Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Pátá epizoda se představuje na devíti fotografiích
Opět máme možnost nahlédnout na nadcházející díl formou fotografií, kterých je tentokrát devět. K čemu všemu asi dojde v tomto díle?
Foto: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Conleth Hill
24.11.1964 | 24.11.2024 -
Kristian Nairn
25.11.1975 | 25.11.2024 -
Michael Feast
25.11.1946 | 25.11.2024 -
Hafþór Júlíus Björnsson
26.11.1988 | 26.11.2024 -
Michael Condron
28.11.1985 | 28.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /176
Varys jedna s Jonem. Ze by zacal souboj Davose a Pavouka ? Rozhodne bitevni taktika bude zajimava pokud nezradi Bron tak jak se dostanou do mesta ?
Ak nedali vyrobiť nejaké rebríky, baranidlo alebo niečo podobné, tak sa do KL asi nedostanú, teda pokiaľ sa Drogon nenaučí uhýnať pred ranami pekného množstva balíst.
Může mi někdo vysvětlit proč jsme měli vyobrazený KL třikrát různě? Do 7 série se KL představovalo jako přístavní město s vchody z lesnatých kopců. V 7 serii to byly zelené planiny a teď pro změnu poušť. WTF?
#9 DeusVult11 #14 janoo8 #36 doxtanUž z traileru se dalo poznat že Jon dorazil s armádou a stojí před branami. To vnímám jako dobrou zprávu, protože to ukazuje že Daenerys hned po popravě Missandei bezhlavě neběžela a nezačala útočit na město. Ale jak chtějí porazit tu 20 tisícovou GC nějak netuším. Ještě že nemají ty slony :D
#60 igwarKdyby měli tvůrci čas a zkusili to poresit tak jak by to zřejmě řešili postavy tak pavouk ze svých bohatých kontaktu z minulosti musí vědět rozmístění všeho ve městě včetně škorpionů. Stannis měl ve městě informátory a Varys na tom musí být ještě lépe. Drak je rychlejsi, může létat v noci a škorpion není na letící cíle stavěný a navíc otočit s ním na druhou stranu je zdlouhavý problém o střelbě přímo nad hlavu nemluvě. Ten drak při správném použití je stále prakticky nezranitelný, zvlášť když ho Martin vymyslel bez omezeni cobdo kapacity ohně a imuniho na ruční metací zbraně. Armáda do pole kvůli němu vylézt prakticky nemůže, lode musí někde kotvit což se neutaji a v noci se střílet přesně nedá a město se dá podpálit. Rozhodně všechny výhody na straně Severu a Daenerys + by nebylo marné vyslat Tyriona na jednání s železnou bankou, protože vladař zavřený v hlavním městě nic splácet nebude
#7 Coko23 #12 janoo8 #167 LordStarkPouštní změna KL, zřejmě dokonalá obranná taktika spálené země:))
#5 Martin 435: Cersei má svůj dluh Železné bance splacený
#24 MonkeyskunkTak som si precital potencionalne spoileri. Je realne aby to tak skoncilo? Ano. Dava to zmysel? Nie. Sedem rokov budovat pomalicky charakter urcitym smerom. Nasledne to rychlostou blesku zarezat. Mozno by to davalo zmysel. Keby sa serial tak neponahlal a otacanie by davalo lepsi zmysel. Snaha to rychlo skoncit tomu ubera na akceptacii. Stale dufam ze Martin im vsetkym nasere na hlavu a knihy skoncia uplne inak. Ten chlapik nato ma. Roky kadi na hlavu citatelom. Nejake HBO ho nemusi zaujimat.
#3 Coko23: Cersei drti po veceroch minecraft.
Nový dluh nikoliv…splatila ty Robertovi a to jen vydrancovanim Roviny, což bych u diplomacie s tamními rody rovněž použil
#24 MonkeyskunkTo zas bude bitva, jestli GC opustí bezpečí města…
#5 Martin 435: S Varysou síti kontaktů v KL je to složitější. Pokud víme tak tu víceméně úspěšně převzal Quborn. Ohledně škorpiony vs drak, tak Daenerys nemá takové bojové zkušenosti s létáním drakem jako Aegon Dobyvatel. U těch škorpionů stačí aby jich bylo několik desítek a dobré oko. Ale je samozřejmě možné že Daenerys všechny spálí.
zase taktika houpajici opice??? Balisty se mohou hybat a otacet? Vsechny miri stejne… Proc by nemohla s drakem priletet ze zadu nebo z boku a vsechny je spalit? Taky moc nechapu taktiku zlatych plasti pred branami. D a J nemaji zadny veze, katapulty, beranidla.. jak se tam dostanou? No sem na to zvedavej
#17 FallenMaia #77 Nikolperse #108 POLW#3 Coko23: Pokud víme tak KL má několik hlavních bran. Např. brána u královské cesty a brána u černovodé zátoky.
#18 Coko23Já tomu nerozumím.. tvůrci a scénáristi chtěli v bitvách předčit LOTRa a teď po průseru s bitvou ve 3. epizodě se chystaj na obléhání města s čím? nikde jsem neviděl pojízdný věže, katapulty, balisty, žebříky… Zatím pro mě 8. řada jedno zklamání za druhým.. nehledě po tom díle (4.e) – 90210 alá hrad zlomených srdcí :/
No tak podla fotiek už Varys začal jednať a čakal Jona sám na pobreží, som zvedavý na ten rozhovor. To bude prekvápko pre Jona keď mu zrazu Varys povie že vie jeho tajomstvo :D :D Inak stále nechápem ako do riti chcú dobiť KL? Žiadne obliehacie zbrane, nič, Dothrakovia sú pri obliehaní absolútne k ničomu, kde zobrali severania toľko vojakov??? Jeden drak im asi nepomôže keď vidím čo majú rozostavené na hradbách. To fakt sa bude musieť stať niečo neočakávané.
A aby som sa vyjadril k tomu KL a kopcom a lesom okolo, tak s tým bol vždy problém, už v prvých sériách, raz tam bolo okolo veľa kopcov, raz nie, tam sa to menilo ako na bežiacom páse, asi podľa toho aké fotky zrovna použili na mattepainting čo vám poviem :D :D GoT v tomto nikdy nebolo nejak moc prepracované ako napr LOTR.
#21 Monoceros #97 God Carmen#13 Rizekk: Ano, balisty sa môžu otáčať, pozri čo jej urobil Bronn s jednou a tu ich je koľko???
#19 DeusVult11#14 janoo8: Ano, ale kam se poděly lesy a kopce? To si ze stromů udělal Euron lodě a z kopců golemy, že zbyla poušt, nebo co.
#20 janoo8#17 FallenMaia: Tiez maju na sebe reflektor na osvecovanie nocnej oblohy? Scenar uhana dopredu. Nie je cas na riesenie preco drak nespali balisty.
#22 FallenMaia#18 Coko23: Já jsem jenom chtěl říct že to nemusí být brána u královské cesty.
#24 Monkeyskunk#16 FallenMaia: On to tam říkal Jon na tý poradě že je donutí obléháním opustit hradby a dostat je na otevřené pole kde si to rozdají na férovku. Do toho tam Daenerys řekla že musí dobýt město … zřejmě do celého toho plánu zahrnuli jenom draky a věřili že s nimi město dobyjí
#19 DeusVult11: Ty vole takto sa v niečom rýpať ako v hovne a hľadať problémy to som ešte nevidel nikde. Ach ľudia, radšej sa na to ani nepozerajte. Je vidno že ja vás tu veľa sklamaných, aj ja som, čakal som viac, ale treba niekedy aj prižmúriť oko nie??? Veď stačí že sa znesie nad tú hradbu a drak začne šľahať plamene, to je sám o sebe reflektor jak hovado, mi chceš povedať že na jeden nádych spáli všetky balisty na hradbe?? Jasné že nie, spáli ich pár a zostávajúce budú zatiaľ strieľať ako zbesilé. To nie je žiadny urýchlený scenár ale normálne uvažovanie.
#23 DeusVult11 #32 Monkeyskunk #120 FallenMaia#22 FallenMaia: V noci? Musim sa rypat. Serial je stale to naj co tu spracovanim, hercami, vypravou je. V minulich seriach vsak bolo vacsinou krasne vysvetlene. Preco nejde nieco urobit. Prepac ze ja vidim ten obrovsky prepad v kvalite. Miesto sceny kde jej to niekto navrhne a ona odpovie ze chce aby vsetci videli jej silu(co by krasne podciarklo ako straca kontakt s realitou). Tu mame kvazi neprestupnu obranu.
#26 FallenMaia#7 Coko23:
#10 Martin 435: Vždyť tu kolonu co vezla zlato z Roviny napadla a zničila Daenerys a Dothrakové, takže pokud to zlato nenechala poražené straně (proč by to dělala), pak by neměla mít Cersei Zlaté společenství zaplacené, takže je možné, že otočí.
#20 janoo8: A ktéráže brána? https://vignette.wikia.nocookie.net/…ision/latest?… Ikdyby Euron vykácel vše okolo, rovina tam nikde není. Jako jo, Orlí hnízdo se taky měnilo, KL taky ve smyslu polohy septa, případně hory v pozadí byly jednou kulatější a podruhé špičaté štíty, ale takto drasticky ještě neměnili snad nic. Až moc to praštilo do očí… :-D
#25 Rizekk #27 FallenMaia #129 Lestad#24 Monkeyskunk: Neni pravda… kolonu sice napadla, ale to zlato uz tam nebylo… To odvezli driv. Pak je i scena, kde ji dekuji, ze splatila sve dluhy, ze tomu neverili. A ze az bude znovu potrebovat, tak ji pujci zase
#32 Monkeyskunk#23 DeusVult11: Ano, bavíme sa o tom že by útočila v noci nie??? A keď drak začne chrliť plamene z papule tak hneď vieš kde je nie??? Veď pri tom vzniká obrovská žiara a svetlo nie??? Či nesúhlasíš so mnou? A keď máš po celej hradbe rozmiestnené balisty tak ich nemá šancu spáliť všetky naraz nie?
To ti neberiem že vidíš prepad v kvalite, aj ja ho vidím, mne sa napríklad vôbec nepáčila 3. časť ale príde mi že niekedy sa tu silou mocou hľadajú chyby a nelogickosti len aby bolo na čo nadávať. A toto je presne jedna z nich. Stačí sa trochu zamyslieť a hneď je to vyriešené.
#29 DeusVult11 #34 caesarSK#24 Monkeyskunk: To zlato už v tej dobe bolo v KL, to čo Daenerys spálila boli len zásoby ;)
A postol si sem zrovna tú najhoršiu fotku KL, tu je obrázok z prvej série tuším: https://gameofthrones.fandom.com/…%27s_Landing?… a vôbec sa to nepodobá na to čo si sem dal ty, takže toto nieje problém len tejto série, to okolie sa menilo počas celého seriálu, raz to bolo tak potom zase inak ;) Už som to tu písal.
#38 Monkeyskunkako neviem aky dostrel maju tie balisty, ale nestoja nejako prilis blizko? ked dokazal euron sundat draka na XYZ mertov s nevydanou presnostou, tak jon a dalsi retazec velenia to maju asi zratane. o dalsich preslapoch je skoda sa vyjadrovat. prisposobuju si vsetko len preto, aby sa dostali k nejakej WOW scene omfg. skoda dobreho serialu. toto smeruje k tomu, ze sa got zapise do ucebnic ako to nerobit.
#30 FallenMaia#26 FallenMaia: Pruser je ze ich nemusis hladat. Miesto peknej sceny kde vyrobim zapalne vozy. Ktore namocim do niecoho co silne zadymi oblohu v okoli. Aby nebolo draka vidiet a zaroven to sluzi ako orientacny bod kde ma drak oslabit ochranu hradieb. Nam daju dve rozostavene armady.
#35 FallenMaia#28 caesarSK: Stoja príliš blízko to je pravda, toto je čisto scénka na efekt ;)
Ty vole ani tu epizodu neviděli a už ji odsuzují.
#25 Rizekk: Pravda… rika to starej Tarly Jaimemu, to mi vypadlo. Ale ta scena o ktere mluvis, kdyz ji dekoval tak rikala sama, ze to zlato je jeste na ceste, takze v tu chvili tam nebylo. Ale pak ho tam dovezli tesne predtim, nez Dany priletela, jen jeden vuz nestihli…
#22 FallenMaia: Ano klidne by je mohl spalit jednim dechem, v serialu uz bylo ze chrli ohen skoro minutu v kuse. Na Bronna nalitavala primo a za dne (mnohem lehci se trefit). Kdyby se za tmy rozletela kousek nad hradbou a letela podel, zacla chrlit ohen tak by behem 20 sekund bylo znicenejch treba 15 balistu a ostatni by teprve otaceli a nevim nevim jestli by radej nezdrhli, kdyz by videli co se na ne vali. Pripadne by to po chvilce zvedla nahoru a prestala chrlit ohen a oni by videli zase hovno. Abych to neviděl, musel bych oslepnout a né jen přimhouřit oči :-D
#41 FallenMaia #120 FallenMaiaGolden Company jsou pouhý žoldáci. Celkem by mě zajímalo, jakou mají taxu, jak jako fungují? To mají sazbu dle bitev(úkolovou), nebo časovou? Podléhají pouze Cercei, i kdyby měla s nimi nejšílenější úmysly, nebo mají vlastní rozum? Kdyby někdo přeplatil, otočili by se?
#37 janoo8#26 FallenMaia: ty by si sa tiez mohol zamysliet nad tym, ze tvoje tvrdenie by platilo jedine v pripade, ze mas balistu nasmerovanu presne na bod, na ktory budes strielat (tzn. niekde do tmy). ak by sme sa drzali aspon mierne reality tak si v pripade necakaneho nocneho utoku (rychly prelet a zapalenie mesta po priamke – odhadom 10s?) nestihnes ani prdnut a nieto nieco zaregistrovat, otocit balistu, prepocitat bod, v ktorom sa bude drak nachadzat a na ten bod vystrelit resp. odhadnut kde sa nachadza (v tme) zranitelne miesto draka. ale samozrejme ze to urobia tak, ako keby kazda balista mala svoj radar a vykonnu riadiacu jednotku, ktora bude ratat balisticku krivku strely a predpokladanu polohu stretu s drakom.
#41 FallenMaia#29 DeusVult11: Do niečoho čo silne zadymí oblohu nad KL ano??? Do čoho?? ty premýšľaš troška, veď to by potrebovali toľko vozov že by sa to nikdy nedalo zrealizovať. A tie vozy by museli dostať až k hradbám aby znemožnili viditeľnosť balistám. Toto by sa práveže nepáčilo vôbec mne. Absolútna hlúposť.
#39 caesarSK #43 DeusVult11#3 Coko23: To víš, klimatická změna je vesmírný problém. :-)
#33 vojtasaurus: No ona Golden Company má takovou menší historii s Targeryeny.
#27 FallenMaia: Naopak to vypadá docela podobně, akorát je to z druhé strany :-D Hlavně nikde poušť a rovina. Sám píšu, že vím že se to měnilo, jen né tak radikálně. Zlato jo, opoměl jsem tu větu Tarlyho, že už přešly všechny vozy krom jednoho.
#42 FallenMaia#35 FallenMaia: postaci ti noc. ak by sme aj brali do uvahy neskutocnu presnost za dna v noci by nestihli urobit absolutne nic. teoreticky by to slo ak by bol drak istu dobu na jednom mieste, ale aj v takomto pripade by potrebovali isty reakcny cas, ktory by urcite nebol pod 20s
#44 FallenMaiaJinak jak se dostat do mesta… stacilo by i pouzit Draka jako taxix – vime, ze dokaze unest az 8 lidi (nebo kolik jich bylo za tou Zdi). V noci se snese doprostred mesta, vysadi je a odleti. Balisty nemaji sanci reagovat. Takhle to udelas parkrat a hned mas X realnych moznosti jak mesto dobyt i bez deus ex…
#32 Monkeyskunk: 20 sekúnd celú hradbu? Veď v 7. sérii v ktorej letela nad tou kolónou a spalovala to tak jej to trvalo dlhšie a to sú hradby okolo KL asi o dosť dlhšie nie?? Čo potrebuješ na to aký čas otočíš a páliš, presne ako to robil Bronn.
#34 caesarSK: Ty si dobrých desať sekúnd, pozri si 7. sériu koľko jej trvalo zapáliť tú kolónu, drak nieje stíhačka ty vole. To čo som napísal vyššie platí aj pre teba. Kľudne si to prepočítavaj z matematickou presnosťou a fyzikálnymi zákonmi, neviem ako si môžeš vychutnať nejaké fantasy keď tu riešiš toto, škoda slov.
Pekne ste sa tu do mňa pustili smrady, a to tá časť ešte ani nieje vonku a už to tu kritizujete aká je to pi…, vám pekne je… :D :D
#47 Monkeyskunk #51 caesarSK#38 Monkeyskunk: Docela podobne ano??? :D :D :D
#49 Monkeyskunk#35 FallenMaia: Hmm a problem? Maju tisice vojakov. Vyrubem les(ktory tam bol niekolko serii ale uz neni). Poslem tam jednotky na samovrazednu misiu. Ved stym maju skusenost (dothraci, neposkvrneni). Ale nie trosku vazne. Mam dost muzov. Pripravim prenosne hranice. Nic technicny narocne. Staci aby to riadne horelo a dymilo a bolo to lahko manipulovatelne. Pocas bitky ak k nej pride budem vyckavat. Nemusi to byt ani blizko hradbam. Staci aby to dokazalo kryt utociaceho draka. Ked sa drak vynori z dymu nie je cast zamerat a vystrelit. Ani balistu tak lahko neotocis ked sa bude vracat. Urobim tak na niekolkych miestach pri hradbach. Aby obrana nevedela kde prileti. Akonahle prileti drak spali obranu na hradbach na desiatkach metrov.Ty mas jednoduchsie utocenie. Nuz alebo mam vojakov, konstrukterov. Ktory uz vedia postavit obliehacie stroje. Videli sme to niekolko krat. Naprikllad pri Merene. Nastavim vzdialenost projektilu aby tesne dopadol pred a za hradby. Samozrejme budem strielat vysoko dymiace strelivo. Na Jona cakaju 14 dni ci kolko. Maju cast postavit si co potrebuju.
#71 LordStark#39 caesarSK: To aj pri Avengeroch počítaš ako dlho trvá kým sa Kapitánovi vráti štít a ako je to možné z fyzikálneho hľadiska že sa mu vôbec vráti??? Pretože mne sa zdá že ano. :D :D :D
#53 caesarSKMalá pochvala P.J., když už nic jinýho, tak si eslepoň pohlídal vizuální podobu měst a hradů. Já doufám, že šlo tvz. servisní bránu KL pro prosrkybované vrstvy obyvatel. Ve středověku se takovým branám říkávalo: Svinska, Kramářská, Židovská či Cikánská.
#46 Svjatogor #48 FallenMaia#45 Svjatogor: P.J. = rejža LOTRu.
#41 FallenMaia: Zase ty stihacky, ty si asi hodne namotanej ze :-D Jinak opet nepisu, ze 20 s = cela hradba, ale 20s = 15 baslistu, zase sis to domyslel a prekroutil… Od Bronna byla ale daleko, dyť ti to říkám měl čas otáčet a mířit. Vem si, že je 3 metry nad hradbou, plive ohen 10 metru pred sebe a leti treba 15 metru za sekundu (50kmh). Tykdyz si obsluha balisty 15. v poradi tak vidis jen blizici se ohnivou vlnu. A jak dlouho ji trvalo zapalit kolonu? Sekundu… Akorat neletela podelne ale napric, coz byla chyba. Ale ikdyz ohen jen prosel rychle vojakama zbyl z nich pouze popel ktery se rozpadl a vozy zacli horet a bouchat.
#50 FallenMaia#45 Svjatogor: ;) Súhlas
#42 FallenMaia: Ano docela podobne. Urcite podobnejsi, nez to co ukazali ted.
#47 Monkeyskunk: Sekundu???? Tak to ja som pozeral asi niečo iné potom :D Nechoď na mňa s týmito počtami a trocha si to skús užiť ty vole, to vážne všetko prepočítavaš? A určite by sa len tak z ničoho nič nezobrala 3 mery nad hradbou, premýšľaj trochu, tiež by tam musela priletieť, proste neverím tomu že pri priamom útoku by ju ani jedna tá balista netrafila, to nech mi tu nikto netvrdí. A aj keby nie, vždy je tam riziko že áno a čo potom? Má len jedného draka, to je príliš veľké riziko ;)
#55 Monkeyskunk #58 caesarSK#41 FallenMaia:
k tebou popisanej scene s vozmi:
Bran Stark doteraz nevyriešil NIČ ..... iba prešiel cez múr, pomohol zničiť deti lesa aj zničil pôvodnú Trojokú Vranu. potom sa presunul na Zimohrad , kde sa zašil pod stromom a urobil zo seba návnadu pre Aryu (aj keď toto nemuselo vyjsť) . Inak nič ..... Dúfam, že v tomto predposlednom diely sa konečne ukáže, že okrem sedenia na zadku a krútenie očami , má aj nejaké praktické schopnosti, ako pomôcť v tomto boji, v ktorom je Cersei jednoznačne múdrejšia, schopnejšia aj lepšia .------ Mohol by napríklad vyriešiť špionážnu sieť a sledovať Euronovo ľodstvo a NAVÁDZAŤ draka v správnom čase aj správnom smere . ( može byť aj nočné navádzanie ? ) teším sa na to ako zhorí Euronova flotila . predpokladám , že Euron dostane priamy zásah …---- DRAKARYS !!
#44 FallenMaia: nie neratam. v pripade, ze zasa pouziju teleport a dalsie skratky tak draka sundaju v noci z neba na 3km. got sa vyznacoval tym, ze aj ked je to fantasy tak sa drzal nejakych realit (grrm cerpal inspiraciu z realnych udalosti) a v tych sa teraz hybem. samozrejme tie reality uz posledne serie neplatia.
Podle mě jsme se dívali směrem na jih, k Bouřlivým krajinám a Dorne k moři. Proto nebyly vidět žádné kopce. Cersi chtěla očividně Daenerys potupit a zaranžovala setkání u té nepodřadnější a nejnečestnější brány města. V reálném středověku: Svinska, Kramářská, Židovská či Cikánská.
Jedna či dvě věty z úst Tyriona, která by diváka uvedla do situace by uťala dohady a pomluvy (doufám), že poslední sérii tvůrci lehoulince odflákli. :-D
#50 FallenMaia: Tak já nevím, se na to podívej znovu, co ti k tomu mám říct. Teď se dívám – první průlet napříč – průlet, takže opravdu na jeden bod míří ani ne vteřinu. A po průletu hoří vojáci, hoří vozy, hoří tráva na zemi. Nic neprepočítávám, mě takové věci dochází i bez toho abych se nad tím zamýšlel, prostě mě to praští do očí. Ale chápu, že to někomu prostě nedochází, každej jsme nějakej, tak to holt vysvětluju podrobněj, když ti to nedochází ;-) Ano přiletí, přiletí ze tmy a uvidí ji až ve chvíli kdy začne plivat oheň a to už je pozdě. Dobře, je to riziko. Co riziko není? I nechat ho na dračím kameni je riziko, když se tam umí nepozorovaně dostat Euronova flotila. Možná by ho mohla poslat na jih na dovolenou, ikdyž tam je taky riziko, že by dostal úžeh a co potom… :-D
#64 FallenMaiaZdá se mi to nebo tady opravdu píšete že by bylo lepší kdyby byla bitva v noci? :D :D já teda nevím jak vy ale já rozhodně žádnou další bitvu v noci nechci :D
#57 Monkeyskunk#56 Monoceros: Bitva by nemusela, jen strategické sundání obrany proti drakovi. Zbytek by mohl zaútočit za úsvitu. Pokud tam nemají kouzelné skřítky z Ať žijí duhcové, tak by do rána neměly stihnout vyrobit a namontovat nové balisty.
#59 Monoceros#50 FallenMaia: ale jej ide o podpalenie mesta. teda aspon tak to vykresluju a na to jej staci jeden prelet. v stredoveku velke poziade koncili totalnou devastaciou mesta. rim vyhorel niekolkokrat. este v r. 18XY vyhodelo chicago. narazam tym na to, ze jednym preletom by mesto neuhasitelne zapalila a potom by dany stacilo len pockat. civilne straty by boli strasne, mesto by lahlo popolom a vojsko by sa rozutekalo v snahe zachranit si zivot. a nie, ani na hradbach by pri tych balistach nikto nezostal.
#57 Monkeyskunk: To by ale asi dost dobře nešlo, nedá se přeci čekat že by Cerseino vojsko dál klidně spalo nebo seděli na zadku zatímco by jim hořely hradby. Vznikla by panika a lidi by možná začali utíkat z města a snažili by se prorazit hradby. Tím by se rovnou odehrála bitva.
#4 Monoceros: Priamy útok to asi ani nebude, prehrali by. Skôr tipujem nejaký zákulisný ťah alebo podraz. Bitku nám ukázali pri útoknu bielych chodcov, kde funguje iba hrubá sila. Ale v prípade KL sa asi bude politikárčiť a intrigovať,tak, ako je v GOT zvykom. :-)
#61 caesarSK#60 igwar: asi ani nie kedze v s08e05 je avizovana bitka este vacsich rozmerov ako v s08e03. a samotna emilia sa vyjadrila, ze pre tuto cast si zozente co najvacsiu obrazovku. takze asi bude vela ohna.
Si nepamatuji, že by se rozebírala třeba taktika Robba Starka natolik jako se rozebírá finální bitva kde už bohužel známé finální výsledek.
#73 Gryphe#51 caesarSK: Mne argumenty nedochádzajú, všetky moje argumenty si vyhodil von oknom pár slovami, vieš je ťažké s niekým riešiť cez internet takéto veci keď sa tu do mňa pustíte traja a normálne nestíham písať. Ja som nenapísal že tá vaša varianta by nešla urobiť, len že by to nebolo také jednoduché ako píšete a že by to bolo riskantné aj v noci. Samozrejme že by to mohlo ísť a možno to tak aj nakoniec bude aj v seriály a ja sa tomu vôbec nebudem čudovať len ma proste zaráža ako to tu hrozne hejtíte a máte vždy tisíc lepších možností ako by to mohli urobiť a to ešte pred tým ako ste to vôbec videli. A to platí aj pre Monkeyskunka
#68 caesarSK #84 Monkeyskunk#55 Monkeyskunk: Ale predsa nepošleš svoju jedinú veľkú zbraň na samovražedný útok a ak by ti ju náhodou skolili tak si môžeš ísť pískať. Je to jej „dieťa“ ty vole, pošli ty decko strmhlav proti takým hradbám :D Ak by mala troch drakov ešte by som to pochopil a nenamietal by som, ale o dvoch prišla behom pár dní, zostal jej jeden, myslíš že normálne uvažujúci taktik by aj poslednú zbraň poslal na takýto útok? A to po tom ako jej z ničoho nič jedného zostrelili?? Určite nie, aspoň teda ja by som to takto neurobil. Jasné mohol zostať na Dargonstone ale to nieje také riziko ako to čo tu popisujeme, alebo to vidíš rovnako?
https://youtu.be/2i_P4cFP0V4?… Dobre pozerajte, predstavte si že by namiesto tých vozov stála jedna balista vedľa druhej a koľko jej trvá zapáliť celú kolónu??? A to hradby okolo KL sú určite dlhšie ako toto. Minimálne jedna by svoj cieľ zasiahla.
#69 caesarSKNěkteří z vás se asi musí hodně nudit,že tady řešíte fantasy seriál,kde lítají drací,mrtví bojují s živými atd atd.Je to seriál u kterého si má člověk odpočinout a ne tady řešit scénu za scénu jak to mělo být jinak..krituzjete díl ktery ještě nebyl odvysílány Nakupte si kamery, sežente štáb a běžte si vytvořit vlastní hru o trůny! Anebo si sežente email na tvůrce seriálu a napište jim ,jak by to mělo být jinak!!
Mali využiť Davosove schopnosti a mal pod rúškom noci prepašovať do mesta potajme jednotku Neposkvrneních ktorá by im otvorila brány ;) Tak ako v Tróji, len tam to nebol Davos ale kôň :D :D
#63 FallenMaia: ja ta nehejtim a ak mas taky pocit, tak je nespravny a mrzi ma, ze to takto beries. reagoval som vyhradne na tvoje tvrdenie, ze cersei ma mesto v podstate neporazitelne zabezpecene a ze ani drak nic nezmoze lebo ani v pripade nocneho utoku by neznicil vsetky balisty. Tvoje tvrdenie je samozrejme pravdive. pri jednom necakanom utoku by sa mu podarilo znicit len nejaku cast. ale ani pri takomto utoku by obrancovia nemali privelku sancu adekvatne reagovat aj ked ista sanca na zasah je tu vzdy. ja som skor narazal na to, ze moze mesto porazit len jeho zapalenim na co by postacoval jeden jediny nocny utok a potom uz len cakat. aj v takomto pripade by existovala nejaka sanca pre obrancov, ale bola by podla mna zanedbatelna (pokial sa drzime nejakych pravidiel). rovnaku vec vie dosiahnut aj katapultom a nepotrebuje na to vobec draka.
aj tak mam pocit, ze o nejakej taktike je zbytocne sa bavit kedze si DaD prisposobia a nastavia situaciu tak ako chcu nech je akokolvek nepochopitelna. Jednoducho ak sa potrebuju dostat k istej scene, tak sa tam dostanu. hlavne aby to bolo dostatocne wow.
#74 FallenMaia#65 FallenMaia: tak ako som ti pisal vyssie. ten nalet trval presne 10s (5:53 az 6:03) a bol zopakovany 3× z roznych uhlov. aj keby nebol tak sa bavime o 20s a to je jednoducho cas, kedy nemas sancu adekvatne zareagovat.
#75 FallenMaiaNa konci pátého dílu se objeví více draků,proto ten euronuv zděšený pohled.
#78 Nikolperse#43 DeusVult11: Zbytečně komplikované takhle likvidovat balisty,stačí dostat do města 20 vojáků,kteří přes noc zničí všechny balisty,včetně obsluhy, a konstruktérů, a ráno už bude balista minulostí,četně Euronových lodí. Mimochodem Daenerys mohla bez problému darovat jedno její obsazené město třeba Meerene Zlaté společností a 100 x ne-li 1000× přeplatit Cersei. Lidi zadýmovat nebe, to je taktika opic,foukne silnější vítr a kouř je ta tam :D, sorry :)
Tady se hodně diskutuje o tom, že drak by měl spálit obranu v noci, v noci proniknout za hradby a tak. To chcete další scény ve tmě? No já ani ne :D
#62 Petrajzo: Taktika Robba sa možno toľko nerozoberala pretože v tú dobu bolo plno lordov, ktorí mohli padať ako hrušky a zamiešať karty a predsa len šlo skôr o politikárčenie kto s kým, ako o megavýpravnú bojovú mašinériu. Nakoľko je nadchádzajúca epizóda predposledná a je viac než dosť divákov, ktorí nezožrali naviják tak sú isté očakávania ako sjedným preživším drakov bez zvláštných strategických schopností spraví prelom. Samozrejme s čo najmenšimi stratami vo fanúšikovskej základni :-D
#68 caesarSK: Nie mňa, ten seriál. Ja som nepovedal že to mesto je nedobitné, len mi príde že jeden drak na ten útok bude asi málo keď vidím tie hradby.
Ten nočný útok a zapálenie časti mesta beriem, je to jedna z možností, ale tu je to zas len o tom či by sa to obrancom podarilo uhasiť alebo nie. S tým katapultom nemáš celkom pravdu, videli sme už kopu filmov, či už fantasy v Minas tirith katapulty tiež strieľali ohnivé streli a mesto nezhorelo úplne ale zase v Hobitovi Smaug mesto spálil na popol a na jeho skolenie stačil jeden jediný šíp ;) alebo historické v Kráľovstve Nebeskom napríklad Saladin ostreľoval Jeruzalem ohnivými strelami a obrancovia to krásne hasili a to je Jeruzalem na púšti, KL je pri mori takže uhasiť požiar by nebol až taký problém, ale to už sa fakt bavíme len v hypotetickej rovine, čo sa stať môže a čo nie.
#69 caesarSK: No ano, ale akú časť tej kolóny spálila?? O to mi ide? Ja nehovorím o tom čase. Pretože potom o pár sekúnd previedla ďalší nálet a zase spálila nejakú časť. Proste ak zaútočí na nejakú časť hradby tak balisty o dajme tomu dvesto metrov ďalej na hradbách ju môžu zamieriť a zostreliť. Ona za tých 20 sekúnd nespálila celú tú kolónu ale len nejaký úsek.
#76 caesarSK#75 FallenMaia: ono je potrebne si najprv ujasnit o com sa bavime a ake velke scenaristicke klucky su povolene. je rozdiel bavit sa v intenciach prvych serii kedy to bol medieval serial z prvkami fantasy a je rozdiel sa bavit v realiach 8 serie kedy je to (za mna) pribeh xeny – princezny bojovnice v lepsom sate.
ak by to bolo v prvych seriach tak predpokladam, ze postup by bol pouzit nejaku lest (yunkai ci meeren – to s otvorenim bran) alebo ist na to vojensky a zbavit cersei podpory a nasledne bude zautocit na mesto, alebo ho obliehat a nechat vyhladovat. v prvych seriach by sa tiez urcite riesilo, nakolko ma KL zasoby.
ak sa bavime konkretne o zniceni balist tam mas pravdu. jednym natelom by ich znicila kolko? 10? 20? cize ani nie zdaleka vsetky a kazdy dalsi nalet by bol riskantnejsi kedze jednak by bola obrana v pohotovosti, teren by bol viac osvetleny poziarom a taktiez by bolo menej cielov cize vyssi predpoklad, ze sa trafis v tom kde bude dalsi utok a teda sa vies natocit tym smerom. ide o to, kto by takto hlupo postupoval.
pokial uz by som sa ocitol v jej situacii, tak sa na akukolvek blokadu vykaslem. aj tak bude najprv trpiet civilne obyvatelstvo, lebo vsetky zasoby pojdu vojsku a vedeniu. a najjednoduchsia cesta (v stredoveku bola cena ludskeho zivota nizsia) s co najmensimi stratami na mojej strane je jednoducho urobit necakany nalet, podpalit mesto a cakat. rozsiahli poziar by bol neuhasitelny (ak by nezasiahol neptun) a ako civilne obyvatelstvo tak aj armada by sa rozprchla.
ale ako som pisal na uvod, je dolezite ujasnit si realie, ciele a co sme tomu ochotny obetovat.
#80 FallenMaia #82 Monkeyskunk#13 Rizekk: Všetky balisti mieria rovnakým smerom. Áno mieria. A prečo mieria rovnakým smerom? Lebo pred bránami je nepriateľská armáda. Alebo ako si to predstavuješ? Že v takej situácii bude jedna balista mieriť na sever, druhá na severozápad, tretia na juhovýchod, štvrtá na juh atď. Takto si to predstavuješ? Je logické, že sa obrana bude sústrediť na smer, s ktorého prichádza nepriateľské vojsko.
#79 FallenMaia#70 Jacob 18: A kde by sa tam nabrali?
#86 Monoceros#77 Nikolperse: Nikolperse pomôž mi ;) Potrebujem podporu :D
#76 caesarSK: No tak tou Xenou si to teda riadne potopil :D Na akej úrovni to rozhodne nieje :D
To je ten problém že ono to niesú prvé série ale posledná a divákov je čoraz viac a čakajú epický fight, kedy inokedy keď nie teraz? Proste väčšina chce poriadnu bitku niečo ako Battle of Trident alebo niečo z Aegonovho dobíjania Westerosu a nie veci čo si vypísal. Majú na to už len dve časti tak nech nám niečo také dajú a zavrú všetkým hejterom huby.
Som rád že si aspoň ty uznal že ten útok na balisty je pre Daenerys a draka dosť nebezpečný a nieje to taká jednoduchá záležitosť ako ste tu tvrdili ;)
S tým náletom na mesto ano, súhlas, je to jedno z najjednoduchších riešení ale ako bolo v seriály niekoľko krát spomenuté Daenerys nechce spalovať nevinné životy, chce poraziť Cersei a zosadiť ju z trónu a tým že by vypálila mesto by si akurát spravila nepriateľov všade okolo, aj Jon by ju za to určite nepochválil. Je to to najkrajnejšie riešenie.
#83 caesarSKjá myslím že se na scéně objeví ještě někdo ze železných ostrovů… kdyby jara sejmula eurona. tak by získala pravoplatne jeho muže i lodě… a myslím si že má co říct…
#76 caesarSK: medieval vs Xena, to je přesný :-D
#80 FallenMaia: ja som netvrdil, ze utok na balisty je jednoducha zalezitost. ja som tvrdil, ze utok na balisty ako celok je hlupost a pomerne pohodlne sa mu vie vyhnut bez nejakeho extremneho rizika necakanym nocnym utokom na mesto prevedenim jedneho naletu a jeho podpalenim.
a nezavru nic. oni ich este len otvoria.
osobne velke ocakavania nemam a skor ocakavam, ze v zaujme urobit nieco epicke a necakane pouziju take nelogicke skratky, ze ich vacsina vysmeje. staci si pozriet hodnotenie na imdb. a bude to este horsie.
#85 FallenMaia #95 sonulle #101 DejvidHound#63 FallenMaia: Hele, v této diskuzi si na mě začal reagovat ty, tak teď nebreč, že jsme na tebe tří. Opravdu to není žádné spiknutí. Pokud se tvé argumenty dají vyhodit oknem pár slovama, pak to není naše chyba :-D Ty si tam vždycky doplníš něco svojeho (viz včera stíhačky a dnes že by pálila celou hradbu na jeden zátah) a na to si reaguješ, přitom si s tím přišel sám, tak se nediv ;-) A je to diskuze, tak diskutujeme. Třeba překvapí a Drogona využijou logicky, ale vzhledem k fotce s nastoupenou army za světla to naše probíraná možnost zřejmě nebude, když balisty jsou netknuté. Tak bude možná fakt někde schovanej a dovnitř se dostanou nějakou lstí a přiletí až hradby budou obsazené. Uvidíme v pondělí :)
#89 FallenMaia#83 caesarSK: Dobre, vidím že už tu zase zabiehame do detailov a prepáč ale nechce sa mi na každý z tých bodov reagovať, jasné kvalita seriálu klesla, mňa absolútne sklamala 3. časť a bitka o Zimohrad, to bol taký wtf že koniec ale už som to rozdýchal a dodám jednu vec, ono ukočírovať takýto moloch bez predlohy ktorú sám autor píše už 10 rokov (o čom to svedčí?) je hrozne komplikované a ešte komplikovanejšie je zvládnuť to dotiahnuť do konca len v pár častiach (pretože financie nepustia) a nenasrať pri tom kopu ľudí. Ono to je vlastne skoro nemožné. Je jasné že vždy bude niekto nasraný, vždy sa to jednej skupine ľudí páčiť nebude druhá bude ochkať blahom. Ten seriál sa jednoducho za tie roky čo ho sledujeme vyvinul. Od kvalitných dialógov (pre mňa síce trochu nudných ale ok) a politikárčenia sa dostal tam kde je dnes a je to spôsobené hlavne tým že je tak populárny a čím viac ľudí ho pozerá tým viac ľudí musia tvorcovia uspokojiť. Tým viac je to mainstream a tým viac sa to nebude páčiť ľudom čo to pozerali na začiatku. Veď sa len stačí pozrieť na youtube a reakčné kanály ktoré si na GoT vybudovali kariéru, stačí sa pozrieť aké je to dnes populárne, pozerajú to už aj teenagery a je to jednoducho už niečo iné ako kedysi. To je bohužiaľ údel kvalitných seriálov ktoré sa stali tak slávne, vždy to končí horkosladko a diváci plačú.
#90 caesarSK#78 Nikolperse: i takové teorie se objevují, zřejmě se čeká že Daenerys nějakým zázrakem oživí ty zkamenělé na Dračím kameni, což bych asi fakt jako zíral kdyby se to vážně stalo :D
#109 GrypheBalista není protiletadlový kulomet…ten se který by šlo otočit má dostřel kolem 400 metrů a to po balistické dráze… nevystřelíte nad sebe, dvakrát stejné místo trefíte jednou ze sta a rychlost palby si dovede každý představit sám. Za situace kdy tvůrci stvořili draka ovladatelnější ho než stíhačku, se schopností střemhlavého letu a s neomezenou zásobou napalmu je souboj mezi ním a obsluhou balisty jednoznačná zakezitost, kterou může zvrátit pouze mentální retardace v kabině dračí stíhačky či rozkaz ve scénáři přes který vlak nejede. A co se týká lodí tak jedině coby Euron jako reálná postava dělal by byla prosba o mír… loď na moři proti něčemu co léta má smůlu od druhé světové a to nemá palubu ze dřeva a do luftu může vyslat sakra více střel než unese karavela v seriálu.
#90 caesarSK #92 FallenMaiaJeště dodam, vznášet se mimo dostřel je legrace…plout po moři trvá a trvá a přiblížit se ze strany kde není balista je s rychlostí seriálového draka snadné, otočit plachetnici už méně
#84 Monkeyskunk: Ja si tam doplním svoje??? Ja som hovoril že na jeden záťah spáli celú hradbu??? To čo mi tu vypisuješ? To kde si zobral?? Si prečítaj našu debatu vole, ja som práveže tvrdil že na jeden záťah to možné nieje a že by ju zatiaľ mohli trafiť ostatné balisty a ty si tu vyťahoval nejakých 10 sekúnd na celú hradbu a ešte som ti poslal video kde je to ukázané a aj tak si melieš svoje. Ja neplačem, len vravím že je obtiažne reagovať na troch ľudí naraz, zatiaľ čo vy napíšete tri komentáre ja jeden ty vole už ma neser, s tebou to nieje žiadna rozumná diskusia ale kecy o ničom, to čo poviem otočíš proti mne a polovicu vecí čo napíšem nechápeš alebo tomu nerozumieš, aj tie včerajšie stíhačky a pritom si dodnes nepochopil čo som tým myslel, ani sa nečudujem. S takým človekom ako ty je ťažké o niečom diskutovať.
#91 Monkeyskunk#85 FallenMaia: mozno by som aj ciastocne suhlasil keby:
#87 Martin 435: ba dum tssss. presne
#89 FallenMaia: Nebudu ti to vypisovat jako vcera, proste cti poradne. Ano, psal si, ze na jeden zatah to neni mozne. Jenze to nikdo netvrdil. Takze si reagoval na neco, co nikdo nerekl, presne jak pisu :-D Stejne jako ty stihacky, jako prvni ses o nich zminil ty, takze ty si je pritahl do diskuze a reagoval na ne, jako bychom my tvrdili, ze je drak jako stihacka :-D Opet, ja psal o 20s naletu, jeste ti to tam zduraznuju 20s=15 balistu, nikoliv 20s=cela hradba, protoze na hradbu si to zase pretocil ty :-D Jestli nevis jak vypada stremhlavej nalet tak pouzij youtube ;-) Chápu, že pro někoho jako ty, je těžké diskutovat s někým, jako jsem já :-)
#94 FallenMaia#87 Martin 435: Práveže to že on nie je ako tá stíhačka, je to zviera, ťažko ovládateľné zviera ktoré sa ľahko splaší, ona s ním určite nemôže manévrovať ako zo stíhačkou veď nemá žiadny korman, dokonca nemá ani len tú uzdu, a plus má len jedného, nemá troch, je rozdiel keď všetky balisty na hrabe útočia na jeden cieľ a keď útočia dajme tomu na tri alebo viac.
#90 caesarSK: K tomu prvnímu co jsi psal. Oni říkají že o tom věděli asi 3 roky, ale náznaky už tam byly tak od 3 série, konkrétně v díle kdy si Melisandra přijede pro Gendryho a říká jí pak o těch očích. Je to díl 3×06. Melisandra tam mluví s Thorosem o svém poslání od pána světla a přitom je několik záběrů jak soustředěně zírá na Aryu. A když se jí Thoros ptá proč přijela, opět záběr jak zírá na Aryu … když jsem tuhle scénu viděl poprvé tak jsem se hned lekl že si přijela pro ní a měl o ni strach. Tak bud to všechno tvůrci měli v plánu už od začátku, nebo jim to do sebe prostě hezky zapadlo.
#96 caesarSK#91 Monkeyskunk: 20 sekundoví nálet na 15 balistov a čo zatiaľ robia tie ostatné na hradbe fajčia cigarety???
„Ano, psal si, ze na jeden zatah to neni mozne. Jenze to nikdo netvrdil.“ Tak o čom sa bavíme?? Pripomeň mi to?? Ja že o tom že ste tu tvrdili že by tie balisty jedným náletom zičila a ani jedna by ju netrafila nie?? O čom??
Strmhlavý nálet na hradbu??? A pritom má ten drak akože šlahať oheň??? Tak si to predstavuješ? Pošli video strmhlavého náletu frajer, potom sa vyjadruj.
„jako bychom my tvrdili, ze je drak jako stihacka“ :D :D :D Toto napísal martin 435:
„Za situace kdy tvůrci stvořili draka ovladatelnější ho než stíhačku, se schopností střemhlavého letu a s neomezenou zásobou napalmu je souboj mezi ním a obsluhou balisty jednoznačná zakezitost, kterou může zvrátit pouze mentální retardace v kabině dračí stíhačky“
Ty už radšej nič nepíš, presne tak je ťažké diskutovať s ignorantom ;)
#114 Monkeyskunk#83 caesarSK: S hodnocením na Imdb tak měř souhlasím až na 8×04 dala bych ji přes 70%. Prostě komprimace děje vypouští motivace postav,což může působit, že postavy jednají mimo svůj charakter. Za mě to tak hrozné není. Často pokus o akci na efekt, vede k nedotažení některých scén, což působí nelogicky. Někdo tady psal, že se bojí toho, že to vměstnají do 6 epizod a ukázalo se, že jeho obavy jsou oprávněné. Za mě má celkové dílo hodnotu uměleckou – hudba je krásná, herci do toho vkládají, co mohou, scenérie jsou taky dobré, jediné, co drhne je scénář. Snaží se o něco monumentálního a zůstává jen u té snahy.
#93 Monoceros: to mas sice pravdu, ale ked chces pribeh urobit konzistentny tak tych naznakov tam malo byt omnoho viac a omnoho priamejsich. okrem toho kazdy dobry pribeh musi citatela/divaka vtiahnut a zaver mu musi dat nejake vacsie alebo mensie uspokojenie tym, ze nejako prepojene postavy, ktorych konflikt bol vykresleny a uchopitelny sa nejako doriesi. viac ci menej uspokojivo ako napr. ak by jon zabil NK alebo naopak. ich primarna motivacia bola urobit nieco, co nikto necakal. primarne to nie je zle, ale malo to mat iny vyvoj a iny priebeh. co konkretne spajalo aryu s NK? nic. nestretli sa, nevideli sa a arya o nom a unded vedela iba z rozpravania. ok, konflikt vyriesila, ale divakovi ukradli to uspokojenie. ono to ma aj nejake scenaristicke a literarne pomenovania. ono mozes zabit hlavnu postavu, ale musis k tomu dat nejaku logiku. zober si red wedding. malokomu sa to pacilo, ale na tomto priklade vies pomenovat zlyhania tych postav, ktore k tomu viedli. tywin, ned atd. atd. cele mi to rpipada tak, ako keby cely zaver bol primarne zamerany na videa typu „bar reaction“. wow, oni to urobili, wow oni ho zabili. pre mna to ma rovnaky efekt ako keby teraz zabili cersei tak, ze spadne z kona a zlomi si vaz. konkretne pri NK toho vynechali podstatne, ale podstatne viac
#98 FallenMaia #99 Monoceros#16 FallenMaia: Ty máš co mluvit, že se někdo v něčem rýpe jako v hov*ě… Sám tu řešíš píč*viny ;¨-)
#100 FallenMaia#96 caesarSK: Mne sa skôr zdá že ani sám autor v tom nemá celkom jasno a začalo sa mu to rozpadať v rukách, preto to tak dlho píše a to chce ešte jednu knihu, má tam toľko postáv a zvratov že je to jednoducho celé hrozne komplikované a zamotané, možno že im povedal ako si asi predstavuje koniec a čo by sa niektorým tým postavám malo stať ale to ako sa k nemu dopracovať asi nie, preto to asi aj vyzerá tak ako to vyzerá, pustil sa do niečoho čo je nad jeho sily a očakávam že aj čitatelia kníh budú nakoniec sklamaní ako to celé dopadlo a ako sa ten príbeh rozvíjal.
#103 caesarSK #109 Gryphe#96 caesarSK: To máš stejný jako třeba fakt že Cersei by podle všeho měla zabít právě Arya, to kvůli ní se z ní stalo to co se z ní stalo. Na dráhu zabijáka ji přivedla ona svým jednáním, je vysoko na jejím seznamu hned po Joffreym. A protože to čekáme všichni už od začátku seriálu je to věc která se nestane. Určitě se o to pokusí ale nebude to ona kdo ji zabije…celý příběh zatím jede ve stylu že popírá všechno co by divák čekal za ty roky. A Arya měla důvod zabít NK už z toho důvodu že chtěl zabít jejího bratra a ona neodpouští křivdy a vraždy vlastní rodiny. A už od začátku jí do hlavy vtloukali boha smrti a NK byl takový bůh který rozhodoval o smrti. Takže to ve finále není špatný závěr … ale je jasný že každý chtěl vidět epický boj mezi Jonem a NK a ještě líp kdyby Jon nějak získal ohnivý meč …prostě něco ve smyslu krále Artuše :D
#105 sonulle #106 caesarSK#97 God Carmen: Myslíš teraz v tom komentáre na ktorý reaguješ?
Pýtal som len ako chcú dobiť KL a že jeden drak im asi nepomôže keď vidím tie hradby a balisty. V čom sa rýpem? A že mi nieje jasné odkiaľ zobrali severania toľko vojakov, pretože na tej fotke ich je fakt hodne.
#83 caesarSK: No prezilo ako prezilo. Zalezi kolko z tych 50% prezivsich ostalo bojaschopnych. Sansa sama povedala ze potrebuju cas na zotavenie .Pocitam ze vela ich je dobitych, dobodanych a dorezanych.
Ale ona draka ovládá jak stíhačku…stačí se podívat jak ho řídí, to samo není realita a ne proto že je to fantasy a drak, ale proto že to tak tvůrci znázornili…s ovládáním nemá žádné potíže, drak se neplasi, léta do mraků kam nevidi, útočí na nemrtvého kolegů, přistává i tam kde je to ohrožující apod. Krom toho z něj litá oheň bez jakéhokoli omezení a to v teplotách při kterých se rozpadají kosti a dle toho, že je to pokaždé ji ale si drak umí i stanovit koncentraci látky včetně mezi výbušnosti. Prostě tak jak je tam vykreslen je to téměř nezničitelná věc a balista nemá moc šancí, odhlédnuto od faktu, že to z logiky věci není zbraň na sestřelování letících husí
#98 FallenMaia: nemyslim si. takato neschopnost by sa prejavila uz skor. v kazdom pripade s komplexnostou pribehu suhlasim. pri jeho veku je opravneny aj strach o to, ci to vobec dokonci aj ked podla nejakeho jeho vyjadrenia co som kdesi zachytil ma mat napisanych 5000 stran (alebo tolko ich len planuje?). minimalne ma v got dost dobry priklad ako niektore veci nerobit. a kludne mozu mat knihy rovnake spolocne body v zavere. ono postaci ked prehodis postupnost udalosti (jon/azor ahai sunda dany), zjednoti kralovstvo a pojde proti NK, ktoreho zamery nejako budu objasnene. moznosti je vela a aj ked sa stretnu v zavere, cesta bude jednoducho ina. co sa tyka serialu na NK. ak sa jon stane zasa velitelom night watch nebude to v poradi 1000. velitel? :) budem sa neskutocne smiat, ak z neho v zavere toho NK naozaj urobia
A ještě… plašení zvířat seriál nepokrývá, stejně jako plašení lidí. V seriálu se vojska chovají vždy maximálně statečně, tudíž nejde problémy očekávat v tomto směru od draka. Lannisterove proti drakovi… bojují, seveřani proti nemrtvým…bojují. reálné by prchla polovina vojska, ale v GOT i poražená strana zuřivě bojuje bez náznaku útěků
#99 Monoceros: Souhlas, prostě mi to s Aryou zrovna dávalo smysl. Ona je párovaná se smrtí, pro mě to bylo překvapení, ale ne zas až tak veliké. Já čekala, že to udělá někdo z katakomb Gilly, Tyrion, Sansa, tohle by byl úplný wow efekt :) .Co se týká zakončení se Cersei nebude to podle mě nikdo jako Tyrion, Arya či Jaime, ale asi samotný Euron (jsem si myslela, že se ho Cersei zbaví ve druhém díle), ze kterého dělá zatím solidního idiota.
#99 Monoceros: ano, to mas pravdu. ja primarne nemam problem s tym, ze to bola arya. nemam ani problem z dejovymi zvratmi a necakanymi vecami. ide len o tu cestu ako sa k nim dopracujes. a prave toto mi vadi, ze veci zostavaju nedovysvetlene, bez motivacie. proste tam musi byt mlasknutie na zaver, ten dobry pocit pripadne ten spravny wau efekt. aby som to nejako za mna uzavrel. do ciela vies dost viacerymi cestami a tu, ktoru si zvolili v serialy povazujem minimalne za nedostatocnu a nedotiahnutu. ale na druhej strane takyto priekak vyrazne zvysi predajnost knih ak ich vobec martin niekedy vyda.
Řešíte hovadiny. Útok na balisty nedává smysl ani v noci, ani v kouři. Balisty můžou být i kolem rudé bašty nebo jinde ve městě tak kdyby útočila na hradby mohli by ji sestřelit odjinud. Za další mají určitě spousty lučišníků takže, ti můžou spustit déšť šípů i v noci někam kde by zrovna mohla být. Stačí jeden náhodný šíp co trefí jezdce a konec. Tohle už ji vysvětloval i Tyrion že je moc riskantní aby někde útočila. Za další žoldáky určitě nepřeplatí k čemu by si je potom někdo kupoval když riskuješ že za nimi někdo v noci přijde, nabídne jim víc a oni se otočí proti tobě. Poslední dobou počet kravin spousta takže je to klidně možný :D
#120 FallenMaia#13 Rizekk: Já bych to viděl tak, že ty původní se mohli hýbat jen nahoru-dolů, ty vylepšené (škorpiony či tak nějak) už i do boku a mají sedátko jak předvedl Euron. Ty na hradbách nicméně vypadaly jako V.1.0, takže těžko říct,třeba ty lepší měli jen na lodích. Nečetl jsem to celé a třeba to už někdo vysvětlil.
#86 Monoceros: Ale to by bola aka haluz. Pred prichodom do KL vypali dračí kámen akože nie je cesty späť a oni by sa vylomili z kameňa spravila by nálet.
#98 FallenMaia: Vlastne keď tak ítam príspevky Martin ma teraz na nete toľko námetov, z ktorých môže dopísať knihu, že už by musel byť ťažko senilný, aby ho nič nenapadlo.
Pardon, jen tak přemýšlím „nahlas“, jako spousta zde… Rozhodně zajímavé, že se Golden Company seřadila před brány a nezůstala za nimi, bráněna lučišníky a balistami. Že by změnila stranu (třeba i skrze Iron Bank – které mnohokrát pomohla vydobít pohledávky… Taky je zajímavé jak se na foto i v traileru díve Euron, tak sebejistý týpek do vzduchu …že by překvápko? ale jaké? na jednoho draka jsou více než připraveni (byli i na dva)…mno…tolik otázek, netroufám si doufat, ale věřím v nějaký opravdu velký zvrat, něco VELMI nečekaného (třeba, že Cersei vyhodí půl města do vzduchu, skrze Bron´s visions by to šlo trošku odhadnout, těžko říct, jestli to dělal Mad King nebo Qyburn (sry za spelling); …bude to napínavé a bude to, tím jsem si čistě osobně téměř jist, že to bude smutný konec…říkali to všichni herci, kteří nesmějí spoilerovat samo, to „bittersweet“ jde slyšet skoro od každého, Harington řekl dokonce tuším katastrofa (nepamatuji si anglickou citaci)…mno…bude to plné překvapení a symboliky, o tom nepochybuji. Jen doufám, že se vyvarují určitých do očí bijících nelogičnost z minulých epizod.
Pánové zase bojují už napřed… :-)
A co teprve po pondělku, to zase bude kritik, jak tohle bylo špatně, a tamto měli udělat jinak…
#115 ynwa #117 ynwaTo, jak ten „konec“ popohnali jsem tu v podstatě neobhajoval, jen to bral jako fakt, který prostě takový je – herci maj love, hrát ty scény je strašně těžké; spousta z nich na seriálu v podstatě vyrostla…HBO se prostě rozhodla to ukončit co nejrychleji, bylo mi to jasné už u 7. série, tam jsem to bral jako logické vyvrcholení děje všech, teď v 8. sérce (neřeším nepřehlednou bitvu či (netaktiku), ) , ale ve 4 , jak stáli kousek od balist, které předtím dokázali sundat draka na x stovek metrů… nevím, těch nelogičností je mnoho :(; Martin sám řekl, že by to mohlo mít 11, 12, či dokonce 13 sérií! … jenže nemá no. Na jednu stranu mě mrzí, že tento seriál končí, koukám na něj skoro 10 let zarputile; na druhou mě mrzí, že opustil min. po 6. sérii pro sebe typický scénář. Snad to alespoň zakončí důstojně a bez dalších vyložených nelogičností; Věřím, že všichni, kteří seriál máme rádi, zůstaneme beze slov na konci 5. a 6. epizody…jen, ač naprosto chápu, ať už nechuť herců dál participovat či ekonomickou stránku od HBO (viděl bych to na kombinaci obou, obě chápu), je to škoda, tenhle seriál měl šlapat v zaběhlých kolejích do 6. série; Mohlo to být to nej…pro mě bude asi i tak, ale s velkým ALE :(; …snad jsem vás neunudil, omlouvám se; užijme si zbylé 2 díly a ať stojí za to!
…Ta laťka byla asi příliš vysoko a očekávání …mno…logická…neudržela se (dle mě, čistě můj názor!)…ale pořád se těším a přemýšlím jak to dopadne; podobný seriál tu nikdy nebyl a zřejmě dlouho nebude. Přeji všem, ať si užíjí poslední 2 díly
#94 FallenMaia: 20 sekund je přiměřená reakce na to zjistit co se vůbec děje a na otočení balisty a jakžtakž zamíření. A to jen za předpokladu, že jsou tedy všechny balisty obsazeny po celou noc, jinak by to trvalo mnohem déle. Ale za těch 20 sekund drak zase vyletí do výšky, nikdo ze spodu ho neuvidí a nemají po čem střílet :-)
No právěže ne jen jedním náletem. Aspoň přiznáš, že opravdu nevíš o čem se vlastně bavíme :-)
Ne, střemhlavý nálet je pouze k nepozorovanému přiblížení, pak to vyrovná podél hradeb a začne plivat oheň. Samozřejmě to není to samé, jako střemhlavé bombardování, to dá snad rozum. :-)
Toto Martin napisal dneska, tys o stíhačce třepal už včera :-D wtf jenom kopes jako kohouti :-D
#120 FallenMaia#111 oskarka: neber mě prosím špatně, teorie si v hlavě přehrávám, nevím…x let to bude, 2× jsem se tu za poslední týden vyjádřil. Nejsem jeden z těch, které nějaké nelogičnosti musí neustále kritizovat (např. bože , někdo nechal na place kafe a nevšimli si toho, hruuuuza), něco mi vadilo..spíše jde o způsob vyprávění; ale pořád jsem na to natěšený a pořád mám ten seriál VELMI rád..jinak bych netrávil čas psaním komentů zde; Pardon pokud jsem někoho zde svými názory urazil; zakončím opět obligátním, ale upřímným : užijte si napětí posledních 2 epizod
Hlavně mě popravdě mrzí, že ten seriál za 2 týdny skončí, to je na tom nejsmutnější… ale zažil jsem při shledávání jej natolik emotivní projevy u mě samotného, až jsem byl udiven… na to nezapomenu. Opět, užívejte poslední 2 díly.
#111 oskarka: nekritizuji jen tak, mám GoT VELMI rád, něco mi nesedí, ale beru to už že to je dáno tím, jak posledni 2 sérky pojali…nebudu rozebírat to, že někdo někde bojuje se vzduchem nebo nechá kafe, to fakt ne…spíš ty nelogičnosti mi občas vadí…ale pořád se na to moc těším a přivstanu si…žádný hater nejsem , netřeba „konfliktu“ :)
#135 ynwaTu jejich hrstku by pořešily jen ty prezentované balisty na hradbách… Natož GC
I Banka podporuje Cersei GK sú pred bránami lebo by sa na hradby nezmestili ako bolo vidno hradby sú nízke tak ich budú falangou brániť aby sa nane nedostali z rebrikmy a lukostrelci budú ostrelovat nepriateľia je to taktyka keď nepriateľ nemá katapulty
#123 caesarSK#107 Mela: Vysvetli to prosím Monkeyskunkovi, ten to buď nechce alebo nevie pochopiť ;)
#114 Monkeyskunk: Hej ty vole :D :D :D ty čo sem pletieš stále včerajšiu diskusiu? To čo má s týmto spoločné? Nemáš argumenty tak sa chytáš čoho môžeš? To by na teba sedelo.
Zrekapituluj si našu diskusiu toto bola moja prvá reakcia na Deusvulta11 #22 FallenMaia: toto bola tvoja reakcia na mňa #32 Monkeyskunk: a že kto tu začal na koho reagovať? Ty vidíš čo tam píšeme a ako si teraz serieš do papule??? O čom sme sa bavili?? Čo som hovoril ja a čo ty?
20 sekúnd je primeraný čas na to otočiť balistu a zamieriť, čo trepeš o jakom zistený čo sa vlastne deje? Veď tí vojaci tam čakajú presne na to? Čo myslíš že keď na nich začne nálet drak tak sa budú najskôr 10 sekúnd čudovať že čo sa deje??? Samozrejme že budú obsadené po celú noc ty vole keď v okolí mesta je armáda s drakom, prosímťa troška rozmýšľaj to ti tu vážne musím všetko vysvetlovať ako malému decku? Nemáš svoju hlavu? Nevieš normálne uvažovať? Alebo to už si tak nastavený v sebe?? Len hate, hate a hate??? Nič iné?
Aj keby použila strmhlavý nálet a potom vyrovnala a začala chrliť oheň, stačí jedna dobre mierená rana do hlavy zo vzdialenej balisty a je po drakovi alebo by úplne stačilo sundať jazdca teda Daenerys a je po útoku. A na to stačí klasický šíp.
#123 caesarSK #131 MonkeyskunkTam je snad uplny leto, wtf. Vzdyt ma byt desetileta zima.
#122 FallenMaia#121 garvon: Zima skončila porazením Night Kinga a White Walkerov či? Pretože tí zo sebou prinášali zimu. Alebo teda neskončila ale určite nebude taká krutá že by snežilo v KL. Alebo sa mýlim? Opravte ma niekto ak áno ;)
#119 dragon113: aky je podla teba princip a vyznam hradieb? nie je to preto, ze jednak stazuju a spomaluju postup nepriatela a zaroven su lahsie branitelne, lebo obrancom poskytuju particne vyhody? alebo si myslis, ze sa hradby budovali z estetickych dovodov?
#120 FallenMaia:
jednoducho obhajujes neobhajitelne. monkeyskunk (a ja) sa drzi reality serialu, ktora tu bola po 6 serii (7. neratam) a ty si uz v tejto, kde je normalne prekonat cely kontinent lodou behom jedneho dna. Ak chces pouzivat taketo skratky tak je celkom realne, ze euronom smarena kopia skoli draka zasahom do oka na 1500m. a este sa to bude odohravat v noci a v dazdi a euron bude mat 3 prsty pravej ruky strcene v zadku.
#124 FallenMaia#123 caesarSK:
#124 FallenMaia: heh. problem celej nasej debaty je, ze nie je urcena hranica toho fantasy prvku :) a tu ma nastavenu pravdepodobne kazdy niekde inde. aj tak scenaristi vymysleli nejaku inu blbinu, tak uvidime v pondelok
#126 FallenMaia#125 caesarSK: Súhlas ;)
Pffff tu uz sa prebera pokrocila balistika.
#128 caesarSK#127 DejvidHound: pche, keby len. uz smerujeme k taktike vedenia bitky :)
#24 Monkeyskunk: ono tady všichni řeší poušť místo kopců atd ale niko zřejmě netrápí, že v KL má žít půl milionu až milion lidí. Dle této fotky tam může být max 30 000 lidí. KL by mělo být cca jak Praha aby to dávalo smysl…
#130 Lestad #132 Monkeyskunk#129 Lestad: https://vignette.wikia.nocookie.net/…ision/latest?…
#120 FallenMaia: Argumenty mám a používám a ty je zdatně ignoruješ. Včerejší diskuze byla zmíněna jako příklad přitáhnutí do diskuze něčeho, co poté sám kritizuješ a předhazuješ, že jsme s tím přišli my :-) A popravdě, taky abych si trochu rýpnul :-)
„Hele, v této diskuzi si na mě začal reagovat ty, tak teď nebreč, že jsme na tebe tří.“ Zdůrazňuji v TÉTO DISKUZI. Zase sis to přetočil podle sebe, už poněkolikáté. Tím asi s touhle (S TOUHLE :-D) diskuzí končním, protože nelze moc diskutovat s někým, kdo plně nerozumí významu psané věty :-) Ale určitě si někdy ještě rýpnu ;-)
Závěrem, doporučil bych více číst, případně se nad tím co čteš více zamýšlet ;-) Ikdyž chápu, to je prostě ten tvůj přebytek fantazie :-D :-D
#124 FallenMaia: P.S. Draka a jeho pubertu jsme už vyřešili. Od té doby už ji poslouchají, tečka :) Už fakt končím :-D
#133 FallenMaia #138 caesarSK#129 Lestad: To je možný, nevím teda jestli to bylo i v seriálu, ale proč ne. Bohužel lidi se objevujou a mizí podle potřeby (viz ztráty respektive neztráty na Zimohradu). Navic nikde nevidim draci jamu,ktera byla v predchozi serii celkem velka, takze by jit videt mela. Nehlede na to, ze v knihach je KL rozprostreno na 3 kopcich – Septum, Basta a ten draci vrch nebo jak a pudorys ma taky celkem jinej :-D Ale kniha neni serial…:) Na druhou stranu takové Varšavské ghetto také v době největšího „ruchu“ pojmulo téměř půl milionu lidí. A mělo sotva 1/10 rozhlohy Varšavy. Takže těžko říct, půl míče podle fotky asi ne, ale mnohem víc než 30k 100%. Minimálně 200k bys tam narval s tím, jak se žilo ve středověku. Plebs pohromadě kde se dá a pár větších domů pro lepší lidi.
#131 Monkeyskunk: Ja som nepredhadzoval že ste s tým prišli vy ale že to tu stále vyťahuješ, ano ja viem spomenul som to ja ale koľko krát si to odvtedy spomenul ty?? Spočítaj si to. A presne to som kritizoval.
Veď ja viem „V TÉTO DISKUZI“, veď tie príspevky na ktoré som odkazoval boli v tejto diskusii, schválne sa na to pozri, ja neviem o čom točíš? Ale po tom ako si sa priznal že len rýpeš tak je mi to jasné, ty si jeden z tých koko.. čo si myslia že zožrali múdrosť sveta. Ten tvoj príspevok je síce dlhý ale obsahovo absolútne prázdny a bezvýznamný, len kopa smajlíkov a narážok na moju adresu. Chceš sa baviť takto? Pretože ak áno kľudne môžeme začať. Kde je nejaká reakcia na to čo som ti napísal ja? A ty ma ideš osočovať že nerozumiem písanej vete?
Závěrem nič nedoporučuj, zaujímavé že zo všetkými ostatnými užívateľmi si veľmi ľahko porozumiem ale s tebou je to ako vysvetlovať debilovi že biela nieje čierna.
„Ano klidne by je mohl spalit jednim dechem, v serialu uz bylo ze chrli ohen skoro minutu v kuse. Na Bronna nalitavala primo a za dne (mnohem lehci se trefit). Kdyby se za tmy rozletela kousek nad hradbou a letela podel, zacla chrlit ohen tak by behem 20 sekund bylo znicenejch treba 15 balistu a ostatni by teprve otaceli a nevim nevim jestli by radej nezdrhli, kdyz by videli co se na ne vali. Pripadne by to po chvilce zvedla nahoru a prestala chrlit ohen a oni by videli zase hovno. Abych to neviděl, musel bych oslepnout a né jen přimhouřit oči “
Kto reagoval? Ale to je aj tak jedno kto reagoval pretože ty stále budeš tvrdiť že neviem o čom sa bavíme pritom som tu bol od začiatku. Bavili sme sa aj sa bavíme o útoku draka na hradbu plnú balíst a lučištníkov, či už o nočnej verzii alebo dennej a o tom že tie balisty by stihly/nestihly zareagovať a že by draka mohli sundať. O ničom inom.
#138 caesarSKNám takový divný pocit, ře Bronn a jeho kuše ještě neřekli poslední slovo. Představitel Bronna prohlásil, že ho fanoušci nebudou mít za tuto sérii v lásce. A Jon už jednu ženu, která mu umírala s šípem v těle, přece držel.
#141 roob#117 ynwa: Naprostý souhlas
Žádná velká bitva z toho nebude , nějak to vojebou , bude nějaká dohoda/zrada a k velkému boji nedojde, případně bude nějaký střih , střih a je po bitvě a vidíme nějakého hrdinu jak už od krve z bitvy proráží dveře do Rudě bašty. Všechny prahy už padly na boj u Zimohradu a na draky :D
#137 caesarSK #139 janoo8#136 Wolfinator1: urobia z toho presne to iste co urobili pri zimohrade. plus pridaju viac ohna a polovica hlavnych postav zahuci. chcel by som byt plateny podla ich cennika ked ich natocenie s08e03 stalo 15mil. dolarov :) a chudaci po zhiadnuti reakcii a hodnoteni urcite niekde v studio dotacaju sceny, kde z jona urobia NK, aby to aspon trocha zachranili.
#133 FallenMaia: #131 Monkeyskunk: uplne zbytocne sa hadate. ako som pochopil kazdy z vas/nas prezentuje nazor ako by to malo/mohlo byt vo vlastnom svete (serialovom, nemyslim to ako urazku). a tie svety su odlisne a s inymi pravidlami a zakonmi preto spolocnu rec nie je mozne najst :)
#136 Wolfinator1: Ono to má křišťalovou kouli. Neznáš náhodou číslo do sportky?
Ohledně bitvy u KL může nastat plno zvratů – napadá mě třeba,že Varys rozhlásí v KL mezi lidmi ,že před hradbami je právoplatný dědic trůnu z řad Targaryenů a lid se začne bouřit. Proto vyjede vojsko ZS před hradby,aby chránilo nárok Cersei na trůn. Po moři může dorazit posila z Železných ostrovů,Dorne a třeba i z Meerenu. Co by mě ale podle všeho už asi ani nepřekvapilo, by byl příjezd vojsk z Ašaje (služebíci pána světla) nebo odněkud jinud :-) prostě co tvůrce a scénáristy napadne. Líbí se mi i myšlenka ,jak tu psal někdo výše, že Dany probudí spícího draka nebo draky pod dračím kamenem , ale to už by bylo asi příliš. Myslím ,že se to odehraje už jen jako pletichaření, ale doufám ,že se pletu.....
#143 caesarSK#134 TerezaJ: Bronn je hlavne hlupak, lebo ak vyhra Cersei, bude mat 0,00nic, a ak vyhra Daenerys, bude mat 0,00nic, kedze High Garden nieje Tyrionova ale Daenerys. Cela scena Br-Tyr-Jam bola zbytocna a smiesna, bud ich mal zastrelit, alebo tam nemavat kusou na starych kamaratov.
#142 janoo8#141 roob: Bronn je hlavně oportunista. Pokud Cersei vyhraje a on při tom zabije oba její bratr. Pokud vyhraje Daenerys, tak ji může Tyrion přesvědčil abu mu dala High Garden. Nebo ho při příštím vyhrožování zabijou.
#144 roob#140 eric77: tak ono pokial by si zaletela do valyrie (v s08 s teleportom no problem) a drogon by pekne zaspieval, tak zopar jeho pribuznych by jej mohlo pomoct. v s05 tyrion draka videl ked cez valyriu s jorahom prechadzali.
#142 janoo8: jedna z poslednych scen Bronn-Jaime bola ako sa Bronn vrhol do dracieho ohna, zhodil ho z kona do vody a potom ho ditiahol az na breh. Nasledujuce ich stretnutie je s kusou v ruke ako na rovakeho Jaimeho mieri? EE. To je uplne iny clovek, nedomysleli to pani scenaristi.
#145 janoo8#144 roob: Vždyť on chranil svou investici. Myslíš si že by mu Cersei dala ten hrad kdyby věděla že Jaime uhořel a on ho nezachránil?
Na YouTube jsou různý teorie ,kde se mají v 5 epizodě objevit více draků.V 5 sérii drogon někde lítal a neukázalo se kam .
#150 GameOfThrowssMůže mi někdo logicky vysvětlil jak mohli upálit na hranici Lyannu Mormont? V předchozím díle se probrala s modrýma očima a po zabití nočního krále se všichni z jeho armády rozsypali?? :/ :O
#149 janoo8#144 roob: dokonce i představitel bronna Jeromy flynn ,říkal,že nebyl se scénářem ke svý postavě spokojený
#147 -Xabi-: Ta byla čerstvě zabita. Část armády tvořili kostlivci a už skoro rozložené mrtvoly.
#151 -Xabi-#146 Jacob 18: myslíš že se ukáže že na těch vejcích tajně seděl Varys? jestli tam přiletí hejno draků na pomoc tak to zruinuje celej seriál… jako klidně ať se objeví nějaké vejce s potenciálním cliffhangerem ale tohle by bylo moc :/
#149 janoo8: No jo, ale už byla přeměněná, takže mi to přijde dost nelogický a přitažený za vlasy, když najednou všichni z armády NK začali mizet :/.
#152 Monoceros#151 -Xabi-: to si trošku pleteš … rozsypali se jenom bílý chodci, zombie mrtvoly zůstaly normálně ve stavu jak byly změněné, takže ty hromady mrtvol zombíků pálili mimo pohřební ceremoniál
#153 -Xabi- #164 roob#152 Monoceros: O.k, beru jako vysvětlení, nemám žádné námitky :) :D ;).
#154 Monoceros#153 -Xabi-: ono je to totiž trošku složitější no :D většina lidí si myslí že bílý chodci a zombies jsou vlastně to samý, ale není to tak. Chodci byli přeměněni z miminek Crastera přímo za pomoci NK a oni samotní mají moc křísit mrtvé. Všichni mrtvý které pak oživí jsou pod jejich velením a když zemře bílý chodec automaticky s ním umírají i mrtvý které oživil. Po tom co byl NK bodnut do srdce se jako první společně s ním rozpadli bílý chodci a postupně umírala i mrtvý které chodci a NK oživili. Jejich těla zůstala pohromadě, ale těla chodců a NK se rozpadli jako sklo ;)
#155 GameOfThrowss #157 -Xabi- #165 sonulle #171 hardhome#154 Monoceros: a když teda mimina byly přeměněný na chodce, to teda rostly dál do dospělosti? bez mlíka, jidla atd? protože jsem tam žádný bílý lezce (batolata) neviděl v tý bitvě :(
#156 Monoceros#155 GameOfThrowss: Tak to už je trošku složitější na vysvětlování :D NK do nich otiskl svoji magii a dítě se pak vyvíjelo aniž by muselo být kojeno, či krmeno matkou, nehledě na fakt že vlastně byli mrtvý … ale jak přesně to dělal to se mě neptej, na to by ti asi musel odpovědět jenom on sám :D
#158 GameOfThrowss#154 Monoceros: Díky, už jsem z toho aspoň moudřejší :)
#156 Monoceros: dobře ses toho zhostil čoveče :D já to myslel jako z recese ale i tak díky za vyčerpávající i smysludávající odpověď :D
#161 MonocerosGameOfThrowss: to už bych se i já smál,jen píšu ,co jsem viděl na yt.Z moji hlavy to není :D
#160 GameOfThrowss#159 Jacob 18: dyť jasný.. ale obávám se že nás tam ještě něco rozesměje jak to bude špatně udělaný.. bohužel :( teď už ty dva díly můžou jen překvapit
#158 GameOfThrowss: no jako zapotil jsem se ale :D :D tak hlavně že jsme se v tom nějak vyznali a aspon trošku chápeme jak to celý bylo, protože tohle je jedna z věcí co člověku pořádně zamotá kebuli :)
Osobně jsem zmaten. To jako Dany stáhla ocas a zdrhla a mezitím dorazil John? Tu plabinu chápu, vykacali les kvůli dřevu na balisty a kvůli přehlednosti. A co fakt nechápu je to, kde furt berou neposkvrněné. Vždyť na začátku jich Dany ziskala kolem 8 tisíc, ale v serialu jich zabily už snad 2× tolik a to nepočítám, kolik jich padlo na zimohradu, a co ti seveřané, z tych přežil maximálně Tormund a pár žen. A o zbytku armády nemluvě bo po bitvě s chodci to vypadalo že krom hl. Postav a nebojujících v kryptě nikdo jiný nepřežil…
teď to z těch fotek moc nechápu, město má hradby a může se bránit pomale měsíce, ale ne, zlatá armáda vyjde před hradby a kompletně se tak oslabí a vykašlou se na svoji největší výhodu?
#152 Monoceros: pozri si este raz scenu ako zomrela Lyanna a ked pichla obra do oka ten sa rozsypal na komponenty, nepadol vkuse mrtvy na zem..
#154 Monoceros: Někteří mrtví se taky rozpadli při zabití Valyrijským mečem, či při použití dračího skla. Obr se taky krásně rozpad, ale kosti zůstaly. To jen na doplnění.
GameOfThrowss: Zřejmě to vydedukovali z euronova zděšeneho pohledu, protože ve 4 dílem se Danny vysmíval a najednou se něčeho bojí
#5 Martin 435: Daenerys má Meerene a Yunkai, který by mohl posloužit jako dar GC či železné bance, a Cersei, se svými měďáky na 20.000 vojáků od GC by se mohla jít klouzat.
#169 BloodyBlondie #170 janoo8Darovat jedno město by byl takový strategický úder, že v KL nepochopili co by se na ně přiřítilo, drak by už vůbec nemusel být použit.
#167 LordStark: Už ich nemá, raz odtiaľ odišla, tak si môže pískať…Aj keby to tam Daario bol schopný udržať, nemusí sa mu vôbec chcieť.
#167 LordStark: I kdyby mohla podplatit GC, tak GC nemůže porušit smlouvu. Jinak by si je nikdo už nenajal.
#172 Nikolperse#154 Monoceros: ww zili davno pred crasterom.crasterove deti boli len jeho obet za to ze mu dali ww pokoj a neznicili ho
#170 janoo8: Mohla by ich podplatiť tak aby si ich už nikto najať nemusel, teda aby Zlatá Spoločnosť ďalšiu zmluvu nepotrebovala. Tak ako Gendrymu, tak aj im môže dať niečo čo sama nemá a nemá právo to niekomu dať, napríklad Západné krajiny alebo Rovinu.
je tady spousta teorií jak má Daenarys zničit město či jak vyhraje Cersei. Už se nebudu divit ničemu. Těším se až tahle série skončí, podle mně je to nejhorší série. Hodně uspěchaná. Jsem zvědavá, jestli si tvůrci tohle seriálu vzpomenou na sen či vizi Daenarys, kde přichází ke železnému trůnu a padá popel.
#174 janoo8#173 dokblanka: Uspěchaná? Vždyť to má šest epizod. Ty čekáš že to v tomhle počtu bude perfektní?
#175 dokblanka#174 janoo8: a proč ostatní série měly 10 epizod? Tohle mi přijde, že dostali rozkaz ukončete to co nejdřív i za cenu nesmyslných scénářů.
#176 janoo8#175 dokblanka: Já nevím. Jenom v jednom interview řekl že finále bude mít 13 hodin ( 13 epizod), no a sedmá měla 7 epizod.