Tři Mušketýři (The Musketeers)
91/100 - 209×

Tři Mušketýři(The Musketeers)

Legendární román Alexandra Dumase se dočká svého dalšího převedení do televizního formátu. V deseti epizodách seriálu BBC zasazeného do 17. století znovu ožijí D'Artagnan (Luke Pasqualino – The Borgias), Athos (Tom Burke – The Hour), Aramis (Santiago Cabrera – Heroes, Dexter) a Portos (Howard Charles). V roli kardinála Richelieu uvidíme Petera Capaldiho (Doctor Who), Comte de Rocheforta si zahrál Marc Warren (Jonathan Strange & Mr Norrell) a v roli Milady de Winter se objeví Maimie McCoy (Personal Affairs). Seriál vzniká pod taktovkou Adriana Hodgese (Survivors, Primeval), Simona Allena a Simona Ashforda (EastEnders, Robin Hood).

VB | 2014 | Ukončeno
vysílání
3 sezóny | BBC One | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Historický
hrají
Tom Burke (Athos), Santiago Cabrera (Aramis), Howard Charles (Porthos), Luke Pasqualino (D’Artagnan), Tamla Kari (Constance), Alexandra Dowling (Královna Anna), Ryan Gage (Král Ludvík XIII.), Maimie McCoy (Milady), Hugo Speer (Ministr Treville), Peter Capaldi (Kardinál Richelieu), Marc Warren (Comte de Rochefort), Charlotte Salt (Marguerite), Rupert Everett (Guvernér Feron), Matthew McNulty (Grimaud), Thalissa Teixeira (Sylvie)

Diskuze: Spoilery a teorie

Diskuze zaměřená na vaše nápady, teorie o ději a podobně. Též se sem mohou přikládat spoilery k epizodám.

Kirké

#20 lksvcr: No ale oni už v podstatě jsou ve válce proti Španělsku, byť to tak třeba úplně nepůsobí. Je ale dost možný, že ta epizoda bude končit tím, že jsou vyslání někam do boje. Myslím, že by tomu odpovídalo i pár jiných věcí, hlavně tedy jedna.

#22 lksvcr
6.3.2015 | 12:54:18
lksvcr

#21 Kirké: No pokud se bavíme o časovém úseku sedmé epizody, tak to bych válkou teda nenazval. Já myslím válku, kde jde voják proti vojáku na bitevním poli. Z toho co jsem zatím viděl a všiml, tak je to ve stavu „na hraně“, ale ještě né válka.

#23 Kirké
6.3.2015 | 16:14:01
Kirké

#22 lksvcr: No ale já nenarážela tak úplně na děj, rozhodně ne na děj sedmé epizody, ale spíš na fakt, že v době, kdy se mušketýři odehrávají, tak Francie byla v podstatě ve válce se Španělskem. Ta doba byla obecně v Evropě hodně napjatá tím, že probíhala třicetiletá válka. Navíc s Mušketýry je trochu ten problém, že je obtížné je zasadit do konkrétního roku. Protože správně by mělo jít cca. o rok 1632, jelikož první epizoda první série se odehrávala v roce 1630, ale mnohé věci už jsou pozdější, odpovídají spíš až konci 30. let. Navíc to, že bojuje voják proti vojákovi na bitevním poli je prostě bitva, to není válka, válka je krapet rozsáhlejší a komplikovanější ale to je celkem jedno. Já jen komentovala to, že by králi mělo rupnout v bedně a následkem toho by vyhlásil válku Španělsku.

#24 lksvcr
6.3.2015 | 17:21:30
lksvcr

#23 Kirké: Aha, to jsem netušil, že jsi to srovnávala s historií (v komentu č. 21), ale tvůrci asi historii jen využívají jako inspiaci, než aby na ní stavěli děj seriálu. Já bych na to tolik nesázel. Já zakládám teorie na ději seriálu, ale je to zajímavý, to jak to srovnáváš s reálnou historií a pokud se to bude shodovat, tak to všechna čest tvůrcům. Nicméně, ty jsi psala, že už ve válce jsou a já se neptal, z čeho čerpáš, že si to myslíš, ale jestli jsi myslela tím, že jsou ve válce, že jsou ve válce už po té sedmé epizodě, což mi vážně nepřipadalo, proto jsem psal, že bych to válkou nenazval.

#25 Kirké
6.3.2015 | 18:04:18
Kirké

#24 lksvcr: Já mám pocit, že se asi pořád trochu nechápeme, jak jsme co kdo mysleli ale to je fuk, nejde o nějakou podstatnou záležitost, tak už bych to neřešila.

#26 lksvcr #31 Nivie
6.3.2015 | 19:15:21
lksvcr

#25 Kirké: OK, oba si myslíme, že asi bude (nebo je) válka se špaňelskem.

#31 Nivie
6.3.2015 | 20:18:09
Kirké

Dávám to sem, protože vím, že dost lidí čeká na český titulky atd. Podotýkám, že jde o komentář k osmé epizodě, takže pokud to někdo zatím nechce číst, tak nečtěte.

Osobně mě Porthos příliš nebere, jakože nemám nic proti němu ale ze všech čtyř mušketýrů mě zajímá nejmíň, takže ta jeho linie mě osobně až tak nezaujala. Byť tam bylo několik dobrých momentů, hlavně v souvislosti s Aramis/Porthos friendship a pak té akce na záchranu těch dívek. Zajímavější byla ta situace v paláci a věci související s ní, jako Milady a hlavně to její setkání s Athosem, to bylo vtipné a smutné zároveň.Taky se mi moc líbila ta scéna s královnou, Constance a malým Dauphinem, v níž královna vzpomíná na tu noc s Aramisem. Vlastně to bylo také poprvé, kdy bylo naplno potvrzeno otcovství Aramise, byť o něm asi nikdo z diváků nepochyboval ale takhle na plno to bylo řečeno poprvé, protože i na konci té první série mluvili vlastně jen v náznacích. I když bylo bývalo asi těžko představitelné, že by si mohla Anne přát aby Dauphin zdědil odvahu zrovna po králi :D Co se týče té závěrečné scény, tak ta mě asi zanechala trochu v rozpacích. Musím říct, že mě docela překvapili, že Anne nakonec bude možná opravdu obviněna kvůli té aférce s Aramisem, i když teoreticky těžko říct, myslím, že se to ještě může vyvinout všelijak. Taky myslím, že to samotné napadení vyřešili docela dobře v závislosti na tom, že je to britský seriál a obecně v závislosti na jeho charakteru a tomu, komu je určen. No na druhou stranu, nevím čím to, ale ten rozhovor mezi Rochefortem a Anne těsně před tím mi přišel takový zvláštní.

#28 TNO95 #31 Nivie
7.3.2015 | 2:41:02
TNO95

#27 Kirké: Přemýšlel sem o tom proč je Ti Porthos nejméně sympatickej a doufám, že se neurazíš, ale bude to kvůli tomu že jsi holka ;)

  1. Totiž Prthos není žádnej ,,hezounek,, řekl bych
  2. Jako jedinej není (ne)šťastně zamilovanej Anna, Constance, Milady nikdo takový v Porthosově životě není.
  3. Mám takovej rámcovitě chlapskej přístup k řešení problémů – vytáhne mušketu a nebo vytasí kord.
  4. Je ze všech 4 největším ,,kriminálníkem,, – pije, gambluje, podvádí v kartách, vyhledává rvačky a šarvátky a roztržky.

Takže to bude asi tím ne?

A co se Rocheforta týče – pěkně mě se*e :D kardinálovi se aspoň dalo odpustit, neboť nic nedělal pro sebe nebo pro krále církev nebo kohokoliv jiného, ale skutečně mu šlo o doro Francie. kdežto Rochefort je prostě a jednoduše šílenec.

#29 Kirké #31 Nivie
7.3.2015 | 3:20:22
Kirké

#28 TNO95: To já se neurazím, ale myslím, že to není tvými důvody. A mimochodem, myslím, že to není ani mým pohlavím, znám hodně fanynek, pro něž je Porthos číslo 1 :D Každopádně já znám mušketýry už dlouho jako příběh, myslím že takových 15,16 let už to bude. Četla jsem i knižní předlohu, viděla většinu, ne-li všechny filmové adaptace, plus i některé nefilmové a Porthos byl pro mě vždycky tak nějak na posledním místě, ať ho hrál kdokoli, ať už ty jejich linie byly jakýkoliv. Tahle adaptace a Howard to prostě nezměnili. Ale jako jak říkám, ono to není tak, že bych proti němu něco měla, jenom prostě tak no…ono to asi nemá ani nějaký pojmenovatelný konkrétní důvod.

  1. Řekla bych, že to je dost diskutabilní. Mi třeba ani Tom Burke nepřipadá jako klasický „hezounek“.
  2. To úplně není no, vím, že si na toto téma Howard pravidelně posteskne :D Na druhou stranu díky tomu vytvořil v šesté epizodě ten úžasný „pairing“ s Rochefortem :D A pár milostných zápletek už taky měl – Flea anebo pak ta vdova Alice. A plus, když se to tak vezme, tak Aramis vlastně většinu první série taky nebyl tak úplně zamilovaný, že sice tam byla ta druhá epizoda a pak ta epizoda s Ninon ale upřimně mě tehdy ani nenapadlo, že by to mohlo s královnou vést až takhle daleko. Navíc třeba ta Aramisova linie s Marsacem a událostmi ze Savoy neměla nic společného se zamilovaností.
  3. Tak to v podstatě mají všichni :D
  4. Tohle mi nevadí, dokonce spíš naopak. Přijde mi lepší, když ta postava není úplně svatoušek. Navíc třeba Athos a chlast, hi hi :D Viz i Treville v páté epizodě. Aramis má zase své ženy a myslím, že šarvátky má taky rád. Nejpoctivější je asi d´Artagnan, nebo hlavně byl, než se s nimi seznámil :D Plus je tu pak ještě to, že tyto jejich neřesti přinesly pár opravdu dobrých scének, hlavně tedy v první sérii. Třeba Porthos a meloun na Aramisově hlavě, ten Porthosův souboj s vidličkou kvůli podvádění v kartách nebo Aramis prchající oknem od Adele :D

A jinak souhlasím s poznámkou o Rochefortovi.

7.3.2015 | 4:44:53
Ponine94

Ten konec mě dneska opravdu dostal. Rochefort chtěl znásilnit Annu?! Jako vážně?! Já normálně na něj řvala, jakej je kretén. :D

8.3.2015 | 9:10:44
Nivie

#26 lksvcr:
#25 Kirké: Jeden o koze a druhý o voze :D.

Když už se tady bere historie (fakt je divné, že se tam nikdo o třicetileté válce ani nezmiňuje). Tak mě napadlo, jestli se oni náhodou neinspirovali 40. léty a nezasadili je do let 30. (já vím, že se tam historie moc nebere, většina postav je smyšlených, ale určitý hrubý historický rámec skutečně zachovávají). V tom případě by asi i tuto sérii mohl zemřít král, v další by regentkou byla Anna a bojovala by o svůj vliv s jiným možným dědicem (možná hlavní záporák?). To by potom ale Mazarin mohl být kladná postava. Anebo to bude úplně celé jinak.

#28 TNO95: Jsi dost odvážný, znám pár lidí na edně, kteří by tě nazvali sexistou, misogynem anebo ještě mnohem hůř :D. S Porthosem je to zvláštní. Jeho linka o původu není zas tak vzrušující, je tak trochu v pozadí – nejen v seriálu (i když tady má pár hodně dobrých hlášek a momentů), ale na edně je druhá nejoblíbenější postava. Prostě záhada :).

#27 Kirké: Musím říct, že mě teď zajímá, co bude s Milady. Pro mě to byla vždycky nejméně čitelná postava. Scéna s Athosem byla skvělá. Scéna Anna-dauphin-Constance se mi taky moc líbila. Královna tady i v minulé sérii ukázala, že má mnoho tváří a je to mnohovrstevná postava – nemá moc scén, ale v každé je úplně jiná :). A souhlasím s hodnocením závěrečné scény a rozhovoru R+A → mě osobně přišel málo plynulý, možná trochu umělý, ale zároveň to oba dobře hráli jako herci, jen jim to nešlo spolu dohromady.

#32 Kirké #33 lksvcr
8.3.2015 | 19:19:41
Kirké

#31 Nivie: Když jsem na tu závěrečnou scénu pak koukala znovu, tak už mi přišla trochu míň divná ale pořád nevím. Mám pocit, jestli jí trochu neuškodilo to v podstatě rozpůlení tou scénou s Constance a d´Artagnanem. Že osobně by mi asi víc sedělo, kdyby se nejdřív vyřešila ta linka s Constance a d´Artagnanem a pak tam až dali tu scénu s Anne a Rochefortem. Působilo by to vlastně i trochu reálněji, protože to napadení netrvalo dlouho ale Constance se i tak stihla dostat z kasáren až do královnina pokoje? Ale možná to potřebovali kvůli něčemu dát takhle.

Jj na Milady jsem taky zvědavá už v souvislosti s tím, že se ještě objeví na scéně Catherine. Opravdu bych si přála, aby mezi nima došlo k nějakému pořádnému souboji a Milady z něj vyšla jako vítěz :D Já vždycky měla ráda Milady jako postavu a i v seriálu ji mám ráda. Líbí se mi, že ji seriál dal takový možný širší, komplikovanější rozměr.

Btw. nezávisle na tomto tvém příspěvku. Musím říct, že se mi líbí ta určitá symboličnost, která se občas v seriálu objeví. Jednak i to navždy(always), co si zmiňovala zrovna ty, nebo ta má připomínka o pomněnkách. Nebo teď to, že se očividně v příští epizodě vrátíme do toho kláštera z deváté epizody první série. Pak i to, že je to zrovna Aramis, kdo teď v té poslední epizodě říká to „all for one“, protože je to právě on, kdo přesně tohle teď bude potřebovat. Mimochodem v této souvislosti mi přijde trochu vtipné to, že to byl právě Aramis kdo tehdy v první sérii říkal tu upravenou verzi „every man for himself“ :D

#34 Nivie
8.3.2015 | 19:38:14
lksvcr

#31 Nivie: Tak co se týče toho rozhovoru, tak měpřiše v pohodě. Oni celou dobu to jen oťukávali a teď tam vlítne Rochesfotr a upřímnost z něj stříká jak z fontány, což je tak trochu nezvyk, když celou dobu operoval ze zákulisí. Anna ta tušila, že je šiblej a i tušila z něj nebezpečí a tudíž na něj řvala ať vypadne. Pro mě pochopitelnej rozhovor. Když chcete něco někomu říct upřímně od srdce a dlouho k tomu nedostanete šanci, tak pak vás to donutí využít první možné příležitosti naplno, vzlášť když jste to jednou pokazili (to jak jí řekl že jí miluje… jako každý poddaný).

Jinak královna je moje druhá nejoblíbenější postava, hned po Aramisovi a jejich romance je u mě na prvním místě. Constance a D´artagnana zastak neprožívám.

Pro mě byla suprová scéna Anna-Dauphin-Constance, díky tomu, že víme, že královna je skutečně a vážně zamilovaná do Aramise a jeho bere za otce Dauphina. Scéna Athos vs. Milady se mi líbila, kvůli tomu, že Athos za Milady nebude běhat jako cvok, jak to jednu chvíli vypadalo. A v závěrečné scéně jse mi rozbušilo srdce a doufal, tak jsem doufal, že někdo vrazí do pokoje a dá Rochesfortovi kopačku na čumák, ale Anna si to sním vyřídila po svým, což bylo velice dostačující :D

#34 Nivie
8.3.2015 | 19:47:56
Nivie

#32 Kirké: Jéj, já věděla, že jsem na něco v minulém příspěvku zapomněla. No jasně ninja jeptišky, na ty se těším moc. Paralely jsou skvělé a hlavně mě baví je hledat. Jenže teď mě Rochefort, ten prevít, naštval, protože porušil analogickou always řadu slovem forever – ten si to odskáče. Dále mě pobavila d'Artagnanova narážka na Hvězdné války v 2×06 (C: I love you. d'A: I know :D) anebo Aramis, jak říká, že privilegované mozky jsou vzájemným křížením zdegenerované (proto musel nastoupit on, aby zachránil budoucnost Francie).

Ten rozhovor byl dobrý (možná ten předel tam fakt být nemusel), zahráli to přesvědčivě, hlavně královna, když dělala, že si nic nepamatuje :D. Mě moc neseděla ta pasáž, když se otočila zády a pak zpět. Ale nedokážu říct přesně proč.

Ještě jedna scéna byla naprosto úžasná – Rochefort a Milady – tady byla na koni, ukázala mu převahu.

#33 lksvcr: Prý Rochesfotr :D :D. Snad ho pošlou někam pryč a nahradí ho někým s podstatně kratším jménem.

#36 Kirké #38 lksvcr
8.3.2015 | 20:22:27
Ponine94

Lidi, zdálo se mi to, nebo když Athos řekl Milady, že už je v ní opravdu ztraceno vše, co kdy šlo zachránit (pokud jsem si to přeložila dobře, poslední dobou na tu koukám jen s anglickými titulky), stekla jí po tváři slza?

#36 Kirké
8.3.2015 | 20:34:26
Kirké

#34 Nivie: Jj Aramisova hláška o zdegenerovaných mozcích je the best :D :D Akorát mě tak napadá, v té scéně byl i Porthos…jeho otec je markýz…takže má vlastně taky privilegovaný mozek :D To samé v podstatě Athos, mimochodem tohle bylo taky vtipný, to Porthosovo, že můj dům je větší jak tvůj :D

No mě přišlo, že ona si asi opravdu moc nepamatovala o čem mluví. Jak sama řekla, bylo jí 14. Oh, poor Rochefort, kdyby to nebyl šílený maniak, možná by mě ho bylo i líto. I když je pravda, že v té sedmé epizodě, kdy mu Marguerite přinese ten křížek, tak mi ho i bylo krapet líto, ale jen tak málo krapet :D

Mohli by ho na konci série popravit. Jsou názory, že na to mohla poukazovat ta halucinace, co měla Constance ve čtvrté epizodě. I když mohlo by to být i to, že se Rochefort bude pokoušet popravit ji. Ale vypadá to, že ta halucinace měla nějaký význam a očividně vztah k těmto posledním epizodám. Anne se v té představě modlila s křížkem v rukou, a ve stejné pozici byla, když za ní přišel Rochefort teď v té epizodě a kdo ví jestli se takhle nemodlí původně i v té scéně, co je na těch promo fotkách k poslední epizodě. Pak je tu ta snaha Rocheforta otrávit krále a i v té její představě byl král otráven.

#35 Ponine94: On spíš říká, že už v ní není co zachránit ale ta podstata je stejná. Já myslím, že nestekla, že je to jen odrazem světla. Ale chladnou ji to očividně nenechalo, viz ten její výraz a i to jak výrazně polkla.

#37 Ponine94 #40 Nivie
8.3.2015 | 20:41:12
Ponine94

#36 Kirké: no slovo lost tam bylo, ne :D že vše, co šlo zachránit je opravdu ztracený nebo tak něco :D to je fuk… význam chápu dobře, o to přeci jde. :D Jo, je možný, že to bylo světlem… mě přišlo, že měla na tváři slzu, když to řekl… ale tak je fakt, že to s ní pohnulo, takže v ní ještě přeci jen něco k záchraně je… :-) Já jsem dlouho přemýšlela, jestli ho někdy opravdu milovala a popravdě, aspoń co se týče tohoto seriálu, si myslím, že je na tom stejně jako Athos… v hloubi duše ještě stále miluje. Ale nevím, možná je to jen můj názor… :)

#39 Kirké #40 Nivie
8.3.2015 | 21:23:43
lksvcr

#34 Nivie: Tak teď se za sebe stydím

#40 Nivie
8.3.2015 | 21:30:52
Kirké

#37 Ponine94: Jj však jak říkám podstata je stejná ;) Hlavně je fajn, že na to koukáš takhle s áj titulkama, myslím, že zrovna Mušketýři jsou v tomto ohledu dobrý seriál, protože nevedou až tak složité dialogy a hlavně většinou nepoužívají žádnou spešl terminologii (lékařskou, právní etc.). A procvičování angličtiny se hodí vždycky a každému. Navíc mi přijde, že některé ty jejich hlášky zní v angličtině prostě líp :D A co se týče té otázky, jestli ho milovala a miluje, tak já nad tím ani nějak nemusela dlouze přemýšlet, abych pravdu řekla. Ona je prostě jen složitá osobnost, což Athos konec konců taky. Oni prostě prezentují trochu odlišný styl lásky, než třeba Constance a d´Artagnan a i než třeba Aramis a Anne. Což je vlastně taky fajn, že každý z těch párů je hodně odlišný. Akorát si asi úplně nedokážu představit, že by někdy mohli být ještě spolu, popřípadě, že by jim to vydrželo. Ale myslím, že by to bylo hodně vtipný :D :D Taková italská domácnost po mušketýrsku :D

#40 Nivie
8.3.2015 | 22:05:31
Nivie

#36 Kirké: To mě vážně nenapadlo a to jsem tu část s halucinacemi viděla vícekrát. A dokonce to i sedí. V tom případě jsou Musketeers jeden z mála seriálů, co spoileruje sám sebe :D. Ve světle nových událostí to vypadá, že chudák Aramis je z mušketýrů asi nejchudší.

#37 Ponine94: Upřímně? O stále trvajícím (oboustranném) citu mezi Athosem a Milady (vlastně taky Anne) jsem nepochybovala nikdy, to spíš jsem váhala u Aramise a Anny. Zajímavé by bylo, kdyby se Athos pět let mučil výčitkami, že nechal zabít lásku svého života, aby se potom mohl mučit výčitkami, že jí znovu podlehl. A co by teprve řekli ostatní :).

#38 lksvcr: Vymyslel jsi to hezky. Já mám ráda hry se jmény, ale tohle mě nenapadlo ;).

#39 Kirké: Ano, naučí se tam velmi užitečné fráze a slovíčka jako lenient (schovívavý), liaison (milostný poměr) nebo cosseted (zhýčkaný) :D.

8.3.2015 | 22:57:13


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Neloučíme se s vámi

Zůstaňte s námi i po konci

Zůstaňte s námi i po konci

Seriál The Musketeers se sice s námi po třech sezónách definitivně rozloučil, my se však ještě loučit nehodláme. I po konci pro vás připravujeme spoustu zajímavých článků, o které byste jakožto věrní fanoušci rozhodně neměli přijít!

Trailer pro finálovou řadu

Thumbnail Play icon
Ohodnoťte seriál The Musketeers!

Reklama

Momentka

Momentka

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny herců

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama