Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Ze zákulisí: Bolestný příběh, který vypráví Camilliny jizvy
Camille má svůj život popsaný po celém těle. Kromě míst, kam nedosáhne. Maskéři seriálu Sharp Objects popisují, co musela Amy Adams podstoupit, aby se vtělila do novinářky Camille Preakerové.
Během prvních čtyř dílů zahlédli diváci po částech Camilliny jizvy – slova vyřezaná do kůže, která schovává pod dlouhými rukávy. Poslední epizody Closer a Falling ovšem odhalily děsivý rozsah jejího sebepoškozování.
V knižní předloze Gillian Flynnové napočítal vedoucí maskérny Adrien Morot okolo 50 specifických slov, která Flynnová Camille vyryla do těla. Aby ovšem byli schopni pokrýt celé Camillino tělo a slova byla pro diváky čitelná, Morot spočítal, že bude potřebovat 350 až 400 slov. Požádal tedy scenáristy, aby vymysleli další seznam slov, který by odpovídal psychické bolesti, jíž je protagonistka postižená. “Jsou to slova. Nejde pouze o řezy,” zdůraznila vizážistka Kate Biscoeová. “Jsou prostředkem k vyprávění a mapa k bolesti této ženy… pro ni je to brnění.”
Aby se ujistil, že budou slova vypadat realisticky – jako kdyby si je Camille vyřezala do kůže sama – sehnal si Morot modelku, aby tento jev nasimulovala. “Modelka si slova ze seznamu napsala na tělo, protože jsem nechtěl, aby to vypadalo, jako by to napsal maskér, a aby byly perfektně čitelné.”
Morot zaznamenal prázdná místa na modelčině těle – oblasti, kam nedosáhla, například na zádech a stehnech – a nechal tedy tyto části Amyina těla prázdné. Také požádal o vzorek Amyina písma a včlenil její rukopis do návrhu použité protetiky. “Prozkoumal jsem podobný makeup, který byl použit ve filmech jako The Passion of the Christ a Deliver Us from Evil – kde to nebyl úplně ten samý makeup, ale vytvořili škrábance a řezy,” řekl Morot s tím, že aplikace jizev v těchto filmech trvala pět až šest hodin. S vědomím, že Adamsová nebude mít před natáčením tolik času, zefektivnil Morot tento proces, jak nejlépe dovedl. Navrhl odlitky a vyplnil je zdravotnickými adhezivy, aby byla protéza samolepící. I přesto byli na její aplikaci potřeba tři maskéři a časově přibližně dvě hodiny.
Jako by už časová náročnost nestačila, Morotův tým zjistil, jaké je to pracovat s režisérem Jean-Marcem Vallée, který používá ruční kameru a přírodní světlo. Jednou Morot a jeho tým pokryli Amy protézou celé tělo, aby posléze zjistili, že v tom tlumeném světle, které měl Vallée v úmyslu na jednu scénu použít, nebyla žádná z pečlivě aplikovaných jizev na kameře čitelná. Problém se vyřešil tak, že maskéři aplikovali umělé jizvy na Amyinu dublérku, postavili ji do tlumeného světla a Morot – s čelovkou na hlavě – namířil světlo na každé slovo a zdůraznil, zastínil – udělal, co šlo, aby každé slovo bylo na kameře čitelné. Morot a jeho tým použili ten samý makeup na scény v tlumeném světle, například jako když je Camille v kabince v epizodě Closer.
Morot odhaduje, že ve dnech, kdy musela Amy podstoupit aplikaci protézy na celé tělo a následné sundání – obojí zabralo dvě hodiny – byla na natáčení asi 19 hodin. „Musela jít do maskérny, než se objevili všichni ostatní,“ vysvětlil Morot. „Pak byla 12 až 15 hodin na place – to už je 17 hodin. Pak ale trvalo další dvě hodiny odstranit makeup. A co je ještě horší, další den následovalo to samé.“
Navzdory těmto obstrukcím byla Amy ale trpělivá. „Vždycky měla dobrou náladu. Nebyla chvíle, kdyby si podrážděně povzdechla – což pomáhá, protože od chvíle, kdy začnete makeup aplikovat a nastavíte si časovač na 2 hodiny a 15 minut, jste pod velkým stresem. Víte totiž, že za dvě hodiny vám na dveře zaklepe asistent režie s otázkou, kdy bude Amy hotová.“
Vzhledem k tomu, jak únavná aplikace protézy byla, Biscoeová, která měla Amy na starosti od krku nahoru, ke své práci naštěstí tolik času nepotřebovala. „Amy hodně makala sama na sobě,“ vysvětluje Biscoeová Amyino odhodlání stát se Camille – reportérkou alkoholičkou, jejíž strava se v podstatě skládá z čokoládových tyčinek, vodky a piva. „Dělala vše, co by herečka dělat neměla. Abyste nebyli oteklí, vyhýbáte se soli, kofeinu, cvičíte a pijete hodně vody. To všechno šlo pryč. Amy naschvál dělala pravý opak – jedla hodně soli, pila hodně kávy, málo spala a přestala cvičit, aby dosáhla správných tělesných propozicí.“
„Ve scénách, kde pořád pije, má v ruce O’Doul, což je nealkoholické pivo. Vypila jich asi 20 za den. Místo whiskey pila jablečný džus, což je zase spousta cukru. Představa jejího makeupu byl vždy makeup ze včera – takže se vzbudí a dá si další vrstvu. Když musí vypadat upraveně, použije lesk na rty. Natáčeli jsme v červenci a Camille si zakrývala jizvy, takže na sobě měla pořád dlouhý rukáv. A to se hodilo, protože jako alkoholičce z ní šel alkohol každým pórem.“
Foto: HBO
Zdroj: Vanityfair.com .>
Diskuze /1
Díky za zprostředkování – super článek.