Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Gemma Whelan, představitelka Yary, mluví o dohodě s Daenerys

Gemma Whelan, představitelka Yary, mluví o dohodě s Daenerys

Yara a Theon Greyjoyovi se v poslední epizodě střetli s Daenerys, s níž uzavřeli dohodu a očividně si také padli do oka. Představitelka Yary, herečka Gemma Whelan, se vyjádřila k této scéně a také ke vztahu Yary a Theona.

45 3
25.6.2016

Nové spojenectví s Daenerys Targaryen má jistě také své negativní stránky. Herečka Gemma Whelan, představitelka Yary, se o svůj názor podělila v magazínu Hollywood Reporter.

Hra nyní začala, že? Doufám, že to bude někam směřovat. Doufám, že ji okamžitě nezabijí, protože nyní se svým bratrem hraje hru. Jsou opět spolu a jsou si vzájemně věrní. To je dobré. Rozhodnutí to je opravdu těžké, a to rozhodnutí učinila velmi rychle, jen s malým kývnutím Theona. Ale myslím si, že je připravena vzdát se všeho. Nemají jinou možnost. Myslím, že v Dany vidí ženu, která neustoupí, protože je sama za sebe. Myslím si, že tohle je to, co musí udělat, aby vydržela a získala, co chce. A proč nezkusit naprosto rozdílný způsob života? Proč se neměnit?

(Daenerys a Yara, mezi nimiž to očividně „jiskří“. Foto: HBO)

Každopádně určitě nikomu neunikla jistá vzájemná přitažlivost mezi Dany a Yarou, až flirtováním. K tomu také něco málo Gemma dodala.

Nečekala jsem to, ale bylo to ve scénáři (flirtování)! Internet explodoval. Můj Twitter účet byl zaplněn zprávami o této scéně, což se mi nikdy před tím nestalo. Rozhodně mám novou zkušenost. Všichni byli tak milí.

Taktéž se vyjádřila o vztahu Yary a Theona, kteří nyní při sobě drží jako nikdy předtím.

Theon je nyní její jediný příbuzný. Myslím, že trvalo dlouho, než opět získal její důvěru. Ale ona se naučila mu opět věřit. Ve všem, co řekl, měl pravdu, nelhal. Už není tím, kým býval. V minulosti udělal hloupá rozhodnutí, ale nyní jsou spojeni a vědí, co dělají. A v tom, co dělají, jsou si rovni. Ona ho potřebuje a on potřebuje ji.

Diskuze /92

targaryen

Trochu to na mě celé působí (všechny události posledních epizod) ve smyslu jakoby to 5 řad stagnovalo a najednou se něco děje, je to jen takovej můj subjektivní pocit :)

#78 Eddard1
25.6.2016 | 19:08:06
Stardos

Bože no, Západozemí bude mít dvě královny :D

#3 Nikolperse
25.6.2016 | 19:19:02
Nikolperse

#2 Stardos: Možno aj 5 alebo 6. Ale potom to už nebude sedem kráľovstiev.

25.6.2016 | 19:20:45
svina

No já doufám, že Dany se na ni vysere – jejich 100 lodí je málo (= jako spojenci jsou k ničemu), navíc Aša je nesympatická už od pohledu. A ještě k tomu dílu – v něm bylo tolik feminismu, že se mi chtělo zvracet.

#6 jajkob #12 Izar #20 mr_bungle
25.6.2016 | 19:44:18
dfx

Yara a Deny si daju lesbicke cislo a potom pride Euron a jeho big cock. Deny dovoli Theonovi aby mu ho odrezal a posadky na lodiach Eurona sa bud vzdaju pod velenie Yary alebo ich Deny spali so svijimi drakmi. A Deny bude mat dost lodi na prepravenie vsetkych svojich vojakov do Westerosu :-P

#7 jajkob
25.6.2016 | 20:06:32
jajkob

#4 svina: áno, bohužiaľ tam bolo cítiľ taký feministický zápach aj keď napríklad Sansa zabila Ramsayho, bol to dobrý diel s dobrými koncami, ale tak chápeš, potrebujú aj sponzoring, stavím sa že za tento diel poslali dve-tri feministické organizácie „tučné“ peňažné dary pre HBO.Veď už tu boli aj gayovia(Renly a Loras), takže dotácie musia ísť aj z LGBTI.

25.6.2016 | 20:09:48
jajkob

#5 dfx: lesbičky tu ešte neboli, ak nepočítame malíčkov výlev o jeho schonostiach.

25.6.2016 | 20:12:57
Stardos

Tak hlavně v knize si Dany užila s Irry :D No, tady to bude s Yarou no :D

#10 Matěj z Czechie #18 ori
25.6.2016 | 20:17:28
Nikolperse

Chlapci čo máte proti tomu že sa ženy dostávajú do čela krajiny?

#11 Matěj z Czechie
25.6.2016 | 20:18:46
Matěj z Czechie

#8 Stardos: to vis kus za kus

25.6.2016 | 20:23:21
Matěj z Czechie

#9 Nikolperse: Proti holkám nic, ale proti tem kravkám mnoho :)

25.6.2016 | 20:30:35
Izar

#4 svina: taky jsem si to říkal,nějak moc ženských ve vrcholných postech. Sansa nejmenovanou královnou severu, Yara a Daenerys, dobrej spolek

25.6.2016 | 20:54:17
oskarka

Mně taky vadí, že z Ašy/Yary dělají lesbu. Je to nucené, jako kdyby plnili nějaké politicky korektní kvóty… Chápala jsem důvody, proč plno dějových linek autoři seriálu mění či opouštějí, ale nechápu, čemu pomůže linka s Daenerys? Kam to asi posune děj?

Přitom Aša má v knize má řadu milenců, manžela a v v 5. díle – Tanci s draky spí v Pahorku v Hlubokém lese s Quarlem…

#14 jajkob #24 Xegiie #83 Alpha_Mule
25.6.2016 | 21:22:02
jajkob

#13 oskarka: Tie politické kvóty aj musia plniť, naposledy napríklad s tým mala problém spoločnosť Disney, ktorá má dať v rozprávke pre deti Frozen hlavnú hrdinku lesbičku, pretože v ostatných rozprávkach vystupujú heterosexuálne páry.V súčasnosti je celkovo veľký politický problém s novou Gender ideológiou ktorá sa stretáva s veľkou vlnou odporu, ale takisto má aj z bohatých krajín, ako USA a Nórsko, veľkú finančnú a politickú podporu.

25.6.2016 | 21:29:00
Nikolperse

To musíte do všetkého ťahať politiku? Hovoríte že je to nejako na nútené? Ak si myslíte, že vám ten seriál niečo vnucuje, tak ho prestaňte pozerať. Inak homosexualita v seriály vám vadí, ale keď kukáte lesbické porno, tak to je v pohode?

#69 Kalam
25.6.2016 | 21:38:15
Izar

homosexuality v seriálu je až až, vzpomeňte třeba na Renlyho Baratheona

#64 jajkob
25.6.2016 | 21:57:46
Stardos

Já nevím,co se tu hned čertíte :D Však říkám, že i v knížce udělal Martin z Dany bisexuálku, proč by teda nemohla být bisexuálka i zde v seriálu? To že Yara podle knihy má být hetero je sice pravda, tak bože, je to lezba no, svět se proto ale nezhroutí

25.6.2016 | 22:12:20
ori

#8 Stardos: A Cersei s tou černoškou :D

webmaster
25.6.2016 | 22:19:22
AviaRa

Jestli je Yara (Asha) lesba nebo ne, mi zrovna co se týče rozdílů knih, přijde naprosto k ničemu řešit. :D

#23 oskarka
25.6.2016 | 22:43:27
mr_bungle

#4 svina: 100 lodí Greyjoyů + flotila otrokářů. Pokud se jí bude zdát, že má lodí málo, může si vzít další v nějakém otrokářském městě, nemyslím, že by jí po posledních událostech nějak moc odporovali.

#22 mr_bungle
25.6.2016 | 23:06:20
mr_bungle

Viděli jste něco z předcházejících sezón? Byly tam podstatně ostřejší gay i lesbo scény než tento malý flirt.

25.6.2016 | 23:11:33
mr_bungle

#20 mr_bungle: 100 lodí Greyjoyů – i s posádkou, zapomněla jsem dodat.

25.6.2016 | 23:13:16
oskarka

#19 AviaRa: No, já to řeším, je to nucené. Je tam Renly, Loras, Cersei, v Dorne to taky vedou všelijak, ale proč přepisovat děj tam, kde to není nutné?

No jo, ono to nutné je, když tu Aša/Yara nahrazuje Victariona, kterého vyslal Euron pro Daenerys – pak tvůrci seriálu nějak museli děj zflikovat…

Tak já jim poradím pro další sérii – třebas by si mohly holky spolu adoptovat Tyriona jako děťátko… :-(

25.6.2016 | 23:46:05
Xegiie

#13 oskarka: no jsem rad ze nejsem jediny komu to prislo nucene, nez nejake jiskreni ktere si nekdo mysli ze tam bylo..

26.6.2016 | 0:22:59
Mari0

Souhlas. Kdyby ta „nenapadna“ propaganda byla jen v GoT tak pomlcim, ale uz je to proste všude. Hollywood ma zadani a to plni. Dospelej clovek to samozrejme rozpozna, ale spis se hraje o mladez, ktera prijma vse vic automaticky a podvedome je to ovlivnuje. A pro ty z nas, pro ktery uz to bije do oci, je to otravny jako svitplyn a casto na silu. Jsem radm ze jsou tu lidi, co si toho vsimaji. Je v poradku se ozyvat, protoze samozrejme celkove reakce sleduji a jiste z podobnych nemaji vubec radost. Vubec ted zijeme v Evrope v dobe, kdy se ustalene poradky zacnou po desetiletich klidui menit a uzijeme si vlstni hru o truny. Akorat ja v ni budu jako pinčl : )

26.6.2016 | 0:29:37
s3DimenT

russell crowe ! :D

26.6.2016 | 1:12:09
victy

Ženy teraz nič proti Vám, vôbec mi nevadí že je Hollywood v tejto dobe strašne feministicky orientovaný (Hunger games, Rezistencia …) a som za fakt že aj ženy potrebujú byť hrdinkami, no aby nám z GoT robili zlátaninu o ženskej nadvláde, je mimo realitu na dané obdobie do kt. je dej vložený !? Fajn Daenerys (a je pravda že jej fandím), no v reale by sa s nou nikto ani nerozpraval a pri prvej snahe o jej heroický výstup by ju vysmiali, znásilnili a poslali na onen svet. O drakov by prišla hned po ich vyliahnutí. Cersei ako hlava KL ? tá by bola čoskoro po smrti kráľa otrávená, len preto aby mohli mladého kráľa ovládať iní a nie nejaká neukojená zlatovláska čo spí so svojim bratom. Brienne ako rytier a osobná stráž + Yara/Aša na čele lodstva + Dorne ovládaný tými kravami je posledný klinec do rakvy s názvom zdravý úsudok. Reálne je vyobrazená čiastočne len Sansa, tá si toho vytrpela dosť, celý čas na úteku a smrti sa vyhla len preto, lebo mala byť využitá k uznaniu severských rodov, a po porode mužského potomka by zomrela povedzme na „silnú horúčku“… Dúfam že som týmto nikoho neurazil, no bohužiaľ v minulosti sa so ženami nikto nepáral a nemali skoro žiadne práva, preto je divné hoc ide o FANTASY stavať dej na ženách dobyvatelkách a ženách čo o niečom rozhodujú. Viem feminizmus je silná vec no tu je to dosť „mimo mísu“, stačí že je už teraz takmer isté že bude vo Westerose kráľovná. Homosexualitu neriešim, tá bola bežná aj napríklad aj v ANTIKE , takže nevidím dovod ju riešiť v GoT.

#28 mr_bungle #30 oskarka #52 Stráťa
26.6.2016 | 2:24:44
mr_bungle

#27 victy: O drakov by prišla hned po ich vyliahnutí. – a kdo by jí je vzal? Nemá manžela, otce, bratra, dědu, strýce… a vlastně nikoho, (v seriálu) je poslední Targaryen.

Cersei – a kdo jiný? Historie je plná žen, které vládly jako regentky. Pokud si své postavení dokáže uhájit a vyhnout se dýkám a otrávenému vínu, může vládnout. (jak to Cerseino „vládnutí“ vypadá, je jiná věc.)

Brienne – její postava je údajně inspirovaná Johankou z Arku.

Na Yaru to prostě zbylo, Theon momentálně na vládnutí nemá.

OMG a nechápu, proč by dcery významných rodů měly umírat řekněme na „silnou horečku“, sotva porodí prvního mužského potomka?

Zvláštní, že nikomu nevadí lady Lyanna Mormont, která je taky žena, k tomu ještě dítě a drsnější než všechny výše uvedené dámy dohromady.

Zrovna anglická historie má hodně významných ženských osobností, které jsou inspirací dodnes a i samotné Války růží, které jsou inspirací pro GoT, mají své významné ženské postavy, třeba Markétu z Anjou nebo Alžbětu Woodville.

No a taky je Hra o trůny pořád především fantasy, ne dokument o středověku. Kdo to špatně snáší, může si dát nějakého staršího Bonda, třeba ten film, kdy jakési bond girl nafackuje a ona je z toho tak hin, že mu hned dá, to vás zase uklidní. ;)

#29 zroutik #49 victy #52 Stráťa
26.6.2016 | 8:34:35
zroutik

#28 mr_bungle: přesně… Ale na 007 mě nešahej :-D – to je klasika…

26.6.2016 | 8:39:54
oskarka

#27 victy: Sama jsem žena, ale souhlasím. Oni to zmotali dohromady tak, že je to směšné. ANo, v dějinách byly silné ženy, vládkyně, ale byly to výjimky. No, jsem zvědavá, jak se z toho dostanou. Cersei, Brienne, Arya, Melisandra, Daenerys, Yara, Píseční hadi – a kde proboha jsou rytíři, bojovníci, panovníci? Předou len? Perou u splavu?

#32 Sctyri #34 mr_bungle
26.6.2016 | 9:23:38
Sctyri

Yara nemusí být lesba, ono existuje i „být na obě pohlaví“ víte? A dialog Yary s Daenerys mě hodně pobavil.

26.6.2016 | 9:35:06
Sctyri

#30 oskarka: Ty asi vidíš jen co chceš, nebo jak se ti to hodí, ale takhle to vůbec není. KL- král Tommen a nejvyšší Vrabčák, Kevan… samá baba, že? Jaká Cersei??? Ta má hovno, nemůže nic, je zavřená a zlomená, sleduješ to vůbec? Ona něčemu vládne? Leda tak Hoře. Jamie vojevůdce, Bronn, Walder Frey, ale ne ty vidíš jen Brienne? Ta ale neuspěla!! Yara ještě ničemu nevládne a není tam sama, má svého bratra, který není žena! Arya? Ta zabila jinou ženu.. to je chyba v tvé vizi že, měla zabít Jaqena. Jsi evidentně zaslepená nějakou žárlivostí z úspěchu jiných žen, pač rytíři, bojovníci- chlapů je tam pořád dost.

#37 svina #48 oskarka #65 Tomi Lee Morpheus
26.6.2016 | 9:49:34
Elanaris

Číst tady ty komentáře, to je za trest. Spiknutí, propaganda, vnucování gender ideologie, politické kvóty… Já jsem s GoT spokojená, kdyby to bylo jenom o hetero chlapech, bylo by to mnohem nudnější. Je to fantasy, který provokuje za každou cenu, tak se s tím smiřte. Btw, už kvůli vám bych těch LGBT a feministických postav dávala do filmů/seriálů mnohem víc, jenom aby vás to štvalo, když jste tak hákliví.

#35 Batiatus #38 svina
26.6.2016 | 9:53:24
mr_bungle

#30 oskarka: Rod Martellů už v seriálu neexistuje, zůstali jen Oberynovy nemanželské dcery a jeho milenka, pokud se neobjeví nějaká konkurence, budou vládnout. Vojsko půjde za tím, kdo sedí na trůnu, neřeknou je to ženská, seru na to, jdu dom.

BTW de facto žádná z uvedených ladies skutečnou královnou ještě není, i když se tak třeba titulují, teprve si to musí vydobýt. A že jsou silnější než mnozí muži? Na tom není nic divného. Pokud chtějí uspět v drsném mužském světě, kde může být kůň nebo meč cennější než ony, nestačí jim být stejně dobré jako muži, musí být mnohem lepší.

26.6.2016 | 10:03:58
Batiatus

#33 Elanaris: Môj človek :D

26.6.2016 | 10:13:55
Argetlam Královrah

Jen bych rád připomněl, že významné ženy v historii mají tendenci se u vlády udržet docela dlouho a pořádně se zapsat do dějin – Alžběta I., Kateřina Veliká, Marie Terezie, Margaret Tatcherová, Angela Merkel, Alžběta II. A to nepočítám zákulisní hráčky a manipulátorky ve válce růží například, kterých bylo požehnaně.

#41 svina
26.6.2016 | 10:24:43
svina

#32 Sctyri: Problém je jinde, podívej se na poslední díl a spočítej kolik prostoru tam mají ženské postavy oproti mužským. V seriálu je to těžce nevyvážené, protože se chtějí zavděčit alespoň nějaké minoritě. U tvého příkladu s Kevanem jsem se rozesmál, má sice postavení, ale to je tak všechno, je to slaboch a v célé sérii byl dohromady snad 5 minut. Tommen je loutka (a spíše ženská). A vůbec tam jsi tam dal samé slabé postavy, které buď na konci ohnou záda nebo do konce knih/seriálu zemřou, v podstatě jsi potvrdil naše teorii „support LGBT“ takže díky.

#39 Sctyri #40 mr_bungle
26.6.2016 | 10:43:14
svina

#33 Elanaris: Jestli to nevidíš, tak tím jen dokazuješ, že máš v hlavě nasráno.

#40 mr_bungle
26.6.2016 | 10:49:55
Sctyri

#37 svina: Chtěl bych mít vaše starosti šašci trapní. Já mám ženský rád a vůbec mi nevadí kolik mají prostoru, poslední díl? Eh tak asi 80% Ramsay vs Sníh.. tam nějaký ženský byly? :D Prej zavděčit minoritě. Tak se asi budete muset přestat dívat, ale ta minorita jste vy řekl bych.

#42 svina
26.6.2016 | 10:51:03
mr_bungle

#37 svina: Ženy jsou minorita??
#38 svina: Brilantní argumentace, taková universální!

Martin sám řekl, že má silné ženské postavy rád, tak si je tam dal. Se stim už smiřte.

#43 svina
26.6.2016 | 10:59:58
svina

#36 Argetlam Královrah: Důvod je jednoduchý, většina vladařů se účastnila bitev, zatímco vládkyně se snažili udržovat mír ústupky (jako například Marie Terezie předala Slezsko – btw „mimořádně chytrý tah“, dát nepříteli nejkvalitnější uhlí ve Střední Evropě). A proč ji nesesadili? Když ovládáš velké území, začne se časem tříštit (vyhlašování nezávislosti atd.), tím je že žena, se zasadila o stabilní ústupkovou vládu, kterou druhý vladař následně využije – dostavá pravidelně „výpalné“, aby nezáútočil (mnohem výhodnější než kdyby dobyl území – ztráty na životech, materiál se musí těžit a ještě dobyté území se svými původními obyvateli, kteří vidí jak cizí vladař jim vysává jejich zemi, se začne radikalizovat a zkusí se bránit) a protože vládkyně je loutka, která tančí jak druhý vladař píská a dokud v dané zemi vládne žena, nemusí se bát o nějaké rebelie. Jak prosté.

#72 tomasgeryk
26.6.2016 | 11:13:46
svina

#39 Sctyri: 80% ani omylem

26.6.2016 | 11:15:49
svina

#40 mr_bungle: LGBT je minorita, jestli neumíš číst, tak je mi tě líto

#45 mr_bungle
26.6.2016 | 11:17:52
Movego

Mně se ženské hlavní postavy náhodou líbí, není to tak ohrané jako Harry Potter, LOTR, snad všichni super hrdinové atd. Třeba Jon nebo Bran mi jako ženské postavy nepřijdou… A jestli je tam občas nějaký gay nebo lesba mi zas tak nevadí v AHS je to každou sérii.

26.6.2016 | 11:23:08
mr_bungle

#43 svina: Už to chápu, máš rád klišé, tak to doporučuju Rouzmund Pilčr, ta se na to přímo specialisuje.

#59 svina
26.6.2016 | 11:23:08
Nikolperse

Uvedomte si prosím, že toto je seriál v ktorom sa odsekávajú hlavy, znásilňujú a upaľujú malé dievčatá, malý chlapci strieľajú šípmi do chrbta a zhadzujú s vysokých hradieb, dohadujú manželstvá a v ktorom sa robí kopa iných hnusných vecí. Tak sa pýtam prečo vám sakra vadí homosexualita? A čo sa týka feminizmu, tak až do tejto série mali väčšinu času v dieloch muži, ale to bolo zrejme v pohode, však? Ak chcete celý čas pozerať na silných mužov, tak začnite sledovať seriál Spartacus alebo niečo tomu podobné.

26.6.2016 | 11:38:25
Nikolperse

A ohľadne homosexuality, tak je dokázané že každá žena na svete má bisexuálne sklony (je aj na mužov a ženy), čiže by ste chceli zakázať rodenie a život všetkých žien, len preto že vás intímny vzťah medzi ľuďmi rovnakého pohlavia znechucuje?

26.6.2016 | 11:42:53
oskarka

#32 Sctyri: Diskutovat je dobré ad rem a ne ad hominem – takže diskutuj k věci. Kde ti rytíři, válečníci, bojovníci, panovníci byli v posledních dílech? Před Řekotočím a uvnitř? Je to Edmure? Nebo starý Frey v Dvojčatech? Je to snad Vrabčák, Lancel nebo Tommen? Nebo je to Tyrion s Varysem (nic proti Tyrionově mužnosti a bojovnosti, ale v této sérii je odsouzen k tomu posedávat v pyramidě a vyprávět vtipy). Rytíři bez praporců se tam jen mihli… Takže tak – Aša/Yara je zde líčena jako lesba, aby vyhověla ujetému scénáři.

#58 Sctyri
26.6.2016 | 11:56:02
victy

#28 mr_bungle: Vedel som že sa to tu pochopí zle, veď ako inak :D :D sama hovoríš že nemá brata, manžela, strýca… nemala nikoho kto by ju ochránil. K Cersei sa nechcem vyjadrovať, tá osoba je tak nenávidená že by ju šedé eminencie odstránili ihneď, až High Sparrow ju realisticky odstranuje zo scény. Panna Orleánska skončila ako vieme na hranici a Anglicko si za to aj pekne zaplatilo, biblická Jezabel vyhodená z okna a roztrhaná psami, a áno našlo sa pár hrdinských žien v histórií, no tu sa nám hromadí jedna za druhou a to je málo reálne. Ja sa tu nechcem hádať ale tak to je.

#54 mr_bungle
26.6.2016 | 12:01:52
Stardos

Neustále si stěžujete, že to není podle knihy, teď ale máte stížnosti, že to podle knihy je (silné ženy s větším postavením) A další věc je, že tu uvádíte pouze ty méně oblíbené, proč nedáváte jako příklad Sansu, Aryu, Margeary? Takže vina není dle mého na seriálu, ale na fanoušcích, kteří jsou neustále nespokojeni

#52 Stráťa #53 victy
26.6.2016 | 12:03:26
Luciz

Já nevím,mně přišlo, že tady ty věci k tomu seriálu tak nějak patří :D a seriálová Aša/Yara tak trochu jako lesba vypadá :D Co se týče vnucování, nevím jak to má HBO, ale BBC si v tom dost jede, vemte si třeba Doctora Who…tam je to jeden gay vedle druhého, jedny z ústředních postav jsou lesby a Madam de Pompadour v 18.století má jednu ze svých nejvyšších dvorních dam černošku :D Normálka :D

26.6.2016 | 12:17:15
Stráťa

#27 victy: S dany máš pravdu ale se zbytkem tak úplně nesouhlasím.

  • Cersey nikdy žádnou velkou moc neměla i když si myslela že má.
  • Aša těžila z toho že byla posledním svobodným potomkem krále. Po jeho smrti ji železní tak nějak poslali do háje a zvolili za krále Eurona.
  • Briene je popisována dobrá bojovnice takže proč ne, nemá moc aby stálo za to snažit se ji zabít.

#28 mr_bungle: Právě to je ten problém. Po vylíhnutí draků neměla vůbec nikoho kdo by ji chránil ale zato 3 nesmírně cenné draky. V quarthu nebo Astaporu by její „khalasar“ okamžitě zmasakrovali, sebrali ji draky a ona by skončila jako žena některýho z vládců co by dostala pár facek při jakékoliv známce neposlušnosti. Ale to se nedá vyčítat seriálu, to zmastil u GRRM.

#50 Stardos: Proč by měl někdo dávat Sansu jako příklad silné ženy? Za těch 6 sérií udělalala kolik vlastních rozhodnutí? 2? Jinak je s ní manipulováno, občas ji někdo propleskne atd. Arya je dítě. No a Margery se chová tak nějak jak do dané doby zapadá. Nesnaží se být muž, nedává příkazy ale nenápadně manipuluje.

#55 mr_bungle
26.6.2016 | 12:26:10
victy

#50 Stardos: Som jeden z tých čo je proti debatám kniha vs. seriál. Sú to momentálne dve odlišné veci. Taktiež tvrdím že GoT škodí silná základňa nedočkavých fanúšikov, vymýšlajúcich rôzne teórie. A keď výjde nová epizóda tak je jedna časť fanúšikov tvrdí že ich sklamalo to, že to neni podla ich teórie. Druhá časť fanúšikov zase nadáva že je to „predvídateľné“… Nikto neni spokojný! Homosexualitu neriešme , no s tým feminizmom je to prehnané a to nieje smerované na urážku žien čo sem do diskusie prispievajú. Napríklad ja som takú Sansu spomenul a pri Aryi ako budúcom nájomnom vrahovi pohlavie v minulosti nehralo úlohu. No momentálne nám to speje k samým královnám že neni reálne v žiadnom časovom období.

#56 mr_bungle
26.6.2016 | 12:28:09
mr_bungle

#49 victy: Jasně, Daenarys neměla nikoho, až na pár set Dothraků, kteří jí po smrti Khala Droga zůstali věrní, a Joraha Mormonta.

Postava Brienne z Thartu je inspirována Johankou (bojovnice, panna).

Ehm… realita ve fantasy? Jako např. zombíci, draci a zmrtvýchvstání? A jistěže postavy víc vyniknou v seriálu, kde je míň postav než v knize. Mimochodem, teď je zase špatně, že udělali podle knih silné hrdinky?

#57 victy
26.6.2016 | 12:34:22
mr_bungle

#52 Stráťa: Kdyby Ned neodjel do KL…

Měla nějaké věrné Dothraky a Joraha. A byla kdesi v pustinách Východozemí, takže jí ty draky neměl kdo sebrat. A není jisté, že by vůbec šlo sebrat jí dráčky, vzpomeňte, jak to bylo v Domě neumírajících. Draci poslouchají jen Dany. Dany + draci = smrt těm, kdo ji naštvou.

26.6.2016 | 12:42:48
mr_bungle

#53 victy: Kdyby oslabili nebo vypustili tyhle ženské charaktery, byl by to úplně jiný seriál. Od první série by museli vymýšlet dost jiný děj od knihy. Silně pochybuju o tom, že by za takových okolností dal Martin svolení k natáčení.

26.6.2016 | 12:49:36
victy

#54 mr_bungle: Pozri si 2.sériu! Keď došla ku Qarthu nemala skoro nič. Ale to už riešiť nechcem. Očividne to nemá zmysel. K tej realite. Svet GoT je inšpirovaný určitým časovým obdobím s prvkami fantasy. A pokiaľ sa nemýlim aj vo svete GoT ženy dedia ako posledné, pokiaľ vôbec. No teraz sa nám z toho stáva matriarchat. Toto je mojej strany všetko.

#60 mr_bungle
26.6.2016 | 12:55:29
Sctyri

#48 oskarka: Byli tam v popředí 5 serií a teď dostali prostor trochu ženy a můžeš se z posrat.

#66 jajkob
26.6.2016 | 12:58:05
svina

#45 mr_bungle: Jestli je historie plná klišé, tak ano mám rád klišé, přece jen tam bral Martin inspiraci. A v knihách ženské silné postavy jsou popsány úplně jinak, takže jsi buď knihy nečetl nebo je nepochopil. V seriálu vzali své pojetí jinak a především politicky korektní. Ale je zjevné, že s tebou normální diskuze nelze vést, máš v krvi pražskou kavárnu.

#62 mr_bungle #63 mr_bungle
26.6.2016 | 13:02:37
mr_bungle

#57 victy: Keď došla ku Qarthu nemala skoro nič, až na ty draky, kteří ji dostali do města, díky nimž si vzala bohatství Qarthu (poté, co Pyat Pree vyvraždí radu Čistokrevných, draci Pyata a Xara zamkne v trezoru), díky drakům získala armádu Neposkvrněných.

26.6.2016 | 13:13:41
Kolousek001

Proč se lidem nelíbí že by v Západozemí byly jen královny? Se podívejte jak to dopadlo teď v Německu když tam „vládne“ ženská :D :D

26.6.2016 | 13:14:35
mr_bungle

#59 svina: LOL, pražská kavárna může za to, že se ti nelíbí seriál :D

26.6.2016 | 13:14:55
mr_bungle

#59 svina: Ale máš pravdu, když se v diskusi k GoT používají „argumenty“ typu „máš v hlavě nasráno“, „je mi tě líto“, a dokonce i „pražská kavárna“, nemá cenu se s tebou bavit.

26.6.2016 | 13:17:50
jajkob

#16 Izar: Ale to bolo aj v knihe, takže pohoda, ale toto vyzerá na nanútené.

26.6.2016 | 14:51:54
26.6.2016 | 15:16:04
jajkob

#58 Sctyri: ženy majú v GoT priestor celý čas, oveľa viac ako to bolo v stredoveku, do ktorého sa snažia aj dej zasadiť.Skús sa odosobniť a vži sa do situácie v sterdoveku, ženy nemali takmer absolútne žiadne práva, manželka šlachtica na tom bola neraz horšie ako jeho(šlachticov) bastard.

#67 Tomi Lee Morpheus
26.6.2016 | 15:21:23
Tomi Lee Morpheus

nem LOLO, ale monster LOLO #66 jajkob: viaš ako to bolo v stredoveku? Ne lebo si tam nebol, to čo vieš je len 100 krát prepisovaná rozprávka ktorú píšu tý ktory ju píšu,) ale dajme tomu, že máš pravdu.

To prečo si len MONTER LOLO, je to že práve v tomto poslednom diele sa Dany pýtala Yari, že či už nejaká žena niekde vládla? a čo odpovedal? presne to čo nám vraví naša rozprávková historia strediveku. Takže je serial realistický? je. kam smeruje seriál? presne tam kam naša neislámska spoločnosť k emancipácii a antihomofobii.

prečo je v GOT žena na totálnom vzostupe? lebo má drakov!!! každý kto jej ich chcel zobrať brzo zahučal do pekla.

  • BOH v GOT je žena, takže smola vy zakomplexované mužské lolitky;)
#68 jajkob
26.6.2016 | 16:04:17
jajkob

#67 Tomi Lee Morpheus: nie každá žena čo tam je má drakov, a aj tak je divne mocná takmer každá.(Cercei,Lys­sa, Cathelyn, Briene, atď.)Stredovek bol jednoduchá doba, takže netreba ani žiť aby si si urobil predstavu, navyše je z nej dosť historických záznamov, čo moje vedomosti ešte zlepšuje.

26.6.2016 | 18:05:48
Kalam

#15 Nikolperse: nevím proč SJW nanynky pořád předpokládají, že každý odpůrce gayů tajně kouká na lesbické porno--- ale tššš, v dnešní hyperkorektní a tolerantní společnosti člověk nesmí říct vlastní názor…

#70 jajkob #73 Nikolperse
26.6.2016 | 18:23:33
jajkob

#69 Kalam: :D

26.6.2016 | 18:48:23
oskarka

V sedmé sérii by nám scénáristé, když už jsou tak tvořiví, mohli představit novou postavu- budoucí panovnici Západozemí. Ta bude vytvořena podle toho, co si současný nový světový řád žádá – tipuji to (v ptydepe) na: „alternativně inteligentní, fyzicky hendikepovanou, nebílou milovnici žen neurčitého věku“ :-) To bude jízda!

26.6.2016 | 19:44:26
tomasgeryk

#41 svina: Souhlasím s tím, že oproti skutečné historii mají ženy v tom seriálu víc prostoru. Ale je to proboha fantazy seriál, ne historický.
A teď, proč je to mimořádně chytrý tah v uvozovkách? To v historii dělaly jenom ženy, když viděly silnějšího soupeře, aby se nějak vyhábaly válce? Co třeba takový Václav a prakticky výpalné Němcům? Prusové měli tou dobou nejsilnější vojsko v Evropě. Marie Terezie vládla 1740–80, tehdy se na většinu činností vyžadujících oheň ještě používalo dřevo. Masivní těžba uhlí začala až s rozmachem parního stroje, takže až po smrti Marie Terezie. Takže možná nebyla prozíravá na 50 let dopředu, ale v její době na uhlí většina lidí z vysoka …

26.6.2016 | 19:51:35
Nikolperse

#69 Kalam: Neviem čo znamená SJW, ale viem o tom, že veľa vecí, ktoré sa teraz odsudzuje bolo pred nástupom kresťanstva úplne normálne.

#74 jajkob #75 jajkob
26.6.2016 | 20:14:45
jajkob

#73 Nikolperse: a preto bol Nástup kresťanstva, pretože to enbolo morálne.

26.6.2016 | 20:39:32
jajkob

#73 Nikolperse: asi preto sme sa aj kvôli tomu, že to bolo v staroveku normálne, nikam neposunuli.Ale v stredoveku, vtedajšom centre kresťanstva Taliansku, začala Renesancia, a tým aj novovek.Vieš prečo napríklad Cirkev upaľovala ľudí?Pretože ľudia si chceli niečo zachovať zo svojho milovaného „normálneho“ staroveku niečo nechať, a to bolo upaľovanie, koly, a dalšie staroveké zverstvá ktoré neskôr cirkev bohužiaľ prebrala, kvôli ľudom ktorí to stále brali ako normálne.

#77 tomasgeryk
26.6.2016 | 20:45:45
Batu_Khan

Malá poznámka prečo jej nezobrali v Qarte hneď draky, preto že Qart žil z obchodu a tam kde niekomu niečo bez dôvodu zoberú sa obchodník vyhne ako čert krížu, dal by sa Qarth prirovnať k Benátkam a tam tiež nikomu nikto nič nebral, iba ak by boli vo vojnovom stave s jeho materskou zemou :D

26.6.2016 | 20:49:07
tomasgeryk

#75 jajkob: Aj keď toto je úplne, ale totálne mimo diskuziu o seriáli, na toto asi aj chcem reagovať. To si snáď ani nemohol myslieť vážne. Akože starovek bol naozaj brutálna doba, ale nikto nemože tvrdiť, že stredovek nebol! A práve ta renesancia (re = znova, naissance = narodenie) vznikla ako znovuzrodenie antiky (tzn. staroveku), lebo vďaka nástupu dogmatického kresťanstva stredoveká Európa bola nie 100 ale tisíce rokov za opicami (a stáročia za Grékmi). Začalo sa to meniť najmä vďaka 2 národom: arabom (ktorí mali starogrécku a rímsku literatúru, a nezničili ju, tak ako to urobili kresťania) a číňanom, kam práve Taliáni a Byzantinci na začiatku renesancie cestovali.
A prečo církev upalovala ľudí? To si sa nezmýlil, lebo upalovala fakt tých, ktorý chceli propagovať ten normálny starovek, napr. Giordanno Bruno, a spústa ostatných matematikov, astronómov, bylinkrárov, atď. Lebo tí sa vzopreli dogmatu, že všetko zariadi Boh, a človek je bezmocný.

#84 jajkob
26.6.2016 | 20:58:11
Eddard1

#1 targaryen: Pořád se něco děje. Jen to nekteří nevidí

26.6.2016 | 21:20:38
Kvitovka

Děláte jako kdyby tam byly jen ženy nebo co. Dany má pořád k ruce Joraha bez kterého by nikdy nebyla tam kde je, Sansou neustále někdo manipuluje, Arya je Arya :), Margery je manipulátorka ale jen královna, Cercei nemá a nikdy neměla žádnou moc byla jen „prodána“ Robertovi a teď ji poslouchají 2 lidé, Yara ještě Železným ostrovům nevládne a nemá na to ani dědické právo, Brienne je inspirována Johankou z Arku (jak už tady asi 20 lidí psalo) takže si ti řeči o tom že to je zmanipulované nechte.

26.6.2016 | 21:23:36
Kvitovka

Jinak je zajímavé že všech 8 velkých rodů je na pokraji vymření: Baratheonové teoreticky už neexistují bastadi se nepočítají a Tommen není Baratheon, Starkové jsou na tom v porovnání s ostatními ještě dobře, Arrynové žije už jen jeden ale je to mužský dědic, Tullyové ti už také prakticky nejsou navíc jejich sídlo mají Freyové, Targaryeni od smrti Viseryse je s nimi definitivní konec, Tyrellové mají jen jednoho mužského potomka ale ten ja gay a navíc v žaláři, Martellové už nemají mužského potomka, Lennisterové je to už jen Jaime ale ten možná zítra zemře a Tyrion no uvidíme ale pochybuji no ale co Tommen je Baratheon nebo Lennister? Oficiálně ja Baratheon ale on není syn Roberta Baratheona.

#81 Stardos
26.6.2016 | 21:26:58
Stardos

#80 Kvitovka: Martellové by už měli být po smrti, sice Dorne bere bastardy jinak, ale jako prostě už Martellové s příjmením vymřeli, tedy ppravděpodobně.Jo, a Starkové mi přijdou ironičtí, všichni se bojíme, aby nikdo z nich neumřel, přitom si zatím vedou nejlépe

26.6.2016 | 21:50:42
ChloëNoir

Absolutně nemám problém s hlavními ženskými postavami, které jsou moudré, zdravě sebevědomé, nechybí jim taková ta typická ženská síla a přitom nejsou přehnaně feministicky podané. Takové ženy jsou pro jakýkoliv příběh prostě potřeba a je jen dobře, že se v poslední době dostávají do popředí spolu s otázkou emancipace. Není nad to sledovat dějovou linku ženy, která zná svou sílu a umí s ní správně a hlavně chytře naložit. Bohužel, ale co si budeme povídat, zrovna takových žen v GoT mnoho není (ačkoliv to samozřejmě není problém pouze tohoto seriálu), a proto upřímně doufám, že duo Sansa + Daenerys se k moci nikdy nedostane.

26.6.2016 | 21:59:01
Alpha_Mule

#13 oskarka: Pozor! S manželem nespí, protože za něj byla provdána nuceně Euronem (v její nepřítomnosti). Jinak máš ale pravdu, měla řadu milenců a ta část jak si jí v Pahorku Qarl vezme silou, je skvěle napsána.

27.6.2016 | 12:28:54
jajkob

#77 tomasgeryk: presne tak, ale matematici tam neboli(nepostrehol som niečo?), astronómovia boli väčšinou pohanskí astrológovia ktorí si dne s dajú v televízii za pár eur vyveštiť, ty by si ich netrestal?a bylinkári, to boli drogisti ktorí Dominikánom-inkvizítorom tvrdili rôzne nezmysly, preto si za to mohli sami že to cikev brala ako vzývanie Diabla, síce v skutočnosti boli len dosť nafetovaní.A o Re­nesancii, takže nepopieraš že kedže Taliansko bola bašta kresťanstva tak tam nebola sloboda?Sám si o tom písal, takže ako to bolo? :)

#85 tomasgeryk
27.6.2016 | 14:56:11
tomasgeryk

#84 jajkob: Tak to prrrr… Avicenna (európsky tvar mena Ibn Síná) nebol nejaký nafetovaný blbec, ale niekto, z ktorého práce čerpali Európania až do 17. storočia. A že tam neboli matematici a astronómovia se venovali tej pavede? Kto vymyslel (alebo skor zdokonalil astroláb? Ak teda vobec vieš, k čomu ta vecička je… A prečo sa algebre hovorí slovom arabského povodu? A kto vymyslel pušný prach, keď nie Číňania? Snáď Európania? Prečo sa skoro všetky medicínske termíny odvodili z latinčiny alebo gréčtiny? Lebo tam ľudia boli úplne blbí? Si trochu prečítaj len 100stránkovú učebnicu dejepisu (k týmto vedomostiam nepotrebuješ žiadnu obsiahlejšiu knižku), aby si mal aspoň základné informácie.
Kolieskou renesancie bolo fakt Taliansko, ale mecenáši umenia a podporovatelia vedy boli šlachtici (Medici, Brgiovci atď.), církev sa procesom napr. s Galileom (ktorý nakoniec odvolal svoje prehlásenia o točeniu zeme), Giordannom Brunom (ktorého upálili) alebo podkopávaním práce daVinciho snažila akýkolvek pokrok zastaviť. A to sa zmenilo až rozšírením radu jezuitov po Európe, to bola prvá církevná organizácia, ktorá chcela šíriť vedomosti.
A to bola posledná odpoveď, lebo to fakt totálne nesúvisí s dejom seriálu. Len ma dokáže vytočiť, ako si Európania (a aj Američania, lebo sú to prisťahovalci hlavne z Európy) myslia, že majú na všetko patent, všade šírili mier a vzdelanie, ale ono to skoro 1000 rokov bolo trošku ináč.

#86 jajkob #87 jajkob
27.6.2016 | 17:38:18
jajkob

#85 tomasgeryk: ten bol Moslim, a kedy naňho krasťania útočili?Myslím na neho osobne, bolo to len o jeho vierovyznaní, ktoré ohrozovalo celistvosť európy.Kedy bola vyhlásená križiacka výprava na číňanov(asi máš tak rozsiahle vedomosti, že to ešte nebolo možné v žiadnej knihe popísať)?Odvodili sa z gréčtiny a latinčiny, pretože to bola najvýhodnejšia voľba, kedže zo starovekého Grécka pochádza dnešná aj vtedajšia medicína.A stre­dovekí ľudia boli konzervatívni(aj Cirkev), to im chceš vyčítať?Galileo a Bruno, to je ten istý prípad, až na to že Giordano Bruno bol sám Dominikán(Domi­nikáni bol rád ktorý mal na starosti inkvizície), bol veriaci.Na to že Cirkev bola bohužiaľ príliš konzervatívna doplatilo mnoho, ľudí, ale drvivá väčšina odsúdencov odsúdených oficiálnymi inkvizítormi(Vlád­covia často vytvárali vlastnú inkvizíciu, na ktorú nemali cirkevné inštitúcie z Pápežských štátov dosah) boli ľudia ktorí si to zaslúžili.Mnohí z tvojich hrdinov(ak to sú tvoji hrdinovia) boli inkvizíciou odsúdení za úplne niečo iné ako za pokrok, vieš napríklad o kom hovorím?(A áno, jezuiti veľa pomohli dostať Cirkev dohromady, ale odporcovia Cirkvi, tí istí pokrokári, na nich útočili, a ak toho toľko vieš, nemusím ti podrobnosti o zrušení ich rádu vysvetľovať.)Nemáme na všetko patent, zle si am pochopil.Len tu niekto očierňoval Cirkev, ako za všetko mohla, čo je z drvivej časti skôr klamstvo ako pravda..

#88 tomasgeryk
28.6.2016 | 20:17:47
jajkob

#85 tomasgeryk:Detektív neviní z vraždy vražednú zbraň, ale hľadá vraha, to si treba pri pohľade na cirkev v stredoveku uvedomiť.

28.6.2016 | 20:23:46
tomasgeryk

#86 jajkob: Hovoril som, že na toto už nebudem reagovať. Takže sa obmedzím na smiech tomu argumentu, že inkvizitori popravovali vinných ľudí :-D :-D

#89 jajkob
29.6.2016 | 1:09:55
jajkob

#88 tomasgeryk: Tak v tom prípade máš problém s nedostatkom morálky, ale to je tvoja vec.

#90 tomasgeryk
29.6.2016 | 13:47:28
tomasgeryk

#89 jajkob: Morálky? Ja sa nesmejem tomu, že inkvizitori popravovali, ja sa smejem tomu, že si niekto (nebudem menovať) myslí, že to robili oprávnene…

#91 jajkob
29.6.2016 | 16:11:33
jajkob

#90 tomasgeryk: A to robili neoprávnene?Bola konzervatívny doba, a znásiľnovanie, pedofília, drogy sa vtedy prísne trestali, preto sa ti zdá že neoprávnene.

29.6.2016 | 21:23:38
jajkob

ok, tak https://www.postoj.sk/…egenda-video a prečítaj si aj články v komentároch,ja vlastný článok robiť nejdem pretože predsa je to tu stránka pre fanúšikov.

29.6.2016 | 21:31:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama