Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Která dějová linka z epizody The Queen's Justice byla nejlepší?

Která dějová linka z epizody The Queen's Justice byla nejlepší?

Který příběh byl tentokrát nejlepší? Která dějová linka se vám ve třetím díle líbila nejvíce? Dejte nám vědět v naší anketě.

33 0
1.8.2017

Vyberte nejlepší dějovou linku z epizody The Queen's Justice

51%
22%
12%
6%
4%
4%
1%
958 hlasů

Zdroj: HBO

Diskuze /173

Timik

určite dany a jon, dve hlavné postavy sa stretli a mali skvelé dialógy medzi sebou. tak dúfam že už bude pre niektorých zaujímavá danyina linka :D

#2 Bakys
1.8.2017 | 10:04:46
Bakys

#1 Timik: No nevím. Já Dany měl předtím rád.. ale to co předvedla včera… už jí rád nemám za to její chování.

#4 Arrow123 #5 Timik
1.8.2017 | 10:06:31
téčko171

Vzpomínám si, jak se spousta lidí děsila té první konfrontace Daenerys s Jonem a hlavně toho, jak zase budou recitovat ty její tituly (a že jich pár vynechali). Naštěstí to ale zachránil Davos, když začal recitovat Jonovy tituly:

  • „This is Jon Snow.“

  • „He's King in the North.“

#45 mr_bungle
webmaster
1.8.2017 | 10:10:50
Arrow123

#2 Bakys: Mne už Dany s tým jej neustálym vrieskaním, že je kráľovná začína pripomínať Joffreyho.

#78 Eddard1 #80 Bakys
1.8.2017 | 10:11:16
Timik

#2 Bakys: ako sa podľa teba včera zle zachovala? podľa mňa sa zachovalo rozumne a rozvážne. a to som pritom veľký fanúšik jona :D podľa mňa mu to tyrion skvelo vysvetlil na útese. ale tak je pravda že sa dany správa trochu povýšenecky ale to sa tak správali všetci targaryeni

#79 Bakys
1.8.2017 | 10:11:21
Locker.

Jednoznačně Malíčkův proslov.

#7 Timik #17 Tomoso18 #19 Pohy #23 fgh
1.8.2017 | 10:11:54
Timik

#6 Locker.: kto by to bol čakal :D

1.8.2017 | 10:13:33
dfx

Samova linka este moze byt zaujimava. Ked mu dal prepisovat tie stare hnijuce spisy, tak tam moze najst nieco zaujimave pre Jona :-)

#47 mr_bungle
1.8.2017 | 10:22:17
TheDarkHorse

Olenna tam byla sice krátce, ale ten konec s ní byl nejlepší :D

1.8.2017 | 10:26:37
Orannis

Nejlepší byla Olenna!

1.8.2017 | 10:28:48
Nicole

Proč je tam Theonova linka? To jako jenom za to, jak ho vytáhli z vody? To už bych tam radši místo něj dala Olennu. Konec s ní byl bezkonkurenčně nejlepší.

1.8.2017 | 10:39:50
WILLIAM_MOINSPIELD

Nejle-psi určitě Theonova linka, u jeho scény jsem se bavil asi nejvíc.

1.8.2017 | 10:41:09
Vetrovka

Rozhodně Sansina!!! Shledání s Branem bylo úžasný… Ještě byla dobrá Cersei s SS a Jaime s Olennou… Ale jsem tu jediný člověk, co je naprosto znechucený vším děním okolo Deny… Nikdy jsem jí neměla ráda (neměla ráda je slabé slovo), ale to co předvádí teď? Prosím vysvětlí mi nějaký její fanoušek, co na ní všichni pořád vidí…

#20 Tomoso18
1.8.2017 | 10:49:01
Argetlam Královrah

Daenerys i Jon se chovali strašně nepřirozeně. Dany byla o špetku arogantnější než obvykle, ale to je pochopitelné – ona si „uchvatitele“ (samozvané krále) 7 království představovala jako čiré zlo – v knize Starkovi, Arrynovi, Tullymu a Lannisterovi říkala „uchvatitelovi psi“. Zatím každý, s kým se Daenerys střetla, byl jasný záporák (otrokář, čarodějnice, co jí obětovala děcko, podvodníci, vrahové atd.). Když před ní předstoupil Jon Snow, o kterém ví, že si ho Sever sám zvolil a následuje, tak ji prostě dochází, že jestli opravdu chce za každou cenu vládnout 7 království, tak nebude bojovat jen proti zloduchům, ale i proti lidem, kteří ji pouze nechtějí jako královnu a chtějí někoho jiného a v jejich očích to bude ona, kdo se stane tím záporákem, proti kterému „hodní“ lordové a král Severu bojují. Ta arogance je podle mě taková obranná reakce.

Jonovo chování jde vysvětlit jen tím, že byl stále zaskočen draky, což mě překvapuje, když už viděl WW a NK a vstal z mrtvých, tak by ho něco nemělo jen tak překvapit. Ten výstup „And why would I do that. I mean no offense…“ – myslím, že ho vyprovokovala, protože namísto toho, aby řešili věci, které jsou podle něj důležité (NK, WW), tak Daenerys nechala vyjmenovat své tituly, do té diskuze zapojila i Tyriona jasně na své straně (když musel říct, co znamená neomezená loajalita) a asi ho hodně rozčílilo, jak Dany ze sebe dělá chudinku a spasitelku v jednom (to vyjmenovávání svých úspěchů bylo opravdu trapné).

#38 Rafan
1.8.2017 | 10:53:40
Kirtapeak

Varys a Melisandra a samozřejmě Oleanna a Jaime ;)

1.8.2017 | 10:54:20
elissisi

Jaime s Olennou… ten jejich rozhovor byl na 3. díle to nejlepší.

Měl by si její postřehy vzít k srdci, protože stále nedokážu pochopit, proč mu nevadí, že Cersei udělala to, kvůli čemu kdysi sám zabil krále. Jako jasně, srdci neporučíš, ale aby její činy před Olennou ještě obhajoval jako „něco, co se musí udělat“, mi přišlo na hlavu…

1.8.2017 | 10:56:15
Tomoso18

#6 Locker.: Locker, teraz vážne… Kedy sa dozvieme, že Malíček je NK šampión? A kedy prídu tie pavúky, čo ho zlikvidujú? :D A ešte mi pripomeň, koho mal Euron priniesť ako darček Cersei? :D

Už si priznáš, že celé dni len píšeš sprostosti?

#18 fgh #22 Argetlam Královrah
1.8.2017 | 11:01:19
fgh

#17 Tomoso18: V pristi epizode se dozvis neco noveho o Night Kingovi, a pavouky uvidis hned par epizod pote ;)

1.8.2017 | 11:06:30
Pohy

#6 Locker.: pravda :D Malíček je pre Sansu teraz aj priateľ aj nepriateľ :D

1.8.2017 | 11:06:55
Tomoso18

#13 Vetrovka: Ja ju neznášam tiež… Je to obyčajná KUR… To vieš, keď jej celé detstvo masírovali ego, že je kráľovskej krvi a bla bla bla… Ale teraz vidí, čo je to pravý svet… Spojenci sú mimo hry, Grey Worm (dúfam) sa čoskoro bude hojdať obesený niekde na stromku… Ešte dúfam, že jej aspoň jedného draka zlikviduje Cersei a jej kuše, o jedného má prísť pri boji s NK a ten posledný by ju mohol zožrať… Normálne sa teším na to, kedy jej oznámia ďalšie zlé správy, aby som mohl vidieť, ako jej zamrzne ten arogantný výraz…

Ale teraz k tvojej otázke… Odpoveď musíš hľadať v súčasnej spoločnosti… Ľuďom je jedno, či je to arogantná krava s nulovými úspechmi. To, že celý svoj život mala šťastie a nikdy nezískala nič vlastným pričinením, to ich netrápi. Ľudia sú však očarení tým, že sľubuje slobodu a iné blbosti… Aj keby zabíjala malé deti, tak diváci jej to odpustia, pretože chce poraziť zlú Cersei… Veď sa aj pozri, kto sú morálnymi vzormi súčasnej spoločnosti… Zväčša militantné a autoritatívne režimy, ktoré sa snažia svoj vplyv rozširovať zabalený do rečí o slobode a rovnosti… Tak sa nediv, že potom takí ľudia v seriáli zbožňujú podobné postavičky…

#52 mr_bungle #113 Charity
1.8.2017 | 11:09:00
gaff

Vypadá to nadějně. Jon a Danny se zamilují, spojí, zasnoubí atd. Na konci 7. série ale naštěstí přijde další rudá svatba. Doufám, že z ruky Cersei nebo Eurona a doufám také, že při ní nějakým nedopatřením zaklepe bačkůrkama i megazabiják Arya. Pak zas budu spokojen a začnu se těšit na osmou sérii. Jinak stále celkem zábava

1.8.2017 | 11:09:21
Argetlam Královrah

#17 Tomoso18: Předpokládám, že hned v dalším díle, protože podle traileru Brienne někomu setne hlavu a ten někdo je podle mě náš drahý lord Baelish :D

#24 fgh #25 Arrow123
1.8.2017 | 11:09:33
fgh

#6 Locker.: Jestli se ti vazne libil jeho proslov, tak z jeho rozhovoru s Branem budes v pristi epizode nadseny!

1.8.2017 | 11:09:37
fgh

#22 Argetlam Královrah: Nesetne mu hlavu, jen mu bude vyhrozovat, coz je logicke, ted kdyz se tam dostali dalsi 2 Starkove…

#26 Argetlam Královrah
1.8.2017 | 11:12:21
Arrow123

#22 Argetlam Královrah: To bude určite len tréning s Podrickom.

1.8.2017 | 11:13:11
Argetlam Královrah

#24 fgh: Někomu stíná hlavu. A jako vyhrožování to fakt nevypadá.

#31 fgh
1.8.2017 | 11:23:19
Arrow123

Inač teraz keď je Bran na Zimohrade tak môže vidieť ako Malíček zradil Neda a povedať to sestrám. To bude posledný klinec do rakvy pre Malíčka :)

#28 widy.33 #33 fgh
1.8.2017 | 11:23:43
widy.33

#27 Arrow123: Len nech už je po ňom to bude pekný pohlad :D

#29 Arrow123
widy.33
1.8.2017 | 11:27:50
Arrow123

#28 widy.33: Presne tak :D

1.8.2017 | 11:32:19
Kolousek001

Kdo hlasoval pro Theona? :D

1.8.2017 | 11:32:24
fgh

#26 Argetlam Královrah: Ale ja mluvim o rozhovoru mezi Brienne a Littlefignerem, ne o nejakych trailerech. Ja jsem na tvoji nepravdivou teorii jen reagoval tak, ze neni pravdiva, a ze jedina interakce mezi nimi je ta, ze mu Brienne bude vyhrozovat.

1.8.2017 | 11:35:18
anca1103

Velice těžké vybrat. Zvolila jsem Sansinu linku, shledání Brana a Sansy bylo pro mě víc emocionální než jsem čekala. Dokonce slzy mi vytryskly, a to se mi jen tak nestává. :) Vždyť oni se naposledy viděli na začátku první série, než se vyjelo na onen proklatý jih.

#34 widy.33
1.8.2017 | 11:36:04
fgh

#27 Arrow123: Ano, v rozhovoru mezi Branem a Littlefingerem, kdy se ho bude ziskavat na svoji stranu, bude Bran zminovat neco, co Littlefinger rekl v minulosti, coz Littlefingera zaskoci.

1.8.2017 | 11:37:04
widy.33

#32 anca1103: všetci sa naposledy videli na začiatku :D

#71 anca1103
widy.33
1.8.2017 | 11:41:22
Majko132002

Brienne by Malíčka nemala zabiť. Sansa by ho mala v 6 časti odsúdiť na smrť (myslím že jej Bran povie že zradil Neda…) a Arya by ho mala zabiť

1.8.2017 | 11:44:46
hmm

prijde mi dost divny ze jona zazene do kouta 30ti kilova pubertacka =)

#37 Majko132002
1.8.2017 | 11:44:50
Majko132002

#36 hmm: Tak chcel by som vidieť teba keby na teba môže niekto poslať 3 drakov a celú armádu Dothrakov ako budeš stále oponovať a urážať niekoho, už v tedy jej to išlo na nervy bolo to dosť vidieť

1.8.2017 | 11:47:31
Rafan

#14 Argetlam Královrah: A proč to vyjmenovávání úspěchů opakoval Tyrion na útesu znova? To přece nemusel!! Nebo musel? Mám dojem že ač mají oba hodně společného tak si zatím prakticky nerozumí. Každý je z jiného světa, jeden prožil dosavadní život na severu a druhý většinu života na jihu. Jí všichni celý život říkali že je princezna (což mimochodem byla). Ten titul jí měl zajišťovat úctu a vážnost(což se nedělo) a ona si tu úctu a vážnost musela sama vybudovat. Po smrti bratra si začala nárokovat železný trůn už z principu že její muž to slíbil , že Targaryenům trůn vrátí. Trpí jako každý příslušník královské rodiny arogancí, povýšenectvím a však nikoli necitelností. Přivedla k životu 3 draky o kterých se 1 000 let říkalo že vymřeli a nějaké zkazky o Bílých chodcích šli mimo ní (jestli vůbec o nich něco slyšela). Jemu nikdo neřekl jinak než bastard a úctu a vážnost si musel musel také vybudovat sám. Vyděl a bojoval s něčím co všichni tvrdili že 2 000 let nikdo nespatřil a bylo to překlopeno do pohádek k strašení dětí. Starosti kdo bude dřepět na Železném trůnu šli jako příslušníku noční hlídky mimo něj. Jon obdivoval Neda a ctil jeho památku a tedy i loajalitu k Železném trůnu. Proč tedy najednou kontinuitu po Nedovi nechce dodržet? Protože přestal věřit na uspořádání které tu bylo více jak 1 000 roků? Nebo proto že na něj má usednout Targaryen? Pokud to druhé, tak bude hodně zajímavé až zjistí, že je členem toho zavrhovaného rodu o kterém se říká že když se narodí Targaryen , tak si bohové hodí mincí zda bude šílený a nebo výjimečný. Takže ani jeden z nich netuší, že nejsou tím co si o sobě myslí. Velký obrat v ději nastane až to zjistí.

#46 Karloman #56 Ann Taylor #58 Argetlam Královrah
1.8.2017 | 12:00:34
Stardos

Linka Jona a Dany. Jejich setkání je něco jako crossover seriálů :D A dále samozřejmě Jaimeho a Sansina linka. A taky se mi líbil rozhovor Varyse a Melisandry :D Divné, že tohle tu není a Theon je :D

#40 fgh #42 Rafan #43 whatthafak
1.8.2017 | 12:01:36
fgh

#39 Stardos: Chci se jen omluvit. Zhruba pred tydnem jsem nekde tu v diskuzi psal prave o tomhle rozhovoru mezi Varysem a Melisandrou, ale zamenil jsem jeji jmeno s Missandei, protoze jsem v tu dobu psal i o ni… Doufam, ze uz se tak nikdy nestane.

1.8.2017 | 12:09:56
shootx

Ted zacina Theonova opravdova linka comebacku…Sansa jako obvykle v cele sve lince neco podělá a bude naivni – nejhorsi linka hned po Denerys…

1.8.2017 | 12:13:05
Rafan

#39 Stardos: Máte pravdu a věta že oba zemřou v Západozemí evidentně s Varysem zahýbala a mám dojem že to vzal jako vizi Melisandry.

1.8.2017 | 12:27:52
whatthafak

#39 Stardos: Souhlas, rozhovor Melisandry a Varyse byl zajimavej, ale clovek se z toho dozvedel prd, zas byli oba tajmeni, jak hrad v Karpatech. Docela by me zajimalo, co myslela tim, ze oba musi zemrit ve westeros, kdyz ted zila 400 let. Nejaka dulezita role v nadchazejici valce s WW pro oba? A proc se jeste jednou musi Melisandra vratit? Aby se obetovala nebo nekoho vzkrisila, privedla armadu R'hllora proti NK/Great Other? A co vlastne myslela tim, ze ani jeden z nich uz neni obycejny smrtelnik? Asi tim nemyslela, ze Varys uz nema kulky :D A jelikoz tuhle scenu zaradili to nabyteho scenare, bude mit asi nejaky vyznam. Tolik otazek a tak malo odpovedi ! :D

#44 Rafan
1.8.2017 | 12:31:09
Rafan

#43 whatthafak: No já to spíš beru tak, že oba přímo a nebo zprostředkovaně mají, nebo měli vliv na vývoj ve světě a nejsou tedy obyčejní smrtelníci, co nemohou ovlivnit vůbec nic a jsou jen strženi vírem událostí.

#51 whatthafak
1.8.2017 | 12:37:21
mr_bungle

#3 téčko171: To bylo fakt dobrý :D

1.8.2017 | 12:41:28
Karloman

#38 Rafan: Dobře si to napsal, ale u Jona převládly geny Starků. Navíc, on se cítí být více Starkem než Targaryenem.

#50 Rafan
1.8.2017 | 12:43:05
mr_bungle

#8 dfx: Taky čekám, že tam objeví něco zajímavého. Byla dobrá i Jorrahova hláška, že mu šedý lupus vyléčilo zdejší klima a odpočinek. :D

1.8.2017 | 12:43:51
widy.33

v tej upútavke kde vidno tu dýku podla mňa to bude Branova vízia ako ju dal Malíček tomu vrahovi čo ho mal zabiť v prvej serií

#49 fgh #53 whatthafak
widy.33
1.8.2017 | 12:44:15
fgh

#48 widy.33: Ne, tu dyku drzi v ruce Arya.

#57 mr_bungle
1.8.2017 | 12:50:46
Rafan

#46 Karloman: Ono to ani jinak být nemůže. Starkové ho vychovali a že je Targaryenen netuší a tak se nemůže ani s příslušenstvím k tomuto rodu ztotožnit. Jaké geny převládli u Jona je na diskusi. Jeho matka byla nezkrotná až divoká a otec zase měl rád obyčejné lidi a patřil k tomu nejlepšímu co geny Targaryenů vyprodukovaly. Možná se v něm snoubí to nejlepší z genů obou rodů, což ovšem neznamená že je bezchybný.

1.8.2017 | 12:51:55
whatthafak

#44 Rafan: Jako davalo by to asi smysl, kdyby oba byli obyc smrtelnici. Ale minimalne u Melisandry vime, ze je 400 let stara a pouziva blood magic. Takze neverim, ze to bude jen tak. Taky moc neverim tomu, ze Varys je jen obycenej clovek. Par zajimavejch teorii uz na to taky padlo..

1.8.2017 | 12:52:37
mr_bungle

#20 Tomoso18: Když se tě někdo pokouší celý život zabít, skoro každý, koho v životě potkáš, tě chce nějak využít ve svůj prospěch, máš pošahaného bratra, který tě nakonec prodá nějakému koňákovi s poznámkou, že by dovolil celé jeho hordě, aby tě ošukala, tak to nazveš „masírováním ega“?

1.8.2017 | 12:52:47
whatthafak

#48 widy.33: Souhlas, ty prsteny na ruce a rukav to je jasnej Littlefinger a asi to bude ve vizi Brana.

1.8.2017 | 12:55:56
Robinson

Tady není o čem diskutovat, rozhodně Daenerys a Jon :)

1.8.2017 | 12:59:58
Anka2704

Dany a Jon: Dany byla holt o kapku arogantnější než kdykoliv jindy. Dojem se umocnil právě o to více, že proti ní stál čestný a skromný Jon, … ale hezky si to mezi sebou vyjasnili a vyladili bez toho aniž by jeden z nich musel nějak extrémně ustupovat. Z ukázky na další epizodu je stejně jasné, že to bude Dany, kdo bude prosit o pomoc.

Melisandra a Varys: Tady to bude ještě zajímavé. Co myslela Mel tím, že je vím oběma souzeno zemřít v této divné zemi?

Olenna a Jaime: Chudák Jaime! Zase poslem špatných zpráv! A to pro ni vyprosil bezbolestnou smrt :D

1.8.2017 | 13:01:12
Ann Taylor

#38 Rafan: 150 let zhruba. Před 150 lety draky znal každý jako normální živá zvířata.

#59 Rafan
webmaster
1.8.2017 | 13:02:45
mr_bungle

#49 fgh: Nemá na sobě zase něčí masku, taky jsem tipovala Malíčka.

1.8.2017 | 13:05:13
Argetlam Královrah

#38 Rafan: Tak nejprve – já neříkal, že do nějak násilím donutila ty tituly vyjmenovávat. Možná jsem se špatně vyjádřil – ona si na „pomoc“ v tom rozhovoru zavolala zkušeného Tyriona a začali do Jona rýt.

Ned i Jon tu instituci (železný trůn) ctili oba. Můžeš to vidět například v tom, že Jon okamžitě přijal Stannise jako krále, a i když Robba nazývá svým bratrem, nikdy o něm nemluvil jako o králi Severu! Problém ovšem je, že Ned změnil strany a tak jeho loajalita (a i Jonova) náležela rodu Baratheonů – tedy v pořadí Robert > Stannis > Shireen > Renly. Všichni tito lidé jsou mrtví a tak se z Jonova pohledu instituce rozpadá – Cersei na ten trůn usedla jednoduše z toho důvodu, že nikdo jiný nezbyl. A Daenerys na ten trůn (z pohledu Starků) prostě ztratila nárok.

Pravděpodobnější varianta je ta, že on prostě Targaryenský nárok uznává, ale Sever si osamostatnil – to poznáš i z toho, že Daenerys oslovuje „výsosti“ a ne „má lady/má paní“.

Co se draků týče, tak uvědomuješ si, že obří draci létali ještě před minimálně 170 lety při „Tanci draků“, tedy cca 60 let před narozením mistra Aemona Targaryena, kterého jsi mohl vidět i v seriálu? A draci byli ještě chvíli potom. Rozhodně to není žádný mýtus a není to až tak dávno, určitě ne 1000 let :D

#60 Rafan
1.8.2017 | 13:05:15
Rafan

#56 Ann Taylor: Ach tak, to se omlouvám za zavádějící informaci :-).

1.8.2017 | 13:08:39
Rafan

#58 Argetlam Královrah: Jo pod vámi jsem se už omluvil. Ty tituly neoznamovala Dany ale Missandei, která je její důvěrnicí a heroldem současně, což není úkol Tyriona a přesto Tyrion si to neodpustil na útesu také, byť on mluvil (opakoval) o úspěších Dany. Dívejme se na to očima středověku a zeptejme se proč heroldi byli. Pak pochopíte proč se ty tituly pořád říkají. navíc jak si všimnete tak přesně v duchu středověku se ty tituly neříkají jedné a té samé osobě dvakrát. Nám to připadá otravné, ale je to proto že před ní předstupují pokaždé jiní lidé. Stačí se podívat do listin, oficiálních dopisů vydaných Karlem IV. a budete zírat co těch titulů tam je.

#63 Argetlam Královrah
1.8.2017 | 13:31:49
Karloman

Sever se osamostatnil, když Jon Sníh byl zvolen králem. Ona stejně nemá na Sever nárok, všichni tam Targaryeny nenávidí. Jestli si Daenaerys myslí, že pár kecama odčiní skutky svého otce, tak je pěkně naivní. Navíc,dyby Jon poklekl, tak by zradil všechny lordy.

#62 Stardos #64 Rafan #76 mr_bungle #130 Charity
1.8.2017 | 13:44:26
Stardos

#61 Karloman: I tak se jedná o otevřenou rebélii proti koruně. Tady musím nechat za pravdu, že Dany se ovšem do tohohle starat nemůže, neboť není oficiálně královnou. Ale i tak jako uchazečce o trůn se tohle nemusí líbit. Jon udělal chybu v tom, že ji nepoprosil o samostatnost.

#65 Karloman
1.8.2017 | 13:52:02
Argetlam Královrah

#60 Rafan: Jasně, já ji ty tituly nevyčítám, ale něco si odpustit mohla (především to, že Dothrakové nikdy nepřekročily úzké moře, že draci se znovuzrodili a vše jen díky její výjimečnosti).

My jsme z GoT a vůbec z fantasy zvyklí, že všichni chtějí to samé – vládnout, případně získat větší moc a zbohatnout. Jon a Dany, i když také svým způsobem intrikují (ačkoliv oproti Cersei, Malíčkovi, Varysovi nebo Olenně jsou jen amatéři), tak jejich cílem není vládnout, ani mít větší moc nebo zbohatnout. U Jona určitě a u Daenerys aspoň ne za každou cenu. Když už se potkají dva dobráci, což je samo o sobě v GoT veliké štěstí, tak prostě očekáváme, že si budou rozumět, proto některým divakům může připadat absurdní, ta výměna názorů mezi Jonem a Dany.

1.8.2017 | 14:03:34
Rafan

#61 Karloman: Hm tak to budou brzo nenávidět i Jona. Už vidím jak sever přijímá Targaryena za vládce severu. Jon může 100 X říkat že se cítí Starkem, když je právně Targaryen. Jeho děti totiž budou tedy také Targaryeni a s dědičným nárokem na titul krále severu de facto Starkové zmizí z vládnoucí vrstvy severu. Autoři to myslím tady zvládli brilantně. Kdyby Jon poklekl uznal by jí královnou a zkomplikoval by se jeho nárok na trůn po odhalení jeho původu. Proto jsem napsal že ani jeden z nich netuší že nejsou tím co si myslí že jsou. Ona přece za skutky svého otce nemůže, to uznal i Jon. To že se omluvila byl výraz slušnosti ale nikoli viny. Jon také odmítal aby nesly následky neviní Karstarkové a Umberové.

#89 Stráťa
1.8.2017 | 14:15:17
Karloman

#62 Stardos: Na co by ji prosil? Dothrakové nemají zimní vybavení, to samé Neposkvrnění. Drakům by se létalo hodně špatně v mrazu a ve sněhu. Takže případná vojenská akce je nemožná, když ji zaměstnávají Lannistarové. Navíc ztratila důležité spojence, a to Dorne a Rovinu…

#69 Argetlam Královrah #72 Stardos #77 Rafan
1.8.2017 | 14:19:20
LadyL

Dúfam, že ma nezhejtujú „Spoilerovci“, ale naozaj nečítam žiadne „ukradnuté scenáre“ som fanúšik GOT celým srdcom a rada čakám do premiéry bez spoilerov.

  1. Schválne, či Samova odmena za vyliečenie Joraha nebude k úžitku, predpokladám, že tie staré knihy a plesnivé papiere budú plné informácií o bielych chodcoch.
  2. Jorahovo vyliečenie bolo predvídateľné ale fakt nie som fanúšik páru Deny a Jorah.
  3. Všimli ste si, ako sa Deny otočila za Jonom, keď odchádzal?
  4. Branova pasáž bola tak neskutočne krátka. Trochu sklamanie. Hádam to potom zachráni kniha.
#67 Karloman #68 Rafan
1.8.2017 | 14:24:00
Karloman

#66 LadyL: Já jsem si všiml, začíná k němu něco cítit. Podle mě se do něho zamiluje. Je to vidět z toho pohledu, jak se na něho podívala, když odcházel těžit Dračí sklo. :)

1.8.2017 | 14:33:13
Rafan

#66 LadyL: 1. Tak to mě také napadlo, ale i že tam vyhrabe oddací listinu nebo záznam o sňatku Liany a Rhaegara. Tento objev pošle po havranovi do Zimohradu aby to Jonovi zdělil. Dopis se ale dostane do ruky Sanse nebo Malíčkovi a bude vymalováno, rozuměj bude tu vzpoura na spadnutí. V nepřítomnosti Jona. 3. Jo také mám dojem náznaku sympatií, nebo obdivu k Jonovi :-).

#89 Stráťa
1.8.2017 | 14:35:34
Argetlam Královrah

#65 Karloman: Draci by mráz a sněhové bouře možná zvládli, ale ten, kdo by letěl na nich, určitě ne ;)

#70 Karloman
1.8.2017 | 14:39:28
Karloman

#69 Argetlam Královrah: Jo, to máš pravdu. Stejně nejsou na chlad zvyklý.

#73 Jery
1.8.2017 | 14:41:42
anca1103

#34 widy.33: Máš pravdu :D Jen Bran viděl Jona, jak bojuje s Divokými a později u Krastera. A Sansa s Aryou před popravou Neda.

1.8.2017 | 15:09:03
Stardos

#65 Karloman: A co třeba hlavní důvod, proč tam vůbec jel, a to dračí sklo. Ona mu to dala z dobré vůle, nic na oplátku nedostala. A to chtěla jen loajalitu. Takže si myslím, že o tu samostatnost poprosit mohl ;)

1.8.2017 | 15:17:58
Jery

#70 Karloman: Třeba dostanou takový ty oblečky co maji třeba čivavy ...... nebo jim to vadit prostě nebude (-: a ostatní budou dlouho ale opravdu dlouho přemýšlet a nakonec se obléknou (-: Jak s Červenýho trpaslíka (-:

1.8.2017 | 15:18:51
Angi

Jonova a Tyrionova linka byla nejlepší.

1.8.2017 | 15:37:33
fidonoir

To představování mě dostalo :-) Daenerys matka draků, rozbíječka okovů a další 2 minuty bla, bla, bla, bla, bla, bla … bla

Jon Sníh........ „král severu“

:-D :-D :-D

#82 Eddard1 #86 widy.33
1.8.2017 | 15:54:01
mr_bungle

#61 Karloman: Kdyby Jona doprovázela Lyanna Mormont, poklekla by Daenerys. :D

1.8.2017 | 15:56:35
Rafan

#65 Karloman: No Dothrakové by byli na severu k ničemu. Napadne spousta hlubokého sněhu a koně by byli k ničemu. Jako pěší nemají disciplínu bojovat v sevřených řadách To Neposkvrnění jako falanga by byli dobří, ale nikdo netuší jak by bojovali v hlubokém sněhu. na takový boj nebyli cvičeni. Dle mého Dany poskytne Jonovi draky a zřejmě se zúčastní i ona osobně. Nechme se ale překvapit možná jak tvrdí Jon se budou muset zúčastnit opravdu všichni.

1.8.2017 | 15:57:29
Eddard1

#4 Arrow123: Deanerys za bouře........­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.......,předsed­kyně Blešího zadku.

1.8.2017 | 16:05:30
Bakys

#5 Timik: Vždyť se chovala jak p*** .. „Já jsem ta jediná nejlepší! Já musím být královnou, bylo jsem pro to zrozená! Vy všichni jste nuly! Já jsem ta nejchytřejší a nejkrásnější.. bla bla bla“

#83 Rafan #84 mr_bungle
1.8.2017 | 16:09:31
Bakys

#4 Arrow123: Doufám, že dopadne jako Joffrey :D Skoro půlka seriálu byla jen o tom, jaké má tituly a jak je nejlepší :D

1.8.2017 | 16:10:40
Kaly_CZ

Prý hackeři napadli HBO a získali snad 1,5tb obsahu z GoT a jiných seriálů od HBO teď jsem to četl na fb tak nevim jesrli je to pravda, prej by měli zveřejnit i uniklý díly každou chvíli :D

1.8.2017 | 16:12:13
Eddard1

#75 fidonoir: To vůbec nic není Jistě znáte politika Cibulku. Má název strany asi na 10 řádků. Je to už pár let. Politik téhle strany mohl podat dotaz měl na to asi 1 minutu. Tu celou minutu odříkal název strany. Už se nadechoval na otázku a Moravec další prosím…

1.8.2017 | 16:26:59
Rafan

#79 Bakys: Ta závist z toho vašeho příspěvku přímo kape. Ale co se divím v Čechách se úspěch neodpouští.

#101 Bakys
1.8.2017 | 16:38:51
mr_bungle

#79 Bakys: Další, co vůbec nezná charakter postavy, její minulost a vývoj. :/

1.8.2017 | 16:42:44
Cristie

Nejvíc se mi líbila linka Dany a Jon – samozřejmě. A jejich jednání? Přirozené – setkaly se dvě silné osobnosti a podle toho i jednají. Myslím, že i záměr tvůrců je první setkání udělat poněkud nepřátelské – oba hlavní hrdinové se vymezují svůj prostor. Myslím si, že Danaerys Jonův postoj chtě nechtě oceňuje – ale to jsou jen mé představy.

1.8.2017 | 16:51:51
widy.33

#75 fidonoir: to predstavovanie je už na blití Davos je asi toho isteho nazoru :D

#87 Rafan #88 Rafan
widy.33
1.8.2017 | 17:04:30
Rafan

#86 widy.33: Nikoli Davos na titulech trvá také. Jon Sních není Lord ale král. Že toho víc neřekl bude tím že Jon jiné tituly nemá :-). Ale to se pořád bavíme o nepodstatné věci. Důležité je co ti dva dokázali a nebylo toho málo a to je základ vzájemného respektu jehož náznaky se už objevily a který určitě přijde.

1.8.2017 | 17:20:36
Rafan

#86 widy.33: ps: Rozdíl v jednání těch dvou není záludnost a plán druhého jen využít a následně se ho zbavit. Ani jeden z nich tímto směrem neuvažuje. Mají jen rozdílné priority k řešení. Chápu je oba, Jon má pravdu že nebezpečí za zdí je mnohem hrozivější. Rozumím ale Dany že nemůže bojovat po boku Jona s všehoschopnou Cersei v zádech. Bojovala by na dvou frontách.

1.8.2017 | 17:29:12
Stráťa

#64 Rafan: Není ani Stark ani Targaryen, zůstává bastardem bez nároku na cokoliv.

#68 Rafan: Kdyby něco takového našel tak nemá důvod si toho všímat, zatím nikdo netuší že Jon není bastard Neda ale Rhaegala.

#90 Rafan
1.8.2017 | 17:41:03
Rafan

#89 Stráťa: Tento argument kulhá už kvůli vizi Brana. Proč by o sňatku neměl dát Jonovi správu, Byla to z pohledu Sama sestra jeho otce. On by to přece nevytruboval do světa ale informoval jen Starky. Výbušná směs se z této situace stane až tehdy když se dá do kontextu s vizí Brana. který by se tuto novinku určitě dozvěděl též. Sansa po předvedení Brana že vidí i věci kde není přítomen dříve nebo později za patřičné výpomoci Malíčka uvěří. Příliš mnoho věcí nasvědčuje tomu že je Jon legitimní Targaryen. Rhaegar byl čestný člověk a nikdy by Lyannu neznásilnil. Liana jako členka velkorodu by nikdy nesouhlasila aby ze vztahu vzešel bastard. Další důvod je, proč by Rhaegar nechal na ochranu Liany (pokud by to byla milenka z bastardem) a jejího dítěte nejlepší členy královské gardy. Když se ví že by je potřeboval jinde. Ne, jen odsouváte to co je už zřejmé a drtivá většina lidí co se na ten seriál dívá o tom již nepochybuje. Ta skládačka do sebe krásně zapadá a je už jen otázka místa a času, kdy se to potvrdí a jak to okolí přijme.

#95 whatthafak #96 Kaly_CZ #98 Stráťa
1.8.2017 | 18:18:05
vintason

Rozhořčenost fanoušků ohledně chování některých postav jsem zrovna po sedmé řadě vůbec nepochopil… vždyť o tom je celá Hra o Trůny, každý je záporák a zároveň kladná postava, záleží vždy na úhlu pohledu, někdo víc, někdo míň, ale vždycky jde o to, aby byl děj zajímavý, po 7 letech, kdy se postavy pochopitelně mění, zejména okolnostmi přeci musí být logické, ty hejty jsou jak od malých dětí :)

1.8.2017 | 19:00:58
vintason

Rozhořčenost fanoušků ohledně chování některých postav jsem zrovna po sedmé řadě vůbec nepochopil… vždyť o tom je celá Hra o Trůny, každý je záporák a zároveň kladná postava, záleží vždy na úhlu pohledu, někdo víc, někdo míň, ale vždycky jde o to, aby byl děj zajímavý, po 7 letech, kdy se postavy pochopitelně mění, zejména okolnostmi přeci musí být logické, ty hejty jsou jak od malých dětí :)

1.8.2017 | 19:00:58
Zmiaz

Tak mě se nejvíce líbila linka Jona a Tyriona, ta jejich vzájemná konverzace na zacatku byla úžasne vtipna. Celkově jejich zvláštní přátelství mě baví.

A musím přiznat, že nejsilnější moment v tomto díle bylo, když Cersei vyhrožoval Ellarii a následným polibkem odsoudila Tyene k smrti. Jak jsem linku Dorn ráda neměla, tak takhle scéna pro mě byla hodně emotivní. Pomsta to je opravdu nepředstavitelna, i když v očích Cersei zasloužená.

Olleny mi bylo líto, ale Jaimemu to natrela :D

Ale z výše uvedených vybírám Jona a Dany. Zmíněnou aroganci a lehké opovrhovani a vzájemný nesouhlas oceňuji. Bála jsem se, že z jejich setkani udělají romanci a to bych byla fakt naštvaná. Při jejich soukromém rozhovoru bylo pěkně znát, že neústoupi ani jeden z nich a oba si budou trvat na svém. Ale ústupek ve formě dračího skla byl dobrým gestem.

#94 Rafan
1.8.2017 | 19:03:24
Rafan

#93 Zmiaz: Myslím že to Jaimemu nenatřela, spíše naopak. Potvrdila to v co věřil, že Tyrion a Sansa jejich syna nezabili a že Tyriona otec se Cersei odsoudili k smrti neprávem ve snaze se ho zbavit. Za této situace zabití otce Tyrionem se dostává do jiného světla, kdy se nevinný brání.

#97 Zmiaz #107 mr_bungle
1.8.2017 | 19:16:20
whatthafak

#90 Rafan: Presne tak, vse smeruje k tomu, ze Jon je legitmni naslednik iron throne. A jelikoz je chlap tak ma asi prednost pred Daenerys. Proc by Rhaegar nechaval pred tower of joy velitele kingsguard sveho nejlepsi sermire a pritele + Oswell Whenta. Jediny logicky vysvetleni je, ze kingsguard chrani pouze cleny kralovske rodiny ⇒ tim padem Lyanna musela byt jeho zena a Jon jeho naslednik. Sranda by byla kdyby Robert Baratheon vedel o ty svatbe ! To by byl tepr spravnej gulas. :D

#103 Rafan #108 mr_bungle
1.8.2017 | 19:19:19
Kaly_CZ

#90 Rafan: Naprosto souhlasím, kdyby byl Rhaegar takový hajzl jak o něm říkal Robert tak by mu bylo jedno jestli s ním Lyanna otěhotněla,.bylo by mu jedno jestli bude mít bastarda nebo ne. Ale on takový nebyl. Věřil v proroctví že drak má tři hlavy a že musí mít 3 děti aby se proroctví naplnilo. Měl dvě s Elliou ale třetího potomka s ní mít nemohl kvůli jejím zdravotním problémům a zamiloval se do Lyanny a utekl s ní. A jak bylo známo, ona neměla Roberta moc ráda a vzít si ho nechtěla. Rhaegar měl 2 plnohodnotný potomky z manželství a proč nemít další taky s manželství? Samozřejmě že si ji vzal on ani ona by nedovolili abych jejich dítě bylo bastard a navíc Targaryeni byli v té době královský rod. Jon by jakožto potomek prvorozeného případně dědil korunu a sedm království. Navíc jak píšeš ho střežili 2 nejlepší šermíři královské gardy, proč by jinak střežili bastarda kdyby se v Tower of Joy zrovna nenarodil plnohodnotný Targaryen ať už dcera či syn. Vůbec bych se nedivil kdyby ser Arthur Dayne šel princi za svědka v jejich tajné svatbě. Podle mě vůbec nebyl problém kdyby si princ chtěl vzít další ženu, spíš bych viděl problém ve zrušení stávajícího stavu, k tomu hádám by potřeboval asi nějaké svolení a bylo by to na dlouho. Ale jakožto princ si myslím že si mohl vzít jakoukoliv ženu bez nějakého svolení.

1.8.2017 | 19:19:50
Zmiaz

#94 Rafan: To že mu to natrela jsem myslela spíše tak, že on ji sjednal co nejhumalnejsi bezbolestivou smrt a ona mu to oplatila přiznáním se k vraždě jejího syna. Jinak samozřejmě ve všem co jsi napsal máš pravdu.

1.8.2017 | 19:23:46
Stráťa

#90 Rafan: To mu může říct až se potkaj (nebo až se alespoň začne povídat že by Jon mohl být Targaryan) ale teď to pro sama prostě není tak důležitá informace aby o ní psal.

No a k Layne: Lyana s Rhaegalem šla dobrovolně, nikomu nic neřekla a tím v podstatě rozpoutala rebelii…to určitě. :-) Pokud by se ji princ rozhodl znásilnit tak by ho asi težko donutila si ji napřed vzít. No a rytíři mohli Lyanu hlídat z mnoha důvodů. V tu chvíli byla mimo jiné cenným zajatcem když prohrávali válku a taky tam nemuseli být kvůli ní – Rhaegal mohl mít zájem hlavně o potenciálního syna kterýho neměl – jako král ho mohl později legitimovat atd.

Jestli je to jak píšeš, tak by radši měl Martin přijít se zatraceně dobrým vysvětlením. Únos a znásilnění je zatím prostě uvěřitelnější. K charakteru Rhaegala, jak ho popisoval třeba Selmy, únos a znásilnění moc nesedí ale pořád to byl syn šíleného krále a sourozenec Viserise s Daenerys kteří k šílenství taky nemají úplně daleko.

#100 whatthafak #102 Thunderbird #109 Rafan #110 Rafan #111 mr_bungle
1.8.2017 | 19:38:51
Márty IIB

měl jsem rád dany ale začíná být strašně namišlená jako kdyby byla nezničitelná. Hodně se mi líbily argumenty jona vs dany, prostě neustupný jon :-D hlavně stejně nemá na výběr ,pokleknout stejně nemůže, kdyby to udělal tak stratí sever tam by to prostě jen tak někdo nestrpěl. A musím uznat že až do smrti Olena využila veškerý čas co měla na co jen šlo, jaimeho to muselo asi trochu naprdnout :-D . Euron je parchant ,ale dobrej XD

1.8.2017 | 19:47:36
whatthafak

#98 Stráťa: Jasne, ze neni duvod aby to Bran vsem ted vykladal, udelalo by to vic skody, nez uzitku. A stejne je ted v psycho stavu, tak kdovi, co vubec zamysli a kolik uz toho vi…

Ve chvili, kdy Rhaegar odjizdel do bitvy u tridentu mel jeste 2 deti, Lanisterove je zradili, az ve chvili, kdy se Robert blizil k King's Landing. A veril na proroctvi o Prince that was promised / aka Azor Ahai a na to se vaze i proroctvi The dragon has three heads proto potreboval 3. dite a pochybuju, ze znasilneni je pro cloveka jeho povesti zrovna dobrej zpusob, jak toho docilit ! :D 

1.8.2017 | 19:56:07
Bakys

#83 Rafan: Já jí nezávidím :) jak říkám, předtím jsem jí měl rád, ale tohle mi přijde už dost arogantní a takové lidi nemusím.

#104 Stardos
1.8.2017 | 20:00:42
Thunderbird

#98 Stráťa: Rhaegar ale syna měl, jmenoval se Aegon.

Daenerys je možná pitomá a přehnaně arogantní, ale úplný magor není. Její názor na znásilnění známe už od jejího prvního setkání s Mirri Maz Dur nebo jak se ta čarodějnice jmenovala.

#105 Rafan
1.8.2017 | 20:09:32
Rafan

#95 whatthafak: Má určitě přednost, je synem korunního prince.

1.8.2017 | 20:17:49
Stardos

#101 Bakys: Jon ale taky není zrovna nejlepší, není arogantní to, když si tam napochoduje, odmítá ji a potom ji o něco žádá?

1.8.2017 | 20:31:37
Rafan

#102 Thunderbird: O tom žádná, kdyby Aegon přežil byl by jako prvorozený následníkem on a Jon by byl jen princem. Ale nežije a tak jediný z žijících potomků korunního prince je Jon a je tedy následník koruny on.

#106 Thunderbird
1.8.2017 | 20:34:13
Thunderbird

#105 Rafan: Yep, ale psal jsi o rebelii, v té době Aegon žil. Což je teď, alespoň v seriálu, stejně jedno :D Nevíme, co Rhaegar s Lyannou udělal, ale vsadila bych se, že šla dobrovolně a že se vzali. Takže jo, Jon by byl následníkem a Dany by utřela nos.

1.8.2017 | 20:42:54
mr_bungle

#94 Rafan: To je sice pravda, ale Olennu určitě nepodezříval.

1.8.2017 | 20:44:14
mr_bungle

#95 whatthafak: A Jon je i zároveň synem korunního prince, takže by jeho nárok byl silnější, i kdyby Dany byla muž a samozřejmě i než Viserysův.

1.8.2017 | 20:50:22
Rafan

#98 Stráťa: Jste mimo, 2 byť naprosto výjimeční šermíři nemohou ubránit Lianu (jako zajatce) před silou, kterou mohl k věži přivést Edard. To uvažujete úplně z cesty. Ti jí mohli jí ubránit před různými potulnými pobudy či tlupami co během válek vznikají. Edard vydával Jona za svého bastarda, protože ho potřeboval chránit před Robertem. Představte si situaci že by se Robert dozvěděl že je synovec Edarda následník trůnu a ještě k tomu synem Liany, kterou si tolik idealizoval. Asi ani Edard by Jona před Robertem neuchránil a byla by z toho zřejmě válka. Edard přece slíbil Lianě že jejího syna ochrání a je naprosto jasné před kým ho měl Edard Jona chránit. Edard měl plán, že Jona bude vydávat za svého bastarda a vyhne se střetu se svým přítelem a králem a až složí přísahu u noční hlídky a tak se dostane mimo pravomoc Roberta, že si promluví o jeho matce. Co ještě potřebujete ke všem vyjmenovaným skutečnostem zdělit, aby jste přijal že Jon je nyní korunní princ.

1.8.2017 | 20:55:04
Rafan

#98 Stráťa: PS: Edard byl čestný člověk a kdyby byl Jon jeho bastard mohl požádat Roberta aby ho legalizoval. Robert by mu dozajista vyhověl. On to ale neudělal ač věděl jak moc Jon touží se stát právoplatným Starkem. Udělal by totiž z korunního prince řadového Starka který by se nestal ani lordem severu. Tím se měl stát prvorozený Rob. Navíc by Lianě upřel syna.

1.8.2017 | 21:05:44
mr_bungle

#98 Stráťa: Že Lyanna byla unesena je široce přijímaná teorie, která pochází od Roberta. Ne že by chtěl úmyslně lhát, ale Lyannu miloval a takhle mu to dávalo smysl. Lyanna naopak z Roberta nikterak nadšená nebyla. Velmi pravděpodobně se do sebe s Rhaegarem zamilovali a ona s ním odešla dobrovolně. To se možná dozvíme tuhle sezónu v jedné z Branových vizí. Ned podporoval Robertovu teorii, ale dělal to proto, aby ochránil Jona.

#112 fgh
1.8.2017 | 21:11:07
fgh

#111 mr_bungle: Ano, Lyanna Stark milovala Rhaegara Targaryena. S Robertem byt nechtela, protoze se ji nelibil jeho pristup k zenam + v te dobe mel dceru s jinou zenou.

1.8.2017 | 21:21:41
Charity

#20 Tomoso18: Prý „svobodu a jiné blbosti“… :-D Jako promiň, ale fakt jsem se zasmála. Nevím, jak vysokej je tvůj inteligenční kvocient, ale asi moc ne, když považuješ svobodu za blbost…celkem by mě zajímal tvůj žebříček hodnot.

1.8.2017 | 21:57:59
mety

tak za prve jon aj keby bol manzelske dieta tak neziska postavenie koruneho princa ale islo by na vyseriona lebo ak zomrie koruny princ tak sa na jeho deti neprihliada . ale tym ze vyserion zomrel bez potomkov tak titul kralovny by prischool deanerys len kedze zakony siedmych kralovstiev neboli nikde publikovane tak ju teoreticky mozme vylucit lebo ak by sa nededilo po praslici ale iba po meci tak by sa hladal najblizsi muzsky pribuzny posledneho krala z dynastie targaryenov co by bol teoreticke ako niekde pisala ann taylor by bol robert ak sa nemylim . pri tom ked robertovi zomreli vsetky deti tak by bol teoreticky tron volny pre deanerysinho potomka ale ako hovorim zakony neboli nikde publikovane tak kralovnov je legitimne deanerys

#115 Rafan #121 Argetlam Královrah #127 mr_bungle
1.8.2017 | 22:08:22
Rafan

#114 mety: Omyl, posloupnost nároku na trůn je korunní princ. Ten bývá prvorozený a nebo pak další nejstarší. To ale platí jen v případě že korunní princ nemá děti. Při následnictví totiž platí že na korunního prince se hledí jako na krále a dle dynastického zákona pak přechází na jeho děti. Sourozenci přichází na řadu v případě že korunní princ umírá bezdětný. To je právě ta situace kdy si Dany myslí, že má nárok na trůn, protože je přesvědčena, že všechny děti jejího bratra korunního prince jsou tak jako její další bratr po smrti.

#118 mety #127 mr_bungle
1.8.2017 | 22:23:18
MámvPéči

Zdravím, mám jednu teorii. o které si myslím, že by docela dávala smysl: co když bude AA někdo, kdo v GoT ještě nebyl – třeba nějak spjat s Valirií? Něco jako opak NK?

PS: Pořád lepší než teorie shootxe, či jak se jmenuje a dalších trolů. A locker mě bavil chvíli, nyní se již jen opakuje, měl by přijít s něčím novým – líbilo se mi, že se dřív alespoň snažil vycházet z „faktů“, ale od té doby, co řekl, že Stanise zachránil Benjen Stark, když nemůže přejít zeď, ho beru spíše už jen jako šaška – lockere bez tečky vrat se.

#117 Punisher bude trestať #123 whatthafak #127 mr_bungle
1.8.2017 | 22:26:05
Punisher bude trestať

#116 MámvPéči:

Tento prispevok tu uz niekto pisal, nestrapnuj sa…

#119 MámvPéči
redaktor
1.8.2017 | 22:30:56
mety

#115 Rafan: to je mylny vyklad lebo po smrti koruneho princa a stale zije kral tak stale dedia dedici v prvom rade a az potom dedicia ktory by mali k nemu vztah ako k staremu otcovi

#125 Rafan
1.8.2017 | 22:35:43
MámvPéči

#117 Punisher bude trestať: Děkuji za pochvalu od trola, co je schopen dát děj celé 7. série do příspěvku bez spoileru.

#120 Punisher bude trestať
1.8.2017 | 22:36:19
Punisher bude trestať

#119 MámvPéči:

To aby si nemusel pisat svoje dementne teorie. :O

#122 MámvPéči #124 MámvPéči
redaktor
1.8.2017 | 22:39:08
Argetlam Královrah

#114 mety: 1) Platí pravidlo, že i když korunní princ zemře, tak dalším korunním princem se stává jeho syn, ne bratr. To platí už od středověku (před válkou růží zemřel Černý princ a trůn zdědil jeho syn, tuším Richard nebo Henry). A platí to i dnes (kdyby dejme tomu nedejbože zemřel princ William, tak králem stejně bude George a ne Harry).

  1. Po Tanci draků (obrovská občanská válka mezi Targaryeny), kdy na jedné straně stálo nejstarší dítě (dcera) a mladší sourozenec (nejstarší syn) se ustanovilo, že nejprve dědí trůn muž, i když to třeba není syn nebo přímo potomek zesnulého krále (stačí, když to je Targaryen).

Jediná výjimka v Západozemí je Dorne, kde dědí nejstarší dítě, i když to může být dcera, která tak dostane přednost před synem. Toho v knize zajímavě využila Arriane Martel (Doranova dcera, v knize se nevyskytuje), kdy unesla Myrcellu, která byla podle ní už Dorňanka (tím, že si měla vzít jejího bratra) a vztahovalo se na ní dornské právo, tzn. že po Joffreyho smrti měla podle Dorského práva dědit Železný trůn Myrcella.

Ne že by Arriane Martel čekala, že by Myrcella kdy usedla na Železný trůn. Byla to pomsta za Oberyna, Eliu a její děti. Chtěla, aby si Cersei musela vybrat mezi svými dětmi (věřila, že je možné, že si vybere Myrcellu, protože pak by ona, jako nejstarší Tywinovo dítě podle stejného práva mohla zdědit Casterlyovu skálu, a ne Jaime nebo Tyrion) a hlavně, že prohlášení Myrcelly královnou by z ní udělalo zrádkyni a vzbouřenkyni (uchvatitelku), na což existuje jen jeden jediný trest: smrt. Tommen by neměl na výběr a ani Cersei by nebyla schopna ji ochránit, pokud by padla do rukou Tommenově armádě. Možná tak Arriane bláhově věřila (to je jen má hypotéza), že samotná Cersei nakonec buď zařídí Myrcellino vítězství (za to, že Tommena jen svrhne a nepopraví, pokud Myrcellu uzná jako královnu) nebo přiměje Tommena abdikovat.

#133 mety #136 Rafan
1.8.2017 | 22:45:29
MámvPéči

#120 Punisher bude trestať: Děkuji, že mě podporuješ v psaní (bez trolů jako ty bych se ani do diskuzí nezapojoval) – tvoje jediná teorie je, že AA je Snow – je sice nejpravděpodob­nější, ale nemyslím, že to je styl GoT – proto píši alternativní pohled na věc (jestli víš co to je – lidé tvého typu neuznávají jiný názor, než je ten jejich, čímž se ztrapňují) a dávám tomu tak 5 až 10 procent.

1.8.2017 | 22:46:21
whatthafak

#116 MámvPéči: Myslim, ze je to asi takova pravdepodobnost, ze Azor Ahai nakonec prileti z vesmiru. Mas tu 7 serii serialu, 5 knizek a ve finale tam hlavni zachrance bude nekdo o kom celou dobu vubec nevime ? :D

#126 MámvPéči
1.8.2017 | 22:47:10
MámvPéči

#120 Punisher bude trestať: PS: Poznal jsem, že je to uniklý scénář, proto jsem nečetl.

1.8.2017 | 22:47:40
Rafan

#118 mety: Tak si řekněme modelovou situaci, Král žije a Rhaegar umírá a s ním jeho dvě děti z prvního manželství, ale zůstává na živu jeho syn z druhého manželství Jon. Dál si představme že ostatní členové Targaryenů žijí. Pak zemře po čase vládnoucí král a následníkem se nestane jeho druhý syn Viserys, ale podle následnictví krevní linie zemřelého korunního prince se stane králem vnuk zemřelého krále Jon. a pokud Jon bude mít děti tak následnictví přechází na ně a Viserys si ani neškrtne. Titul korunní princ se totiž dědí !!!! Ten se neuděluje pokud je dědic. Doufám že jsem to vysvětlil co nejvíce srozumitelně.

#129 mety
1.8.2017 | 22:50:21
MámvPéči

#123 whatthafak: Jak píši výše, dávám tomu maximálně 10 procent (mimochodem tomu, že to bude Malíček dávám procento). Jen mi to přišlo zajímavý.

1.8.2017 | 22:52:15
mr_bungle

#114 mety: Je to tak, jak píše #115 Rafan:, potomci korunního prince mají silnější nárok než jeho sourozenci.

#116 MámvPéči: Svým způsobem to „někdo spjatý s Valyrií“ asi bude. Jon (můj tip) je poloviční Targaryen a Targaryeni pochází z Valyrie. Proroctví o AA je prý zapsáno ve starých knihách v Ašaji a jako první o něm mluví Melisandre, ale sám AA (v různých kulturách má různá jména – poslední hrdina, princ, který byl přislíben, Hyrkoon Hrdina, Neferion, Eldric Lovec stínů) je spjatý hlavně se Severem.

#128 MámvPéči
1.8.2017 | 23:03:03
MámvPéči

#127 mr_bungle: U Jona by to bylo moc předvídatelný – dle mě to bude někdo jiný – ale i podle knih to vypadá na Jona.

#132 mr_bungle
1.8.2017 | 23:07:52
mety

#125 Rafan: to je ten problem ze titul koruneho princa urcuje panovnik a vtedy este aegon zil tak mohol urcit vyseriona lebo titul koruneho princa moze ziskat kazdy a posmrti sa nededi

#131 Rafan #134 mr_bungle
1.8.2017 | 23:08:47
Charity

#61 Karloman: Dobře, že Jon nepoklekl. Ale alespoň, jak někdo napsal v hodnocení epizody, jsme viděli pokleknout Cercei :-D

1.8.2017 | 23:24:08
Rafan

#129 mety: Mohu vás ujistit Titul korunního prince se dědí.Tyto zákony byly zavedeny právě proto, aby nevznikly války o trůn po smrti krále. Kdyby to král mohl udělat, tak by mohl říci že korunním princem nebude Rhaegar ale druhorozený Viserys. Ne tady platí dynastické právo kterého se drží nejen král ale i lordi království. Jakékoli narušení takového zákona by vedlo k nebezpečnému precedensu. Na který by se v budoucnu mohl kdokoli odvolat.

#135 mety
1.8.2017 | 23:24:08
mr_bungle

#128 MámvPéči: Druhým nejžhavějším kandidátem je Dany, nikdo jiný nesplňuje proroctví. Taky by mohlo být, že AA = J + D, jejich osudy se v mnohém shodují a nejvíce naplňují proroctví – oba se zrodili pod krvácející hvězdou, mezi kouřem a solí, mají krev draka, zvolili povinnost před láskou… Ale ani jeden z nich nesplňuje proroctví dokonale, Dany chybí spojení se Severem, Jon neprobudil draka z kamene – jedině, že by šlo o přenesený význam a Jon by přijal svůj targeryanský odkaz, až by se o něm dozvěděl, nebo by to mohlo souviset s legendou o draku spícím pod Zimohradem. I v seriálu Melisandre řekla, že Jon je Princ, který byl přislíben, a v knize měl Jon sen, jak bojuje s WW rudým plamenným mečem. A že „by to bylo moc předvídatelný“? Teorie J = R + L taky byla a potvrdila se.

#137 MámvPéči #142 Zmiaz
1.8.2017 | 23:27:51
mety

#121 Argetlam Královrah:uznavam az nato ze zrovna to bolo vynimocne obdobie lebo eduard zomrel asi tyzden pred otcom tak vtedy v realy sa o tom dozvedel na smrtelnej posteli

1.8.2017 | 23:31:46
mr_bungle

#129 mety: Wut? Nesmysl. Aerys mohl následníkem ustanovit někoho jiného, to je pravda, ale neudělal to, takže platí: korunní princ → syn korunního prince.

1.8.2017 | 23:31:57
mety

#131 Rafan: fajn zkusime to este raz kto urcuje titul koruneho princa a ked si o tom precitas tak zistis ze existuje vydedenie a tym aj strata tohto titulu tento titul bol zavedeny len preto aby vyjastnoval nastupnictvo ale mohol sa menit podla potreby

#138 Rafan
1.8.2017 | 23:33:24
Rafan

#121 Argetlam Královrah: Přesně tak, jsou tu jedinci co se s tím nějak nemohou smířit.

1.8.2017 | 23:35:17
MámvPéči

#132 mr_bungle: Bude to tak na 75 procent, ale J + D snad ne – moc velké klišé. Další otázkou je kdo by byla NN. Každopádně legendy o AA, princi jsou tisíce let staré a nejspíše přepisované (originál již nejspíš neexistuje). Takže může hrát roli jak špatný přepis, tak výklad a stále to může být kdokoliv – i někdo z bratrstva.

PS: Někdo jiný by mohl být například někdo z mužů bez tváře.

#139 mr_bungle
1.8.2017 | 23:35:40
Rafan

#135 mety: Samozřejmě že institut vydědění existuje, k tomu ale musí mít vladař setsakra vážný důvod, Jako je třeba zrada koruny či nějaké akce proti svému otci, spolčování se s nepřítelem atd. To by ho prakticky přivedlo na popraviště. Problém ale je, že by musel už vydědit Rhaegara ještě zaživa a nikoli posmrtně.To totiž dost dobře nejde. Pokud král nemá důvod měnit status quo a Rhaegar je korunní princ je do své smrti tak automaticky přiznává že titul korunního prince přechází na jeho potomky. Mohl by sice vydědit následně i potomky Rhaegara, ale zajímalo by mě z jaké velezrady by obvinil děti aby mu to prošlo i u církve. Uvědomte si že se tady už pohybujeme na hraně teoretických možností, které se už ale v praxi jen tak snadno neprosadí. Ani se nepamatuji kdy bylo takto uplatněno. Vladaři si moc dobře uvědomovali jak nebezpečné to je.

#145 mety
2.8.2017 | 0:03:15
mr_bungle

#137 MámvPéči: Ne. I ve fantasy existuje nějaká logika děje. Sedm sérií a pět knih dostáváme informace o AA, legendách, sledujeme vývoj postav, aby to nakonec autor všechno hodil do koše, protože překvapení! ? Nevím, kdo by mu byl vděčný za takové „překvapení“, kdy půl příběhu a hromada postav najednou půjde do kytek. Asi nikdo. A o Harrym Potterovi jste slyšel?

#140 Stardos
2.8.2017 | 0:04:02
Stardos

#139 mr_bungle: Logika děje zde sice je a být musí, ale ty proroctví nemůžeš brát vážně, protože nevíš, jak jsou myšleny. Všichni předpokládají, že Azor Ahai byl muž, neboť proroctví se zmiňuje o princi, co byl přislíben. Jenže v minulé epizodě jsme se dozvěděli, že valiríjština nemá rody, a proto se můžw jedna i o ženu. Význam si může vždy Martin dobarvit, přece se jen jedná o metafory, a pokud by chtěl, AA nakonec může být i Cersei

#143 mr_bungle #144 mr_bungle
2.8.2017 | 0:23:15
Knell

Neuveriteľné! Vy tu vážne a s riadnym zápalom rozoberáte právny systém rozprávkovej krajiny… :-)

2.8.2017 | 0:27:06
Zmiaz

#132 mr_bungle: Jon sice neprobudil draka z kamene, ale já si přesto myslím, že pokud existuje písemný důkaz o Jonovu původu, tak bude právě v Lyannine kopce na Zihromadu. Ženy pokud vím hrobky neměly (nepletu se? ) , ale Eddard sestře kopku vybudovat nechal. Pak by se to proroctví dalo taky tak chápat…

2.8.2017 | 0:42:35
mr_bungle

#140 Stardos: Dany jako žhavou kandidátku zmiňuji též, Lockere.

2.8.2017 | 0:44:13
mr_bungle

#140 Stardos: BTW přenesené významy proroctví jsem taky zmiňovala. Takový Jon Snow se zrodil pod krvácející hvězdou hned dvakrát a ani jednou to nebyla rudá kometa na obloze.

2.8.2017 | 0:48:43
mety

#138 Rafan: ved to si uvedomujem ale z historickeho hladiska a to som chcel aj povedat ide o to ze v podstate jon snow nema narok na tron lebo nik nemoze potvrdit jeho postavenie ci uz syna rhegala alebo ze by vznikol z manzelstva a tym padom teoreticky deanerys ma pravo na zelezny tron

#146 Rafan
2.8.2017 | 1:19:01
Rafan

#145 mety: Zatím ano, proto jsem mnohokrát hájil Dany, že to že se prohlašuje královnou a že má na to jako poslední Targaryen právo. Protože vychází z informací které má. Situace se změní v okamžiku kdy bude původ Jona odhalen. Už odpočátku je to jedno z největších tajemství románu a i seriálu. Martin napíná čtenáře prakticky od počátku a snad nevěříte že tento potenciál promrhá aniž by ho dotáhl do konce a odhalil jeho původ. To samé se děje i u autorů seriálu. Kdyby byl Jon bastard Neda, proč nepožádal při své čestnosti Krále o uznání Jona jako legitimního když jak známo o to tolik stál. Stejně tak co víc by mohl udělat Ned pro bastarda své sestry než ho nechat králem prohlásit za svého legitimního syna a udělat z něho Stárka. Ani jedno Ned neudělal a já se teda ptám proč? Odpovím si sám, Jonuv původ je vznešenější než by byl jako řadový Stárk a Ned to ví. Celý příběh Dany, která dělá vše aby se stala jako poslední Targaryen královnou směřuje k tomu, že když bude těsně před pomyslným vrcholem a bude stačit vztáhnout ruku po koruně. Přijde sprcha v podobě odhalení původu Jona s větším nárokem na trůn. To bude zřejmě její tragédie a vyvrcholení příběhu přesně v duchu tohoto seriálu.

#148 mety #152 Nicole
2.8.2017 | 1:54:49
Leviatan

Královna trenů odešla ze scény jako boss, o tom žádná:)

2.8.2017 | 2:10:08
mety

#146 Rafan: len to je problem kto povie co vie a vezmi si ze ani bran nevidi ci boli manzelia a ci je jon bastard alebo nie a stale kto to potvrdi lebo ak by bol jediny co to moze potvrdit tak kto mu bude verit bran to je take akoby si to vycucal

#152 Nicole #155 Rafan
2.8.2017 | 2:16:08
fgh

First outline season 8, episode 2

HBO LEAK

• The episode will have a duration of almost 2 hours.
• The first scene will take place in the Great Hall of Winterfell. Jon, Daenerys, Tyrion, Davos and Sansa are present here. Gendry and Tormund tell the rest that the Wall has fallen and the Night Watch destroyed. Tormund also mentions that the Night King rides an undead dragon and that they are severely fucked. Bran Stark confirms Gendry and Tormund’s story and tells that the Night King is on his way to Winterfell. Jon Snow tells the rest that they have no time to lose and asks Maester Wolkan to inform all of their banners, everyone in the North, to prepare themselves for a war against the Army of the Dead. They need to prepare for an attack at the battlefield of Winterfell.
• After having to process a lot of new information and struggling with his identity, Jon Snow goes to the crypts to visit his mother, Lyanna and his uncle, Ned Stark. Daenerys notices that there’s something wrong with Jon and finds him in the crypts. She asks Jon what’s wrong with him. Jon tells her that he even isn’t called Jon Snow. He calls ‘Jon Snow’ a lie people have made him believe all of life. Daenerys is confused and asks Jon for clarification but Jon walks away from her. Daenerys notices that Jon behaves aloof toward her.
• Daenerys walks out of the crypts, which Jorah Mormont notices. He asks her what happened down them in the crypts but Daenerys answers that she doesn’t know what’s up with Jon. She tells Jorah that Jon is hiding something from her. Jorah also tells Daenerys that it striked him that Daenerys has been so absent for days. She answers that she’s not feeling very well lately. Jorah proposes to have her examined by Maester Wolkan.
• Qyburn enters Cersei’s chambers. He mentions that she hasn’t spoken about her miscarriage anymore and that she needs to take enough time to rest. Cersei answers that there’s no time for that and doesn’t want to say more about the miscarriage. Qyburn leaves her chambers, Cersei watches from her window, witnessing how the snow falls in King’s Landing. The next shot is Jaime, riding his horse in snowy conditions. He and Bronn arrive in Riverrun, both discover that the Tullys are once again laying siege to Riverrun. Jaime enters the stage and meets up with Edmure. Edmure tells Jaime he should have him in chains, but Jaime responds that he doesn’t come to argue about the damned castle. He proposes Edmure to help his niece and nephew in the Great War against the Night King. He also promises to give Edmure Riverrun back to the Tullys, since it doesn’t matter any longer who’s holding the castle at this point. Edmure tends to agree, not for Jaime but for his family.
• Most of House Stark’s bannermen and Daenerys’s army have now arrived in Winterfell. Among them is Howland Reed. He arrived with his army and Meera Reed by his side. Arya receives a visitor in Winterfell. He seems to be an ordinary bannerman from House Cerwyn, but he quickly removes his face. It seems to be Jaqen H’ghar. Arya is surprised to have Jaqen visiting her. Jaqen tells Arya the Many-Faced God requires another death, a name to be crossed off her list. He reveals it to be the Queen of the Seven Kingdoms, Cersei Lannister. A price was paid. What better servant of the Many-Faced God than Arya Stark can kill Cersei Lannister. He gives a vial of poison to Arya and leaves her.
• Jon Snow seizes the moment to talk with Howland Reed alone. He asks Howland to confirm Bran’s story, but Howland doesn’t acknowledge this at all. Jon Snow pleads him to tell the truth since Robert Baratheon isn’t alive any longer, there’s no point in lying anymore. Howland ultimately confirms that Ned was carrying Lyanna’s child when he came out of the Tower of Joy. He always promised him to keep this a secret. Jon thanks him for telling the truth anyway.
• Knowing that the Army of the Undead will be upon them very soon, Tyrion, Jon, Sansa, Arya, Brienne, Podrick, Davos, Tormund, Gendry, Varys, Jorah, Theon, The Hound, Grey Worm and Sam discuss together with the Stark bannermen and Daenerys’s army how they will defend the North. Allegedly the Last Hearth has already been attacked by the White Walkers and their castle destroyed. Ned Umber didn’t make it out alive. Tyrion speaks for Daenerys, who’s absent due to illness. He comes forward with a plan to defend the North. Tormund, the remaining Free Folk, the Dothraki, the Unsullied will attack with dragonglass from the Dreadfort since that’s where they are heading to first. On their way to Winterfell, the dragons will set the army of the Dead afire and House Stark’s bannermen and the Knights of the Vale will fight weakened forces at the battlefield of Winterfell and hopefully destroy the Night King as well. Jon wants Brienne and Podrick to take Sansa and Arya and Bran with them and to leave with Robin Arryn to the Eyrie. Arya doesn’t want to and claims that she’s stronger than most men. They need her in the war to come. Jon insists that he doesn’t want that. Jorah also wants to fight alongside House Mormont but Lyanna reminds him that he has betrayed his own House. Varys mentions that he has also received word from King’s Landing. Supposedly, Queen Cersei has bought a great army of sellswords and Euron Greyjoy has taken Storm’s End to install the army there. Theon pleads to have Storm’s End attacked and Gendry agrees since it’s the seat of his father’s house. Jon promises Theon that he will help to destroy Euron and save his sister after they have dealt with the Night King and his army. There’s no time for that now since all of their lives are in danger and they have no choice than to face the Night King and his army. He needs his help and that of the Iron Islanders as well during the battle at Winterfell. A disappointed Theon accepts his proposal.
• Missandei visits Daenerys in her chambers. Daenerys tells Missandei that Maester Wolkan examined her and that he confirmed that she’s pregnant. Missandei asks why she isn’t happy then. Daenerys feels that Jon has changed towards her and doesn’t understand why.
• The Free Folk, the Dothraki, the Unsullied prepare to leave Winterfell. Jon asks Daenerys why she didn’t attend this important gathering, but Daenerys doesn’t reply to that as well. Meera goes to say goodbye to Bran in the Godswood in Winterfell when Bran starts to behave very strangely. He pleads Meera to warn them since the Night King’s army is here. Jon is going to say goodbye to Sansa when Meera runs to warn the others. A huge winter storm starts to come closer to Winterfell. Chaos erupts. The North and Daenerys’s army gather outside to face the Night King’s army. Jon orders Sansa, Arya and Daenerys to stay inside Winterfell. They are too valuable to lose and promises them that Winterfell will not fall. Varys, Tyrion, Robin, Samwell, Gilly, Lyanna and Missandei also remain inside Winterfell. Arya first doesn’t want to but obeys Jon’s wish. Sansa asks Meera to get Bran inside asap. A huge flock of wights invade the battlefield of Winterfell. Dothraki face the Army of the Dead first and many of them are taken out quite easily. Lots of wights keep coming. Ghost fights with Jon and saves him at one point from a wight trying to kill him. Ghost is killed off trying to save Jon. Inside Winterfell, Daenerys is frustrated that she’s not able to help and that she should fly Drogon to destroy the undead. Missandei answers that it’s not wise to join the fight while she’s pregnant. Sam tries to console Gilly and Little Sam. The news surprises Sansa, Tyrion and Varys. Drogon comes in between and takes out a big chunk of the Night King’s army but also kills some of the Northern bannermen in the process. The White Walkers also enters the stage with the Night King flying Undead Viserion above them. Viserion starts to destroy the Northern’s army as well. Lord Glover and Howland Reed die are killed by dragonfire. Tormund leads the Free Folk and fights but is killed by Drogon’s fire. Drogon also manages to kill an undead giant. Meera wants Bran to leave the Godswood but he tells her he has help and Jon and co. Bran is trying to control Rhaegal with his mind. Meera warns Bran that is too dangerous and that he should stay inside. Jon and Daenerys’s army is diminishing greatly since many wights keep coming. White Walkers try to invade Winterfell. Grey Worm faces two White Walkers and is able to take out one of them with his spear from Dragonglass. The other WW kills him. The White Walkers supposedly try to invade Winterfell to take down Bran. Brienne guards the castle together with Podrick, Jorah and Gendry. Wights and White Walkers and Wights start to invade there as well. Podrick is killed off by a group of Wights, which makes Brienne go psycho and takes out one of the White Walkers as well with Oathkeeper. Meera is urging Bran to give up and get inside but Bran doesn’t want to. He wants Meera to leave instead and get safe inside the castle. Meera answers that she will stay together with him until the end. Jaime Lannister and the Tully forces come to the North’s aid right in time. Bran is managing to warg inside Rhaegal and the dragon starts to fight undead Viserion, trying to bite him right in the neck but gets gravely injured during the fight as well. Rhaegal starts to breathe fire on Viserion, which seems to make the Night King start leaving the battlefield on injured Viserion’s back.
• Meera realizes that this is the end for them. White Walkers are coming for Bran and she gets killed off by the White Walkers while defending Bran’s body. Viserion and Rhaegal keep fighting each other and both start to be seriously injured. It seems like dragonfire can harm the Night King. The White Walkers stab Bran to death, which makes Rhaegal fall to the ground and to be stabbed to death by Wights. The Night King’s army of Undead is starting to diminish. We see Jaime commanding his men and fighting the remaining Undead alongside Bronn. Jon fights alongside the Hound and Davos. The Hound is fighting like a boss right here. When Jon starts to notice that the Night King’s army is retreating as well he commands everybody to leave the battlefield asap and goes with Davos and the Hound to get everyone safely outside now. The Knights of the Vale, Sansa, Brienne and Robin leave together to the Eyrie. Arya, The Hound, Jaime Lannister, Bronn, Edmure Tully, Tully and Lannister forces retreat to Riverrun. Jon, Davos, Tyrion, Varys, Missandei, Jorah, Samwell, Gilly, Little Sam, Theon, the remaining Unsullied and Dothraki forces travel south. Lyanna Mormont and her men retreat to Bear Island.
• The last shot we see is Jon and Daenerys on Drogon’s back setting all the dead afire including dead Rhaegal. Both sides suffered great losses in this fight.
• Deaths: Grey Worm, Tormund, Podrick, Meera, Bran, Rhaegal, Robett Glover, Howland Reed

#150 dadasada #151 dadasada #153 Wurf #170 Tristan22
2.8.2017 | 2:29:09
dadasada

#149 fgh: Klobou dolů, pokud to bude pravda ;-)

2.8.2017 | 9:47:50
dadasada

#149 fgh: Ještě mne napadlo, kde je Malíček? Mrtvý? Zdrhnul? nebo v týmu s NK?

#154 fgh
2.8.2017 | 9:57:12
Nicole

#146 Rafan: Souhlasím a jediný mi to dává smysl (ať si každý říká, co chce). Kdyby to takhle dopadlo (a já doufám, že nakonec ano), byla bych spokojená :)
#148 mety: Máš pravdu, zatím důkaz není. Zatím to je jen o tom „jedna paní povídala“ a pokud se neobjeví důkaz v podobě nějakého záznamu, svitku, bude to těžké dokazování :) Věřím ale, že se něco takového objeví :)

2.8.2017 | 10:31:59
Wurf

#149 fgh: SPOILER: Tak aspoň ten Jaqen bude v season 8.

2.8.2017 | 10:42:36
fgh

#151 dadasada: Jelikoz jsem jako jeden z mala fanda NK a WW, bylo by skvele kdyby Littlefinger byl s nim v tymu, ale bohuzel, je mrtvy…

Ale zemre az v episode 7, takze si ho jeste uzijes, minimalne rozhovor v dalsi epizode se mi libil, a i jeho smrt se mi „libila.“

#159 vojtasaurus
2.8.2017 | 11:01:55
Rafan

#148 mety: Bran přece řekl že musí pracovat na tom, aby viděl více.

#156 mety
2.8.2017 | 11:28:16
mety

#155 Rafan: hej ale aj ked to uvidi su to len povidacky nedovho dietata

#162 Rafan
2.8.2017 | 11:47:57
Radulineska27

Stejně mi přijde divné, že nemrtví už nejsou někde u zdi. Vždyť nepotřebují jíst, pít. Neměla by být válka už dřív? :D Sice nemůžou jít přes zeď..ale stejně mi příjde, že jejích děj jde moc pomalu…

2.8.2017 | 11:53:53
shootx

Abychom si shrnuli Malička- Zachránil Sansu z KL, otrávil tyrana krále, ochránil ji před Lisou, rozhodnul bitvu Bastardu a kupu věci co ani nevíte…Sansa pokazila co mohla po cestě za vlhkým snem stát se královnou, měla nereálné štěstí na ochránce. A podle vás by měla nechat zabít věrného spojence jen co se uvidí s Aryou, protože to řekl autista na,, vozíčku,, a ztratí tak silného vazala? Ztratit údolí by byla chyba která by mohla vést ke vzpouře na Zimohrade. Sansy linka je na úrovni Theona – neschopnost., Avšak naštěstí to bude úplně jinak…

#160 Argetlam Královrah
2.8.2017 | 12:02:31
vojtasaurus

#154 fgh: někde jsi psal, že příští epizoda začne odjezdem z HG, což by si dá celkem dohromady každý rozumný člověk, podobně jako další věci.. napiš sem prosím, co bude v čase 20:30–20:35 a 48:10–48:15.. stačí napsat bez detailů (Vyjmenovávání titulů Deny, Jaime jede na koníkovi a kecá s Bronem, záběr na zasněžený Zimohrad, Vyjmenovávání titulů Deny, Hora znásilňuje septu, Vyjmenovávání titulů Deny apod..) do té doby jsi jenom tlučhuba, co si přečetl leaky a teorie a zatím mu to vychází.. takhle do podrobností jsi ještě nešel a já před tebou smeknu..:)

2.8.2017 | 14:02:43
Argetlam Královrah

#158 shootx: Vazala? Malíček rozhodně není lord Údolí, naopak – lordové z údolí ho nenávidí. Jestli ho popraví, tak ji za to ještě poděkují.

A nezapomínejme, že Malíček sice zachránil Sansu a ochránil tyrana krále, ale nejprve dopustil, aby Sansa padla do zajetí a tyran usedl na Železný trůn. To on přiměl Lysu otrávit Roberta Arryna, to on ji přiměl, aby napsala své sestře, že to byli Lannisterové a tím přiměl i Eddarda Starka jít na jih, a to on mu „pomohl“ odhalit pravdu o Cersei a Jaimem, kterou on sám už dávno věděl. A co se týče pomoci severu, tak nebýt Malíčka, Lysa by vyslala rytíře z Údolí na pomoc už Robbovi a ten by tak zvítězil (nepotřeboval by armádu Freyů ani Karstarků).

Ve všem zlým, co potkalo Starky, Tullye, Lannistery, Arryny nebo Tyrelly má prsty Malíček (s jedinou výjimkou – možná nemůže za to, co se stalo Branovi). To Malíček otrávil Jona Arryna, zabil Lysu, vyvolal válku mezi Starky a Lannistery, která skončila Rudou svatbou, následně obléháním Řekotočí a smrtí Černé ryby, to on nepřímo dopustil, aby Boltonové ovládli Sever a tak jim padl do rukou Rickon Stark, a sám jim daroval Sansu. A nebýt otrávení Joffreyho a kvůli tomu i souboje Oberyn x Hora, tak by také nikdy Martelové neotrávili Myrcellu, Nejvyšší vrabčák by byl bezmocný (Joffrey by mu žádnou moc nedal) a v žádném případě by Joffreymu nikdo nemohl unést manželku, matku nebo švagra, takže by nebylo nutné vyhodit do povětří Baelorovo septum a zabít všechny tam. A když by nebyl soud s Tyrionem – nebyl by ani Tywin mrtvý.

Za celou tuhle hroznou situaci můžou tři lidé: Petyr Baelish, Jaime Lannister, Cersei Lannister. Joffrey nebo Ramsay jsou proti těmto třem amatéři, protože tihle mají na rukou krev desetitisíců nevinných.

#161 shootx
2.8.2017 | 14:09:29
shootx

#160 Argetlam Královrah: Zapominas na základní fakt že v té době byl Malíček v malé radě Tywina takže musel plnit rozkazy a jeho zájmy. Když si vezmeš co dělal z vlastní vůle tak jen to co jsem vypsal. Co se týče údolí Malíček je musel přimět k válce. Lisa se nechtěla účastnit bojů v zapadozemi a když nic neudělali nechali tím prostor pro druhé jak jim Malíček vyčetl. To kdyby je zavádějíci. I přesto byl jediný kdo Sanse pomohl dyž si vezmeš co o něm ví…Ale je na režii co se bude jim hodit to se bude Branovi zdát pak to akorát ztratí logiku…Z pohledu Sansy by mu měla být vděčná, protože ona nemůže vědět co udělal a chová se jako Zmije.

2.8.2017 | 15:27:22
Rafan

#156 mety: Jenomže on může vidět kam byly uschovány dokumenty o tom že se Liana a Rhaegar vzali. Dokonce si dokáži představit, že se nevzali, ale Rhaegar zajistil u otce dokument kde bude narozený potomek od Liany legitimizován jako Targaryen a případně následník po Rhaegarovi. Protože v době kdy o to mohl požádat ještě prokazatelně jeho syn z prvního manželství žil a měl tedy přednost.

#164 mety
2.8.2017 | 15:46:53
Rafan

Zabil Lisu nikoli jen proto aby chránil Sansu, on po Sanse jede aby přes ní ovládl Sever, a aby se stal Regentem v Údolí. To byl jeho sen. Protože on razil poznámku, že pokud se spojí sever s Údolím, budou neporazitelní. Pomocí těchto dvou velkorodů měl v plánu svrhnout Laninstery a usednout na trůn sám. V Údolí mu plán vyšel bezezbytku a Sansa ho při té vraždě ještě kryla. Na severu měl v plánu se postupně zbavit všech mužských Stárků aby nastoupila jako vládce severu Sansa. Kterou vydal Boltonům aby připravoval vzpouru severu za pomoci Údolí je svrhl. Tam mu ale čáru přes rozpočet udělal Jon. Můžete si býti jisti že se ho pokusí zbavit.

2.8.2017 | 16:13:37
mety

#162 Rafan: ved to je samotne uz moc keby a hlavne uz teraz aj ked mu bran povie co mu povie budem zvedavy dalsia vec je jehho legitimizacia

#167 Rafan
2.8.2017 | 17:08:43
Brut

Je škoda, že mi kolem těch armád prostě nějaké věci nesedí. Vím, že se na to člověk musí dívat na fikci, ale i tak by některé věci mohli být lepší. Když teda vynechám to rychlé přesouvání mezi různými místy (dá se to trochu obkecat tím, že prostě ač střihem to následuje hned za předchozí scénou, tak to nemusí být ve stejném čase, ale prostě třeba i o několik týdnů dříve nebo později), tak prostě mi nějak nevychází ta vojska. Tyrellové by měli mít velkou armádu a dát tedy Lannisterům pěkně zabrat, aby je vůbec porazili. Samozřejmě Tarly se přidal na stranu Lannisterů, tak to nějakou část armády přesunulo na stranu Lannisterů, ale i tak museli mít Tyrellové velké vojsko (už dávno svolané, protože se přece chystali obléhat Kings landing). Také přece nemůžete si všimnout takového vojska až je před hradem. Na to jsou různí průzkumníci a ještě Lannisterové měli část svého vojska v Riverlands a toho by si také někdo všimnul, že to dávají dohromady a přesouvají. Nakonec tedy řekněmě, že nechali 10 000 vojáků v Casterly Rock a ty teda těch 8 000 Unsullied porazili. Ale přece kdyby tam měli 30 000, tak i kdyby otevřeli Unsullied bránu, tak nemohli čekat, že je porazí ne? Nedává mi smysl, že jich čekali více, protože to by pak neměli šanci je porazit.

#166 DejvidHound #168 Kalam
2.8.2017 | 18:20:00
DejvidHound

#165 Brut: Lenze oni cakali ze ich tam bude prave 10 000. A bolo ich tam o dost menej. Tyrion zrejme GreyWormovi povedal ze ich tam bude cakat 10k vojakov preto bol po dobyti taky zaskoceny ze ich tam bolo malo. A k tym Tyrellom neviem mozno Ollena spoliehala prave na Tarlyho ze on zhromazdi vojsko ale kedze sa pridal na stranu Cersei tak asi to bol skrt.

2.8.2017 | 23:59:35
Rafan

#164 mety: Byl tam přece svědek, který dosud žije.

3.8.2017 | 6:36:47
Kalam

#165 Brut: těch unsullied by už taky dávno mělo být mnohem míň, vzhledem k tomu jaký už utrpěli ztráty… minimálně tisícovka by jich měla být už mrtvá, ale v seriálu to není nijak moc poznat…

3.8.2017 | 10:17:54
verax

Mně zaskočila scéna s Branem, když mluvil u čarostromu se Sansou. Ptala se ho na Tříokou vránou, bylo jednoduché odpovědět, že Tříoká vrána zamřel a on je jeho nástupce… On řekl něco jiného. Vyznělo to pro mě, že ten Tříoká vrána, co zemřel, byl také Bran. Pokládám si tedy otázku na časovou smyčku, která může souviset s koncem seriálu.

3.8.2017 | 12:51:57
Tristan22

#149 fgh: Môžeš tento človek dostať od admina už teraz konečne ban? Iní ľudia si tu dávajú pozor čo píšu a dávajú ako spojler, duplom ak je to výplod ich fantázie, alebo niečo čo majú z netu. Stále je to spojler a tento človek navyše spamuje úplne bezpraho naprieč asi každou témou. Tento príspevok na ktorý odkazujem ani nepotrebuje komentár, to je proste tragédia.

#171 fgh
4.8.2017 | 2:21:18
fgh

#170 Tristan22: Jelikoz si to ty, mam tu pro tebe zde pripravenou i prvni epizodu:

First outline season 8, episode 1

HBO LEAK

First scene: aftermath of the Night King’s attack on Castle Black. Tormund and Gendry are able flee the scene. Undead Viserion sets Crows and Undead afire. Lord Beric Dondarrion stays behind to fight the White Walkers (dies off-screen?), but not before killing the White Walker that killed Edd. Edd is stabbed to death by a White Walker. Tormund and Gendry ride for Winterfell, whilst we see a burning Castle Black in the background. Daenerys, Jon, Tyrion, Davos, Jorah, Brienne, Podrick, The Hound, Missandei, Varys and Theon arrive in Winterfell. Davos remarks that it has gotten much colder and darker since he has left with Jon. Jon and Arya are first reunited. Daenerys meets Sansa Stark and Sansa asks whether she and Jon are in love now. Daenerys don’t give a proper response to that. Sansa doesn’t seem too pleased with Jon returning to Winterfell and Daenerys’s pre­sence. Jon notices this and chats with her. She mentions Littlefinger’s de­ath and how he has always betrayed them right under their nose. She says it is plain stupid to work together with Cersei Lannister. The Hound and Arya also have a conversation with each other. Arya tells the Hound she didn’t regret to leave him behind without having him killed off. The Hound answers that Arya should have had him killed off right there, especially with the things he has seen beyond the Wall. Euron Greyjoy arrives back in King’s Landing with the Golden Company and meets up with Cersei Lannister and the commanders of the Golden Company in the Throne Room. Cersei thanks Euron for having the sellswords shipped to King’s Landing. Cersei orders the commander-in-chief to take Storm’s End and to have the army gathered in the fortress. Robert Baratheon once told her that the fortress has stood for many centuries and she’s sure that it will keep standing during the Long Night as well. Since there’s no Baratheon holding the castle any longer, it wouldn’t be too difficult to just take it themselves. They’ll need to protect themselves during the Great War. Later that night, Euron Greyjoy is about to have sex with Cersei Lannister. Euron jokes that she won’t miss her brother after she finds out what he can give her. Cersei’s face says enough. She isn’t too pleased with Euron in her bed. Possible nudity to be seen here. The following morning Euron leaves with his ship ‘The Silence’ to ferry the sellswords to Storm’s End to take the fortress. After he comes back, he tells Cersei he wants to be her king. Inside the Silence, Euron has a conversation with Yara Greyjoy about Queen Cersei. Yara point-blank tells him that she knows he isn’t interested in being Queen Cersei’s pet/hus­band at all. Euron laughs and tells her his good friends from Braavos will take care of that problem soon enough. Daenerys, Jon, Sansa, Tyrion, Davos, Missandei, Sam, Varys, the Northern Lords and the Knights of the Vale gather in the Great Hall of Winterfell. Sweetrobin and Yohn Royce are also present in this scene. Sam reunites with Jon and the two share a hug. Jon tells Sam he’s glad to have him back. The Northern Lords aren’t too pleased to accept Daenerys as their Queen. Daenerys defends herself very well, but she doesn’t get the support of the North just yet. Lyanna Mormont tells Daenerys Targaryen that she will never call her ‘Your Grace’, because she only knows one King and that’s Jon Snow, the King in the North. Tyrion smiles and mentions that she’s a ferocious girl on which Jorah replies that Mormonts don’t stand back for anything. Jon tells them there’s no time to argue with each other and brings up that there hasn’t been word of the Lannister army yet. Sansa responds that she warned them not to trust Cersei Lannister. Tyrion mentions that they can trust his brother Jaime but Daenerys doesn’t seem to agree on this one. The group discusses how they will defend the North against the Night King’s army. Jon Snow tells Robin it’s wise to bring the Eyrie into the fold and to lure the Night King in there. Robin doesn’t really seem to care and accepts Jon’s proposal. After the meeting, Daenerys tells Jon that the Northerners really are stubborn and small-minded people. Theon Greyjoy visits the Godswood of Winterfell and thinks of his friend Robb when and meets with Bran Stark. He immediately apologizes to Bran for everything he has done against House Stark, but Bran tells him there’s no need for that. He knows that Theon has redeemed himself by saving his sister Sansa. He has seen how much he has suffered at the hands of Ramsay Bolton. Theon asks him how he knows all of this but Bran doesn’t respond to that. Arya and Brienne are training and Jon is impressed by his sister’s fighting skills. Arya mentions that he has never forgotten to stick her enemies with the pointy end. He asks Arya why she didn’t join the meeting in the Great Hall of Winterfell. Arya answers that Sansa is way better in those things than she is. In Volantis, Lady Melisandre enters the Red Temple. She’s again welcomed by Kinvara. Melisandre tells Kinvara that she’s played her part in the Great War to come. She has united ice and fire. She has served King Jon Snow, the prince who was promised and brought him back to life. Kinvara tells Melisandre that she’s served their God well on that part, but she also made a lot of mistakes where she needs to pay for. Kinvara tells Melisandre that their God demands one more sacrifice of Melisandre which requires her to return to the North. Melisandre answers that she isn’t allowed to enter the North. Kinvara smiles and answers Melisandre that she could benefit from her punishment then. We see Jaime Lannister at an inn when he meets up with Bronn. Jaime’s surprised to see Bronn and asks him why he followed him. Bronn answers that there’s nothing left for him in that stinking city and he’s up for some adventure in the North. Jaime is glad to have Bronn next to his side. Bronn asks Jaime why he has left the woman he loves the most, but Jaime doesn’t fully respond to his question. He then asks what he’s planning to do now he has left King’s Landing. Jaime tells Bronn he’s on his way to Riverrun to bring the garrisoned Lannister army back to the fold. Bronn asks him why he would give up the castle he has been occupying. Jaime answers what purpose that would have? What does he gain with that? For all he cares, Edmure can have Riverrun back. Tormund and Gendry arrive in Winterfell. Jon Snow asks Sansa why Bran didn’t take the time to join the meeting in the Great Hall and even didn’t came to speak to him. Sansa tells Jon Bran has changed a lot and calls himself ‘the Three-Eyed Raven’ now. She tells him not to expect much of a conversation with him. Samwell comes in between and tells Jon there’s something he and Bran urgently needs to tell him. Bran first sees Jon in the Godswood when he’s looking into the past. Jon mentions that he has encountered a warg beyond the Wall. Sam responds that Bran is much more than a warg, he’s a greenseer. The two inform Jon Snow about his parentage, which Jon doesn’t seem to believe at first sight. Bran tells Jon he knows everything about him. He saw him beyond the Wall, surrounded by Free Folk. He saw him fighting at Hardhome against the Night King and he saw how he was stabbed to death by his own men. Jon can’t really believe he’s a Targaryen. Sam mentions that he’s the one with the right claim on the Iron Throne, not Daenerys Targaryen but Aegon Targaryen.

4.8.2017 | 2:47:54
Tristan22

Si si vedomý, že si práve extra porušil pravidlá webu, ktoré až na asi ďalších dvoch tragédov nemajú problém dodržovať? Dokonca aj Locker má v tomto úroveň. Nevieš čítať, alebo si taký egoistický ignorant? Nie som sám ktorý výslovne žiada ban dlhší time out pre užívateľa fgh za porušenie pravidiel diskusie. Ďakujem.

#173 fgh
4.8.2017 | 3:09:46
fgh

#172 Tristan22: A jaka to pravidla jsem porusil? :)

4.8.2017 | 3:30:18
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama