Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Titulky k epizodě The Children
Tak a je to tady. Čtvrtá série si odbyla premiéru své poslední epizody a my Vám k ní přinášíme české titulky. Doufáme, že se Vám bude poslední epizoda líbit a že se k nám budete vracet i přes rok.
Titulky můžete stahovat v profilu epizody nebo v rubrice TITULKY
Poté, co epizodu zhlédnete, nezapomeňte se k nám vrátit a ohodnotit ji.
Pamatujte také na ty, kteří nečetli knihy a důsledně požívejte „!“ pro zakrytí spoilerů ve Vašich komentářích.
Svou chválu či připomínky k titulkám můžete vyjádřit v k tomu určenému fóru.
Zdroj: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Stephen Dillane
30.11.1956 | 30.11.2024 -
Essie Davis
30.11.1970 | 30.11.2024 -
Clive Russell
7.12.1945 | 7.12.2024 -
Kristofer Hivju
7.12.1978 | 7.12.2024 -
Ralph Ineson
15.12.1969 | 15.12.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /138
suuuuupppppeeeer rychlost oooooohhhh :D diky ♥ stihnu to jeste pred fotbalem super :D
Paráda, jdu na to :D
Strašně moc děkuju :)
Teda nečekal jsem, že k devátý epizodě budou dřív jak k poslední, moc nechápu. Ale díky
#6 potter1Ďakujem za celú sériu :)
#4 methoz: uvedom si ze to predkladajú zadarmo a vo voľnom čase, proste si minulý týždeň našli viac času ako tento navyše táto epizóda bola dlhšia a obsahovala omnoho viac dialógov, a aj napriek tomu to tu máš skôr omnoho skôr ako inokedy. Ja sa chcem poďakovať za túto časť ale aj za prácu na titulkach na celej sérii. Veľká vďaka :)
Nečekal jsem a pustil jsem si to rovnou bez titulků a je to úžasná epizoda super seriálu. Všichni, které jsem chtěl vidět tam měli dost prostoru a zahráli to výborně. Večer si to ještě pustím jednou na rekap i s titulkama, díky za ně i ostatní :)
Právě jsem se dodíval, a … no … bylo by super, kdyby v páté řadě měly všechny díly přes 60 minut… :-D :-D.
Otázka: Nevíte někdo, kolik má být celkem sérií nebo chcete-li kolik jich ještě zbývá?
#17 Johniho #72 MasterGeraltofRivia666Skvělá práce a v ideální dobu.
Aneb když máte tři děti a všechny s vámi vy*ebou v jeden den :D
#13 KendalDíky za překlad :).
Super a nevíte sedí i na 720p?
#12 zobi#11 Č.E.S.i.: Sedí.
#9 Ann Taylor: Hlavne to najmenšie :D
Dakujem :D.
Idem citat tie knihy. Nevydrzim cakat do dalsej sezony.
#15 Porcie#14 dfx: Mám to vymyšlené stejně :D
Moc díky za titulky. Vždycky v super stavu a pěkně večer k pivu :)
Tak zase za rok :D
#8 cammel: D&D se v jednom rozhovoru vyjádřili, že pro seriál by bylo příhodné 7. sérií (7 bohů, 7 království, 7 sérií), to je jejich cíl a o ničem dalším zatím nepřemýšlejí. Rozdělené by zhruba měli být: 5.série – Hostina pro Vrány + Tanec s Draky, 6. série – Tanec s Draky + Vichry Zimy, 7. série – Vichry Zimy + Sen o Jaru …nebude to přesně z chronologických důvodů ale obsahově by to mělo odpovídat :)
#74 cammelKtoru knihy su kupit aby som nadviazal na koniec 4tej serie?
#22 potter1 #57 lupnoDíky, díky, díky, za všechno. :) Už teď je mi smutno, že to končí a opět začíná to dlouhé čekání. :-)
Vdaka za titulky, nielen za tieto posledne ale za komplet seriu :) A teraz cakat dlhych 9 – 10 mesiacov na novu seriu :(
suverheno, ja by som odporúčil začať čítať od prvého dielu.
#18 suverheno: prvú, žiadna kniha ti nenadviaze presne kde si skončil lebo niektoré dejové línie su až v štvrtej a myslím že s branom až v piatej a hlavne veľa vecí je v seriáli iná ako v knihe takže nepochopis kontext, tiež som riešil tuto dilemu minulý rok a všetci mi vraveli ze mam ísť od prvej a som rad naozaj tam je mnoho zmien :)
Paráda, skvělá epizoda. Dík celému týmu za vaši práci při překladech.
Otázka není kolik sérií hodlají ještě natočit, ale jak jim bude Martin stíhat s psaním… zatím to vypadá dost černě…
#26 kiso1561Nooo, ja jen doufam, aby ten spisovatel nezemrel… nez-li stihne dokoncit toto epicke dilo.
#24 Anillion: Bohužiaľ už povedali že na knihy sa čakať nebude.
#28 patasdeSedm, já byl neskonale nadšený, když jsem viděl poslední díl. Ty úpravy oproti knihám byly velmi šikovné a pumpovaly do seriálu nadmíru adrenalinu.
Tvůrcům děkuji, že oproti šíleným rodovým kmenům v knihách, dokáží najít tu správnou střední cestu, kdy je moje fanouškovské já spokojeno a to druhé já, které miluje přímočaré Komando s Arnoldem, také chrochtá.
Opravdu nevím, jak to období sucha zvládnu (placebo ve formě Penny Dreadful postačí do podzimu, pak snad pomůže American Horror Story). Už abychom se dožili další zimy ;-)
V.
#26 kiso1561: tak on na tom spolupracuje George takže tvůci seriálu už určitě vědí i obsah dalších knih které nenapsal jen je má vymyšlené co se týče děje
#32 TatarNemůžu si pomoct, ale čekal jsem od tohoto dílu víc.
#31 tonysawerProč zas vynechali Tyšu?Jestli škrtnou LSH a radši tam nechají Horu tak se serošem končím.
Co třeba? #29 Doci:
#28 patasde: To je pravda, četla jsem že George tvůrcům pověděl děj dopředu pro případ, že by knihy nestihl dopsat. Prý by měla příští rok vyjít kniha 6 tak uvidíme. :-) měli by všichni všechno včas stihnout.
Mimochodem moc a moc děkuji za titulky nejen k celé sérii, ale k celému seriálu vůbec, jste úžasní :-)
#33 kiso1561 #45 Stráťa#32 Tatar: Áno tvorcovia vedia ako to skončí a kam to smeruje, ale nebudú čakať na vydanie kníh, ešte šiesta kniha by mohla vyjsť pred tým ako ju seriál dobehne, až na Brana a Sansu (tí už v 5 sérii musia ísť s príbehom zo šiestej knihy), ale na poslednú knihu sa čakať určite nebude, pozastaviť seriál na niekoľko rokov to by si nedovolili.
#35 potter1 #45 Stráťadíky moc za titulky :-)
#33 kiso1561: ešte by mohli urobiť prequel, alebo históriu ako vznikla zeď, kto sú prvý ľudia a andalovia atď… pravdepodobne to nespravia ale možnosť tam je :)
#36 InReverse#35 potter1: jak vznikla zed se neví a o prvních lidech a andalech jenom málo, to spíš Dunka a Egga by mohli nějak zpracovat…nějaký spekulace sem slyšel ale to taky asi neklapne
#54 potter1tak ví, oprava… sem byl zase chytrej :)
Výborný díl, moc se těším na další pokračování, škoda, že musíme čekat tak dlouho.
Díky za titulky, ste úžasný že to pro nás překládáte :-) Jen škoda, že musíme čekat další rok na pokračování :-(
skvely diel, vela to napovedalo o tom ako sa to bude dalej vyvijat knihy som necital ale radsej to dam do spojleru ak by som sa nahodou trafil: ! bez tywina budu lannisteri nikto, takze cercei bude bojovat aby ostala pri tommenovi ale martelovia ho budu mat omotaneho takze cercei vyzenu alebo ju uplne odstavia, jaime bud bude s nou trpiet alebo ostane v kings guard..pripadne odide, nedivil by som sa keby cercei zabili a jaime by odisiel hladat stastie niekde inde
arya sa pojde ucit bojovat, vycvik a potom zabijaie ludi na jej zozname
john bude mat nieco s tou zrzkou a bude este dolezity, ako uz bolo nanacovane asi si ho vrany zvolia za svojho vodcu
tyrion a varys nemaju velmi kam ist, jedine co ma napada ja za matkou drakov, varys neni ten typ co sa potlka po cestach, on bude hladat niekoho „urodzeneho“ komu bude moct radit a bude zase vo svojom zivle
matka drakov bude mat podla mna same problemy a bude jej to prerastat cez hlavu, asi zisti ze neni take lahke kralovat
ti co ste citali knihy, trafil som sa?
#43 InReverse #46 tonysawera preco mi to neschovalo text? :D
#51 Ann TaylorNo mňa hlavne zaujíma čo bude s Aryou a Jamiem, Varys zdupkal pretože vedel že by ho podozrivali, lenže Jaime ostal a každému bude jasné že to on ho oslobodil takže bude mať asi prúser. Klidne to hoďte do spoileru, za ten rok to aj tak zabudnem :D A aj čo bude s Aryou mi prosím načrtnite :D To skončilo tak napínavo, že nevydržím čakať. A čo brandon stark to mi trochu uniká pointa prečo sa trepal k tomu stromu, som čakal že konečne sa tam dozviem odpovede a namiesto toho som sa doszvedel len ďalšie otázniky ::D Takže kludne spoilujte. Inak diel bol geniálny a aj celá séria pre mňa bola rozhodne najlepšia nech si hovorí kto chce čo chce
#40 LUCCKE: něco jo :)
YNWA :D to ma dostalo najviac :D
#32 Tatar: Šestá kniha má „vyjít příští rok“ co to sleduju tzn. už minimálně 2 roky. Můj tip je že vzhledem ke slibovaným rozsahům knih The winds of winter vyjdou na podzim 2016 nebo později a Dream of spring nejdřív 2020.
#33 kiso1561: Pochybuju že v tudle chvíly má Martin zpracovaný podrobnosti děje poslední knihy. Podle mě má hrubou kostru ale je pravděpodobný že série který předběhnou knihy budou hodně odlišný od toho co nakonec vyjde v knížkách.
Možná v jednom bodě ses trochu trefil :-) asi budeš příjemně překvapen, kudy se cesty postav LOGICKY vydají #40 LUCCKE:
Já si myslim, že tyrion s varysem odplují do braavosu. Mimochodem super scéna, jak šel varys od lodě, slyšel zvony v rudý baště a otočil se a šel si sednout na loď :-) Jinak díl byl obecně skvělej.
#48 Morrison321jj tá scéna nemala chyby, ten face hovoril za všetko :D#47 azoxid:
Cau, mam dotaz. Ctu momentalne 4.knihu. Serial jsem videl cely, ale knihu zatim necetl zadnou. V te ctvrte knize jsou udalosti, ktere ve cvtvrte serii serialu vubec nejsou. To jsou ty knihy tak napred?
#50 Lukass.M #84 komcus#49 Stannis.Rightful.King: Zrovna teď je v mnoha dějích napřed seriál :D Neni proveditelný nacpat do seriálu všechno z knih a je poskládanej tak aby měl hlavu a patu. Na druhou stranu je škoda přijít o komplexnost knih, tedy hurá do čtenárny :D
#41 LUCCKE: Protože tady asi polovinu lidí nenapadne použít náhled, aby si ověřili, že se spoiler ukáže jako spoiler, a už vůbec je nenapadne si přečíst pokyny pod okénkem na komentář, kde stojí „Řádek začínající vykřičníkem a mezerou se označí jako spoiler.“ ;)
#55 LUCCKECo si myslite o teorii, ze Cersei a Jaime vlastne ani nie su detmi Tywina, ale ze ich matku znasilnil Mad King? Obaja su viac blondavi, tahalo ich to spolu mat pohlavny styk presne ako Targaryenovcov. Jaime by tym padom zabil vlastneho otca a Tyrion by bol jedine dieta Tywina. Podla mna nieco na tej teorii bude ;)
#53 Laonale #56 potter1 #79 Stráťa#52 brandiss: Skvělá teorie. :)
#36 InReverse: ako vznikla Zeď sa vie dal ju postaviť Bran Staviteľ prvý Stark a stavali ju prvý ľudia spolu s deťmi lesa :) pozri si toto, pripadne aj iné veci od nej :) http://youtu.be/8hVrlvRXGxg
#51 Ann Taylor: daval som spojler milion krat a vzdy mi to schovalo text…tentokrat neschovalo a neviem preco proste :) zas zo mna nerob amatera, aj majster tesar sa raz utne :)
#65 Ann Taylor #74 cammelSklamem ťa ale Tywinovu ženu nikto neznasilnil a Jaime aj Cersei sú čistokrvné deti Tywina, je to v knihe jednoznačne napísané. :)
#52 brandiss:
#18 suverheno: Rozhodně začít od začátku, já jsem to přečetl všechno asi za 4 měsíce :D
Kdo byl ten mystický dědouš pod kořeny prastarého stromu kdesi hluboko v pustinách Chaosu ?
#59 Yann #60 kiso1561 #62 xaver stark#58 azoxid: vypadal jako druid z Asterixe a Obelixe (Panoramixův pra-pra- pra dědeček) :)
#58 azoxid:
Brynden Rivers „Bloodraven“, pred mnoho rokmi legitimizovaný bastard Aegona IV Targaryena a Lord Comander Nočnej Hliadky, bude učiť Brana o jeho schopnostiach, inak jeho vzhľad teda moc nevychytali mal vyzerať nejak takto http://37.media.tumblr.com/…2o1_1280.jpg
#79 Stráťaa Tywin povedal Tyrionovi, ze nie je jeho syn len aby ho nasral alebo v tom mam hladat dalsiu skrytu zapletku od GRRM?
#70 bechr05#58 azoxid:
http://www.icefire.cz/…-bloodraven/
Tak, díky za odpovědi, ale mám morální dilema, jestli se na to chci a můžu podívat, když jste to všichni schovali do spoilerů :-D :-D
#64 LyannaK#63 azoxid:
:-) :-) tak na to se klidně koukni. Nechápu, proč to schovávali. Vlastně, když si nepřečteš něco navíc, tak jen ze seriálu stejně úplně všechno nepochopíš. Jelikož mě třeba Branova linka ani v knize moc nebavila, tak jsem si to musela vygooglit taky. :-)
#55 LUCCKE: Tak se podívej, kde máš ten vykřičník, když už to tak bylo použité milionkrát.
#89 LUCCKECo si myslite..Ma Stannis sanci usednout na Zelezny trun? Momentalne je to jediny, kdo ma na to pravo,
#68 Yann #73 Lukass.M #79 StráťaPrávo? Co v GoT znamená právo? :D
#69 brandiss #75 Stannis.Rightful.King#66 Stannis.Rightful.King: Docela bych mu to i přál aby dobil Královo přístaviště a sjednotil znovu sedm království. Doufám, že povraždí Boltony včetně bastarda Remsyho, kterej by mohl zemřít nějakou strašlivou smrtí :) Daenerys ať raději zůstane za úzkým mořem, stejně se neumí postarat ani o těch pár měst, co má (ale i přesto jí fandím).
#73 Lukass.M#67 Laonale: +1 :D
#61 brandiss: No to nikdo neví, ale na internetu o tom koluje jedna opravdu šílená teorie ;)
Nečetl jsem žádnou knihu a nedívám se ani na spoilery,ale byl bych rád kdyby se Tyrion dostal nějak za Daenerys a přemluvil by ji k útoku a k obsazení trůnu.
#8 cammel: Záleží jestli další série zahrne celou knihu nebo jenom polovinu jako tady. Zbývají ještě 4 knihy, takže 4–8 sérii.
#73 Lukass.M #74 cammel#66 Stannis.Rightful.King: Právo? Uwaaaaahahahhaha XD Ve chvíli kdy dorazí Danny z něj bude jen zrádcův bratr :D
#68 Yann: Danny vládne městu ve kterym jí „šlechta“ z 90% nenávidí – to nemůže dopadnout dobře. Ostatníma městama proletěla jak US Army, přinesla svobodu a … zvrtlo se to. Proč tolik zazlíváte holce chyby který řadu let dělá „nejlepší světovej četník“? :D
#72 MasterGeraltofRivia666: Údajně chtěj udělat 7 sérií – sedmička je ve Westerosu (západozemí) oblíbený a silný číslo. Hostina a Tanec se odehrávaj zároveň, pak zbejvaj ještě dvě nevydaný… chystá se solidní chaos v posunech děje. Sansa a Bran sou už teď dost napřed ;)
#76 Stannis.Rightful.King#17 Johniho: #72 MasterGeraltofRivia666: Děkuji za odpovědi, snad bude celkem těch 7 sérií, což by znamenalo ještě min. 3 roky :)
Jinak otázka na všechny, co jsou tady:
Jaká /jaké/ je /jsou/ vaše nejoblíbenější epizoda /epizody/ ze 4. série?
A jo, vím, že „nejlepší epizody“ jsou v pravém sloupci, nicméně ne každý, kdo hodnotí zde přispívá v komentářích a naopak.. :) ..a myslím si, že by bylo fajn zde rozvířit diskuzi a alespoň si zkrátit to čekání :) (i když teď nám – i mně osobně – to ještě jako dlouhá doba nepřijde, věřím, že se tak za cca 6 měsíců najde někdo, kdo se bude nudit, a tak si bude pročítat komentáře, co jsou zde… :) A taky mně zajímají vaše názory, a to jak čtenářů, tak nečtenářů. Jestli jsem vás tedy k takovému „comment evaluation“ přesvědčil, tak, prosím, napište, zda jste čtenář nebo nečtenář. :)
Já jsem nečtenář.
Moje nejoblíbenější díly jsou: 06, 02, 08 a 10. (jo, v takovém pořadí :D) Proč?
06
Velmi se mi líbila Tyrionova impulzivnost a zejména výřečnost, o tomto dílu jsem se, myslím, zmiňoval i pod samotnou epizodou (nebo v titulcích k epizodě) v komentářích :)…
02
No, Joffrey, …, co dodat :)
08
Epický souboj na konci (a i když jsem věděl, jak to skončí, protože jsem si i přes svůj vnitřní zákaz četl spoilery, tak se mi to velmi líbilo – neberte to prosím, že se vyžívám v takových to scénách (viz konec dílu), ale to, jak to bylo filmově zpracováno a ten hudební podkres…, díl mě vnitřně zasáhl, a to tak, že jsem i v posteli přemýšlel, jakým směrem se dál seriál bude vyvíjet (i když to dělám po každém díle, tak tady to bylo takové „jiné“…
10
Viz komentáře všech nahoře (a možná později i dole :) )
PS #55 LUCCKE: Takhle se dělají spoilery :D ..:) ne, nemyslím to nijak vážně :), ber to prosím jen jako vtip, přece jen každý se může splést a když se někdo do někoho naváží, tak to je snad ještě větší ‚prohřešek‘ než to, že jsi špatně označil spoiler :)
#81 KhunKhun #90 LUCCKEMoc jsi nerozumnel otazce, ale nevadi..#67 Laonale:
Pokud to beres takhle, tak by si meli narokovat pravo na trun Andalove nebo Prvni lide nebo nejpis Deti lesa.. Takhle to nefunguje. Pravo na trun si nenarokuje ten, kdo na nem sedel prvni, ale ten posledni. Posledni legitimni vladce by mel byt Stannis. To jestli nejaka holka prejde s armadou pres more a rozpouta valku neresim. Zatim na to nema..#73 Lukass.M:
#78 Ann TaylorAhoj chci se zeptat podle vás čtenářů .. přežije Jon Snow ? Někde jsem četl,že ho pobodají členové Noční hlídky a někde zase,že GRRM potvrdil,že neumře do konce. Kdyby jste někdo věděl jak to tedy je napište. Díky
#76 Stannis.Rightful.King: Mě třeba napadlo – nečtu to, tak nevím, jak to tam vlastně funguje – ale jestli Robert prostě řekl, že všechny tři děti jsou Baratheon a jsou jeho (jasně, nevěděl, ale dal jim své jméno a tak dál), tak jestli už není celkem šumák, že není jejich biologickým otcem, jestli se to nedá vzít jako že je uznal za své právoplatné dědice a tedy je na trůně ten, co tam být má?
#93 tarava#60 kiso1561: Pokud se nepletu tak je to zatím jenom teorie, nikde v knízče to nebylo řečeno. Sice na to spousta věcí ukazuje ale…
#66 Stannis.Rightful.King: Ne, Stannis na to nemá. On není vůdce kterej by lidi přesvědčil aby ho následovali. Nezíská si jejich lásku ani je neděsí tak aby ho následovali ze strachu. Právo sedět na trůně má ten kdo má moc ho získat a udržet, všechno ostatní je zbytečný řešit. Kdybych měl dneska říct kdo by mohl získat trůn tak by to byl asi lord Bolton nebo možná časem malíček.
#52 brandiss: Podle mě nesmysl. Jaime a Cercei mají podobu Lannisterů a naopak nemají nic z Targeryanů. Navíc Tywin není člověk kterej by nechal něco podobnýho bez odpovědi. Myslím že kdyby se něco takovýho stalo tak by z Tywina byl král už dávno.
#80 Isthovarn #82 Stannis.Rightful.King#79 Stráťa: ja bych Stanise neodepisoval ve skutecnosti pokud se mu podari ziskat na svou Stranu sever tak ma moznost na tom trunu sedet urcite bych si to pral daleko vice nez aby tam byla Dany te preju smrt pekne by bylo kdyby ji nakonec zabily vlastni draci nebo otroci :)
#74 cammel: Já mám teda oblíbené asi všechny epizody, v každé bych si našla něco :D Jinak úplně nejlepší by pro mě asi byla osmá.. Konečný souboj prostě neměl chybu (až na to jak to dopadlo teda :D). Taky jsem nečtenářka, ale jen co udělám příští týden státnice, tak se to chystám změnit.. Musím něčím vyplnit čas do další série..
Stannis je prave jden z mala, kterej na to ma. Ma respekt, je statecny, typicky vudce, spravedlivy, neustupny a primerene tvrdy. Paklize by vladli Boltonove, tak by to dopadlo jako za Sileneho krale. Oni jsou nemocni a ty jsi trosku mimo#79 Stráťa:
#83 Balerion #86 LyannaK #88 StráťaTo same by se dalo říct ale i o Daenys, a ta si svou armádu ani nemusela kupovat. Pokud se bavime o nějakém právu, tak bych řekl, ze to jsou prave Targaryonove, kteří svým způsobem sjednotili 7 království, i když násilím. Robert Baratheon byl pouze „uchvatitel“, takže těžko tvrdit, ze jeho rod ma na něco právo.#82 Stannis.Rightful.King:
#49 Stannis.Rightful.King: 1.kniha – 1.série, 2.kniha – 2.série, a 3.kniha – 3. + 4.série. Aspon myslím.
Btw díky za skvělou práci s titulkami. Finální díl byl parádní, nechapu jak muže někdo říct, ze některá linka je nudná. Mě tam chyběl treba Lord Baelish, ale Tyrion to beztak skvěle zamotal i bez něj. Ve čtvrté sérii jsem ještě očekával, ze do dění promluví Greyjoyové, ti ale zatím nepredvedli zhola nic.
#82 Stannis.Rightful.King: Hm takovej řekla bych Tiberius. Úplně nemožnej, bez cizí pomoci neschopnej a ještě se nechává ovládat střídavě manželkou nebo milenkou. Žádný přirozený charisma ani vudcovské schopnosti. Upřednostňuje zákony a pravidla před lidskostí a zdravým rozumem asi něco takovýho jak Evropská unie :-) fakt moc dík za takovýho debila. I z tý Železný banky ho poslali do pr..le, nebýt Davose… Pokud ho GRRM nechá usednout na trůn, tak jen na velmi krátkou chvíli.
#87 InReverse #91 Stannis.Rightful.King#86 LyannaK: Nemůžu si pomoct ale ty jsi podle mě úplně vedle, vůdcovské schopnosti určitě má, moc nevím jak si došel(došla?) k opaku, několikrát se osvědčil jako vojevůdce a spousta lidí ho následuje, s tim charisma musím souhlasit, je to jednoznačně ten tip člověka který by nebyl milován lidem ale to není nutně pro vládce ta nejdůležitější vlastnost i když se určitě hodí, jeho tendence nechat se manipulovat je vážně hodně úsměvná, Stannis moc dobře ví co chce a i když je pro něj Mellisandra přitažlivá tak je to pro něj spíš takový nutný zlo k dosažení jeho cílů. Davos je určitě užitečný poradce ale to že mu občas s něčím pomůže z něj přece nedělá špatného vůdce, kde by králové byli bez svých poradců? :) A že ho nechá usednout na trůn je podle mě dost pravděpodobné vzhledem k jeho ne úplně nejšťastnější situaci v 5. knize.
#82 Stannis.Rightful.King: Bavíme se o tom kdo by byl dobrý vládcem nebo kdo má šanci se tím vládcem stát? Boltonové by nevládli dobře (pro nikoho mimo nich samozřejmě) ale to nijak nesnižuje jejich šance na zisk toho titulu. Oni mají vlastnosti který je na trůn můžou dostat a to se o stanisovi říct nedá. Ti co se k němu připojily to většinou udělali až ve chvíly kdy jim vlastně nezbyla jiná možnost (už byly zrádci ale „král“ kvůli kterýmu zradily byl mrtvej). Statečnej a spravedlivej je ale vůdce to není, on není ten typ člověka kterýho by lidi následovali.
#92 Stannis.Rightful.King#65 Ann Taylor: ty si jedna z tych osob co si mysli ze vie viac nez ostatni ale pritom vie o tolko menej :) ano ja viem ze to ma byt novy riadok, aj som to tak pisal a neviem preco mi to skocilo k tomu rozpisanemu, asi som sa preklepol alebo ja neviem jedno ale viem
tvoj nazor ma nezaujima
#74 cammel: v pohodicke :) pousmial som sa :)
v ramci vyvoja deja sa luccke v dalsich komentaroch uz nauci pisat do spojleru :)
Nezlob se na me, ale momentalne tam nikdo lepsi neni. Daenys je totalne neschopna a do budoucna bude jeste neschopnejsi. Lanisterove uz nikoho prakticky nemaji. Starkove taky ne. Martellove taky ne. Kdo tam je dal? Nikdo. Stannis je posledni Baratheon, cestny muz a dobry vojak. #86 LyannaK:
#94 LyannaKNaopak, Boltonove jsou totalne bez sanci.. Uvidis ;)#88 Stráťa:
#78 Ann Taylor: Ne opravdu to není jedno a není to šumák. Následnictví bez krve prostě nejde. (pokud samozřejmě nemáš největší klacek)
#97 Ann Taylor#91 Stannis.Rightful.King: No to je těžký asi máme každý jiné hodnoty. Stanis: Vyhrál nějaké bitvy, ale žádnou válku. Má dceru, která je postižená a evidentně není tím pravým následníkem (pokud víš něco o dějepise, tak to je dost podstatné). Manželka pravděpodobně sterilní a příšerná megera. Milenka ho naprosto ovládá ne, že ne! Neustále naštvaný a hlavně ublížený. Takový ten typ co se stále cítí nedoceněn a nepochopen. Na jednu stranu šílený morální zásady a na druhou stranu je schopen zabít vlastního bratra. Je to prototyp toho „pana dokonalého“ s luxusně naleštěnýma botama, který když se otočíš vrazí ti kudlu do zad. Viděl-li si Vykoupení z věznice Shawshank? Tak viz. ředitel věznice. Lidi za ním jsou jen z toho důvodu, že na trhu momentálně není nikdo lepší (asi jako když jdeš v ČR k volbám). Jo a je mu už 40 takže dost těžko něco výrazně změní.
Danny je šesnáctiletá holka s mladými idealistickými představami. Udělala spoustu chyb např. uvěznění draků, trvání na úplném zrušení otroctví, osvobození měst a jejich následné opuštění bez velkého přemýšlení a
svatba s Hizdarem, ústupky Meereňanům,
ale například výborný nákup Neposkvrněných, odvaha – vstup do hranice (v té době si opravdu nemohla být jistá, že je fakt nehořlavá :-), návštěva domu Neumírajících, při vyjednávání velmi snáz dosáhne svého než třeba Stanis. Za mě taky klad jak dokázala vyhnat zrádce Joraha. No a navíc a stále dokola je jí 16. Má mraky času na to vyhrát. Když si já vzpomenu na sebe v 16 … a dnes??? Jediný co jí limituje, že je možná sterilní, ale je mladá a ta čarodějnice mohla taky kecat, aby jí ublížila.
Dej příklad nějaké Stanisovy osobní odvahy.
#95 Yann #98 tarava #106 Stannis.Rightful.King#94 LyannaK: Rád bych k Daenerys doplnil, že se zase až moc snaží všem vyhovět. Takovýmu Stannisovi je jedno, kolik lidí padne za cenu trůnu. Nestará se, jestli mají všichni co jíst, zda jsou s jeho vládou spokojeni. Za to Daenerys to všechno až moc řeší. Že jeden osvobozený otrok chce zpátky ke svému pánu do otroctví, že mladší si pro sebe kradou více jídla a na staré už nezbývá, že drak zapálil toho a toho. Díky čtvrté sérii jsme se vlastně dozvěděli, že tyto problémy bude řešit vždy a všude,. Není žádný ideální vztah, jak dosáhnout spokojenosti všech. To, že je v knihách Deny tak málo let je „chyba“ autorova. A není to jen u Deny. Co třeba takovej Bran? V knihách sem ten věk raději úplně ignoroval, protože to působí strašně absurdně. Radši si přesdtavuju, že jsou aspoň tak dospělí, jako v seriálové formě.
tak žijete v dnešní době, dřív to bylo všechno jinak. Ke středověku se ten věk prostě hodí. Se podívejte do naší historie – Václav IV. byl korunován na krále ve 2 letech a v 15 se stal římským králem. To s dnešní dobou nejde srovnávat ( ikdyž už se to vrací ke kořenům například když chtěli snížit tu (trestní?) odpovědnost na 14 let nebo koli, máti na mě v té době, že na sex je ještě brzo a podobně, přitom já už tehdy plaval v mnohem horších věcech než předčasný sex :-D )
Jinak Dany je prostě až moc hodná a prostě nemá zkušenosti. Akorát je mi trochu divný, že skoro v ničem neposlechne Barristana ani Joraha předtím moc neposlouchala, nebo jakože nenaslouchala radám. Kdyžuž tak neměla ušetřit Yunkai. To by měla pod sebou celej záliv a o úhlavního štváče proti ní míň. Navíc by měla ještě víc majetku a dostatek jídla atd, takže by mohla sehnat flotilu lodí, popřípadě najmout nějaké další svobodné společenstva. Quarth by toho sám po souši moc nezvládl a záliv by si mohla pokrýt. Samozřejmě capina největší je, že odmítla poslat draky na lodě, které unikly. Takhle se akorát nechala odříznout ze všech stran. Nechhápu na co potom ty draky má, když je nechce poslat na nepřítele. Neřeknu nějaké plenění měst a podobně, to není zas tak potřeba. Každopádně veškerou otrokářskou šlechtu měla zrušit a pustit na jejich místa ty otroky. Je jasný, že když jim dá pouze svobodu tak to většině moc nepomůže, když nic nemají ani neumí. A seká se v Mereenu až zbytečně moc dloho. Je mi jasné, že je to ještě docela naivní holčina, ale s tím co má jí muselo být jasné, že nemůže zničit otroctví na celém světě. A snad i naivnímu blbovi by muselo být jasné, že pokud yunkai ušetří, okamžitě začne zbrojit a shánět spojky proti ní.
#110 LyannaK#93 tarava: Takže i kdyby je výslovně uznal jako svoje potomky, i když nejsou pokrevně jeho, tak nemůžou nastoupit na trůn, i když už jiné nemá? A teď už se neptám přímo na Roberta, ten žil v domnění, že jsou vlastní, ptám se obecně.
#99 Monkeyskunk #100 tarava#94 LyannaK: No sice píšeš, že má mraky času na to se zlepšit, ale stejně tak má mraky času na to se potatit :D :D :D
#97 Ann Taylor: podle toho, jak to tam zatím bylo, tak můžeš legitimizovat pouze svoji krev. Aspoň co se týče jména, tím pádem i následnictví. Pak se tam mluví o právu dobytí (v rámci Aegona) jenže ten nedobyl všechny. Některé porazil, někteří poklekli, ale podle mě je důležitější to, že je sjednotil pod jeden trůn. Takže by se tam spíš mělo mluvit o sjednocovacím právu ( on si ten trůn sám vytvořil ) a ne o dobyjecim. Pac Robert to taky dobyl a stejne ho zvou spis uchvatitel nez kral. Muj nazor :)
#101 tarava#97 Ann Taylor: Když není tvůj, tak to prostě není tvůj potomek a podle následnicého práva přechází na někoho dalšího z rodu(krve). Tady už pak záleží na tom, co za druh následnictví je uzákoněn – nejstarší syn, nejstarší člen rodu, nejmladší syn, nejstarší dcera.....
#102 Ann Taylor#99 Monkeyskunk: Uchvatitelm zvou každého, kdo obsadí trůn nenáslednickým způsobem. Možná jeho děti zvou uchvatitelovými potomky, ale časem se to zase vrátí do „normálu“. Kdybys šel takhle do historie, tak máš na celém světě jen uchvatitelské rody :D
#103 Monkeyskunk#100 tarava: Jasně, o to mi šlo. Jestli můžou jenom vlastní krev nebo i cizí, pokud by třeba neměli vůbec žádné děti. Nemůžou, to jsem chtěla vědět ;)
#104 tarava#101 tarava: no jasny, spis mi to hapruje prave u toho Aegona, pac ten to nenaslednicky udelal a vlastne uchvatil vsechny truny andalu, ktere pak hodil pod jeden :-D A stejne mu uchvatitel nerikali :-) Takze tam pak asi zalezi, v jakym kraji se nachazis nebo nevim :-D Ale vim, ze Asa rikala Theonovi kdyz dobyl Zimohrad neco ve smyslu, ze na to mel pravo – pravo dobyti, ale ze je zbytecny to drzet pac je to daleko od more. Takze tezko rict :-D
#105 tarava#102 Ann Taylor: Když nejsou potomci ani jiní příbuzní, tak se většinou strhne spor o dědictví a každý se snaží urvat, co nejvíce. Vehementně se zkoumají rodokmeny, nebo se rovnou falšují :D, aby se dokázalo, že nějáký vzdálený příbuzný z X-tého kolene byl z vymřelého rodu a tedy já mám na dědictví nárok. Pak už prostě záleží na tom, kdo má větší očko u panovníka, který takový spor rozhodne.
Asi nejčastěji se stávalo, že rod vymřel po přeslici tj, přižili jen ženské představitelky rodu a dědictví přešlo na jejich manžely či potomky, kteří už ale patřili k jinému rodu, protože matrilineární svazky(potomci patřili k rodu ženy) byly vzácné nebo rovnou zakázané
#103 Monkeyskunk: Právo dobytí je právo železných lidí, protože mají základy ve Vikinzích a jejich společnost tak fungovala.
Jinak Aegona určitě současníci zvali nejrozličnějšími jmény a všechny lichotivé rozhodně nebyly :D. Ale jak je známo, dějiny píší vítězové :D Takže za těch 283 let vládnutí Targaryenů se už o něm mluví hezky nebo jako o legendě. Je dost možné, že by se legendou stal i Robert, kdyby se jeho rod udržel u moci po X set let. Tady o něm „všichni“ mluví jako o uchvatiteli hlavně, protože je to čerstvá historie a hlavně vidíme do toho podhoubí díky knihám, které se v té době odehrávají. Věřím, že za doby nástupu Aegona by to nebylo jiné. Hlavně se také Aegona všichni báli kvůli drakům, který si mohl klidně dovolit ze své libovůle vypálit město.
#107 MonkeyskunkJa se dejepisem zabyvam cely svuj zivot, ale ty patrne nemas moc predstavu. Stannis je momentalne jediny mozny kandidat na trun, protoze je to posledni zijici Baratheon. To je jedina dulezita vec. Jestli ma nebo nema nebo nebude mit nastupce neni vubec dulezity. To se resi az po smrti krale. Stalo se to v historii mnohokrat. Jelikoz Robert nemel zadne deti, coz ti v tomto pripade vubec nevadi, je jedinym moznym nastupcem prave Stannis. Jako jediny Baratheon ma pravo oslovit vazaly jejich rodu. V soucasne situaci je to absolutne bez diskuzi. Moje puvodni otazka byla, jestli ma v tomhle serialu sanci. To, ze je momentalne jediny zijici, ktery si ma pravo narokovat trun je jasny. Tam zadna jina moznost neni. Paklize nekdo jiny trun dobije, tak to je jina situace. Dal nechapu, jak muze rict o nekom, kdo porodi dite, ze je sterilni? Ctes to po sobe? Proc sem pletes Shawshank? A srovnavas reditele nejaky veznice s bratrem krale? Jestli ti prijde, ze maji nejake podobne vlastnosti, tak je to tvuj problem, ale nenapadlo te, ze ridit vezeni a armadu je asi trochu rozdil? Musis se chovat uplne jinak a tim padem ty lidi srovnavat proste nejde. #94 LyannaK:
#107 Monkeyskunk #110 LyannaK#105 tarava: jooo no asi to bude jak rikas :-) me prave zarazelo, za na nej fakt vubec nikdo nenadaval ani v knizce no. Beru ze uz je to nejaky cas, ale napriklad v Boltonech je porad zakorenena nenavist vuci Starkum i po X letech. Jinak takova drobnost – kdyz prezijou jen zeny, tak rod vymrel po meci. Po preslici by ti vymreli, kdyby zustali jen muzsti potomci ;-)
#106 Stannis.Rightful.King: Mno v knizce to ale tak vypada, ze uz nemuze mit decka. Porodila jen jedno a jeste k tomu postizene. Pak bylo nekolik pokusu o dalsi, ale zadnej nevysel. Mozna neni uplne sterilni, ale moc plodna taky neni. Asi neco jako Lysa :-) Me by spis zajimalo na kolik veri Stannis Mellisandre a na kolik ji jen vyuziva, aby dosahl sveho.
#108 Stannis.Rightful.KingTo vim, ale to neznamena, ze se to jeste nemuze povest. Kazdopadne to nehraje momentalne roli. Na tom se shodnem, ne?#107 Monkeyskunk:
#109 Monkeyskunk#108 Stannis.Rightful.King: jj to bezesporu. Ale stejne si myslim, ze na trun maji vetsi pravo Targaryenove, dokud nebudou vsichni vyvrazdeni :-D
#106 Stannis.Rightful.King: Ani nevím kde začít. Jestli má někdo dědice nebo nemá se teda řešilo už za života krále a dost podstatně. Asi s při tom dějepise moc nedával pozor. Př. Jindřich VIII opustil Kateřinu Aragonskou jen protože neměl dědice. Pak z toho samého důvodu popravil Annu Boleynovou. Napoleon opustil Jozefínu z toho samého důvodu. Náš milý Oldřich se spustil s Boženou protože ta Němka byla neschopná počít atd…A dalších najdeš spousty. To jestli má král dědice ho dělá v očích poddaných (hlavně těch hnedka pod ním) podstatně silnějším. Dědic nejlépe dospělý a dalším dědicem dává potenciální záruku politické stability a o to poddaným jde.
I ten zákonný nárok na trůn musíš mít něčím podepřený, jinak skončíš jako Nero, Ceasar, Caligula.
Pokud někdo porodí dítě, ale pak z nějakého důvodu o tu možnost přijde, např po steriliziaci, tak je prostě sterilní (nebo po potratu, mimoděložním těhotenství, úraze apod). Je fuk jestli před tím porodila nebo byla těhotná. Ještě trošku tý biologie by to chtělo :-)
#96 Monkeyskunk: Souhlasím s rozborem. Jen s tím totálním zrušením otrokářské šlechty a puštění otroků teda zásadně nesouhlasím. To je levicová šílenost. Ale třeba jsi taky ještě mlád a levicové myšlenky tě časem opustí :-) To je sakrasmus nekamenovat :-) Ale stále myslím, že se z chyb poučí a srovná se. Mám pocit, že si to tam na těch blbcích za úzkým mořem trénuje. Zas to nejsou špatný pokusný králíci a asi o tyhle lidi fakt nejde. Oni přece chtějí být otroky. Důležité je jen Západozemí a tam už může jít jako opravdu dospělá a řádně omlácená, ale nespálená :-) Jinak krásně jí teď charakterizuje její věta z Tance:
Chtěla bych být s ním a vzít si ho. Klidně bych přišla o svou korunu kvůli němu. Al jak známo, králové a i královny, které přijdou o svou korunu s přijdou zároveň i svoji hlavu. Musím zůstat královnou, protože už nepatřím sobě, ale lidu.
Podle mě krásný. A blbá teda není. A přijde mi to jak okopírovný z Královny Alžběty. To je mmch. jedna z nejdéle vládnoucích evropských panovnic.
#111 Monkeyskunk #112 Asha124 #114 Stannis.Rightful.King#110 LyannaK: Zas tak úplně mlád nejsem, ikdyž v srdci budu dítě navždy :-) . Levici přímo nesnáším, protože ta dělá všechno plošně a chce vyhovět všem. Přesně tohle udělala Dany. Nemůžeš osvobodit otroky a myslet si, že se tím zavděčíš i jejich pánům, jen tím že je nezabiješ. Já nemyslím, že všichni otroci by chtěli být zpět otroky u svých pánů. Problém je, že pánům zůstalo všechno bohatství, zásoby jídla, pyramidy atd. A co s tím davem, který svoje pány přečísluje několikrát ? Tím že jim dala svobodu, ale ne domov, tak je jakoby vyhodila na ulici, kde není ani dost práce ani dost jídla. Proto někteří vidí, že se měli lépe jako otroci. Nemusela je rovnou zabíjet, ale udělat z nich třeba služebnictvo a otroci by si rozdělili jejich majetky a domovy.
Pochybuju, že Synové harpyje jsou složeni z otroků, řekl bych, že je to právě naopak. A tím, že Hidzhar (nebo tak nějak :-) ) jí slíbil 90 dní bez útoku a dokázal to splnit hned na druhej den už svědčí o tom, že moc dobře věděl o významných členeh tohoto hnutí, ikdyž jí před nabídkou sňatku říkal pravej opak. Už takhle by snad i slepej viděl tu spojitost. Vem si takový Astapor. Tam je osvobodila, většinu panstva zabila a vložila majetky a vládu do rukou těch osvobozených lidí. Jó sice se tam zase někdo prohlásil jako samozvaný vůdce a kdesi cosi, ale nepamatuju si, že by byly zmínky o nějaké vnitřní rebélii v Astaporu. Sundali je až Yunkaici a žoldáci. Navíc ten trénink jí moc k ničemu takhle není, protože v Západozemí by to podle mě probíhalo úplně jinak. Tady existuje tísíce let zažitá mentalita lidí, kteří se s takovou polovičatou změnou prostě nesmíří. Jsou to otrokáři tělem i duší a nic jiného prakticky neumí. Kdyžuž změna, tak od kořenů, ikdyž to bude pár lidí bolet. Možná by takovou věc snesli nějací ti ovčí lidé, jenže Ghiskarci jsou hrdí a dřív nebo pozděj k něčemu takovému muselo dojít. Další možnost by měla, kdyby nechtěla otroctví rušit, ale pouze je využít. Tam si myslím, že by ty města jí i rády pomohly, jen aby byla co nejdřív v Západozemí a nechala je na pokoji. A ještě by jim z toho třeba i něco káplo. Ale kdyžuž je dobyla, tak měla být podle mě tvrdší hlavně na ty pány. Můj názor, ale rád si podiskutuju a třeba mě i přesvědčíš o opaku, zatím ale ne :-P
#116 LyannaK#110 LyannaK: Je třeba si uvědomit, že i v Otrokářském zálivu žijí lidé, kteří mají stejná práva na život jako lidé v Západozemí, takže jakékoliv „trénování“ bez ohledu na následky s tím, že stejnak chcu vládnou někde jinde je opovrženíhodné. Ten citát jen dokazuje, jaký je Daenerys nevhodný materiál na královnu – přiznává v něm, že by se kvůli modrovlasovi klidně vzdala koruny, jen kdyby jí to nestálo hlavu. To ti příjde obdivuhodné? Trůn patří Baratheonům. Stannis JE právoplatným králem. V době RR mu bylo cca 18 a prokázal se jako schopný vůdce a generál. Při čtení knih je jasné, že on využívá Melisandru a ne naopak. Jeho dcera je i přes svoje „postižení“ kvalitním a právoplatným následníkem trůnu, takže nevím proč tu řešíte nástupnictví. Jestli se do všeho zamotá nějaká další strana musí si trůn vydobít stejně jako Robert. Do té doby Stannis zůstává jediným právoplatným králem i kdyby ho nenáviděl celý svět. Osobně upřednostňuji spravedlivé a logicky smýšlející jedince, než ty, kterří se rozhodují na základě emocí bez jakéhokoliv promyšlení následků, proto nechápu, jak někdo může říct, že by se z Daenerys mohla někdy stát dobrá královna. Ale očividně má každý jiný názor na to, jaké kvality by měl mít budoucí panovník :-)
#113 Monkeyskunk#112 Asha124: Říká se tomu láska a pokud se někdo vzdá svého potěšení pro dobro lidu, ano podle mě je to obidvuhodné, tím víc u krále. Jinak jak říkám, není právoplatný. Když ti někdo násilím vezme auto, taky není jeho právoplatný majitel, ať se na to díváš jak chceš. Já mám prostě za to, že Železný trůn vytvořili Targaryeni a dokud nevymřou, tak je právoplatně prostě jejich. Podle mě se ostatní s Robertem spíše smířili. Mnozí byly i pro, protože byl asi lepší alternativa než Aerys. Protože takhle si svým způsobem dobyla trůn pro své děti i Cersei, ikdyž né úplně mečem, existuje více způsobů boje. A pochybuju, že by tady někdo řekl, že Joff byl a Tommen je právoplatný král.
To snad neni mozny, ze je nekdo tak tupej. Jmenujes mi tady zeny, ktere kvuli neplodnosti nebo chtici opustili jejich manzele. Proc? Jak to s tim souvisi? Ja tady resim, jestli ma nekdo pravo na trun a ne jestli ma neplodnou manzelku. To jeste nikdy v historii nehralo roli. A nepoucuj me tu z dejepisu. Zabyvam se tim cely zivot. Vis proc to ti chlapi udelali? Protoze uplne logicky chteli zajistit pokracovani sveho rodu. Navic nekteri z nich jen z obycejneho rozmaru. Potom uz vubec nechapu, proc tu pletes dohromady cisare, krale a jen obycejneho knizete. To je preci tak zasadni rozdil. Tak uz to, prosim, konecne pochop. Tady se vubec nejedna o to, co bude po panovnikove smrti, ani jak se na nej bude nekdo divat apod. Jedna se o jednu jedinou vec. Kdo je po Robertovi pravoplatny naslednik trunu? Od zacatku tohodle serialu je to porad Stannis, tecka. Tim padem by se meli vsichni vazalove Baratheonu poklonit Stannisovi a ziskat mu zpatky jeho trun. Co bude dal se bude resit, az na nem bude sedet. Ale nikdy nikdo nerekl pravoplatnemu naslednikovi trunu, ze na nej nema pravo, protoze nema muzskeho potomka. To je nejvetsi blabol, co jsem kdy slysel. Tolik dinastii uz vymrelo a ty mi tady budes neco takovyho tvrdit.. #110 LyannaK:
#117 LyannaK #138 Salim HrdonožkaSKVELA cast, konecne
#111 Monkeyskunk: No já si myslím, že právě to obyvatelstvo za úzkým mořem je hezká paralela obyvatel v určitých částech našeho světa, pro které se demokracie prostě nehodí ať děláš co děláš. Byť si možná jistí naši současní rádobypřátelé na druhé straně Atlantiku myslí a činí opak. Prostě pro určité části světa je vhodná nějaká forma diktatury. Mmch. hezký citát měl nedávno jedem americký tuším kongresman, kdy řekl, že za současné vlády v USA je situace mnoha černochů horší než za otrokářství. Což je fakt vtipný. Takže oni tam za tím úzkým mořem taky,žádnou svobodu mít nemůžou, protože s ní neumí zacházet. A na takovou zásadní změnu nestačí ani Danny s dvaceti Baristanama :-) Takže já si myslím že,
Hizdara si vůbec neměla brát. A přesně jak píšeš už to, že dokázal zastavit vraždění Synů harpyje, je jasný důkaz toho, že s tím má co do činění. Co se týče postupu, tak se pokaždé zachovala trochu jinak (Astapor, Yunkai, Meeren) a evidentně nic z toho nebylo úplně OK. Teď už jde jen o to, aby nepřišla o draky úplně, ale tomu z logiky věcí nevěřím. Proč by je nechal GRRM narodit se tolik o nich napsal, aby je nechal zbůhdarma umřít, že jo :-) Popravdě ty dva co jsou zavřený v kobce mají teď docela namále. Jí je teď už jasný, že s Hizdarem i s těmi otrokáři udělala chybu i v Meerenu. Snad už si žádnýho pitomce nevezme. Ani Victariona ani Eurona …atp.
Můj tip je že ona se tam furt fláká čistě proto, že se to autorovi hodí a potřebuje natáhnout příběh. Podle mě by měla co nejdřív mazat do Západozemí, ale to by bylo o cca 2000 stran míň. A druhý tip je, že tam je 5 postav, které jsou tam od začátku autor je nechává všechn procházet dost krutým peklem a jsou tam furt. Tak si mylím, že právě oni zemřou až úplně poslední, protože Valar morghulis :-)
#114 Stannis.Rightful.King:
Kdyby měl tak nezpochybnitelný právo na trůn, jak tvrdíš, tak už na něm sedí tečka Takže evidentně soudruzi někde udělali chybu že …
#120 tarava #123 InReverseStejně by mě zajímalo, jak funguje to předávání mince se slovy Valar Morghulis komukoliv z Braavosu. To jako, když tam někomu dospějí děti do 10 let, tak jim rodiče řeknou „hele, tady v Braavosu máme takový tajný zabijácký bratrstvo, na který musíš odkázat kohokoliv, kdo ti ukáže tamtu minci a řekne kód. Bež a řekni to Fandovi odvedle, ať si to taky pamatuje.“ ? :-D
#121 taravaLen mne sa páčila viac Brienne s Houndom než Mountain s Oberynom? Inak, „knižkári“, neviete čo je/bude s Oshou? A čo Tyrellovci? Môžem sa ešte tešiť na Olennu?
Je pravda, že sa objaví akási falošná Arya Stark, ktorú budú chcieť vydať za Ramsayho?
#122 tarava#117 LyannaK: Tak na tohle už fakt nemá vůbec cenu reagovat. Tomu se dá jen smát :D :D :D
#118 azoxid: Je tou součást jejich náboženství.
#119 megary: Ano. Sansina kamarádka Jayne Pool.
#117 LyannaK: já začínám mít pocit že tvoji rodiče někde udělali chybu… promiň nemohl sem si pomoct :)
Já opravdu nevím, jestli jde o to, kdo má „nárok na trůn“. Můj postoj k celému tomu přetahování je ten, že ve finále vůbec nejde o to, kdo na železný trůn usedne nebo kdo má na jaký nárok, ale kdo zachrání sedm království před Jinými. Stanis je jen jeden díl do skládačky. A ano, možná usedne na trůn, ale jak a čím bude chránit celé království??? Nepochybně dokáže vyhrávat bytvy s lidmi! Ale jak a čím dokáže zabít oživlý mrtvoly, které jde zabít jen pár způsoby? Nepochybně je dobrý v upalování lidí, ale ne monster, o kterých nic neví. I Dany je jen další dílek skládačky, ale její čas ještě nenastal. Ona je matka draků a nepochybně je o dost důležitější ať se Vám to líbí nebo ne. Nezapomeňte, zima se blíží a království ještě bude krvácet. A na konci zbudou jen jedni nepřátelé! Pak už nebude záležet na tom, kdo kdy usedl na trůn, jestli je právoplatný dědic, nebo jen někdo, kdo si ten nárok přivlastnil. Budou nutná spojenectví, království bude muset být jednotný v tom, co chtějí – přežit. A ten kdo v tu nejhorší dobu bude nejvíce prospěšný, usedne na trůn, ať už s nárokem nebo bez něj. Většina postav tam není náhodou, je tam proto, aby dotvořili celek. A draci jsou rozhodně jedna z největších zbraní vůbec!
#125 Tomgr#124 Zmiaz: Amen, biskup k farářům promluvil! LOL :D !
A co
Jon Sníh
jako znovuzrozený Azor Ahai, Melisandra se mu v tanci podezřele moc věnovala a kdoví… Třeba nás v další knize bude čekat jeho znovuzrození uprostřed soli a kouře. Na to si ale musíme ještě počkat. Tolik ode mně k tomu kdo povede odpor proti Jiným.
tie trony to sa neda pozerat tatko ked su verejne pristupne informacie…bol by to super prekvapivy diel, keby daky dobrodej mi neposlal do posty obrazok na ktorom boli vseci kto umru do konca serii :/ … da sa takto pozerat serial ktory stoji hlavne na prekvapeni a soku? …
#128 Stannis.Rightful.King #129 megaryVubec ti nerozumim. Pises nejakou divnou reci. Co to je madarstina? #127 roman66:
#127 roman66: Mne spoilery nevadia, niekedy ich vyslovene vyhladavam,a dej si uzivam tak, akokeby som ani nic nevedel. Niekedy sa na tu ktoru vec dokonca este tesim. A to ze od zaciatku budu padat hlavy divacky oblubenym, alebo dolezitejsim postavam uz muselo dojst kazdemu po prvej serii. :D Ale nie, chapem ta, to co sa ti stalo je hnusne. Kazdopadne ja nechapem preco su spoilery, respektive ne-spoilerovanie tak precenovane a preco niektorym vadi aj ked niekto prezradi co i len nejaku bezvyznamnu hlupost. Asi mam hrosiu kozu co sa spoilerov tyka.
Jak by mohl vedet Stannis o Bilych chodcich pred tim, nez tam odjel? Kdo by mu to asi rekl? Jinak nechapu, proc jsi nam tu odvypravel cast deje..#130 Lumicko:
#132 pingueeen #133 Lumicko #134 Monkeyskunk#131 Stannis.Rightful.King: Jednoduché – Melisandre
#131 Stannis.Rightful.King: -A kur*** som si nejak zle pecital titulok clanku… Som to asi mal dat do spoileru :(… Keby tu tak siel EDIT ze??? Uz s tym nic nenarobim.
#131 Stannis.Rightful.King: navic prece posilali dopisi ze zdi vsem 5 kralum. Do Kralova pristaviste dokonce poslali sera Alistera s rukou jednoho nemrtveho. Jen tomu nikdo neveri. A myslim, ze kdo chtel podekovat za titulky, tak dil uz videl, tak nemusis stekat :-D
Jinak je fakt, ze ten edit tu mega chybi. Hlavne ze je to tak tezky naprogramovat, ze ? :-D
No hele v knize hlavně Tyrion zjistil že jeho první žena nebyla žádná děvka a že její přefiknutí několika vojáky byla tehdy Tywinova práce. A hlavně to slovo děvka, tos trefil. Ani ne tak kvůli Šae ale především právě kvůli Tyrionově první ženě Tyše, kterou opravdu miloval Tyrion upozornil Tywina že jestli ještě jednou řekne slovo děvka tak vystřelí. A vystřelil… Co se týče Varise, jestli chceš, tak si klikni.
Varis se ve skutečnosti hned tajně vrátí do králova přístaviště a sejme „kuší“ :) Kevana Tyvinova bratra ve chvíli kdy tam začne dělat pořádek v tom bordelu co nadělá Cersei jako regentka.#130 Lumicko:
No hele v knize hlavně Tyrion zjistil že jeho první žena nebyla žádná děvka a že její přefiknutí několika vojáky byla tehdy Tywinova práce. A hlavně to slovo děvka, tos trefil. Ani ne tak kvůli Šae ale především právě kvůli Tyrionově první ženě Tyše, kterou opravdu miloval Tyrion upozornil Tywina že jestli ještě jednou řekne slovo děvka tak vystřelí. A vystřelil… Co se týče Varise, jestli chceš, tak si klikni.
Varis se ve skutečnosti hned tajně vrátí do králova přístaviště a sejme „kuší“ :) Kevana Tyvinova bratra ve chvíli kdy tam začne dělat pořádek v tom bordelu co nadělá Cersei jako regentka.#130 Lumicko:
nevim proč dvakrát sorry :)
#114 Stannis.Rightful.King: Ty tvrdíš, že celý život studuješ histrorii či co, ale myslím, že jí vůbec nechápeš. I mě, který zrovna dostal ŠP, je jasná jedna věc, kerou ty tu popíráš: HISTORII NEMŮŽEŠ USEKNOUT, KDE SE TI ZLÍBÍ, JAKOBY SE NIC PŘED TÍM NESTALO! Kořeny některých věcí jsou hluboké skrz staletí, takže říct: před Robertem mě nezajímá je nevhodné slovo