Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Fotografie k epizodě Mother’s Mercy

Fotografie k epizodě Mother’s Mercy

Stannis pochoduje, Dany je obklopena cizími lidmi, Cersei žádá o odpuštění a Jon je vyzvaný. Finále páté řady Hra o trůny je tu!

37 0
12.6.2015

Foto: HBO

  • 1-f78edf1fdb46c0b9bf8f25a2e04df54a.jpg
  • 2-14c251f85b606d701c44a7eddee0b41f.jpg
  • 3-036ad9d7e3acd7114369ddd9d27b3773.jpg
  • 4-b0176c4451a6257a2ec6b1630e4d8769.jpg
  • 5-b11e95901795c4173669d5dcaf34d2c1.jpg
  • 6-bf777f413f31a2578f12ad443b8f9241.jpg
  • 7-808a1e55f5ddfa9303f279d83b468ccc.jpg

Diskuze /141

didi2012

dufam ze tento diel bude pecka plna zvratov

12.6.2015 | 12:05:55
brhefst

Cersei už je na kolenou :D

#129 Unamis
12.6.2015 | 12:11:53
Scenárista s veľkým S

Ten mali chlapec vyzve Johna

12.6.2015 | 12:17:33
Syrion93

V noci unikly nějaké fotografie z finálové episody. Už však nejsou k nalezení, protože je ze strachu na některých stránkách raději stáhli. Kdo chce vědět co na fotografii bylo at se podívá do spoileru

Jon zemře

#5 didi2012 #5 didi2012 #6 Stardos #15 LordEdgar #23 mirako
12.6.2015 | 12:18:44
12.6.2015 | 12:23:21
Stardos

#4 Syrion93: Alespon se nemusím bát o měkoho jiného :D

#7 Stardos
12.6.2015 | 12:24:36
Stardos

#6 Stardos: *někoho

12.6.2015 | 12:25:09
Destyl

Tomu neverím…

12.6.2015 | 12:25:53
Syrion93

Podívejte se na spoilerTV je tam o tom napsané. Téma – http://www.spoilertv.com/…ale-has.html?… Fotky byly shlédnutelné fakt jen po krátkou dobu, pak to většina stránek asi ze strachu stáhla. Každopádně v HBO nebudou rádi.

12.6.2015 | 12:37:52
brhefst

Tak jestli ho zabijí, Davos to řekne Stannisovi, ten pošle Melisandru a hurá Jon bude na světě :D

#40 V Ales #43 mirako
12.6.2015 | 12:56:10
Ser Duncan the Tall

Tá(Melisandra) to videla v plameni a už cvála zachrániť Johna od zubatej

#34 Akul #93 Lukass.M
12.6.2015 | 13:09:46
Rumek88888

Můj osobní tip je, že Jona dorazí jeho majordomus Olly nebo se o to alespoň pokusí a v reakci na toto, roztrhá Ollyho Jonův zlovlk Duch. Jestli Jon zemře nebo ne si neodhaduji říci, ale pokud bude jen raněn, tak se z toho vylíže. Pokud skutečně zemře, Davos to sdělí Stannisovi a ten Melisandře a ta povalí na Černý hrad a Jona přivede zpět k životu. Představa, že Jon zemře a hotovo je dle mého názoru nesmyslná, což ale neznamená, že se tak nemůže stát. Dále si myslím, že Arya zabije Meryna Tranta. Budeme svědky začátku bitvy o Zimohrad mezi Stanissem a Boltony (určitě to nebude celá bitva). Nejvíce jsem zvědavý na Brienn, protože ta nenávidí Staniisse (za vraždu Renlyho) a Boltony nesnáší také, takže si myslím, že se zaměří na Sansu a pokusí se ji v tom zmatku zachránit a spolu pak utečou. Ale nejvíce se těším na trojku – Tyrion, Jorah a Daario (pokud si tedy nedají partičku mariáše) tak by třeba mohli, i s pomocí Šedého červa, rozprášit ty fešáky v maskách (Sons of the Harpy). Čekám také malý úryvek z Dorne a tam bych si tipnul na nějaké velké překvapení – např. smrt Jaimeho.

#13 brhefst #34 Akul #51 Lukass.M #93 Lukass.M
12.6.2015 | 13:18:18
brhefst

#12 Rumek88888: Já jsem tedy Jaimeho slyšel v traileru jak mluví s Cersei.

#14 Pouty
12.6.2015 | 13:24:40
Pouty

#13 brhefst: Slyšel jsi Jaimeho mluvit, nevíš ke komu. A do KL určitě ještě nedorazí

#17 brhefst
12.6.2015 | 13:27:04
LordEdgar

#4 Syrion93: „ze strachu stahlo“ :D nekdo vas poradne trolli a vy se nechate :D

stranky nemely „strach“ vypustit unikle 4 epizody a boji se vypustit par fotek? c'mon! :D

12.6.2015 | 13:27:09
Engeneer

Ta Cersei vypadá, že byla zavřená 10 let:D

12.6.2015 | 13:33:10
brhefst

#14 Pouty: Asi spíš mluvila k Vrabčákovi, když vidím tady ten obrázek a Jaimeho hlas tam jen přidali z jiné pasáže

12.6.2015 | 13:33:26
Movego

Víte když někdo něco označí jako spoiler a vy mu odpovíte, tak v té odpovědi je skoro všechno co bylo v tom spoileru ! já spoilery nečtu protože mám rád překvapení, tak laskavě pište odpovědi z spoileru do spoilerů Děkuji !

#43 mirako
12.6.2015 | 13:37:51
Uchvatitel

Pokud by jse nepočítalo s Johnem tak by s ním nepodepisovali smlouvu na 7 sérii ne ?

12.6.2015 | 13:38:36
Red Bull

Upřímně typuji, že v Dorne hadi vyřezají něco na tvář a Doran řekne něco ve stylu: Tak brzy se na to nesmí přijít, drak ještě není připraven Varysovi (který se tam najednou objeví a uvidíme, jak Hotah zabije Jeima…

12.6.2015 | 13:44:03
ReaT

Viděla jsem to foto s jonem. Na prvním leží na sněhu v tratolišti krve, má otevřené hnědé oči. a na dalším fotu leží Jon ale jeho oči jsou převrácené a vypadají jako jen bělmo… tak jako u měničů.

12.6.2015 | 13:47:51
Wolfinator1

Podle mě to holky z Dorne jen hrály, že se vzdali pomsty a teď když je Myrcela nechráněná tak jí zabijou :D. Jon může být vyzván , ale bude mít ochranku v podobě Obra a Thormunda, takže těch pád volů z hlídky na něj nemaj :D. Dany by mohla potkat Greyjoje nějaký po cestě, nebo Gryfa :D a Aryu daj Merynovi, protože holčičky už docházej ( nebo se mu nabídne sama ) a při tom ho zabije :D Cersei se samozřejmě projde uličkou :D No a v bitvě na severu dojde k souboji Briene, Stannis a Ramsey ( či Roose ) a přetahovačka u Sansu :D

12.6.2015 | 13:49:55
rockysiburger

Jona musí zabít. Je to strategické zakončení série. Jde mi spíš o to jak se rychle dostane Melisandra na Černý hrad. Cesta tam může trvat několik dní. A za tu dobu je logické aby ho vrány spálili. Může se stát že při samotném obřadu vystoupí z ohně a provede rituál k záchraně. Ale to bude až v další sérii. Předpokládejme že smrt Jona bude v závěru. Jsem teda zvědav jak se budou bratři z noční hlídky dívat na oživlého lorda velitele. ??? A to že Melisandra bude na Černém hradě se dalo odvodit z traileru. Když Stannis zvedá meč k útoku. Je sám v čele armády. Kde je teda Melisandra ? asi už na cestě ?

12.6.2015 | 14:19:01
rockysiburger

#23 mirako: na té první fotce má nové jizvy ve tváři. A jeho pohled je dosti udivující. Zřejmě tam proběhne i boj při kterém zemře nejen Jon ale i nějaká další postava která je podstatná. Že by Sam ?

#26 Pouty
12.6.2015 | 14:23:20
Pouty

#25 rockysiburger: Podle mě

Sama pošle s Fialkou do Starého Města, ještě předtím než se to zvrhne. Jinak teda mazec, je leaknutá i fotka Cersei s krátkými vlasy, ale to každý věděl, že se stane. Co se týká Jona no ať už je pondělí.

#27 Oveckoun #28 rockysiburger
12.6.2015 | 14:25:08
Oveckoun

#26 Pouty: Já ti nevím. Staré město, Citadela = spousta peněz na efekty, herce a lokace pro oblast, která se představila (zatím) jen minimálně. Nevěřím, že se tam v seriálu kdy podíváme. No a jestli

hned po pobodání bude efekt očí měniče, dost se naštvu. Čtenáři o tom roky spekulují a diváci hned budou mít jasno? Žádný takový! Jen ať se o něj taky bojí :)

#30 Pouty #31 Ser Duncan the Tall
12.6.2015 | 14:34:33
rockysiburger

#26 Pouty:

U Jona mě zajímá jak proběhne jeho oživovací rituál. Jak sem už psal. Melisandra je několik dní od Černého hradu… Ale asi prostě vystoupí z ohně při pálení Jonova těla. A nějakým kouzelným kouskem ho přivede k životu. Nebo že by samotný Bůh Světla ??? Jooo Cesrei to dlouho nevydržela co ? A už klečí. Jen to potvrzuje že je to blbá, rozmazlená čubka.!

#29 Oveckoun
12.6.2015 | 14:34:45
Oveckoun

#28 rockysiburger:

Pff už vidím ty reakce. Shireen sice mrtvá a každý nadává, ale jak jde o Sněha, hned by každý schvaloval upálení půlky dětí na severu. Jen aby se vrátil :) Opravdu věřím v to, že po píchy pích z něj vznikne AA .

#32 rockysiburger
12.6.2015 | 14:40:17
Pouty

#27 Oveckoun: V posledních dnech se objevily nové ať už potvrzené, nebo téměř potvrzené lokace ve Španělsku a jedna fakt sedí na Citadelu. Navíc Aemon je mrtvý, Sam často hovořil o citadele a mistrech. Proč by to nešlo že. Ale nechce se překvapit.

#33 Ser Duncan the Tall
12.6.2015 | 14:43:24
Ser Duncan the Tall

#27 Oveckoun:

Citadela sa krásne dá natáčať z vnútra, vonkajšie zábery ani netreba, maximálne nejaké staré mesto v Dalmácii a primaľujú mu maják a za pár grošov máš citadelu a aj staré mesto, to máš ako s červením hradom v kráľovom prístavisku a k meničovi, minule som si len tak letmo prebehol poslednú knihu od G.R.R.Martina a menič sedem koža tam spomína že J.Snov je menič a dosť silní, len o to nevie(John)

12.6.2015 | 14:48:09
rockysiburger

#29 Oveckoun:

Já jsem teda upálení Shireen schvaloval :-) Stannis udělal logický krok. Díky její smrti má jeho armáda aspoň nějakou šanci na přežití. A může provést útok na Zimohrad. Nevím jak chce vyhrát když bylo v 9. díle zmíněno že při požárů zničil Ramsey i obléhací stroje. Ale nechám se překvapit. Souhlasím s tím že z něm bude AA. Jeho linka k tomu prostě spěje. Má meč z V.O. a už jednoho WW sundal. A při romantické pohledu z očí do očí mezi ním a White Kingem se dalo číst že se ještě setkají.

12.6.2015 | 14:48:22
Ser Duncan the Tall

#30 Pouty:

v Španielsku je toľko veľkých kláštorov že môžu natáčať koľko len chcú

12.6.2015 | 14:50:28
Akul

#11 Ser Duncan the Tall:
#12 Rumek88888: Ona ani nemusí nikam jezdit ne? Stačí, když jí to Davos řekne a on prostě na místě někoho upálí a je to vyřešený. :-D

#35 Ser Duncan the Tall
12.6.2015 | 14:51:50
Ser Duncan the Tall

#34 Akul:

Upaľovanie je na ovládanie počasia, pri oživovaní odbrbleš staré slová(zaklína­dlo) :D

12.6.2015 | 14:57:34
Stardos

Tak pokud Davos pojede na Zed a tam najde jeho mrtvolu , proč by jí nevzal sebou ? Mně by přišlo trochu zdlouhavý jed na Zed , najít mrtvolu , jet zpátky , říct to Mellisandře , vrátit se na Zed , oživit Jona a nakonec vrátit se zpět :D

#37 rockysiburger #38 rockysiburger
12.6.2015 | 15:04:54
rockysiburger

#36 Stardos:

Tohle mi taky vrtá hlavou. Ale třeba to uvidí Melisandra v ohni a rozhodne se odjet.

12.6.2015 | 15:10:36
rockysiburger

#36 Stardos:

Tohle mi taky vrtá hlavou. Ale třeba to uvidí Melisandra v ohni a rozhodne se odjet.

12.6.2015 | 15:10:36
rockysiburger

"Kill the boy and let the man be born. " Jon Snow :-) Zde se teorie stala realitou!

12.6.2015 | 15:17:12
V Ales

#10 brhefst: To neumíš používat spoiler ty debile

#42 mima33
12.6.2015 | 15:24:56
brhefst

A o jakém spoileru mluvíš ?

12.6.2015 | 15:33:00
mima33

#40 V Ales: To bola jeho teória, nie spoiler :/ A je hneď potrebné niekoho urážať? To len dokazuje, že debil je tu niekto iný (ty)!

#43 mirako
12.6.2015 | 15:47:45
mirako

#10 brhefst: Já s V Ales teda souhlasím… Už Movego tady psal, že pokud někdo reaguje na spoiler, tak má odpovědět napsat do spoileru… #18 Movego:

#42 mima33: A z té jeho „teorie“ je úplně zřejmé, že

Jon zemře

sice tento spoiler znám už dlouho a hodně lidí tady taky, ale spousta jich to ještě neví a ani to vědět nechtějí dokud to v seriálu nebude…

#45 brhefst
12.6.2015 | 16:03:07
mirako

*odpověď

12.6.2015 | 16:04:07
brhefst

#43 mirako: Uznávám a omlouvám se :)

12.6.2015 | 16:07:36
max_the_fakin_unicorn

Doufám, že Cat nechají mrtvou a 10. epizoda bude končit slovy „za hlídku“, popř. bych uvítal, kdyby to ukončili Stannisovou vyhranou bitvou a jeho následnou „We do not kneel“ smrtí rukama novým Smaďochem – napůl staženým Mancem, tak jako v těch dvou nových uniklých kapitolách + prohlášením, aby přišli zimohradští na Černý hrad, poklonit se králi Modré růži, jenž byl osvobozen od smrti a jenž ochrání lid léta při dlouhé noci . Nechtěl bych, aby spoilerovali víc z Vichrů, ale k těmto událostem tam nejspíš spěje. Jen je škoda, že v seriálu není Val, aby jí mohla rudá děvka upálit – nevím jak si tvůrci obhájí Johnovo znovuzrození bez pomoci královské krve. !

12.6.2015 | 16:46:30
max_the_fakin_unicorn

Za předpokladu, že by Mel v seriálu Mancemu proměnila podobu s někým jiným, když Pán Kostí v předminulém díle tak náhle skonal (s někým, kdo to dělal dobrovolně – proto žádné ofuky, když ho upalovali)…

#49 Rodney_
12.6.2015 | 17:11:52
Salim Hrdonožka

Ach jo, to mě tak štve. V pondělí odjíždím a vracím se až v pátek. Jestli tam nebudou mít internet, tak asi někoho

ubodám, zastřelím nebo svléknu a nechám ho pobíhat po ulicích,

abych si to vynahradil…

12.6.2015 | 17:18:28
Rodney_

#47 max_the_fakin_unicorn: tak v seriálu Toros z Myru už taky oživoval bez královské krve

12.6.2015 | 17:24:58
DramaQueen

Na hlavní stránce edny dole se mi v nej seriálech ukazuje, že Sherlock a Game of Thrones mají stejně procent. Přesto je Sherlock, který je daleko méně krát hodnocen, na prvním místě…zvláštní… :) (nevím, asi se mimo zobrazení počítají procenta přesněji, než na celá čísla)

12.6.2015 | 17:47:21
Lukass.M

#12 Rumek88888: Nech si to patentovat, máš absolutně originální predikce… jo sorry, nemáš. To sou věci co sme tu předpověděli před dvouma dílama :)

Novinka je jen Jaime a tam si troufnu říct, že se pleteš. Jaime se na 90% dožije příchodu Deny do Westerosu. Jak jsme ho v prvnim díle seriálu nenáviděli, tak nám ho nakonec bude líto :D

Chceš pořádnou předpověď? Tyrion skončí jako 1000-cí Lord Velitel Noční hlídky.

#105 Rumek88888
12.6.2015 | 20:56:49
Prego

No sice to jsou jenom teorie ale napadlo mě že co se týče Johna, který pravděpodobně zemře.Tak vrány mají obřad upálení, pokud by to tak bylo a John by nějakým zázračným způsobem vstal z mrtvých, například pomocí Melisandry. Hrálo by to do teorie že je to napůl Targaryen, po svém otci. Ale tak to uvidíme, každopádně jsou to pouze teorie ale bylo by to super. :-)

#63 Lady Joanna
13.6.2015 | 0:12:59
anitaonfire

Knížky jsem nečetla, ale může mi někdo napsat, jak víte o tom, že Melisandra ! vzkřísí Jona? nebo je to jen nějaká teorie?

13.6.2015 | 0:53:41
anitaonfire

UGH, KOMENTÁŘ VÝŠE NEČÍST, SPOILER :D

13.6.2015 | 0:54:18
cihla

To že John umře se ví už nějakou tu dobu a myslím že jeho smrt je dost důležitá ač jinak pojatá než v knize pro celý příběh. Myslím že to je hodně zajímavá postava a hodně toho o něm ještě nevíme … ani on to neví :D že je silný měnič, možná má královskou krev a kdo ví co ještě … azor ahai je na první pohled denerys ale někdo psal že je to tak očividné že to asi nebude ona a myslím že v příběhu se nabízí John… Navíc pokud má valyrijské předky tak kdo ví jestli se v něm neprobudí dračí krev třeba..??? :D to už ale hodně fantazíruju navíc když se tehdy spálil o tu lampu :D … uvidíme každopádně John bych řekl že je pro příběh velmi důležitý a jsem sám zvědav co jeho vzkříšení které asi určitě nastane s ním udělá a jak to ovlivní příběh protože vzkříšení takové postavy to už bude něco asi :D … jinak za mě johnův duch přejde asi do ducha (vlka) a splynou prozatím spolu :) !

#63 Lady Joanna
13.6.2015 | 1:09:59
Carnage

Ježiš to snad ne, se smrtí Jona sem jako počítal ale že bude pravda ta retardovaná teorie že je měnič a skočí do Ducha tomu sem nevěřil. Super no Jon bude vlk paráda to toho zvládne v dalších sériích :D. Pochybuju, že si pak jako za skočí zpátky až si to tělo veme Melissandra třeba. To už spíš vidim že Azor bude úplně nová osobnost ale v tělě Jona. A Jon si bude navždy lízat kulky jako vlk.

#59 Ann Taylor
13.6.2015 | 1:11:04
anitaonfire

Jinak ta leaknutá fotka, kde má Jon bílé bělmo je údajně photoshop.

13.6.2015 | 1:19:02
Carnage

Btw. sem jedinej kdo se těší na Sera Roberta Stronga? Teda v tomhle díle asi ještě nebude nakonec, ale když byl za Cersei ten dědek tak říkal že práce pokračuje a na netu jsou teorie, že Robert Strong je něco jako frankeinstein po Hoře.

13.6.2015 | 1:21:19
Ann Taylor

#56 Carnage:

Tak on Jon měnič JE, alespoň v knížce, takže retardovaný to neni, ale souhlasím s tím skákáním do Ducha. Jako ať si skočí, ale skončí tak, jak píšeš – což mě navíc i dost rozesmálo :D Tohle je i parádní teorie o Robbovi – vyletěl po něm Roose s kudlou, tak si skočil do Šedého větra, na Šedého větra vyletěli se šípy, tak si přeskočil jinam… a pokud neumřel, tak skáče dodnes asi :D
A taky mě baví, jak se tu půlka lidí baví o jakémsi Johnovi, přestože je jeho jméno napsané i v článku, a myslela jsem si, že na třech písmenech se nedá zkazit nic. Je zajímavý, že víc lidí napíše správně Hizdahr zo Loraq, než Jon, Daenerys, Stannis nebo Joffrey :D

#60 Matthias #61 Prego #62 Prego
webmaster
13.6.2015 | 8:11:48
Matthias

#59 Ann Taylor: jj

John =/= Jon

Jon je zkráceně Jonatan

13.6.2015 | 12:11:44
Prego

#59 Ann Taylor:

My víme jsi dokonalá a lidé co se spletli ve jméně Jon a John (mimochodem jsou si tato dvě jména velmi podobná). Zaslouží trest nejvyšší a to trest smrti. Takové jako ty mám nejradši „neomylné“, Doufám že dokážeš rozpoznat sarkasmus. hezký den

#64 valkron #68 Lukass.M
13.6.2015 | 12:19:57
Prego

#59 Ann Taylor:

A mimochodem když už tady někoho kritizuješ, zjisti si jak to doopravdy je. Neboť, Jon a John, je jedno a to samé jméno v jiném jazyku. Musel jsem si to zjistit, protože jak už jsem psal lidi jako jsi ty mám nejradši (jsou k smíchu).

#68 Lukass.M #69 Matthias #71 Ann Taylor
13.6.2015 | 12:29:14
Lady Joanna

#52 Prego:
#55 cihla: Ohledně těch událostí kolem Jona:

Řekla bych, že to, že Jon zemře je jisté, otázka je to vzkříšení. Mám pocit, že v tom bude hrát roli fakt, že je měnič, jak tu už padlo – na nějakou chvíli se přesune do Ghosta (plus by ještě mohl v jeho těle přivolat Mel, což už je ale trochu odvážnější :) ), dokud nepřiběhne Melisandra a nevzkřísí ho. Přitom ho už podle mě budou jeho hoši zapalovat (pohřební rituál), ale ona přijede, oheň bude uhašen a Jon bude vzkříšen, čímž se naplní jedno z proroctví o Azor Ahai: „Až bude rudá hvězda krvácet a na svět sestoupí temnota, Azor Ahai bude znovuzrozen uprostřed kouře a soli.“. Rudá hvězda bude mít něco s Mel (že by obětovala sama sebe?), kouř je z té uhašené hranice, sůl nevím – možná s ní pojede a pomůže jí Aša, která je teď s ní v táboře Stannise (Greyjoy -sůl). A temnota – co já vím, bude to po setmění? :D. A nebo ve smyslu metafory – Winter is coming.

Jiné proroctví o AA říká:

Ve starých knihách Ašaje stojí psáno, že po dlouhém létu přijde den, kdy hvězdy budou krvácet a na svět ztěžka dolehne chladný dech temnoty. V tuto obávanou hodinu Válečník vytáhne z plamene hořící meč. Ten meč bude Světlonošem, Rudým mečem hrdinů a tím, kdo ho bude třímat v ruce bude Azor Ahai, temnota před ním uprchne. Tak to je jen jakoby dovysvětlení – Jon z toho ohně ještě vytáhne Dlouhý dráp, který bude světlonošem – mečem hrdinů.

Co myslíte, sedí to? :)

#67 teojan89 #71 Ann Taylor #98 Michey
13.6.2015 | 12:35:09
valkron

#61 Prego: Lady Melisandru na vás ! Adekvátní trest smrti

13.6.2015 | 12:41:23
blacken

Moc nechápu, proč by Jon nemohl případně umřít? Pokud vím, tak ani v knize to není jasné… Sice jsem ho měla ráda, ale jeho smrt by mi asi tolik nevadila. Ta myšlenka, že „přece nemůže umřít“ mě držela ještě v první řadě… možná ještě u Robba… Ale tady bych byla raději, kdyby umřel, než aby ho přesouvali do cizího těla nebo tak něco…

#66 Lady Joanna
13.6.2015 | 12:51:07
Lady Joanna

#65 blacken: Protože:

je jedna hlava draka.

A ano, samozřejmě může umřít, ale Martin přezevšechno co se říká nezabíjí důležité postavy, které ještě mají co říct. Kolem Jona je ještě spousta nerozřešených věcí a má potenciál, tak proč ho jen tak zabíjet? To by ho tam ani nemusel vůbec dávat. Chápu, že pro lidi, kteří k té postavě třeba nemají moc vztah, by to nic neznamenalo, ale mezi ty nepatřím, tak doufám, že to nebude konečné.

#72 blacken
13.6.2015 | 13:18:30
teojan89

#63 Lady Joanna: No, myslím, že je ve Tvé teorii několik otazníků.

Proč by Jon v podobě vlka (nebo kdokoli jiný) běžel kvůli oživeni Jona za Mellisandrou, když nikdo neví, že má schopnost oživovat mrtvé. Nikdy to zatím nepředvedla, takže by to vyla dlouhá cesta naslepo. Navíc vůbec není jisté, že to umí (i když osobně typuji, že jo), protože to, že to umí Thoros a Berrik, neznamená, že to umí každý rudý kněz. O těch dvou to myslím taky není po Západozemí všeobecně známo, ale ví to jenom pár svědků + čtenáři.

Druhou trhlinu vidím v načasování. Pokud je Stanis od Černého hradu tak daleko, že by mu na návrat nestačilo jídlo, je to určitě mnohem větší vzdálenost, než týden jízdy/chůze. Logicky, protože týden člověk vydrží i úplně bez jídla. Takže min. týden cesty pro Mel (vlk asi rychleji), min. týden cesty zpátky. Nechápu, z jakého důvodu by na Černém hradě čekali s Jonovou kremací tak dlouho, když reálně hrozí, že jeho mrtvola povstane s modrýma očima a vyřídí si to s nimi.

V knížkách je to k Jonovu oživení Mellisandrou připraveno mnohem příznivěji. V seriálu jsem na to opravdu moc zvědavý. Nevylučoval bych ani možnost, že jeho zranění budou taková, že ho půjde vyléčit i konvenčními metodami. Obávám se ale, že si na to i v seriálu budeme muset počkat do další série. (Vlastně se neobávám, ale doufám v to :-)

#70 Lady Joanna #98 Michey #102 Stráťa
13.6.2015 | 13:37:08
Lukass.M

#61 Prego:
#62 Prego:

Prosím, vysvětli nám ještě něco :) Bez tvého upozornění sarkazmus nerozeznáme.

John a Jon NENÍ to samé, dokonce mají obě jména dost odlišný původ (ikdyž prapůvod je velice podobný – kdesi v Izraeli a u pyramid :D). John vznikl poangličtení jména Johannes, Johann, Hans, Honza. Jon vznikl zkrácením jména Jonathan. Z Jonathana se odvodil Jon a Nathan, takže Jon má blíž do Nathana, než Johna.

Ještě jedno varování, chceš-li se vyhnout nepříjemnému zacházení, chovej se k Ann slušně. Kouzelná mušle domluvila. Pic

#89 Lukass.M
13.6.2015 | 13:40:32
Matthias

#62 Prego: Drama :D

13.6.2015 | 13:43:18
Lady Joanna

#67 teojan89: No ano, jsou tam otazníky, proto je to jen teorie :). Pokud jde o první věc, tak tam fakt odpověď nevím – že by skrytá intuice? Co se týče druhého, tak by šlo argumentovat. že taková x-tisícihlavá armáda hladových a unavených lidí se bude potácet (navíc většina pěšky) asi o hoodně delší dobu, než pár jednotlivců na koních (kteří navíc mají velkou motivaci dojet včas), anebo:

to bude nějaké magické vysvětlení (něco už tu padlo dříve) ve stylu vynoření se z plamenů… Ale zase jak by pak vzala sebou Ašu.. Nebo tam možná nebude fyzicky. Nevím :). Upřímně doufám, že to nebude jen ve stylu „tak tě trošku pošimráme nožem, pak tě vyléčíme“ – protože to by nepodporovalo teorii s AA a to by mě dost štvalo :D.

13.6.2015 | 13:53:18
Ann Taylor

#62 Prego: Vidiš, já si to ani zjišťovat nemusela a vím, že to nejsou stejná jména :D

#63 Lady Joanna: Pod podmínkou, že je možné přenést vědomí do zvířete, nechat umřít lidské tělo a pak to vědomí ze zvířete přenést dál a myslím, že to se nikde ještě nestalo a zní to i dost nepravděpodobně. Protože pokud to chápu, přesouvá při tom jenom svoje vědomí, jinak je pořád sám sebou, a když umře a je v hlavě zvířete, tak ta část vědomí dokáže přežít ve zvířeti a po čase s ním splynout. Ale aby mohla z toho zvířete zase někam přeskočit… to podle mě nejde. Leda by i existovalo kouzlo, kterým ho „vytáhnout“, ale to už je fakt moc pohádkový.

#74 Prego #75 Prego
webmaster
13.6.2015 | 14:57:52
blacken

#66 Lady Joanna: Já nevím no, mně Ed přišel taky důležitej, když umíral… (no a vida, ani nám tam nechybí :D)… John je jedna z mých oblíbenějších postav, ale nespoléhala bych na to, že „nemůže“ :D V GoT můžou všichni… :D

#73 Rodney_
13.6.2015 | 14:59:19
Rodney_

#72 blacken: Ed byl důležitá ale Jon bude, dovolím si říct, že klíčová… Jinak by cela jeho anabáze na zdi neměla žádnej důvod… sledovat dění na zdi by se mohlo i z pohledu Sama např. Poprava Eda zapříčinila válku a vražda Robba zamíchala z výsledkem války… kdyby v tenhle okamžik zabili Jona tak by se změnil akorát velitel na zdi

#77 Lady Joanna #102 Stráťa
13.6.2015 | 15:08:18
Prego

#71 Ann Taylor:

Jsou to dvě stejné jména. viz. wikipedie, dokonce jsem to našel i na jiném serveru. tady je link: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan

anglicky: John baskicky: Jon

Takže příště i když jsi nějaký redaktor. Když o něčem nevíš tak si to zjisti a když si to nechceš zjistit tak tady z lidí nedělej blbce a nic nepiš. Pak se to obrátí mnohonásobně proti tobě.

#76 Ann Taylor #78 Lukass.M #83 Matthias #110 teojan89
13.6.2015 | 15:16:57
Prego

#71 Ann Taylor:

Vlastně ještě islandsky a faersky je to sice jón ale v angličtině není diakritika takže JON. :-*

13.6.2015 | 15:19:50
Ann Taylor

#74 Prego: V Západozemí je totiž Anglie, Baskicko, Island, Faerské ostrovy a tak dále, že? Tam jsou všechna jména vybraná z reálné minulosti a ještě upravená (třeba Yohn se mi dost líbí), mimochodem anglicky John /džon/, Martin to prý myslel jako Jon /Jon/, aspoň jsem to četla, takže ne, stejný to není. Nevim, jmenuje se Jon, spousta lidí to napsat očividně nedokáže vedle dalších jmen, i když je to v článku, jestli si za to musí kopat a rvát se za právo komolit jména, tak to pro mě za mě dělejte :D Ať žije Jefry, John, Aria, Cerci, Deneris a Tyryon :D

#78 Lukass.M #80 Prego #110 teojan89
webmaster
13.6.2015 | 15:30:20
Lady Joanna

#73 Rodney_: No právě! Srovnávat klíčovost Eda a Jona moc nejde. Eddard měl svoje důležité chvíle v dějinách (knihách) v době Robertovy vzpoury, v době vyprávění už ale tak klíčový nebyl, na rozdíl od Jona, jehož zápletka je snad pomalu nejdůležitější.. ale nepředbíhejme. Každopádně kdyby

ho zabili teď a nenávratně, tak jediným jeho úkolem pro příběh by bylo přiblížit nám divoké a dostat je přes zeď, což se mi teda moc nechce věřit. Zvlášť když vezmu v potaz všechny ty teorie a náznaky, které leží v knize (ne jen v hlavách fanoušků). Ty by v tom případě vyzněly doprázdna.

13.6.2015 | 15:50:19
Lukass.M

#74 Prego: Proč Martin rovnou nepoužil ruskou verzi – Ivan? Nebo fráninu – Jean? Takže mistře WIKI, Westeros je odvozenej od středověký Anglie (viz. titul „Ser“) a Baskicko je sakra daleko od Anglie: http://cs.wikipedia.org/…ki%C4%8Dtina

#76 Ann Taylor: Nezapomeň na Chajmeho ;)

#79 Ann Taylor #80 Prego
13.6.2015 | 15:53:03
Ann Taylor

#78 Lukass.M: To nezapomenu, když jsem bratrovi zvyklému na dabing jednou vnutila společné sledování s titulkama a on vytřeštil oči a: „Ono to nemá bejt Chajmé?!“ :D

webmaster
13.6.2015 | 15:58:17
Prego

#76 Ann Taylor: #78 Lukass.M:

Žádný Westeros neexistuje vy paka, je to pouze vymyšlený svět :D. Snažím se tady jenom princezně blěně vysvětlit že John a Jon jsou totožné jména pouze mají jiný tvar. Tím pádem je jedno jestli se mu říká John nebo Jon obě je správně. Ale pokud chceš tvrdit něco jiného z té tvojí hlavičky klidně pokračuj, s lidmi tvého typu nemá cenu ztrácet čas.

#81 Ann Taylor #89 Lukass.M
13.6.2015 | 16:02:05
Ann Taylor

#80 Prego: No, neexistuje. Takže asi prošel stejným jazykovým vývojem, jako zmíněné země? A jo tak, on se jmenuje Jon, ale je jedno, jestli se mu říká John. Aha. Tak to já mu budu říkat Karel, když je jedno, jaký jméno použiju :D Argument stejnej jako že je jedno, jaký tam napíšu i, protože nejsme ve škole a zní to stejně, pouze to má jiný písemný tvar :D Tak to je moc :D

#82 Prego
webmaster
13.6.2015 | 16:05:58
Prego

#81 Ann Taylor:

Blbější než jsem myslel :D komolíš tady pátý pře devátý. Jsi prostě hloupá když to nechápeš. Něco jiného je gramatika a něco jiného jsou jména protože se používají ve všech zemích jiné tvary. Že to nechápeš je tvůj problém. Baví mě jak někdo ví že nemá pravdu a pořád dokola tvrdí jak tupec že pravdu má. :D Jsi k smíchu každopádně už to s tebou nehodlám řešit. :-) Měj se krásně blběnko

#84 Matthias
13.6.2015 | 16:11:27
Matthias

#74 Prego: lol v angličtině to stejná jména nejsou John je John A Jon je zkráceně Jonatan.

To, že John existuje v nějakém jiném jazyce ve formě Jon z toho nedělají stejné jméno, ale náhodu.

A jinak jsi fakt strašná hysterka. Nerozbreč se z toho, že tě Ann opravila a upozornila na chybu =))

13.6.2015 | 16:16:54
Matthias

#82 Prego: „Baví mě jak někdo ví že nemá pravdu a pořád dokola tvrdí jak tupec že pravdu má.“ – ty?

#87 Ann Taylor
13.6.2015 | 16:18:52
Matthias

Jen pro zajímavost http://awoiaf.westeros.org/…php/Jon_Snow ctrl + f a kolikrát to najde „Jon“ a kolikrát „John“, jůů =))

#86 Prego
13.6.2015 | 16:26:02
Prego

#85 Matthias:

V tom žádná zajímavost není ale :D. O tomhle se tady ani nikdo nebavil. Samozřejmě že když napíšeš přesný tvar jaký se používá v seriálu a knihách, že ti toho najde nejvíc. Řeč byla o tom že John a Jon jsou dvě stejná jména, v jiných tvarech. Tudíž oboje je správně a není v tom žádná chyba. To že se nevyznáte v pravidlech cizích jazyků je Váš problém. Mimochodem asi by ses mohl starat o svoje, protože tvoje příspěvky jsou čím dál víc hloupé. Na úkor toho že jsem napsal že už to dále řešit nehodlám pořád píšeš sračky, které už mě nezajímají. Pokud si myslíš že máš s princeznou blběnou pravdu tak OK. Vyvracet ti to už nebudu, nestojíš mi za to.

#88 Matthias
13.6.2015 | 16:41:50
Ann Taylor

#84 Matthias: Mě vždycky hrozně baví, jak někdo napíše něco blbě a začne vymýšlet, proč by mělo být v pořádku psát to blbě, začne kopat a urážet :D Akorát armunderovi za to tleskám, ten to dělá když už, tak pořádně, a jeho verze se mi líbí :D

#90 Prego #91 Lukass.M
webmaster
13.6.2015 | 16:55:56
Matthias

#86 Prego: „John a Jon jsou dvě stejná jména, v jiných tvarech.“ – nejsou. V Angličtině se jedná o dvě různá jména. Že John v ÚPLNĚ JINÉM jazyce má ZROVNA ÚPLNOU NÁHODOU TAKÉ tvar Jon na tom nic nemění.

Klidně ti ten argument zopakuju hodněkrát – sice mám zrovna svaťák a musím se učit na státnice, ale proč ne =))

#95 Ann Taylor
13.6.2015 | 16:58:25
Lukass.M

OK, repost: #68 Lukass.M:

John a Jon NENÍ to samé, dokonce mají obě jména dost odlišný původ (ikdyž prapůvod je velice podobný – kdesi v Izraeli a u pyramid :D). John vznikl poangličtení jména Johannes, Johann, Hans, Honza. Jon vznikl zkrácením jména Jonathan. Z Jonathana se odvodil Jon a Nathan, takže Jon má blíž do Nathana, než Johna.

#80 Prego: Westeros EXISTUJE ty pako. Je to smyšlené území ve smyšleném světě ve kterém se odehrává smyšlený příběh existujících knih. Kdyby Westeros „neexistoval“, tak se tu momentálně nemusim dohadovat s imbecilem.

#92 Prego
13.6.2015 | 17:00:25
Prego

#87 Ann Taylor:

Defakto si teď zkopírovala to co jsem o tobě psal já o pár komentářů nahoru. Hezký příklad má to stejný význam akorát si tam dala jiná slova. Asi jako Jon a John. Samozřejmě tenhle příklad nejde brát na 100% vážně. Já tleskám tobě že jsi konečně přiznala svojí chybu. :-)

#95 Ann Taylor
13.6.2015 | 17:00:29
Lukass.M

#87 Ann Taylor: Dlouho tu zase nebyl… to je podezřelý :D

#95 Ann Taylor
13.6.2015 | 17:01:22
Prego

#89 Lukass.M:

Nejdřív se pořádně nauč číst a pak ti možná dovolím odepisovat na moje komentáře. :D

#94 Lukass.M
13.6.2015 | 17:02:26
Lukass.M

… Bingo :D

https://en.wikipedia.org/wiki/John_(given_name)

Common mistakes[edit] Because the name Jonathan is sometimes abbreviated as Jon, John is often incorrectly considered to be a short form of Jonathan especially in the United States.[original research?] John comes from the Hebrew name Yôḥānān,#11 Ser Duncan the Tall: whereas Jonathan derives from the Hebrew יוֹנָתָן Yônāṯān,#12 Rumek88888: which means „Gift from YHWH“ and thus is a longer version of Nathan.

13.6.2015 | 17:03:43
Lukass.M

#92 Prego: Prosím, nauč se psát. Pak možná nebudu mít problém se čtením ;)

#99 Prego
13.6.2015 | 17:05:12
Ann Taylor

#91 Lukass.M: Však ho nech odpočívat, ať vymyslí něco pořádnýho. Těším se na něj po příštím díle, tam bude myslím dost prostoru pro teorie a jestli mu nestáhnou „Brien skůže“, tak bude zklamanej ;)

#90 Prego: Co to meleš? :D A taky jsem myslela, že když někdo poučuje o sarkasmu, bude na něj odborník. Tak né no.

#88 Matthias: Hele, Matthias, nejsi Matthias z… matthias? :D

#96 Matthias
webmaster
13.6.2015 | 17:06:35
13.6.2015 | 17:08:03
Ann Taylor

#96 Matthias: Á, tak to jo :)

webmaster
13.6.2015 | 17:12:56
Michey

#63 Lady Joanna: #67 teojan89: Jak si tady tak pročítám ty teorie o Jonovi, něco mě napadlo :)

Co když se vzkříšením nebude mít Melisandra vůbec nic společného. Je tu ještě jedna síla, která umí vzkřísit mrtvé – White Walker. Z normálních lidí udělá něco jako zombie. Ale pokud je Jon Azor Ahai, může se stát cokoliv – třeba obživne, ale zůstane mu „duše“.
„Až bude rudá hvězda krvácet a na svět sestoupí temnota, Azor Ahai bude znovuzrozen uprostřed kouře a soli.“. Krvácející rudá hvězda klidně může být Melisanda, kterou zapíchne Stannis nebo jeho žena nebo Davos za to že upálila Shireen. Když přicházejí WW, tak se vždy trochu setmí – minimálně kvůli sněžení, navíc jeden z WW by měl být Noční král, nebo se to prostě stane v noci. Kouř a sůl – vstane zrovna když začnou pálit jeho tělo a všichni ho budou oplakávat (slzy=sůl). S tou solí by to bylo dokonalé, kdyby bylo poblíž moře a Jonovo tělo by pálili na voru, co pluje po moři.

#104 Lady Joanna
13.6.2015 | 17:13:35
Prego

#94 Lukass.M:

Žádný Westeros neexistuje vy paka, je to pouze vymyšlený svět

A ty mi na to napíšeš .

Westeros EXISTUJE ty pako. Je to smyšlené území ve smyšleném světě ve kterém se odehrává smyšlený příběh existujících knih

Tak se prober mladej a honem rychle. Nejlepší byla část když jsem napsal: Že už mě to nezajímá, každý má právo na svůj názor ať je jakkoliv hloupý a já už nikomu ten svůj vnucovat nebudu. Máte svojí pravdu… v pořádku.

#100 Matthias #107 Lukass.M
13.6.2015 | 17:14:48
Matthias

#99 Prego: on to myslel tak, že to existuje ve fiktivní rovině

tudíž se to nějak projevuje v naší realitě (např. to, že se o tom bavíme). 100

#101 Prego
13.6.2015 | 17:17:43
Prego

#100 Matthias:

Slovíčkaření už mě to nebere hele, hezkej den.

#103 Matthias
13.6.2015 | 17:20:02
Stráťa

#67 teojan89: Vzhledem k tomu jak se v seriálu teleportuje malíček bych v časové náročnosti cestování vážně problém nehledal.

#73 Rodney_: A proč by zrovna on musel mít nějakej větší důvod? Třeba je PoV postavou jenom proto že někdo to dění na zdi popisovat musel a proč né on?

13.6.2015 | 17:21:36
Matthias

#101 Prego: to nebylo slovíčkaření, ale filozofická úvaha

13.6.2015 | 17:30:03
Lady Joanna

#98 Michey:

To mě taky napadlo, že by skutečně byl

nadále mrtvý (nemrtvý?) a docela vtipné je, že by na to sedělo zase jiné asolaf proroctví – nevím, kde je v češtině, tady je text anglicky: Glowing like sunset, a red sword was raised in the hand of a blue-eyed king who cast no shadow. A cloth dragon swayed on poles amid a cheering crowd. From a stone tower, a great stone beast took wing, breathing shadow fire. Modré oči a nevrhání stínu by se dalo vysvětlit tím, že by byl něco ww – ale s duší, něco ve stylu studenorukého. Pak ta prostřední pasáž mi říká něco o targaryenských praporcích vlajících nad jásajícím davem. Ten zbytek o kamenné bestii s křídly (drak?) už mi do toho úplně nepasuje, ale co my víme? Třeba se v jedné z věží Castle black skrývá spící drak..? :D, ne to už si dělám legraci, sory.

Ale je fakt, že už vyloženě hledám, jak na něj něco z těch předpovědí našroubovat, to je jasné i mně :D, hold nechci

aby jen bezdůvodně umřel.

#106 Lukass.M #115 miisule
13.6.2015 | 17:39:59
Rumek88888

#51 Lukass.M: Nečtu všechny příspěvky.

13.6.2015 | 17:54:51
Lukass.M

#104 Lady Joanna: Zářící jako úsvit, rudý meč byl pozvednut v ruce modrookého krále který nevrhal stín. Látkový drak se houpal na „tyčích“ uprostřed jásajícího davu. Z kamenné věže, velké kamenné „zvíře“ „mávlo křídlem“, dýchajíc „stínový“ oheň :D

Takže divokou teorii o začátku příští série / knihy :D

Bratři noční hlídky uložili Jona Sněha, 998-ého Lorda Velitele na vršek pohřební hranice a pronesli krátkou řeč. „A nyní je jeho stráž u konce.“, zakončil Alliser Thorne. Hranice se rozhořívala a začala hučet do noci. Několik bratrů se již vzdálilo, ale většina zůstávala. Stejně tak hlouček divokých kolem Tormunda a Val, ronící slzy. Střed hranice se sesunul a plameny vyšlehly k nebi. Ve tvářích přihlížejících se objevil úžas – uprostřed kouře a plamenů se k noční obloze tyčil Dlouhý dráp rozžhavený do ruda. „Mýlila jsem se, ó pane“ vykřikla Melisandra.

AA jak vyšitej. Povstal mezi kouřem a solí, pozvedl světlonoš který zakalil nejcennější obětí – sebe sama. Aby probudil kamenné draky? Buď aby jako mužský potomek pozvedl ze zapomění Targaryeny, nebo ten drak nebude vůbec metaforickej – kdysi byla zeď navštívena královnou která lítávala na dračici :D

#109 Lady Joanna
13.6.2015 | 18:30:30
Lukass.M

#99 Prego: „Žádný Westeros neexistuje vy paka, je to pouze vymyšlený svět“

Protiřečíš si a bohužel nejsi dost bystrý aby sis toho byl vědom, mistře sarkasmu. Ještě že už je tato diskuze pod tvojí úroveň a tedy budu mít poslední slovo :D

13.6.2015 | 18:33:05
Misfits

Nemůžu si pomoci, ale ta krev v

Jonově gifu https://i.imgur.com/0qjdcho.gif

mi prostě nesedí. Vždyť v druhé části toho gifu zabírá (v horní části) méně místa než v tom předchozím… to se jako vsákla do sněhu a nechala ho bílý?

13.6.2015 | 21:02:57
Lady Joanna

#106 Lukass.M: Waw, tak bych si to úplně představovala – paráda :D. A pokud jde o:

toho kamenného draka (budiž zvíře, ale chápeme všichni o co má jít :) ), tak tvá poznámka o tom, že tam kdysi přiletěla jedna Targaryenka (teď nevím která ta sestra-královna to byla – Visenya či Rhaenys?) na drakovi… páni. Úplně jsem si představila, jak po návštěvě Černého hradu odlétá, ale nikdo netuší, že drak mezitím zanechal někde mezi kameny jedno pozapomenuté vejce (from stone tower.. atd.). A to se teď s Jonovým přerodem probudí… :D. Ale čtyři draci jsou na ten příběh už asi moc.

13.6.2015 | 21:36:52
teojan89

#74 Prego: #76 Ann Taylor: Hele, přátelé lingvisti, co se takhle mrknout na anglickou wikipedii přímo na jméno Jon: https://en.wikipedia.org/wiki/Jon Zjistíte, že je to zkrácené jméno Jonathan nebo alternativní způsob psaní jména John.

#111 Matthias
13.6.2015 | 21:45:46
Matthias

#110 teojan89: ten zdroj, na který ten článek odkazuje, nic takovýho neobsahuje.

13.6.2015 | 21:59:34
Matthias

a tyhle dva zdroje tvrdí, že to jsou dvě různá jména https://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_(name) https://en.wikipedia.org/wiki/John_(given_name)

#113 teojan89
13.6.2015 | 22:03:36
teojan89

#112 Matthias: V těch zdrojích to je. Podívej se pořádně. A Jonathan a John jsou dvě různá jména, to je jasné, ale Jon se podle těch zdrojů používá u obou.

#118 Matthias
13.6.2015 | 22:07:54
Lovila veverky

Tady je ale krmení pro trolly :-) Nevěřím ani čárku. Mimochodem, pokud má někdo zemřít, chtělo by to Daeneris. Nejnudnější postava. Nesnášela jsem ji už v knihách. Ani v seriálu z ní nedokázali vykřesat víc.

13.6.2015 | 22:10:47
miisule

#104 Lady Joanna: jojo, na tohle proroctvi jsem si kdysi taky vymyslela teorii na Jona, uz jsem to nekam psala, tak to jen zkopiruju :-D

Podle mě je to AA, i když proroctví by sedělo spíš na Daenerys. V její vidině v domě neumírajících vidí Rhaegara, jak mluví o Aegonovi jako o princi. Podle mě Rhaegar věděl, že bude mít tři potomky, z nichž jeden bude princ… ale očekával syna a dvě dcery dle jmen (Rhanerys, Aegon…Visenya), takže když se narodil syn, věděl, že tohle je on. Narození třetího už se nedožil, takže nemohl tušit, že by to mohl být i jeho mladší syn. Další proroctví Daenerys zjevně mluví o příchodu Azorka: Modrooký král, který nevrhal stín, zvedl do výše rudý meč zářící jako západ slunce. Na žerdích mezi davem provolávajícím slávu se ve vzduchu vznášel hadrový drak. Z doutnající věže se vzneslo velké kamenné zvíře a vydechlo přízračný oheň.. Nejlépe by to sedělo na Stannise díky modrým očím a stínu, ale ten hadrový drak, neumím si ho jinak vysvětlit, nez že se jedná o znak Targaryenů, což by pak sedělo spíš na Aegona, který má ale zase fialové oči. K Jonovi. Víme, že je téměř mrtvý, ale jeho smrti nevěřím už kvůli otazníkům nad jeho původem. Nejčastěji se čeká, že jej obživí Mel skrz R'hllora, já si ale myslím, že by v tom mohl mít prsty Bran a spol. Víme, že se pod stromem s vránou učí nějakým schopnostem, umí se vtělovat do lidí (Hodor), umí k lidem mluvit skrz strom (Theon na Zimohradu) a kdo ví, co dalšího. Jon měl o Branovi sen (zkrácená verze): Rozhlédne se kolem, aby spatřil záblesk štíhlého šedého těla. Vidí čarostrom, který vyrůstá rovnou ze skály a který má Branovu tvář se třema očima. Přemýšlí, zda jeho bratr měl vždy tři oči, a čarostrom mu říká, že tomu tak nebylo před vránou. Jon ucítí vlka, strom a chlapce a teplou zemi, tvrdý kámen a smrt. Bran mu říká: „Neboj se, mně se ve tmě líbí. Nikdo tě nevidí, ale ty vidíš je. Nejdřív ale musíš otevřít oči.“ Pak se čarostrom dotkne Jona a otevře mu oči. Náhle vstoupí Jon do Ducha a vidí věci z jeho pohledu… V podstatě mu tam říká, kde je, nebo bude (myslím, že tou dobou ještě nebyl pod stromem) a učí ho vtělit se do Ducha, ale co ta smrt? A konečně má teorie Po atentátu na Jona se u zdi strhne bitka, ve které vyhrají jeho příznivci, Jon si v posledních silách přeje jít k čarostromu (možná z vlastní vůle, být u starých bohů, možná mu to vnukne Bran, nebo Mormontuv havran zacne krakat: Carostrom…). Když ho tam odnesou a on je jej dotkne, odehraje se v podstatě ten sen, kdy si promluví s Branem a ten ho přesvědčí, že se musí vtělit do Ducha. Jeho tělo pak díky znalostem dětí lesa a starých bohů oživí podobným principem, jako ožívají mrtvoly Jiných. Jsou tam tisíce let, s Jinými už se setkali a ze stromů mají přístup k minulosti, takže měly čas k jejich zkoumání, nebo jsou s nimi nějak spjati… Stejně tak probudili i Studenorukého. Jon tak ožije s modrýma očima, jako mají nemrtví od Jiných, ale na rozdíl od nich stále se svým já. Pak se od Brana/Vrány dozví, že musí jít do krypt Zimohradu, kde je skryto jeho tajemství, nebo najít starýho Reeda, aby mu pomohl. Ostatně Jon měl sen , že tam musí jít, i když tam nepatří, podobně Bran, kterému se zdálo o otci, který s ním v kryptách mluvil o Jonovi… Tam najde pravdu o svém původu, možná i něco víc a uskuteční se proroctví o modrookém králi výše. Jak najde Světlonoš a probudí draka (jestli je to drak) ještě vymyšlený nemám, ale prostě věřím, že tam má ještě svou velkou roli a jinak si ho za AA dosadit nedokážu každopádně po pomoci s Jinými neskončí dobře jako král nebo podobně, spíš zemře, nebo zůstane na severu za zdí jako Studenoruky

#116 Lady Joanna
13.6.2015 | 22:12:45
Lady Joanna

#115 miisule: Ano, v podstatě mi tyhle teorie přijdou dost pravděpodobné. O té druhé zmíněné jsem se už rozepisovala, ale k té tvé první týkající se Rhaegara:

To mě fakt doteď nenapadlo, že Rhaegar vlastně pojmenoval dvoje děti podle dvou ze tří sourozenců-zakladatelů Targaryenské linie. Ta teorie je jasná, jak píšeš: prostě věděl něco o proroctví, očekával, že jeho děti budou ti tři spasitelé, přičemž jeden z nich – chlapec – bude princ, který byl přislíben. Takže už mu chyběla jen Visenya. Jenže podle mě ta konečná trojice nakonec bude Dany, Jon (kdo ví, jestli se tak původně jmenuje) a Aegon. Pěkně by mi to sedělo k Martinově stylu psaní/uvažování – on to hodně staví na silných ženských postavách (bod pro něj), čili se minulost bude opakovat, ale trošku obráceně – jedna-hlavní- žena a dva muži. Tři hlavy draka.

Teď ještě, aby si tohle přečetl i Martin a dopsal podle těch teorií ty knihy :D.

13.6.2015 | 22:35:01
cihla

:D :D Asi bych se měl omluvit jelikož to vypadá že po mém článku ikdyž to byl nejspíš vrchol ledovce se tady rozběhla vášnivá diskuze se jménem jon/john :D … takže mám dvě zprávy: zaprvé dávám zapravdu těm, kteří říkají, že to je úplně jiné jméno a ne, že bych to někde hledal, ale spíš to přiznávám z důvodu, že se tady nemůžete dohodnout a já to tam napsal, protože jsem měl prostě na jazyku John a prostě se stalo a určitě jsem nepřemýšlel nad tím že to je stejné jméno ale protože jsem světem znalý tak napíšu takový tvar, který jen tak někdo nezná :D takže zaprvé ok moje chyba a myslím si osobně, že to jsou dvě odlišné jména ale hledat to nebudu :) a zadruhé sory že to tak řeknu, ale poserte se všichni ti kdo tady lidi opravují za překlepy ať už ty, které jsou vědomé nebo ne :) kolik lidí se jmenuje daenerys na světě..? :D budu pokaždé hledat v článcích jestli to mám gramaticky správně nebo ne jo..? bych se na to mohl vykašlat :) v dnešní době udělá sotva „čtvrtina“ lidí maturitu z čj a tady se budem hádat o nějaká fantasy jména či co a to nereaguju na jméno „Jon“. :) nechci aby tento článek zase tady rozbouřil další úplně na nic komentáře a všichnis e tu zase rozhádali, ale spíš aby si to tady pár lidí uvědomilo a už to neřešilo… :) já svoji chybu uznal tak prosím vy nic uznávat nemusíte, ale už se na hádání tady vykašlete a začněte psát k věci ;) chodím tady kvůli GOT tak co vy..? :)

PS: omlouvám se za překlepy a chyby protože nepíšu do vydavatelství takže jsem rád, že jsem tam dostal diakritiku :D

#119 Matthias #120 Matthias
14.6.2015 | 0:39:10
Matthias

#113 teojan89: ne, v těch zdrojích to není ani tady http://www.behindthename.com/name/jonathan ani tady http://www.behindthename.com/name/john (tady je to jen ve formě „variants“, což není „to stejné jméno“, ale „velice obdobné“ je tam zmíněn i Ian, což je také úplně jiné jméno.

#122 teojan89
14.6.2015 | 9:09:33
Matthias

#117 cihla: Jon není fantasy jméno.

#127 cihla
14.6.2015 | 9:13:52
Matthias

#117 cihla: btw diskuze není hádka

14.6.2015 | 9:14:27
ickaftw

Lidi…Vase problemy bych chtel mit.

#124 Matthias
14.6.2015 | 12:39:55
teojan89

#118 Matthias: Myslím, že se mýlíš. U Jonathan je to v diminutives a zdrobnělinu jména je podle mě možno považovat za stejné jméno. U John jsou podle mě „variants“ další možné způsoby, jak napsat anglický překlad hebrejského jména Yochanan, což odpovídá tomu, co na Wikipedii popisují jako alternative spelling. Podívej se, co je ve variants u Jonathan. Ta analogie je tam myslím jasná.

#123 Matthias
14.6.2015 | 12:56:07
Matthias

#122 teojan89: Ano, u Jonathan je to v diminutives, protože Jon a Jonathan je stejný jméno :)

Variants je podobná možnost, ne ta úplně stejná.

#125 teojan89
14.6.2015 | 13:25:51
Matthias

#121 ickaftw: Nevidím vůbec nic špatného na tom bavit se diskuzí o něčem malicherném.

14.6.2015 | 13:26:54
teojan89

#123 Matthias: No, zdá se, že se nepřesvědčíme. Tak to nechme být :-)

#126 Matthias
14.6.2015 | 13:51:26
Matthias

#125 teojan89: Tak budeš věřit třem různým zdrojům, co tvrdí, že John a Jon jsou jiná jména a mají dokonce jiný původ a dokonce přímo zmiňují „že se tato jména často chybně zaměňují“ nebo jednomu zdroji, který to uvádí jako variantu (nikoliv jako jinou formu stejného jména)? To je pointa celé diskuze :)

14.6.2015 | 14:24:21
cihla

#119 Matthias: hlavně že jsem napsal " nějaká fantasy jména či co a to nereaguju na jméno „Jon“ :D ach lidi :) měla by se tady asi založit další diskuze že.? :)

#128 Matthias
14.6.2015 | 14:52:07
Matthias

#127 cihla: proč ne

14.6.2015 | 15:54:53
Unamis

#2 brhefst: Spoileř :D ! Že by i v seriálu šla svůj „slavnostní“ průvod městem? :D :D !

#130 Unamis
14.6.2015 | 21:02:00
Unamis

#129 Unamis: Tak kruci jak se dávají ty spoilery?? Prej vykřičník a mezera a vypsalo se to normálně…

#131 V Ales
14.6.2015 | 21:02:47
V Ales

#130 Unamis: Musí to být na novej řádek a řádek nad ním musí bejt taky prázdnej

a stačí se podívat na Náhled

14.6.2015 | 21:13:12
Unamis

jo aaha, díky. Informace že řádek nad tím musí být volný je dost podstatná k dosažení úspěchu. Proto mi to nešlo ;-) …Náhled? Are you kidding me? :D

14.6.2015 | 21:21:40
Lady Joanna

Chci se zeptat, co má znamenat ta Dany obklopená cizími lidmi, jak je psáno v úvodu? Krom toho, že k tomu nevidím žádnou fotku… Vždyť by měla být

někde v povětří, nebo už uprostřed pustiny s Drogonem, či ne?

O co myslíte, že jde?

#134 Pouty
14.6.2015 | 22:00:30
Pouty

#133 Lady Joanna: V knize

narazí na khalasar khala Jhaqa, bývalého pokrevního jezdce khala Droga. Nic dalšího se neví

#135 Lady Joanna
14.6.2015 | 22:12:07
Lady Joanna

#134 Pouty: Díky, knihy jsem četla, jen mi ta formulace přišla zvláštní vzhledem k tomu, že

bych khalasar nenazvala kupou cizích lidí, když je navíc Dany zná. Ale asi je to ono. Pokud tedy scénáristi nepozmění děj, což je ve hvězdách :).

14.6.2015 | 22:15:43
Lukass.M

Repost – prostě Já mám Pravdu :D

… Bingo :D https://en.wikipedia.org/wiki/John_(given_name) Common mistakes[edit] Because the name Jonathan is sometimes abbreviated as Jon, John is often incorrectly considered to be a short form of Jonathan especially in the United States.[original research?] John comes from the Hebrew name Yôḥānān, Ser Duncan the Tall: whereas Jonathan derives from the Hebrew יוֹנָתָן Yônāṯān, Rumek88888: which means „Gift from YHWH“ and thus is a longer version of Nathan.

#137 Lukass.M #139 teojan89
14.6.2015 | 22:21:51
Lukass.M

#136 Lukass.M: Se mi nějak při kopírování textu pojebal obsah, ale na wiki je původní text dohledatelnej.

14.6.2015 | 22:24:19
Red Bull

Tak a poslední epizoda mě přesvědčila, že se v Hostině a Tanci nestalo to nejdůležitější… seriál typicky nelogicky zkrátili (nechci spoilovat) jednu scénu, linie Sansi se mi zdá nesmyslná… jediné postavy v této epizodě je mi líto – Petyra (*smích) U těch ostatních se tvůrcům podařilo jejich postavy, absolutním zničením jejich charakterů, nepřekvapit… Jinak proboha proč ve 3. epizodě museli sami tvůrci vyspoilovat situaci připomínáním něčeho, co si každý kdo viděl 2. sérii musel pamatovat… Pro mě Top 5 epizod sezóny: 9– The Dance of Dragon (zvrat série),, 10– Mother's Mhysa (hned několik zvratů, které ale tvůrci buďto vyzradili v epizodách nebo v rozhovorech),, 7– The Gift (KL+PB, DT+TL),,The High Spair (???, důležitá postava se chová a vypadá jako v knize,, 8. The Hardhome (akce)

#140 Rumek88888
15.6.2015 | 4:16:24
teojan89

#136 Lukass.M: Akorát v tom textu je napsáno pouze to, že se John někdy nesprávně považuje za zkrácení jména Jonathan. Ale o tom, že napsat John zkráceně jako Jon je chyba, se tam nic nepíše.

#141 Lukass.M
15.6.2015 | 9:01:59
Rumek88888

Lze jen doporučit nečíst spoilery, nesledovat rozhovory apod. Mít vlastní představy a nechat se pak jen překvapit jak to skutečně tvůrci seriálu vymyslí. Tak mi přijde, ve vší úctě, že pláčete na vlastním rozlitým mlékem. Jinak ale, s Vaším shrnutím téměř do puntíku souhlasím. #138 Red Bull:

15.6.2015 | 10:07:49
Lukass.M

#139 teojan89: Yôḥānān vs Yônāṯān

15.6.2015 | 19:06:38
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama