Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Sledovanost páté řady Hry o trůny

Sledovanost páté řady Hry o trůny

U každého seriálu hraje podstatnou roli sledovanost. Konkrétně pro Hru o trůny to byla nejlepší sezóna co se týče sledovanosti, proto se na to pojďme podívat.

27 0
22.6.2015

Sledovanost páté řady

Seriál Hra o trůny měl vždycky sledovanost, která stoupala. Stalo se již pravidlem, že poslední díl celé řady měl lepší sledovanost než premiérový díl stejné řady. Potvrdilo se to i u páté série, která byla opět rekordní.

Celkově pátá řada nasbírala nejlepší průměrnou sledovanost v hodnotě 6,88 miliónu diváků. Nestačila na ni ani první (průměr 2,5 miliónu diváků), druhá (průměr 3,8 miliónu diváků), třetí (průměr 5 miliónu diváků) a čtvrtá řada (průměr 6,85 miliónu diváků).

Nejsledovanější epizodou páté řady a vůbec celého seriálu se stala desátá epizoda Mother’s Mercy, na kterou se dívalo celých 8,11 miliónu diváků. Zato nejméně sledovanou epizodou se stal sedmý díl The Gift, který si získal pouhých 5,4 miliónu diváků (tak nízké sledovanosti nedosáhla ani žádná epizoda čtvrté řady).

Graf sledovanosti páté řady

Když už jsem zde zmiňoval ty předchozí série, tak je dobré ukázat, jak si pátá řada vedla oproti těm předchozím, co se týče sledovanosti. První epizoda celého seriálu Hra o trůny, Winter is Coming, měla sledovanost pouhých 2,22 miliónu diváků. Na tom můžete vidět, jak si celý seriál postupem sezón vedl lépe.

Graf sledovanosti všech seriálových řad

Zdroj: HBO

Diskuze /48

Packa

U čtvrté řady začala sledovanost nějak stoupat po úmrtí Joffreyho. :D

22.6.2015 | 19:07:05
rhobos

a to si vemte že něco ubylo lidí kteří sledovali 2.-4. díl protože byly leaknuté dřív a myslím že MÁLOKDO vydržel čekat.. :D

#3 Stráťa
22.6.2015 | 19:36:55
Stráťa

#2 rhobos: No ale největší propad je od páté po osmou epizodu. Každopádně je to první sezóna která jasně nerozdrtila tu předcházející, to tak nějak koresponduje s propadem kvality seriálu kterej je každou sezónu slabší a víc se vzdaluje od knih (a co je horší tak často nesmyslným způsobem).

#13 Rumek88888 #15 Rafan
22.6.2015 | 20:24:17
Lordman

8 milionu na HBO? To je nejak malo ne?

#5 Xavik #6 Engeneer
22.6.2015 | 20:25:20
Xavik

#4 Lordman: To je právěže na HBO hodně. :)

admin
22.6.2015 | 20:30:53
Engeneer

#4 Lordman: To srovnáváš s NCIS, který má 20 milionů na epizodu? Zatímco například NCIS chytí každý, kdo má televizi, na Hru o Trůny musíš mít zaplacenou kabelovku a ještě navíc zaplacený prémiový kanál HBO:-) Takže 8 milionů je na dnešní dobu hodně vysoký číslo…naprostá většina tvorby HBO se nedostane ani na polovinu toho:-)

22.6.2015 | 20:33:42
DejvidHound

J a prirataj si dalsie miliony co si to stiahnu z netu :-)

22.6.2015 | 20:36:54
Engeneer

Ale rekordy leží ještě dál. V době největší slávy mělo Sex and the City i přes 10 milionů a The Sopranos dokonce přes 11 milionů diváků. Naprostý rekord je myslím finálová epizoda The Sopranos, kterou si pustilo 11,9 milionů:-) Ale v té době sledovalo televizi mnohem více lidí. Těžko říct, jestli bude tento rekord někdy překonán:-)

#9 pajajs #10 petrr92 #10 petrr92 #11 V Ales
22.6.2015 | 20:44:14
pajajs

#8 Engeneer: V tý době nebyl tolik populární piratebay/kic­kass. ;)

22.6.2015 | 21:55:37
petrr92

#8 Engeneer:
#8 Engeneer: To už nemají šanci překonat vem si kolik milionů lidí to sleduje na netu po celém světě. Jako kdyby se dostali ke skutečnému číslu lidí, kterí tuto epizodu viděli, tak to může být plácnu 50 milionů lidí ( vemte si kolik je jen států evropy, ted to sleduje USA no to číslo musí být obrr)

22.6.2015 | 22:49:01
V Ales

#8 Engeneer: Nejsledovanější věc v TV vůbec hned po přistání na Měsíci je poslední epizoda(film) MAS*H cca 120 milionů divaků a to v době, kdy stahování z netu neexistovalo :) to asi nic nepřekoná

#18 Engeneer
22.6.2015 | 23:04:38
Red Viper

Hlavně to zapříčinilo to že první 4 díly utekly na net takže :D

#14 Stráťa
23.6.2015 | 0:20:26
Rumek88888

Tak se na seriál nedívej a počkej si na knížky. Vůbec si nemyslím, že by seriál ztrácel kvalitu, ba naopak. Jestli to nebude spíše stále větším očekáváním fanoušků. No a co se týče rozdílu mezi seriálem a knížkami, tak to je už dávno známá skutečnost, která se tady omílá pořád dokola. Seriál je seriál a knížky jsou knížky, ať si každý zvolí to co mu vyhovuje nebo ať doufá, že seriál skončí jinak než knížka…#3 Stráťa:

23.6.2015 | 6:24:31
Stráťa

#12 Red Viper: Podívej se na průběh sledovanosti jednotlivých epizod, první 4 díly na tom nejsou nejhůř takže jestli se to do sledovanosti nějak promítlo tak ten vliv nebyl nijak zásadní. Největší propad je u epizod který nijak neunikli – asi o ně neměli diváci takovej zájem zájem.

23.6.2015 | 7:12:43
Rafan

#3 Stráťa: Tohle se tu řešilo už několikrát a jak se zdá stále to některým lidem nedochází ani když si přešlápnou. Autor románu a autoři seriálu stáli před problémem že autor románu nestihne knihy psát tak rychle aby jel před seriálem. I kdyby Martin měl naprosto jasno jak bude celá knižní série vypadat (což ani on sám neví, má totiž jasno jen jak hlavní hrdinové skončí) a zdělil to autorům seriálu, vznikl by obrovský spoiler na knižní román a to nemá Martin rozhodně v úmyslu. Tak že tu je situace že aby se vyhovělo úzkoprsým divákům seriálu, by seriál nesměl vzniknout dokud Martin knihy nedopíše. To ale nevyhovovalo Matrinovi, protože seriál je velká reklama na jeho romány. Nebo se měl seriál zastavit tam kde zatím skončily knihy, což je zase nepřijatelné z ekonomických a produkčních důvodů pro HBO. Pokud jde o sledovanost měl by jste vědět že nic neroste do nekonečna. Seriál některé diváky ztratil, protože je mnoho lidí přelétavých a nic je na dlouho nezaujme. Dokonce jsem někde četl průzkum že 35 % lidí prakticky žádný nedokoukali do konce. Seriál ale také nové diváky získává a zatím jich v průměru získává víc než jich ztrácí.

#16 Rumek88888 #23 Stráťa
23.6.2015 | 7:35:38
Rumek88888

#15 Rafan: Více méně s Vámi souhlasím. Jen byste si mohl odpustit výraz „úzkoprsý divák seriálu“. Ne každý preferuje knížky, navíc to spíše hovoří o jisté omezenosti z Vaší strany.

#20 Rafan
23.6.2015 | 8:28:57
rockysiburger

Já jsem rád že se seriál tak odpoutal od knih. Osobně je celkem nuda sledovat něco kde víš co se stane ne? To bych se na to nemusel vůbec dívat přece. Pokud se člověk dívá na GoT hlavně s pohledu srovnání s knižní předlohou je ementál. Plakat nad tím že se scéna nepodařila, nebo že měla mít tahle postavu takovou scénu… Nevím. Souhlasím že 5. série byla oproti předchozím slabší. Ale osmá epizoda byla nejlepší ze všech epizod v GoT !!

#19 Bruncla
23.6.2015 | 8:36:21
Engeneer

#11 V Ales: Samozřejmě jsem udával rekordy HBO. Jak říkám nemůžeš srovnávat placený kanál kabelovky s obyčejnou televizní stanicí na které byl MASH (CBS)

23.6.2015 | 8:50:16
Bruncla

#17 rockysiburger: no mě nevadí že se odpoutal ale jakým stylem se odpoutal vem si třeba sansu v knihách začíná pomalu utvářet svůj osud v seriálu na konci čtvrté serie to vypadalo že se taky vzchopí a začne i něco dělat a pak ji hned na začátku odvezou k boltonům a kromě jedné výhružky služce je zase obětí a je tam ztracen docela velký potenciál pro vývoj postavy. jinak když zmiňuješ hardhome přišlo ještě někomu vtipné jak se jon vrací s divokýma a i když jeli na lodích tak přijdou ke zdi ze severu k černému hradu? na to že jim na začátku každého dílu jede mapa tak by se na ni tvůrci mohli taky občas podívat.

#21 rockysiburger
23.6.2015 | 9:08:48
Rafan

#16 Rumek88888: Možná jsem to přehnal, ale už mě opravdu vytáčí že tohle někdo stále řeší. Tvůrci seriálu musí vycházet z toho že s ním skončí dřív než Martin s románem (jestli ho vůbec dopíše). Museli si vystačit s tím co jim Martin řekl a v čem má jasno a z toho si museli vystavět v hlavě celý děj seriálu aby z pohledu seriálu měl jakžtakž logiku a byl vystavěn tak aby gradoval. Samozřejmě že nemají hotové dialogy ani úplně jasno jak budou přesně vypadat lokace včetně komparzu atd. Možná to tak nevyznělo ale bráním tu spíše autory seriálové verze, protože si dokáži představit s jakými obtížemi se díky tomu že Martin nestíhá potýkají ač jinak před jeho dílem smekám.

#22 Rumek88888 #23 Stráťa
23.6.2015 | 9:36:05
rockysiburger

#19 Bruncla: Nevím, i Sansy mi příjde že je to jen středověká žena. Muži jí berou jenom jako majetek. A i když je její jméno Stark tak jde jen o jméno nicméně je to jen žena. Její linkou jsem dost zklamaný, ale měla víc silných scén. Třeba ona a Ramsey a promluva o bastardech. Pro mě osobně je větší zklamání DORNE :-/ !!! Co se týče příchodu na Castle Black. Tak o tom se tady diskutovalo dlouho. Samozřejmě to bylo trošku mimo mísu, ale zase vzhledem k rozpočtu, nebo ukázání jak velkou tlupu Jon dovedl. A pohled mezi ním a Thornem. Dalo by se o tom dlouho diskutovat :-D všechno asi nemůže být dokonalé.

23.6.2015 | 9:42:29
Rumek88888

Přesně tak, souhlas. Mě osobně by například vůbec nevadilo, kdyby byl seriál zakončen úplně jinak, i včetně případných úmrtí hlavních postav. Tím pádem byl nebyli ochuzeni ani čtenáři, Martin by mohl zvolil trochu nebo i výrazně jiný konec. Neustále řešit a srovnávat seriál a knížky je v této chvíli již naprostá utopie. Seriál si teď půjde vlastní cestou. #20 Rafan:

23.6.2015 | 10:37:15
Stráťa

#15 Rafan: Možná jsem to napsal špatně, mě nevadí ani tak to že se seriál odlišuje od knih ale to jak se to dělá necitlivě a bez přemýšlení. Takový scény jako zabíjení neposkvrněných jako by to byly bezbranný koťata, setkání Jaimeho, Brona a hadů v zahradách, vylodění a pochod k černému hradu na severní straně zdi nebo „útok“ na zimohrad s hrstkou vojáků ten seriál prostě kazí. Autoři seriálu změny proti knihám prostě nezvládají – knihy jsou v podstatě logický a všechno do sebe zapadá ale v seriálu to podle mě tak není.

#20 Rafan: Srovnávání s knihou je nevyhnutelný a pokud někdo začne natáčet seriál/film na motivy knihy tak s tím prostě musí počítat. Navíc v době kdy začali nátačet seriál jim muselo být jasný že to Martin nedopíše včas, to není žádná novinka…

#24 Rafan #25 Rumek88888 #26 Rafan #34 Eddard1
23.6.2015 | 11:52:15
Rafan

#23 Stráťa: Jak chcete srovnávat s knihou která není dopsaná?

23.6.2015 | 12:38:55
Rumek88888

#23 Stráťa: Jistě můžeš tady jmenovat různé scény, které Ti přijdou jako nelogické. Ty scény, které zmiňuješ se dají na krásno otočit. Mě by zase štvalo kdy neposkvrnění byli nepřekonatelní bojovníci – takhle mi to přijde mnohem lepší. Scéna ze Stannisem mi také vůbec nevadila, myslím, že smyslem bylo ukázat, do jak zoufalé situace se dostal (nechal upálit svou jedinou dceru, manželka se mu oběsila, Mel zdrhla na hrad, půlka armády dezertovala) a že to byl z jeho strany naprosto zoufalý, předem prohraný boj (z jeho tváře to bylo i vidět, že je s tím smířeno) a takhle bych mohl pokračovat. Prostě co se Tobě jako čtenáři nelíbí, mě jakožto divákovi seriálu vůbec nevadí, naopak. Proto tady pořád píšu, že srovnávat do detailu knížku a seriál je hovadina.

#28 Lancelone
23.6.2015 | 12:41:44
Rafan

#23 Stráťa: Někdo to tu už psal a tak připomenu u Neposkvrněných se Martin evidentně nechal inspirovat Řeckou falangou. To byly vojáci do bitvy kde bojovali v sevřeném útvaru a jejich pohrdání nebezpečím jim zapovídal ústup. Nejsou to vojáci pro boj muž proti muži jako gladiátor. Je to diametrálně jiný výcvik k jiným úkolům.

#28 Lancelone
23.6.2015 | 12:45:07
Rafan

Chtěl bych lidem co se neustále snaží porovnávat seriál s knihou, že až doposud se seriály točily podle románů co už byly dopsány a tak je u nich debata o srovnávání s knižní předlohou legitimní. Hra o trůny je první seriál který se točí podle románu který bude možná dokončen až za 5–6 let a tedy pravděpodobně 3–4 po skončení seriálu. Jak uvedl Stráťa, scénáristé věděli že předběhnou román. No to sice ano, ale zase si řekněme že Vichry zimy už měly být dopsány a tak by to měly scénáristé v 5 sérii jednodušší a tím že by Martin už pracoval na Sen o jaru by se kontury o závěru Martinovy stávaly čím dál více ostřejší a napsaní 6 – poté 7 série v seriálu by bylo pro autory seriálové verze mnohem jednodušší a blíže k předloze knižní. Tak že ne za vše mohou autoři seriálu.

#30 petrr92
23.6.2015 | 13:34:12
Lancelone

#25 Rumek88888:
#26 Rafan: možná taky, ale je to jen moje teorie, synové harpyje nejsou jen bývalí páni. už jsem to v některé debatě psal. podle mě jsou mezi harpyjema, jak bývalí otroci ( třeba zrovna ti gladiátoři, jak píše Rafan, kdo jiný by se Neposkvrněným tak dobře postavil i v tom uzavřeném prostoru) tak bývalí páni. Když se objevili Synové Harpyje v Bojových jámách měl jsem pocit, že mají jak vznešené oblečení, tak obyčejné. A dokud neuvidím snoubence Daenerys po smrti, věřím, že je jeden z nich. Naposledy byl vidět zraněný na zemi, jak se kouká za Daenerys. Má skvělý alibi.

#29 rejbek
23.6.2015 | 14:38:08
rejbek

#28 Lancelone: Tak aj ja si myslím že Hizdahr to prežije a on bude hlavná harpyja toto bolo len na oko dobre zahrané!!!

23.6.2015 | 15:50:59
petrr92

#27 Rafan: No jako mne by teda zajímalo, jak chce tu ságu uzavřít ve dvou knihách, to by musel několik psotav sloučit dohromady neb zákeřně povraždit a nesměli by se objevovat noví vypravěči. Jako negické věci člověka štvali to ano, ale spíš mi nezl na nervy ten konec s Daenerys drak má svoje doupě uprostřed louky vystaven všemu no nevým jestli jim došli prachy a neměli na jeskyni a ani na to, aby drogon stál po boku daenerys v momentě, kdy přijížděl khalasar. Takhle to je pro ně bývalá vládkyně, kterou mají odvléci do vanes dothrak nic víc. S drakem po boku jako jeho jezdkyně by měla nějaký smysl kor, když to je khalasar, který vznikl z toho co měl její manžel v všichni slyšeli proroctví stařen, že má přivést na svět jezdce jež si osedlá svět

#31 Rafan
23.6.2015 | 16:59:31
Rafan

#30 petrr92: Ano také bych řekl že jeskyně by byla logičtější jako úkryt. Zvláště když je drak zraněn, mimochodem ten záběr jak si líže ránu je skvělý a uvěřitelný. Spíš by byl v jeskyni problém natočit tu úsměvnou scénu kdy se Dany snaží znovu vylézt na Drogona aby jí odnesl spět. Tato scéna se dle mého povedla dokonale včetně toho že Drogon hodil salám na to co Dany chce a dal si šlofíka. Pokud jde o to jak to Martin zakončí, no u Martina člověk nikdy neví.

#32 Monkeyskunk
23.6.2015 | 17:28:36
Monkeyskunk

#31 Rafan: Jaký problém, šak to by nemuselo být hluboko v jeskyni. Stačil by nějaký velký skalní oblouk, případně něco v tom smyslu. Takhle na tom rovném prostranství to bylo fakt směšné.

#33 Rafan
23.6.2015 | 17:37:18
Rafan

#32 Monkeyskunk: No objektivně řečeno. Na základě jaké se domněnky vám připadá že měl být v jeskyni? Když není je to směšné? Na základě pohádek? že přece každý správný drak musí být v jeskyní? Docela hodně dravců volí místa odkud mají dobrý přehled na své teritoriu. Jeskyně se k takovému chování nehodí. Když se zamyslíte tak tu řešíme chování tvora co pravděpodobně neexistoval :-).

#36 LadyJ #41 Monkeyskunk
23.6.2015 | 18:55:25
Eddard1

#23 Stráťa: Neposkvrnění: Já už jsem to tady vysvětloval. Scénaristi mají omezení časový prostor.Jednolivým soubojím Nepos. versus Harpyje Není možné aby ty souboje trvali třeba 15 sekund. 20 soubojů to je 5 minut. O to mín děje mají jiné linky. To musí trvat třeba 3–5 sekund. Více sekund na souboj si třeba zaslouží Ohař- Briene

23.6.2015 | 19:39:45
Ser Duncan the Tall

Zapamätajte si jedno, kopijník zo štítom bude vždy ťahať za kratší koniec, ak pôjde na súboj jeden na jedného a jeho protivník bude mať štít a meč, z histórie najúspešnejší boli Grécky hopliti, Macedónska falanga, Rímske légie a mongolský a partský jazdci, tí prvý traja bojovali vo formácii Mongoli(partovia) okolo vás jazdili tak 50 metrov od vás a zasypávali vás šípmi

23.6.2015 | 20:11:51
LadyJ

#33 Rafan: Tak to bylo napsané v knize. Ohledně otevřeného prostoru souhlasím s tím, že mnoho zvířat ho úmyslně volí, třeba při žrádle, aby měla přehled, ale které zvíře si v naprosto otevřeném prostoru schrupne? Můžeme namítat, že drak nemá přirozeného nepřítele, a tak je v otevřeném prostoru celkem v pohodě. Ale musíme vzít v potaz, že je to ještě mládě a navíc i zraněné, tam bych očekávala, že bude vyhledávat nějaký úkryt. Ano, uvědomuji si, že se jedná o smyšleného tvora :D

K otázce jak natočit tu úsměvnou scénu, jak Dani nasedá v jeskyni. Stačil by nějaký výstupek před jeskyní. Drak by se tam nažral, schodil Dani a zalezl si do sluje na šlofíčka. Z mého pohledu mnohem logičtější než ta scéna na louce a troufám si tvrdit, že by nebyla ani technicky složitější nebo dražší.

#37 Rafan
24.6.2015 | 0:00:23
Rafan

#36 LadyJ: To ne prostě to zjednodušily a nebo to bylo kvůli té poletující kameře nad Drogonem. Tam by ten převis možná vadil. souhlasím že finančně by to o moc dražší nebylo. Tak že se asi nikdy nedozvíme důvod. Napadá mě jedna věc. Drogonovi se evidentně hůře jde do vzduchu z roviny o proti elegantnímu skoku a následnému skluzu z pyramidy. Čekal bych že si bude vybírat místo jako je nějaký vyvýšený bod, jako je skála nebo vrchol hory atd. Pokud si vzpomenete tak Dany stála u kolmé stěny dolů a tedy ideální místo pro něj. Vysoko aby si zajistil klid k žrádlu a dobře se mu vzlétalo i přistávalo, přece jen to není poštolka aby se mu dobře přistávalo někde u převisu. Jestli můžete přehrajte si tu pasáž jako já ještě jednou a budete muset uznat že si Drogon vybral vlastně dobře. Drogon neměl výchovu rodičů aby věděl jak se má chovat, nepoznal až dosud nic co by mu vzdorovalo. Dokonce i ten střet se syny Harpie byl od něj takticky špatně. Kdyby útočil z letu nadělal by větší paseku a nebyl by tak snadným terčem pro kopí. Bojovat ho musí naučit ten co ho bude sedlat. Dosud dělá vše jen instinktivně a bez zkušeností od rodičů(samozřejmě že myslím draky).

24.6.2015 | 2:25:13
AnnaLaF

Žasnu nad tím, že i po páté sérii (tedy 4 roky po začátku seriálu) máte pořád o čem psát. Vymýšlení pořád nových témat o GoT musí být úkol, protože zas tolik jich není. :D Ale vám se to daří skvěle. Jen tak dál, je to super! (y) :)

24.6.2015 | 10:24:36
sFík

Z toho grafu jde vyčíst to, jak se jim ta jejich invence nevyplácí (podle mého), že ty jejich nesmysly v Dorne lidi moc nebavily, proto série postupně ztrácela dech, tahali to nahoru až epizody Tvrdodomov a How to train a dragon a pak samozřejmě finále. Doufám že si scénáristi čtou zpětnou vazbu od diváků, a že si uvědomí, že to co udělali v Dorne byl jeden velký fail.. 1.umělé dosazení Jaimeho, 2. výměna Arianne za Ellarii (která postrádá logický motiv), 3. příšerní píseční hadi 4. zbytečný Areo a Doran, 5. příšerný scénář 6. Doranův nulový plán a lá „jsem pacifista“

#40 LadyJ
24.6.2015 | 11:22:43
LadyJ

#39 sFík: S tím s tebou souhlasím, Dorne bylo obrovské zklamání. Přitom kdyby tam dali Arianne, únos a zmrzačení Myrcelly, tak taková scéna by byla divácky velmi zajímavá. O písečných hadech se nemá ani smysl rozepisovat, to byl úplný výsměch. Z Dorana mohla být skvělá postava, takový druhý Tywin, ale to co s ním udělali byla jen nuda a šeď.

#45 Lancelone
24.6.2015 | 14:14:19
Monkeyskunk

#33 Rafan: Prostě bych řekl, že je to zvířecí pud. Jasný, že drak asi neexistoval, ale svým způsobem by měl mít určité životní návyky/pudy, typické pro jeho odvětví. A pokud je zvíře raněné, tak z 99% snaží zalézt někam do nory, pod šutr prostě někde kde bude mít klid jen on sám a nikdo ho neuvidí. Sráz bude asi lepší pro odlet, ale přežití je důležitější. Navíc si mohl najít něco jak s převisem, tak s úkrytem, vždyť je drak a vidí to z výšky :-D Tohle mi přišlo spíš jak kdyby si ulovil koně, kecnul si a chtěl si ho sníst a letět dál, ale jako doupě to bylo zvolený totálně mimo. Navíc Dany nevypadala, že by měla problém dostat se rychle dolů, takže to asi zas tak chráněný výčnělek nebyl.

#42 Rafan #45 Lancelone
24.6.2015 | 14:56:35
Rafan

#41 Monkeyskunk: No jo ale on před tím nikdy vlastně zraněn nebyl tak neměl potřebu někam zalézt. Netvrdím že tam kdy byl s Dany že to nešlo opustit po zemi. Jde o to že většina fauny včetně lidí se drží v nížině a nikoli po kopcích. Tak že tam měl pěkný rozhled a relativní klid. Zvíře které nemá přirozeného nepřítele nemá pud sebezáchovy. Drak je na vrcholu potravního řetězce a tedy vše se drží od něj spíše co nejdál. I když po těch mnoha letech co draci v tomto prostoru nebyly mají to s lovem snadnější (zvířata nejsou tak ostražitá protože se na ně zapomnělo) .

24.6.2015 | 15:47:12
elbi.the.king

Když seriál předběhne knižní předlohu, tak stačí natočit víc dílů přece ne? Přeci jen deset dílů na sérii je dost málo, takže doteď za x let bylo jen 50 dílů… Dle mého názoru jde opravdu každá serie horší a horší, ale stejně budu další rád dál sledovat :) A peněz asi moc není, viz třeba ´´bojová´´ scéna u Zimohradu.

#44 Engeneer
25.6.2015 | 19:04:04
Engeneer

#43 elbi.the.king: Už to tady bylo stokrát, šestá série se začíná natáčet už v červenci a přesto budou mít co dělat, aby to do jara s postprodukcí zkompletovali…víc dílů u tak náročného seriálu za rok nestihnou natočit…

25.6.2015 | 20:11:08
Lancelone

#41 Monkeyskunk: dračí životní návyky? a podle čeho to bereme? že Bajaja hledal draka v jeskyni?

#40 LadyJ: třeba tam zmrzačení Myrcelly být mělo, ale po zkušenostech se " znásilněním " Sansy to vzdali :)

#46 Engeneer #47 Monkeyskunk
25.6.2015 | 21:48:49
Engeneer

#45 Lancelone: Ty scény byly natočeny dávno předtím, než měla 5. série premiéru…

26.6.2015 | 7:14:00
Monkeyskunk

#45 Lancelone: To je fůl :-D Dedukuju z jeho (opravdu si zrovna nemůžu vybavit to slovíčko). Prostě z toho, že z biologického hlediska by patřil někam mezi třídu plazů a ptáků (obdobně jako dinosauři) a s těmito třídami by měl mít společné určité vlastnosti. Pud sebezáchovy je navíc společný všem živočichům, nejen nižším predátorům a spol. jak tady někdo psal. Raněný jedinec ti prostě úklid vyhledává,pokud na to má sílu, to nemá s přirozeným nepřítelem nic moc společného :) Samozřejmě draka jsem neviděl, tak nevím jestli to tak doopravdy je, ale pro tohle jsou aspoň nějaký, celkem pravděpodobný, argumenty a není úplný cucání z prstu.

#48 Lancelone
27.6.2015 | 13:32:58
Lancelone

#47 Monkeyskunk: slo vo argumenty zní zajímavě, ale drak je tvor, který nikdy nežil ( s největší pravděpodobností, můžu se mýlit ). když vezmu v úvahu, jak mohl vzniknout, pokud neexistoval,tedy že někdo vyprávěl někomu, třeba svým dětem, nějaký příběh, pohádku, draka vysvětlí po svém. a časem se to nějakým způsobem sjednotí. To znamená, že drak je takový a makový a běda aoutorovi, který ho vyobrazí mimi zajeté koleje. Například v nějaké fantasy bude drak tvor, který nesnáší zlato, žije u jezera, tak ten autor je očividně špatný, protože ani neumí správně ztvárnit draka ve své knize. O tom jaký drak bude, rozhoduje jen autorova fantazie. A já bych spíš řekl, že zraněný tvor se stáhne na místo, kde se cítí bezpečně, což v tomhle případě je místo, kde se flákal do té doby a nic ho neohrožovalo. Navíc mi až tak zraněný nepřipadal.

27.6.2015 | 16:43:37
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama