Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Nilfgaarďani se předvádí s novým brněním

Nilfgaarďani se předvádí s novým brněním

Fanoušci měli vůči první sérií několik výtek, ale tou největší z nich byly zřejmě zbroje Nilfgaardu, ve kterých vojáci vypadali, jako by nosili želví krunýř. Druhou řadou se to tvůrci snaží napravit, a přišli proto se zcela jiným designem. Líbí se vám, nebo se to tvůrcům ani tentokrát nepovedlo?

15 1
17.2.2021

Nilfgaardské impérium si mnozí i díky herní sérii od CD Projektu vybaví jako pokrokový národ, který má prvotřídní vybavení od obléhacích strojů po výstroj samotných vojáků. Sám Sapkowski přiznává inspiraci u Římské říše a také pozdější Svaté římské říše, což však na seriálové podobě Nilfgaardu moc vidět nešlo. Byť je každému jasné, že své nepřátele vždycky všichni popisovali jako monstra, tak to tvůrci zřejmě vzali doslova a taktéž je tak zpodobnili.

Po nemalé kritice nakonec došlo u druhé řady ke změně designu, kdy se černá skořápka proměnila do klasičtější fantasy podoby, kde je i jasná inspirace blízkým východem. V galerii si můžete prohlédnout jak herní, tak obě seriálové varianty, a poté se s námi podělte, jak se vám nová verze líbí.

Líbí se vám nové brnění Nilfgaardu?

66%
26%
8%
220 hlasů

Foto: CD Projekt, Netflix

  • gchojnacki-nilfgaard-knight-lowpoly-by-scratcherpen-d7drabn-e771ade32fb87c08992a972d2eb02cda.jpg
  • intro-1579883337-094370f5cd52aa5465e9b6cdb861715a.jpg
  • the-witchers-wrinkly-testicle-armor-is-being-smoothed-out-for-season-two-nilfgaardians-in-their-wrinkly-armor-3-6e8521c7b1eeae402599633c4d6594c4.jpg
  • IMG-3631-edited-40bbb85565b1a48b9fe8a871e82a2f3f.jpeg

Diskuze /43

4391

Lepší to je, ale stejně to vypadá divně. Třeba je to účel.

#3 desaix
17.2.2021 | 22:07:56
the Grand Inquisitor

Rozhodně lepší než to v 1. řadě.

17.2.2021 | 22:39:37
desaix

#1 4391: Vyzerá to divne pretože tomu brneniu chýbajú stehenné pláty.

17.2.2021 | 22:54:08
Svjatogor

První dojem: Ucházející patina. Chybí chrániče stehen a rukou a pořádný varkoč pod zbrojí. Ergo, 6,5/10. ;-)

17.2.2021 | 23:12:33
Svjatogor

Prosím o update ankety: Snaha se cení. :-D

17.2.2021 | 23:16:26
Qazy

Já bych do ankety ještě přidal „Nijak zvlášť na tom nezáleží“.

#42 mia28
17.2.2021 | 23:35:08
xube

Ach… na to sa nedá pozerať! Prečo to nedajú robiť niekomu, kto má vkus a ideálne, kto vie ako by mala vyzerať funkčná zbroj?

#10 Qazy
17.2.2021 | 23:37:13
Marty.m293

Plátová zbroj se v Evropě používala, pokud se nepletu, nějakých dvě stě let. Jak se vyvíjely, jednotlivé zbroje se vzhledově lišily a našly by se i velice zajímavé designy. Máme jejich malby. Máme mnoho příkladů zachovalé zbroje, volně k vidění například v muzeích nebo na internetu. Je to tak těžké, použít ty léty osvědčené designy, natřít je na černo a prsknout na to sluníčko? Popřípadě, kdyby si chtěli dát třeba práci, aby to působilo věrně (ačkoliv s tím moc nepočítám), navléknout třeba nějaké pěšáky do gambesonů, kroužkových košil a chráničů? Co je složité na tom, vytvořit něco, co už skoro tisíc let existuje?

#10 Qazy #13 Marty.m293
18.2.2021 | 0:29:41
Plantážník69

Musím říci, že se mi to první líbilo více. :/

18.2.2021 | 1:59:00
Qazy

#8 Marty.m293: Netušil jsem, že Witcher je dokument o „vojenské technice“ středověku. Pokud se to odehrává v Evropě, pak musím říct, že Evropa měla tehdy zajímavou faunu. :)

#7 xube: Zajímavé, že si diváci stěžují jen na zbroj. Co vše ostatní? Proč monstra a různé tvory nenechají zpracovat nějakého biologa, který ví, jací živočichové mohou nebo nemohou existovat. Schopnosti čarodějů by pak do realističtější podoby mohl upravovat nějaký chemik a fyzik (případně psycholog). Pak by byl seriál mnohem realističtější, ale asi by se na něj nikdo nedíval. ;)

Jinak bych řekl, že na té zbroji až tak nezáleží a že by maximálně měla splňovat to, aby byly nilfgaardské jednotky jasně odlišitelné od jiných. A to podle mne víc splňuje zbroj z 1. řady.

#11 the Grand Inquisitor #12 Marty.m293 #16 Blackhand47XD #19 Gerald of Fordia
18.2.2021 | 5:30:37
the Grand Inquisitor

#10 Qazy: Těch chyb a problémů je tolik že by to tu vydalo na několik článků, a nikdo netvrdí že kromě zbroje je vše ostatní v pohodě. Snad je toho tolik, že je jednoduší rozebrat jednotlivý chyby a problémy postupně u jednotlivých témat. mně třeba mnohem víc znepokojuje změna ohledně Eskela a děje, než zbroje.

#21 Qazy
18.2.2021 | 8:10:13
Marty.m293

#10 Qazy: No, dokument to teda rozhodně není. Možná bych, ale tvůrcům doporučil se alespoň na jeden podívat. :)

„Na zbroji zas tak nezáleží.“ Ne. Kdyby to byla jediná chyba, tak ne. Problém je, že ono tomu seriálu očividně nezáleží na hodně věcech, když si jeho tvůrci nejsou schopni dát práci, ani s tak jednoduchým výzkumem. Přitom by výsledek potěšil fanoušky historie a ještě by to i líp vypadalo. I když vynechám historickou přesnost, tak by armáda složená částečně z drahých plátových zbrojí a částečně z levnější alternativního vybavení, působila zkrátka líp. To totiž knížky uměly. Na rozdíl od jiných fantasy světů, které mi často přišly spíš jako divadelní scéna, měl Zaklínač svět, který byl i s magií a nestvůrami, až překvapivě realistický a dával si práci s historií a detaily. Tady jedou tvůrci ve stylu: na detailech nezáleží.

Jinak, draka a strigu jsem na vlastní oči, na rozdíl od zbrojí, ještě neviděl. Až se tak však stane, neprodleně budu někoho informovat o všech anatomických a fyziologických chybách. :)

#15 4391 #20 the Grand Inquisitor #21 Qazy
18.2.2021 | 8:20:08
Marty.m293

#8 Marty.m293: Nemůžu si to odpustit. Tady je pár potencionálních inspirací a designů. trvalo mi to celých pět minut.

https://steel-mastery.com/…ry13-0-1.jpg

https://thumbs.dreamstime.com/…18262395.jpg

https://cdn.shopify.com/…048x2048.JPG?…

18.2.2021 | 8:34:58
Svjatogor

Doufal jsem alespoň v tohle. :-)

https://www.youtube.com/watch?…

#35 Darnwell
18.2.2021 | 8:42:41
4391

#12 Marty.m293: S tím realismem jsi na to kápl, taky jsem si při čtení říkal, že na fantasy je to celkem uvěřitelné.

A třeba když vknihách nepočítám tu bitvu o Sodden (kterou nepočítám i proto, že je v knížkách jen zmíněná a moc se neprobírají detaily), tak se stejně všechny důležité bitvy v knihách odehrávaly bez magie. Čarodějky byly pro děj taky důležité, ale jejich vliv byl spíš politický. I ten Geralt v pozdějších fázích ságy už nepoužívá tolik znamení a spoléhá se na meč (vysvětleno tak, že bez lektvarů jsou znamení slabší). V Sapkowskiho Zaklínači mi přijde boj mečem důležitější, tedy by k tomu mělo být i odpovídající brnění a výbava.

#17 Svjatogor
18.2.2021 | 8:43:40
Blackhand47XD

#10 Qazy: Dokument to není, ale pořád tu jde o nějakou uvěřitelnost a její podvědomé vnímání. Ano, příšery neexistují (asi), ale zbraně fungují pořád stejně a je nesmysl dělat něco, vojáky viditelně neochrání, když je porazí první nepřítel útočící na slabá místa jako jsou ruce a nohy.

#21 Qazy
webmaster
18.2.2021 | 8:45:11
Svjatogor

#15 4391: Tak je to Polák. To znamená Sienkiewicz, Pan Wolodiowski, Potop, kozáci, szable, husaři… :-)

18.2.2021 | 8:47:09
Tyynaa

mě na první dojem napadlo, že to vypadá jak elfské brnění (z jiných příběhů) a z toho co tady třeba píšou ti, kteří se o téma historických zbrojí zajímají – tvůrci to předělali, ač nemuseli, a nepovedlo se jim to zcela novým způsobem, to je u seriálu s takovou pozorností smutné

18.2.2021 | 9:05:44
Gerald of Fordia

#10 Qazy: Tohle je takovej strašně línej pseudoargument, kterým by se ve výsledku dala okecat sebevětší blbost. Jasně, že je to fantasy, ale i tam přece musí fungovat nějaký pravidla a mantinely. Že tam existují kouzla (která ale neumí a nepoužívají všichni!) a běhají tam monstra neznamená, že tím jde omluvit úplně cokoliv. To tam pak napříště může Geralt v boji začít kosit utopence svým mocným stříbrným penisem, ze kterého bude střílet protonová torpéda a co jako, dyť je to fantasy, ne dokument o lidské anatomii, tak držte huby idioti…

#21 Qazy
18.2.2021 | 9:06:36
the Grand Inquisitor

#12 Marty.m293: Kdyby jsi viděl strigu nebo draka na vlastní oči, tak pochybuji, že by jsi stihl o tom někomu povědět :-) . (Ale ta striga se opravdu líbila v 1. hře, ikdyž je tu taky značný odklon od knihy.)

18.2.2021 | 9:09:11
Qazy

#11 the Grand Inquisitor: #12 Marty.m293: #16 Blackhand47XD: #19 Gerald of Fordia: Takže co je ten správný argument? Co musí být realistické a co nemusí? Jde snad o to, že se to nedrží knih nebo her? (Ani jedno neznám, takže nemohu porovnávat.)

A když už se tedy řekne, „OK, zbroj je špatně, předěláme to.“, má to u toho skončit? Co se má ještě opravit a co už ne? Co třeba, na internetu hodně probírané, nošení meče na zádech? Každý má tu mez, co ještě přijme a co už ne, jinou a pokud by se mělo k reálu blížit vše, bude z toho nakonec ten zmiňovaný dokument.

#23 the Grand Inquisitor #24 Gerald of Fordia #26 Marty.m293
18.2.2021 | 9:37:22
DC Expert

To je brnění ze star wars :D Měli by ho udělat podle hry!

18.2.2021 | 9:47:52
the Grand Inquisitor

#21 Qazy: Je pravda, že vše se nemůže blížit reálu i s ostatním co píšeš se dá celkem souhlasit, ale je toho opravdu hodně co tenhle seriál zkazil. Kdyby se víc drželi knih, tak by si ušetřili část práce i sebe kritiky. Nejspíš je to hlavně o množství chyb, jak píšeš, každý má mez jinde a každýmu vadí něco jiného, ale když ty chyby jsou všude kdy se podíváš a v každém směru něco, tak ikdyž část chyb toleruješ nebo ignoruješ, tak těch zbylých je stále dost, ale chápu, že ten kdo nečetl knihy toho promine víc.

18.2.2021 | 9:57:36
Gerald of Fordia

#21 Qazy: No rozhodně to za mě není používat kartu „fantasy“ jako všeobjímající omluvu pro cokoliv. Dle mého názoru je to v rámci nastavených pravidel toho světa jednoduchá racionální úvaha, klidně nad každým aspektem. Příklad – jaké zbraně k útokům používají obyvatelé toho světa? Sečné zbraně. Co používají ostatní jako obranu? Používá se tam magie. Používají ji všichni? Ne. Co tedy jako obranu používají obyčejní lidé? Brnění. Jsou to v rámci toho světa řekněme lidé jako my? Ano. Mají slabiny ve stejných místech jako my? Ano. Určitě nemají třeba přirozený pancíř na vnitřní straně stehen? Nikde to nikdy řečeno v knihách ani v seriálu nebylo. Dává tedy smysl, aby ti obyčejní lidé měi brnění všude, jen ne na stehnech? V žádném případě.

A tak bych mohl pokračovat.

18.2.2021 | 9:57:49
Svjatogor

Kvalitní fantasy = svět, kde nové fenomény (magie, víra, národy, rasy, bestiař…) mají svou vlastní promyšlenou vniřní architekturu. Jsou postavené na základech logických konsekvencí a přejatém smyslu PRINCIPU přírodních zákonů, včetně zákonu o zachování energie.

Jsi kouzelník? OK! Umíš vykouzlit ohnivou kouli? OK! Jak se vyvolá? Gesto, vyslovené zaklínádlo, pohnutí mysli? Jak jsi se to naučil? Co tě to stojí? atd atd… chodící rotační kulomet střílející firebally… glogloglo lahvička many… a zase… ratatata. Tohle je kinder fantasy a na to já už nehraju. :-D

18.2.2021 | 10:05:07
Marty.m293

#21 Qazy: Souhlasím, že vše realistické být nemůže a já to ani nechci. Taktéž souhlasím, že každý má mez jinde. Když na to ovšem koukám, tak tomu světu chci věřit a zároveň nechci, aby vypadal úplně dementně. Debilně vypadající zbroje jsou jenom dalším z množství chyb, které tuhle mou víru silně podrývají. A promiň, na rozdíl od draků, magie nebo i toho nošení meče na zádech, prvoplánová, směšně vypadající zbroj nemá žádný důvod. Vem si například seriál Vikingové. Historik by tam určitě našel nějakou tu chybku, ale tvůrci si s těmi kostýmy dali opravdu záležet a všechno vypadalo krásně. Podívej na ty obrázky, co jsem tu na ně dal odkaz. Všechno je to nádherná práce. Tohle, vypadá jenom líně a lacině a zase to seriál sráží o stupeň níž, protože i seriál potom dohromady vypadá stejně líně a lacině, jako argument – je to fantasy. To už by se tam mohli třeba pokrýt platy od vajíček a na hlavu si narazit cedník, ne?

#28 Marty.m293
18.2.2021 | 10:19:10
desaix

Ak to brnenie doplnia o chýbajúce pláty, tak to nebude až tak hrozné. A čo sa týka reálnosti zbraní a zbroje vo fantasy je to trošku zložitejšie. Záleží na tom ako je vytvorený „svet“ v ktorom sa príbeh odohráva. Napríklad v japonskom manga fantasy Berserk chlapík bojuje s 2,5m dlhým mečom v jednej ruke a je to v poriadku a napodiv je ten príbeh skvelý a má výborné napísané postavy( a to hovorím ako človek ktorý neznáša komixy). Svet zaklínača je iný, reálnejší, alebo presnejšie, viac sa podobá nášmu svetu v čase stredoveku a takto by k nemu mali pristupovať i tvorcovia.

#34 Darnwell
18.2.2021 | 10:32:50
Marty.m293

#26 Marty.m293: Na druhou stranu ještě dodávám a připouštím, že kdo Zaklínače nezná, asi mu to může připadat jako relativně zbytečné brblání.

#29 Qazy
18.2.2021 | 11:00:34
Qazy

#28 Marty.m293: Přesně. Já znám jen seriál. Přistupuji k tomu jako k jakémukoliv jinému seriálu tohoto druhu, takže nějaké „zvláštní“ brnění mi nejen nevadí, ale dokud jsem o tom nečetl na netu, tak mi ani nepřišlo nějaké divné / špatné.

18.2.2021 | 11:31:50
naviivan

Hollywoodskej seriál , pro americký lid , vyráběj v Hollywoodu , silné LGBT metoo ženy .

18.2.2021 | 14:47:16
RagnarokCzD

Těžko to mohlo bejt horší …

Jdeme na správným směrem, ale cesta ještě bude dlouhá. :( Tímhle tempem bych čekal kvalitní kostýmy tak někde kolem desátý řady. :D

18.2.2021 | 17:19:00
Orea

Hlavně že mají chráněnou pusu těma náhubkama :-D Na mě to působí spíš jako na rytířskej souboj nebo pro nějakou stráž, ještě s těma pláštěma, vždyť do těch by se v bitvě motali… pro pěšáky do pole mi to přijde takové těžkopádné a to jim ještě chybí části, dělají to asi hlavně ty náhubky… Ty minulé zbroje mi dávaly víc smysl, měli jen zkrotit to žebrování… Ale nejsem žádný odborník :-)

#36 Svjatogor
18.2.2021 | 18:19:04
Steve23x

No hrůza a děs. Stejně jako potvory, největší propadák byla určitě zlatá slepice. No víc jsem ani nečekal, ale podívám se na druhou sérii, asi jako každej kdo se o Witcher story zajímá.

18.2.2021 | 19:02:58
Darnwell

#27 desaix: No, zrovna u Berserka je ta traverza dobře příběhově odůvodněná. Ovšem ti co ho čtou v češtině si ještě musí počkat.

18.2.2021 | 19:13:21
Darnwell

#14 Svjatogor: I ty naivo :-)

#36 Svjatogor
18.2.2021 | 19:17:51
Svjatogor

#32 Orea: Zřejmě ochrana proti COVID-19. Pardon, jsme ve fantasy, tak ještě jednou. Zřejmě ochrana proti uhranutí. :-D

#35 Darnwell: Jsem, no. :-D

#37 Orea
18.2.2021 | 20:38:29
Orea

#36 Svjatogor: mám v hlavě takovej meme :-D

1. obrázek: tvůrci na poradě: „Jak budeme točit ty bojové scény s Nilfgaardem? Nemůžeme mít na place tolik lidí bez roušek…“
2. obrázek: zamyšlení tvůrci
3. obrázek: :-P :-P

#39 Svjatogor
19.2.2021 | 2:54:16
DC Expert

Budou se i ty zbroje prodávat u nás? Tohle je lepší ochrana než nosit roužku :) Jinak já bych si jednu koupil.

19.2.2021 | 9:21:09
Svjatogor

#37 Orea: Svajtogor inspirující… :-D

19.2.2021 | 16:19:56
pidalin

Designově v pořádku do fantasy seriálu, ale co to je sakra za měteriál? To vypadá jak ňáká pěna stříknutá na zlato, hnus.

19.2.2021 | 21:08:42
mia28

Takhle, hru neznám, knihy jsem nečetla, při sledování seriálu jsem se soustředila na příběh, na zbroj teda moc ne (hele, nebudu kecat, zaujaly mě asi jen róby Yennefer :). Podle obrázků se mi osobně líbí víc ta první verze. :)

22.2.2021 | 15:27:41
mia28

#6 Qazy: Ano, taky chci takovou možnost do ankety! :)

#43 Zilwicky
22.2.2021 | 15:29:03
Zilwicky

#42 mia28: Mne tam skor chýba „nic moc ale lepsie ako v prvej sérii“ :D

25.2.2021 | 15:38:08
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama