The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 370×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Fanoušci zuří, tvůrci hledají pro Ciri herečku jiné barvy pleti

Fanoušci zuří, tvůrci hledají pro Ciri herečku jiné barvy pleti

Fanouškům na tvorbě věrných adaptací opravdu záleží. Není proto divu, že se rozčílili, když internet obletěla zpráva ohledně castingu Ciri, pro níž tvůrci hledají dívku jiné barvy pleti, než jsme u ní zvyklí.

2 60
9.9.2018

Všichni jistě víte, jak knihy popisují postavu Ciri. Je to dívka bílé pleti s popelavě šedými vlasy. National Youth Theatre zabývající se castingy však uvádí, že tvůrci do role Ciri hledají dívku mladší 18 let, která bude hrát postavu ve věku 13/14. Na to by nebylo nic divného, kdyby casting neobsahoval zkratku BAME, tedy černá pleť, Asiatka nebo minoritní etnikum. Již po pár hodinách se kvůli tomu strhla velká vlna kritiky, která je doprovázena různými obrázkovými vtipy, které zachycují všechny naše hrdiny jiného zjevu, než jsme zvyklí.

Popis dále pokračuje, že je Ciri houževnatá, neoblomná, drzá a rostoucí dívka. Pozadí příběhu postavy je popsáno následovně: Ciri můžete často spatřit, jak si divoce hraje v paláci, místo toho, aby seděla na klíně královny Calanthe, její babičky. Takhle to funguje do té doby, než je Cintra zmasakrována Nilfgaarďany a z Ciri se stává sirotek zanechaný sám na kontinentě. Ciri ale neví, že je přímým potomkem Lary Dorren, elfí čarodějky, což je také důvodem, proč ji všichni hledají. V seriálu sledujeme Ciri, jak je na útěku před svými únosci, zatímco zkoumá své magické schopnosti, svou temnou stránku i roli, kterou má sehrát v nadcházející apokalypse.

(Dokážete si Ciri představit v upravené podobě či nikoliv? Foto: CD Project)

Co říkáte na tyhle zprávy o castingu? Měli by se tvůrci držet předlohy?

Zdroj: Comic Book

Diskuze /99

Arrow123

LOL

9.9.2018 | 16:22:38
mavic

dufajme ze je to iba zly vtip…

9.9.2018 | 16:23:29
Dede

to si hádam robia riť…vôbec mi nevadí celá táto etnická korektnosť ale toto je veľmi radikálne…ako keby Hitlera mal hrať indián alebo Black Panthera aziat…

#5 Arrow123
9.9.2018 | 16:48:13
Kalam

nečekaně, vzhledem k tomu, co za sebranku za seriálem stojí a že to produkuje SJW pomatený netflix… blackwashing probíhá na plné obrátky a hyperkorektní sluníčka vládnou zábavnímu průmyslu… slovanská atmoška bude v háji…

9.9.2018 | 17:02:09
Arrow123

#3 Dede: Presne tak. Ja už len čakám kedy natočia film o čiernych vikingoch alebo ešte lepšie, o čiernych nacistoch.

#7 m_archer
9.9.2018 | 17:16:18
perteus

Když může být Iris West černá, Gerald z temné věže černý, tak může být černá i Ciri :-) logické ne :-)

9.9.2018 | 17:24:59
m_archer

#5 Arrow123: Aby nepřišli brzy castingové novinky z filmu o Žižkovy.

Sice neznám předlohu ale zjevně o důvod víc proč po ní sáhnout.

9.9.2018 | 17:29:11
Letho

Doufám že to neni pravda, witcher má být čistě slovanské fantasy, a né rozhodně nemuže byt každá druhá postava černoch, asiat nebo gay aby nahodou někoho neurazili, bože kde mají dneska tv tvurci nějakou dustojnost každej se dneska ohaní politickou korektností, ale stále tvurci asi nedokažou pochopit že lidé to prostě nepřijmout vemte si serial Troja kterej byl nedávno, mělo to nulovej uspěch a proč asi, protože většinu hlavních postav hrali černoši, například achiles tam byl černej a spousta dalších, nejsem žadnej rasista ale začíná mě to pěkně srát, dnešní doba vypadá jak kdyby běloši byli utlačovani a všude dostavají přednost lidé jiné tmavší pleti, i přesto že to nedáva smysl, vemte si novej Battlefield 5 každá druha postava ženska nebo černoch a dokonce asiatky byly na zapadní frontě podle DICE, takhle akorat překrucují historii, až děcka si tohle zahrajou tak si budou myslet že to tak bylo, a nebo krasnej příklad kritiky za to že bylo nedostatek černochu v kingdom come deliverance tak si vymejšleli takový nesmysli že prej do prahy vedla hedvabna stezka z afriky a nebo že velká morava byla velka maurava takže udajně je jasny že u nas žili lide z afriky, zkrátka se mi chce blejt z teto doby, jenom doufam že timhle nezkazí Witchera.

9.9.2018 | 17:29:17
mavic

pockajte nakoniec aj Geralt bude gay a zamiluje sa do aziata :)

#15 Regouvousus
9.9.2018 | 17:37:18
Stardos

Nesnáším, když někdo tvrdí, že černoch je v seriálu jen kvůli nějakým kvótám či politice. Ale v tomhle případě to bude pravda, když chcoh přímo jinou rasu. Tohle už není ani o hereckých dovednostech.

#11 mavic
9.9.2018 | 17:37:18
mavic

#10 Stardos:

krasne to bolo ked kamoska dostala poziadavky na reklamu co mali natocit pre GSK – malo tam byt cierne dieta, aziatka a lesbicky par – to boli vsetky poziadavky :)

9.9.2018 | 17:39:47
téčko171

Ani já s tím nesouhlasím, ale doku se k tomu nějak osobně nevyjádří tvůrci a hlavně Andrzej Sapkowski, nechává mě tato „zpráva“ prozatím naprosto chladným.

Mimochodem to mi připomíná, že by mohli do role Dunyho osabit Charlese Dance…

webmaster
9.9.2018 | 17:44:33
percival2

Nezuří. Už na to serou (sorry za ten expresivní výraz). Vyrobí z toho další multikulti srajdu, na kterou se nebude nikdo dívat a místo 10 sérií, co možná chtěl původně autor bude jedna nebo dvě.

9.9.2018 | 17:44:51
Fannator

Jenže to vůbec nemusí být pravda. Může to být úplně jinak. BAME může být etnická minorita. což může znamenat exotickou slovanku. Také to vůbec nemusí být pravda. Navíc Jestli se má 1 serie odehrávat v době Posledního přání, žádná Cirila tam ani není. Sice bych se s tím nedokázal smířit, ale apeloval bych na klidnější emoce a vášně. Takhle ze sebe obě skupiny dostávají jen to nejhorší…

9.9.2018 | 18:09:39
Regouvousus

#9 mavic: Takhle to nebude, Geralt bude černej, ale zamiluje se do gay shemale Letha, který si adoptuje Ciri, která bude nakonec asijská hermafrodit lesba s modrými vlasy a knírem až po ramena.

9.9.2018 | 18:14:51
RagnarokCzD

Ono záleží …

Pokud bude Ciri černá, tak to asi docela rychle fanoušci zazděj. :-/ Ale třeba taková asiatka, světlejší hispánka, nebo něco takovýho … tedy exotická, leč bílá … aby se dal okecat ten její elfí původ by možná projít mohla. O_o

No, nechme se překvapit. Já se zatím na seriál docela těšil, ale tahle skutečnost mi připomněla, že očekávání jsou zatraceně nebezpečná záležitost. :(

9.9.2018 | 18:15:32
m.dak

Já už se nedivím ničemu, když může černoch vstoupit do KuKluxKlanu, tak je možný úplně všechno. V téhle souvislosti mi vrtá hlavou: když se Afrikánec přestěhuje do USA, bude mít také nárok na označení afroameričan?

9.9.2018 | 18:22:44
Kr.Pa.

takhle to dopada s kazdou knizni evropskou predlohou, ktera se dostane du rukou americkemu scenaristovi

#24 Kafka Tamura
9.9.2018 | 18:29:36
LeFrog72

Ať už to bude jakkoli (protože tohle je jenom fáma), uvědomujete si jaký rasistický a xenofobní bláboly tady z vás lezou? Přihlásil jsem se přes facebook, skutečným jménem a stojím si za tím. Klidně mi to vytmavte, a potom jděte volit SPD.

#21 pro0fy #25 Lebo Ledo #27 Kalam #35 m.dak
9.9.2018 | 19:05:34
pidalin

Ty vole tohle jestli je pravda žek z toho Sapkowski dostane infarkt. Ciri je z královský rodiny ze severních zemí, kde by se tam sakra vzala černá princezna? To nedává smysl, to je určitě zas ňákej hoax.

#28 Kalam
9.9.2018 | 19:07:58
pro0fy

#19 LeFrog72: Od kdy je rasistické chtít odmítat černou postavu, která je v knihách bílé pleti?

#26 AdelaPflegerova
9.9.2018 | 19:17:31
Kimberlly

No super…

9.9.2018 | 19:18:15
RaDeOs

A nestačila by nějaká Španělka, Italka, Řekyně, Peršanka či Indka? Rasa to bude stejná, ale stejně to lidi nasere, že to není podle knižní předlohy. SJW si splní své a přitom budou krytí, že nezměnili rasu…

9.9.2018 | 19:20:07
Kafka Tamura

#18 Kr.Pa.: Scénáristé? Ti za to těžko můžou. To jsou jen otroci. :)

9.9.2018 | 19:23:34
Lebo Ledo

#19 LeFrog72: rasisticke??? xenofobne??? ty co si si dal? tento tvoj koment ma pomaly viac na.ral ako to ze by to mohla fakt hrat nejaka postavicka „inej“ farby pleti…Ked tocis serial podla kniznej predlohy dodrziavaj fakty, ne vytvor si vlastny dej, pridaj vlastne postavy, len aby sa nejaka transgender napol azijatka, napol mongolka neurazila…ako sorry, ale toto jednoznacne NIE!!!

9.9.2018 | 19:23:55
AdelaPflegerova

#21 pro0fy: Přesně..

9.9.2018 | 19:36:14
Kalam

#19 LeFrog72: vytmavíme? Ale kde že ty sluníčko… hůř, my ti to vybělíme… tobě určitě připadá normální i to, že BBC točí dokumenty ze středověké anglie a bílé historické postavy tam hrají černoši… no witcher bude propadák, tak jako vše na co SJW šáhli

9.9.2018 | 19:36:26
Kalam

#20 pidalin: proč by to byl hoax… západní společnost už naprosto zdegenerovala. Blackwashing a rasové předělávání postav tam probíhá naprosto normálně… už přebarvují i historické postavy. Hry, filmy, seriály, toto se týká všeho… nějaký zaklínač to pro ně nic nebude…

9.9.2018 | 19:39:30
Thunderbird

sakra, kde mám ten popcorn… :D :D

Je to bait. Čemukoliv jinému budu věřit, až to uslyším/budu číst u věrohodného zroje – Lauren, nebo lidí od Netflixu.

9.9.2018 | 19:59:29
weder

haha fakt blbej nápad!
jen at to amícy skusí, a budou dost hořce litovat! pokud je teda fanoušci neupálí u hranice ve jménu věčného ohne- režísery a herečky… už vznikla i petice za zachranu bílé ciry! kterou sem podpořil! jestli chtějí ultra propadák, ve stylu starwars solo něco…jen at v tom multikulti pokračujou blbí amícy…

petice je zde https://www.change.org/…to-bame-only?…

9.9.2018 | 20:04:07
9.9.2018 | 20:31:13
Martys22

Ciri má vypadat jakoby byla Geraltova dcera. Rasismus s tímto nemá nic společného. Černý Geralt nebo Ciri je stejná blbost jako tlustej nebo zrzvej Geralt! Takhle to dopadá jak se toho ujme americká společnost a cpe do toho své ideály. Zkazí celou slovanskou atmosféru!

9.9.2018 | 20:53:49
Lex Luthor

Tohle už vážně přehání. Dobře chtějí jít s dobou a ukázat nám normálním lidem, že LGBT není špatné. Prosím proti tomu nic nemám, ale když to dají tam kde to nemá co dělat a násilně to tam cpou tak zkazí celý seriál. Troya je dobrý příklad. Na tu jsem přestal koukat po první epizodě. Nakonec to dopadne tak, že utlačovaní budou bílý heterosexuální muži. Herci se mají vybírat podle toho, jaký mají talent. Ne podle toho jaké jsou rasy, aby se splnili kvóty. Na postavu Ciri bych dal dívku mladší 18 let, ale může být jakékoliv rasy a mít jakoukoliv sexualitu Ať si je třeba lesba hlavní je když bude mít talent a zahraje postavu dobře.

9.9.2018 | 21:11:40
-Skinner-

Počkám si na oficiálne vyjadrenie kedže Lauren tvrdila, že rasy meniť nebude. Ak naozaj zmenia rasu tak to je neskutočný rasizmus z ich strany a zneuctenie slovanskej kultúry. Keď je niekto v pôvodnom materiáli beloch tak nech je beloch aj v seriáli, ak je niekto černoch tak nech je černoch aj v seriáli. Aký rozruch by bol ak by Black Panthera hral biely herec?

9.9.2018 | 21:25:50
m.dak

#19 LeFrog72: Zkus se příště nejdříve trochu zamyslet, není náhodou rasistické měnit rasu nějaké postavy jen proto, aby se vyhovělo předsudkům části publika?

9.9.2018 | 22:06:50
Raiden123

Ak je to pravda,tak Andrzej Sapkowski sa musi točiť na stoličke od zlosti ako ventilator,alebo nahnevaný zatial čaká a počká na výber a ozve sa až potom.

Začínam mať pocit,že ľudia čoskoro začnú chváliť povodný seriál Wiedzmin/Witcher,ne­bolo to síce nejak úspešné/dobré spracovanie,ale mne sa to ako tak pozdávalo ako zaujímavé. No asi ludia pre zmenu začnú nadávať na toto novšie spracovanie …

No ja som povodný seriál Wiedzmin/Witcher videl dávnejšie,ale nezabudol som naň,dúfal som v nejaké pokračovanie,ale nedostavilo sa,lebo keď to autor videl,nejak sa mu nepáčilo čo videl,ale presne už neviem ako to bolo.

Hmm witchera bude hrát superman,Cirilu bude hrat kto?… Doktor Chocholoušek? :-D

Neviem návrhy na internete su rozne kto by mal hrať Ciri,trebárz Mia Wasikowska https://twinfinite.net/…-600x337.jpg ,tá by bola fajn,navýše ona už trénovala s mečom do hraných filmov Alenka v ríši divov a krajina za zrkadlom. Možno Chloe Grace Moretz,ale nejak si ju v tej role neviem predstaviť.

Iný zaujimavý výber bol Cara Delevingne https://twinfinite.net/…levingne.jpg ,síce menej známa mladá herečka,ale jej vzhľad ako Ciri by bol akceptovatelný. Natalie Dormer,to fákt neviem,tá asi nie,to neviem komu sa zdalo,že by jej tá rola sadla.

Melanie Laurent https://twinfinite.net/…-600x337.jpg túto herečku nepoznám,ale pár ľudí poznamenalo,že by mohla hrať staršiu Ciri.

Ja by som do výberu pridal Saoirse Ronan ale tam je asi šanca velmi malá,že by ju vybrali,no neviem či by vzhľadom pripominala Ciri.

Fákt neviem,tiež sa mi s časti pozdáva ako hoax,no uvidíme,nájst herečku by mohlo byť jednoduché,len asi pár kastingových agentov zaspalo u konkurzu a nikoho zatial neprijali.

PS:Sorry za ten guláš s náhodne zložených písmen.

#40 Thunderbird
9.9.2018 | 22:20:23
Martys22

https://www.youtube.com/watch?… tohle video tak nějak vše vystihuje :D

9.9.2018 | 22:27:15
Nilly

Nějak se mi nechce věřit, že by to byla pravda. Nedělala bych žádné závěry, dokud to nebude potvrzené od tvůrců.

#42 téčko171
9.9.2018 | 22:30:17
triplive

nejhorší by bylo na to ne že změní barvu pleti postavy ale kompletně i její osobnost a vystupování pouliční hlášky , velká ramena drzé hlášky a td.

9.9.2018 | 22:37:49
Thunderbird

#36 Raiden123: V seriálu bude ale mnohem mladší :)

9.9.2018 | 23:23:03
Geek

Aby se fanoušci nepo..... Já osobně nehodnotím jakékoliv dílo na základě barvy kůže herců, ale vždy mi záleží na kvalitě příběhu a pokud to zde bude fungovat a dávat smysl, tak nevidím jediný důvod proč ne. Vždyť přece knižní Ciri je dcera cizince zakletého do ježka, vládce jihovýchodní říše která už sousedí se Zaklínačskou variací na afriku, a navíc má elfí geny, takže z podstaty příběhu je minimálně míšenka a může vypadat jakkoli. Bylo by zkrátka dobré přestat myslet jen na nic moc hry a uvědomit si, že třeba i jako černoška by byla úplně v pohodě. Fanoušky by spíš měla pálit příšerně obsazená hlavní role.

#43 Railbot
10.9.2018 | 0:17:05
téčko171

#38 Nilly: Přesně tak – v tuhle chvíli je tahle informace víceméně pořád dost nejasná a tady už většina pomalu bere za hotovou věc, že Ciri bude černá muslimská lesba. Na ten seriál navíc dohlíží sám Sapkowski, který je na svoje dílo dost háklivej, takže pokud by taková změna skutečně nastala, určitě by to nebylo jen tak z nějakýho rozmaru.

webmaster
10.9.2018 | 0:23:36
Railbot

#41 Geek: kdybys o příběhu jenom trochu něco věděl, tak víš hned, že to smysl dávat nemůže. To by asi na královském dvoře Cintry čuměli, kdyby se narodila černá princezna. To by ten příběh kolem Ciri a tajemství s pravým otcem, kdyby byl náhodou jiné barvy, vzal honem rychlý konec :D Ciri je sice dcera Emhyra, ale Nilfgaardani fakt nejsou barevný. Mimochodem, ty nic moc hro, v knihách je Ciri popsaná dost jasně ;) A žádný elfí geny nemá. To je nejlepší, když do toho kecá nějakej multikulti nadšenec a ještě ví o Zaklínači kulový.

#44 Geek
10.9.2018 | 0:40:30
Geek

#43 Railbot: Však já také neříkám, že o Zaklínači něco vím, četl jsem jenom něco a kromě toho už je to nějaký ten pátek, navíc mě Zaklínač nikdy moc nebavil, v žánru existuje mnoho lepších děl, jen mi prostě vadí, jak tady v diskuzi řádí rasisti. Původně jsem předpokládal, že tento seriál budu ignorovat, ale tímto krokem který parádně vytrigeroval nácky si definitivně získal mojí pozornost a určitě ho podpořím, co to jen půjde.

#45 surky3 #46 Frony #47 m.dak #48 Lex Luthor #53 Martys22 #57 Martan73
10.9.2018 | 0:52:25
surky3

#44 Geek: Stejně tak jako by Storm z X-menů neměla být běloška tak Ciri by neměla být černoška ! Jsou nějaké předlohy kterých by se měli tvůrci držet. A toto by prostě mělo platit všude (pokud je předlohou něco kde je postava popsána). Přece jenom je asi nesmysl natočit například black pantera a vytvořit celou wakandu z asiatů nebo bělochů. Jinak označovat někoho za nácka je docela hloupost. Tyto problémy s obsazováním herců už začínají docela dost přerůstat cokoliv co se dá nazvat rozumné smýšlení. Ono pokud to takhle bude pokračovat tak se teoreticky může stát že v budoucnu se budou natáčet filmy například o nacistech a velitelem SS bude z důvodu politické korektnosti černoch. Jinak než mě tady někdo začne jakkoliv škatulkovat, tak bych pouze zmínil, že nemám problém s žádnou menšinou a podle mého názoru by měli mít všichni stejné práva ! Jinak zaklínač je historicky jedna z nejlepších her která byla kdy vytvořená ty „nic moc hro“. Nakonec je samozřejmě rozhodnutí netflixu koho obsadí, ale pokud opravdu půjdou cestou politické korektnost,i tak se může stát, že projekt po první sezóně skončí. Ten problém není ve většině případů v tom, že by lidi byli rasisti nebo náckové, ale proto, že tady mění předlohy na kterých hodně lidí vyrostlo ! Navíc dost by mě zajímalo jak by například vypadal její otec Emhyr var emreis… Další věc je, že tato naprosto extrémistická aplikace této řekněme politické korektnosti nepovede k ničemu jinému, než že to lidi začne víc a víc srát a nakonec to pouze prohloubí problémy v reálném světě. To už nemluvím o tom, že pokud se postava ciri opravdu odchýlí rapidně od předlohy, tak bude otázka jestli vůbec herečka zvládne ustát ten tlak… Nakonec bych jenom řekl že ono to v poslední době vypadá, že každá „menšina“ řve dokud se jí to hodí. Hodně lidí říká, že není problém, aby ciri hrála etnicky jiná herečka, ale byl zatracenej problém, když měla hrát scarlett johansson transexuála… Jenom tak pro úplnost, nakonec odstoupila pod tlakem veřejnosti…

10.9.2018 | 1:32:32
Frony

#44 Geek: ty se mi snad zdáš :D :D

10.9.2018 | 1:35:04
m.dak

#44 Geek: Ty máš dobře nonsensový myšlení, rasista který nálepkuje svoje odpůrce jako rasisty, to je dobrý vtip.

10.9.2018 | 3:08:32
Lex Luthor

#44 Geek: Já jsem pro rovnoprávnost ne nadřazenost. Štve mě, že se herci dostávají do rolí jen proto, aby se dodržely kvóty. Ne proto, že by měli talent. Já soudím herce podle jejich schopností ne podle toho, jaké jsou rasy a jakou mají sexualitu. Vem si třeba takový seriál Power Rangers vysílá se už 25 let a vždy je tam v týmu nějaký příslušník jiné rasy. V té době nebyli žádné kvóty a herec se tam dostal proto, že měl talent. Takže mě štve, že producenti upřednostnují ženy a příslušníky jiných ras začínají být nadřazení. Ne rovnoprávní

#49 Stardos #70 Kafka Tamura
10.9.2018 | 7:41:56
Stardos

#48 Lex Luthor: Jenže dneska pokaždé jakmile dojde k obsazení černocha, asiata nebo má postava jinou orientaci, a třeba to jsou tvůrci vymyšlené postavy, vždy se lidi ozvou, že se jedná o dodržování kvót. Jistě se najdou tací, kteří vymyslí postavu homosexuálního černocha jen k upoutání pozornosti, ale většinou to tak není. Lidé se snaží za vším najít nějaké spiknutí a dělat ze sebe ubližované a utločavané osoby. Běloch, černoch, muslim, všichni jsou v tomhle ohledu stejní. Dnes je většina castingů vypisována tak, aby se ho mohli zúčastnit všichni, přičemž bude pochopitelně vybrán herecky nejzdatnější herec. Některé castigny už specifické jsou kvůli tomu, že mají tvůrci určité nároky. Buď pleť hraje u postavy určitou roli příběhu, jedná se o dodržení předlohy a nebo prostě chcou toho barevného jedince. A jak navíc někdo uvedl, nemusí se jednat o černošku. Dnes jsou i běloši specifikováni detailně, takže třeba nás Evropany nepovažují za americké bělochy, ale za exotické bělochy, kdo ví jaký pohled na to mají

10.9.2018 | 9:12:28
Torran

Obecný názor ve slovanských zemích bude klasicky konzervativní a v toto případě nezpochybnitelně správný a sice, že tohle je už ubohý populismus. Zároveň si ale myslím, že i fanoušky v zámoří toto rozhodnutí minimálně nasere, jelikož narozdíl od např. Harryho Pottera, kde barva kůže byla sice podvědomě daná (a logicky), knižně byla zmíněna asi jenom jednou a ačkoli to atmosféru také zkazilo, upřímně si řekněme že ten brakový kotrmelec, kterým si J.K.R. chtěla čistě a pouze ještě víc namastit kapsy po svých marných pokusech uchytit se znovu v branži, by nezachránilo žádné obsazení a k tomu byla sama autorka největším zastáncem „multikulti“ kroků. Za to v Zaklínači je jak v knižní předloze, tak v herní adaptaci mnohokrát a mnohokrát zcela jasně řečeno, jak Ciri vypadá, jaké má předky, jaká je a jak se chová. V tomhle případě jsou tyto kroky Netflixu vskutku podpásovkou, jelikož se pokouší zneužít zavedenou značku k propagaci vlastních sociálněpolitických hnutí a cílů, což je prachsprostá špinavost a neúcta k dílu A.Sapkovského. Nezbývá, než doufat nebo si zoufat jestli zjistíme, že Gandalf bude asiat, Sauron afroamerická lesbička a k tématu Geralt naváže homosexuální styk s Vesemirem a z Triss bude pětiletá africká čarodějka s charismem a egem, že by Yennefer zaplakala v koutku ;)

10.9.2018 | 9:33:24
Martys22

Tady někdo moc nechápe,co například Zaklínač znamená v Polsku(dali dárek Obamovi hru Zaklínače). Ciri je popsaná jako běloška ve knize a měnit něco, co je dáno je nesmysl. Zaklínač je známý svou slovanskou atmosférou. Jinak proti tomu se bouří ve světě nejen poláci a slované všeobecně, ale i spousta asijských a černošských fanoušku knih! Tenkrát když vyšel starý seriál zaklínač v Polsku tak se tam lidem nelíbilo, že nemá zelené oči, což je také v knize. Tohle není o rasismu, ale prostě se držet předlohy! Black panthera změnit na bělocha tak to vyvolá světovu apokalypsu(taky bych ho neměnil v předloze je to černoch)

#56 Ronkar
10.9.2018 | 9:47:27
lokomuco

Netflix už raz zamenil celkom výraznú postavu aziata za černocha vo filme Death Note (Detektív L) ale zase tam celý kasting zamenili japoncov za američanov, čiže nie je to prvý raz.

10.9.2018 | 9:53:54
Martys22

#44 Geek: Nemluv do něčeho o čem víš hovno! Přebarvit bělošku na černošku a že to má v ději velký význam, jen proto, aby se někteří lidi neposrali je teprve rasismus

10.9.2018 | 9:55:29
Martys22

Jinak tohle tvrdila tvůrkyně na twitteru https://pbs.twimg.com/…U4AAOHvM.jpg

#73 m.dak
10.9.2018 | 10:01:01
Ronkar

Jestli to projde, Netflix si doprovolně podkopne nohy, protože tohle většina fandů nevydýchá. Nebudu tu blábolit o tom, že je to nesmysl. Postata problému: Zaklínač není ledajaké fantasy. Je to polská značka, která je úzce spjata se SLOVANSKOU kulturou, etnikem a mytologií raného středověku VÝCHODNÍ EVROPY. Americké multikulturní trendy v ní zkrátka nemohou fungovat tak, aby se zachoval duch příběhu. Vytvoří se tím zcela jiné prostředí, jiná atmosféra a jiné chápání toho světa. Dostaneme tudíž nové fantasy (a klíďo bude dobré), ale nebude to Zaklínač. Jen jeho vykleštěná verze. A to škoda, protože ten příběh funguje dobře v současné podobě. Není ho potřeba „obohacovat“ a další rasy a převádět ho tak do podoby našeho světa. Škoda, že to tvůrci nechápou (anebo je jim to jedno). Myslím, že nechápou ani náturu Poláků a fakt, že Zaklínače vnímají jako určitý druh národního bohatství a vlastní identity.

10.9.2018 | 10:02:34
Ronkar

#51 Martys22: Máš pravdu. Tady mě spíš udivuje, že to někteří lidé nechápou :D

10.9.2018 | 10:09:59
Martan73

#44 Geek: Klasickej sluníčkář. Knihy jsi nečetl, ale budeš tu rozvíjet teorie o postavách.

10.9.2018 | 10:18:34
Ronkar

A co se týče toho rasismu (lidí, co si pletou pojmy). Mnohem zvrhlejší a rasističtější je skutečnost, že jsou z castingu vynechány bělošky, než to, že fanoušci chtějí vidět Ciri takovou, jaká je v předloze.

10.9.2018 | 10:20:00
desaix

ak bude akokoľvek hl.postava čierna,serem na cely seriál

10.9.2018 | 10:50:53
Samuel-El

Keď už prekusneme (čo neprekusneme, lebo je to debilina), že Zirael bude farebná, tak ďalší problém bude to, že nám tam nedajú priemerne pekné dievča, ale malé tučné decke s fúzikmi, lebo americké femnistky by to neprežili, že sa uprednostňujú krajšie ženy.

10.9.2018 | 11:00:02
Geek

No i kdyby Ciri byla bílá, fanoušci by si stejně našli něco dalšího a byl by opět problém. Když byla oznámena showrunnerka bylo to špatně, protože je to žena (misogynie), když byl oznámen scénáristický tým bylo to opět špatně, protože tam jsou ženy a černoši (misogynie a rasismus). Ciri nebude bílá a je to opět špatně a opět sledujeme doslova erupci rasistické nenávisti. Jeden můj kamarád nad toxickým fantasy fandomem dlouhodobě nadává a možná na tom něco bude. Mě to prostě nevadí, je třeba si uvědomit, že literární dílo a jeho adaptace jsou dvě naprosto rozdílné věci, které nemají moc společného a navíc, co je úplně nejdůležitější, všechno je relativní. Nikdo vám knižní Ciri nebere ani nepřepisuje, nelíbí se vám to?Tak se na to nedívejte,zavřete ústa a jděte, o takovéhle fanoušky se nikdo neprosí a žádnému dílu chybět nebudou!

#62 Martys22
10.9.2018 | 13:29:57
Martys22

#61 Geek: Budeš asi divit, ale tohle ten seriál vážně nepřežije. Zaklínač je v Polsku něco jako náboženství. Základem je uspěchu je, aby byla spokoje základni fanoušskovská základna, která není a na redditu je doslova shitstorm. Nemluvě o Polských stránkách… Twitter tvůrkyně je taky doslova přehlcenej

10.9.2018 | 13:35:54
Martys22

Jinak mohli si tvůrci udělat vlastní diverse fantasy, ale to by bylo pro ně asi moc složité tak raději budou vykrádat a přepisovat díla.

10.9.2018 | 13:38:09
66pepo66

Ja by som vedel pochopit, ze hladaju nejaku aziatku na Ciri, povedzme. Je to potomok elfky a cloveka, tak je jasne, ze nejake tie crty aj po tolkych generaciach by mat asi aj mohla alebo mala. Dokazem si predstavit aj akusi zaujimavu verziu aziatky alebo podobnu miesankinu :D, ako je Chloe Bennett, ktora hra Daisy v agentoch. No cernoska alebo nieco podobne, to je uz cez. Ak by vsak malam at podobne crty, tak by ma potom zaujimalo, ake typy hercov budu obsadzovat do elfskych postav. Oni vychadzaju z knih, no mozno sa drzia niektorych detailov prilis a viac, nez sa ich drzal CD Projekt. No a pre ich smolu, ludia su oboznameni so zvhladom z hier, resp. tretej casti Zaklinaca. Neviem, ja osobne by som tam nejake rasove politicke sracky netahal. Niekedy je pravda, ze charakterovo sedi nejaky herec-herecka an istu rolu dobre, no vyzorovo alebo farbou pleti sa odlisuje. Je tam vsak isty rozdiel v tychto situaciach. Na rolu Iron Mana nebudem obsadzovat cernocha a na rolu Bladea neobsadim belocha. No postava ako Heimdall alebo Nick Fury je rozdielna. Jednak ej to postava vedlajsia alebo postava, ktora vystupovala v komiskoch v dvoch verziach. Ciri vsak nie je vedlajsia, ale jedna z hlavnych postav. Ako, Henry bol dobra volba, tak pockam co ostatne postavy. Odsudzovat nejdem, kym sa neobsadia herci alebo to neuvidim hotove, natocene. No aj tak, nemali by tam tahat politiku a tieto sracky s tym spojene. Obavam sa napriklad homosexualnych postav. V celych knihach som narazil asi iba na dvoch homo a vp ripade Ciri na Bi. Takze, len aby z toho nerobili podobne kraviny.

10.9.2018 | 13:49:48
Ronkar

Není fajn naštvat fanouškovskou základnu. Kupříkladu Marvelu se velmi dobře daří z toho důvodu, protože ví, co fanoušci chtějí, naslouchají jim a do filmů a seriálů to dávají. Opakem budiž Temná věž, od které si tvůrci slibovali celou TV sírii a další filmy. Tam ale větší problém než černý Roland, byl zmatlaný zkratkovitý cénář.

#66 Geek #83 Moor8
10.9.2018 | 14:20:12
Geek

#65 Ronkar: Temná věž měla zásadní problémy po režijní a scénáristické stránce, jenže co si budeme povídat, ani předloha za moc nestojí, tedy co se mě týče se mi od Kinga líbilo jenom To a Tělo, mistrovská díla. Jenomže místo rešení skutečných problémů adaptace jsme museli poslouchat, jak se rasistům nelíbí Idris Elba v hlavní roli, přitom ta změna byla naprosto v pořádku, nyní u Zaklínače je to to samé. Až si říkám, jak může mít vlastně antiraristická sága tolik fanoušků, kterým záleží na barvě kůže než kvalitě a logice příběhu, tito takzvaní fanoušci jsou ztělesněním všeho, proti čemu Sapkowski ve svém díle razantně vystupuje. Je to bizár.

#67 Martys22 #68 Ronkar
10.9.2018 | 14:45:03
Martys22

#66 Geek: Asi těžké pochopit, že třeba někomu záleží na zachování pravdivosti knih a světa co? S člověkem co vidí rasismus za vším se asi nemá cenu bavit, že v castingu doslova řekli, že bílou Ciri nechtějí ti asi jako rasismus opačný nepřijde a nevadí ti co?. V GoT Targaryens jsou bílí blonďáci a kdyby to někdo změnil způsobí to stejný chaos jako změna barvy Ciri.

#69 Ronkar
10.9.2018 | 15:03:03
Ronkar

#66 Geek: Nesouhlasím. A ty očividně nechápeš postoj lidí, kteří nesouhlasí se změnou charakteru, který si zamilovali v knihách a hrách. Ale to je fuk… Netflix si to stejně udělá po svém. Až čas ukáže, jestli to povede dá zádele…, anebo to naopak bude ok.

#80 Geek
10.9.2018 | 15:03:23
Ronkar

#67 Martys22: Nad tím jsem přemýšlel. Je to jako by se HBO rozhodl například, že Tyrion bude černej = celý ten rod by musel být také černý. Takže bysme měli imitaci evropského středověku, kde se najednou vyskytuje africká rodina, nejmocnější a nejbohatší v Západozemí… :D To by bylo vtipný. S Ciri mi to přijde podobné, ale ještě horší, protože tam je ten kulturní základ ještě patrnější a důležitější než ve Hře o trůny.

10.9.2018 | 15:05:37
Kafka Tamura

#48 Lex Luthor: Mluvit o nějakých talentech v souvislosti s Power Rangers, to mě pobavilo. :)

10.9.2018 | 15:06:46
Barring

Proč se s Geekem vůbec bavíte? Obyčejný troll, nehodný dialogu:)

#72 Ronkar
10.9.2018 | 15:07:09
Ronkar

#71 Barring: Pravda :)

10.9.2018 | 15:14:01
m.dak

#54 Martys22: Ano, to bylo úžasné vyjádření, jenže to napsala v květnu a od té doby uběhlo mnoho vody pod mostem… Jako showrunner je v podstatě dost malej pán a když staniční bosové řeknou: chceme černou Ciri, tak buď sklopí uši a zařídí se podle toho, nebo to udělá její nástupce.

#74 Martys22
10.9.2018 | 15:38:43
Martys22

#73 m.dak: No v tom případě se jim nepodaří navázat na uspěch GoT nebo pán prstenu, které zachovalo věrnost světu. Ono se jim to vrátí, dávám tomu max 2 řady. Nakonec, kdoví třeba je to jen fakt hoax a i taková reklama je reklama pro seriál a jsou rádi, že se o něm mluví.

#75 Ronkar
10.9.2018 | 15:42:07
Ronkar

#74 Martys22: Nejsem si jist, jestli by tahle „reklama“ měla pozitivní výsledek. Spoustu fans je už tak nasráno, že je kolem toho kolotoč jak o Vánocích. Měli by se jasně vyjádřit a popřít/potvrdit jak to je. Na seroš se totiž začínají nabalovat hov*a a to není dobře.

10.9.2018 | 15:57:54
Moor8

Doufám, že je to jen marketingový tah, jak rozpoutat debatu ohledně zaklínače a nakonec nátlaku diváků ustoupí. protože pokud ne, tak to bude děs. nejen pro to, že tam černoši budou jak pěst na oko, ale taky proto, že dají jasně najevo, že je pro ně důležitější politická korektnost a multikulti propaganda, než vytvořit kvalitní seriál.

10.9.2018 | 15:59:14
God of war

To bude sračka ten zaklínač!

10.9.2018 | 16:06:39
Martys22

Hissrich se tomu zatím vyhýbá, někde jsem akorát četl, že se brzo vyjádří ke castingu. Jinak černá čarodejka ze Zerikánie by tam nějak šikovně do příběhu mohli zakomponovat si myslím.

10.9.2018 | 16:26:27
Martys22

Jenže zase pro dnešní SJW je jednodušší prznit charaktery a svět než si vytvořit vlastní postavy :D

10.9.2018 | 16:27:32
Geek

#68 Ronkar: Troll tedy rozhodně nejsem, ale děkuji za zaškatulkování, co bychom jenom bez těch škatulek dělali… Jde mi spíš o to, že takzvaní skalní fanoušci čehokoli a jejich urputnost „bránit“ jejich vlastní představu těch postav mě nikdy nepřestanou fascinovat, zkrátka když si nějaký tvůrce dovolí jít vlastní uměleckou cestou. Jenže zapomínají, že pak by se film/seriál omezil pouze na sérii rozpohybovaných ilustrací. Notně rasistické chování těchto skalních „fanoušků“, kteří žádají maximální pietu vůči předlohám, je ve skutečnosti cestou do pekel. Ano, jde tedy o odvěký střet zastánců předlohy se zastánci adaptování, byť s notně temnějším pozadím, ale pokud je pro někoho formulování rozumného a inteligentního názoru trollení, pak prosím, jsem troll…

#84 Moor8
10.9.2018 | 16:57:06
God of war

Tuhle herečku bych chtěl aby hrála Ciri https://www.edna.cz/…en-strucker/#… ta se na ní opravdu hodí.

10.9.2018 | 17:22:40
Railbot

Pardon, omlouvám se, měl jsem na mysli elfský zjev, nikoli geny. Ty samozřejmě má.

10.9.2018 | 17:51:25
Moor8

#65 Ronkar: Je to jeden a ten samý problém. Nedrží se předlohy, ať už se jedná o ztvárnění postav nebo děje pak to většinou dopadne špatně.

10.9.2018 | 18:08:09
Moor8

#80 Geek: je zásadní rozdíl jít vlastní uměleckou cestou a převracet podstatu. Co kdyby se děj odehrával na Marsu, Geralta by hrála černá 150-ti kilová lesba a jejím úkolem by bylo vyhledávat zmatené mimozemšťany, kterým by následně pomáhala najít jejich orientaci. Také bys to označil za uměleckou vizi? A i kdyby to tak bylo, tak stejně tak, jako má režisér právo na svoji uměleckou vizi, tak diváci mají právo, aby se jim to nelíbilo a právo kritiky.

10.9.2018 | 18:15:11
TOMASH

Nerozumiem tomu rozruchu. Vyzera to na serial pre deti a tym to bude uplne jedno, kdo je cierny a kto biely :)

#88 Arrow123
10.9.2018 | 18:29:16
StrejdaMorty

jsem fakt rád, že se Pán Prstenů točil ještě v době kdy nebyli u moci tihle autističtí trollové

#90 Moor8
10.9.2018 | 18:46:47
Martys22

Podle mě je základem úspěchu věrná adaptace fantasy světa, aby měli úspěch u knižních/herních fanoušků. Zaklínač je temná fantasy inspirovaná slovanskou a severskou mytologii/historii. Nakonec i díky tomu má například GoT úspěch, Pán Prstenů ve své době atd. Pokud má někdo potřebu překopávat svět, který funguje tak ať si vymyslí vlastní fantasy. Zajímavé, že tohle dělají hlavně americké společnosti a jejich multikulti ideologie,což nadřažujou i nad kvalitou příběhu.

10.9.2018 | 19:07:28
Arrow123

#85 TOMASH: Zaklínač je pre trošku väčšie deti. Ver mi.

10.9.2018 | 19:45:11
Martan73

Tak ona taková knižní série Meč pravdy, od Terryho Goodkinda, taky nebyla zrovna pro malé děti a jak to zprznili v TV víme, že. :-(

10.9.2018 | 20:21:48
Moor8

#86 StrejdaMorty: Pozor, připravují seriál!

#91 StrejdaMorty
10.9.2018 | 20:47:11
StrejdaMorty

#90 Moor8: To mě netankuje, starej zaklínač od poláku se mi taky líbil byť ty efekty byly k smíchu, mělo to rozhodně větší kouzlo než SJW ala Teen Titans kde hraje starfire šlapka z ulice

#94 Samuel-El
10.9.2018 | 22:08:11
God of war

Nebojte se ona by netflixu zkazila pověst kdyby ten krok udělala fanoušci by jí vyfakovali ještě před začátkem seriálu a bude malá sledovanost a Netflixu bude muset zaplatit odškodné. Netflix má ty nejlepší seriály. Netflix by měl strašnou ostudu a Sapkovský by také blbě dopadnul po tomhle tom.

10.9.2018 | 23:06:29
alexis

Panejo… Ať si klidně dopíšou vlastní postavu, jestli chtějí obsadit nějakého černocha. Ciri je běloška ze země obývané bělochy. To je jako kdyby nějakou Ugandskou postavu obsadili bělochem… Jenže to by se hned křičelo rasismus.

11.9.2018 | 6:49:59
Samuel-El

#91 StrejdaMorty: Konečne niekto, komu tiež pripomína Starfire šľapku. :D :D

11.9.2018 | 10:37:27
dkhl2

Na tento seriál se moc těším, ale doufám, že Ciri bude běloška. Beru to jako vtip, že bude černoška.

12.9.2018 | 12:19:12
Decado23

Pro všechny vyděšené a nervozní. Na twitteru u Laury se objevila zpráva, že BAME u Ciri znamená, že hledají do role polskou, opakuji POLSKOU herečku. Takže je to tak jak říkala hromová ptačice. I nás východo a středoevropany považují na západě za BAME. Tak snad Vás to uklidní. Od začátku prý v caatingu u Ciri uvaovali pouze o polské dívce. Už se i na polských serverech chlubí mladé dívky tím, že byly na castingu na Ciri. Snad je to pro Vás dobrá zpráva.

#97 Thunderbird #98 Ronkar #99 Norbit882
12.9.2018 | 15:43:09
Thunderbird

#96 Decado23: říkala jsem to jen tobě, ne tady :)

Ale ano. Poláci/slované jsou pro Americkou (britsko-francousko-cokoliv co Ameriku osídlilo a přemnožilo se tam) populaci „menšinové etnikum“.

13.9.2018 | 21:41:56
Ronkar

#96 Decado23: Rozhodně. Sice nechápu proč použili zkratku BAME, protože je to zavádějící a působí to, že hledají primárně jinou pleť než bílou, ale dobrá zpráva.

14.9.2018 | 9:16:17
Norbit882

#96 Decado23: Z Tvé zprávy mám erekci. A stále se jí nemohu po mnoha hodinách zbavit.

17.9.2018 | 15:23:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama