Star Wars: Akolytka (The Acolyte)
49/100 - 61×

Star Wars: Akolytka(The Acolyte)

Jediové měli před Epizodou I ze světa Star Wars velkou moc. Tento seriál se zaměřuje nejenom na ně, ale zároveň i na temnou stranu, která v posledních dnech Vrcholné republiky začala výrazně narůstat.

USA | 2024 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 43 minut
VOD
Disney Plus
žánr
Dobrodružný, Mysteriózní, Sci-fi
hrají
Amandla Stenberg (Mae Aniseya), Amandla Stenberg (Osha Aniseya), Lee Jung-jae (Sol), Dafne Keen (Jecki Lon), Charlie Barnett (Yord Fandar), Rebecca Henderson (Vernestra Rwoh), Manny Jacinto (Qimir), Carrie-Anne Moss (Indara), Joonas Suotamo (Kelnacca), Dean-Charles Chapman (Torbin), Jodie Turner-Smith (Matka Aniseya), Margarita Levieva (Matka Koril), David Harewood (Rayencourt), Hassan Taj (Bazil),
redaktoři
tom99

Ohledně druhé řady seriálu The Acolyte tu máme zatím smutnou zprávu

Ohledně druhé řady seriálu The Acolyte tu máme zatím smutnou zprávu

Otevřený konec, neustále mluvení o pokračování a další řadě. Zdálo se, že pokračování Akolytky je jen otázkou času, nicméně novější rozhovory jasně ukazují, že to tak nebude úplně jednoduché. Jednak s tvůrci a taktéž možná se společností Disney. Jak toto dopadne?

8 0
24.7.2024

O pokračování seriálu The Acolyte se sice neustále mluví a už to vypadalo, že je to jen otázkou času, než společnost Disney odsouhlasí druhou řadu. Jenže ono to tak nebude úplně jednoduché – ostatně s každým obnovením je to u stanice Disney+ velice obtížné. Ani Star Wars seriály to nemají vůbec lehké.

Tvůrkyně Leslye Headland má plán pro druhou řadu, možná i pro pár následujících. Chce se více přiblížit Epizodě I a nabídnout více známých postav a elementů z Vrcholné Republiky a vše okolo Dartha Plagueise. Jenže sama neví, zda vůbec bude mít příležitost si svůj příběh odvyprávět. Takto zklamaně odpověděla pro Entertainment Weekly:

Nic. Musím si dát pauzu, zvlášť po něčem takovém. Ani nevím, kolik let se mi v mozku neustále honí Star Wars, Star Wars, Acolyte, Acolyte. Neustále řeším problémy, neustále na to myslím. Je velice zvláštní být na místě, kde to teď dělat nemusím. Vždy začínajícím scenáristům říkám, že někdy ta nejdůležitější věc je ta, aby si udělali čas na prosté nic nedělání. Protože ve chvíli, kdy začnete psát příběh, budete permanentně ve stresu. Můj mozek stále pracuje. Je to jako když běžíte, ale nemůžete zastavit a vypnout.

(Ohledně druhé řady seriálu The Acolyte tu máme zatím smutnou zprávu. Foto: Disney+)

Následující dny budou plné analýz. Společnost Disney si musí vyhodnotit, zda seriál The Acolyte splnil očekávání. Sledovanost, recenze, ohlasy fanoušků, četnost diskuzí na internetu. To vše bude rozhodovat o další řadě. Společnost Disney do té první investovala přes 180 milionů dolarů, tudíž si musí velice rozmyslet, zda něco takového bude opakovat. My samozřejmě další vývoj budeme sledovat.

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /37

derill129

Na svoje chyby to nebol až taký zlí seriál, ako každý film a serial zo Star Wars mal svoje chyby. Dúfam že tento seriál nepochovajú, ale je čo zlepšovať.

24.7.2024 | 9:00:01
craweniito

To není smutná zpráva ale naopak hodně pozitivní. Rozhodně tento woke shit nerozšiřovat. Ať úpadne v zapomnění.

24.7.2024 | 9:07:48
Zilwicky

„Můj mozek stále pracuje. Je to jako když běžíte, ale nemůžete zastavit a vypnout.“
No neviem, z toho co som o tomto serialy pocul to skor vypada ze ho nikdy ani nezapla.

#4 Martrix #9 derill129
24.7.2024 | 10:21:09
Martrix

#3 Zilwicky: a teď si představ, že se její mozek vzepjal k tomu nejlepšímu a výsledek je takový, že většina diváků jen tupě zírá a říká si…tvl, tohle vymyslela nějaká šestnáctiletá fanynka v přestávce mezi matematikou a tělákem.

#6 Darnwell
24.7.2024 | 13:06:21
Jacob17

To není smutná zpráva,ale dobrá zpráva.Utracet miliony za tenhle paskvil.To ať raději natočí za 200mega 2,3 kvalitnější seriály

24.7.2024 | 14:12:08
Darnwell

#4 Martrix: Že jo? Má s tím takovýho sra*ní a stejně z toho vypadne… pobytová stopa :-)

24.7.2024 | 14:17:10
badyvlasim

metr pod zem, zasypat vápnem a nechat bejt.

24.7.2024 | 15:11:36
Smrtihlav

:-) :-) :-)

24.7.2024 | 15:29:28
derill129

#3 Zilwicky: Stále si myslím ale že nie ste objektivny pozrite si Lucasové prequeli, aké mizerné herecké výkony to má a hlúpy scenár mizerná práca so strihom a kamerou. Skrytá hrozba nemá ani hlavnú postavu a dej.

24.7.2024 | 15:50:00
klokin

V Disney se nerozhodují o pokračování Akolytky, ve skutečnosti byla druhá řada již zrušena. Leslye Headland se snaží toto rozhodnutí zvrátit. Disney řeší velké problémy s negativním vývojem divizí LucasFilm a Pixar. Zrušil nejen Akolytku, ale i celou řadu vzájemně propojených a navazujících projektů SW. Byly stopnuty i tři připravované filmy SW s téměř miliardovým rozpočtem. Leslye Headland (nejen), dostala stopku ve všech, na kterých se v různých pozicích měla podílet. Padáka dostalo prakticky celé marketingové oddělení LucasFilm a očekávají se další čistky. Odskákala to i Kathleen Kennedy, téměř dvojnásobné navýšení její odměny v její nové smlouvě bylo odvoláno. Je zjevné, že někdo z Disney vytáhl rypák z mísy z kokainem, nasál trochu kyslíku a podíval se na čísla, ještě bude veselo…

#13 badyvlasim #18 wampera
24.7.2024 | 18:39:45
Rolb

Žádná škoda. SW mám rád,ale tohle byl opravdu nepovedený kousek. Spíše tak 50/50 ale i tak není třeba další serii. Pořád jsem měl pocit,že herci,nebyli herci ale stažený lidi někde z ulice.

24.7.2024 | 18:56:58
Lukass.M

Uff, díky bohu.

24.7.2024 | 21:21:33
badyvlasim

#10 klokin: kezby to byla pravda

#15 klokin
25.7.2024 | 5:47:17
AMELIANVS

To má být nějaký trolling? Co je na tom smutného? Kéž by „neustále pracující mozek“ Headland už nikdy nedostal další příležitost SW ničit.

#15 klokin
25.7.2024 | 8:07:40
klokin

#13 badyvlasim: Jsou to logické kroky. Sestupná sledovanost franšízy je realita, se kterou se u Disney musí vypořádat. Nejde jen o vynaložené náklady na natáčení jednotlivých projektů, to jsou drobné. Oni musí někde vydělat ty 4 miliardy USD, které vysolili za nákup LucasFilm.

#14 AMELIANVS: Bohužel, Headland sice už nebude figurovat v produkci, režírovat a psát scénáře, ale stále zůstává jako autor. Takže rozhodně není zcela mimo hru a ještě o ní v rámci dalších projektů SW uslyšíme. Bude mít méně možností kazit filmařinu, ale ničivý potenciál ve světě SW stále má.

25.7.2024 | 11:32:19
Rick21

Kdyby to ukončili 1 řadou tak v tom případě tu máme otevřený konec který by nedával smysl. Mě se seriál vcelku líbí nejsem náročný, není to tak úplně špatný jak tu většina píše. Za mě bych udělal ještě jednu řadu kde bych vše ukončil ale na 3 a 4 už to nevidím.

25.7.2024 | 11:38:46
Argetlam Královrah

Rozhodně to byl jeden z nejlepších a nejzajímavějších počinů v SW Universe. Epizody 7–9 strčí hravě do kapsy, o dalších seriálech (kromě Clone Wars) včetně Ahsoky nemluvě. To, že se pár jedinců zděsilo, když zjistili, že ve vesmíru, kde je miliarda bytostí, žijí i černoši, asiati a lesby je sice smutné, ale vinil bych z toho jejich rodiče a vzdělávací systém, ne tvůrce seriálu.

#20 RákosníčekZbrčálníku
25.7.2024 | 12:06:41
wampera

#10 klokin: muzu poprosit o citaci zdroje vasich informaci?

#21 klokin
25.7.2024 | 14:51:59
Khardoom

Jaká jediná věc je na tomhle seriálu dobrá? Qimir je sexy, wow tak to je něco. :D

25.7.2024 | 15:03:44
RákosníčekZbrčálníku

#17 Argetlam Královrah: Ne nebyl, scénaristicky je to naprostý horor (kromě všech ostatních věcí), ani to, že se to snažíte hodit na nějaký domělý rasismus na tom nic nemění, klasika…každá kritika je rasismus a podobně protože jinak jí neumíte vyvrátit

#22 Argetlam Královrah #23 Argetlam Královrah
25.7.2024 | 16:26:55
klokin

#18 wampera: Zákulisí Disney se věnuje hodně lidí, např. youtuber MIKE ZEROH

#25 tom99
25.7.2024 | 19:42:05
Argetlam Královrah

#20 RákosníčekZbrčálníku: Pardon? Já zatím nečetl žádnou kritiku kromě toho, že je to woke, je tam moc černochů a jsou tam lesby. Jediné dvě konkrétní kritické věci, co jsem zaznamenal jsou, že Plagueis by se neschovával v jeskyni (ok, budiž), a že Jediové zainteresování v příběhu by měli jít okamžitě za Radou Jediů, že to nedává smysl. Kdokoliv ví o Star Wars universe víc než z filmů ale ví, že za Radou se opravdu s takovými věcmi nechodilo. Například když šli pro Darthu Baneovi, tak se také dala dohromady skupina Jediů a Rada o jejich počínání ani nevěděla.

25.7.2024 | 20:06:57
Argetlam Královrah

#20 RákosníčekZbrčálníku: Vlastně ještě jedna věc. Nelíbí se jim, že se stvořením života nepřišel Plagueis někde v laboratoři ale inspiroval se tím covenem, pravděpodobně. To sice chápu, ale odpovídá to i příběhu: sithové touhle dobou měli pod kontrolou neuvěřitelné bohatství a začali si prošlapávat cestičku do politiky a důležitých institucí (bankovního klanu, techno unie atd.). To byla jejich priorita. Nějaký vlastní výzkum a pátrání po nových nebo naopak starých a zapomenutých znalostech byla až priorita číslo 2.

25.7.2024 | 20:09:41
lego assassin

aŤ už to skončí!

26.7.2024 | 9:56:24
tom99

#21 klokin: Tos bohužel zmínil jednoho z největších fake youtuberů, jehož obsah je většinou složen z clickbaitových nadpisů, naprosto neověřených informací vycucaných z prstu. Je to dezinformační kanál jako prase a to rozhodně nedoporučuji.

#29 klokin
webmaster
26.7.2024 | 12:24:19
FelixJaeger

Pokud nejsou v Disney u kormidla blbci, tak tento serial prostě musí zrušit, je to fakt tragédie po všech směrech… A ti co to tu neustále brání a nedokážou se přenést přes konstruktivní kritiku, tak radši bez komentáře. To od Vás jsem neviděl žádné vysvětlení, proč je to super a dává to vlastně smysl…

  1. Příběh o pomstě, v rámci ukázaného materiálu v první řadě, nedává žádný smysl → doteď opravdu nevím, za co se ty rádoby „hrdinky“ chtěly mstít (nejdřív jedna pak druhá). Nesmyslné změny názorů a chování postav, jak na lusknutí prstu, klidně během jednoho dílu (double facepalm)…
  2. To, že tam jsou černoši, asiati a lesbičky je popravdě úplně to nejmenší a vůbec mi to nevadilo.
  3. Jedi se chovali jako vypatlaný … po celou dobu seriálu, žádné promyšlené a inteligentní jednání, které bych od nich očekával. Jelikož si od mládí (více jak 20 let) o tomto universu docela čtu a zjišťuji informace, tak to opravdu nepobírám…
  4. Choreografie soubojů – totální výsměch tréninku, který Jedi podstupovali od mládí = všechno na efekt, ale totálně nepoužitelné. Jako někdo, kdo trénoval souboje s tyčí a meči (kendó a kung fu) musím říct, že Qimir by umřel během prvních pár vteřin souboje, takže čus rádoby záporáku :D.
  5. Překrucování kánon věcí a logiky, jako takové, snad ani zmiňovat nemusím, nebo ano?
  6. Qimir – fan servis pro dnešní náctky, a asi i starší, jinak naprosto zbytečná postava.
  7. Další postavy a jejich chování / vykreslení – fakt by mě zajímalo, jestli to bylo tak tragické kvůli scénáři a režii, nebo prostě herci dostali za úkol „chovejte se jak po lobotomii“. Jediná potenciálně zajímavá postava = Indara tam byla takovou chvilku, že mě to až naštvalo.
#27 Argetlam Královrah #28 derill129
26.7.2024 | 15:14:27
Argetlam Královrah

#26 FelixJaeger: Chtějí se mstít za smrt jejich matky. Obě dospěly k přesvědčení, že Jediové je zabili kvůli jejím schopnostem (báli se jí). Myslím, že to je logické. K bodu 3: můžeš vysvětlit konkrétní „blbé chování“? Choreografie se mně osobně líbila, podle mě to byly skutečně podařené souboje se světelnými meči. Asi nejlepší v SW, co jsem viděl (nepočítám-li epizodu III a animované Clone Wars). Co je překroucením kánonu? Kritice Qimira jakožto zbytečné postavy nerozumím – jeho existence je pro příběh nezbytná. Bez ní by příběh nebyl. Osobně je mi ten herec nesympatický a vlastně i postava celkově, ale že by byla zbytečná? Které další postavy a jejich „chování po lobotomii“? Indara byla trochu zajímavá, ale i její smrt hned na začátku byla pro příběh nezbytná – byla vůdčí typ, opatrná a chytrá Jedi. Pro posouvání děje bylo nutné, aby po Mae pátrali mladší, méně zkušení nebo nepříliš opatrní Jediové. Kdyby byla Indara naživu, tak seriál může po 1. sérii skončit.

26.7.2024 | 20:26:21
derill129

#26 FelixJaeger: Chceli sa pomstiť za smrť svojej matky, o tom je celý seriál že May bola svedkom ako Sol zavraždil, ich matku a keď Ousha počula od Sola ako sa k tomu priznal, tak ho zaškrtila. A tým dokončila to čo Quimir chcel od May aby Jediho zabila pomocou sily. A prinútila tým Kyber crystal krvácať

26.7.2024 | 21:43:06
klokin

#25 tom99: Pochopitelně, jako zdroj k serióznímu článku je nepoužitelný. Na druhé straně, leaky z Disney na žádném vyloženě seriózním místě prostě pořídit nelze, oficiální kanály Disney podobné informace zásadně nezveřejňují. Nakolik jsou informace z tohoto a podobných zdrojů přesné, se ukáže poměrně brzo. Kdybych neměl i další důvody tomu co jsem sem napsal věřit, nedával bych to sem.

26.7.2024 | 22:45:37
FelixJaeger

Jelikož já už tento seriál nikdy v životě vidět nechci, tak jen něco málo, co si ještě vybavuji:

  1. Jejich matka nezemřela, ta se změnila ve „stín“ a někam zmizela, mezitím co zbytek čarodějek v rámci voodoo obřadu posedly Kelnaccu a následně hromadně pomřely. Sol, naprosto oprávněně, zabil v nastalé situaci stínové monstrum alias Aniseyu, která dvojčata „uplácala“ ze síly (naprostá blbost mimochodem). Kdybych v dětství viděl, to co se odehrálo v rámci 7. epizody, tak budu jedině rád, že to dopadlo takto, a že mě někdo vysvobodil z této noční můry ;). Určitě bych se mým zachráncům pomstít nechtěl…
  2. Jedi, kteří se od mala trénují ve všem možném a jsou velice vzdělaní, se tady tak rozhodně nechovají: Smrt Sola (lítám si sem a tam, a pak se nechám bezdůvodně uškrtit), všech Jedi (zapomenu svůj výcvik a radši se nechám zabít, scénář si to žádá), levitující Tomen (kvůli čemu měl výčitky svědomí, až se radši zabil?), Kelnacca, Jedi „politický sněm“ (kdo tam tu blbost nevidí, tak radši nic), She-Hulk, z které nakonec bude Sithský lord :D (Qimir má určitě jizvy od jejího světelného bičíku), Yoda (který by všechnu tu blbost dávno vycítil a učinil tomu přítrž). Mohl bych pokračovat, ale mně za to nikdo prachy nedá…
  3. V čem se porušuje kánon SW? No jestli je tahle otázka myšlena vážně, tak to nemám slov… Dá se říci, že úplně všechno co se v těchto osmi epizodách stalo je mega ohýbání či porušování kánonu SW.

Přitom kdyby to dostal do rukou někdo schopný, kdo tomu rozumí a nemusí do toho cpát svojí blbost, tak to mohlo dopadnout o 100% lépe. Takhle je to akorát další předražený odpad od Disney. A já se vždy tak těším na nový počin v rámci SW, ale už nebudu, nemá to cenu.

#31 Argetlam Královrah
29.7.2024 | 16:58:09
Argetlam Královrah

#30 FelixJaeger: 1. Neviděl jsi Clone Wars, „změnit se ve stín“ není žádná novinka u čarodějnic. Ani to posednutí. Ani voodoo. Matka Talzin s pomocí voodoo panenky málem zabila Dookua.

2. Jediů byli tisíce v jednu chvíli. To, co je spojovalo, bylo, že používali Sílu. Víc, či méně. Představa, že řád Jedi byla nějaká elitní univerzita, kam se bralo pár stovek nejchytřejších, které řídila vševědoucí Rada, která znala každého jednotlivého Jediho jménem i povahou, je směšná. Neodpovídá to kánonu. Spousta Jediů byla slabá. Někteří byli hloupí. Nebo zbrklí. To, že neinformovali Radu o všem, někdy ani ne o důležitých věcech, není žádná novinka. Byly doby, kdy Rada Jediů před existencí Sithů zavírala oči. A ta „she-hulk“ jak říkáš, je postava z komixů. Nebyla vymyšlena pro tento seriál, a rozhodně není Sithský lord ;)

3. Kánon je to, co bylo natočeno, animované seriály, některé komixy a knihy. Realita se hodně liší od tvé představy očividně.

Celkově mi to připadá, že máš o SW Universu nějakou hodně pokřivenou představu (troufnu si říct, že jsi viděl akorát epizody 1–9 a možná některé animované seriály nebo Ahsoku, ale rozhodně jsi neviděl celé Klonové Války (nebo s z nich minimálně toho moc neodnesl), a nečetl jsi ani stránku komixu nebo nějaké knihy). To nevadí, ale neplakej, že tomu nikdo kromě tebe nerozumí. Celá tvoje kritika se opírá o věci, které pro tento seriál nejsou žádnou novinkou, a tak se akorát zesměšňuješ.

#32 FelixJaeger
29.7.2024 | 17:20:30
FelixJaeger

#31 Argetlam Královrah: 1. Nikde nepíšu o tom, že to je novinka či něco podobného. Nauč se chápat psaný text, a taky na něj reagovat. 2. To samé, radši už nereaguj, nejde ti to ;). 3. Bez komentáře :(. Jen tak pro úplnost, neviděl jsem pouze pár animovaných seriálů a nečetl jsem knihy či komiksy (není to můj šálek kávy, ale informace si hledám po ofiko zdrojích ;) ): Star Wars: Dobrodružství mladých Jediů Star Wars: Vadná várka Star Wars: Vize Popravdě jsem se tak dobře dlouho nezasmál :D. Jj Jedi mistři to byli totální ******, hlavně Yoda :D. Já se vlastně docela divím, že vydrželi tak dlouho existovat / být :D. Ty bys normálně mohl na tomto seriálu pracovat, jako konzultant či scénárista, určitě bychom se mohli těšit na další řadu :D. Víš o tom, že ten poslední odstavec nedává vůbec smysl? On vlastně celý ten komentář, ale co už. Jediné v čem je tento seriál vlastně fajn, že na něj můžou vznikat takto super reakční videa (jestli umíš anglicky mrkni ;) https://www.youtube.com/watch?…

#33 Argetlam Královrah
30.7.2024 | 16:44:32
Argetlam Královrah

#32 FelixJaeger: Čili na většinu konstruktivně reagovat nedokážeš. A ano, Jedi mistři nebyli žádné neporazitelné hvězdy a studnice moudrosti. Když čerpáš z těch „ofiko zdrojů“ (představuji si pod tím „co internet dá“), tak si načerpej třeba pátrání po Darthu Baneovi, kdy více svědků potvrzovalo existenci Dartha Beanea a Jediové se po posledním mocném přeživším Sithovi vydali pátrat, aniž by se obtěžovali informovat Radu. Když zemřeli, tak jim Sithové předhodili nějakého chudáka (který se ještě pár dní předtím mimochodem promenádoval chrámem Jediů), který byl sotva citlivý k síle, do ruky mu vrazili světelný meč (jedijský) a pomocí temné strany provedli lobotomii. Jediové ho zapíchli dřív než stihl cokoliv udělat, zatímco praví Stihové se ukrývali někde pod podlahou pár metrů od nich. O tom, že Sithská učednice se vloupala do chrámu a předstírala, že je rytířka Jedi (nebo Padawanka) a oklamala takhle spousty z nich, raději ani nemluvím.

Stejný případ s padawankou Barirss Offee v Clone Wars – taky oklamala Jedie a své zločiny málem hodila na Ahsoku. Jediové dokázali Sithy porážet opakovaně proto, že byli jednotní, disciplinovaní a oddaní své Radě, drželi v ruce určitou politickou moc (po určitou dobu, cca 500 let, byli dokonce všichni nejvyšší kancléři Jediové, teprve potom tento úřad předali „civilistům“), a protože se Sithové vždycky když začali vyhrávat obrátili proti sobě navzájem. Zejména ten poslední případ Jediům několikrát zachránil zadek – vždy když byli totálně na dně, tak Sithové začali válčit mezi sebou, protože Jedie už nepovažovali za hrozbu). Ostatně Pravidlo Dvou a snaha porazit Jedie pomocí politických intrik a vražd, nikoliv pomocí vojenské síly a strategie, měla svůj velmi racionální důvod. Ne, že by si to Sithové chtěli udělat dobrovolně těžší.

#34 FelixJaeger
30.7.2024 | 20:05:57
FelixJaeger

#33 Argetlam Královrah: Na tvém příspěvku, ale není konstruktivní ani jedno slovo ;). Snážíš se mi akorát něco podsouvat ;).

Jinak opět nic z toho co píšeš nyní, nesouvisí s tímto seriálem. Že se něco stalo podobně v jiné době neznamená, že se to přeci musí opakovat s nějakou menší obměnou znovu a podané mnohem hůře… Nebo se mi snažíš říci, že celý seriál je postaven na tom, že vzali všechno možné z historie SW a přepracovali to do tohoto seriálu? To by možná i dávalo smysl – Jak pejsek a kočička dělali dort…

Důležité k Barriss Offee, je to slovíčko „málem“ → celé to bylo podané mnohonásobně lépe a promyšleně (Vysoká rada Jedi a soud, důkazy…) ;). A nikde nepíšu, že nedělali chyby při rozhodnutích, ale to neznamená, že to byli blbci, rozhodovali se v rámci možností, které měli (popudit si proti sobě senát a lid, kvůli jednomu padawanovi?).

To co tady předvádějí Jedi mistři to je fakt na facku → takové chování bych očekával možná tak u párečku mladých padawanů, ale ne u mistrů.

Třeba mi osvětli co bylo špatného na zabití „temné mlhy“ Solem? Já bych to taky bral jako potencionální útok a v nastalé situaci bych se bránil (mířily na ně dokonce zbraněmi). Proč Jedi v boji s Qimirem nepoužívali téměř vůbec sílu a chovali se, jak skot jdoucí na porážku? Proč Sol nedokázal rozlišit Oshu a Mae, ani když za ním stála s nožem? Proč se Torbin nakonec zabil a měl výčitky svědomí (z ukázaného víme, že jednal impulzivně z toho co viděl u čarodějek, ale nic špatného neprovedl a dokonce se potom stal mistrem)? Proč všechny čarodějky napojené na Kelnaccu zemřely, nebo co to mělo být (kóma a udušení kouřem?). Proč se Vernestra snaží vše takto směšně ututlat (je jisté, že Qimira zná a to ona mu udělala ty jizvy)? Proč Sol v 7. epizodě nepoužil sílu pouze na obě děti a místo toho držel mega těžký rozbořený most a následně si vybral? Opravdu ti to celé přijde smysluplné? Fakt tam nenacházím scénu, která má hlavu i patu.

Když už chceš tak moc porovnávat, tak nejvíc do očí bijící věci:

Proč Ki-Adi-Mundi říkal, že Sithi jsou již po celé tisíciletí neexistující, když se tady magicky dostal do situace, kde jsou Sithi zahrnuti?

Proč se Anakinův meč také nezměnil na červenou, když bojoval s Obi-wanem a hned poté, co by mohl naštvaností pomalu explodovat?

Proč nikdo v budoucnosti neřeší „vznik“ Oshy a Mae a jsou tak unešení z „vyvoleného“ Anakina, vytvořeného ze síly?

Proč nikdo v budoucnu nezná Qimira? Však to určitě byl Jedi, měl mistra a byl by v archivech uveden, i jako Sith…

Jedi neměli největší galaktický archiv jen tak pro srandu, že? Zachovávali tam historii řádu a událostí za hodně dlouhou dobu, a i přesto, že tam občas něco vynechali (Yoda – Shrii Ka Rai), tak to pořád byla studnice vědomostí, které celkem hodně využívali.

#35 Argetlam Královrah
31.7.2024 | 12:12:02
Argetlam Královrah

#34 FelixJaeger: První ta kratší část, tedy ta kde s tebou souhlasím: nedává smysl změna světelného meče a smrt celého covenu čarodějnic (proč zemřely všechny) by mohlo být lépe vysvětleno. A používání síly ze stranu jediů při souboji se světelnými meči mohlo být větší, byť v porovnání s epizodami IV – VI a I – III tam bylo víc síly než v jiných soubojích.

Nyní k těm ostatním:

  1. Nejde o nějaké opakování, ale o styl fungování řádu Jedi. Ten zůstává stejný – zkrátka něco se před Radou tají, něco Rada probírá mimo oficiální jednání, protože se záznamy posílají senátu (i z toho důvodu zde asi nikdo Jedie neinformoval).
  2. Jediové jsou obránci a neútočí. Nesnaží se protivníka zabít. Proto zabití „mlhy“ bylo neospravedlnitelné dle jejich kodexu a možná i proto měl Torbin výčitky svědomí – provedli něco, co bylo proti pravidlům Řádu a navíc o tom lhali. Vražda je těžká, i pro Jediho.
  3. Osha a Mae jsou jedno vědomí ve dvou tělech. O tom ten seriál je. Možná proto je Sol nedokázal rozlišit. Proč nedokázal „zachránit“ obě je už otázka, ale hádám, že Mae měla zkrátka horší výchozí pozici a spadla.
  4. Nevíme, jak bude seriál pokračovat. Takže nevíme, jestli například Plagueis vzniku Oshi a Mae trochu nepomohl, nebo jestli se Ki Adi Mundi vůbec dozví o Qimirovi a Plagueisovi (zatím ví, že někdo vraždí jedie). A pokud ano, tak myslím, že o tom, že Sithové jsou pryč tisíce let, mluvil na jednání Rady (tam, kde se provádí oficiální zápis, který se posílá dál do senátu). Qui-Gon Jinn byl velký rebel a dalo by se říct, že i politický odpůrce Rady Jediů. Je možné, že mu prostě neřekli vše co věděli. Ze stejného důvodu možná nikdo nezná QImira – třeba jeho existenci utajili. Nebo ho nepovažovali za Sitha, ale nějakého zběhlého Jediho. Ono ani Banea a Zannah nikdo neznal, byť společně povraždili spoustu Jediů – svedli to na nějakého chudáka, který sotva ovládal sílu a kvůli nedostatku talentu byl z Řádu buď vyloučen nebo do něj ani nepřijat, a Jediové, včetně nejvyšší rady, uvěřili, že to byl temný pán ze Sithu :D ještě dřív existovalo celé Sithské impérium (v čele s Darthem Vitiatem) paralelně s Republikou, aniž by Republika a Jediové věděli o jeho existenci.

Chrám Jediů sice byl studnice vědomostí, ale bylo jich opravdu hodně. Podívej na Kamino, kde sídlili skvělí klonovači a přesto je Obi-Wan ani neznal. Nikdo si roky nevšiml, že planetu někdo vymazal z archivu. Pokud se chceme bavit o opravdu unikátních vědomostech, které nikde jinde nenajdeme, tak to jsou Jedijské a Sithské holocrony, ke kterým jen tak někdo nemá přístup.

Osobně bych si s odpovědmi na otázku: Proč nikdo v budoucnu neví/nezná… počkal na druhou sérii, jestli nějaká bude. Sithové z pravidla dvou byli mistři v zahlazování stop, ničení důkazů o své existenci a o existenci čehokoliv, co podle nich Jediové neměli vědět a hodně úzkostlivě si svá tajemství střežili a neriskovali. Koneckonců skrývali se více než tisíc let. Shromažďovali znalosti, bohatství a politickou sílu a určitě jim párkrát nějací Jediové zkřížili cestu.

#36 FelixJaeger
31.7.2024 | 16:33:07
FelixJaeger

#35 Argetlam Královrah: Konečně!!! Vidíš, že to jde a dokonce můžu v některých bodech i souhlasit ;).

  1. Ano s tím souhlasím.
  2. Jasný jsou to obránci a mají nějaký kodex, ale v sebeobraně to prostě vražda není. Však i Sol se z toho co se událo téměř sesypal. Bylo vidět, že ji zabít nechtěl a ani dál bojovat, než to čarodějky opět vyeskalovaly do dalšího konfliktu. Za mě kdyby to natočili úplně jinak (vlítnuli by tam v návalu emocí a začli zabíjet), tak bych to chápal, takhle bohužel.
  3. To sice ano, ale musel by přeci vidět a vycítit, že se vůbec nechová jako Osha, s kterou strávil určitě hodně času, však to byla jeho učednice (ono kdyby tam neukazovali u obou dvojčat mega rozdílné chování, tak bych to jedno vědomí ve dvou tělech i vzal). Obě dívky mohly dohromady vážit tak 70 kilo ±, takže když udrží několika tunový most, tak ať mi nikdo neříká, že by je nedokázal udržet a přitáhnout, bez nutnosti držet ten most, k sobě :D.
  4. Částečně mohu souhlasit, je to možné, ale vůbec to není pojaté a natočené, tak aby to dávalo smysl (nebo aspoň já ho tady nevidím). Kór jestli je pravda, že měli k ruce a konzultovali to s nějakým SW guru (jehož jméno mi ale úplně vypadlo :D).

Jediné co mě napadá, proč se o nich nic v budoucnu nedozvíme je, že je Darth Plagueis prostě zlikviduje a jede se dál :D.

Já osobně bych tento příbeh zasadil mnohem dříve do Vysoké Republiky a určitě bych nepoužíval Sithy a dvojčata vytvořená ze síly. To byla už od začátku cesta do pekel a nemohlo to dopadnout dobře. Příběh mohl být o mladé Jedi padawance, která by nám představila toto období (určitě by proběhl nějaký posun v čase…), její trénink, mohla začít díky vazbám (klidně čarodějky), zvědavosti či okolnostem sklouzávat na temnou stranu síly… Mohli z ní udělat třeba temného Jedi… Nebo tam mohli být Sithi a ukázat, jak se prozatím skrývají a v tichosti připravují půdu pro zničení Řádu Jedi. Možností bylo opravdu hodně, ale oni se zaměřili na něco co si prostě nemůže najít širokou základnu fanoušků, a ještě si při tom popudí stávající SW fanoušky :(.

#37 Argetlam Královrah
1.8.2024 | 10:29:32
Argetlam Královrah

#36 FelixJaeger: Taky bych to zasadil dříve. Měli by tvůrci i větší prostor. Osobně nechápu, proč ty seriály a nové filmy tolik tlačí do období Impéria nebo po pádu Impéria, když Stará Republika je mnohem zajímavější. A Sithové v té době také jsou daleko zajímavější a lepší záporáci.

2.8.2024 | 12:17:06
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Novinky

Finále seriálu The Acolyte přivedlo dvě velké mega postavy ze světa Star Wars

Finále seriálu The Acolyte přivedlo dvě velké mega postavy ze světa Star Wars

První řada seriálu The Acolyte se primárně soustředila na nové postavy. Tvůrci mají ale nápady i na další řady a dokonce se netají i tím, že by chtěli přivést i známější postavy. A právě dvou takovýchto velikánů jsme se na kratičký okamžik dočkali. Článek obsahuje spoilery.

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Tvůrci mají plány až na další tři řady, ve hře je i napojení na Darth Plagueise

Tvůrci mají plány až na další tři řady, ve hře je i napojení na Darth Plagueise

Zboří toto vyjádření internet? Dost možná ano. Seriál ale disponuje velice kvalitním námětem, který není možné scenáristicky dobře prodat v tak malé stopáži. Vše by ale časem mohlo dávat daleko větší smysl, kdyby tvůrci dostali více času. A nápady na další řady rozhodně mají.

Galerie

Galerie

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama