Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Trailer k epizodě First of His Name

Trailer k epizodě First of His Name

Také už se těšíte na zítřejší, v pořadí již pátý, díl Hry o trůny? Malou ochutnávku Vám přinášíme už dnes večer, a to v podobě velmi zajímavé upoutávky. Pátý díl nese název První svého jména a video k němu samozřejmě přinášíme s českými titulky.

6 0
4.5.2014

Hezky se bavte!

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /87

Lumicko
  • A kde si zapnem tie titulky??? :D
  • Preco ide Arya bodnut hounda?
#2 mavee #6 plebe
4.5.2014 | 20:39:04
mavee

#1 Lumicko: ty titulky tam jsou automaticky :)

#14 Lumicko
4.5.2014 | 20:40:45
MasterGeraltofRivia666

To bude pecka:D

4.5.2014 | 20:42:53
flattery

bože ta Dany je blbá… ale tak asi se snažej jí trochu přiblížit tomu co se z ní stalo v knihách

#5 Aul #8 iNstinkt- #11 Kema
4.5.2014 | 20:43:32
Aul

#4 flattery: Znělo mi to spíše jako řečnická otázka. Takhle blbá fakt není. :-D

#7 flattery
4.5.2014 | 21:13:42
plebe

Ja myslim ze ho neprobodla a jestli jo tak holka pojde :/ #1 Lumicko:

4.5.2014 | 21:18:38
flattery

#5 Aul: tim si právě nejsem uplně jistej :D jako snad to v plnym zněni bude podaný jinak ale když sem to viděl poprvé (cca 5 dní zpátky) Dany jak se ptá a Jorah jak s poker facem přikyvuje, málem sem vyprsknul smíchy :)

4.5.2014 | 21:27:44
iNstinkt-

#4 flattery: proč je blbá když se jen zeptala navíc nemůže vědět kolik maj vojáků oni. A právě oni to věděj, takže otázka uplně normální.

#9 flattery
4.5.2014 | 21:42:06
flattery

#8 iNstinkt-: ehm tak zaprvé, hloupý lidi pokládaj hloupý otázky a za druhý Dany by měla rozhodně vědět kolik vojáků je třeba na dobytí King's Landing, nerikej mi ze celej její život o něm nic neslyšela + má na svojí straně lidi z Westerosu co to tam znaj a nebo se nezeptala na žádný info o cíli svojí cesty?? těžko a jestli ne, tak je tuplem hloupá :)

4.5.2014 | 21:59:40
josee

rekl bych, ze ji hound trenuje – nauci ji asi nejaky ucinejsi styl

4.5.2014 | 22:00:11
Kema

Víš, taky by nebylo od věci označit svoje komentáře spoiler varováním. Né všichni čtou knihy a docela si mi prozradil dobrou část děje. Tak prosím nebuď tak sobeckej a dej si tu práci s alespoň malým varováním. Děkuji…#4 flattery:

#16 flattery
4.5.2014 | 23:05:08
YgritteAnna

Jelikož jsem četla knihy, tak události okolo Karské bašty jsou pro mě prvním momentem seriálu, kdy fakt nevím, jak se to bude vyvíjet dál. Po minulém díle jsem pěkně nadávala, co mi to tvůrci dělaj, takže jsem ráda, že se to vyřeší už v následující epizodě. A moc se mi líbí, jak se tvoří trojúhelník Cersei – Margary – Tommen. Jenom z toho jediného záběru cca 0:12 je to krásně vidět :D

#15 Aul
4.5.2014 | 23:05:23
SerFirox

Já čtu teprve první knihu :D

4.5.2014 | 23:20:07
Lumicko

#2 mavee: Nemam ich tam??.. :(

4.5.2014 | 23:26:54
Aul

#12 YgritteAnna: Jenom taková menší oprava – jedná se o Krasterovo obydlí/tvrz (Craster's Keep), nikoli o Karskou baštu. Karská bašta je sídlo rodu Karstarků a v originále se píše Karhold. Karstarkové ještě budou docela podstatní, takže je na místě to rozlišovat. :-)

5.5.2014 | 0:11:12
flattery

#11 Kema: chvilku jsem si říkal jestli si děláš legraci a jestli na to vůbec mám odpovídat… já se celkem snažím nespoilovat – nemám to rád, tak by mě zajímalo jakou část děje jsem ti vyzradil, protože já v tom žádnej spoiler nevidim :)

#17 tarava #24 Kema
5.5.2014 | 0:48:58
tarava

#16 flattery: To neřeš, někdy stačí napsat slovo kniha a už se tady několika lidem ježí vlasy na hlavě, jaktože to nebylo ve spoilru.

5.5.2014 | 10:33:08
Monkeyskunk

to Flattery

on myslel podle me to, jak si psal…„co se z Dany stane v knihách“…Ono v seriále ještě pořád vypadá jako dobrá duše, přitom na stejném místě v knížce už mi příjde, že jí to až moc leze do hlavy a stává se z ní pipka :-D Včera sem začal číst Hostinu pro vrány, takže se asi ještě chvilku nedozvím jak to s ní bude, ale myslím si že ta rostoucí namyšlenost je doposud z knížek patrná, kdežto ze seriálu mám víc pocit, že se stává takovým ideálním panovníkem milovaným lidem.

#19 flattery
5.5.2014 | 11:02:24
flattery

to máš pravdu ale ten kdo ty knížky nečetl a neví jakým směrem se bude její postava vyvíjet a tudíž by to pro něj neměl být spoiler
#18 Monkeyskunk:

#20 Lukass.M
5.5.2014 | 11:39:42
Lukass.M

#19 flattery: Spoiler bude třeba když ti oznámim že Tyrion

v knížkách doteď neumřel, ale současnej proces neni naposledy kdy nebude na svobodě :D

Ale to že bude Danny nafoukaná? To mi o ději neprozradí vůbec nic :D

#21 flattery
5.5.2014 | 13:40:22
flattery

#20 Lukass.M: díky za vysvětlení toho co spoiler znamená… pro mě to spoiler není vzhledem k tomu že sem knížky četl :)

#22 Lukass.M
5.5.2014 | 13:57:58
Lukass.M

#21 flattery: Tak mělo to patřit protistraně, ale nějak sem se zapoměl a navázal to na úplně jinej post než na kterej sem chtěl :D

5.5.2014 | 14:18:30
Monkeyskunk

Lukass.M: aaaha, tam tech predchozich spoilu jak pises sem si tu nikde nevsiml, tak nevim :-D Pri trose fantazie ti to prozradi dost, ale to je fuk :-D

5.5.2014 | 14:41:39
Kema

No tím že napíšeš „bože ta Dany je blbá… ale tak asi se snažej jí trochu přiblížit tomu co se z ní stalo v knihách“ něco naznačuješ. Možný spoiler: To je jako říct joo, ten Robb je ale blbec, ten to s tou svatbou daleko nedotahne.#16 flattery:

#25 flattery #26 Lukass.M
5.5.2014 | 14:46:10
flattery

#24 Kema: ale ten kdo nezná knížky neví čemu se jí snažej přiblížit, tvůj příklad přímo naznačuje že svatba asi nedopadne dobře, můj příspěvek pouze tlumočí můj názor

5.5.2014 | 15:23:01
Lukass.M

#24 Kema: Tak schválně – hoď nějakej názor na to, jakej příběhovej děj si může Danny přivodit tim že je blbá :) Dej nám nějakou fan-fiction a my ti (do spoileru) odepíšem jak si daleko ;)

#27 Aul
5.5.2014 | 16:18:02
Aul

#26 Lukass.M: Příklad fan-fiction: Například nasedne na lodě a popluje do Králova přístaviště. Po cestě jí pravděpodobně třetina posádky ztroskotá a draci uletí neznámo kam, nebo dostane některý z nich hlad a posnídá pár námořníků a neposkvrněných. Druzí synové se začnou bouřit, vyhodí Daaria přes palubu a Dany tím přijde o další podstatnou část vojska. Ve výsledku jí zůstane asi polovina armády, tedy nějakých 5000 elitních vojáků.

Než do Králova přístaviště dopluje, Tywin už bude o přibližujících se dracích dávno mít kusé zprávy a samozřejmě se připraví a svolá vazaly. Jelikož má děsivou pověst spojenou s rodem Rayne a Starky, tak se mu málokdo pokusí postavit a hravě tak sežene armádu o 20 až 30 000 mužích, kdyby chtěl, tak i o dost více. A bránit opevněné město je vždycky jednodušší, než ho dobývat.

Výsledek si můžeš doplnit sám, ale pro Dany asi moc milý nebude. Ve skutečnosti rozhodně hloupá není a dost znalostí o Západozemí už nabrala. Je značně naivní, co se převratů a rušení otroctví týče, ale to se dá v jejím věku cca 15ti let pochopit. Blbé je, že její „učení se vládě“ je jako hrát paintball s ostrými náboji. Ale na to už jsme v GoT zvyklí.

#29 LadyJ
5.5.2014 | 18:48:17
Lens

No shit tak nějak jsem se zabrala do komentů a radši nechci vědět o jaké to sakra mluvíte svatbě :P

5.5.2014 | 19:58:26
LadyJ

#27 Aul: jsi dost daleko :)

#31 Aul
5.5.2014 | 21:31:18
Argetlam Královrah

Daenerys Targaryen je teď v knihách taková divná. Řekl bych, že je dcerou svého otce – začíná šílet. Poslední nadějí je tedy její synovec Aegon, doufejme, že ten uspěje a dobude sedm království :)

#32 flattery #37 tarava
5.5.2014 | 22:52:56
Aul

#29 LadyJ: Já knihy četl, takže vím, že jsem dost daleko. Jen říkám, jak by to podle mě dopadlo, kdyby se rozhodla zaútočit přes půl světa na Kralovo přístaviště s 10 000 muži. :-)

5.5.2014 | 22:56:20
flattery

až na to že to nejspíš nebude její synovec #30 Argetlam Královrah:

#33 kiso1561 #37 tarava
6.5.2014 | 0:00:09
kiso1561

#32 flattery:

tiež si myslím že je falošný ale aj tak mu celkom fandím (samozrejme až po Stannisovi :D ) už len preto že to čo Daenerys neezvlázdla za 5 kníh on zvládol v jednej :D

#34 Tony-Z #37 tarava
6.5.2014 | 0:04:42
Tony-Z

#33 kiso1561: To je pravda, Daenerys ještě ani jednou nepřišla v hanebně prohraný bitvě o celou armádu, nenechala se zmanipulovat náboženským extrémistou, nezavraždila vlastního bratra, ani nepropadla iluzi, že královnou Západozemí z ní automaticky dělá jen to, že má jakýsi dědičný nárok na Železný trůn, ale že na něm musí opravdu sedět. Takže fakt toho nestihla tolik co Stannis. :-)

#38 tarava #39 kiso1561
6.5.2014 | 8:26:12
Epsik

Kdyby si tak věděl co Stannis udělá. :) Měl bys ho rád také.

#55 LyannaK
6.5.2014 | 9:11:58
Tony-Z

Já knížky četl. Ještě neudělal jedinou věc, kvůli který bych si ho nějak oblíbil ;-)

6.5.2014 | 9:28:50
tarava

#30 Argetlam Královrah:
#32 flattery:
#33 kiso1561: Já doufám ,že je to Blackfyre :D

6.5.2014 | 9:41:50
tarava

#34 Tony-Z: Můžeš mi říct, jak souvisí Stannist s řím příspěvkem na který reaguješ? :O

#41 Tony-Z
6.5.2014 | 9:43:23
kiso1561

#34 Tony-Z: Nuž keď voláš divoký oheň hanebne prehraná bitka tak ok, náboženský extrémista ? R´hllor je aspoň pravý boh.., nezavraždila si brata ale dovolila to a pozerala sa nato a áno Stannis má momentálne jediný skutočný nárok na trón ako brat Roberta, Deanerys nemá vôbec žiadny nárok na trón.

#41 Tony-Z
6.5.2014 | 10:39:05
Sam_

Nezačněte se tu upalovat, fanatici :D:D

6.5.2014 | 10:53:05
Tony-Z

#38 tarava: Áha, už to vidím. Pochopil jsem větu tak, že Stannis dokázal za jednu sérii víc než Dany za 5, nikoliv Aegon. No, můj omyl, sorry. Je fakt, že když to teď vidím ve správném světle, tak musím souhlasit.

#39 kiso1561: Když se zkušený válečník a jeden z velitelů úspěšné Robertovi rebelie nechá vlákat do pasti Tyrionem Lannisterem, který má jedinou bitevní zkušenost a to jako velitel jenom části armády proti pomocným silám Starků, potom ještě pokračuje v útoku, místo aby zachránil co se dá a nakonec kvůli tomu příjde prakticky o celou armádu i flotilu, tak ano. Volám to hanebnou porážkou. Každý kdo upaluje lidi za živa ve jménu víry je u mě náboženský extrémista. To sice ano, jenže je velká neznámá, zda by tomu mohla zabránit i kdyby chtěla. A kde ho získal Robert? Vzal si ho silou a pro legalizaci použil kapku Targaryenské krve kdesi hluboko v rodokmenu. Takže jeho nárok v mých očích stojí a padá s tím, jakou podporu pro něj získá.

6.5.2014 | 11:15:37
Dorthonin

Game of thrones od HBO je takovej hit, do kterýho se nasypalo tolik peněz a říká se jak je to kvalitní seriál… Tak proč sakra v téhle epizodě byl tak sračkoidně natočené souboje s mečem? To co předváděla noční hlídka a Jon u Crastera to bylo fakt něco… Jinak to docela šlo…

#47 Eddard1
6.5.2014 | 11:34:54
LyannaK

Dany rozhodně není blbá a to ani v knihách. Chová se jako normální patnáctiletá holka. Blbej je Stanis, ketrýmu je přes 40 a nechá se ovládat střídavě dvěma ženskejma… Ale vlastně, že by krize středního věku??? :-)

#44 Aul
6.5.2014 | 13:53:33
Aul

#43 LyannaK: Stannis není blbý, Stannis je zoufalý a chytá se stébel, která vidí plout okolo. Byl by z něj asi docela dobrý a pevný panovník, i když samozřejmě zákon a spravedlnost rozhodně není všechno.

Osobně si ale myslím, že drak má tři hlavy a to Dany, Aegona a Jona Targaryeny. Takhle to podle mě staví Martin (samozřejmě to tak být nemusí, protože se to asi čeká). A to bez ohledu na to, kdo je mi jak sympatický. :-)

#50 LyannaK
6.5.2014 | 18:22:25
Aul

Jinak Azor Ahai je určitě Dany, protože se zrodila mezi solí a kouřem (znovuzrodila jako „Matka draků“) a probudila draky z kamene. Ale kdo říká, že musí být tím Azor Ahaiem sama a nemůže jich být více.

#46 kiso1561
6.5.2014 | 18:24:17
kiso1561

#45 Aul:

To skôr Jon, inak aj taký Victarion je ešte možnosť..

#48 Aul #49 Aul
6.5.2014 | 18:38:07
Eddard1

#42 Dorthonin: V ČR se točil a asi i bude točit seriál Mušketýři. Pod jakým jménem? jste v titulkách jako poradce nebo ten kdo s herci cvičí souboje.

6.5.2014 | 19:08:19
Aul

#46 kiso1561:

Však přece není vyloučeno, že má Azor Ahai více „následovníků“, kteří se budou muset spojit, aby odrazili chodce. Samozřejmě, že neočekávám nějakou ligu neohrožených, co táhne za jeden provaz, to by nebyl Martin. :-D

6.5.2014 | 19:09:53
Aul

#46 kiso1561:

Ale je důležité si uvědomit, že nikdo kromě Dany neprobudil draky z kamene. :-)

6.5.2014 | 19:10:39
LyannaK

#44 Aul: Stanis se nechává ovládat sexem s Melisandrou nebo vrtochy své ošklivé byť pro něj důležité manželky. Ani jedné není schopen říct ne! Zato nechá zabít bratra. Zákon staví nade vše a není přijatelného kompromisu, nemá žádné charisma. Do postele s ním jde Mel jen kvůli moci. Toho bych já za svýho vládce nechtěla, ani za Zemana bych ho neměnila (možná za Bohouše ? :-)

Jinak s tím spoilerem souhlasím, myslím si totéž. Taky si téměř vím že

Dario je mrtvý už asi teď. Takže jí ta láska už překážet nebude. její jasný předobraz je Alžběta I. Tudorovna …

#51 Aul
6.5.2014 | 19:23:54
Aul

#50 LyannaK: Stannis je špatný člověk (podle mě), ale to neznamená, že by byl špatný král. Tywin taky není ztělesněná dobrota a vládl by dobře (neřeším teď, jakými prostředky by potíral odpůrce, ale důsledek pro obyvatelstvo v míru). Naopak třeba Dany je takový Mirek Dušín (aspoň z části určitě), ale za královnu bych ji v tomhle stádiu vývoje rozhodně nechtěl. :-D

6.5.2014 | 19:29:13
Aul

Nejsympatičtější, co se týče rozhodnutí, mi je asi Jon. Sice postupuje naivně (ne tak moc jako Dany!), ale kráčí jako jediný správnou cestou. Jeho přístup je ten jediný, který může zachránit Západozemí. Pokud tedy přežije…

#53 LyannaK
6.5.2014 | 19:31:13
LyannaK

#52 Aul:

Dany není úplně Mirek Dušín pokud jsi četl knihy. Ona si je moc dobře vědomá, že její vztah s Dariem poškozuje její vládu, obyvatelstvo atd., ale chce si to užít … chápu :-) Já jí mám ráda, je to taková typická nečernobílá postava. Jon taky občas, vypadá jako Mirek Dušín :-), ale scénáristi seriálu jsou k němu lehce ohleduplnější. Myslím, že oni dva by měli být to úúúúžasné finále …

Mmch tenhle díl byl díky bohu po tom minulém trošku lepší, zabili postavy, které tam neměly co dělat :-) žádná nesmyslná kouzla, žádní Jiní apod. prostě realita. To že se Jona a Bran nepotkali je dobrý i zajímavý, přitom jak byli blízko. A hlavně je tam 8 Písečných hadů a snad nezmizí. Děkujuuuu

#54 Aul
6.5.2014 | 20:57:22
Aul

#53 LyannaK: Souhlasím s tebou asi ve všem, co jsi napsala. :-) Dany není čistě Mirek Dušín a Jon je asi opravdu o něco víc ten „typický klaďas“. Rozdíl mezi nimi je hlavně v tom, že Dany má plno kvalitních rádců a Jon se od jisté chvíle musí rozhodovat prakticky sám. :-)

Mě u Dany trochu nudily některé kapitoly v knize, asi tolik nejsem vysazený na východní exotiku. Nemusím mít nutně akci, naopak mě vážně baví chytré dialogy, které Martin opravdu umí, ale stáž v Meerenu byla až na svůj konec z mého pohledu poměrně nudná záležitost. I když to samé se dá říct i o některých kapitolách ze Zdi nebo ještě ze Střetu králu z Qarthu.

6.5.2014 | 21:25:56
LyannaK

Napište mi prosím do spoileru co udělá Stanis tak úžasnýho za co bych ho mohla mít ráda??? Něco z čeho nemá vlastní hmatatelný prospěch. Knihy jsem četla, něco i dvakrát, ale na tohle nemůžu přijít. Ta všeobecná obliba Stanise mě bere dech :-) #35 Epsik:

#56 tarava #57 kiso1561
7.5.2014 | 13:26:25
tarava

#55 LyannaK: Jednak je to jeho právo na trůn a za druhé ta jeho „expedice“. Vůbec tam nemusel, ale když už tam byl, tak by byl hlupák, kdyby toho nevyužil. Automaticky z tebe nedělá sketu a prospěcháře, když uděláš něco správného a paté následně uděláš v té situaci nejlepší možné. Každý z toho dělá, že to s výhledem na prospěch, ale to dopředu přece vůbec nemohl vědět.

#58 LyannaK
7.5.2014 | 14:13:56
kiso1561

#55 LyannaK:

Ako jediný pomohol poraziť Manceho, zatiaľ čo každý ostatný lordi a „králi“ to považovali za zbytočnosť a momentálne (v knihe) ide nakopať zadky Boltonom :D, tým snáď získa viac fanúšikov v seriáli keď to príde do tohto bodu :D A Davos je momentálne na ceste pre Rickona, to som zvedavý ako to dopadne :)

7.5.2014 | 19:21:44
LyannaK

#56 tarava:

To jako cesta ke zdi??? Vždyť neměl jinou možnost, žádný spojence a ani tam není vítán s obrovskou pompou. Stanis se tam navíc chová dost arogantně, nabídka Jonovi taky není bůhví jak velkorysá za daných okolností. Navíc neváhá obětovat kohokoli koho mu Mel řekne.

A jeho nárok na trůn je už za daných okolností mimo mísu. Učil jste se někdy dějepis? Politika se dělá na bitevním poli, v posteli nebo u jednacího stolu. Ani v jednou není úspěšný. Ani v tom sexu není dobrej, chudák Mel, našla by sto lepších.

#59 tarava
7.5.2014 | 19:22:39
tarava

#58 LyannaK: Ptal jsi se, proč ho má dost lidí jako oblíbenou postavu a já ti odpověděl – kvůli jeho právoplatnému nároku. Ten má nebo ho snad popíráš? Jestli ne, tak proč to sem pleteš? To, že momentálně nemá prostředky na jeho prosazení, neznamená, že ten nárok nemá.

A že neměl jinou možnost? Ty jsi to čekal? Nebo se ti to při čtení jeho kapitol(nebo spíš Davasových) vybavovalo jako jediná možnost, když to bylo tak evidentní? Mne to teda například vůbec nenapadlo.

#60 LyannaK
9.5.2014 | 7:50:34
LyannaK

#59 tarava: Aha tak to mnohé vysvětluje :-) ano čekala jsem to. Ve chvíli kdy Davos četl ten dopis mi to přišlo jako jediná možnost. Stejně tak jako jsem věděla ve chvíli kdy Ned vyhrožoval Cerseie, že si podepisuje rozsudek smrti. Stejně tak když se Rob nesmyslně oženil. Jofreyho smrt jsem čekala asi 500 stránek dopředu a věděla, že k ní dojde na svatbě. Jediná významná událost, která mě zatím opravdu hodně překvapila je

Tywin.

No snad nejsem sama :-)

#62 LadyJ
10.5.2014 | 7:34:09
cammel

Otázka na ty, co četli knížky:

Je Oberyn Martell v nějakém příbuzenském vztahu k Daenerys? Pokud si totiž dobře pamatuju, tak v nějakém díle mluvil o nějakých synovcích a neteřích, tak se chci zeptat, jestli měl na mysli Daenerys a Viseryse nebo někoho jiného, popř. koho?

Předem děkuji za odpověď. :)

#63 Tony-Z
10.5.2014 | 11:12:28
LadyJ

#60 LyannaK: Teda jestli si opravdu čekala, že popraví Neda, tak tě vážně obdivuji. Mě sice bylo jasný, že když Ned mluvil s Cersei, tak si pod sebou podřezává větev, ale nikdy bych nečekala, že autor zabije hlavní postavu. Ještě když jsem dočetla kapitolu, kde zabijí Neda, tak jsem tomu nechtěla věřit a rychle jsem četla další kapitoly a doufala, že nás Martin jen napíná a v další kapitole bude Ned s nějakým neuvěřitelným vysvětlením jeho záchrany. Po smrti Neda mě už žádná smrt tak nepřekvapila, ale nemohu říct, že bych to čekala už nějakých 500 stránek dopředu.

#63 Tony-Z #67 LyannaK
10.5.2014 | 11:20:31
Tony-Z

#61 cammel: Myslím, že to není ani potřeba psát do spoileru. Danaerys a Oberyn měli společnou neteř a synovce. Oberynova sestra Elia a Danaerin nejstarší bratr, korunní princ Rhaegar byli manželé a měli spolu dvě děti. Rhaegar padl během Robertovi rebelie, přímo rukou Roberta Baratheona v bitvě na Trojzubci, která byla zvratem ve válce. Elia a děti pak byli zabity Gregorem „Horou“ Clegenem, při plenění Králova přístaviště vojsky Tywina Lannistera, přičemž není jasné, zda jednal na Tywinův rozkaz nebo z vlastní iniciativy. Tak, myslím, že to je dostatečně vyčerpávající odpověď. :-)

#62 LadyJ: Mě osobně překvapila smrt Edarda Starka, Tywina a Kavana Lennistera a Renlyho Baratheona. Co mě naopak nijak zvlášť nepřekvapilo byl konec Viseryse Targaryena, útok na Johna Sněha, smrt Robba Starka + ostatní oběti RS.

#70 tarava
10.5.2014 | 11:53:32
Tony-Z

Sakra, omlouvám se za neskrytý spoiler. Už jsem se nabonzoval adminovi, aby s tím něco udělal, snad to tu nebude vidět dlouho :-(

#67 LyannaK
10.5.2014 | 11:57:01
Argetlam Královrah

mě hodně překvapila smrt Tywina a útok na Jona. Docela i Robba a hlavně Catelyn. Úplně nejméně ze všeho mě snad překvapila smrt Renlyho, nepočítám Neda a Viseryse, protože jsem o nich věděl už předtím, omylem jsem první sledoval epizodu 1×10 místo 1×01 a všiml jsem si toho až na konci.

když už se tu bavíte o tom, co jste čekali a nečekali, tak já Vám prozradím co čekám: myslím, že umíráček pomalu zvoní pro Vašeho oblíbence Stannise. Armáda lorda Karstarka se k němu blíží a on to nedokáže odraizt!

#66 Marcik #71 Lukass.M
10.5.2014 | 22:55:32
Marcik

#65 Argetlam Královrah: Já se vážně bojím o osud Jaimeiho. Pokud pro něj Martin nemá vyloženě něco epickýho vymyšlenýho, tak ho brzo odkrouhne :D :(

#68 LyannaK #71 Lukass.M
11.5.2014 | 18:51:39
LyannaK

#62 LadyJ:
#64 Tony-Z: Pokusím se vysvětlit. Jsem fanoušek historických hlavně reálných příběhů, fantasy v podstatě nesnáším a GoT jsem vůbec nechtěla číst ani sledovat, ale kamarád mě přesvědčil, že to opravdu není klasické fantsy a že zlovlky a draky přežiju :-) měl pravdu, není to úplně fatasy. Takže Ned: tyhle spravedlivý končí na popravišti často (Hus, Thomas Moore), ani mě nenapadá proč by měl přežít s tak pitomou politikou. Jofrey typ Caligula to snad ani nemá cenu vysvětlovat :-) jinak jsem přesvědčená, že „objednatel“ byl Tywin. Malíček organizátor,Olena vykonavatel. Rob ještě pitomnějši než otec. Jinak děkuju za tvou reakci LadyJ, spíš jsem čekala obvinění z cynismu :-). No a když jsme u předpovědí tak:

Stoprocentně mrtvý je Dario. Což mě je fakt líto, protože jeho sex s Dany byl skoro to nejhezčí z DwD :-) a jestli to ti pitomci DD vynechají, tak mě už opravdu naštvou. Ale ti chytřejší z jejích rádců vědí, že ona by se ho asi dobrovolně nevzdala.

#69 YgritteWildlings
11.5.2014 | 20:43:17
LyannaK

#66 Marcik: Proč? Velmi chytrý, nedělá chyby, správný úsudek.

Teď už ani není nebezpečný a chyby, které dělal kvůli lásce k Cersei, už asi neudělá. Není nepoučitelný. Pokud ho GRRM nenechá zabít náhodně, tak myslím, že by se měl dožít důchodu :-)

#73 Marcik
11.5.2014 | 20:51:11
YgritteWildlings

#67 LyannaK: Tywin že byl „objednatel“ to mi k němu moc nesedí, protože s takovým přístupem by se v tom případě zbavoval těch kteří mu „zavazí“ už dříve, a Tyriona by ani nenechal žít, vždyt sám prohlásil, že na prvním místě je rodina a Joff ten snad do rodiny patřil, že se mu to hodilo a oplakavat ho zrovna nebude je jasny, ale s tou smrtí si myslím, že nic společného neměl, taky nemusí stát hned za vším :-) jinak s tou Olenou a LF je to jasny :) a u Oleny bylo po rozhovoru se Sansou jasné, že se neinformovala jen pro dobrý pocit duše, ke komu se to Margery vlastně provda

#71 Lukass.M
11.5.2014 | 21:53:05
tarava

#63 Tony-Z: Hele, na to, že tady je diskuse k traileru k 5. dílu 4. serie tady docela spoileruješ o srmti dost důležitých postav…

#72 Tony-Z
12.5.2014 | 10:31:56
Lukass.M

Obrovský SPOILERY ;)

#65 Argetlam Královrah:

Aby pošel Stannis? Určitě ne ze strany Karstarků – nesnášej se s Freyema, věděj co proved Bolton na dvojčatech a Starkové jsou jejich příbuzný (i přez to co „proved“ Robb). Lord „Mihule“ z Bílýho Přístavu nechal hledat Rickona a má proti novýmu Strážci severu stejný výhrady. Čekal bych že při pochodu nebo při útoku Freye jednoduše zmasakrujou a možná i využijou jejich brnění k propašování Stannisovo armády na Zimohrad – a vida, Stannis kontroluje půlku říše. Zablokuje Kailinskou držbu a může čekat na Jiný :)

Jonovo trable byly logický – chystal se narušit nestrannost noční hlídky která trvala po nějakejch 992 velitelů XD Ale k teoriim – Mel tvrdila že její místo je teď poblíž Jona. To že Rudej „bůh“ je skutečnej (teď bez ohledu na krvelačnost) víme. Jon může bejt naživu udrženej „konvenčně“, nějakou rudou magií nebo dokonce přivedenej zpátky jako Beric a Stoneheart. Jak tvrdil v seriálu Ramsay – poloviční Stark může někomu stačit a navíc – Král má možnost prohlásit bastarda za právoplatnýho člena/dědice rodu. Stannis neví o Rickonovi, ale Jona má pod nosem a sám mu Zimohrad nabízel. Stačí jeden blbej papírovej štít a Jon je vyvázanej z noční hlídky a zároveň je z něj Stark.

#66 Marcik:

Podle mě, kdyby pro Jaimeho neměl něco většího, odpravil ho na konci knihy a nenechával mu otevřenou linku. Na druhou stranu – nebylo by hezký kdyby sme si všichni pobrečeli nad první postavou z GoT kterou sme ze srdce nenáviděli? :D

#69 YgritteWildlings:

Tywin objednatel… zajímavá teorie ikdyž já bych to nekomplikoval. Malíček má rád chaos a umí si najít cestičky jak využít lidí ze širýho okolí.

#73 Marcik
12.5.2014 | 11:35:51
Tony-Z

#70 tarava: Nebyl to úmysl, zkrátka jsem zapoměl na spoiler a nepoužil jsem náhled. Hned jak jsem to zjistil, napsal jsem jednomu z moderátorů žádost o smazání příspěvku a pod to napsal omluvu. Víc už s tím teď bohužel nenadělám.

12.5.2014 | 14:15:58
Marcik

#68 LyannaK: Nevím, nějak si nedokážu představit co tam pro něj dalšího bude, nehledě na to, že jeho kapitola končila přinejším závanem pr*seru :D Jen je to prostě můj pocit, samozřejmě je to subjektivní a sou to dohady ;)

#71 Lukass.M: Nebo taky může mít připravený něco většího pro Brienne a jeho postavu jen zneužije jako prostředníka, u Martina člověk nikdy neví :D Ale já upřímně doufám, že se pro něj ještě něco najde, naopak sem si ho velmi oblíbila :) Zvlášť po cestě s Brienne a pochopení jeho důvodů atd. To se mi na Martinovi líbí, jeho postavy nikdy nejsou černobílý a Jaimie je toho zářným důkazem, opravdu sem si ho oblíbila. A strašně bych mu přála, aby Cersei oplatil ty roky zneužívání :D Jinak souhlas, Tywin mi do toho taky nijak moc neštymuje…

#74 LyannaK
12.5.2014 | 19:06:12
LyannaK

#73 Marcik: To je vtipný jaký máte zcela opačný pohled na věc. Nemyslím si, že je rozhodující jestli je pro nějakou postavu připraven nějaký „úkol?“ , já myslím, že autor nechává ty postavy žít vlastní život. Proto mu to tak dlouho trvá a proto je to tak zajímavé.

Když hraješ hru o trůny, zvítězíš nebo zemřeš. Jaime už podle mě není hráč.

Po dnešním díle, kdy jsem si oživila soud, mmch výborně natočený, jsem přesvědčená, že to byl Tywin. Nikomu jinému to nepřineslo takový prospěch. Dvě mouchy jednou ranou.

#75 Lukass.M #76 Marcik #77 Aul
12.5.2014 | 19:20:11
Lukass.M

#74 LyannaK: Když začnu psát Ságu o tisících stran, asi to neni stylem školní hry „napiš odstavec kterej navazuje na předchozí“. Mám tušení kudy kam dovedu kterou postavu. Pak nastupuje Martin :D Vede postavy tam kde je chce mít vysvětlitelně, uvěřitelně ale ne zjevně. Postavy si vytvořil tak, aby mu sedly do rolí který budou hrát v rámci celýho představení. Pak přichází na řadu to co píšeš – napasovat desítky postav, každou se svojí !vyvíjející se! osobností do vzájemnejch vztahů a zároveň hlavního směru kterym se má pohybovat. Postava se mi vyvíjí uvěřitelně, pro čtenáře zajímavě a … sakra – ta postava nemá Opravdovej důvod aby se hnula z místa a já jí potřebuju na druhym konci westerosu. Musim jí dát impulz ke změně, takže smazat její kapitoly a dostat tam ten impulz. Teď postava ze který impulz vzejde nesmí vypadat jako něco dodatečně přidanýho za jedinym účelem a zároveň nemůžu přepsat už vydaný knížky. Musim šáhnout po nějaký důležitý postavě která mi nedejbože může ovlivnit jinou dějovou linku. Mám upravený motivy pro postavu, napíšu to poprvý – neni to záživný, podruhý – je zřejmý kam tu postavu tlačim… Jak mě s tim přístupem „knížka za pětiletku“ sere tak tu čekačku chápu :D

No a Jaime nikdy o Trůn nehrál. Kdyby si sednul na železnej trůn hned po vraždě šílenýho krále, Ned by ho z něj nedostal. Tywinovi to myslelo už od nějakejch 18ti let kdy nejen porazil, ale i vyvraždil Reyny a nechal si složit písničku se kterou roky zastrašoval kohokoli. Nemusel by porazit Baratheona v poli – stačí jedna dýka, odpočatá Lannisterská armáda, cukr na toho kdo se nechá ukecat ke spolupráci, bič na toho kdo se nenechá. Zisk příliš lákavej na to aby se nechat utéct mezi prstama… Jaime si může prznit sestru a Tywin má svuj rodinnej odkaz pod rodovym jménem.

#78 Aul
12.5.2014 | 20:31:16
Marcik

#74 LyannaK: No, nemusí ho samozřejmě vyloženě zabít, může ho taky někam odklidit, ale na to zase není tak malá postava :) Ano, není hráč, proto si myslím, že pokud pro něj nebude „využití“ v příběhu tak ho odklidí do postranní. Ať už úplně nebo jen zmínkama v kapitolách jiných PVO ;) Ale jak říkám, je to jen názor a už se těším, jak nás Martin překvapí, snad už brzy :)

13.5.2014 | 17:15:00
Aul

#74 LyannaK:

A ty si myslíš, že Lady Kamenosrdce nechá Jaimeho jenom tak přežít. Právě proto, že ty postavy žijí vlastní život a nikoli cizí úkoly, tak o tom vnitřně dost pochybuji.

#83 Marcik
19.5.2014 | 15:10:53
Aul

#75 Lukass.M: Jaime neměl po královraždě na trůn žádný nárok. Zaprvé byl pod přísahou královské gardy a za druhé vedl „legitimní“ rebelii pouze Robert, který se mohl odvolat na dávného předka – Targaryena. Tywin netywin, tohle by nemělo šanci na úspěch. Právě proto lev jenom vyčkával ve skále a čekal, než se ostatní pobijí, aby se pak zavděčil vítězi a hledal svou šanci skrz svoje děti pomocí vhodného manželství.

#79 Lukass.M
19.5.2014 | 15:21:30
Lukass.M

#78 Aul: Harrenhall nebyl postavenej nárokem, ale železnou měnou a spoustou otroků, Celej kontinent sjednotili draci a armáda která se pod nima poskládala (ikdyž třeba na Dorny byli celí draci málo :D). Dědickej nárok pomůže sehnat spojence, ale k tomu je i spousta jinejch cest :)

#80 Aul
20.5.2014 | 7:35:08
Aul

#79 Lukass.M: Tywin by v té době sehnal spojence jen velmi těžko, když Targaryeni a Tyrellové byli poraženi. Robert měl za sebou Sever, Údolí, Bouřné kraje a Říční země. Bez vykouzlených draků by Tywin neměl nejmenší šanci, takže se prostě smířil s tím, že musí počkat. :-)

#81 Lukass.M
20.5.2014 | 12:32:22
Lukass.M

#80 Aul: To je zase pravda. Na tohle rozložení sil sem se nějak výrazně nekoukal. Stark Arryn a Baratheon byli nerozlučná trojka, Tullyové se přisrali rovnou do dvou z těch rodů a Dorni sou mimo debatu. Na dovezení východních žoldáků je potřeba čas a do bojů který by nepřežili se nehrnou.

#82 Aul
20.5.2014 | 13:13:53
Aul

#81 Lukass.M: A Balonovi Greyjoyiovi není radno věřit. :-) Jinak souhlasím.

20.5.2014 | 15:24:06
Marcik

#77 Aul: Tak nějak sem to měla na mysli, ale doufám, že mu ještě nebude konec :D :)

#84 Aul
20.5.2014 | 17:26:58
Aul

#83 Marcik:

Jeho bratr už vylezl z větších průšvihů, takže možné je snad všechno. :-D

#85 Marcik
20.5.2014 | 18:44:46
Marcik

#84 Aul:

To určitě, ale pro bratra tam ještě jakás úloha je (cesta za Dany), zatímco nevím, co by mohl vymyslet pro Jaimieho… Ale kdosi v jiné diskuzi psal, že by mohl vyplnit věštbu Maegy Žáby proti Cersei on, což mi přijde jako zajímavá a celkem i logická myšlenka, přeci jen v posledních kapitolách se mu ta jeho láska vůči Cersei taky dost otočila a konečně zjistil, jak strašně ho využívala atd…

#86 Aul
21.5.2014 | 22:42:14
Aul

#85 Marcik: To jsem psal asi já. :-D Právě proto si myslím, že se z toho nejspíš vykouše. :-)

#87 Marcik
22.5.2014 | 2:16:37
Marcik

#86 Aul: Já sem si to myslela aji :D

24.5.2014 | 23:44:52
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama