Pán času (Doctor Who)
94/100 - 459×

Pán času(Doctor Who)

Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.

VB | 2005 | Ukončeno
vysílání
13 sezón | AXN Sci-fi, BBC One | 45 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Peter Capaldi (Dvanáctý Doktor), Jenna Coleman (Clara Oswald), Matt Smith (Jedenáctý Doktor), Karen Gillan (Amy Pond), Arthur Darvill (Rory Williams), Neve McIntosh (Madam Vastra), Dan Starkey (Strax), David Tennant (Desátý Doktor), Freema Agyeman (Martha Jones), Catherine Tate (Donna Noble), John Simm (Vládce (obnovené série)), Alex Kingston (River Song), Christopher Eccleston (Devátý Doktor), Billie Piper (Rose Tyler), John Barrowman (Jack Harkness)

Oficiální synopse k finále osmé řady

Oficiální synopse k finále osmé řady

Už tuto sobotu nás čeká první část dvojdílného finále osmé řady seriálu Doctor Who, která se tak, jak jste si možná spočítali, ve výsledku skládá z pouhých dvanácti epizod, přičemž epizodou třináctou bude až vánoční speciál. Stupeň spoilerů: 1

0 0
28.10.2014

Finální epizody osmé řady – Dark Water a Death in Heaven – napsal sám showrunner Doctora Who Steven Moffat. Konkrétně poslední epizoda osmé série nás na BBC One čeká 8. listopadu, načež si budeme muset počkat měsíc a půl na vánoční speciál, který by mělo BBC jako již tradičně uvést 25. prosince.

Dark Water

V záhadném světě Nesféry se daly plány do pochodu. Slečinka se chystá střetnout tváří v tvář s Doktorem a nemožné rozhodnutí je na spadnutí. „Smrt neznamená konec,“ slibuje zlověstná organizace známá jako 3W, avšak, jak Doktor a Clara zjistí, vy si budete přát, aby tím koncem byla.

Death in Heaven

S Kyberlidmi v ulicích Londýna se staří přátelé spojí proti starým nepřátelům a Doktor se chopí překvapující nové role. Dokáže mocný UNIT zadržet Slečinku? Když Doktor čelí své největší výzvě, před vítězstvím musí být obětovány životy.

Zdroj: AXN Sci-fi, BBC One

Diskuze /38

alexis

Ty jejich prohlášení o největší hrozbě, nemožnému rozhodnutí a tak už na mě nemají takový dopad jako dřív, nevím proč:-)

#2 Hurley
28.10.2014 | 15:38:14
Hurley

#1 alexis: Protože největším hrozbám a nemožným rozhodnutím Doktor čelí minimálně třikrát do roka. :)

#5 marecek8 #6 alexis
čestný člen redakce
28.10.2014 | 16:00:41
Arthurka

navrhovala bych název dílu: Kill Steven Moffat – už mi leze na nervy

28.10.2014 | 17:04:13
tonyped

Doufám, že kyberlidi budou jenom vedlejším problémem a ne hlavní zápletkou celýho příběhu. Přece jen, když se po speciálu Gallifrey vrátila na scénu, jeden by čekal, že toho Moffat nějak využije.

#5 marecek8
28.10.2014 | 18:26:03
marecek8

#4 tonyped: Ešte stále nič nie je stratené. :D Ja stále čakám aspoň nejaký náznak toho, čo sa na to nezabudlo a mám pocit, že niečo aj dostaneme… Neviem prečo. :D

#2 Hurley: Hej, to bude tým. Keď sa to hodí kvôli atmosfére, resp. aby mohla zaznieť nejaká cool hláška aspoň v traileri, všetko je „most dangerous“, „deadliest“ a podobne. :D A napokon je to proste len obyčajný deň. :D

28.10.2014 | 20:38:59
alexis

#2 Hurley: No právě. Taky by už jednou mohli oznámit uplně obyčejnou epizodu, a pak nás prostě omráčit jejím obsahem. Holt sledovanost se musí honit, já to chápu, ale neschvaluju:-)

#7 Edvin
28.10.2014 | 21:39:42
Edvin

#6 alexis: Já to právě nechápu. Když se snaží podle popisků udělat z každé episody kulervoucí epickou záležitost a pak se to ukáže být paskvil postavený na hlavu, ve kterém figuruje celoplanetární les, na který lidi zapomínají, pár vlků ze Zoo a neuvěřitelně otrávna romance s příšerně nesympatickým matikářem, tak to dokáže hodně nahlodat důvěru v seriál.

Steven Moffat už vážně není co býval a za tuhle sezónu se mu povedl jen jeden díl (Flatline) takže ve mě ani to finále nebudí příliš velké naděje. Tipuju, že zase úplně postaví nahlavu všechny pravidla a popře historii, protože by se mi nehodila do scénáře.

28.10.2014 | 23:23:11
vikktorko000

Ježiš Maria toto je strašne kecať o epizode je okrem diskusie zakazané ale tieto kidy nie. Ja mam pocit že na Moffata sa kidá už len zo zviku. Keď je epizóda zlá a nepísal ju Moffat ani nerežíroval aj tak je Moffat zlí. Áno niekedy to trochu preženie ale píše super veci väčšinou. Milujem takých ludí bez štipky fantázie čo dokážu zhadzovať pracu iných a pritom oni by to nedokázali napísať ani na drogách. A predtým než sa do mňa niekto pustí že to nie je argument tak musim povedať že ja osobne píšem množstvo vecí a nie je to lahké. Moffat odvádza podla mňa skvelú prácu a naozaj ťažkú. Je to scifi a tam je všetko možné. A určite sa mi to páči viac ako od RTD. Nie že by nemal dobré príbehy a story arci ale na mňa boli moc šablonové a priamočiare. Ale aj to sa mi páčilo. Nič proti nemu. Za to sa mi však páči že Moffat nechá človeka v nevedomosti aj sériu dve a potom to človeku neskôr osvetlí je to taký ten moment kedy si poviete ahá tak preto :) Tak už konečne prestanťe zhadzovať prácu iných

#9 alexis #10 iliris
28.10.2014 | 23:45:34
alexis

#8 vikktorko000: Prostě říkáme svoje názory, to je všechno. Fakt je, že v poslední době finále a speciály hýří superlativy a slibují nevídané, ale pak ty sliby nejsou naplněny. Ne každý to tak vnímá, ale dost lidí ano. Asi záleži na míře očekávání a náročnosti. Vezmi si třeba tu Mumii. V popisu epizody se hovořilo o tom, že Clara uvidí Doktora v jeho nejbrutálnější podobě (něco takového), ale měl jsi pocit, že by tam byl Doktor nějak abnormálně nelítostný? Já tedy ne. Ano, neplakal kvůli každému mrtvému, ale snažil se dle svých možností pomoci.

Moffat si dává až moc načas se svými závěry příběhu. No ale když vyprávíš jednu historku moc dlouho, odbíháš do jiných příběhů a nevysvětluješ, co je k vysvětlení, tak se může stát, že to začne posluchače prostě nudit. Osmá série se mi ale zatím zdá docela povedená, jen se obávám velkohubých prohlášení o největším nepříteli, nejtemnější hodině, nejdůležitějším rozhodnutím atd. a očekávání, která potom nutně vyvolávají.

#11 vikktorko000
29.10.2014 | 0:04:31
iliris

#8 vikktorko000: On to argument opravdu není, kdybychom jsme se měli smířit s hloupýmí s scénáři , protože sami lepší nenapíšeme, svět filmů a seriálů by se proměnil v kopu příběhů bez hlavy a paty. Já budu první kdo bude bránit Moffatovu éru, ale co je moc, to je moc. Podle mě by měl být člověk hlavně schopen se podívat na svoji práci a říct si: „OK, tady už nemám co vymyslet, měl bych to předat někomu jinému.“ Přesně jak napsala Alexis, když něco vyprávíš pořád dokola, už to není zajímavé.

I když Moffat nepíše každou epizodu, pořád je zidpovědný za celkový story arc, který se jaksi do posledních epizod prolínal jen v podobě Missy. Když všechno tajíš a pak celou zápletku vyplivneš na diváka ve finále, nemá jaksi cenou sledovat jiné epizody.

#11 vikktorko000
29.10.2014 | 7:45:10
vikktorko000

#10 iliris: #9 alexis: By som bol zvedavý kto píše tie synopsie, lebo ano bývajú od veci. ale zas Bad wolf sa tiež objavoval len ako nápis a potom zrazu to vychrstli do tváre. ale zdá sa mi že nemáš pravdu v tom že nemá cenu pozerať iné epizódy lebo majú svoj vlastný originálny príbah a máš možnosť sledovať vývoj postáv čo je v tejto sérii dosť vydieť. Na Moffatovi sa mi páči ako sa jeho Doktori vyvíjajú (čo je zásluhov samozrejme aj hercov) Mattov Doktor bol presne taký ako by dospieval a to som až na posledné dve epizódy u RTD a Tenannta nepostrehol nie že by nebol úžasný Doktor pokračovanie na budúce

#12 iliris
29.10.2014 | 14:05:40
iliris

#11 vikktorko000: Chápu co se snažíš říct. Já sám nejsem fanoušek RTD, jeho scénáře mi přišly přehnané a pitomé už od začátku, což se bohužel stává teď Moffatovi. Upřímně, to co u 11. Doktora bylo vyvíjení se mi teď zdá jen jako skákání z jedné povahy k druhé, jakoby scénáristé obecně nevěděli co s tím (Jediný kdo zůstáva jaksi stálý je Danny Pink, který je stále příšerně nesympatická postava). Proto je pro mě takovým utrpením nové epizody sledovat, Moffat už prostě vyčerpal svou inspiraci a jde to tak nějak do háje.

Co se sledování ostatních epizod týče, tak nějak jsem si zvykl, že DW má prostě dobré a špatné díly, ale sledoval jsem je kvůli tomu celkovému příběhu, který se v případě 5,6 série velice hezky prolínal s jednolivýma epizodama (Ne jen ve stylu že se na konci objeví Missy a pronese záhadnou větu). Jednoduše si myslím, že tahle série tohle postrádá a hlavní story arc je do ní nepřirozeně vtlačený.

#13 Edvin
29.10.2014 | 15:16:10
Edvin

#12 iliris: Přesně moje slova ! Kdyby jsi si u této série pustil jenom první a poslední díl, tak o nic nepřijdeš, protože hlavní story arc tam prostě chyběl. Když se něco stane jen v prvním a posledním díle a ostatní episody jsou jen hala bala zplácaniny na vyplnění prázdného místa, tak už je třeba sehnat nové scénáristy.

#14 Fezzman
29.10.2014 | 16:10:06
Fezzman

#13 Edvin: Tak jestli sledujete tenhle seriál jen kvůli story arcu, tak vám na to snad ani nemám, co říct. Já to sleduju hlavně kvůli jednotlivým příběhům a story arc je spíš jen takový bonus, třešnička na dortu, ale v žádném případě to není to hlavní. I kdyby jednotlivé díly nebyly nijak provázané a poslední epizoda by byl prostě samostatný příběh, tak s tím nemám žádný problém (pokud by ty díly byly dobré). Navíc si myslím, že letos se to s tou Missy obzvlášť povedlo (zatím). V každém druhém díle dostáváme střípky informací, ale pořád vlastně nic nevíme a jsme napínáni až do finále. Za RTD skoro žádný story arc nebyl a taky to fungovalo. V páté sérii se jen v každém díle náhodně objevila prasklina a občas někoho vcucla a párkrát řekli, že Pandorika je jen legenda. Story arc šesté série s River považuju za hloupost a předstírám, že se nic takového nestalo. V sedmé sérii zase žádné veké propojení nebylo. A jestli si myslíte, že Missy a Země zaslíbená jsou jediným propojením, tak jste nedávali pozor. Jako pátá série měla téma pohádek a legend, šestá odrazů a sedmá duchů, tak tahle série se zase zaměřuje na hrdinství a jaké je to být dobrým člověkem. Což se mi na Moffatovi hodně líbí, že dává té sérii určitou hloubku a symboliku. Jestli nepokazí poslední dva díly, tak by to mohlo být nejlepší finále obnovených sérií.

#15 Edvin #16 athelasil #19 iliris
29.10.2014 | 17:53:07
Edvin

#14 Fezzman: Někdy mi přijde, že někteří lidé sledují úplně jiný seriál… ANO, Doctora Who sleduji z 75% hlavně kvůli story arcu, protože díly, které nějak rozvíjejí story arc jsou prakticky vždycky kvalitnější, než většina filerů. Jistě, někdy se stane, že se oběví na hlavním příběhu naprosto nezávislý díl (pro mě to byl třeba ten, kde byl Doctor na půl cyberman) a je naprosto skvělý, ale tyhle případy jsou čím dál více vzácnější. Jak už zmiňoval hodně lidí předemnou, kvalita seriálu poslední dobou hodně upadá…

#18 Fezzman
29.10.2014 | 18:49:17
athelasil

#14 Fezzman: vyslovene s tebou suhlasim :) hlavne s tym ze to sledujem kvoli jednotlivym dielom a pribehom v nich a story arc je len ceresnickou na torte! a tie zabery s Missy mi pridu rovnako dobre, ak nie aj o kuuusicok lepsie ako ukazky praskliny v 5.serii. celkovo som s touto seriou velmi spokojna, i ked mi miestami Clara lezie na nervy, ale Doktor… <3 uzasny uzasny uzasny!

#18 Fezzman
29.10.2014 | 18:57:32
Dext3r

No ať už to dopadne jakkoliv rozhodně se těším na UNIT. Tuhle organizaci mam rád a trochu mi vadí, že v DW univerzu nemá více prostoru. Škoda, že neudělali spíše spin-off o UNITu než třeba o Torchwoodu :(.

#18 Fezzman
29.10.2014 | 18:58:20
Fezzman

#15 Edvin: Nesledujeme jiný seriál, jen ho sledujeme jinýma očima.
#16 athelasil: Claru už taky moc nemusím, ale doufám, že se to trošku vysvětlí ve finále.
#17 Dext3r: No, líbili se mi (v obnovených sériích) až s uvedením Kate Steward (ten dvojdíl se sontarany jsem si moc neoblíbil). A nejvíc v Day of the Doctor, kde se připojila i Osgood (je trochu škoda, že teď ve finále vymění šálu za motýlka, ta šála jí sedla líp). Ale jsem rád, že je tolik nepoužívají, ono by se to rychle okoukalo. Jinak doporučuju pustit Třetího Doktora (moje oblíbená éra) a tam máš UNIT až až :D

29.10.2014 | 19:17:54
iliris

#14 Fezzman: Dobře, chápu, že někomu se líbí spíš jednotlivé díly než story arc(Bohužel moc opravdu kvalitních a originálních epizod jsme zatím nedostali tuto sérii). Už ale nechápu co ti vadilo na River, uvědomuju si, že pro někoho byla její představitelka nesympatická, ale jinak měly jednotlivé epizody nějaké jiné pojítka než jen hlavní postavy Doktora a společníků. To že se občas objevila prasklina a Doktor k tomu něco řekl, je úplně to samé jako teď s Missy, až na to, že to byla zakomponováno do epizody, spíš než „dáme tady na konec téhle epizody kousek náhodného záběru či scény, která bude navazovat až na finále“ Navíc, pokud uděláš pro každý díl samostatý příběh, nedojde k žádnému vývoji univerza, či příběhů samotných postav. To že Moffat vytváří tyhle komplexní story arcy je na jednu stranu jeho záhubou, na druhou stranu to dává složitost a vztahy do celého příbehu DW a vytváří dojem, že se v tom vesmíru děje i něco jiného kromě Doktora.

Co se RTD týče, ne nefungovalo to. Téměř všechny epizody se odvíjely od zachraňování země a půspbily spíš jako náhodně seskládané povídky než příběh Pána Času.

Co se toho téma hrdinství atd. týče, tohle je jaksi téma celého DW už od první série 2005 (a nedivil bych se kdyby to bylo i dřív, klasického DW jsem bohužel ještě neviděl).

#21 Fezzman
29.10.2014 | 19:18:44
vikktorko000

Myslím že pokiaľ ide o River lepšia herečka ju hrať nemohla proste nie. Netreba zabudnúť že Moffat aj keď mu ta komplexnosť niekedy láme väz dal do kopy seriál v tom zmysle že odpovedal na otázky a vyplnil medzeru medzi Osmičkou a Deviatkou a vznikol 50 ročný celok a ak mu niekedy aj niečo ujde tak nakoniec to doplní.

29.10.2014 | 20:24:50
Fezzman

#19 iliris: River jako postava mi nevadila, právě naopak. Ale vadila mi ta zápletka, kdy ji unesou jako malou, aby z ní udělali zabijáka (i když mají na své straně příšery, které by ho dokázaly na místě zpopelnit) a pak je to stejně k ničemu, tak nutí lidskou civilizaci po stovky let, aby se dostali do bodu, kdy pro ni postaví skafandr (i když si sami dokázali postavit stroj času). Ale to jim nepomůže, protože ona úmyslně vyprázdní zásobník vedle. Připadá mi to zbytečně hrozně překombinované a nesmyslné. Pokud jde o jednotlivé epizody, tak se mi dost líbily Robot of Sh., Listen, Time Heist, Mummy on the OE, zbytek jsou průměrné epizody a jsou zatím jen 2, mizerné a to jsou ty poslední dvě. Což je tak zhruba u většiny sérií, u některých je to i horší. A i u těch průměrných a mizerných dílů jsou momenty, které si užívám a rád si pustím znovu. Hrdinství atd. se občas objevilo v některých dílech, ale nevzpomínám si, že by to někdy bylo téma propojující polovinu dílů jedné série. Prasklina možná byla občas lépe zasazená do epizod (i když v Beast Below nebo Victory of the Daleks to bylo stejné jako ty scény s Missy na konci), ale zase jsme se o ní celou dobu nic moc nedozvěděli. Kdežto u Missy je po každém díle něco nového do diskuse a na vymýšlení teorií.

#22 iliris
29.10.2014 | 20:30:44
iliris

#21 Fezzman: Mně se právě tyhle překomplikované zápletky líbí, když se v nich pak Moffat ztratí, ale každému podle jeho gusta, o tomhle se hádat nebudu, jenom je podle mě důležité aby story arc byl. Co se téhle série týče, kromě Mummy on the OE mi všechno přišlo tak nějak už použité, nebo zabité nějakou blbostí (vystřelit šíp na vesmírnou loď aby lépe letěla, tohle mě fakt málem zabilo). Já jsem si Missy oblíbil, když se porpvé objevila, byl jsem docela natěšený co z ní bude, ale jak se tak objevovala vždycky jenom na konci tak prvotní nadšení vyprchalo a teď už jenom čekám co z ní Moffat udělá.

#23 Fezzman
29.10.2014 | 20:49:35
Fezzman

#22 iliris: S tím šípem to chápu. Taky to u mě na poprvé shodilo celý díl, ale když jsem na to koukal podruhé a už jsem to čekal, tak jsem si prostě ten díl užíval a na konci dělal, že to nevidím :D Souhlasím, že je jsou momenty, v několika dílech (některé i v celé sérii – Danny), které bych udělal jinak nebo je úplně vynechal, ale na druhou stranu v poslední době se na DW začínám koukat víc kriticky, než když jsem byl mladší a zpětně mi vadí věci i na sériích s Desátým, které jsem dřív bral dost nekriticky. Zatím se mi tahle série jeví jako docela průměrná v měřítku DW, ale definitivně to můžu zhodnotit až po posledním díle, protože čekám, že se ještě několik věcí změní.

#24 iliris
29.10.2014 | 21:08:58
iliris

#23 Fezzman: Je pravda, že soudit sérii před finále je trochu uspěchané, ale první dojem je také velice důležitý, nedokážu si představit, že bych se na DW začal aktivně dívat po tomhle začátku, k DW mě přivedlo zahájení 5. série s 11. Doktorem, které bylo podle mě skvělé.

Musím uznat, že jsem s nikým už dlouho nevedl diskuzi, která by skončila tak, že se nějak shodneme, natož aby byla ještě příjemná, díky. :)

29.10.2014 | 21:25:12
Jara

8. série je skvělá, takže doufám, že i finále se povede. Nelíbily se mi jen dva díly, a i ty po opakovaném shlédnutí celkem beru (Kill the Moon a The Forest of the Night). První recenze mluví o tom, že tady vážně lezou do dost neobvyklého prostředí pro DW, a že je to i dost neobvykle dospělé (lidi zapomínají, že to byl původně seriál pro děti a pořád je to rodinný seriál). Moffat hodně pokazil hlavně 6. sérii a Pondovi měl vyhodit už tam, ale sledovat vývoj postav Clary a Doctor v téhle sérii je radost, tak snad se mu to povede dotáhnout do konce. A ano, taky mi přijde, že už se zase nadává na showrunnera jen ze zvyku. Když odcházel RTD, všichni Moffata vítali jak spasitele, protože RTD už na to (prý) neměl atd, a teď zase někteří řvou, že se má RTD vrátit. Za pár let budou lidi zase nadávat na toho dalšího…je to koloběh, ale už trochu únavný číst, protože sleduju seriál od Eccelstona, a tyhle argumenty se opakují pořád dokola…

#26 vikktorko000
29.10.2014 | 23:41:58
vikktorko000

#25 Jara: RTD by bol podla mňa obrovský krok späť. Ja by som bol rád keby Moffat ostal showruner aspoň zatiaľ a potom aby si našiel vhodného nástupcu ktorý to nesprasí. Aj som to pozeral už o Eccelstona ale nikdy som ho nemal rád proste pre mňa nikdy nebol Doktor nech som sa snažil akokoľvek. nech sa na mňa nikto nehnevá ale 9 sa nepodaril

#33 Jara
30.10.2014 | 10:30:48
Edvin

Upřímě doufám, že Clara bude ve finalé opravdu tak zajímavá, jak se jevila v ukázkách. Sice mě za to většina lidí asi ukamenuje, když slyším, jak ji chválíte, ale Clara je pro mě jeden z nejhorších společníků, jaké zatím Dcotor měl (možná dokonce horší než Pondovka). Ano, asi jako všem, tak i měla docela oslovila, když ještě byla Dálek a sám jsem si tehdy řekl, že by byla dobrou kandidátkou na novou společnici, ale co se k Doctorovi připojila, tak je prostě… nudná. Clara není ani vtipná, ani chytrá, ani akční (hodně lidí se mnou asi bude nesouhlasit, ale já měl hodně rád Martu, která měla všechny 3 zmíněné vlastnosti). Vypadá sice celkem dobře, (až na neuvěřitelně kulatou hlavu) ale vlastně to je jen nezajímavá, tuctová učitelka s neuvěřitelně nesymatický a otravným přítelem. Doufám, že v tom finále bude stát za to.

#28 Fezzman #29 iliris #31 HenryTheEight
30.10.2014 | 11:10:58
Fezzman

#27 Edvin: V tom docela souhlasím. Claru poslední dobou vůbec nemusím, doufám, že se pro to najde vysvětlení ve finále, proč je tak divná a protivná. Martha je ale podle mě největší selhání RTD. Po romantické zápletce s Rose měla přijít drsnější, akčnější společnice, kterou by se Doktor snažil krotit (což by myslím Freema zvládla dost dobře), ale místo toho rozehrál příběh o tom, jak k Doktorovi vzhlíží a jak on její city neopětuje a stala se tak nejméně výraznou společnicí obnovených sérií. Mojí nejoblíbenější společnicí je Rory a na druhém místě Amy z páté série.

#29 iliris #30 Edvin
30.10.2014 | 11:31:42
iliris

#28 Fezzman: Přesně moje slova, nechápu co všichni mají proti Pondům.

#27 Edvin: Marta měla sice potenciál, ale jaksi se v té jedné sérii úplně ztratila oproti ostatním.

Podle mě byla naprosti nejhorší společnice Rose. Nejenže měla naprosto pitomý příběh (blonďatá devatenáctka z Londýna co se zakouká do Doktora), ale už vůbec mi neseděl ten trapný milostný příběh mezi ní a Doktorem, ten neměl prakticky důvod ji milovat.

Něco podobnémo mě štvalo i na Claře, jakoby jediný důvod proč cestovat s Doktorem je se do něj zamilovat. Když už se přes tohle dostala, zase ji musel Moffat shodit naprostou nevýrazností.

#30 Edvin
30.10.2014 | 14:26:48
Edvin

#28 Fezzman: No, Rory nebyl zrovna „společnice“, ale nebýt jeho chvilkové role centuriona, když se motal kolem pandoriky, tak by taky nebyl vůbec ničím zajímavý. Co se týká Amy (která se živila jako trochu mírnější verze šlapky) tak to řeknu takhle: Kromě toho, že byla matkou Doctorovy ženy (Riven byla docela dobře napsaná, škoda že vybrali tak nesympatickou herečku) byla vůbec něčím zajímavá? Opět nebyla chytrá, vtipná, akční a ani moc krásná (bledé zrzky fakt nemusím).

#29 iliris: Jo, přesně ! Kdy už se konečně objeví (další) společnice, která skutečně k něčemu bude a nebude to jen další pěkná tvářička, která tam dělá křoví.

30.10.2014 | 17:48:37
HenryTheEight

#27 Edvin: Ano, Martha mi přišla jako zatím nejlepší společnice, ten její příběh (rozhádaná rodina) byl takový příjemný a ona sama mi přišla jako dobrá herečka. Navíc ta série měla dobrý story arc, ty náznaky jako Vote for Saxon, potom ty napíchnuté telefony, postupně jsme se dozvídali víc a víc a výlet na Utopii byl vlastně takovým logickým vyvrcholením celé třetí série. Bohužel Martha nebyla využitá a musela místo toho poslouchat Tennantovo kňučení, jak by se to všechno dařilo, kdyby tady byla Rose. Která podle mě vůbec neuměla hrát, pořád měla ten svůj připitomělý výraz a jak už tady někdo zmiňoval, její love story s Doctorem byl prostě propadák. Ačkoliv kdyby na konci druhé série spadla do té Nicoty (nebo co to vlastně bylo) a (skoro)fotr ji nezachránil, tak by mi asi nebyla tak nesympatická.

Amy a Rory mně přišli jako fajn dvojice, ale Amy mě několikrát dost srala. A jejich dcera byla určitě jedna z nejzajímavějších postav, ale někdo tady už poukazoval na ten „církevní“ plán u jezera ve skafandru, když se nad tím zamyslím, tak to bylo totálně překombinované a přemrštěné. Ale dalo se na to koukat a rozhodně jsem do toho byl zažraný a nedočkavě jsem tenkrát čekal na každý nový díl.

Clara mi přišla ze začátku velmi sympatická, ale přijde mi, že ta její postava se už moc nevyvíjí. Nebo spíš ztrácí svojí definici, když v jednom díle (Kill the moon) seřve doktora, že ji nedržel za ruku a je schopná obětovat celou planetu zemi (taky se z toho měsíce mohl vylíhnout nějaký predátor a Zemi si dát ke svačince) a pak v dalším díle (Forest of the night) jenom přikývne a řekne Doctorovi, aby se zachránil. WTF? Tahle osmá série má podle mě spoustu nadprůměrných příběhů, ale je pravda, že celkový příběh je takový vynucený. Na konci asi poloviny dílů uvidíme tajemnou osobu, která pronese jednu nebo dvě věty a to je všechno. Snad to finále bude stát za to.

Mimochodem, strašně mi chybí dvojdílné epizody. Are you my mummy, Sontarani s otrávenou atmosférou, vashta nerada in the library, andělé na ztroskotané vesmírné lodi, první setkání se Silence…, tohle týdenní čekání na to, jak to dopadne, mi v posledních dvou sériích strašně chybí :(

#35 Fezzman
30.10.2014 | 20:18:12
Krikrinozka

Postavu Dannyho Pinka by jedině mohlo zachránit např. to, že je to převlečený Sontaran. I když myslím, sledovat romantický film s lidskou samicí bez doprovodného akustického doprovodu dělostřeleckých granátů by asi nezvládl nikdo. Sontar – ha!

30.10.2014 | 20:27:19
Jara

#26 vikktorko000: Asi takhle…RTD přivedl zpátky DW na obrazovku. 9 Doctora mám dodnes ráda (z nových je hned druhý za 12), ale je pravda, že jeho shazovaly některé příšerně dětinské příběhy. Ano, DW býval kdysi seriál pro děti, ale to už přestalo platit dávno, a takoví Slitheeni byli snad nejhorší, co mohl RTD vymyslet. Na druhou stranu Bad Wolf story arc považuju za zatím nejlepší. 11 Doctor se mi nikdy nelíbil, takže mám k jeho příběhům plno výhrad, ale asi vím, o co se Moffat pokoušel. Mám teď takový pocit, že Capaldi je opravdu jeho Doctor, přesně člověk, kterého chtěl mít od začátku. S Mattem se mu očividně pracovalo dobře, a musel u castingu zaválet, že ho obsadili, ale přijde mi, že Capaldi s Moffatem se tak nějak hledali, až se našli :) Jen doufám, že Peter nebude chtít odejít s Moffatem, protože ten podle mě zůstane tak ještě jednu sérii, a pak to někomu předá.

#34 Edvin #35 Fezzman
30.10.2014 | 23:28:38
Edvin

#33 Jara: Slitheeni že byli nejhorší? Zdaleka ne. Pamatuješ na skupinu LINDA :D

31.10.2014 | 8:08:29
Fezzman

#31 HenryTheEight: Máš pravdu, že třetí série měla napínavý story arc (už jsem na něj úplně zapomněl, jak je to dávno), ale to finále mě moc nenadchlo. Utopie byla výborná, ale ten dvojdíl se mi nelíbil. Navíc nejsem zrovna zastáncem Johna Simma jako Mastera. Podle mě byl Derek Jacobi stokrát lepší Master, i když tam byl jen na pár minut.
#33 Jara: Co se mi na RTD moc nelíbí je, že měl potřebu neustále recyklovat staré postavy. U některých postav bylo fajn sledovat jejich vývoj a příběh (Face of Boe, Harriet Jones), ale návrat Rose zničil její příběh, jen aby dostala svůj happy end. Bylo fajn, když se Sarah Jane objevila ve School Invasion, ale její další návraty už mě tolik neohromily. A finále čtvrté řady na mě působilo jako „schválně kolik postav se nám podaří narvat do jedné epizody“.

#36 chir #37 Jara
31.10.2014 | 10:09:52
chir

#35 Fezzman: Mě se naopak strašně líbí, když je tam to propojení s minulostí, protože ačkoliv má Doktor každých pár (set) let novou tvář a nový charakter, jeho minulost se nemění (pokud se nestane Moffat) a to, že se vrací jeho staří známí je krásná ukázka toho, jak jim na Doktorovi (třeba) pořád záleží, i když sním už necestují.

To z toho dělá ten hezký rodinný seriál (a zkřížit rodinný seriál s dobrodružným se mi strašně líbí). A z toho vlastně Doktor vznikl. Nechci, aby Doktor byl akční, protože takový prostě není, i svojí filozofií. Ale každý to bereme jinak.

čestný člen redakce
31.10.2014 | 13:08:38
Jara

#35 Fezzman: RTD byl megaloman, a ta finále se postupně zhoršovala…s tou 4. sérií souhlas, i s Rose. Ta při zpětném pohledu, i s přihlédnutím ke klasice, byla poměrně obyčejná společnice, ale zkrátka byla první v nových sériích, tak si ji lidi oblíbili. Ale měli ji prostě nechat tam, kde byla, a ne ji vracet. Mně se třeba letos na 8. sérii líbí, že co epizoda, to zajímavá postava – u asi tří nebo čtyř postav letos jsem četla komentáře „jé, to byl byl super společník/spo­lečnice“. Neříkám, že RTD nevytvářel dobré postavy, ale z jeho vedlejších postav si pamatuju jen Sally Sparrow a tu stejně napsal Moffat, takže…

31.10.2014 | 22:49:29
YoYo54789

Ha… ja už som prišiel na to, kto je slečinka… je to reinkarnovaný Steven Moffat :D

1.11.2014 | 17:02:56
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.

Doktor who?





 

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama