Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Známá teorie o Jonu Sněhovi se možná objeví v šesté sezóně Game of Thrones

Známá teorie o Jonu Sněhovi se možná objeví v šesté sezóně Game of Thrones

Všem je jistě známa teorie R+L=J o původu Jona Sněha, existují tu ale další známé teorie. Nyní se zaměříme na jednu, která vyzrazuje děj z konce páté knihy Tanec s draky. Tato teorie by se mohla objevit v další knize, ale také v šesté sezóně Game of Thrones, takže čtěte jen na vlastní nebezpečí.

27 0
25.5.2015

Pokud jste článek ze zvědavosti stejně otevřeli, máte poslední šanci se vrátit zpět. Nyní přichází spoilery a spekulace.

Čtenáři jistě vědí, jak skončila dějová linie páté knihy Tanec s draky, ale pro rychle připomenutí. Jon se nacházel v Černém hradě, kde došlo ke vzpouře a kde byl následně pobodán svými bratry z Noční hlídky. To jsme se dozvěděli v roce 2011, kdy byla kniha vydána, takže je jasné, že za tu dobu vznikla řada teorií. Je Jon vážně mrtev? Každý je určitě přesvědčen o tom, že ne, ale jak to přežil? I sám spisovatel George R. R. Martin v lednovém rozhovoru pro Entertainment Weekly reagoval na otázku ohledně zabití Jona takto.

Oh, vy si myslíte, že je mrtvý?

Podle jedné teorie se převtělil do svého zlovlka Ducha. Nasvědčují tomu poslední Jonova slova, která zněla: „Ghost". Je to pouhá teorie, ale je možné, že se jí dočkáme v šesté sezóně Game of Thrones. Podle fanoušků se dočkáme Jonovi zmiňované smrti právě ve finále páté sezóny. A co tomu nasvědčuje? Vyjádření Andrewa Simpsona, který vlky vlastní a pro seriál trénuje. Zmínil se konkrétně o Quiglym, který představuje Jonova zlovlka Ducha.

(Zdroj: HBO, foto ze čtvrté sezóny)

Quigly je velký, starý arktický vlk. Je velmi milý, ale v jedné z nadcházejících epizod uvidíme jeho temnou stránku.

Co je nejdůležitější, Ducha se pravděpodobně dočkáme i v dalších letech. Na otázku, jak to s Quigly vypadá do budoucna Andrew odpověděl.

Zrovna začali natáčet šestou sezónu a bavili jsme se o tom, takže doufám v další sezóny.

Na druhou stranu někdo může namítnout, že tohle se nemůže stát kvůli tomu, že televizní diváci vlastně ani netuší, že Jon to dokáže, v seriálu nám byl ukázán pouze malý Brandon Stark. Co si myslíte vy, čtenáři knih?

Diskuze /130

turcmen

Podle mě to je blbost, ale možné je všechno… spíš jsem doufal, že opravdu zemře a Melisandre ho pak oživí tak jako Thoros z Myru Berica Dondariona :) ale vzhledem k tomu, že odjela se Stannisem, tak se toho v seriálu asi nedočkám.

Ale jak už jsem tu kdysi psal, bylo by to zajímavé kdyby umřel, jeho stráž skončila a pak ho znovu oživila M. … Měl by pak možnost usilovat o nějaké postavení mimo Zeď (neříkám Železný trůn ale všechno je možné :)

25.5.2015 | 14:17:40
Ferenc

Já stále doufám, že ho Melisandra oživí :)

25.5.2015 | 14:17:43
smajla82

Já myslím, že Jon to má spočítané, vzhledem k tomu, že ani Caytlin v seriálu neoživily a Jona sejmuli v knížce celkem brutálně, přeci jen díky do zad(v knize je psáno, že 4tou už necítil) nejsou „špatně“ mířené šípy od jeho bejvalky :P Ale všechno je možné, vhledem k tomu jak populární postava to v seriálu je tak ho zřejmě zemřít nenechají. Převtělení ve vlka je úplná blbost, ani v knize nenajdeme žádný případ trvalého převtělení pouze dočasná ovládnutí, protože jak Shapeshifteři vedí, příliš dlouhý pobyt ve zvířecí mysli vede ke ztrátě lidskosti a zvíře ho prostě vstřebá. Takže tak.

#5 Ann Taylor #8 sFík #19 Lucyus
25.5.2015 | 14:41:00
Ann Taylor

Když v seriálu nebyl jediný náznak toho, že by to měl umět, bylo by to dost blbě natočený. Nikdy žádný vlčí sen, nikdy žádné „samovolné vlezení do hlavy“ a najednou skok?

webmaster
25.5.2015 | 14:51:36
Ann Taylor

#3 smajla82: Orell

webmaster
25.5.2015 | 14:53:08
mishka007

Přesně tak, Orell.

25.5.2015 | 15:02:27
smajla82

Copak s Orellem ? Nepamatuji jak to s ním bylo v knize, ale v seroši ho Jon propíchnul on ještě v posledních okamžicích vleze do orla a Jona trochu podrápe no. Ale v orlovi Jeho mysl neřežije. To věděl i klučík Jojen když učil Branna.

#9 sFík #12 Ann Taylor
25.5.2015 | 15:16:16
sFík

#3 smajla82: Tak Catelyn byl problém oživit, protože její tělo bylo zohavené a bylo dlouho ve vodě pokud vím. Já si nemyslím že by definitivně zemřel. Přeci jenom, kdo by nastoupil za něj? Co by udělal s Divokými, kteří už obsadili některé z hradů na zdi? Některé záležitosti ve hře už by se měly spíš uzavírat a ne ještě víc rozesírat, když to má vést k velké bitvě s Jinými.

Takže můj soukromý tip je, že Jon buď bude raněn a jen upadne do bezvědomí a někdo ho vykurýruje, nebo zemře a na čas bude obývat Duchovo tělo (je jasný že v seriálu vůbec nikdo netuší že by mohl být taky měnič jako Bran), dokud ho Melisandra nedá dohromady a nebo v tom Duch a měničství nebude figurovat – Jon zemře a Melisandra ho oživí. Ostatně mám pocit, že na to si udělali tvůrci seriálu můstek, když nechali Melisandru potkat Thorose, který jí jakože ukázal, že oživování funguje, když jde o někoho, kdo je hoden býti oživen. Jde o to jak to bude s Mel, která v knížkách zůstala na zdi, zatímco teď si to štráduje se Stannisem směr Winterfell.

I v seriálu nám bylo řečeno, že mezi Starkovic dětma a vlky vzniklo jakési pouto, které zůstává dnes už jenom Jonovi, Branovi a Rickonovi (v knížkách tak trochu i Arye), ta temná stránka Duchovi vlčí osobnosti může nastat v tu chvíli, kdy je Jon raněn nebo dokonce zabit a pouto je přetrženo. Takže se chudák Duch naštve a může rozrhat účastníky atentátu, snad to pro něj nebude mít fatální následky. Ve skutečnosti mám vlky mnohem radši než draky :)

25.5.2015 | 15:17:32
sFík

#7 smajla82: V knížkách pokud vím to bylo vysvětlený tak, že v těle zvířete bez možnosti návratu do lidského těla sice nezemřeš, ale v podstatě se z tebe stane zvíře a zapomeneš svůj předchozí život. Tak to bylo v prologu tance (Varamyr Šestikůže)

#11 smajla82
25.5.2015 | 15:19:47
turcmen

To je všechno strašně pěkné, ale k čemu by to vůbec bylo, kdyby se převtělil do Ducha? Bude si honit ocas nebo běhat za kočkama?

#13 sFík
25.5.2015 | 15:26:01
smajla82

#9 sFík: No ano asi tak. Proto předpokládám, že převtělení do vlka nepřipadá v úvahu, protože by z něj již nebyl Jon. I kdyby si ve vlčí formě dokázal udržet svoji lidskost a to i přes scházející výcvik měniče tak by zde byla otázka nového těla..proto je prostě podle mne na 99% nesmysl.

#13 sFík
25.5.2015 | 15:26:22
Ann Taylor

#7 smajla82: No ty jsi psal/a (?:D), že nedošlo k trvalému převtělení. Došlo. To, že se vytratila jeho lidská osobnost, to je věc jiná, ale bylo to trvalé ;)

#14 smajla82
webmaster
25.5.2015 | 15:28:31
sFík

#10 turcmen: Třeba mu to bude k tomu že neumře… #11 smajla82: Jde o to, že nové tělo by nepotřeboval, prostě by zůstal ve vlčí čekárně, než dá jeho tělo někdo dohromady – Melisandra vdechne tělu život a Jon se vrátí.

#15 smajla82
25.5.2015 | 15:33:13
smajla82

#12 Ann Taylor: Ok, fajn převtělení je to trvalé, špatně jsem se vyjádřil ;) Časem dojde ke ztrátě ososbnosti a tím pádem defacto Jon umře i kdyby se do Ghosta přestěhoval :)

A jak píše kolega nademnou, k čemu by to bylo kdyby měl vlčí formu :) Cesta zpět už není, alespoň doufám.

25.5.2015 | 15:33:30
smajla82

#13 sFík: Sry , ale to už je na mě moc scifi :D

#25 KV14
25.5.2015 | 15:34:56
sFík

Proto bych řekl že se převtělovat nebude, jednak není divák obeznámen s tím že Jon je taky měnič (resp. seriálový Jon ASI měnič není). Zkrátka Jon umře, pak ho Mel oživí, mezitím se Duch zcvokne a zardousí toho kdo mu to udělá.

Vzhledem k tomu že v seriálu chybí postava Bowena Marsche, nastává další teoretizování, kdo to Jonovi udělá..? Typuju buď:

Alissera Thorna nebo Edda Tolleta. A ani jedna možnost se mi nelíbí. Edd je kamarád, který u kterého si to Jon hodně rozházel a Thorn byl ten typ záporáka, který už Jona aspoň respektoval. Postava Marsche mi tam teda chybí dost výrazně.

#17 kiso1561 #20 Hadrian #29 CajQ_O
25.5.2015 | 15:40:28
kiso1561

#16 sFík: Tiež som pôvodne myslel, že to bude Alliser Thorne, ale po posledných epizódach by som tipol, že prvý kto si bodne bude Olly.

#22 Misfits
25.5.2015 | 15:50:35
Hree

Proč jste tak přesvědčení, že Jon prostě neumře? Protože je to oblíbená postava? Ha, je to svět, kterej je charakteristickej právě tím, že důležitý postavy umírají :-) A už vůbec bych nebral v potaz fakta z knížek, jako že je převtělení trvalý, seriál se od knížek odchyluje a začne je pomalu předbíhat. Použijte trochu fantazie, třeba by někdo přišel na způsob, jak z něj zas udělat člověka, třeba i v jiným těle, nebo ho odnesou za sever od zdi a stane se z něj časostrom,… :D Možný je naprosto cokoliv, je to fantasy, kde jsou ledoví zombie, ožívající mrtvoly, draci, magie,… I George R. R. Martin může v příští knížce naprosto klidně změnit pravidla, překvapit.

#21 sFík #24 Ann Taylor
25.5.2015 | 15:57:52
Lucyus

#3 smajla82: prafopyz lefel sdo. :D

25.5.2015 | 15:58:01
Hadrian

ještě je tam Yarwyck a ten druhý chlap co sedí u stolu by údajně měl být Bowen Marsh
#16 sFík:

25.5.2015 | 16:00:14
sFík

#18 Hree: A proto se tomuhle říká diskuze a mi tu píšeme názory. Nevěřím že Jon umře, protože smrt důležitých postav odstartovala nějaký posun a měla mít nějaký význam. Nevím čemu by prospěla smrt Jona. Neříkám že to není možné, ale v tuhle chvíli věřím spíš tomu že to Jon přežije. Jinak celý to martyrium s divokými a to že vlastně divocí s hlídkou stráží zeď bylo úplně zbytečný. Protože když zabijou Jona, hlídka a divocí se navzájem zmasakrují a zeď nebude hlídat vůbec nikdo. A jednak proto že si myslím že Jon bude ten hrdina, který zachrání svět (a sám při tom možná zemře, ale později). Melisandra jela se Stannisem na sever, protože si myslí že Stannis je ten zachránce, podle mě si Mel jenom vykládá špatně svoje vize a ten zachránce je Jon. To je taky taková profláklá teorie…

25.5.2015 | 16:06:11
Misfits

#17 kiso1561: Souhlasím s vámi! Olly je můj podezřelý číslo jedna… stačí podívat se na to, jak se poslední díly na Johna „kouká.“ Spratek jeden… nejdříve mu zabije manželku a teď se pokusí zabít i ho…

#24 Ann Taylor #26 smajla82
25.5.2015 | 16:08:51
Misfits

*snad se to „pouze“ pokusí! ;)

25.5.2015 | 16:10:28
Ann Taylor

#18 Hree: Nejsou to ledový zombie.

#22 Misfits: Jo, můj taky :D Navíc i jeho by to nejvíc ospravedlňovalo. Je to dítě, žádnou armádu mrtvých neviděl, takže neví, čeho by se vlastně měl bát, a naopak viděl, jak mu divocí zmasakrovali rodiče a přátele, vtrhli do hradu a zabíjeli bratry přímo před ním, takže se jich logicky bojí víc, než nějakých chodců a mrtvol, co pro něj nejsou… žádnou hrozbou, kterou by si teď musel uvědomovat. Ale nemyslím si, že pokud se to stane, že v tom bude sám. Buď dá první nebo poslední ránu. A nebo se to stane úplně jinak, podle fotek to má být v Tvrdodomově taky docela drsný.

#33 Misfits
webmaster
25.5.2015 | 16:16:54
KV14

#15 smajla82: scifi asi ne, spis fantasy. Preci jen scifi je o technologyckem pokroku :-)

25.5.2015 | 16:19:18
smajla82

#22 Misfits: Ráno jsem koukal na HBO na dnešní díl a v upoutávce na další díl sedí Olly se Samem a Sam mu tam promlouvá do duše. Jon prý nemohl jinak, podle mne to Olly zkousne. Každopádně uvidíme :)

#33 Misfits
25.5.2015 | 16:19:59
JeremyFall

Upřímně doufám, že Jon umře. Je to pro mě strašně nesympatická postava a jeho dějová linie mě dost nudí.

#79 armunder
25.5.2015 | 16:22:05
sFík

Možná i když to bude dítě, tak se s tím smířím líp než když to bude Alisser Thorne. Je to takový typ záporné postavy, totálního zmrda, kterého lze po nějakém jeho přerodu respektovat a brát ho tak jako ho bere a uznává Jon. Proto jsem byl rád, že to v knížce neudělal Jon. A zase nechci aby to byl Edd, protože to je v podstatě poslední Jonův kamarád na zdi. Doufám že ho nehodlají zabít v Tvrdodomově jako už zabili Pypa a Grenna (i když Grennova smrt byla hrdinská a dobře natočená).

25.5.2015 | 16:23:06
CajQ_O

#16 sFík: Bowen Marsch v seriály je, pozri na IMDb, bol v 4 epizódach.

#30 sFík
25.5.2015 | 16:24:40
sFík

#29 CajQ_O: Já vím, ale řekl bych že šlo o to v knihách, že zrada přijde od někoho známého. Ne od noname postavy, kterou diváci neznají. Oč horší to bylo v knize, že Bowen byl Jonův podporovatel a že ho pomohl zvolit v podstatě.

25.5.2015 | 16:35:20
MightRider

Jak to tak vidím, odehrává se tu zajímavá konverzace… Ale.. Vraťme se do 6. dílu 3. série. Melissandra odvádí Mela do Dračího Kamene ze základny bratrstva, Arya jde k Melissandře, a řekne jí, že je čarodějka a že Gendrymu ublíží. Melissandra jí pak řekne následující proroctví: „Vidímk tobě temnotu. A přímo z této temnoty na mě zírají oči. Hnědé, modré, zelené. Oči, které navždy zavřeš. Ještě se uvidíme.“ Nemá náhodou Jon hnědé, či jantarové oči? Protože Arya byla blízko, když Robo prošpikovaly skrz na skrz a Catelyn podřízli.

Nebo jsem to blbě pochopil a oči, které zavře, jsou tváře, které změní během výcviku v Domě Bílé a Černé?

Navíc, Melissandra zmínila, že se s Aryou setká. Co když Arya dorazí na Černý Hrad, kde zrovna umře Jon?

Kdyžtak mě nehejtujte, já jsem knihu nečetl…

#35 Misfits #55 Ann Taylor #78 Rafan
25.5.2015 | 17:02:12
MightRider
  • Ups. Pardon. 2. řádek: Melissandra odvádí Gendryho do Dračího.....
25.5.2015 | 17:03:08
Misfits

#24 Ann Taylor: Naprosto souhlasím! Vidím to tak, že proběhne šarvátka, John bude pobodán a jako jediného a zároveň posledního útočníka uvidí Ollyho.

#26 smajla82: Nevím, nevím, vše (pro mne) ukazuje na to, že v tom Olly sehraje velkou roli a jak před chvílí psala Anne, tak to na něj prostě sedí. No, čas ukáže pravdu ;).

25.5.2015 | 17:09:54
armunder

A to se jako John nesetká vůbec s Deneris ? Tak jako kam ten seriál míří ? Šestou sérii by měl taky napsat george protože MŮŽE BÝT SPEKULACE ŽE NA ŽELEZNÝ TRŮN USEDNE NĚKDO JINÝ. NEŽ PŮVODNĚ.

25.5.2015 | 17:10:26
Misfits

#31 MightRider: Já to proroctví chápu tak, že ty „3 lidi“ zabije… nechápu, jak to myslíš, i když byla blízko, tak ani oči Roba ani Catelyn přeci nezavřela ;)

#36 MightRider #39 FaNTa
25.5.2015 | 17:16:28
MightRider

#35 Misfits: No, myslel jsem to doslova. Že jejich oči zavře. Že bude u jejich smrti, nebo alespoň poblíž. Je mnoho možností, jak to proroctví pochopit.

#40 sFík
25.5.2015 | 17:28:26
rockysiburger

Pěkná teorie ale v seriálu to asi nebude. Nikde se v dějové lince nezmiňují že by to Jon dokázal. Tak najednou se to stane ? To si nemyslím. Záleží jak dopadne Stannis se svojí rudou holkou. Pokud se opravdu pokusí v seriálu zabít Jona. Nejpravděpodobnější bude že ho přivede na z5 jediný pravý bůh. Ale pak si říkám. Proč Jona zabíjet? Aby se pak divocí a vrány zase šli bít ? Jako zase bude hořet ten největší oheň co se kdy na severu rozhořel a dáme si repete ? A jiní přejdou zeď jako nic. A pak už to zachrání jen dráčci? Rači bych viděl batlle na zdi!! Důležitý je že na severu sněží. winter is coming! Tak snad nepřestane a nebude zase pár roků teplo aby se tam mohly šermovat o moc.:-)

25.5.2015 | 17:35:07
steptich

všichni zapomínate na to že sam Martin přiznal že stoprocetně planuje nechat přežít tyriona,ariu,dany a jona… takže nejak přežije jinak by pak vše nedavalo smysl a je jedno jestli to je podle knihy nebo podle serialu

#42 sFík #44 turcmen
25.5.2015 | 17:39:33
FaNTa

#35 Misfits: Hele. Araya si vždy před spaním a nebo když nemohla usnou říkala ty jména, které chce zabít. Netuším, které a jaké oči mají. Ale říka tam myslím již tři postavy.

#82 Misfits
25.5.2015 | 17:42:20
sFík

#36 MightRider: Nějak nechápu jak Arya souvisí s vraždou Jona..? Mel měla proroctví o tom, že Arya bude vraždit. Každopádně už zabila Pollivera, podle mě v Braavosu zabije Meryna Tranta a možná sundá i Melisandru samotnou (nebo 3.člověk je někdo jiný), tak jako tak je to výmysl scénáristů a co se týče Jonovi smrti rozhodně i v seriálu jí provedou bratři z hlídky. Ale fakt jsem nekontroloval jakou barvu očí má Polliver a Trant. Jen doufám že to je něco co si scénáristi promysleli a že to nenechají vyšumět do ztracena.

#41 FaNTa
25.5.2015 | 17:44:16
FaNTa

#40 sFík: Hele podle mě se Araya ocitne v tu osudnou dobu kdy zabijou Johna u něj a stejně jako duch se naštve a začne zabíjet, ale to nejsou ty 3 důležité postavy, které zabije.

Jinak k Ollymu. Olly mi připadá jako ten, kterého John uvidí jako posleního a ten ho také bodne naposled a udeří smrtelnou ránu.

#43 sFík
25.5.2015 | 17:46:51
sFík

#38 steptich: Pochybuju že by Martin někdy něco takového prohlásil. Pokud vím, tak řekl akorát, že Tyrion je jeho oblíbená postava.

#76 steptich
25.5.2015 | 17:47:04
sFík

#41 FaNTa: Tak určitě!

25.5.2015 | 17:47:38
turcmen

#38 steptich: tak to jsem teda nikde nečetl, že by tohle GRRM řekl… a navíc podle knížek třeba Tyrion už pomalu umírá

#53 Red Bull
25.5.2015 | 17:49:25
owron

podla mna zabiju Jona a arya si oblečie plášť, zoberie si podobu Jona a bude dalej vládnuť ZDI :D

#46 FaNTa #47 MightRider
25.5.2015 | 17:50:51
FaNTa

#45 owron: To by bylo hodně na ho*no

25.5.2015 | 17:52:08
MightRider

#45 owron: Jestli jsem dobře pochopil 6. díl, nemůžou se náhodou proměňovat „lidi bez tváře“ pouze do lidí, které mají ve svatyni uschované? Tím by se také vyloučila jedna z teorií, že Syrio Forell vzal podobu Neda Starka a zemřel místo něho (myslím si to co vy, větší blbost jsem snad neslyšel…Ale já tu teorii nevymyslel)

25.5.2015 | 18:03:58
Lipicán

Věřím varientě s Ghostem, v průběhu celého tance Mellisandra neustále Jonovi připomíná, aby měl svého vlka u sebe. Navíc je tam důležitá paralela s prologem, který nám říká dvě věci – The Others jsou stále na cestě (abychom náhodou nezapoměli, o čem že ta sága vlastně je) a warg se může převtělit i po smrti + Varamyr tvrdí, že Jon je velmi silný warg, aniž by si to uvědomoval.

Druhý důležitý aspekt je dle mého názoru už naznačen v druhém dílu první sezony, kdy se po smrti Lady probudí Bran z komatu. Můžeme spekulovat, že Jon bude také v jakémsi komatu (at už bude jeho duch přebývat v Ghostovi a nebo ne) a „probudí“ ho smrt či obětování jiné postavy. Na mysl přichází Melisandra, ale také Theon, v seriálu je takovým kandidátem Shireen (To by i posilovalo domněnku, že Jon je Azor Asai).

#55 Ann Taylor
25.5.2015 | 18:05:17
Lipicán

Azor Ahai… (kde vůbec GRRM na ty jména chodí?)

25.5.2015 | 18:09:58
FaNTa

Počkat neuniklo mi tu něco. Pořád se tu koukám na komenty a to jméno jsem tu nikde neviděl. Prosím o vysvětlení. jakej Azor Ahai ?

25.5.2015 | 18:13:34
sFík

Azor Ahai je spíš titul než jméno. Zachránce lidstva. Je to dost komplikovaný. V seriálu zatím nezmíněno. http://cs.zapadozemi.wikia.com/wiki/Azor_Ahai

#56 FaNTa
25.5.2015 | 18:18:55
sFík

Někteří tvrdí že reinkarnovaný AA je Stannis a že Nissa bude jeho dcera, kterou obětuje. Někdo tvrdí že AA je Dany a její draci jsou světlonoš (oběti které podstoupila pro narození draků jsou taky zjevné) a někdo tvrdí že AA je Jon.

25.5.2015 | 18:21:38
Red Bull

#44 turcmen: No… chytl se nakažených, ale žádné příznaky na sobě narozdíl od Conningtona nespatřil…

25.5.2015 | 18:27:46
Ex-SOLDIER

I ona jej spatřila v plamenech, Pravého Syna Ohně, Rhaegarova syna a dědice, Toho, jenž vyhostí Vichry zimy a přivede Sen o jaru. Jeho jest Píseň Ledu a Ohně.

25.5.2015 | 18:36:03
Ann Taylor

#31 MightRider: No a nebo taky… hnědé oči, zelené oči a modré oči, základní barvy očí, které tak po světě jsou :D V tomhle jsem teda nikdy nehledala nic víc, protože zvlášť v seriálu pokud nevěnují očím takovou pozornost, že jim shání čočky a digitálně je domalovávaj, tak ti stejně filtr a nasvícení změní jejich barvu v každý scéně, takže to fakt nevidím jako že je třeba hledat osobu s těma očima, s těma a s těma a že ty zabije. Prostě bude zabíjet lidi. Po světě chodí lidi, co mají modrý oči, co mají zelený, co mají hnědý… a pak jejich odstíny a kombinace, ale Mel prostě nechtěla půl dne vyjmenovávat barvy :D

#48 Lipicán: A další důležitý aspekt je, že celá záležitost s měničstvím se v seriálu točila výhradně kolem Brana a u Jona nebyla ani naznačena, takže udělat rovnou takový skok „jé, já si doteď nevšímal, že to existuje, vlastně i Orell mi byl volnej, ale teď jsem vlk“ by bylo docela amatérský. Nečtenáři by nevěděli, která bije.

#61 Lipicán
webmaster
25.5.2015 | 18:43:08
FaNTa

#51 sFík: Však tu co si my napsal jsou i citáty a dam Mel řekla „'Když rudé hvězdy krvácí a temnota přichází, Azor Ahai se znovu zrodí mezi kouřem a solí, aby probudil draky z kamene.“ (To ukazuje na Dany)

a pak tam ještě je "Modlím se za pohled na Azora Ahaie a R'hllor mi ukazuje pouze Sníh " (to zase ukazuje na Johna Sněha)

Tak tu je velký rozpor.

P.S už si vzpomínam kde jsem to jmeno slyšel. :) díky za připomenutí

#59 sFík
25.5.2015 | 18:49:23
FaNTa

Hele jinak a nemohla by to být také uplně jíná postava. Př: Sníh domov kde se narodila a draky Erb nebo něco takového (Ale to maj Targeryenové)

25.5.2015 | 18:54:11
FaNTa

Targaryenové*

25.5.2015 | 18:55:01
sFík

#56 FaNTa: Myslel jsem to tak, že seriálovci neznají ten celý příběh, kdo byl AA a co dělá (třeba to ukutí Světlonoše). Ono to že v Martinově světě existuje legenda o AA neznamená že se tak stane. Prostě je to něco k čemu se lidi v případě nouze upínají. Je hodně teorií, jsou i teorie na ty kamenné draky, že to nemusí být ti, které má Dany. Navíc se tu tlučou postavy AA a ten přislíbený princ. Kdo ví jak to bude. Doufám že si Dany vezme Jona, svého synovce, za manžela a že ten kec o její neplodnosti je kachna a že obnoví dynastii. Jinak by byla celkem pakárna, kdyby Dany získala trůn, nemohla mít děti a po její smrti by nastala nová válka, o to, kdo ji nahradí :D

#62 FaNTa
25.5.2015 | 18:57:09
sFík

(To s tou svatbou je „přeju si to, ale stopro se to nestane“, protože tohle spadá do kategorie happy end :D

25.5.2015 | 18:58:36
Lipicán

#55 Ann Taylor: Máme ještě tři epizody, nečtenářům se může celá věc kolem wargů připomenout. Dovedu si celkem dobře představit, že poslední záběr týkající se Jona bude asi takovýhle – Olly do Jona vrazí čtvrtý nůž, Jon padá k zemi, šeptá Ghost a jeho oči se protočí tak, že zbyde jen bělmo. Konec.

Show fan si řekne – WTF? ale tohle protáčení zorniček už jsem někde viděl… nestalo se to náhodou Hodorovi, když do něj vstoupil Bran v minulé sezoně?

#63 sFík
25.5.2015 | 18:59:36
FaNTa

#59 sFík: jaj tak

25.5.2015 | 19:02:36
sFík

#61 Lipicán: Dobrá to teorie! Vzhledem k tomu že ty zorničky jsou takový poznávací znamení měničů v seriálu. Smysl by to dávalo. Otázka je jestli Jon vydrží v Duchovi než natočí další sérii ( :D ). A co přivede Melisandru zpátky na zeď (a za jak dlouho), protože nikdo jiný situaci kolem Jona nevyřeší.

#66 Lipicán
25.5.2015 | 19:03:39
RadekKasseckert

Jinak to nejde Jon nesmí umřít, já věřím že právě Jon je zachránce všech. A jestli fakt umře tak se na to už nedívám mě pěkně nase… a to nemluvím o tom co provedli Sanse :-(

25.5.2015 | 19:05:36
Stardos

Docela je i zajímavé , že ti dva co napadli Sama , řekli že Jon mu nemůže už pomoc a objevil se tam Duch . Nějaká spojitost mezi ním a Duchem určitě bude

25.5.2015 | 19:12:25
Lipicán

#63 sFík: V tom máš pravdu. Ale i čistě prakticky, v reálném světě – HBO asi těžko uhlídá casting (či necasting) Kita Harringtona pro další sérii, což by celý ten šok z jeho smrti poškodilo. To může vést k tomu, že jeho ceasariáda přijde až v další sérii a nebo naopak se už v této sezoně dozvíme, co se po jeho „smrti“ stalo – což by byl obří spoiler pro čtenáře.

Tak nevím, snad to risknou a skončí stejně jako v knize (i s vědomím toho, že se po čase provalí Kitovo obsazení v šesté sérii).

A nebo Jona opravdu zabijou :D

#70 sFík
25.5.2015 | 19:25:54
armunder

Ramsay je moje oblíbená postava! Sním není nuda jako s ostatními. Deneris železný trůn nemůže získat protože nehne svou prdelí a tyriona a Joraha pošle na smrt ;)

#86 Rafan
25.5.2015 | 19:35:04
ReaT

Kit Harrington pořád nosí dlouhé vlasy a plnovous… v několika rozhovorech přiznal, že ho už dlouhé vlasy rozčilují, ale že je musí mít kvůli show (má to prý ve smlouvě) … kdyby nebyl v příští sezone, proč by je pořád ještě měl… Podle mě bude hrát Jona i v další sezoně

25.5.2015 | 19:39:51
RobbStark

Nic takovýho! Když musel umřít Nedd i Robb, které jsem měl oba mnohem radši, ať chcípne taky :D Naopak Stannisovu dceru bych teda rád viděl přežít =)

25.5.2015 | 19:54:02
sFík

#66 Lipicán: Tak pokud by to bylo tak jaks psal, že se mu protočí zorničky, tak to ani nebude takový crossover jako v knížce. Ale spíš „wow, není mrtvý, ale jak to asi zmákne aby se dostal zpět do svého těla“. A nebo ho doopravdy zabijou :D :D :D

Každopádně jedna z další pod-teorií o Jonově smrti je ta, že mu to co se stane nakonec poslouží. Pokud je pravda, že R+L=J tak je mu to jako bratru noční hlídky platný jak mrtvýmu kabát. V situaci, kdy je Jon zabit „..and now his watch has ended“ probouzí se potom co ho Mel oživila se z něj stává svobodný muž, kterého neváže přísaha noční hlídky. Daenerys padne za vlast v boji s jinými. Jon osedlá Drogona a stane se prvním Targaryenem, kterému vlasy ladí s k černému draku :D

#72 Lipicán
25.5.2015 | 19:58:13
LionKnight

S tím jak to teď v seriálu přeskakuje (Malíčkovo a Sansino rychlocestování) je klidně možný, že Melisandra uvidí něco v plamenech a za půl dílu se vrátí fofrem ke zdi. To, že Johna oživila se ale diváci dovědí až na začátku další serie. Ne, že bych byl fanda týhke varianty, ale tak nějak mi to z vývoje seriálu v poslední době příjde logický…

25.5.2015 | 20:09:24
Lipicán

#70 sFík: A jo, jsem to sám nedomyslel. To by z toho docela pěkně vybruslili – Čtenáři by se dozvěděli to, co si stejně myslí – Jon není mrtvý. Další dění na zdi by zůstalo neodkryto.

S těmi jeho přísahami.. at už se probudí nebo ne, myslím, že pro vyvíjení příběhu jako takového Zeď musí padnout a Noční hlídka společně s ní.

Tím pádem bude Jon svobodný k tomu, aby se stal tím, co mu nabídl Stannis a nebo přijal svůj osud Jona Targaryena (to zní fakt hrozně…)

25.5.2015 | 20:16:46
DDD

Jste to tu rozjeli s teoriema :D Já někde čet, že ve Zdi je ledový drak, myslím že nějaká legenda se v knížce o tom mihla. V seriálu by to vypadalo hodně dobře, celá zeď by se začla lámat když by jí bílí chodci přecházeli, drak by chrlil ledový oheň… Sice další doba ledová, ale ta scéna kdy Ygritte křupla zeď byla podle mě jedna z nejlepších v celém seriálu :D

25.5.2015 | 20:38:30
Lukass.M

Zkusim to jinak :)

Oh, vy si myslíte, že je mrtvý? – Martin škádlí… nebral bych jako důkaz čehokoli.

Jon klesl na kolena. Nahmatal jílec dýky a vytrhl jej z břicha. Z rány se v chladném nočním vzduchu kouřilo. „Duchu“, zašeptal. Zalila jej vlna bolesti. Bodej ostrým koncem. Když jej třetí dýka zasáhla mezi lopatky, hekl a padl tváří napřed do sněhu. Čtvrtý nůž již necítil. Jenom chlad…

Jon fell to his knees. He found the dagger’s hilt and wrenched it free. In the cold night air the wound was smoking. „Ghost,“ he whispered. Pain washed over him. Stick them with the pointy end. When the third dagger took him between the shoulder blades, he gave a grunt and fell face-first into the snow. He never felt the fourth knife. Only the cold…

Takže… českej překlad kterej sem četl má možná „chybu“ v předposlední větě – doslovně „On nikdy necítil čtvrtý nůž“. ALE cítil ! chlad – takže v bezvědomí snad nebyl. To by znamenalo že na čtvrtý bodnutí nedošlo. Někdo čtvrtýmu bodnutí zabránil? Snažil se přivolat Ducha kterej s nim sice nechodil na každym kroku, ale byl na Černym hradě.

Tolik ke knížce. Bavíme se o seriálovym ději, takže hurá na seriál. Jak bylo vejš zmíněno, Mel radí Jonovi aby si držel Ducha poblíž a na základě „Nevíš nic, Jone Sněhu“ můžeme tvrdit že Mel umí víc než „cast shadows – sesílat stíny“.

Quigly je velký, starý arktický vlk. Je velmi milý, ale v jedné z nadcházejících epizod uvidíme jeho temnou stránku. – V jedné z nadcházejících epizod… bude to v týhle řadě. Temnou stránku… Zlovlk by určitě zvládnul rozehnat dejme tomu pět útočníků s dýkama.

Jak si představuju Tu scénu? V základu: Jon je poprvý bodnut, zakřičí „Duchu“ a o dvě bodnutí později Duch cupuje útočníka.

Pro nečtenáře je lepší vynechat protočení očí a „wargování“. Seriálisti sice věděj jak vypadá „wargování“ díky Branovi a Jon=Warg by bylo hustý překvapení (sice to i před sebou popírá, ale ve chvíli blížící se smrti a neschopnosti jiný obrany by si to mohl připustit), ALE hnidopich si řekne – jak je možný že tak dokonale ovládá pohyb a boj v kůži vlka když to dělá poprvý? MOŽNÁ když by protočil oči jen ve chvíli kdy šeptá „duchu“ a pak dál pokračoval v marný obraně před bodnutíma až do chvíle kdy se přiřítí zlovlk.

Přežije? Tři bodnutí nemusej bejt smrtelný, útočníci jsou rozehnaný/roz­cupovaný a jejich záměr kterej mohli následovat další je splněnej – Jon nemůže na Jih a popudit proti noční hlídce Boltony. Jednoduchá cesta bez čar a ohnivejch zázraků.

Druhá varianta vyžaduje Mel, která se musí vrátit od nedobytýho Zimohradu. Duch sice zachránil Jona před čtvrtou dýkou, ale ten stejně pomalu umírá. Z5 k prodeji Gendryho Mellisandře – Mel ví že je možný přivést někoho zpátky k životu, když o něj R'halor stojí. Ví o jaký „kouzlo“ má jít, ale nevěřila že může fungovat. Tedy: Dorazí na Zeď a buď Jona vyléčí, nebo obživí. Jon se už u hlídky necejtí dobře a tak jde dobít Zimohrad. Vyvázání z přísahy je jen formalita která nás teď zajímá ze všeho nejmíň.

Další otázka – Proč? Bude to stejně jako v knížce pro pokus o porušení neutrality noční hlídky, nebo „jen“ kvůli Divokym?

A zbylá otázka – KDO? Olly je příhodnej – zdá se mu že Jon zrazuje noční hlídku paktama s arcinepřítelem kterej Ollyho připravil „o všechno“. Roztrhání dítěte by byla Sakra „temná stránka“ zlovlka :D Nebo Alliser Thorne, kterej sice Jona z donucení přijal jako Lorda Velitele a začal ho respektovat protože se Jon na něm nijak nemstil, ale nenechá Jona poslat všechny od noční hlídky do pořádnýho průseru? Pak by došlo na Stannisovu radu „pošli ho daleko“.

Uffffff Díky za přečtení a budu rád když se někdo chytí a doplní/opraví mne, nebo bude chtít rozvíjet teorii :)

#87 Lipicán #116 NIKITO
25.5.2015 | 20:43:32
steptich

jo jon umre strane se znej chodec oselda si ledoveho draka a svede boj s dany na drogonovi

25.5.2015 | 20:44:13
steptich

#42 sFík: tady je odkaz , byl to jeho puvodni plan a zatim se drzi ale popradve jsem rad ze od nekterych veci odpustil(treba arya+tyrion :Dhttp://www.edna.cz/…hne-odhalen/

#80 armunder
25.5.2015 | 20:49:01
xrank1

Tohle ! Myslím že velký plot twist bude zjevení Benjena Starka v 10. dílu (dle jeho obsazení na IMBd)

25.5.2015 | 21:04:05
Rafan

#31 MightRider: To že v ní vidí temnotu a že zavře oči může být chápáno tak, že těm nositelům těch očí pomyslně zakroutí krkem.

25.5.2015 | 21:05:30
armunder

#27 JeremyFall: První čtyři serie sním byli lepší ale v pátý už nic nedělá už mě jeho postava nudí :( Ale myslím si že John Sníh je nesmrtelný protože na konci třetí série dostal ty tři šípy od té její.

Ten pán kostí jak šel snimi tak to je Mance nájezdník! Aspon podle knihy to tak bylo! A pak mu Ramsay vyhrožoval dopisem.

25.5.2015 | 21:13:14
armunder

#76 steptich: Tyrion podle mě taky Deneris je oba podle mě nechá zabít!

#81 steptich
25.5.2015 | 21:14:33
steptich

#80 armunder: ne tyrion musi prezit!!!!! je to smysl meho zivota! to zabije jeste deny a brandona ,pak prijdou chodci zabijou vsechny a the end ne? popravde si myslim ze se tyrion z toho vykeca protoze jestli si pamatujete na fotky z pate serie jeste nez zacala tak na jedne sedi tyrion bez okovu na balkone vedle danny

#84 komja
25.5.2015 | 21:23:40
Misfits

#39 FaNTa: Jo jo, máš recht, i když si myslím, že už jich je teď více než 3 a nebo jich předtím bylo více a ona už někoho zabila (což udělala), ale to by pak nesedělo do počtu 3 lidí… i když ona rudá kněžka vlastně neříká kolik lidí zabije, jen jejich barvu očí. No, uvidíme ;)

25.5.2015 | 21:31:10
Jamis

Já začnu ze široka. Příběh nás uchopil tak, že jsme sledovali zejména příběh Starků. Mysleli jsme si, že to bude o Eddardovi, ale nebylo. Současně od samého prvopočátku je nám servírováno, že od severu se blíží moc, která je téměř nezastavitelná. Už jednou se prohnala světem a po té proti ní, byla postavena zeď. Obrovská zeď. Tak obrovská, že evidentně musí padnout. A tomu nasvědčuje i to, že z tohoto důvodu autor naše hrdiny rozprášil všude po světě.

Kdyby toho nebylo, byli by právě Starkové ti, kteří by to odskákali natvrdo, ale takto ti, kteří žijí, jsou z dosahu zdi. Všichni až na Johna. (Ano je tu ještě Sanza, ale zdá se, že ta uteče, já bych tipoval, že už v příštím díle, za pomoci Brien ).

Ale co s Johnem? Je celkem profláknutým tajemstvím, že ho mají píchnout. A ne jednou. Všechno ukazuje na Alisser Thorna, ale současně si všichni říkají, že proto to on nebude. Na druhou stranu, je to stále hajzl, i když ne takový jako byl Janosh Slint, ale je.

Ovšem co nikdo nečeká je, že v seriálu by Johna mohli píchnout divocí v Tvrdodomově. A strejda Benjen ho zachrání. Navíc díky tomu nemusel být na zdi, až se tudy proženou Bílí chodci

#92 Zmiaz
25.5.2015 | 21:45:53
komja

#81 steptich: Tak Tyrion už se vykecal ze všeho možnýho proč by se nevykecal z tohodle :D

25.5.2015 | 21:47:42
Jamis

No a jinak… myslím si, že Jon přežije, protože v podstatě je to jediný v podstatě kladný hrdina příběhu, který je ještě schopen plodit děti :-)

Na druhou stranu, Deny může být jako královna Elizabeth co vládla do nevidim a bezdětně a šťastně

25.5.2015 | 21:52:07
Rafan

#67 armunder: Nepředpokládám, Tyrion je vzdělaný, upřímný a toho si předpokládám Deneris všimne. Navíc jí může nejlépe obeznámit se situací v Západozemí a vztahy a naopak záští mezi velkými rody. Toho se dá dobře využít. Paradoxně mu může pomoci že zabil vlastního otce, kterému by v rámci odplaty ráda zakroutila krkem i sama Deneris.

25.5.2015 | 21:54:02
Lipicán

#74 Lukass.M: Mel, která v sedmé epizodě schytá od Stannise vyhazov, se, myslím, vrátí na Zeď. Nasvědčuje tomu silně i toto video – rozhovor s Carice van Houten https://www.youtube.com/watch?…

Proto si myslím, že bude nablízku Jonovi při jeho neštastné příhodě. V čem si v show nejsem vůbec jistý jsou Divocí. Bude ve hře Wun Wun? Co bude dělat Tormund? Píchat Jona bude určitě Olly a Bowen Marsch – a nemám teď na mysli gangbang. Kdo budou ti další dva je otázka (Jon schytal čtyři nože).

Pro „I ty Brute“ moment je silným kandidátem Edd – a ani mi to nebude vadit. Edd je v show zoufalý – nikoliv herecky, ale scénaristi ho úplně potopili. Poslední vtipnou hlášku řekl tak dvě sezony zpátky.

Obávám se, že si zapíchá i Alliser, i když bych ho raději viděl jako Jonova obránce. Přijde mi, že jestli se Alliser přidá k sekané, zruinuje to jeho charakter, tak jak se zatím vyvíjel (zmrd, ale zároveň voják s obrovskou disciplinou a úctou k nadřízeným).

#88 Lukass.M #89 sFík
25.5.2015 | 23:52:03
Lukass.M

#87 Lipicán: Wun wuna bych už nečekal a je ho škoda. Po shlídnutí Giftu bych se nedivil kdyby Mel šla za Jonem – potřebuje „královskou krev“… Stannis svůj potenciál vyčerpal a pijavice jsou buď nejistej dlouho trvající způsob, nebo rovnou hoax.

26.5.2015 | 0:13:55
sFík

#87 Lipicán: To že byly v knížce 4 bodnutí bych nějak neprožíval. Scénáristi si tam můžou dát i míň lidí. Čím míň lidí do toho bude zapleteno, tím víc ušetří tvůrci seriálu času na bezpečný sex Misandei a Červa :D

#90 Lukass.M
26.5.2015 | 0:22:37
Lukass.M

#89 sFík: Tři bodnutí. Viz vejš muj vyčerpávající přepis :D

26.5.2015 | 7:23:47
ecko

Len pre zaujímavosť, autor sa raz na otázku, či sa Jon dozvie o svojom pôvode vyjadril, že „Nakoniec áno“. Z čoho vyplýva, že by ani v knihe nemal zomrieť, keďže ho ešte nevie.

26.5.2015 | 10:28:31
Zmiaz

#83 Jamis: Taky mě již napadlo, že události možná předělají k obrazu svému a …

…nechají Jona prošpikovat divokými, ale myslím že se tak nestane. Přišli by tím o možnost zproštění Jonovi přísahy a já myslím že všechno vede právě k tomuto bodu. Navíc za předpokladu, že Jon bude AA (a já věřím že bude), pak by se hodilo do krámu, když už nebude vrána. Příští díl má šanci divoké přesvědčit, aby se s nim vydali na zeď a v posledním díle to bude dle knihy… shromáždění divokých, zrada vlastních bratří a šok v podobě mrtvého Jona.

26.5.2015 | 10:50:11
Ric4rd

Tak taky začnu hodně obecně… V prvé řadě, knihy jsem nečetl, respektive ze zvědavosti jsem přečetl asi třetinu první a odložil zatím na neurčito + sem tam si nechám něco vyspoilerovat, protože mě to zajímá (a pak jsem rozhořčen, proč to v seriálu chybí nebo to kompletně změní, smutné), první 2 řady byli skutečně famózní po všech stranách, ale pak z důvodu narůstající popularity začali šidit či dělat populistická rozhodnutí, některé vztahy neúměrně natahovat atd. a tak jsme se dostali do páté řady, kdy se opět „nic neděje“, budiž konec předmluvy a pojďme k věci…

Nejdřív bych reagoval na někoho, kdo to psal něco ohledně úmrtí obecně, když se ohlédnu za tím, kdo v seriál zemřel, tak ačkoliv se zprvu zdáli smrti nelogické, tak paradoxně mají logiku jako nic jiného v seriálu, čest vyjímkám potvrzujícím pravidlo, ale většina úmrtí postav, byla vlastně jen reakce na jejich (zpětným pohledem) hodně špatný rozhodnutí, u důležitých postav se mi nikdy nejevilo, že by některá umřela „jen tak“ prostě, aby umřela (opět, vyjímka potvrzuje pravidlo, viz. ten starý gentleman, co radil daenerys (jehož jméno prostě nevím).

z výše zmíněné názoru se tedy domnívám, že Jon Snow tedy nemá důvod být zabit, dále jsem si přečetl ten úryvek z knihy popisující to jeho pobodání a čistě můj názor je, proč se nemohlo stát třeba to, že třetí rána, která šla do zad mu způsobila ochrnutí a tak už nemohl 4. ránu cítit, ale kdo ví, jak to bude, když si občas pročítám nějaké spoilery, co scénáristi změnili nebo kompletně vynechali oproti knihám, tak si myslím, že jsou pomalu všechny spekulace zbytečné, protože 90 % z nich je založeno na informacích z knih, od kterých se seriál víc a víc, podle ostatních, odklání.

a teď mohl by mi někdo zasvěcený říct, jak je to v knichách s chodci a jejich armádou? protože v seriálu je tlusťoušek někdy na konci 1. řady tuším, prakticky vzato potká, a pak se vrátí zpátky na zeď, jak je možné, že od té doby o nich není žádná zmínka, o tak velké armádě, jak je možné, že jim to tak dlouho trvá než dojdou až ke zdi nebo si schválně dávají na čas? A také jak je to s branem a těmi kouzelnými dětmi, v seriálu od jejich setkání není absolutně žádná zmínka, je to tak i v knihách?

a když si tady taky někteří tipují, jak to všechno skončí, tak si taky tipnu, když pohroma jsou chodci, tedy led, sníh, zima, tak se mi zdá logické, že zastavit, to mohou těplo, oheň čili draci, daenerys a mellisandra, nikdo jiný mě moc nenapadá ve spojitosti s ohněm nenapadá, ale to jsou jen moje nepodložené dohady na základně čistě ze seriálu,

takže všichni doufejme, že Martin dopíše knihy než umře a že HBO produkce se vzmuží a seriál začne kvalitativně s 6. řadou růst, jinak se se seriálem loučím

#94 Ann Taylor
26.5.2015 | 19:19:44
Ann Taylor

#93 Ric4rd: No ta armáda byla na Pěsti a zmasakrovala část hlídky, ale kam se poděla pak, to nikdo neví. Ale ono by ani nedávalo smysl, aby šla ke Zdi. Chodci pravděpodobně Zdí kvůli kouzlům dětí lesa projít nemůžou, dokud stojí, a ti mrtví tam nejsou schopni vylézt, takže by mohli tak stát za ní a hučet na hlídku, ale to je celý.

webmaster
26.5.2015 | 19:44:51
Ric4rd

ok, chápu, na druhou stranu, to nemůžou vzít kus kry na který by se svezli za zeď :D …snad ještě jedna otázka mimo hlavní téma, je někde v knihách víc rozepsáno proč vůbec chodci chtějí všechny zničit nebo prostě jen tak z rozmaru, protože mohou? :)

#97 Ann Taylor
26.5.2015 | 20:20:31
Maegor

Tak se taky přidám, moje teorie…Jon opravdu umře, ale „změní se“ na bílého chodce a pak se objeví další bílí chodci, bude bitva o zeď, ale nakonec padne. Daenerys/Aegon vyjedou na dracích a bude to souboj mezi Jonem a Daenerys/Aegonem → souboj ledu a ohně…teda takhle to tipuji aspoň v knížkách, seriál už opravdu netuším jak překvapí.

#99 Jamis
26.5.2015 | 20:30:25
Ann Taylor

#95 Ric4rd: Nad tím taky lidi přemýšlí, ale prostě se neví, jestli jí nemůžou obejít :D A víc o nich není, ono tam toho o nich není zrovna moc, jen co se ví od jejich posledního útoku. Vlastně s tím záběrem na „cestu s Crasterovým synem“ uvedl seriál víc, než knížka :) Já doufám, že příští nebo poslední knížka o nich prozradí dost, pokud mají být jednou stranou té „hlavní války“.

webmaster
26.5.2015 | 20:32:33
Lipicán

Bílí chodci si asi doma zapoměli plavky, tak se od Pěsti prvních lidí zase vrátili. GRRM nejspíš v době psaní velké bitvy za zdí (prolog třetí knihy) plánoval trochu rychlejší spád událostí, ale nestalo se tak, takže Jiní zůstali ve vzduchoprázdnu.

Jistě se najde nějaké odůvodnění, například takové, že čekali na příchod svého krále.

26.5.2015 | 21:36:46
Jamis

#96 Maegor: Jo, máš recht. Taky mě napadlo, že mi ten Melisandřin bůh, ač má ona o něm plnou hubu keců, moc úchvatně dobrej nepřipadá. Upaluje lidi. Vyžaduje lidské oběti… co když je to zlý bůh a my fandíme špatné straně? Co když hodňáci jsou White Wolkeři? A Johna, až ho píchnou, tak přejde k nim, postaví se do jejich čela osvobodí zemi :-)

#102 Lukass.M
26.5.2015 | 21:47:39
Jamis

Jestli na něco Bílí chodci čekají, tak je to, dle mého zima. Prostě na ně není ještě dost frišno :-)

26.5.2015 | 21:48:55
Maegor

Přesně, čekají na pořádné vichry a svého krále.

26.5.2015 | 21:56:34
Lukass.M

#99 Jamis: R'halor považuje lidský oběti za fajn přístup a „ten druhej“ posílá sněžný zombie (nemyslim chodce :D) proti lidem aby měl víc Zombií… Můžou mít moc, možná takovou aby se o nich mluvilo jako o bozích, ALE :D

27.5.2015 | 7:11:42
sFík

No, chodci rozhodně nebudou hodňáci, vzhledem k tomu že likvidují všechno živé co se jim dostane do cesty. Co se týká R'hllora, tak si myslím že to je strana života v té válce a že tuhle válku nejde vyhrát bez obětí (účel světí prostředky, jak chcete) a nebo že válka mezi ohněm a ledem je nekonečná a jsou to dvě strany jedné mince, a že lidi jsou chycení uprostřed jako nějaké figurky na šachovnici. V tomhle směru neví ani čtenáři ani seriálovci nic moc. Co se týká armády mrtvých tak podle mě čekají na ten vhodný moment, což může být cokoliv (rozložená noční hlídka nebo že někdo zafouká na kouzelnou flétnu a zeď spadne nebo cokoliv jiného).

#104 Ric4rd
27.5.2015 | 13:38:29
Ric4rd

#103 sFík: no tvůj argument proč by nemohly být hodňáci je teda dost slabej, to přeci záleží na úhlu pohledu ne? z jejich pohledu byli před stovkami či tisíli let vyhnáni na server, proběhla na nich možná i menší genocidka, lidé a jiná chamrať je zatlačila tak vysoko, a oni chtějí jen zpátky místo co měli :D

#105 Ann Taylor
27.5.2015 | 16:53:43
Ann Taylor

#104 Ric4rd: Nojo, jenže před osmi tisíci lety, kdy je vyhnali na sever, nejdřív tak trochu rozpoutali masakr na lidech, když pochodovali na jih. Hodní sice být můžou (ta teorie se mi i docela líbí), ale že lidi masakrovali je fakt :D

webmaster
27.5.2015 | 17:23:10
Ric4rd

takže před tím masakrem s nimi žili v míru?

#110 Ann Taylor
27.5.2015 | 17:48:54
sFík

V písni jde o to, že lidi se zrazují, žádná postava není vyloženě hodná nebo zlá. Aliance padají, králové padají. Jde o to, jestli lidi dokáží překonat svoje komplikovaný vztahy a aspoň na čas se sjednotit pod jedním praporem (aspoň na čas) proti absolutnímu zlu.

Spíš by mě zajímalo, jak chodci vznikli. Jestli třeba je nějak nevytvořily Děti lesa, aby bojovali proti Prvním lidem. Akorát to mělo trochu vedlejší efekt, že chodci nebyli kontrolovatelní. Nevím, tohle je teorie a možná se ani o chodcích víc nedozvíme, krom toho že jsou. Ale rozhodně si nemyslím, že by nebyli „zlí“. Naopak je to ultimátní zlo, které má to lidský zlo ukázat jako malicherné (a to je možná to je to poučení, které vychází z písně a ne nějaký přiblblý happyend, o kterém pořád hodně lidí sní). Ani si nemyslím že by chodci byli první na pevnině. Je řečeno, že prvními obyvateli Západozemí byly DětiLesa, jejichž starostí bylo maximálně jezdit na jelenech a zpívat písničky. viz. historická událost „úsvit věků“

27.5.2015 | 18:10:51
27.5.2015 | 18:13:11
Ric4rd

no tak já nedoufám v happyend, já doufám, že se to zakončí mohutnou naprosto totální epickou bitvou a když už jedna strana zvítězí, po měsících a měsících bojů, tak zjistí, že vlastně nevyhrála, ale že na zemi uvidí, jak na ní letí 2 kopy meteoritů, které vymažou veškerý inteligentní život z povrchu země a všechno začne nanovo :D

27.5.2015 | 18:28:57
Ann Taylor

#106 Ric4rd: Před tím masakrem nějak nikdo nevěděl, že existují. Prostě někde byli (předaleko na severu nebo někde kdo ví kde odkud se vzali), pak se objevili a během nejdelší známé zimy před osmi tisíci lety vytáhli na jih. Opět – nikdo neví proč. Ale bylo to v době, kdy byla v Západozemí úplně jiná kultura, byly tam ještě děti, Prvních lidí nebylo tolik jako je obyvatel teď, do invaze Andalů se základy současné kultury zbývalo dva tisíce let, prostě před Dlouhou nocí se s nimi nemuseli nijak setkávat.

webmaster
27.5.2015 | 18:36:29
sFík

Ježiš marjá, já teda apokalyptickej konec „všichni jsou mrtví“ nechci, to ty knížky můžu pak rovnou hodit do ohně. Nechci tedy ani nějakej happy end, jakože se hlavní postavy co se nenáviděli chytnou u ohně kolem krku a budou zpívat písničky…

#113 Lipicán
27.5.2015 | 19:21:05
Cizinec

Můj tip je, že Stannis donutí Mel , aby se potom co mu navrhla obětovat Shirren vrátila zpět na Zeď. A tak bude moct být u Jona. A po prřípadě ho i oživit.

27.5.2015 | 21:31:07
Lipicán

#111 sFík: Možná že ten „hořkosladký“ konec znamená, že po genocidě lidí se Bílí chodci chytnou kolem krku a budou zpívat písničky..

Jinak hezký nápad s tím, že WW byli nástrojem Dětí lesa, ale mám pocit, že Jiní naopak způsobili semknutí lidí a dětí v bitvě proti nim.

Moc se mi taky líbí teorie, která vychází z proroctví Quaithe (abys šla na sever, musíš na jih + musíš projít pod stínem), která říká, že pokud pocestuješ na jih Ashaiem (zemí stínů) dostaneš se nakonec do Země nekončící zimy, tedy k Bílým chodcům (protože Martinův je svět je kulatý stejně jako ten náš)

#114 Ann Taylor
28.5.2015 | 0:06:22
Ann Taylor

#113 Lipicán: Zrovna u tohohle proroctví se mi líbí víc teorie, kterou jsem sice někde nečetla, ale nedělám si iluze, že jsem ji sama vymyslela, a která souvisí s jejím věčným „Pokud se ohlédnu, budu ztracená“ a tím, že proroctví se nemají brát doslova. Že se naopak ohlédnout musí a musí jít zpátky a místo stále dál dopředu, což se jeví jako logické (když chceš na západ, máš jít na západ, když na sever, logicky jdeš na sever) se ohlédnout na druhou stranu a než konečně něco získá (světlo), musí si projít velkými problémy (stíny) + skoro celý život žila ve stínu Viserysova přesvědčení, že je král. A s tím, kde skončila na konci Tance a koho potkala, by to mohlo trošku i souhlasit. Sice souhlasím, že planeta bude asi kulatá a mělo by se dát ji obeplout dokola, ale taky se už pár lidí pokusilo plout ze Západozemí na západ a už je nikdy nikdo neviděl, a vzít to na jih dokola by asi bylo ještě delší a nejistější, když ani kdysi průzkumníci na dracích nebyli schopní dosáhnout jižního okraje Sothoryosu. A údajně Martin prohlásil, že Ašaj nikdy přímo neuvidíme… což mě štve, protože je zajímavá.
Spíš teda počítám, že Zeď padne a pokud se na kontinent dostane, chodci už tam budou.

webmaster
28.5.2015 | 8:55:41
Zaajda

Jen bych přidal větu do pranice.. kdo by mohl být Azor Ahai.. Melisandra jednou řekla Jonovi..

„Když rudé hvězdy krvácí a temnota přichází, Azor Ahai se znovu zrodí mezi kouřem a solí, aby probudil draky z kamene.“ … to by krásně ukazovalo na Daenerys :)

28.5.2015 | 12:48:44
NIKITO

#74 Lukass.M: tak s tou posledni vetou jsi me uplne dostal v te anglictine never ve smyslu nikdy/uz jakoze se zacalo dit neco jineho, protoze kdyby to bylo ve smyslu, ze umira nebo upada do bezvedomi podle me v anglictine by nepouzili never, no ja bych to ted videla jako male voditko, ze je fakt mozne, ze udela v serialu to co Orell pred smrti…a fakt se prevteli do vlka jak pises…ale otazkou je co se bude dit pak, tim uz bych si tak jista nebyla…ale to prevteleni mi ted asi sedi nejvic jak jsi to napsal v obou jazycich a nemyslim si ze by preklad do cz byl nejak spatne, spis v te cestine nas to svadi myslet si, ze omdlel nebo vytuhl :D …

#118 Lukass.M
29.5.2015 | 1:59:12
NIKITO

taky AA muze byt jen pohadka a proste sme v krutem svete, kde to skonci velkou valkou mezi lidmi, Jinymi a nekdo dalsi viz Malicek se bude prizivovat…proste zadny zachrance…jen vize..Dany se do Zapadozemi dostane az po vsem (draci budou nekde poletovat, neznamo kde, jen Dragon se obcas objevi u Dany)… a ta kdyz dorazi konecne do Westerosu, uvidi spustosenou krajinu…akorad teda zajimalo by me, kdyz je kolem Zed, jak se za Zed Jini dostanou a nejak nepochybuji ze dostanou :) …ja fakt nevim, kde berete ty stastne konce, svatba a podobne :D

29.5.2015 | 2:09:34
Lukass.M

#116 NIKITO: Další hlava se mi rozhodně hodí: Překládám si to jako někdo kdo neměl jedinou hodinu angličtiny, jen seriály a hry. :D

Šťastnej konec bych nevylučoval, ale musí se k němu jako ke všemu dojít odůvodnitelnou cestou. Žádný velký Deus ex Machina ani blbý náhody :D

#120 NIKITO
29.5.2015 | 7:36:59
crazytunny

Potom Johna a Daenerys bude Azor Ahai !!

29.5.2015 | 16:16:51
NIKITO

#118 Lukass.M: :D tak to ja predpokladam horskosladky konec…jak nam Martin slibil…ale urcite si nemyslim, ze nekdo skonci nejak dobre a dosahne toho co chtel…dokonce ani Malicek ci Varys…podle me to skonci podobne jako koncivaji dejiny ruznych velkych kralovskych rodu…takze na trunu nebude nikdo koho cekame :P ale nejaky novy rod v pozadi…pokud uz tam vubec nekdo usedne…

#121 Lipicán
29.5.2015 | 23:52:09
Lipicán

#120 NIKITO: Show nám už dvakrát napovědělo, že v Králově přístavišti bude sněžit do trosek Trůnního sálu.

„I will burn the cities to the ground“ řekla Cersei už minimálně třikrát. Jsem přívržencem teorie, že se z ní stane Mad king 2.0, akorát se jí povede to, co Aerysovi kvuli Jaimumu ne. Celý Královo přístaviště vyhodí do vzduchu pomocí wildfire.

#122 Ric4rd #124 Lukass.M
30.5.2015 | 13:36:21
Ric4rd

#121 Lipicán: Nejhorší je to čekání (nečetl jsem knihy) na to, až Cersei zemře, protože je jasné, že zemře, stejně jako to bylo jasné například u bitch kinga, slovy klasiky : „You hear that Mr. Anderson?… That is the sound of inevitability… It is the sound of your death…“ ......není už otázkou jestli zemře, ale kdy a jak :D

#123 sFík
30.5.2015 | 14:20:52
sFík

#122 Ric4rd: Věštba říká, že přežije všechny své děti, což je pro ní možná ještě horší. Protože ta čubka má hodně neřeští, ale to že miluje svoje děti jí nikdo upřít nemůže.

30.5.2015 | 14:55:01
Lukass.M

#121 Lipicán: Sníh v troskách trůního sálu si pamatuju z domu neumírajících. Jestliže je to věštba, tak to asi nebude vhodný brát „doslovně“. Co takhle – denny přišla do trůního sálu kde sněžilo = dorazí do westerosu kterej je v troskách a zima v plnym proudu. Trůn byl prázdnej – buď bude volnej, nebo neni předurčeno kdo na něm má sedět? Z knížky ani ze seriálu si to pořádně nepamatuju… :D

Mad Queen se ze Cersei postupně stává, nevěřim že jí vrabčáci srovna do latě (nanejvejš se sníží k tomu aby jim lhala a pak si to s nima pude urovnat)… jestli něco nechá v troskách tak celý království. Zlikviduje (už začala) spojenectví s Tyrellama, Dorn jí nežere, Kevan Lannister za ní nestojí, Bouřnej konec… tam si nejsem jistej co se v seriálu děje, řekotočí spadá pod Freye? ty měli dohodu s jejím otcem, ne s ní a Frey udělá to co se hodí Freyovi, Arrynský údolí je divoká karta která na 90% nebude hrát pro Cersei, Sever netřeba řešit… Tommen zustane na trůnu jen proto že sedí na trůnu :D

#125 Lipicán #128 NIKITO
30.5.2015 | 15:38:01
Lipicán

#124 Lukass.M: Sníh v trůnním sále jsme viděli i ve čtvrté sezoně, v díle kdy se Bran dotkne xichtu na weirwoodu (Krom toho je tam vize draka přelétavajícího nad Kings landing, záběr na Eddarda a záběry na krypty pod Zimohradem).

#126 Ann Taylor #128 NIKITO
30.5.2015 | 17:07:55
Ann Taylor

#125 Lipicán: Sníh v trůním sále, jehož se zmocnil oheň… Sníh to může být. Sníh taky :D Ned a krypty, to s tím souvisí. Sněhem. Ale ten drak mohl být i minulost.

#128 NIKITO
webmaster
30.5.2015 | 17:19:21
Lipicán

Jasný, ty fórky se „Sněhem“ jsou v knížkách velmi časté. V tomhle případě se mi líbí chápat to doslova: Královo přístaviště čeká zkáza.

30.5.2015 | 23:52:57
NIKITO

#126 Ann Taylor:
#124 Lukass.M:
#125 Lipicán: no me ta vidina prisla prave v tom smyslu, ze cely Westeros bude zniceny vc. KL a co hlavne, do KL dorazi zima, Winter is coming a s ni WW..a Dany bud pomuze zachranit zemi, coz teda nevim, u ni, tezko rict a nebo prijde do zpustosene krajiny, vcelku vsechno k tomu smeruje …a jestli Cersei provede sve slibovane „I will burn the cities to the ground“ … co treba z zalu ze prisla o vsechny sve deti, to by ji asi dodelalo uplne, uz ted blazni, ma je vsechny prezit, tak to vubec neni spatna myslenka…no ale kazdopadne KL je v ohrozeni …Winterfell uz to taky schytal, tak ted je na rade KL…

31.5.2015 | 0:19:45
Ric4rd

NO, tak v 8. díle zazněla celkem zajímavá věta, když tlouštík mluvil o johnovi… „he will always come back“ to by dost dobře mohlo naznačovat, že snow skutečně umře a ještě v téhle řadě a následně se nějak vrátí :)

2.6.2015 | 1:11:30
Revenan

To, že Jon zemře je možné a taky by se to „hodilo“ vyvázalo by ho to z přísahy hlídce. Já osobně bych byl velice rád za to aby se zvednul z vlastní hranice. A vrazil Melisandře do hrudi Long Claw … a tak by povstal Azor A'hai a Světlonoš. Pardon, že tu do toho pletu ještě další teorii.

Krom toho zase tolik spojení ledu a ohně a ději není. Serial je o to dost ochuzen ale v knihách je o dost víc náznaků.

Melisandra chce v plamenech vidět Aroz A'haie ale vidí pořád Jona. ! Rheagar si myslel, že jeho syn bude přincem který byl přislíben.A o prin­ci se zmiňuje píseň Ledu a ohně. ! Jonův sen jak stojí na zdi s mečem a sám odráží jiné.

A podle proroctví o Azor A'haiovi.„Přijde den po dlouhém létě, kdy budou hvězdy krvácet a studený dech temnoty padne na tento svět. V této hrůzné hodině nechť válečník vytáhne hořící meč z ohně. Tento meč bude Světlonošem, Rudý meč hrdinů a kdo jej tasí bude znovuzrozeným Azor Ahaiem a temnota prchne při pohledu na něj.“ „Až bude rudá hvězda krvácet a na svět sestoupí temnota, Azor Ahai bude znovuzrozen uprostřed kouře a soli“ To druhé co pochází od Melisandry rozšiřuje to první ale zaměřuje ho spíš na Daenerys.Dokonce je i zmíňka o probuzených dracích z kamene.To sedí čistě na Daenerys. Ale i tak bych vsadil na Jona. Dany chybí světlonoš a upřímně si jí moc nedokážu bojovat s mečem.

Docela si myslím, že je serial dost ochuzen o ta proroctví. Jestli se nepletu o Azor A'haiovi plné znění v serialu není.

11.6.2015 | 22:04:12
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama