WandaVision
87/100 - 163×

WandaVision

Vision je mrtvý. Wanda Maximoff se pokouší znovuvzkřísit svou lásku, a tak vytvoří naprosto dokonalý svět iluze, kde Scarlet Witch bude žít spokojený život s Visionem a jejich dětmi. Jenže každá iluze musí jednou skončit a realitě se musí čelit. Jak moc těžký bude návrat do reálného světa?

USA | 2021 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 45 minut
VOD
Disney Plus
žánr
Akční, Komiksový, Romantický
hrají
Elizabeth Olsen (Wanda Maximoff), Paul Bettany (Vision), Teyonah Parris (Monica Rambeau), Kathryn Hahn (Agnes), Kat Dennings (Darcy Lewis), Randall Park (Jimmy Woo), Evan Peters (Pietro Maximoff), Jett Klyne (Tommy Maximoff), Julian Hilliard (Billy Maximoff), Josh Stamberg (Tyler Hayward)

Co přesně měla znamenat potitulková scéna epizody Previously On?

Co přesně měla znamenat potitulková scéna epizody Previously On?

Poslední epizody seriálu WandaVision obsahují i potitulkovou scénu, které nás poměrně dost navnadí na další díly. Zrovna ta minulá byla opravdu silná, protože přesně naznačuje, čeho se můžeme dočkat ve finále. Tak čeho jsme se dočkali a co přesně to znamená pro další děj?

21 0
3.3.2021

Rychle si zopakujeme poslední scénu epizody Previously On. Ředitel Tyler Hayward má pozůstatky Visiona, alespoň jeho pravého těla. To se mu podařilo sestavit dohromady především díky dronu, který před několika díly poslal Hayward do Westviewu. Nyní ho má zpět a našel pro něj skvělé využití. Zdá se, že je dron plný magie z Hexu, která se nějakým způsobem dá za určitých okolností ovládat.

Kromě dronu jsme v díle spatřili i raketu ze Stark Industries, o které se již taktéž mluvilo v našem seriálu a také ve filmech. Právě tato raketa změnila Wandě a Pietrovi celý zbytek života a určovala jejich směr na několik let dopředu. A díky flashbackové scéně víme, co se přesně stalo. Raketa měla vybuchnout v bytě rodiny Maximoff, ale Wanda ji zastavila pomocí svých schopností.

Nyní ale zpět k Visionovi. Hayward našel způsob, jak energii z dronu přesměrovat do těla Visiona. Ten je tak znovu naživu (už poněkolikáté), a to dokonce i bez Kamene mysli. Možná si vzpomínáte, že před několika epizodami Hayward Monice Rambeau tvrdil, že Wanda vtrhla do organizace S.W.O.R.D. a Visionovo tělo ukradla.

(Jak zamíchá s celým dějem nový Vision? Foto: Disney+)

Nyní víme, že Hayward lže, což z něj dělá (dalšího) záporáka série. Wanda sice na základnu organizace S.W.O.R.D. opravdu vtrhla, rozbila pár dveří a rozsypala i několik skel, ale Visionovo tělo si neodnesla. Proč ovšem Hayward Monice řekl přesný opak? Je jasné, že ředitel S.W.O.R.D.u nemá tak dobré úmysly, jak jsme si původně mohli myslet. A nyní už konečně víme, co je ta utajovaná zbraň CATARACT, na kterou v minulých dílech narazila Darcy Lewis.

V seriálu tak najednou máme dva Visiony. Jednoho stvořila Wanda pomocí svých kouzel a čar, druhého Visiona má na svědomí Hayward. Právě s bílým Visionem se ve finále Wanda utká. A dost možná i samotný (barevný) Vision. Jednobarevný Vision ovšem není až tak úplnou novinkou. Jeho historie sahá až do osmdesátých a devadesátých let, kde se bílý Vision objevoval ve West Coast Avengers.

(Chladný, nelítostný a bez emocí. Foto: Disney+)

Vision byl unesen několika vládními agenty, kteří jej rozebrali. Když Avengers svého druha našli a dali ho opět dohromady, byl Vision jiný. Hanku Pymovi se sice podařilo ho znovu aktivovat, ale byl úplně chladný a zcela bez emocí. Nová verze také měla jednu velkou estetickou změnu – Vision byl zcela jednobarevný. A právě odtud si tvůrci vzali inspiraci pro náš seriál.

Čeho se tedy dočkáme v posledním díle? Nový Vision (neboli Anti-Vision) bude poslán do Westviewu, aby zastavil Wandu. Ta se pochopitelně novému Visionovi postaví, dost možná ji bude ochraňovat její pravý Vision. Ostatně souboj dvou Visionů není opět nic nového, čeho bychom se na stránkách komiksů nikdy nedočkali. A hádejte, kdo většinou v tomto souboji vyhrával.

Před námi je tedy poslední epizoda plná napětí. Je zajímavé, že seriál začínal prakticky tak, že zápornou postavou bude Wanda Maximoff. S přibývajícími epizodami jí ovšem tvůrci odpárali pár průšvihů a naopak nové postavy trochu očernili. Máme tu tedy klasickou MCU zápletku, kdy hrdina zůstává hrdinou a zničehonic tu máme jiné postavy, které mají velice špatné úmysly, i když se na první pohled zdály jako sympaťáci.

Co se podle vás stane v poslední epizodě?

Zdroj: theWrap.com

Diskuze /32

Gerald of Fordia

"To se mu podařilo sestavit dohromady především díky raketě ze Stark Industries. Jedná se o tu samou raketu, kterou jsme v daném díle viděli ve flashbacku Wandy Maximoff.

Raketa měla vybuchnout, ale Wanda ji zastavila pomocí svých schopností. Od té doby je raketa stále začarovaná."

Ale prdlajs. Nebyla to raketa z flashbacku, ale dron, co v pátém díle Hayward poslal na Wandu a který mu v tom samém díle vrátila venku mimo Hex s tím, aby jí dali pokoj.

#5 choudys #18 Karotka #19 tom99
3.3.2021 | 17:10:38
Kubey

Podľa mňa zomrie White Vision v súboji s Visionom/Wandou. A myslím si, že zomrie aj „Pietro“. Vision to možno tiež neprežije, keďže to vyzerá tak, že keď nie je v Hexe tak zomrie, čiže ak zmizne Hex, tak si myslím, že aj Vision. :)

#4 Zilwicky
redaktor
3.3.2021 | 17:15:39
NocnyBes

Myslím si to isté, že to je tá raketa z Hexu. Už nech tu máme finále.

3.3.2021 | 17:54:17
Zilwicky

#2 Kubey: White Vision ale je v skutocnosti Vision nie? Vsak sme videli ze ten Vision z Hexu je vlastne komplet vytvorený Wandou a WV je povodny Vision :) Cize Vision z Hexu je vlastne len iluzia alebo čo ktora nemoze prezit mimo Hexu

#12 iNstinkt-
3.3.2021 | 17:54:49
choudys

#1 Gerald of Fordia: Přesně tak.
Jen si nemyslím že spolu budou bojovat. Wanda „duši“ Visiona dostane do White Visiona. Nejen v Hexu je Wanda silnější než Agatha, která přiznala, že je Scarlet Witch, a používá Magii chaosu, která se neměla nikdy zjevit. Je třeba pořádně sledovat co říká Agatha, pletu se? A počítám, že se Doctor Strange a Mephisto vůbec neobjeví. To že Wanda vytvořila Hex ho jen velmi zaujme, protože je schopna absorbovat a vyvolat Visionovu duši. Tím se rozvine děj pokračující ve DS2.

#18 Karotka
3.3.2021 | 19:28:11
Knowho

Není to náhodou raketa kterou poslali do Hexu a Wanda ji jin vrátila?

3.3.2021 | 20:13:12
Retyus

Stejně čekám jestli v téhle sérii nějak zakomponují její asi nejslavnější věc kterou řekla/ udělala když zemřeli její dvojčata: No more mutants.

3.3.2021 | 21:04:36
HanyH

souhlasím s ostatními… žádná raketa… byl to ten dron, co poslal SWORD… ;)

3.3.2021 | 21:53:43
Nina317

Už som z toho jeleň :D Tak Wanda už odmalička mala nejaké schopnosti a až keď sa dotkla kameňa mysle tak získala schopnosť telepatie alebo len jej schopnosti sa zlepšili?:D Lebo ja som to pochopila, tak že keď sa dotkla toho kameňa získala aj jeho moc a preto dokázala vytvoriť Visiona aj bez kameňa. Len potom nechápem prečo Vision nedokáže žiť mimo Hexu.

3.3.2021 | 22:42:53
Eileithiya

@Nina317 Wanda je v komiksech mutantka, takže kámen mysli jen probudil a posílil její mutantní gen, stejně jako u Wada Wilsona/Deadpoola ten gen probudili stresem a bolestí. Připravují si tak půdu pro sloučení momentálního MCU a X-menů. :)

3.3.2021 | 23:07:10
dbar

Příjde mi, že autor článku tento seriál vůbec nesleduje… už minulý článek:

  1. Wanda v dětství tu bombu nezneškodnila, nevybuchla protože byla prostě vadná.
  2. Visiona oživili energií z dronu, ne z mnoho let staré vadné bomby.
#20 Gerald of Fordia
3.3.2021 | 23:18:40
iNstinkt-

#4 Zilwicky: není to iluze je to normální vision a když Wanda bude chtít vision klidně mimo hex může existovat. Wanda si prakticky může vytvořit absolutně cokoliv a její magie nemá žádnej limit.

3.3.2021 | 23:20:12
default

Podle se setká barevnej s bílým. Bílej bude vyhrávat, tak ho Wanda dodělá. A z posledních slov se barevnej rozloučí s Wandou. Vysvětli ji sentimentální ve i o lásce, oběti a naději. Zmizí Hry, zmizí Vision, zmizí dvojčata. Wanda se sesype, ale dá na slova barevného.

4.3.2021 | 3:28:03
default

Sexy za překlepy (fu t9!)

4.3.2021 | 3:29:09
default

Btw nemyslím si, že ředitel SWORDu je záporák. Jen to dělá po svojím. Známe už pár takových, co to mysleli dobře. :X

4.3.2021 | 3:35:46
default

A očekávám epický duel mezi Pietrem a Rambo! :) A Agatha taky nebude takový záporák jak se tváří a nehodě bude nápomocná Wandě až se Hex zhroutí.

4.3.2021 | 3:39:49
FValek

Myslím, že se pak barevný a bílý Vision spojí, jako hmota a duch, něco takového a bude to zase funkční on :)

4.3.2021 | 5:04:46
Karotka

#1 Gerald of Fordia: s tím 100%souhlasím #5 choudys: a stím to také, Wanda vyvolala Visionovu duši a teď ji jen implementují do bílého Visiona a ten bude kompletní jako dřív.

4.3.2021 | 7:55:16
tom99

#1 Gerald of Fordia: Díky, opraveno. Fakt jsem si myslel, že je to ta raketa, když v tom díle byla.

#20 Gerald of Fordia
webmaster
4.3.2021 | 8:31:44
Gerald of Fordia

#11 dbar: Ten první bod je teď už sporný, protože v posledním díle bylo právě naznačeno, že Wanda měla svoje schopnosti do určité míry už od dětství (což se projevilo právě tím, že nevědomky zneškodnila onu raketu a pak si myslela, že nevybuchla, protože byla vadná) a kontakt s Mind Stone její schopnosti jen umocnil. Minimálně Agnes vypadá, že je o tomto přesvědčená.

#19 tom99: (y)

#22 dbar
4.3.2021 | 8:45:27
DC Expert

Tak uvidíme, jestli to finále nezkazí, ono to jde totiž zkazit.

4.3.2021 | 10:28:50
dbar

#20 Gerald of Fordia: Já tam žádný náznak schopností prostě nevidím. Bomba spadla, nevybuchla, děti se na ní chvíli dívají, Wanda sice natáhne ruku, ale žádný náznak kouzla. Pak vyprávění Agnes přeruší a v naději, že si je Wanda vědoma svých schopností, doufá a pouze hádá že použila nějaké kouzlo.

#24 Gerald of Fordia
4.3.2021 | 12:14:32
Martrix

čistě pragmaticky: není pravděpodobné, že by došlo k tomu co se nabízí, tzn. Wanda po souboji Visionů použije tělo bílého Visiona a vloží do něj „mysl“ barevného Visiona…tzn. přivede ho zpět. To by bylo laciné a tudy se zatím Marvel neubírá. Pravděpodobnější je, že Wandu rozzuří, že se oba Visioni navzájem zničí, resp. barevný bude zničen. Dost možná příjde i o dvojčata, takže bude mít opravdu silný motiv stát se nejsilnější záporačkou MCU. V MCU není na straně dobra místo pro dva tak silné čaroděje, jakými jsou Strange a Wanda. Je dost možné, že dokonce ve svém vzteku zničí i Agnes, nebo si ji podmaní. Je mnohem atraktivnější postavit proti sobě staré známé a sledovat ten emoční konflikt a snahu přivést Wandu „zpět“. Každopádně je potřeba přijít s něčím neotřelým, co diváky překvapí, nepodbízet se jako v Mandaloriano­vi apod.

#25 Zilwicky
4.3.2021 | 12:35:37
Gerald of Fordia

#22 dbar: Proto píšu, že je to sporný.

Každopádně Agnes je evidentně mocná a po tolika staletích velmi zkušená čarodějka, která asi ví, o čem mluví, když tvrdí, že Wanda spíš na raketu použila kouzlo pravděpodobnosti, než že by raketa byla vadná. No a vizuálně to kouzlo logicky ukázat nemohli, jinak by si Wanda s Pietrem asi těžko mohli po celá léta myslet, že přežili, protože raketa byla vadná. Já bych si ještě počkal, třeba to seriál v posledním díle, nebo tvůrci ještě nějak potvrdí.

4.3.2021 | 13:03:35
Zilwicky

#23 Martrix: Jop, za mna by bolo super keby ju v Multiverse of Madness proste odrovnali :) Na jednu stranu by to síce bola škoda o nu prísť ale bolo by to konecne nieco naozaj originálne.

#26 Martrix
4.3.2021 | 13:05:27
Martrix

#25 Zilwicky: no, to by mě osobně trochu mrzelo, protože je mi Olsenka fakt sympatická a její postava je fajn, ale asi jo…pomalu by měly postavy Avengers mizet a uvolnit prostor dalším příběhům a postavám.

#28 Zilwicky
4.3.2021 | 14:03:29
sFík

Jak vedle sebe i v komixech (hlavně v komixech) koezistovaly dvě organizace jako shield a sword? Předpokládám že tam bude dost souvislostí… Neuděláte článek na to?

4.3.2021 | 14:47:04
Zilwicky

#26 Martrix: Jednak uvolnit priestor (co je tiez velice dobry postreh) ale hlavne by to konecne chcelo aby sa z nejakého „dobráka“ stal poriadny záporák – bez toho aniž by mu vymyli mozog (Bucky) a bez „redemption story“. Opravte ma ak sa mýlim ale myslim ze to tu este nebolo

#29 Martrix
4.3.2021 | 16:13:57
Martrix

#28 Zilwicky: to je fakt, většinou to bylo spíš naopak, jako třeba Nebula, nebo vlastně i Wanda s Pietrem…a vlastně i ten Loki. Napadají mě snad jen Zelený Goblin ze Spidermana a vlastně většina jeho nepřátel byli relativní klaďáci, kteří se překulili na druhou stranu až s nabitou mocí.

4.3.2021 | 20:33:58
Lan

Na to aby nejake nove postave uvolnili prostor prece vubec nepotrebuji zabijet nebo pretvaret Wandu v zaporaka, mista tam je porad dost, obvzlast kdyz ho jeste uvolnili Iron Man s Capem. A hlavne si nemyslim, ze by takovou postavu odrovnali drive, nez ve finale faze 4 nebo 5(to by vubec nebyl Marvel styl) + navic uz je pryc Black Widow a tim spis jsem presvedcen, ze Olsenky si uzijeme jeste dost…:)

#31 Martrix
5.3.2021 | 0:44:17
Martrix

#30 Lan: Místa je tam dost? Akorát moc nedává smysl, když jsou v jednom universu bytosti, které mají takovou moc, že se jim vlastně nikdo nemůže postavit. Strange po boku s Wandou? Proti komu? Už tak si někdo může říct, kde byli třeba Avengers v době, kdy na Zemi řádil Apocalypse..když už tedy chtějí spojovat s X-men. Herci navíc nemládnou a někteří se ani nechtějí upsat na 20 let jedné roli. Wanda by měla mít shakespearovský odchod…takže ji určitě nesejme nějaký záporák…je labilní, rozbitá, všichni koho milovala umírají a od lidí je to samá zrada…podle mě je jasně předurčená ze žalu přejít na opačnou stranu a umřít v okamžiku kdy, se v ní zase dobro probudí. Nikdo tam nemá větší potenciál pro tragédii.

#32 Zilwicky
5.3.2021 | 9:31:45
Zilwicky

#31 Martrix: Predpokladám ze to spojovanie s X-Men asi nebude v zmysle ze ich spoja s aktuálnymi filmami ale len postavami ako takými :)

5.3.2021 | 12:12:15
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Novinky

Spin-off WandaVision konečně dostává jasnější obrysy

Spin-off WandaVision konečně dostává jasnější obrysy

Nezapomněli jste ještě na chudáka Visiona? Ten stále někde v MCU lítá a jeho seriál byl oznámen na konci minulého roku. I když se o projektu moc nemluví, studio s ním stále počítá a aktuálně ho začíná aktivně vyvíjet. Na palubě můžeme přivítat dva zkušené tvůrce.

Reklama

Nejlepší postavy

Galerie

Galerie

Zajímavosti

Marvel Studios si nasbíralo digitální kopie svých herců, těm se to pochopitelně nelíbí

Marvel Studios si nasbíralo digitální kopie svých herců, těm se to pochopitelně nelíbí

Velká studia si chtějí pojistit své postavy do budoucna, zatímco herci chrání sami sebe? Kdo má v tomto boji pravdu? Nyní promluvila herečka, která se zúčastnila natáčení seriálu WandaVision, kde došlo k vytvoření digitálních replik i vedlejších herců, kterých si v seriálu sotva všimnete.

Narozeniny herců

Filtr seriálů a filmů









Reklama