X-Men
89/100 - 49×

X-Men

X-Meni jsou jedním z posledních komiksů tzv. Stříbrné éry komiksu. Jednu z nejznámějších týmovek světa vytvořil tehdy editor a spisovatel Stan Lee a kreslíř Jack Kirby. Na filmovém plátně se objevili v roce 2000 pod režisérským vedením Bryana Singera.

USA | | Ukončeno
Akční, Komiksový, Sci-fi
Ed Skrein (Ajax), Ben Foster (Angel), Zoë Kravitz (Angel Salvadore), Oscar Isaac (Apocalypse), Jason Flemyng (Azazel), Terry Crews (Bedlam), Nicholas Hoult (Beast), Wesley Snipes (Blade), Kevin Durand (Blob), Peter Dinklage (Bolivar Trask), Dominic Monaghan (Bolt), Josh Brolin (Cable), Stephen Merchant (Caliban), Dania Ramirez (Callisto), Daniel Cudmore (Colossus)

Recenze filmu Deadpool & Wolverine očima několika redaktorů

Fandové naběhli do kin ve velkém a vy určitě patříte mezi ně. Pokud tedy už máte jasný názor na nejnovější pecku od Marvelu, pojďte se podívat, jak jsme film ohodnotili my. Aby to bylo pestřejší, tak jsme si vybrali několik protichůdných názorů, ať je to o to víc peprnější.

6 1
28.7.2024

@tom99

Dobrá zpráva je, že Deadpool se vrací v přesně takové formě, jak si ho pamatuji pod studiem Fox – je sprostý, vtipný, nekompromisní. Bohužel se vrací i se všemi špatnými stránkami, které nelze donekonečna ignorovat. Prolomování čtvrté zdi ne vždy funguje, místy je humor jen směsice sprostých slov, které mohou pobavit a vykouzlit úsměv na tváři snad jen desetiletému divákovi, ale dospělému to asi nic moc nedá.

Příběhově jde asi o Deadpoolovský a snad i MCU standard, který vás ve finále nemá čím urazit. Po dlouhé době se ale jedná o slušnou komiksovou událost a jako letní blockbuster film funguje skvěle. Já jakožto už za ty roky rozmazlený divák mám pár výhrad, se kterými se prostě musím svěřit. Máme tady dalšího neprokresleného záporáka, který se ve finále snaží zničit (!) celý mnohovesmír a Deadpool ho má zachránit (!). Tohle je pro mě naprosto alarmující zápletka a red flag, který jsem u pana Poola nechtěl. Fakt jsem si myslel, že tyto rádoby velké eventy máme za sebou, necháme si je případně do Avengers, a celkově jsem zklamán, že se Ryan Reynolds po tolika letech vytasil s takhle prostou a vlastně i ubohou myšlenkou, která k Deadpoolovi podle mého vůbec nesedí.

(Šlo přemlouvání Wolverina jako po másle? Foto: Disney)

Film nahoru táhnou překvapivá a nečekaná camea, která fungují a skalní fanoušky bezesporu potěší. Jako rozlučka s X-Meny to na mě působilo skvěle, dokonce i slzu jsem uronil, ale ten největší roj slz přišel až při závěrečných titulcích. Podle mého ale camea nejsou motorem příběhu, spíše jen takovým speciálním okořeněním průměrného jídla. Bylo opravdu nutné tahat Wolverina z hrobu (a to doslova)? Já myslím, že nikoliv. A vlastně nová verze Logana kromě žlutomodrého obleku nepřináší až tak něco zásadního a nového, proč postavu tahat z důchodu po skvělém Loganovi.

Původně jsem chtěl dát daleko větší hodnocení, ale jsou tu tři takové základní věci, které mi na filmu nesmírně vadí, a proto musím jít s hodnocením dolů. Zaprvé – měl jsem dojem, že hlavním úkolem filmu bylo dostat Deadpoola do MCU. Schválně si po závěrečných titulcích položte otázku, zda se to povedlo. Já mám totiž pocit, že film skončil na místě, kde začal. Zadruhé, dalšího záporáka snažícího se zničit svět či vesmír(y) už Marvelu nikdy neodpustím. Zatřetí, závěrečné ukončí Wolverinova příběhu ve filmu Logan bylo dokonalé. Sledovat, jak pan Pool ničí jeho hrob a hraje si s jeho ostatky, bylo pro mě stejně urážlivé jako když Luke Skywalker zahodil v Epizodě VIII svůj světelný meč. Chápu, pro někoho fajn scéna, ale pro morouse jako já už tolik ne.

Hodnocení: 65%

@Denis Růžička

Pokaždé, když vidím na velkém plátně logo Marvelu, nabíhá mi husí kůže, protože vím, že právě sleduju blockbuster, který stmelí milióny lidí po celém světě. Proto miluju filmy a nejnovější marvelovka mou lásku jen stvrdila. Disneymu se v posledních letech vůbec nedařilo a potřeboval kulometnou palbu do černého jako sůl. Kevin Feige proto s ostatními vsadili na režiséra Shawna Levyho (Free Guy, Noc v muzeu), aby přivedl na stříbrná plátna nejen Deadpoola, ale po letech také Wolverina, a mnoho dalších postav, a nasadil tomu „eRkový“ kabátek, po kterém diváci toužili. Nikdo by nechtěl slyšet Deadpoola, jak mluví spisovně a ani jednou nezakleje.

Trailery naprosto klamaly tělem. Po první upoutávce jsem neměl žádné očekávání a po posledních snímcích Shawna Levyho jsem byl velmi skeptický. Leč přesto jsem tajně doufal, že z toho bude neskutečná, mládeži nepřístupná jízda à la poslední Spider-Man. A to se přesně stalo. Film střílí jeden náboj za druhým a svůj zásobník si nevyplýtvá až do závěrečných titulků, které stojí za čekání, stejně jako potitulkovka.

(Objevil se i roztomiloučký Dogpool. Foto: Disney)

Tvůrci z velké části sází na camea, kterých je požehnaně, a jistou dávku nostalgie, ale především je to ten starý Deadpool, který sází jeden nekorektní vtípek za druhým, ať už na účet Disneyho nebo jednotlivých herců, včetně osobního života, čímž jen tlustou čarou podtrhuje fakt, že by se nikdo z nás neměl brát zcela vážně.

Příběhově se nejedná o nic revolučního, záporákova motivace je nejasná, ale všechno do sebe krásně zapadá, včetně návratu Wolverina, u něhož nejde jen o další zbytečné vzkříšení. Diváci se zkrátka mohou těšit na kulervoucí akci s nabušenými herci, kteří dokazují, že do starého železa nepatří, za doprovodu neuvěřitelně uši lahodící hudby, která v tomto směru konkuruje Strážcům Galaxie. Jedna z nejlepších marvelovek posledních let se vážně vyšvihla a dost možná obsahuje nejlepší úvodní sekvenci vůbec. Připravte si dávku adrenalinu, páč některé scény možná nerozdýcháte.

Hodnocení: 90 %

@DarthRevan

Režisér nejlepšího x-menovského filmu, Logana, James Mangold, nedávno prohlásil, že filmy odehrávající se v multivesmíru jsou zkázou pořádného vyprávění. Nutno říct, že je na tom hodně pravdy. Multiversum, chcete-li mnohovesmír, dělá Marvelu v posledních letech medvědí službu a třeba druhý Doctor Strange nebo potitulkovka Marvels jsou něco, na co bych nejraději zapomněl. I v rámci multiverzálního vyprávění se ale občas najde projekt, který za to stojí a jsem rád, že Deadpool & Wolverine je jedním takovým.

Vždy jsem měl radši marvelovky stojící mimo MCU a proto pro mne finální film vzdávající hold mrtvému foxovskému univerzu patřil k letošním nejočekávanějším. Obavy ovšem vzbuzovala osobnost režiséra Levyho, který dosud nenatočil nic pořádného a navíc se má chopit Star Wars (aneb zbavíme se Waititiho a dostaneme jeho skoroklon). Naštěstí se Levy evidentně tentokráte otěží moc nechopil a hlavní slovo měl ve všem představitel hlavní role Ryan Reynolds. Spolumajitel fotbalového Wrexhamu si svůj part ukecaného žoldáka opět užíval a skvěle se doplňoval jak s Hughem Jackmanem coby Loganem, tak s celou řadou herců v cameo rolích.

(Wade Wilson si svého nového pejska oblíbil. Foto: Disney)

Člověk by podle předchozího odstavce řekl, že jsme dostali bombastický film, ale ono je to trochu složitější. Opravdu moc bych chtěl, abych film mohl ohodnotit nejkladněji, jak jen to jde, k tomuto milníku mu ale něco chybí. A to možná to nejpodstatnější – pořádný děj! Celý film funguje jako sled klipů z milovaných foxovských děl, hlavní příběhová linka ale nudí a záporačka je vyloženě otravná (nebo kvůli genderu otravné). Kdyby se tvůrci vydali podobnou cestou jako Jon Watts v No Way Home a hlavního záporáka si půjčili právě z těch postarších filmů (což vzhledem k přítomnosti Pyra a spol. v klidu mohli), asi by udělali mnohem lépe.

Třetí Deadpool je celkově moc fajn film s přijatelnou stopáží, dobrými vtipy a skvělými herci, poněkud fádní děj a snaha spasit MCU za každou cenu mu ale hodnocení bohužel sráží.

Hodnocení: 75 %

A jak film hodnotíte vy?