objaviť aj poviedka „Střípek ledu“ keďže je to stále medzi Geraltom, Yennefer a Istreddom nevyriešné ;)

#40 bublifuk
5.1.2020 | 20:02:52
bublifuk

#39 FallenMaia: Každopádně původní dotaz směřoval k tomu, kdy se Marigold poprvé setkal se zaklínačem v knize, je vyřešená. Ve vnitřní chronologii světa těsně před událostmi v Údolí květů (tedy Netflix se od toho neuchýlil). Z hlediska toho, kdy se s ním setká čtenář mající v ruce v poslední vydání sborníku, je to v povídce Hlas rozumu.

Jinak osobně nemám s tém prohozením pořadí Netflixem problém. A jsem i rád, že se vrátí třeba ke Zrnku pravdy, protože ta je též velmi silná. Teď jde jen o to, zda jim její poselství opět neuteče ;) Střípek ledu, myslím, bude použitý určitě, nakonec si pro něj připravovali v první sérii půdu v originu s Yen. Jen holt musejí dát zase Geralta s Yen dohromady (což asi musejí), v nejhorším se nějaká ta retrospektiva vždycky najde a ukážou, co se dělo "mezi Posledním přáním a Hranicí možností.

Mimochodem, když Geralt vešel v Hranici možností do stanu, měl jsem nutkání zvolat: „Uvnitř je větší než z venku!“ Naštěstí ten stan nebyl modrý a nebyl ze dřeva a neměl na sobě nápis POLICE BOX.

5.1.2020 | 20:41:53
DC Expert

Ten Merigold byl nejhorší herec! Vůbec do té role neseděl! Co se týče knih a her tak měl Merigold samé bejvalky a ženský. Tenhle se chová jak trouba.

6.1.2020 | 9:56:04
DC Expert

V tom seriálu Merigold vypadá jak namachrovaný cápek.

6.1.2020 | 9:58:22
Hzjena

#9 bublifuk: Ano tohle všechno je pravda, ale s tím rozdílem, že Sapkowski tohle dílo stvořil jako hubiče nestvůt Zaklínače v povídkovích příbězích, které později sjednotil. Po přijetí této filozofie se odhodlal publikovat sbírku příběhů. Nakonec (né proto že se zamiloval do náctilété slečny) rozvedl příběh, s tím že doplnil hystorii Geralta a navázal na ,,Ježka,, a jeho linii s Ciri a uvedl veleznámé dílo -Sága Zaklínače- která se z 70% podílí na Ciri a z 30% na Geraltovi…Tzn, že obě dějové linky vedli k dítěti štěstěny (i když to byla dívka). Ano, hlavní děj ságy se točí okolo Ciri, ale Geralt stejnak bojuje proti předurčení a tím vznikají krásné dějové zvraty. Ale na netflixu maximáně dějové zvratky.....

#47 bublifuk
7.1.2020 | 0:58:06
Hzjena

Zajímavé je, že poláci před dvaceti lety dokázali víc než Netsyfilis s vysokým rozpočtem a mnohem lepší možností výberu herců…Kde se asi stala chyba? (Určitě to nebude chyba scénáře)

#45 FallenMaia
7.1.2020 | 1:14:05
FallenMaia

#44 Hzjena: No tak ak myslíš ten polský seriál tak to za mňa ani náhodou, ja som to nebol schopný dopozerať, veď to vyzeralo otrasne, herci stáli za hovno, efekty ešte horšie, atmosféru to malo nulovú, taký štýl Herkules z 90. rokov s Kevinom Sorbom, nuda, to sa nedá s Netflixom ani porovnávať. Kde sa asi stala chyba? Ja ti odpoviem. Chyba bude u teba.

#46 bublifuk
7.1.2020 | 1:30:51
bublifuk

#45 FallenMaia: Já se přiznám, že u polského seriálu jsem měl problém první dvě epizody. Také jsem to nedokoukal. Až nyní jsem skočil rovnou do Blavikenu a byl jsem docela příjemně překvapený. Jasně, hrozně tomu škodil toporný dabing, chudá výprava (zříceniny středověk nevykouzlí) a toporná režie. Ale přišlo mi, že ta řezničina sama má po směšném úvodu poměrně solidní choreografii soubojů – především Geralt – Renfri. Jenže jejich autor byl zjevně schopnější, než režisér a střihač. Hodně mne překvapil Žebrowski – narozdíl od Cavilla nehraje tu postavu jako ikonického hrdinu (panáka s úsečnými hláškami, co musí hlavně dávat pozor, aby mu svalstvo neroztrhalo upnutý kostýmek, ale jako člověka z masa a krve. Žebrowski je vážně asi lepší herec. A srovnávat s Herkulesem Lubaszenka nebo Zamachowského mi přijde fakt jako úlet. Ale na druhou stranu mám pro tvůj názor celkem pochopení. Jsem přesvědčený, že kdyby ti Poláci měli zázemí a možnosti jako Amíci, budeme možná i trochu sedat na zadek.

#49 Violet
7.1.2020 | 15:13:51
bublifuk

#43 Hzjena: Myslím, že o tom, jak Szapkáč zaklínače vytvářel, si na tomto fóru moc povídat nemusíme. V tom svém textu jsem měl na mysli spíš filmaře, kteří učinili fakticky linku Ciry linkou hlavní už u těchto prvních povídek. A nebyla to výtka ani pochvala.

#48 Hzjena
7.1.2020 | 15:17:13
Hzjena

#47 bublifuk: Chápu jak to myslíš, ale stejnak mi ta novodobá podoba (napodobenina) zaklínače příjde jako znásilnění skvělého díla…proto jsem poukázal na ten ,,polskej nízkorozpočťák,, kterej se alespoň snažil zachovat předlohu a to s dialogy a atmosférou (přičemž scénarista skoro nesáhnul do původního díla). Ale tohle…pardon ale před shlédnutím se dopuručuje užít kinedril, protože vyvolává zvracení…Netflu­sanec s jeho možnostmi mohl (nejen z povídek, jak to udělali poláci) vytvořit veledílo hodné předlohy. Bohužel vzniklo to co vzniklo......

8.1.2020 | 2:41:22
Violet

#46 bublifuk: Žebrowski byl skvělej, nepotřebuju bomba efekty abych uznala, že je něco fakt dobré.

8.1.2020 | 11:14:57
bublifuk

#35 FallenMaia: Tak oficiální časová linka od Netflixu: https://www.gamebro.cz/…zaklinac.jpg z hlediska jednotlivých postav a chronologie světa seriálu.

9.1.2020 | 15:45:39
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama