Po čtvrté epizodě je už jasné, že jde do tuhého

Po čtvrté epizodě je už jasné, že jde do tuhého

Závěr prozatím posledního dílu ukázal, co je to skutečný Tanec draků. V příští epizodě se dozvíme, jak to dopadlo s králem a jak na vše zareagují černí.

16 0
8.7.2024

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /50

Punisher bude trestať

Něco se musí změnit, scénáristé musí předlohu kompletně přepracovat a obrátit ji o 180 stupňů, seriál padá na slabé předloze. :D GOT aspoň nešlo celkově podle kopírky a výrazně se od ní odklánělo, bohužel Rod draka jde úplně podle předlohy, protože co chcete měnit v předloze, ve které de facto nic není, je to to nejzajímavější v ní. Víte, co je nejzajímavější? Tento seriál je už úplně vyspoilerovaný předlohou, na TikToku najdete detailní informace, kdo, kde a jak zemře. :D Je to, jako bych ten seriál viděl před 15 lety a teď si ho pustil znovu, nevím sice detaily, ale každou důležitou scénu znám.

#2 anushka #3 Wolfinator1 #15 TrepyTN14 #29 m0rdred
redaktor
8.7.2024 | 12:16:15
anushka

#1 Punisher bude trestať: Kdo nechce, tak spoilery nehledá. To, že si to někdo vyspoileruje předem, je jeho problém. Mně třeba spoilery nevadí. Ale akce „son for the son“ byla pro mě třeba překvapení, protože si děj záměrně nehledám. Každé video nebo článek se dá přece přeskočit a nečíst to. Vyhrazovat se proto vůči scénáristům, že jedou podle předlohy, to je dost divný.

webmaster
8.7.2024 | 12:25:26
Wolfinator1

#1 Punisher bude trestať: Slabá předloha :D ty jseš dobrej. Takže největší problém se seriálem máš ten, že si ho na internetu vyspoileruješ sám a už tě to tak nepřekvapí jo ? To samé bylo i s GOT ( že si věděl kdo kde umře) do cca 5. serie kdy došla knižní předloha a pak to taky začalo stát postupně za hovno ty poslední serie když nebyla předloha :D. Já knihu četl, slabá mi nepřišla a vůbec mi to nevadí při sledování seriálu, že vím jak to dopadne ( jo a jestli jsi jí četl taky tak víš , že dost věcí dělají/mohou dělat jinak protože ani kniha není jednoznačná a na každou událost/smrt je tam minimálně 2 možné verze dle vypravěče.

8.7.2024 | 12:28:29
Punisher bude trestať

@anushka To, že se uspokojíš s předvídatelným dějem a nepotřebuješ nic nového, ještě neznamená, že je to v pořádku. Spoilery jsou jeden problém, ale ten hlavní je, že scénáristé jsou totálně bez fantazie a jen kopírují předlohu, která je sama o sobě nudná a prázdná. „Game of Thrones“ ukázalo, že odklonění od knih může přinést mnohem zajímavější a napínavější příběh.

Pokud se někdo vyžívá v tom, že už dopředu ví, co se stane, nechť se páčí, ale většina diváků chce být překvapena a chce vidět něco nového. Seriál má potenciál být mnohem lepší, ale ne, scénáristé raději jdou na jistotu a výsledek je předvídatelný a nudný. Pokud si myslíš, že kritizování scénáristů za to, že se drží předlohy, je divné, tak možná nechápeš, co dělá seriál skutečně zajímavým – a to jsou nečekané zvraty a originalita, ne slepé následování předlohy, která už byla převařená stokrát.

Takže ano, budu se vymezovat vůči scénáristům, protože svojí leností a nedostatkem kreativity kazí potenciál seriálu. Pokud ti to nevadí, fajn, ale pro mnohé z nás to znamená, že seriál ztrácí svůj půvab a schopnost překvapit.

#5 anushka #32 PecaCZE #44 ori
redaktor
8.7.2024 | 13:13:37
anushka

#4 Punisher bude trestať: Tak mě napadá už jen jedna věc. Proč se na to vlastně koukáš, když je to tak špatné podle tebe? Tak se netrap a najdi si jiný seriál :D Pro mě seriál třeba předvídatelný není, protože si spoilery záměrně nehledám (zároveň ale nejsem naštvaná, když se ke mě nějaký dostane) a seriál mě baví.

webmaster
8.7.2024 | 13:30:46
Punisher bude trestať

#wolfinator1 Budu hádat, po dokoukání nejnovějšího dílu jsi od té veškeré radosti, která se v tobě nahromadila, vybuchl a utíkal ohodnotit nejnovější část a dát jí plných 5 hvězdiček. Osobně nemám rád lidi, kteří nedokáží ohodnotit seriál správně a tím pádem se podílejí na klamném hodnocení, které zavádí potenciální další diváky, kteří se tím orientují. Knihu jsem četl, vůči spoilerům mám imunitu, v každém případě jsem však čekal nějaký odklon od seriálu, který by mě alespoň překvapil, bohužel, scénáristé použili CTRL+C a CTRL+V. :D To, že se s předlohou dá pracovat i jinak, řekni scénáristům, kteří to kopírují jako šílení.

redaktor
8.7.2024 | 13:33:28
redaktor
8.7.2024 | 13:33:43
Ananas

Nezávidím tím ktorý videli prvé 4 epizódy pred mesiacom a teraz na toto museli čakať :D Ja som rád že teraz budem čakať iba týždeň :D

8.7.2024 | 13:41:13
Punisher bude trestať

@anushka Dokoukal jsem tragickou 8. sérii Game of Thrones, jsem dost silný na to, abych dokoukal i tento “skvost”. To, že bezhlavě nedávám seriálu 5 hvězdiček, neznamená, že nejsem fanoušek tohoto světa. Naopak, lidé jako ty zničili Game of Thrones, lidé, kteří bezhlavě fandili seriálu, i když lidé jako já říkali, že jde ke dnu. Lidé jako ty fandili 8. sérii, protože nedokázali reálně zhodnotit kvalitu seriálu. To už je ale minulost, jeden seriál jste zničili, máme tu nový a k tomu je třeba se racionálně vyjadřovat a hodnotit jeho skutečnou kvalitu, která jde ruku v ruce s předlohou. Scénáristé už jdou na jistotu, protože další selhání by mohlo zničit dojnou krávu na několik let.

#11 anushka
redaktor
8.7.2024 | 13:42:09
Punisher bude trestať

@ananas Ano, už se nemůžu dočkat dalšího dílu. Přežije Aegon pád z takové výšky? Přežije to Sunfyre, nebo zemře? A co Rhaenys a její drak, mají šanci na přežití? Tolik nezodpovězených otázek, že? :D :D :D Každému je jasné, jak to dopadne, i bez znalosti předlohy, takže teď 7 dní nikdo nebude od vzrušení trpět nespavostí, asi jen kromě tebe…

redaktor
8.7.2024 | 13:48:58
anushka

#9 Punisher bude trestať: Jsem moc ráda, že jsou tu lidi jako ty, bojovníci za svou pravdu. Protože samozřejmě všichni musíme mít stejný názor jako ty. Jinak vůbec nemáme právo na ten seriál koukat a už vůbec ho hodnotit podle toho, jestli se jim ten díl líbil a jak na ně působil. Jsem za to moc ráda, protože bez lidí jako ty, by ty seriály vůbec nemohly existovat. Děkuji ti za poučení a jdu plakat do kouta, že člověk jako já jsem zničila celý Game of Thrones a teď nenávratně ničím House of the Dragons :D

#34 PecaCZE
webmaster
8.7.2024 | 13:49:38
Punisher bude trestať

&anushka Ne, Rod draka nikdy neměl potenciál šokovat, znechutit a emocionálně zničit diváka tak jako Game of Thrones, je to smutné, ale je to tak. Je možné dohledat moje příspěvky k seriálu GoT, kde upozorňuji, že lidé jako ty ničí bezhlavým chválením celý seriál. Jsem schopný napsat 3000 slov, proč byl tento díl odpad, pochybuji, že v sobě najdeš tolik fantazie, aby vznikl stejný příspěvek, který by tento díl prezentoval v pozitivním světle. ;)

redaktor
8.7.2024 | 13:54:34
redaktor
8.7.2024 | 13:54:55
Punisher bude trestať

Seriál Game of Thrones měl na stránce edna.cz stovky, možná i tisíc fanoušků, kteří každý jeden díl analyzovali, prostě se o seriál zajímali, zajímalo je všechno. A teď? Je štěstí, když se někdo k tomuto seriálu vůbec vyjádří. Vím, že celkově je tento seriál nuda, ale takový pokles zájmu o seriál ze stejného světa jako je GoT je alarmující. Buď je to v lidech, nebo v seriálu jako takovém…

#16 TrepyTN14 #17 Argetlam Královrah
redaktor
8.7.2024 | 14:01:31
TrepyTN14

#1 Punisher bude trestať: Ty seš absolutní šašek.

8.7.2024 | 16:25:18
TrepyTN14

#14 Punisher bude trestať: Není to spíš tím, že Ednu používá méně a méně lidí ty šášo?

8.7.2024 | 16:25:50
Argetlam Královrah

#14 Punisher bude trestať: Je to tím, že ednu tehdy používalo víc lidí – kvůli titulkům. Dneska už si všichni max, netflix atd. platí a fanouškovské titulky nevyhledávají. Já se např. k edně vrátil teď kvůli HOTD po třech letech. Jinak jsem si na to ani nevzpomněl.

8.7.2024 | 16:49:08
Punisher bude trestať

@TrepyTN14 Spíše se přikláním k tomu, že seriál není příliš atraktivní. :)

redaktor
8.7.2024 | 17:26:01
Samuel-El

Ja osobne začínam pochybovať, že budem pokračovať v pozeraní kvôli tomu, že začnú umierať draky :( ani najnovšiu epizodu som ešte nevidel, lebo smrť draka. :D

A to že internet spoileruje? Celá kniha je napísaná ľudmi, ktorí buď mali voči hrdinom zášť alebo ich moc ospevovali, okrem toho časť tých majstrov ani ešte nežila. Takže to čo je v seriály môže byť od predlohy úplne iné.

Napríklad…

Sea Snake sa pridá podľa knihy na stranu Zelených

Táto informácia z knihy je podľa môjho názoru komplikovanejšia a podľa mňa je plán Čiernych ako ukončiť vojnu z vnútra. Podľa toho, aké myšlienky šíril a o čo sa snažil mi príde skôr, že to Čierni tak chceli.

8.7.2024 | 17:29:28
Punisher bude trestať

@Argetlam Královrah Tak je pravda, že tehdy se čekalo na překlad seriálu a to donutilo lidi trávit více času na této stránce, teoreticky máš pravdu. V každém případě je smutné, jak celá fanouškovská základna přestala existovat.

#21 Argetlam Královrah
redaktor
8.7.2024 | 17:30:30
Argetlam Královrah

#20 Punisher bude trestať: Spíš, na rozdíl od závěrečných sérií Hry o Trůny, víme, co se stane a tak nemáme potřebu to rozebírat, spekulovat atd. nicméně opustit předlohu a jít vlastní cestou tvůrci také nemůžou. To, co se v HOTD stalo a stane bude formovat 7 království dál a výrazný odklon od předlohy (např. kdyby teď nechali Aegona zemřít, nebo např. vynechali další důležité momenty, popř. na závěr na trůn usedl někdo úplně jiný než v předloze) by způsobil, že všechno následující (ať už Hra o Trůny nebo cokoliv dalšího co přijde z období mezi HOTD a GOT) by přestalo dávat smysl.

8.7.2024 | 17:43:51
Punisher bude trestať

@Samuel-EI Sea Snake se nikdy nepřidal na stranu zelených…

redaktor
8.7.2024 | 17:44:14
Punisher bude trestať

@Argetlam Královrah Samozřejmě, že odklon od předlohy v klíčových věcech není možný, ale bezhlavě kopírovat celý seriál slovo od slova je absurdní. Knihy a seriál jdou vlastním směrem a jsou to dvě odlišné věci, a tak scénáristé měli vytvořit nový dějový zvrat a nové postavy, které by vytvořily nové a dosud neprezentované dějové linky, a které by se nekřížily ani se seriálem GoT. Tady bohužel není žádná fantazie, což je absurdní.

#25 Argetlam Královrah
redaktor
8.7.2024 | 17:54:17
NewPerson

V předloze jsou hluchá místa a hold se s tím nějak scenaristé museli poprat. Mělo to hlavu a patu a scény z téhle epizody budou mít dále smysl a pro vývoj postav naprosto skvěle uděláno. Bohužel mě v celé sezoně chybý postavy ve stylu Ohaře/Brona/Tyriona a není možnost se někde zasmát.

8.7.2024 | 18:05:34
Argetlam Královrah

#23 Punisher bude trestať: Slovo od slova to ani nejde. Fire & Blood je napsané jako kronika. Jsou tam spekulace a informace z více zdrojů, pomluvy, když vypravěč nadržuje jedné z postav atd. Například u některých postav v knize nebylo vůbec řečeno, kdo způsobil jejich smrt (Strongové – Larys, Viserys, Otto, Daemon, Corlys? – spekulace byly o všech, že nechali Lyonela i Harwina uhořet, stejně jako že to byla jen nehoda – seriál to „vyřešil“). Těchto „podezřelých“ úmrtí bude víc, i mezi daleko důležitějšími postavami.

Aemondův pokus „zabít“ bratra taky nebyl v knize popsán, a to jak se bude Aemond chovat dál je rozporuplné – někteří říkají, že Aegonovi je věrný až za hrob, jiní, že doufá v jeho smrt. Ano, seriál nepřekvapí ve velkých věcech, ale pořád je zajímavý tím, že ukáže, jak se věci mají se spoustou spekulací a drbů.

#26 Samuel-El
8.7.2024 | 19:14:35
Samuel-El

#25 Argetlam Královrah: a možno si to zle pamätam, ale GRRM sám povedal, že serial je to, čo sa skutočne stalo a nie to čo je v knihe.
Osobne mne sa veľmi páčilo, že to čo urobili s tým dieťatom v knihe to bolo dosť kruté a keďže kniha je takzvaný „nespoľahlivý“ rozprávač, beriem to tak, že informácie v knihe sú zveličené udalosti, aby uškodili Rhaenyre.

8.7.2024 | 19:43:00
Lukinsons

jak jsem viděl počet komentářů, tak jsem se začal radovat, že se tu rozjela diskuze a on se tu jeden hňup vyprazdňuje :D

#28 TrepyTN14 #30 prekofro #31 Zilwicky #39 4391
8.7.2024 | 19:44:49
TrepyTN14

#27 Lukinsons: Né asi :D :D :D

8.7.2024 | 19:48:28
m0rdred

#1 Punisher bude trestať: Kup si Kinder Surprise ;) :)

8.7.2024 | 20:17:27
prekofro

#27 Lukinsons: Njn pan je scénarista, co bychom čekali.

8.7.2024 | 20:18:00
Zilwicky

#27 Lukinsons: Tiež ma to napadlo :) Týpek tu na jednu stranu nadáva na 8mu sériu GoT a súčasne chce aby sa tvorcovia odklonili od kníh.. akože – zaujímavý pohľad na vec.
Dá sa spraviť adaptácia s veľa zmenami a súčasne zachovať kvalitu? Dá.
Risknú to po tom ako dopadol GoT? Asi nie.
Pri niečom s takýmto rozpočtom sa im veru fakt nečudujem.

A na druhej strane tu máme obvyklú dilemu: má zmysel robiť adaptáciu v štýle „jedna ku jednej“?
To už je imho subjektívna záležitosť ale potom sa naskytá otázka: koľko zmien a ako veľkých môžu spraviť aby sa to ešte stále dalo označiť ako „adaptácia“ a nie len „inspired by“? Lebo jednu vec neznášam najviac čo sa týka adaptácií a to je keď niečo označujú ako adaptácia a pritom by to malo byť „inspired by“ (príklad: Witcher).
Ak je to raz adaptácia tak by sa to proste malo držať predlohy čo najviac, samozrejme úpravy tu a tam sú treba vždy, či už kvôli rozpočtu alebo tempu (kniha má podstatne odlišné tempo ako seriál, seriál má iné tempo ako film)

8.7.2024 | 20:18:14
PecaCZE

#4 Punisher bude trestať: Game of Thrones dokázalo leda to, že když dojde předloha, tak scénáristi nevědí už co kdo řekl, vytvoří věci co nedávají ani pořádně smysl a nakonec naserou fanoušky. Nejdřív napíšeš, že se díváš na spoilery a pak, že fanoušci mají chtít být správně překvapeni, tak si trochu srovnej myšlenky. Kritizuješ scénáristy, ale ve dvou komentářích píšeš pokaždý něco jinýho. Ale co taky čekat od někoho kdo má TikTok. Prostě demence, k ostatním věcem už se ostatní vyjádřili dostatečně.

Stejně jako GoT, zrodil se další troll ? :D @ Punisher bude trestať

Bitva naprosto bombastiká ! Aemond se nepřipojil hned do bitvy, určitě viděl příležitost a udělal to správně. Napínavý, ale nakonec to skončilo, přesně jak jsem si myslel, Aegon sice přežil, ale jako mrzák a Aemond daleko schopnější v podstatě převezme trůn. No jo, Rhaenys si o to říkala, když se pořád vracela do bitvy.

#33 Zilwicky
8.7.2024 | 20:28:49
Zilwicky

#32 PecaCZE: Myslím ze bolo docela očividné ze Rhaenys tam proste chcela umrieť :) Možno chcela „go down in blaze of glory“

#35 PecaCZE
8.7.2024 | 20:41:54
PecaCZE

#11 anushka: Proč jsi zničila GoT ? Tak už je mi jasný čí byla ta voda pod židlí a kafe na stolu v poslední sérii, záhada vyřešena. A příště laskavě hodnoť epizody až podle místního experta. On podle mě nečetl knihu, ale chodí se na TikTok dívat na spoilery a pak nadává scénáristům. Komu tím jako prospěješ, že máš vlastní názor.

Nová doba, bylo v módě nadávat, že se filmy a seriály nedrží předlohy, dnes je to zase naopak.

8.7.2024 | 20:50:04
PecaCZE

#33 Zilwicky: A má můj respekt :)

8.7.2024 | 20:50:24
4391

Seriál se nedrží předlohy na 100% 

Mě přijdou některé změny oproti předloze dobré. Třeba Viserys, celá jeho postava je v seriálu lépe podána. I u Daemona šli scénáristi víc do hloubky.  Něco mi oproti předloze trochu chybí, ale chápu že se to do seriálu prostě nehodí, takže mi to nakonec nevadí. Například postava Hříbečka, (dvorní šašek a něco jako vypravěč).  A něco by tam podle mě být nemuselo (ten rozhovor Alicent a Rhaenyry na konci předchozího dílu tam už byl podle mě prostě nacpaný na sílu. Ale nenechal jsem si tím zkazit dojem ze seriálu jako celku).

Hlavní události se předlohy drží (to je za mě dobře), ale kdo si toho všímá, tak těch změn v detailech najde mraky. 

A že si někdo hlavní události vyspoileruje (buď si přečte knihu, nebo si někde pustí video) a pak vypisuje do diskuzí jak ho to kvůli tomu už nebaví? To je jeho problém. To za něj ostatní diskutéři nevyřeší.

#48 m0rdred
9.7.2024 | 7:16:02
Lady Adeline

Lidi já mám po této epizodě strašnou depky .Byl to opravdu luxusní díl ,ale ty smrti mě zničily. Četla jsem kroniky a vím co vše nás ještě čeká,ale je něco jiného to číst,a jiného to vidět. Já se na ten seriál už bojím dívat .....

#39 4391
9.7.2024 | 9:07:01
Lady Adeline

Smrti mě zničili..... ( pardon).

9.7.2024 | 9:09:52
4391

#27 Lukinsons: Měl jsem to stejně :) Včera ještě před shlédnutím epizody jsem viděl že už tu je přes 20 komentů, tak jsem sem nelezl abych si něco z aktuální epizody nevyspoileroval. Dneska jsem si to tady rozkliknul, přečtu první komentář a… WTF? To si snad dělaj prdel…

#37 Lady Adeline: Mám to podobně :) Něco jiného je číst si kroniku, kde je jen strohý popis událostí, něco jiného je si ty postavy oblíbit a pak vidět jak umírají…

9.7.2024 | 11:37:10
Punisher bude trestať

@4391 Aha, někdo žije v jeskyni, aby se vyhnul spoilerům.

#42 4391
redaktor
9.7.2024 | 12:20:41
Punisher bude trestať

@PecaCZE I negramotný idiot pochopí, že to bylo myšleno na všechny ty pětihvězdičkové dementy.

redaktor
9.7.2024 | 12:32:35
4391

#40 Punisher bude trestať: Nn. Zato každej má povinnost sjíždět TikTok a pročítat diskuze. A pak zcela bez jakékoli sebereflexe vinit tvůrce seriálu, že se drží předlohy. Je to těžký úděl.

9.7.2024 | 12:42:59
bikins

Já osobně jsem právě vděčná že tento seriál jde podle předlohy . Četla jsem knihy ,a stejně je něco jiného číst ty události,a něco jiného to vidět. Za mě tento díl byl naprosto vše,co mi už delší dobu chybělo v seriálech a filmech. Tento seriál má prostě to kouzlo,co kdysi mělo Got do 4. série.Je to pochmurný, surový, smutný,strašidelný a velkolepý.Jediny co tento seriál má neco navíc než Got do 4. série, tak je ten reálný a překrásný vizuál. Herecké obsazení mně sedlo hned od první série. Ti draci jsou naprosto úchvatní a přes to že nejsou reální,tak když se na ně dívám v seriálu,tak mě nutí je brát jako reálné tvory které miluji a přeji si aby neumřeli. Punisherovi nemám nic co bych vzkázala.Mozna aby sklidnil hormon .....

9.7.2024 | 13:33:14
ori

#4 Punisher bude trestať: Čo tak Viserysova choroba? O tej v knihe nebola ani zmienka, a celkovo mala jeho postava oveľa viac priestoru ako v knihe a herec ho tak dobre hral že aj GRRM povedal že seriálový Viserys bol lepší než jeho knižný.

webmaster
9.7.2024 | 17:47:49
DarkSasha

Vhagar je dobrej parchant ale věřím že padne,třeba na konci serie ale padne,ho se červení musí zbavit,tet je jen otázka kolik draků po něm půjde a kolik jich za zabití Vhagar padne, Caraxes je jasnej daemon s Maleys si ho chtěl podat po smrti Luceryse, bude to masakr a nakonec nebude jedinej drak.

9.7.2024 | 20:04:24
DarkSasha

ale lebka Baleriona je celá ale lebka Vhagar není, že by ho nakonec dostaly tak 2 až 3 draci? a zabili ho tak že mu roztrhají hlavu? podle mě jediná šance jak toho parchanta dostat,jako to udělal chudince Meleys, (RUDÁ KRÁLOVNA) tu jsem měl ze všech nejraději. :(

9.7.2024 | 22:08:16
DarkSasha

ale Aegon II. si za to může sám neměl se Aemondy vysmívat v tom bordelu ani v mládí. Aegon ani nechtěl být králem k tomu byl donucen svou matkou dobře jim tak uchvatitelům.

#49 m0rdred
9.7.2024 | 22:21:24
m0rdred

#36 4391: Kdyby se seriál držel na 100% knižní předlohy, zase budou lidi psát, že je to nuda a ví, jak to dopadne… V tom je seriál dobrý, že drží linku a něco je navíc nebo jinak…

#50 4391
10.7.2024 | 18:59:10
m0rdred

#47 DarkSasha: On byl prostě úplně blbej… proto dopadl, jak dopadl… ;) Kdyby nedělal nic, dopadl by líp…

10.7.2024 | 19:01:18
4391

#48 m0rdred: Souhlas, přesně tak to beru (y) :)

10.7.2024 | 19:30:57
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama