Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Ze zákulisí: Jak vzniklo městečko Wind Gap
Přinášíme vám další článek ze zákulisí natáčení seriálu. V rozhovoru pro Vulture prozradil lokační manažer Gregory Alpert, jak našel rodinné sídlo Crellinových, co produkce musela (a nemusela) postavit a proč chtěl režisér, aby Wind Gap působilo jako “město duchů”.
Bez Wind Gapu, Missouri by Ostré předměty nebyly nic, jelikož městečko tvoří velmi důležitou část seriálu. Dokresluje totiž jeho temnou atmosféru. Než tedy režisér a výkonný producent Jean-Marc Vallée a filmaři Yves Bélanger a Ronald Plante mohli přenést román Gillian Flynnové na obrazovku, lokační manažer Gregory Alpert měl za úkol najít ideální natáčecí prostředí.
První Alpertova cesta vedla do missourijského kraje Bootheel, nejjižnější části státu, kde se nacházel Wind Gap v knize. Alpertův úkol byl dvojí: najít osamocené viktoriánské sídlo, které poslouží jako domov Adory, Ammy, a Alana Crellinových a porozhlédnout se po městečkách, které by posloužily jako samotné Wind Gap.
Nakonec se jedenadevadesátidenní natáčení rozprostřelo do tří států: 2 dny v St. Louis, 15 dnů v Georgii, 10 dní v severní Kalifornii a 66 dní v šestnácti různých obcích v jižní Kalifornii – od Santa Any v Orange County po Lancaster, asi 70 mil severně od Los Angeles. „Big Little Lies byl o půvabu a ty ženy žily v hezkém prostředí a jiném světě,“ řekl Alpert, který s Valléem pracoval i na zmíněném seriálu. „Tady vstupujeme do temného, chmurného příběhu. Byla to úplně jiná atmosféra. A ta temnota to ztěžovala.“
Dům Crellinových
Vallée měl na sídlo velmi specifické požadavky: „Chtěl dům, ve kterém kdyby někdo křičel, neslyšeli byste ho,“ vzpomíná Alpert. Nejprve se díval po domech v okolí Los Angeles a našel jeden v Altadeně. „Ale potřebovali jsme něco impozantnějšího, a tak jsem začal hledat v malých městech, které připomínaly Wind Gap.“ Potom obdržel email od Filmové komise v Mendocino County s obrázkem domu, vyfoceným z delší vzdálenosti, u kterého byla vodní plocha. Tento dům v ceně 6,2 milionu dolarů nacházející se v Rewood Valley v Kalifornii (asi 125 mil severovýchodně od San Francisca) se na podzim 2016 zrovna prodal. Alpert mluvil s novým majitelem, který dům koupil jako domov pro seniory, a dal štábu svolení na jeho prohlídku, ačkoliv jít dovnitř dovoleno neměli.
„Jakmile jsem sjel z venkovské silnice, příjezdová cesta sama byla asi míli dlouhá,“ řekl Alpert. „Jak jsem k němu přijížděl a dům se mi začínal zjevovat, viděl jsem, že je to dům Crellinových. Zamiloval jsem se do něj. Natočil jsem rychlé půlminutové video, kdy jsem před ním stál a natočil 360° panorama, a když jsem jej konečně ukázal Jean-Markovi, řekl, je to on. Alpert dále musel přesvědčit manažera ranče, který měl pozemek více jak třicet let na starosti, aby dovolil udělat na domě úpravy a přístavby. V té době byl dům žlutý, ale producenti mu chtěli dát tradičnější viktoriánskou barvu. Produkce našla originálního malíře, který jej přemaloval deset let předtím a byl již v důchodu, a požádali jej, aby dům přemaloval na zelenomodrou barvu. Dále byla zbudována hlavní brána a plot, plus nějaké krajinářské úpravy.
„Tlačil nás čas a nechtěli jsme přivážet obří jeřáby,“ řekl Alpert. „To, že jsme našli původního malíře, majitele uklidňovalo. Dali jsme mu vybrat mezi dvěma tradičními barvami a on si jednu zvolil s tím, že to tak potom necháme.“ Filmový architekt John Paino a jeho tým mezitím vytvořili ve studiích v Los Angeles celý interiér, včetně terasy, aby byly přechodové záběry souvislé. „Ten dům, ačkoli hezký, nebyl uvnitř tak majestátný jako naše kulisy,“ řekl Alpert. „Uvnitř domu jsme ani jednou netočili.“
Centrum Wind Gapu
Když Alpert začal hledat Wind Gap, měl na seznamu devět georgijských měst. Jakmile byl Vallée připraven podívat se na možné lokality, Alpert zúžil výběr na tři finalisty, všechny asi hodinu cesty z Atlanty. První zastávka, kterou si Alpert, Vallée, Paino a výkonný producent Gregg Fienbeg udělali, byl Alpertův favorit. Ale Valléemu se město nelíbilo. „Bylo podle něj příliš hezoučké,“ vzpomíná Alpert se smíchem. „Pak jsme se zastavili na oběd v Senoie, kde se natáčelo The Walking Dead
Cestou na prasečí farmu, která by sloužila jako Preakerovy farmy, jeli přes Barnesville, město nacházející se asi 60 mil jižně od Atlanty. „A co tohle město?“ zeptal se Vallée. Alpert mu řekl, se na něj díval, ale nepřišlo mu vhodné. („S Johnem jsme si mysleli, že je hezkoučké Barnesville.“) Režisér přesto trval na tom, že si město rychle prohlédnou. Po návštěvě prasečí farmy zajeli do posledního města na Alpertově seznamu, ale Vallée ani nevystoupil z auta. „Ne, zapomeňte na to. To město je Barnesville,“ řekl jim. „S Johnem jsme se na sebe podívali a řekli jsme ‚Tak budiž. Je to to město,‘“ vzpomíná Alpert. „Jean-Marcovi se to město fakt líbilo.“
Alpert se následně setkal s představiteli Barnesvillu, kteří byli z projektu nadšeni. Film se zde natáčel naposledy v 70. letech, a starosta byl ochoten zastavit chod města na dva týdny. Místní podniky za způsobené potíže dostaly kompenzaci. „Jean-Marc chtěl, aby to bylo město duchů,“ řekl Alpert. „Nechtěl nikoho vidět, žádná auta, nic. V průběhu seriálu občas ve městě nikdo není. Ale všichni byli skvělí, včetně místních obchodníků. Proto je Jean-Marc takový genius.“
Produkce změnila výkladní skříně téměř všech obchodů a všechny odkazy na Barnesville začaly odkazovat na Wind Gap. Jeden místní obchod, jež vlastní stejní majitelé jako prasečí farmu – skutečnou fungující farmu nedaleko Barnesville – se stal exteriérem pro policejní stanici. Exteriér baru byl postaven v opuštěné budově naproti Dairy Queen. Exteriér domů Nashových a Mini-Mart se také nacházejí v Barnesville. „Bylo tam pár problémů, jako vlak, který městem párkrát za den projíždí a blokuje hlavní cestu,“ řekl Alpert. “A protože Jean-Marc má rád improvizaci, jako třeba když se Amy Adams projíždí večer několik hodin městem, policisté a hasiči kvůli nám blokovali dopravu, aby se lidé do města nedostali, a vypadalo jako město duchů.“
Okno v uličce, kde byla nalezena Natalie, je na stejné budově, jako obchod, který byl předělán na policejní stanici. V knize je Natalie nalezena v díře mezi dvěma budovami, ale produkce nemohla přijít na to, kam ji umístit. „Dlouho jsme nevěděli. V jednu chvíli nás napadlo dát ji pod vlakový vůz. Jean-Marc chtěl, aby vrah působil nestoudně a vystavil její tělo na obdiv. Zrovna jsme šli z oběda na další lokaci a Jean-Marc zahlédl to okno a navrhl, ‚Co takhle tady?‘“ Scéna se natáčela s herečkou Jessicou Treskou a figurínou. „Dokonce ani Jessičina matka nepoznala, která z nich je figurína,“ řekl Alpert.“ Když ta starší paní spadne na zem a ječí, neslyšíte ji, protože Jean-Marc chtěl, aby ta reakce vycházela lidem z hlavy. My jsme ale ten řev slyšeli opakovaně několik hodin a bylo to hrozné, až jsem z toho měl husí kůži“
Okolí
Natáčení probíhalo i na soukromém pozemku u Barnesville, včetně lovecké boudy, kam děvčata chodila, les, místo, kde teenageři pořádají párty a potok, kde bylo nalezeno tělo Ann Nashové. „Je to jeden pozemek, ale my jsme to natočili, jako by to byla různá místa.“ Kvůli scéně v první epizodě ""Vanish":episode:141486, kdy se malá Camille ponoří do rybníka, produkce požádala hasiče, aby zatopili vyschlý rybník, který se nachází na jiném pozemku u Barnesville. „Tohle jsou maličkosti, které nám to ztížili, protože Jean-Marc chtěl, aby byla ve vodě, již obklopují stromy,“ řekl Alpert. „Jezera nebo rybníky obvykle nemají stromy tak blízko břehu. My jsme našli díru, která kdysi sloužila jako rybník, vyčistili ji a naplnili.“
Dva místní umělci byli pověření, aby nakreslili nástěnné malby ve stylu retro pohlednic, včetně mávající ženy, která říká „Vítejte v Wind Gap, Missouri.“ Produkce po skončení natáčení vrátila všechny odkazy zpět na Barnesville, ale městská rada odhlasovala, aby se tato malba ponechala. „Dalo to městu dojem, jako by to bylo město duchů, jako by to bylo zapomenuté místo.
Zdroj: Vulture.com
Diskuze /0