Dexter
94/100 - 589×

Sledovat

Proboha! aneb finále je za námi

Proboha! aneb finále je za námi

Upozorňuji, že kdo ještě NEviděl poslední epizodu, ať si tento článek nečte, ať zastaví přesně tady, zmizí, pustí si díl, a teprve až splní tyto požadavky, může vstoupit. Spoilery se to tu jen hemží!

0 0
19.12.2011

POZOR NA SPOILERY, VSTUP NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ!

Tak, teď jsem vás snad už dostatečně varoval. Máme tedy za sebou finálovou epizodu. Dopadla tak, jak dopadla, nejspíše podle očekávání.

Tedy nemluvím teď o závěrečných sekundách, k těm se vrátím později, ale o celkovém konci šesté řady. Je jisté, že každá mince má dvě strany, stejně tak i lidem se líbí něco, co jiným zase ne. Já se v tomto případě budu držet té druhé skupiny. Šestá série Dextera pro mě znamenala řadu zvláštních chyb, ať už v Dexterově chování, či v chování dalších postav, na které jsem dosud nebyl zvyklý. Jako by to, co se celých těch pět sérií budovalo najednou někomu rozsypalo pod rukama. Šestá řada na mě působila ve všech směrech fragmentovitě a nedotaženě.

Vše mě utvrzovalo v tom, jakoby scénaristé nevěděli, čeho se pořádně chytnout, tak zkoušeli všechny možné nápady, jak udělat tuto sezónu co nejzajímavější, čili kombinovali a kombinovali, až překombinovali. Z klasického „dexterovského“ tempa najednou vznikl takový rychlopaskvil všeho možného. Ne, že by byla šestá řada špatná sama o sobě, ona je jen špatná v porovnání s tím vším, co jsme dosud mohli vidět. Přitom nápad to byl úžasný – postavit Dextera před víru. Narážky na náboženství zde ale byly dokonalé, což musím uznat a zároveň pochválit. Co třeba loď, která Dextera zachránila před jistou smrtí? Španělsky Milagro, anglicky Miracle, česky Zázrak.

Účel této řady byl možná jasný – dostat se k takovému konci, ke kterému vše dospělo, ať už to bude vypadat jakkoliv. Jestli se záměrně Dexter choval jako neopatrný pitomec (telefonát na policii, video poslané na Travisův mobil, …), těžko říct, možná se právě toho chytnou tvůrci v sedmé řadě. I tak to ale rušilo celé kouzlo. Stejně jako „překvapivý středosezónní twist“, že profesor Gellar vlastně neexistuje – všímavý divák musel zaznamenat, že kdykoliv je na scéně Gellar, Travis a někdo jiný, všichni, krom Travise, jednají, jako by Gellar neexistoval. Nicméně u někoho tento vcelku laciný trik prošel a řada diváků byla opravdu překvapená.

Dalším prapodivným úkazem bylo třeba zjevení Briana na jednu epizodu. Jeho krátká role sice vypadala slibně, ale bohužel už nestihl říct nic víc. Nepovedlo se mu svého bratra přesvědčit, že se má chovat jako zvíře, takže zmizel. Konec příběhu. Dexter tak tak tedy celou dobu přemýšlel nad tím, co může sám předat Harrisonovi, až nakonec vlastně skončil tam, kde začal – být dobrým otcem a zbavovat svět parchantů, kteří by nejen jeho synovi mohli ublížit. Otázka víry přijata, přezkoumána, zpochybněna, jedeme dál.

Podivný vývoj můžeme sledovat i u LaGuerty. Ta sice celý seriál mění svůj status mrchy na „možná celkem férovou ženskou“, že ale v posledním díle přijde na scénu jako nejhodnější teta, která Deb otravovala život jen proto, aby odváděla lepší výkony, to je trochu smutné. A o Debře a jejím novém vztahu k Dexterovi radši ani nemluvím, tahle představa mě zabijí už jen sama o sobě.

Nechám ale stranou svoji kritiku, někdo vždy musí být poslední, stejně tak i nějaká série nemůže být stejně tak dobrá, jako ostatní. O to víc se snad můžeme těšit na řadu sedmou. Možná to byl totiž právě cíl této série – dopracovat se ke konci, kdy nad námi visí jeden velký cliffhanger a otázka, co bude dál.

Takže co bude dál? Myslím, že mluvím snad za všechny, že posledních pár vteřin dnešní epizody snad každého přikovalo k sedačkám a na tváři se mu objevilo jedno velké „Ooooooo, no ty vole!“. Odhalení Dextera Debrou je snad nejočekávanějším momentem celého seriálu. Tvůrci úspěšně celou šestou řadu tvrdili, že se máme těšit až na další série, takže bylo vcelku logické, že publikum bude věřit jejich tvrzením. Plán to byl dobrý, do poslední minuty střežili tajemství letošní zimy. Že těch jedenáct dosavadních dílů soutěžilo ve shazování sebe sama, muselo pak závěrečné vyvrcholení působit více než brutálně.

Takže ještě jednou: Co bude dál? Teď, když víme, že sedmá série začne přesně tam, kde skončila šestá, můžeme přemýšlet nad Debřinou reakcí. Jak se sourozenci zachovají? Udá Debra Dextera? Budou teď vraždit spolu? Odjede jeden z nich pryč? Už v životě spolu nepromluví? Těžko říct.

Nebude to ale jen tento jeden moment, kterým se bude sedmá řada zabývat. Teď už víme, že se vrátí i Louis Greene se svou podivnou zálibou, který má pro Dextera nachystáno nějaké zvláštní překvapení. Další zajímavá dějová linka, která se může slušně rozjet.

A co takový Quinn? Uvidíme ho ještě někdy, když ho teď Angel nechal převelet? Nebo se napraví a zůstane? Pokud sedmička začne přesně tam, kde skončila šestka, snad se s ním ještě chvíli potkáme. Zřejmě ale už nastává definitivní konec mezi ním a Debrou. Anebo snad ne?

Další otazník visí nad Matthewsem, který je možná už nadobro venku ze hry, a na jeho místo usedá vypočítavá LaGuerta, aby nám dál všem pila krev. Ale opět opakuji – vše je otevřené, stejně jako konec poslední epizody.

Před námi jsou teď už jen dvě poslední série. Můžeme buď doufat, že seriál přidá na otáčkách, anebo se pohřbí zaživa. Nikdo si nepřeje první možnost víc, než my všichni fanoušci dohromady, na nás to ale nezáleží. Pojďme si tedy alespoň říct a zhodnotit, jaká byla tahle řada, a co čekáte v řadě sedmé. Víc než spekulace teď stejně odnikud nedostaneme, to nám ale nebrání o tom dále diskutovat.

Jak už bylo tedy řečeno několikrát: teď je to otevřené. Co si o tom tedy myslíte vy?

Zdroj: Showtime

Diskuze /84

kaailik

Mno me osobne ten konec nejak extra neuchvatil, pocital sem s tim, uz kdyz sem dil zapinal. Srdce mi netlouklo jako tenkrat, kdyz nasel Ritu :). Kazdopadne to, co ted Debra cejti k Dexovi mi pripada taky trosku posahany a nesmyslny, mno ale nechme se prekvapit, urcite to ma naky vyssi ucel:). Doufejme, ze nam sedma rada utrhne prdel!

webmaster
19.12.2011 | 20:07:31
iHyi

Myslím, že na Ritu opravdu nic nemá, s tím nepočítal snad vůbec nikdo na světě.

čestný člen redakce
19.12.2011 | 20:08:49
tezigpb

překvapilo mne, že Debra konečně „Ví“. Knihy jsou jiné a to v mnohém. I v odhalení. Proto si myslím, že Debra se projeví jako ostatně v celé této serii. Přiblble a hlavně přisprostle. Je pro mne nepředstavitelné, že potřebuje psychiatra aby ji řekla, že Dextra miluje. …Scénáristé používají příliš okatých berliček… bohužel, ale pořád dokážou překvapit!

19.12.2011 | 20:10:06
schelmy

Perfektne zhrnute.. Tych zadrhelov tam tuto sezonu bolo ozaj viac. By ma napriklad zaujimalo, co priviedlo Debru do toho kostola.. Kazdopadne uz teraz sa neviem dockat dalsej sezony :)

19.12.2011 | 20:14:57
HipnoticCZ

V prvé řadě bych chtěl říct, že tuto sezonu nevidím celkově tak špatně. Bylo zde sice mnoho okamžiků, které postrádaly smyslu nebo by si zasloužily více pozornosti. Celkově na mě působila sezona trochu epizodně (ve smyslu kriminálek – jeden díl jeden případ, ovšem nemyšleno doslovně…). V dřívějších seriích kdy tvůrci nevěděli jak dlouho bude seriál existovat se snažili více méně nenechat moc věcí otevřených pro další rok a proto se letos evidentně pokusili rozehrát komplexní partii na polední dva roky (zamíchali vztahy, ukázali nám soukromí vedlejších postav atd.). Pojítkem toho celého byl pochopitelně další ujetý seriový vrah. Otázka víry neplatila jen pro Dextera (u něj se konečně projevilo, že chybovat je lidské). U něj byl konečně prolomen kult otce. Debra přestala věřit sama sobě a jednoduše hledala kam se obrátit a přišlo mi trochu, že byla terapeutkou do své zamilovanosti tak jakoby vmanipulována a bez ní by snad na takovou blbost ani nepřišla. Šestá serie nám toho přinesla opravdu hodně a myslím, že se máme 2 roky ještě na co těšit a co přinese další sezona si ani netroufám hádat. :-)

19.12.2011 | 20:25:20
barahir

Konečně, moment na kterej jsme čekali 6 sérií je tady. :) No první co mě napadlo je, že Debra to bude v současné psychické situaci řešit sebevraždou. Můj tip je, že sedmička začne jejím útěkem z kostela a pár dílů o ní neuslyšíme. Neumím si představit, jak by o tom měla s Dexterem mluvit.

čestný člen redakce
19.12.2011 | 20:34:21
detayl

Debře dojde, že Dex je Řezník ze zálivu (Bay harbor butcher) a pak si s ním strašně dlouho nepromluví. Pak se zhroutí, a potom už si s ním promluví a Dex jí vysvětlí (Nevím jak), že zabíjí jenom ty kretény atd.

19.12.2011 | 21:07:05
harmonica

Série nebyla špatná…souhlasím víceméně s autorem článku. Ale ten konec?!! Na odhlaení na které se čekalo 6.serií, nemá žádnou návaznost a naprosto absurdní vyřešení…jen tak přijde do kostela. Naprosto ubohé a pro mě obrovské zklamání. A vztah debra a dexter…„Seriou­sly“?!

19.12.2011 | 21:17:20
efjay

To jak se Debra zamilovala do Dextera mě pěkně nasralo, taková super kravina. U toho konce jsem byl asi vyjevený jak oni dva :D Oh, god.

19.12.2011 | 21:24:57
HipnoticCZ

Sledoval jsem to s anglickými titulky, ale zdá se mi, že někde za půlkou dílu Debra řekne Dexterovi aby šel ještě do toho kostela a ať to tam ještě prověří. Objeví se tam, protože si potřebuje nutně pokecat… tak bych to asi viděl

19.12.2011 | 21:33:10
detayl

Sakra proč Dexter nešel aspon do Zakristie? Taková neopatrnost? To mu není podobný..Co je v Harryho kodexu 1. pravidlo? Ano, Don´t get cought! Nechápu to.

19.12.2011 | 21:39:55
tezigpb

lidi sledujte seroš pořádně. Debra poslala Dextra do kostela dodělat práci a po incidentu na střeše si s ním šla pokecat a … bum oh my god čekám, že Debra řekne holly m..fu..k s..t

19.12.2011 | 21:41:34
tezigpb

tak mě ještě napadlo, že celá tato serie vypadala jako šitá na koleni jenom proto aby jsme vše viděli jeho očima – Dexter přestal být opatrný (díl s Brianem) a neposlouchá Harryho a neřídí se kodexem… viz Detayl pravidlo č.1

19.12.2011 | 21:45:25
Lervin

Vystihující hodnocení série bylo již zmíněno v článku… A jakožto pesimista (to jediné mě LOST naučilo) ani nedoufám v zlepšení. Radši ani nevidět, jak se to zvrhne v dalších sériích…

19.12.2011 | 21:50:20
janeperun

jasně, Debra řekla Dexterovi, ať do toho kostela jde, ale mám dojem že se za ním za těch 6 serií hned tak nehnala, ale nejdřív volala… ale to může být omluvitelný tím, že je do něj zabouchlá (což taky nemůžu zkousnout)…stejně ale nemohla vědět, že tam je…

19.12.2011 | 21:59:00
sareth1

Konečne parádny dychvyrážajúci cliffhanger na konci. Pripomenulo mi to staré dobré časy, keď ešte bežal Lost.

19.12.2011 | 22:13:41
Santini05

Upřímně, neříkejte mi, že nikoho z Vás nenapadlo, že by mohla mít nakonec něco Debra s Dexterem? … už v prvním dílu říkal Dexter něco na ten způsob, že kdyby k někomu někdy mohl něco cítit, byla by to Debra (asi jsem to nenapsal úplně přesně, ale myšlenka je snad jasná všem). Akorát jsem v 6. sérii očekával spíš příchod Lumen (někde na konci), než že se Debra takhle „zcvokne“. Ale mě osobně to zas tak hrozné nepřijde. Každopádně 6. série byla první, kdy jsem musel čekat ne díly, kdy jsem si nemohl pustit další díl jen dle toho, kolik zrovna mám času. A asi právě kvůli tomu na mě ohromě zapůsobila, i když, jak tady většina z Vás zmiňuje, se nevyhnula mnohým zbrklostem a nedomyšleným částem. Tak jako tak, zakončení bylo naprosto skvělé :) Teď nezbývá nic jiného, než čekat na další sérii, doufejme, že nás nezklame.

19.12.2011 | 22:15:07
Tynta

První polovina 6. série mi přišla skvělá. Dexter, který věří pouze v kodex vs. víra v Boha, geniální. Od dílu Nebraska velký pokles kvality. Brother Sam nejsympatičtější postava celé série. Jediným dobrým momentem v té druhé polovině shledávám zjištění, že Gellar je mrtvý. To ve mně probudilo velká očekávání, ale bohužel. K Debřinému oidipovskému komplexu se radši nevyjadřuju, to je prostě trapas. A ten konec? Jo, byl to šok, na druhou stranu, za celých 5 předchozích řad byla spousta momentů mnohem napínavějších a vhodnějších na odhalení Dextera. Na druhou stranu to možná byl záměr, odhalit ho takhle „obyčejně“. Moje celkové hodnocení jsou 3*.

19.12.2011 | 22:16:38
AEthis

Sezona mi přišla v pohodě…autoři rozehráli spoustu nových témat (víra, dexterovy emoce a z nich vyplývající chyby, vztah Debra-Dexter). Každá postava (snad kromě Batisty) se může v další sezoně vydat kamkoliv, sehrát hlavní úlohu nebo zmizet. Twist s Gellarem jsem nečekal, v poslední scénu s Debrou jsem doufal…už aby bylo září :-)

19.12.2011 | 22:17:44
kukuraj

Na to, jak se 6. serie dobre rozjizdela a vypadalo, ze by to mohla byt nejlepsi serie a na kazdy dil jsem se tesil, tak se to tak zbytecne zamotalo, ze posledni 3–4 serie byly porad dokola chozeni kolem niceho a to nemluvim o zaverecnem dilu, ktery jsem sledoval uz jenom z povinnosti. Od dalsi serie uz nic zazracneho neocekavam a kdyz by se neodvysilala, tak by mi to vubec nevadilo. Tam uz neni ani poradne co vymyslet.

19.12.2011 | 22:22:24
alfa omega

po těch epizodách je tato série celá jakási splácaná sešívačkou, nevím možná tím že už měla být poslední ale nakonec se rozhodlo o dalších 2. Změny v názvech dílů napovídají jakoby rychle to uděláme takto, přidáme pár zápletek a uvidíme co vymyslíme do dalších sérií.. Je otázka zda je to dobře?? ..a nebo chtějí ještě dál těžit z nejsledovanějšího seriálu?? Nechci být zklamanej tak jako u jiných seriálu který se natahují jak rozvařená špageta která nakonec má příchuť zachodového prkna.. Za rok se však uvidí co nám dál navaří..

19.12.2011 | 22:54:00
Tooni

Nelíbí se mi ty vaše narážky na psycholožku (psychoterapeutku :P) . Ona jí tohle nevnutila . Jen jí pomohla objevit to o čem nevěděla (tedy pouze podvědomě) . Pomohla ji poznat své pravé city k Dexterovi které si potom připustila a uznala pravdu .

19.12.2011 | 23:02:57
Terryle

Mně to tak špatný nepřišlo; i když je fakt, že z námětu se dalo vytřískat víc. Rozhodně byly slabší série. Nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že to nesmyslný chování obou hlavních postav někam směřuje. Odhalení Deb není zase tak na palici postavený, Tooni má pravdu – spoustu věcí si prostě podvědomě odmítáte připustit a až když vám je někdo nebo něco /např. kritická situace/ omlátí o hlavu, vezmete je v potaz – a pak v tom lítáte až po uši. Zatím mi to neva – vadit mi to bude, pokud si spolu vážně něco začnou /Bože, nedopusť!/ Vcelku i souhlasím s tezigpb – to by dávalo smysl. Série je divná, protože i Dexter se cítí divně. Vykolejenej a nejistej. Na sedmičku jsem fakt zvědavá a radši ani neodvažuju tipovat, jak to bude pokračovat…

19.12.2011 | 23:18:11
medvid

osobně si dokážu představit jediné pokračování a to takové, že Deb nepřežije. Zhroutí se jí svět a spáchá sebevraždu. Po Ritině smrti jsem si taky nedokázal předtavit jak Dexter zvládne dítě a svého dark passnagera, ale zvládl to. Spíš mi vádí hodně nepřesností. Když shrnu jenom poslední dva díly, tak: Dříve než věděli, že je Gellar mrtev, tak hledali pouze Travise o Gellarovi skoro nepadlo slovo. Dexter volá na policii ze svého mobilu. Nikdo se nezajímá, kdo zavolal policii, i když to bývá v těchto případech klíčové. Střechu budovi hlídá, pouze jeden policista. Dexter nevymění ani zámky, přesto, že ví, že Travis má jeho klíče a doklady. Travis se prochází po městě a nikdo ho nepozná, přesto, že jeho plakáty visí všude. Jak dostal Dexter Travise ze střechy budovi? Takové budovy mají kamery všude. Proč ho poslala Deb do kostela několik dní po vyšetřování. Proč nebyl Dexter opatrný? Zapoměl na svůj kodex? Série zajímavá, ale trochu rozčarování. Debra 12 dílů v kuse rozsypaná mi pila krev.

19.12.2011 | 23:45:05
Tosch

pre tych, co riesia prichod deb do kostola ako nezmysel, podla mna to mohlo byt tak, ze sa s nim chcela stretnut okamzite kvoli tym jej „citom“ a tak mu ani nevolala (ako tu uz niekto pisal)… a isla rovno k nemu, ale tam nasla jamie, ktorej dexter povedal, kam ide a tak debra isla rovno do kostola… a celkovo k serii… az na par spominanych nelogickosti a zbytocnu epizodu s brianom sa mi dost pacila… brat sam bol super, ale naopak quinn mi liezol na nervy celu seriu… a to som ho mal predtym vcelku rad… batista je batista , masuka je masuka… :) ale popravde ma trosku sklamalo, ked si ten masukov asistent zacal s jamie… zo zaciatku som tak tajne dufal, ze sa da jamie dohromady s dexterom… :) aj ked som tomu velke sance nedaval… a k laguertinmu spravaniu na konci neviem ako sa mam postavit, ci mam byt rad, alebo nie… uvidime, co z nej spravia v dalsej serii… a btw ten zaver som ja osobne teda necakal… ani gellara v mraziaku… dexter vzdy dokaze prekvapit, a dej sa ako celok vyvija, nestagnuje, ako napr. v pripade himym-u, ktory mi uz vazne zacina liezt na nervy a zvlast ma nastvala ta posledna epizoda… ale to je offtopic… takze mozem len dodat, ze sa neviem dockat poslednych dvoch serii… :)

19.12.2011 | 23:45:16
medvid

Ještě jedna poznámka. Myslím si, že náš počítačový koumák něco o Dextrovi ví. Možná i celé jeho tajemství. Rozhodně u Masuky nepracuje náhodou a je škoda, že se to nerozvinulo.

19.12.2011 | 23:48:06
medvid

to Tosch: Gellara jsem nečekal, ale Debru jsem čekal hned jak se Dexter ocitl v kostele s Travisem připoutaným na lůžko.

19.12.2011 | 23:50:34
Gyrxiur

Mne sa páčia všetky série, táto bola oproti ostatným iná, menej Dextrových zabíjačiek, viac psychológie, nemôžem sa dočkať pokračovania. Pre angličtinárov tu mám špecialitu http://deathbedconfessions.wordpress.com/ hoci už neaktualizovaná stránka, je to dobré čítanie.

20.12.2011 | 0:04:38
LacicikDex

Šiesta séria má svoje klady aj zápory. Klady? Áno, určite Dexter a náboženstvo, viera, viac psychológie (aj ked v traileroch sa spomínalo niečo ako návrat starého dextera). Zápory-viac chýb…aj ked..dexter sa dopustil chýb aj inokedy..v 1.sérii ho videl chlapec cez kufor auta a celá 2.séria bola o tom že našli telá jeho obetí..čiže aspoň ho môžeme brať ako človeka:-) no a to zaverečné prekvapko…čakal som to, prekvapilo, ale mohlo to byt lepsie spravene. a co vy viete.mozno ju ukeca ze toto bola jeho prva vrazda:-) tesim sa na sedmicku…

20.12.2011 | 0:19:02
Janycka

Pro mě bylo největším překvapením Gellar v mrazáku. Debru na konci jsem čekala, ta mě nepřekvapila. Ale doufala jsem, že to odhalení bude víc famózní.

Chtěla bych, abychom se v sedmičce více dozvěděli o Louisovi a o tom, co ví o Dexterovi.

Sérii hodnotím jako spíše průměrnou, nejlepší byla pětka. Doufám, že následující rok se stane Dexter zase víc akční.

20.12.2011 | 0:42:44
MichalPochu

6. série se mi líbila možná ze všech nejvíce. To, jaký námět si vybrali chtělo odvahu, provedení a vymyšlení ,,živých obrazů" bylo často dechberoucí no a vůbec mi nevadí psychologická rovina. Je to jak u Walking dead – svět je plný zombíků a vy jen prostě chcete přežít; u Dextera je to to samé, akorát místo zombíků jsou to city. Kdyz Dex začal ,,cítí", bylo jasné, že se jeho postava změní, má Harrisona a chce ho chránit, bojí se o něj atd. Co se nelogičností týče, tak ty jsou všude a vždycky budou a pokud to byla nějaká echt velká blbost, tak se to podle mě vyřeší v dalších sériích – nedivil bych se, kdy se z 6.,7. a 8. série stala takový trilogie, kde by to na sebe všechno navazovalo a propojovalo a nakonec uzavřelo. Jsem teď čerstvý nebožtík, co truchlí nad závěrečnými titulky, takže jsem plný dojmů a asi jsem sem nenapsal vše, doufál, ale že to je většina, kdyžtak ještě doplním :)

20.12.2011 | 1:31:31
xganga

Souhlasím s autorem článku. Tahle řada byla až moc „nabouchaná“. Scénáristé rozjeli moc odboček a většina z nich skončila slepou uličkou. Z tématu se dalo vytřískat mnohem, mnohem víc. Nepřesností bylo víc, než za celých 5 řad dohromady (podivné příznaky schizofrenie u Travise, náhle vygradovaný vztah Debry k Dexterovi atd.). Nicméně i k finálové epizodě mám výhrady. Sice byl nastíněn průběh posledních dvou řad (Louis, Dexterovo odhalení), přesto si ale myslím, že scénáristé mohli udičku nahodit ještě víc (nějak mi chybí ten nutkavý pocit nedočkavosti, jaký jsem měl u konce 4.řady, jejíž finále považuju za nejlepší, jaký jsem kdy viděl). Ta nevědomost, co se bude vlastně dít, mě prostě nedokázala pořádně nahlodat. Škoda, přitom poslední sekundy považuju za zásadnější, než vražda Rity, dalo se s tím rozhodně víc vyhrát (scény, jak se Debra chystá za Dexterem do kostela, napětí, jestli ho nachytá na holičkách, nebo ho opět propásne – viz. 5.řada, kdy ho skoro dostala). Holt, pokud by se jednalo o jiný seriál, bude tahle řada perfektní, u Dextera ale člověk předpokládá, že bude „dexterovsky“ perfektní.

20.12.2011 | 1:39:05
Gagup

Ty vole, ten konec? Takovej masakr, Dexter je uplne nejlepsi serial!

20.12.2011 | 5:44:23
terryuiu

Pro mě zatím vede na celé čáře 4. série s Trinitym, která byla dobře rozehraná a Dexterovi ukázala, že i „normální“ taťka od rodiny může vést dvojí život. Konec mě totálně odrovnal, smrt Rity nečekal nikdo, zatímco odhalení Dextera Debrou se očekává snad už od 1. série, kdy nad jejím tělem stál s Brianem/Rudim. Po konci 5. série jsem se těšila, co bude dál, jak si sám Dexter poradí s Harrisonem, Astor a Codym, co bude dál s rodinou Mitchellových, kteří poznají, že Kyle Butler je Dexter Morgan. Bohužel se na to tvůrci úplně vyprdli a v 7. sérii nám jen na chvíli vrátili Jonaha Mitchella, který jen tak mimochodem věděl, že Kyle je Dexter, ale nechtěli ho jako rodina otravovat… Konec této série mě nijak nenavnadil na další, cítím mírné zklamání, protože pro mě k žádnému šokujícímu zvratu nedošlo. Debra odhalila Dextera (a já se vždy těšila, že k tomu dojde nějakým kulervoucím způsobem) a máme otevřený prostor pro internistu Louise, o kterém už víme, že je asi trochu pošahanej, jak moc, to se nejspíš dozvíme v další sérii, ale nechává mě to chladnou, protože to není žádné překvapení, co by nikdo nečekal. Kdyby to skončilo odhalením Dextera a pak pohledem na zasklenou ručičku u Louise doma, asi by to mělo větší grády, než to vědět cca 3–4 díly dopředu. Jinak se mi tato série líbila, musím uznat, že byly i slabší (viz série s Miguelem Pradou). Travis Marshall alias Colin Hanks byl dobrý záporák, nejdřív naivní chudáček, posléze chladnokrevný pošuk a právě takové zvraty v psychologii postav mám ráda. Stejně tak jsem se rochnila v postavení Dextera vs náboženství, i když těch narážek na nesmyslnost křesťanství tam mohlo být víc. Tento rok pro mě nebude čekání tak nekonečné jako po smrti Rity, jen jsem čistě zvědavá, co se bude dít dál. A k vztahu Debry k Dexterovi, to se nedá vyjadřovat. Láska má spoustu podob a ta sourozenecká či přátelská je podle mě silnější než to, co se snaží rozehrát v hlavě Debry vůči Dextrovi. „Toužit“ po člověku, s kterým jste vyrůstali, byť je to váš nevlastní sourozenec nebo nejlepší kámoš, to je už trochu úchylka. Líbilo se mi, jak někdo na anglickém fóru Dextera napsal, že scénáristi jsou nejspíš toho názoru, že všechno, co má penis a vagínu spolu musí skončit v posteli.

20.12.2011 | 8:30:02
24alkaa

Tak myslím, že tu napíšu román. Tuto sézonu jsem poprvé sledovala týden co týden, jelikož jsem Dextera začala sledovat 15. listopadu 2010 a skončila jsem v neděli 10. prosince s víkendovým maratonem 4 a 5 série.Takže jsem to krásně dohnala a pak už zbýval jen poslední díl 5 série. Byla jsem ze seriálu nadšena. Ale taky jsem Dextera málem nemusela sledovat,proptože první díl mě nijak nenadchl a kdyby díl neskončil tím suvenýrem v mražáku tak bych nesledovala dál.A děkuji bohu, že jsem to nevzdala. Taky jsem v první sérii vynechala 7,8,9, díl a skočila rovnou na 10 díl, neboť to pomalé tempo mě nudilo, takže tím pádem jsem promeškala jedno překvapení, že už bylo ukázáno, že vrahem je Brian. Co všech sérii miluju je předposlední díl, který vždy vagraduje. Pak už poslední díl je takové pro mě jakoby uspokojující,kromě 1. Jinak Dextera beru již od první řady jako takový normální rodinný seriál, který se líší jen jeho vraždami. Co říct 6 řadě – rozjezd parádní, nebyla špatná, líbila se mi.Trošku jsem však byla tedy vedle s tím Gellarem, že už byl mrtvý 3 roky a Travis je teda schizofrenik, takže v tom autě co seděli spolu a čekali tam na něho, tak Dexter ho neviděl.

20.12.2011 | 10:11:50
24alkaa

Ještě pokračuju .....Z toho děje jsem byla zklamána,mohlo to být jinak. No episoda s Brianem ani nemluvím – to byl tak zbytečný díl, který zkazil rozjezd seriáu.A ani se už na tento díl nepodívám. A co se týče Debry na konci, tak to byl parádní konec, jelikož už jsem zapomněla, že mu Debra říkala, aby ještě dokončil práci v tom kostele.Takže tam za ním šla a překvapení bylo na světe. No a je pravda, že v tom mrakodrapu mohlo být více policistů. Jinak tam žádné nelogičnosti nevidím. No ale jestli bude vztah Debra – Dexter, tak se asi přestanu dívat. Chci Lumen. Nejraději mám 5,2,4 řadu.

20.12.2011 | 10:12:30
guruhonza

Víte, jaké je kouzlo seriálů – House, Spartakus, Game of Thrones nebo… Dextera?

Scénáristé tu hru nehrají SAFE… zkouší ten seriál udělat zajímavej, šokovat lidi, přicházet furt s něčím novým, nechávají lidi přemýšlet… jo, někomu se to líbí, někomu ne. ALE KAŽDÝ TO SLEDUJE! A o tom to je… a i proto jsem tuhle sérii Dextera žral asi nejvíc ze všech. Tedy krom té vůbec první.

20.12.2011 | 11:19:33
alfa omega

24alkaa- Jinak tam žádné nelogičnosti nevidím.Jen tak pro upřesnění…

Cituji mého dlouhodobého přítele, bráchu a člověka kterýho si nesmírně vážím! Fanouška seriálu duchem i srdcí, který už po třetím dílu teto epizody mě upozornoval na profesora Gellara že vlastně neexistuje.

Jinak S06E12 – Proč v jednom dílu musí být tolik idiotských momentů? – Nejprve se čeká na příjezd Dextera k vraždě, kam nikdo předtím nevstoupí (i když většinou právě on přijíždí mezi posledními) a když už dorazí, ještě dostane spoustu času (a kolegové spoustu špuntů do uší) k tichému (?) rozmlácení stěny kladivem. Dexter dostane nařízeno „dokončit kostel“ a stejně tam uspořádá vraždu (dle závěru asi v lehce brzkých podvečerních hodinách, protože nad ránem by tam ONA asi nedošla). Na střechách bude tolik policistů, kolik bude potřeba. Zajímavé, že na té „hlavní“ byl jen jeden. Odkdy má jeho byt druhý východ? Celou tu tragédii s hořící lodí (už minule) + záchranou z moře (a tou vraždou) raději nerozmazávám.

A podobné nelogičnosti najdeme plno

20.12.2011 | 12:28:23
24alkaa

alfa omega – teda tys toho vypsal. Je vidět, že to až tak pozorně nevnímám ty chyby. A moc nad tím tak nepřemýšlím.

Přesto všechno se těším na sedmičku.

20.12.2011 | 12:59:31
kukuraj

Ještě mi nějak uteklo, jak se dostal Travis k tomu balíčku s rukou?

20.12.2011 | 13:02:22
alfa omega

kukuraj- Ty ses díval jedním okem?? :) Travis potřeboval další ůkryt, a protože znal Dextrovu adresu, rozhodl se ukrýt tam.. Při vstupu u dveří ležel balíček!! Koukni pozorně.. A kdo ho poslal js ti asi jasný :)

20.12.2011 | 13:09:22
kukuraj

No vidíš, to mi opravdu uniklo. :-) Ale na díl už se znovu dívat nebudu. Díky za upřesnění.

20.12.2011 | 13:15:45
JazzCZ

Můžu se zeptat, kde jste vzali, že Deb tam dojde jen tak ? Za 1. řekla Dexterovi říkala, že má jít do kostela uklidit či co. (v tom momentě jsem to věděl, že tam příjde)

Za 2. ta psychiatrička jí přece na konci řekla, že si s ním o tom má promluvit/dát na jevo své city.

Takže, zas tak bezdůvodně tam nešla…

20.12.2011 | 13:59:26
karlik007

takto sa ukoncuje posledny diel serie, nie ako tie minule…a teraz cakat x-mesiacov na novu seriu.

20.12.2011 | 16:17:59
Anetka

alfa omega: Dexterův byt má druhej vchod od začátku 6. série, kdy koupil vedlejší byt, aby měli s Harrisonem víc místa :)

Jinak, jsem ráda, že jsem tu našla spoustu podobnejch názorů jako mám já: Dexter+Deb=hnus. Tenhle vztah je podle mě prostě – nechci říct nemorální, ale každý kdo má sourozence mi musí rozumět.

Kauza Gellar pro mě bylo největší překvapení série, a to, že ho Debra nakonci najde jsem tak nějak čekala. Říkala mu přece, aby šel udělat závěrečnou analýzu kostela, a on řekl, že má Pageant s Harrisonem, a ona mu řekla, tak teda POTOM! Jsem strašně zvědavá, jak to vyřeší, ale aby ho zatkla nepřichází v úvahu (bratr + „láska“). Nejsem si jenom jistá, jestli by jí měl říkat, že je Bay Harbour Butcher, hlavně kvůli Doaksovi…přece jenom to byl její známej a policajt.

Poslední koment: chci zpět Lumen.

20.12.2011 | 17:48:06
detayl

Nevím, jak vy, ale já jsem četl knihy Dexter od Jeffa Lindsaye a tam už Deb ví, co je Dex zač, takže si myslím, že pokud už je fakt nic nenapadne, co tam dát, tak se budou inspirovat knihou. Jestli někoho zajímají knihy tak – Jeff Lindsay – Drasticky dojemný Dexter, Drasticky děsivý Dexter, Delikátní Dexter, Dexter v temnotách, Dexter v hlavní roli.

20.12.2011 | 18:23:14
detayl

P.S. To, že je to Bay Harbor Butcher jí dojde určitě, když ten případ s Lundym řešila :) Ale Dex se z toho muže vykecat tak, že se Travisovi nelíbilo, že zrušil akci Pelyněk, a tak si na něj došlápl. Řekl by jí to o tom, že se ho pokusil zabít v moři a taky o tom, jak mu unesl Harrisona. Tak, jako že se bál, aby mu Trav nic neudělal, tak ho radši zlikvidoval…Ale tomu moc nevěřím..Styl vraždy, vybavení atd. to úplně jasně nasvědčuje to mu, že je to BHB a Deb není blbá.

20.12.2011 | 18:34:03
barahir

Tolik komentů, to se mi líbí, jak za starejch dobrejch časů u Lost. :)

čestný člen redakce
20.12.2011 | 18:50:36
detayl

Takhle dobrej seriál si to zaslouží :)

20.12.2011 | 21:13:36
chewbacca

tato seria sice pre mna nebola uplny top ako tie ostatne ale posledny diel ma naozaj rozsekal a zas mam tie same pocity ako vzdy ze co bude nasledovat, velmi sa tesim na dalsiu seriu :-) dexter je jednoducho najlepsi

20.12.2011 | 21:49:54
Myron

Já hodnotím 6. sérii jako velmi kvalitní hned po 4. a 5., sice tam je hromada nelogických chyb, ale u takovýho typu seriálu fakt paráda že má stále co nabídnout. Jen jsem doufal, že se tam aspoň jednou ukážou Astor a Cody, a že Rudy se bude Dexterovi zjevovat častěji, ale snad to v sedmý napraví. Odhalení mrtvého Gellara mě ani trochu neohromilo, spíš naštvalo protože mi přišel jako fakt skvělej záporák a těšil jsem se na to jak se s ním Dexter na konci série vypořádá. Tvůrci prohlašovali že se Dexter střetne s dosud nejtěžším protivníkem, ale Travis mi od začátku přišel jako blbeček kterej pořádně neví co dělat. Odhalení Debrou jsem spíš čekal, že si schovají až někdy na další sezónu, ale je fakt že bez toho završení by celé finále bylo naprosto průměrný. Přeci jen si na tom ale mohli dát víc záležet, i když ten její vyděšenej výraz byl nepřekonatelnej. Jinak Dexter byl pro mě vždycky odpočinkový seriál který mě baví sledovat ať už na tom bude s kvalitou jakkoliv. Podobně jsem to měl i s Prison Break nebo Lost, věděl jsem že už jsou tam fakt hovadiny ale bavilo mě to a pak jsem z toho byl smutnej že už to skončilo, takže bych klidně bral aby to točili tak dlouho dokud se to divákům bude líbit nehledě na kvalitu.

A když už jsme u těch nelogičností, mě by třeba zajímalo, jak mohl Dexter vytušit, že by si měl zaměnit uspávací sérum v injekci, protože ho Travis donutí si jí píchnout? Nebo jak si dokázal na tom člunu tak rychle zpřetrhat pouta? Nebo proč ta ženská nevypustila ten pelyněk hned jak se dostala na stanici? Proč musela ještě čekat na Debru?? (protože by jinak celý Miami Metro zahynulo a bylo by po seriálu, ale stejně). A taky ani nemusela chodit přes ten úsek pro zaměstnance, protože by se tam klidně dostala i výtahem jako každej.

21.12.2011 | 1:31:09
murdock

Já jen nějak nechápu, proč většina bere ten konec za tak velké překvapení, nebo i proč hlásali, že to bude epické finále, když v rozhovorech s herci(ještě před začátkem této série)herečka Debry řekla de fucto otevřeně, že Debra zjistí, že Dexter je vrah. Takže jsem na to čekal už od začátku. Spíš jsem čekal nějaké obrovské odhalení u Louise..

21.12.2011 | 10:56:41
JazzCZ

Myron: Takovej detektor kovů ti 5 kilovou ocelovou kraksnu určitě neidentifikuje.

21.12.2011 | 13:56:35
RichardSpitzer

Ani mě odhalení Debrou zase tak nepřekvapilo, už jen proto, že k němu dojde v knize hned (tuším) na konci prvního dílu. K největšímu překvapení řadím objev Gellara v mrazáku, i když ta zápletka trochu zavání Šestým smyslem či ještě lépe Tajemným oknem (Johnny Depp).

Co se týče Deb – podle mě Dextera ani neudá (přece nebude další série ve stylu Prison Break) ani nezastřelí (kdy by tam pak hrál, že). Takže co zbývá? Vynadá mu do f*ckerů apod. a pak nejspíš bude vraždit s ním. Monžá přiběrou i zkrachovalce Quinna. No, možná Deb přestanu brášku milovat :-).

K odhalení dřívějších Dexterových akcí vůbec nemusí dojít. Dex může říci, že prostě sejmul Travise, protože unesl Harrisona (mimochodem konce Harrsiona á la Rita jsem se docela bál). Jo – proč vlastně Harrison vůbec nemluví? Nejsou mu už nějaké 3–4 roky nebo kolik?

Louis se určitě ještě ukáže, proč by jinak posílal Dexterovi tu ruku…

Ad tolik propírané Debra & Dexter – ne, že bych je musel vidět spolu v posteli, ale zase tak neuvěřitelné mi to nepřijde – pořád je v seriálu omíláno, že jsou NEVLASTNÍ sourozenci, tak co. Navíc – nikdy se Vám nestalo, že jste se zamilovali do někoho, do koho jste to nečekali? Koho jste dokonce předtím vůbec rádi nebo ho/ji brali jako samozřejmost?

Co se týče diskuze o jednom člověku na klíčovém mrakodrapu – řekl bych, že nejvíce poldů bylo na Four Seasons, protože se čekalo, že tam Travis bude. Jak kdosi (Quinn) namítl, že je v Miami moře mrakodrapů, těžko mohli dát na každý mrakodrap několik policajtů, navíc tenhle zrovna nepovažovali za klíčový).

A pokud jde o jehlu (střecha mrakodrapu) – myslím si, že Dexter sklonil bradu a jen vpich nasimuloval. těžko mohl předpokládat, že si to bude muset píchnout sám nebo že na něj nebude tvířecí sérum účinkovat (i když, kdo ví… :-)

21.12.2011 | 15:48:55
RichardSpitzer

Ještě dvě poznámky – když v úvodu Dexter plave v té vodě a říká „zajímalo by mě, zdali bude světu beze mě líp“, tak to bylo skoro na uronění slzy…

Na druhou stranu funny moment v závěru – „Já jsem otec, i syn… a sériový vrah“ :-)

21.12.2011 | 15:55:36
hary2258

Když se kouknete na obrázek napravo (krvavá ruka a na ní This isn´t over) tak jsou na ní vyřezány stejné čáry jako Louise Green kreslil na tu ruku, kterou poslal Dexterovi a kteru Travis vnesl dovnitř Dexterova bytu a kterou Dexter v 7. sérii najde (pokud teda vážně platí to, že 7. serie začíná přesně tam, kde končí 6.)… takže je jasné, kdo bude dalším serial killerem a jaká bude jeho „značka“ (=Louise Green;vyřezané čáry života na rukách…) Pouze můj názor a moje „tušení“ :-)

Jinak sérii beru jako jednu z těch slabších, ale osobně jsem ani nečekal něco tak dobrého jako byla série s Trinitym (podle mě nejlepší)… A nějaké spojení mezi Dexem a Debrou ani neočekávám, bylo jen potřeba vytvořit pouze hodně silné (ještě silnější než sourozenecký vztah) pouto mezi Debrou a Dexterem, právě proto, aby bylo jisté a pochopitelné, proč nevlastní sestra, která má vtisknuté zásady a policejní spravedlnost od otce, neprozradí tajemství svého „jen“ nevlastního bratra… Teď je její pouto k němu silnější, tudíž ho neprozradí a jede se dál…těším se na 7. sérii…

21.12.2011 | 20:26:53
dex333

Ten koniec bol fakt šok! nečakal som, ved Dexter bol vždy taky opatrný… No ale presne tušim jak Deb zareaguje. Najskôr bude naňho chvilu šokovane kukať a potom sa zloži, sadne na zem, chyti si za hlavu a nebude vedieť čo robiť, Dexter hned za ňou pojde a ona rozušena naňho namieri zbraň a povie „kurva nepribližuj sa!“ Dexter jej hned začne vysvetlovať všetko… atď…

21.12.2011 | 21:49:12
IluZe

Myslite ze ji dexter vsechno vyklopi nebo se bude snazit toho rict co nejmin? No hlave se tesim jestli ji rekne ze ho to naucil Hery a Debra se slozi :)

22.12.2011 | 11:44:29
Wampair666

Nevim jak se vykecá ze všech jatkařskejch vychytávek co má na sobě, a kolem sebe :) Deb neni tak blbá aby jí to nedošlo.. Byl bych moc rad aby ty poslední 2 serie byly co nejnabušenější aby bylo na co vzpomínat :(

22.12.2011 | 20:50:16
die2x

Já bych ty nelogické chyby přisoudil tomu, že se nevědělo, jestli budou další dvě série. Pokud vím, tak jsem tuším zde na edně četl článek o tom, že si Michael C. Hall ve smlouvě řekl o 2 milióny navíc, než mu nabízeli, asi proto scénáristé nevěděli, na čem budou, dokud to Hall nepodepsal. Každopádně, já tuhle sérii moc nekritizuji, líbila se mi velmi, ale to je asi tím, že to byla moje první série, kde jsem čekal každý týden na nový díl, takže to napětí bylo větší, kdežto prvních 5 sérií jsem sjel, jak se mi zachtělo.

24.12.2011 | 15:04:24
zkrat

Podle mě to Dexter s Deb uhraje, pravděpodobně stylem že ho to všecko naučil Harry její vlastní otec, ale ona určitě bude chtít ať s tím přestane, což on nemůže… jinak pro mě byla 6. serie dobrá aby byla perfektní potřeboval bych aby ty zabití v afektu – nebrasca, vrah bratra sama, trinityho syn, aby to uděll jak to nejlíp umí… ale i tak jsem se těšil an každej díl a když skončil říkal jsem si kurva já chci další :D… popravdě mě dost zaráží ta nemilostrdná kritika, která je právě zde na Dextrově řekl bych hlavní stránce jeho fanoušků v ČR mějte se a u 7. séria nashledanou

24.12.2011 | 23:32:08
MichalPochu

Ještě mě tak napadá, proč se vám líbily t předchozí série víc než tahle. Třeba to je proto, že si Dexter do smrti Rity nepřipouštěl city. Říká se, že si lásku k člověku uvědomíte až po tom, co ho ztratíte. Třeba právě Rita a Lumen rozhejbaly Dexovy pocity a on teď kvůli záchraně Harrisona a dalších dělá tyhle nesmyslnosti…

25.12.2011 | 23:02:55
Bigem

Až na dost nelogičností se mi série líbila. Doufám, že v příští bude Dex více akčnější… Ještě jsem (až na jeden díl) postrádal takové to mrazení v zádech, které se dostavovalo v prvních sériích.

28.12.2011 | 5:34:39
sardasdarn

Včera jsem dokoukal. Po čtyřech dnech a nocích, před kterými jsem Dextera zcela náhodou objevil a v mžiku (no, ne tak úplně. Spíše až v druhém díle první série) si jej zamiloval, jsem zkoukl všech dosavadních 6 sérií. Když to vezmu popořadě, tak první série je o tom, seznámit nás s Dexterem, pochopit, kdo to, proč takový je a jakou má minulost včetně základních vztahů všech protagonistů. Druhá série je o Dexterově touze mít někoho, komu by se svěřil se svým „Černým (temným) pasažérem“ a kdo by jej okamžitě nezavrhnul. Jak vidno, takový člověk musí být Dexterovy velmi podobný. Leč to nepřináší nic dobrého. Třetí série. Dexterova touha mít kamaráda. Skutečného kamaráda, s kterým může sdílet i ta nejhlubší tajemství. Zase z toho vychází, že jen člověk s podobným smýšlením, jako má Dexter, takový může být, ale i takový člověk má své touhy a tužby, které mohou Dexterovy ublížit. Poučka: Klidně měj kamarády, ale rozhodně s nimi nesdílej všechna svá tajemství. : Čtvrtá řada. Touha mít rodinu, která ale nikdy nezjistí Dexterovo tajemství. Lze to dokázat? Možná, kdyby nepřišla osobní msta a tudíž rodinná tragédie. (osobně jsem rád, že je konec Rity. Nesedla mi od začátku natož ve svazku manželském, kdy se snažila Dexterovy přitáhnout otěže. Sama musela poznat od svého předchozího manžela, že jakékoliv přitažení otěží, v jejím případě násilím, nedělá v manželství dobrotu) Pátá série. Dexter náhle neví, co má dělat. Jeho život už není takový, jako dřív, nemá řád a těžce, pokud vůbec, se v něm orientuje. Tuto řadu chápu jako hledání nového smyslu žití. Zjišťuje, že jeho život už nemůže být jen o uspokojení vlastních temných tužeb, ale že je tu někdo, kdo je na něm zcela závislý. Ať už syn nebo jedna z obětí, která má touhu se pomstít, ale bez jeho pomoci je bez šance a na nejlepší cestě doopravdy zemřít. A to plynule přechází do šesté řady, kde Dexter zažívá něco mezi krizí víry a krizí středního věku. (velmi obrazně a nadneseně řečeno) Ač se mi zdá šestá řada v porovnání s předchozími poněkud slabší, rozhodně si myslím, že každý díl měl své opodstatnění. Včetně bratra Briana. Dexterovo svědomí naposledy (myslím a doufám) bojuje samo se sebou o to, zda se má vydat původní cestou, kterou zastupuje Brian, anebo tou novou, na které Dexter chce být, když už ne lepším člověkem, tak alespoň dobrým otcem. Tu zastupuje Harry. A ten nakonec vyhraje. Pak je tu další diskutované téma. Debra a její láska. Co je na tom nepředstavitelného? Neříkám, že se tak děje často, ale děje a to dokonce v pokrevně příbuzenských vztazích. Dexter a Debra jsou nevlastní. Zcela a úplně. Proč by prostě mezi nimi celou dobu nemohla probíhat ta pověstná chemie, kterou si ale nikdo z nich, díky výchově a tomu, že se považují za bratra a sestru, nechce připustit? Všechno je to o feromonech a upřímně, mít Dextera za bráchu, asi bych se taky do něj zamiloval. Muž, který má plno tajemství, o kterých nechce mluvit. Není to sexy? ;D

Co bych rozhodně šesté řadě vytknul je obsazení. Ač mám Olmose velmi rád, díky BSG, zde mi zcela a úplně nesednul. Náboženský fanatik… Třebaže se z něj vyklube jen halucinace choré mysli, to prostě není on. Mnohem raději bych jej viděl coby Trinitiho. Ta postava se mi dostala pod kůži, ale John Lithgow, který jej ztvárnil, rozhodně ne. Respektuji jej jako dobrého herce, ale tohle nebyla postava psaná pro něj. Olmosovy by stačilo se v kruhu rodinném na někoho podívat a ten by trnul strachem. Takovou má sílu osobnosti a sílu pohledu. Mohli si ušetřit pár hlasových výlevů a udělat to temnější.

Tak. A poslední vteřiny 12. dílu. Osobně očekávám něco podobného, jako to, co se stalo na konci páté řady. Ano. Rozhodně je to pro ni šok, že Dexter je vrah a jistě jí velmi rychle dojde (pokud to sama nezaslechla), že je dokonce sériový. Ale dokázala se vcítit do 13. oběti a pochopila její touhu skoncovat s těmi, kteří jí udělal, co jí udělali. Stejně tak si uvědomí, koho že to má Dexter na stole, ten jí řekne i o tom, že Travis chtěl obětovat malého Harryho. Když už nic jiného, rozhodně jej použije na svoji obhajobu a touhu po pomstě.

Jak to bude pokračovat? Debra Dextera neudá. Budou přeci ještě dvě řady, ale pochybuji, že se k němu přidá a bude mu pomáhat s dalšími vraždami. Rozhodně ne v té závěrečné fázi. Spíše jej bude krýt a pomáhat mu pátrat po možných obětech Dexterovy touhy. Rozhodně nějaký čas bude trvat, než to holka stráví. Je chytrá, takže jí dojde, že i Řezník ze zálivu je Dexter a tím pádem mu bude mít za zlé smrt seržanta Doakese. Co si ale scénáristé na nás vymyslí jako další zápletku je ve hvězdách. Pochybuji, že Green je nevlastní Dexterův bratr, jak už jsem někde na forech četl, ovšem již o něm bylo řečeno, že se pro něj chystá něco velkého. Spíše si myslím, že to bude on, kdo Dextera ve finále odhalí. Jistě už něco tuší ne-li rovnou ví. Viz počmáraná protéza zaslaná Dexterovy.

Toť vše. Myslím, že bych o sobě řekl, že jsem jednoduchý divák, ale i tak mi ne každý seriál jde k chuti. Dexter však zanechává jasnou stopu, která nejde přehlédnout a je jedním z minima serálů, které přinejmenším drží laťku tak vysoko, jak si ji na začátku stanovily. Jistě. Pár škobrtnutí se najde, ale to je život a i scénárista (či Dexter sám) se může špatně vyspat. :) Je to seriál o tom, kterak chce být člověk považující sám sebe za zrůdu lepším. A i když mě Dexter sám neustále ujišťuje o tom, že city a emoce nemá, myslím, že vše spěje k tomu, že na konci procitne. Už jen touha být synovy dobrým otcem je známkou citů a emocí, které v něm jistě malý Harry vyvolává.

29.12.2011 | 23:43:19
anonymuser

Dexter si pro mě drží laťku nejlepšího vysílaného seriálu a to se nezměnilo ani poslední řadou. Ba naopak, šestá řada je pro mě od druhé asi nejlepší. Herci záporných rolí (snad jen s výjimkou představitele Migulela Prady) jsou do celého seriálu vybíráni naprosto dokonale a Colin Hanks jako vlk v rouše beránčím a poté už jen jako naprostý magor byl zcela přesvědčivý. Šestou sérii jsem si bezezbytku výborně užil, twist uprostřed mě nakonec zaskočil více než samotné finále, které jsem tak nějak odtušil z toho, jak probíhala finálová epizoda. Věřím, že poslední dvě série, které nás čekají nám naservírují opět napínavou podívanou, stejně jako to bylo doposud. He made it… Im believer now… I believe in this great tv show!

30.12.2011 | 16:37:23
die2x

Také jsem neměl rád představitele Miguela Prady a když sjíždím třetí sérii třeba znova, tak je to strašlivé utrpení. Nelíbí se mi jeho hlas, jeho hraní.. Například, když vyhrožuje Dexterovi, mám chuť se smát, jak při tom vypadá, než aby mě to děsilo.

Pro mě je to pořadí následující, 1. série, 6. série, 4. série, 2. série, 5. a 3. nakonec. 6. série proč? Jelikož souhlasím s anonymuser, Colin Hanks hrál svojí roli dokonale. A je pro mě lepší a větší vrah než Trinity (jehož hlas jsme také nemohl vystát, hlavně když zpíval v kostele).

Upřímně, je jasné, že se nevybírají herci dle hlasu, ale nemůžu si pomoci, Jimmy Smits a John Lithgow měli nepříjemné hlasy.

30.12.2011 | 19:20:37
JazzCZ

„a tím pádem mu bude mít za zlé smrt seržanta Doakese“ Já bych mu poděkoval, nemohl jsem ho vystát.

30.12.2011 | 19:40:45
detayl

Pro mě je pořadí sérií: 1.,2.,6.,4.,5­.,3. Ve 3.sérii se nedělo vážně vůbec nic..

Jinak..v 6.sérii nechápu jednu věc. Nemůžu si pomoct, ale prostě mi to furt nedochází. Prosím o odpověď. A jedná se o: Když v jednom díle 6.série seděli spolu Dexter a Travis v autě, tak tam viděli Gellara. Ale jak je možné, že by byl Dexter ta blbej a šel by někam bez toho,aby toho Gellara viděl? Vždyť to nedává smysl..Odkdy je takhle neopatrnej?

31.12.2011 | 16:23:40
sir Humphrey Appleby

detayl – ho tam neviděli oni, ale viděl ho tam Travis, Dextera jednoduše nenapadla možnost, že Gellar je jen „přelud“

31.12.2011 | 22:50:04
chewbacca

pre mna poradie serii: 1.-5. seria – 1. miesto
6. seria – 2. miesto:D

2.1.2012 | 11:02:37
bill9970

Sardasdarn – vyborne zhodnotenie. Naozaj sa treba na serial pozerat ako na celok, ktory ma svoj vyvoj. A nesuhlasim s mnohymi nazormi, ze 3. seria nebola dobra. Jimmy Smits sa mi pacil uz v NYPD Blue a je to velmi dobry herec. Co ma ale skutocne velky vplyv na kvalitu celkoveho posobenia serialu na divaka je dabing. Cely serial som videl v anglictine, a do 5.serie aj v nemcine. Mal som z toho naozaj to „mrazenie“, akoby som serial pozeral len prvy krat. Niektore hlasy sadli hercom omnoho lepsie ako v originale. Nemozem si pomoct, ale ten nemecky dabing je vynikajuci, uz sa tesim na 6.seriu v DE. V SK a CZ dabingu som videl len zopar dielov a bola to dost katastrofa. Mal som pocit, akoby to fluidum cohosi „Dextrovsky“ zvlastneho zo serialu uplne vymizlo.

5.1.2012 | 10:51:52
endys

Dobrý článek na konec. Ale jako ostatní, vidím dost nejasností, např. když vezme Gellar Travise přes hlavu. Probudí se pak v okovech v kostele a za chvíli přijede Dexter,… Přece nevěděl že tam Dexter přijede, tak by to dělat kvůli zmatení Dextera nemohl. Chyba…

5.1.2012 | 21:57:22
sir Humphrey Appleby

endys – tos tím připoutáním bylo trošku na hlavu, ale berme to tak, že travis byl prostě jednoduše schizofrenik, a že v podstatě ani nevěděl, že je sám :-)

5.1.2012 | 22:15:25
endys

Tak dá se to tak taky říct. Nicméně, tahle řada prostě nebyla plně promyšlená. I když neříkám že špatná.

6.1.2012 | 10:55:52
sir Humphrey Appleby

endys – tak jede to šest let a drží si to obdivuhodnou úroveň, který jiný seriál tohle může po šesti letech o sobě tvrdit :-) Série to byla dobrá, nemůžem ve všem hledat logiku. Mě osobně i co se týče logiky spíš zklamal poslední díl pátý série, to byl podle mě úplně nejslabší díl ze všeho, ale furt to nebylo špatný a to je co říct :-)

6.1.2012 | 18:45:01
bill9970

Pre tych ktori si chcu naozaj znechutit celu 6.seriu odporucam precitat si recenzie vsetkych jej dielov na www.tv.com od autora Piercea Petersona. To je skoro osobna vojna voci tejto serii. Velmi zabavne citanie. Ale pozor – skalneho fanusika Dextera to moze poriadne znechutit. Ale varoval som vas. Inak tych dejovych nelogicnosti je aj v starsich seriach dost, pozorny divak si ich urcite vsimne mnohe. No a co? Its only entertainment!

7.1.2012 | 19:17:27
sabibi

No, profesor Gellar zas až tak vydařený přelud nebyl, pokud si dobře vzpomínám, v dílu, kde Travis nechal jít „děvku babylonskou“ jim ta žena na policii uvedla, že byli 2, jeden starší, vůdce, a mladší, který ho oslovoval profesore, že jí jeden držel a druhý jí nutil pít krev. Takže další chyba:-) Ale jinak si nestěžuji, serie se povedla.

11.1.2012 | 15:31:21
SerialKiller

Je pravda, že se celá idea kolem profesora Gellara pořádně zamotala a scénáristi při začátku psaní šesté řady ani sami nevěděli, jaký má být konec. Poznamenal bych, že by se v tomto ohledu (neexistující prof.Gellar) mohli učit od tvůrců filmu Klub Rváčů, tam je to zinscenováno, dá se říci dokonale. Doufejme že sedmá řáda bude daleko promyšlenější a když nebude, snad ty chyby nebudou tak okaté. Dlouhé čekání to bude, dlouhé. :)

13.1.2012 | 9:27:12
Mini95

Docela mě překvapuje vaše kritika. Já osobně jsem měla skoro u každého dílu mráz v zádech a poslední vteřiny posledního dílu mě velice překvapili. Co se týče nesrovnalostí, těch jsem si ani nevšimla. Pro mě osobně byla tato série nejlepší a už se těším na další.

1.2.2012 | 15:21:18
sir Humphrey Appleby

Mini95 – myslím že tvůrcům o ten mráz v zádech jde :-)

2.2.2012 | 23:10:33
GlaDOS

Nechápu tu přehnanou kritiku. Já v tom mám jasno. Tato série u mě skočila na druhé místo hned pod první sérku. Každý díl jsem si naprosto užíval. Nemyslím si, že je nejslabší. Při třetí sérii jsem měl s Dexterem chuť skončit. Mám přečteny Dexter knihy, mám nasledovany všechny řady, považuji se za bystrého diváka a i přesto jsem v této sérce nenašel žádné významné chyby, které bych si nemohl logicky zdůvodnit. Jednání některých postav mě sice zarazilo ale měl sem pro to pochopení.

4.2.2012 | 1:56:51
luca

Podle me ani Debora nevi co dexter dela,ona prece nevidela ho ani netusila ze za tou plentou je on. A na me pusibi dexter kladne vsechno byli dobre udelane aji propracovane,uz se nemohu dockat na dalsi serii…

25.2.2012 | 15:48:06
Lervin

Nepochopím, jak někdo může mít radši 6 sérii než 2. Nic nemůže překonat 2. sérii, protože tam prostě vyčerpali všechny úžasné náměty – Lundy chce po Dextrovi, aby mu vysvětlil sklíčka, úžasná manipulace Doakse, nervy fakticky v každém dílu, jen se podívejte. Třeba i to, jak se chce Dexter přiznat je doslova ÚŽASNÝ. (stejně tak varianty, jak to přijme Debra)

Dexter se ve 2. sérii choval jako profík a i když se mu sem tam něco nepodařilo, tak to bylo logicky zdůvodněno. Ještě teď mě štve video, které poslal Dexter Travisovi, stejně jako ta malba na zdi, pouta, injekce, telefonát o Pelyňku, telefonát saniťákům apod. Jde to dost proti psychologii Dextera, který je svým způsobem puntičkář.

(Taky se choval debilně Quinn, v jednu chvíli se fláká a nejradši by nic nedělal, ale pak se naštve kvůli tomu, že chtějí případ přeložit… Tu psychologii postav už nikdo moc neřeší…)

22.4.2012 | 16:56:42
detayl

Lervin: Podle mého názoru je 1.série lepší než ta druhá.

1/ skvělý úvod pro velý seriál 2/Dexter se snaží poznat sám sebe – jestli je víc monstrum nebo člověk – jedna epizoda, jak mu Brian přichystal toho hlídače a Dex. ho nezabil 3/Vraha jsme poznali zhruba v 6.dílu, Dexter až v 11.dílu ale poznali se spolu už daleko dřív a z toho běhal mráz po zádech 4/nikdo nevěděl o Brianovi a jediný, kdo ho mohl vypátrat byl Dexter 5/nakonci se zjistilo, že ten vrah je Dexterův bratr 6/Dexterovi došlo, co se stalo s jeho rodiči a to docela divným způsobem 7/v polovině se naskytl falešný Ice truck killer (vrah s chlaďákem)

Tohle jsou asi tak ty výhody…Ale jinak mají všechny série něco do sebe (až na 3.sérii :D ).

1.5.2012 | 20:55:03
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Hlídejte si nás

Reklama

Narozeniny

Sérioví vrazi

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama