Postřehy: Pět nezodpovězených otázek z finále
Seriál Gotham se s námi rozloučil závěrečnou epizodou nazvanou The Beginning… Následující poslední postřehy se zaměří na nevyřešené otázky i na pár trefných komiksových referencí.
Seriál Gotham je založen na čtyřdílné komiksové minisérii v hlavní roli s komisařem Jamesem Gordonem. Příběh vypráví osudy Jamese Gordona, Bruce Waynea a všech ostatních důležitých postav z Batmanova světa a odhaluje, proč se Gotham stal městem, kde musí zasahovat samozvaný strážce.
Bruno Heller (Řím, Mentalista) v rozhovoru pro Entertainment Weekly prozradil něco málo o tom, co nás čeká v Gothamu. Prohlásil také, že se dočkáme Jokera a lepšího vizuálu, než který jsme doposud mohli vidět u Batmanovských filmů (včetně těch Nolanových).
Z obchodního pohledu Warner Brothers a DC je to jistě ten důvod. Ale z mého pohledu, kdyby mi řekli, ať udělám Batmana, řekl bych, že ne. Nemyslím si, že by Batman dobře fungoval v televizi. Upřimně řečeno, všechny příběhy o superhrdinech, které jsem viděl , jsem vždy miloval, dokud si na sebe neoblékli kostým. Protože pak je to Oh, dobře, vystoupili ze zajetého řádu a přestali být lidé… Je to jejich zbožštění. Jdou do nebe, jsou to super lidé. Už tady bylo tolik skvělých verzí hrdinů. Toto je ale verze něčeho úplně jiného.
Sedli jsem si s Prezidentem Warner Bros. a provozním ředitelem Warner Bros., Peterem Rothem, televizním vývojovým prezidentem, Susan Rovner, a mluvili jsme o tom, co bude dál. Před několika lety jsem také mluvil s Geoffem Johnsem z DC o vytvoření něčeho pro jejich společnost. Přišel jsem s myšlenkou, co udělat a oni přišli prakticky s tím samým. Základem té myšlenky bylo: Co kdyby byl mladý James Gordon detektivem, který vyšetřuje smrt rodičů Bruce Waynea? A jakmile tohle jednou načnete, otevře se vám pak celý svět, o kterém si uvědomíte, že doposud ještě nebyl odhalen a to je svět před Batmanem – svět Gothamu, mladého Bruce Waynea, mladého Jamese Gordona a původu padouchů.
My, co jsme vyrůstali v Anglii, jsme neměli přistup k DC a MARVEL komiksům až do 80. let. Věděl jsem o Batmanovi a jeho světě. Gotham sám o sobě je pro mě ale daleko fascinující než konkrétní postava Batmana. Když přemýšlíte o tom, jak vstupuje DC na televizní obrazovky, dělá seriály o superhrdinech – o lidech, kteří nosí spendexové kostýmy – to moc dobře nefunguje. My chceme vidět tváře lidí. Televize je o o emocích a postavách, ne o kaskadérských kouscích a speciálních efektech. Toto je způsob, jak vstoupit do světa DC čerstvým způsobem.
(Bruno Heller)
Prvním krokem bylo začít s Jimem Gordonem, který je nejlidštější a nejnormálnější postavou v DC pantheonu. Jak by vydadalo město Gotham, kdyby do něj přišel mladý policejní nováček? A to je to, co jsme si vytyčili. Je to svět, který se má stát tak dobře známým světem Batmana, ale v seriálu jsme tak daleko ještě nedošli. Je to teprve embryo. Hodně práce bylo jakési reverzní inženýrství. Museli jsme se zaměřit na to, jaké by postavy z Gothamu byly jako mladší. Například Penquin není silný vůdce gangu, je to teprve spojka gangstera. Je to o tom dát tomu světu prostor k růstů, ale zároveň mu dodávat zábavu, potěšení a drama. Jedna ze skvělých věcí na Batmanově světě je, že ty postavy nemají žádné superschopnosti. Nikdo neskáče ani nelítá po budovách. Začíná to psychologií a na tom my stavíme.
Provedl jsem rozsáhlý výzkum a ten mi odhalil, že tento svět je tak trochu jako řecká nebo římská mytologie. Je tam tolik interakcí příběhu a tolik skvělých verzí. Četl jsem všechno, co jsem mohl, a pak jsem to nezahodil, jenom jsem začal trochu víc svěže. Nerad bych vybral jednu konkrétní Batmanovu interakci, protože bych pak propásl ostatní. The Killing Joke (Alen Moore) byl jeden z těch nejlepších komiksů. Je zřejmé, že stejně tak verze Franka Millera The Dark Knight Returns.
(promo fotografie ke Gothamu)
Celou.
Nerozumím lidem, kteří dělají seriál a neví, o čem bude třetí epizoda. Rád vím, co se stane jak v 6. tak i ve 20. epizodě.
Serializovaný.
K dispozici je procesní rámec, ale svět Gothamu je příliš velký, operní a složitý k tomu to udělat jinak.
(ukázka z komiksu The Dark Knight Returns od Franka Millera)
Ne. FOX stojí na stejné straně barikády. Je to nastavené tak, že příběhy mají být stejně velké a přesvědčivé jako město. To neznamená, že byste nemohli udělat přímý procedurální policejní seriál. Ale jelikož sledujeme padouchy stejně jako policisty, už vypadáváte z té procedurální formy.
Je zřejmé, že Penguina, Riddlera, mladou Catwoman, Alfréda. Možná Harveyho Denta. Poison Ivy. Um… a pak tam budou jiní, ale musím – jsem zvyklý dělat procedurální policejní seriály, takže říkám Příští týden půjde tam. Tohle je ale hodně o vyprávění. Takže bych byl nedbalý, kdybych vám řekl, kdo se kdy objeví. Ale řeknu vám, že nebudeme šetřit na postavách, které by lidé rádi v Gothamu viděli. Ale kdy a jak se objeví, to je polovic srandy. Penguin je ten typ chlapa, kterého jakmile uvidíte, řeknete si: Oh, to je Penquin. Bylo by těžké ho přestrojit za někoho jiného.
Přesně. Protože začínáme příběh vyprávět v době, kdy ti záporáci dokonce ani oni sami nevědí, že jsou záporáci. Někteří z nich dokonce začínali jako klaďasové. Takže se dočkáte hodně proměn.
(ukázka z komiksu The Killing Joke od Alana Moora)
Je to klenot Batmanovských záporáků. Bude do seriálu přidán s velkou péčí a rozmyslem.
Psal jsem scény pro Juliuse Caesara a Marka Anhonyho a Cleopatru. Takže, i když se jedná o vážnou a platnou poznámku, nemůžete tohle dělat bez toho, aniž byste vstoupili na území ztvárnění někoho jiného. Byla to úžasná proměna a – stranou od všeho ostatního – skvělý make-up. A měli bychom se tomu snažit vyrovnat. Bude to ale odlišný charakter. Bude to určitě víc Heat Ledger než Cesar Romero. Ale jak jsem řekl, všechny postavy v seriálu jsou skuteční lidé s pocity a emocemi a historií a rodiči. Na tomhle prostě stavím.
Ohledně toho nejsem vůbec znepokojený. Vlastně bych [pauza… uvažování] v této oblasti řekl, že to, co dělají lidé kolem seriálu (režisér a výkonný producent Danny Cannon a hlavní kameraman David Stockton) po vizuální stránce překoná Batmanovské filmy. Ty filmy jsou velmi rigorózní**, je to druh germánského zpracování onoho světa. Vizuálně jsou ohromující, ale nijak zvlášť vizuálně příjemné. Řekl bych, že tady to je mnohem na úrovni ulicí Gothamu. Je tam více lidí, je to více barevné místo, je to víc živé, víc plné. Pro mě a Dannyho byl inspirací New York sedmdesátých let, protože si oba pamatujeme ten klíčový moment, kdy jsme do toho města přijeli poprvé. Tohle je duh Gothamu – intenzivní vizuál, tří-dimenzionální, vrstevnaté, odvážné, špinavé a sexy a nebezpečné město.
(Nolanova trilogie)
*The Killing Joke je jeden z nejznámějších a nejkultovnějších komiksů s Batmanem, ve kterém je představen původ Jokera.
**rigorózní – přesné, precizní
Zdroj: FOX
Seriál Gotham se s námi rozloučil závěrečnou epizodou nazvanou The Beginning… Následující poslední postřehy se zaměří na nevyřešené otázky i na pár trefných komiksových referencí.
Už jsou to dva týdny, co nás opustil jeden z nejvýznamnějších komiksových seriálů posledních let. Proto je načase, abychom naposledy zavzpomínali na uplynulé roky. Zkuste si náš kvíz mapující všech pět sezón seriálu a dejte nám vědět, jak jste dopadli.
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Nejste uživatel Edny? Registrujte se během pár vteřin.
Registrace Zapomenuté heslo
Diskuze /2
serializovaný nebo procedurální? …prosim o vysvetlenie tychto dvoch veci…dakujemmmm
#2 TheDarkKnightSerializace x procedurální. To jsou takové obecné definice, kdyby bylo potřeba, mohu to vysvětlit jednodušeji, a tak aby to lépe sedělo na seriály. :) #1 Brunkyyy: