Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Seriál The Walking Dead má před sebou ještě dlouhou budoucnost

Seriál The Walking Dead má před sebou ještě dlouhou budoucnost

Na konci října odstartuje již sedmá série seriálového hitu The Walking Dead. Stanice AMC se svého současně nejlepšího seriálu jen tak nevzdá.

44 5
25.9.2016

Už jsou to dva roky, co jsme vás informovali o to, že stanice AMC a tvůrci seriálu mají pro seriál The Walking Dead připravené plány až do dvanácté série. Nyní se toto téma opět začalo řešit.

Seriál The Walking Dead je vůbec nejsledovanějším seriálem stanice AMC a jedním z nejsledovanějších seriálů vůbec. Ač se jedná o seriál na kabelové stanici, tak i přesto stále boří rekordy ve sledovanosti. Tahle kráva se prostě musí pořádně podojit.

(Foto: AMC)

Ředitel stanice AMC, Josh Sapan, se k tomuto seriálu vyjádřil následovně: „Bude tu s námi ještě hodně dlouho.“ Krátké, ale výstižné. Seriál má před sebou ještě dlouhou budoucnost, zdaleka nedohání poslední vydaný komiks (aktuálně posledním vydaným komiksem je komiks číslo 158, seriál právě mapuje komiks číslo 100) a je obecně známo, že tvůrci do seriálu dávají i nekomiksové události, kvůli kterým seriál nedohání komiks. Sedmá řada je sice zatím poslední oficiálně potvrzenou řadou, ale je velmi pravděpodobné, že potvrzení osmé řady přijde velmi brzy (buď po odvysílání první epizody sedmé řady, nebo ještě před odvysíláním).

Kolik řad podle vás bude mít seriál The Walking Dead? Má nás ještě čím překvapit, nebo už se jedná o vyčerpané téma?

Diskuze /54

Leon

Seriál stále má potenciál a příběhovou matérii, ze které lze ještě dlouho čerpat. Osobně věřím v 10 sérií, avšak je otázkou, jak dlouho jim vydrží jednotliví herci a jak s budoucností seriálu zamíchá předpokládaný pokles sledovanosti, kterému se nevyhne žádný dlouhodobě vysílaný seriál.

25.9.2016 | 12:31:20
Rick21

Pro mě seriál skončí tím až se vypořádají se zachráncema a s našeptávače­ma :D

25.9.2016 | 12:43:08
ori

Rozhodne seriál neskončí nejakým happy endom, že vyliečia nákazu (lebo Kirkman to nikdy neplánuje odhaliť), skôr čakám otvorený koniec, ale kedy, to si netrúfam hádať. Komiks má mať aspoň 300 častí, takže toho pred sebou máme ešte veľmi veľa.

#4 dameo
webmaster
25.9.2016 | 13:18:39
dameo

#3 ori: Často čtu komentáře o tom, že seriál skončí tím, že nákazu vyléčí a nebo tím, že všichni zemřou. Podle mě seriál neskončí ani jednou z těch možností a ani otevřeným koncem, jak píšeš. Lidé si stavějí kolonie. V sedmé sérii se nám představí již čtvrtá kolonie a bude-li se seriál ubírat cestou komiksu, bude jich časem ještě víc. Už teď pro lidi nejsou chodci moc velkou hrozbou. Tou jsou jiní lidé. A čtyři či pět spolupracujících komunit se dokáží vypořádat s jakoukoliv hrozbou. Myslím si, že seriál skončí happy endem a to takovým, že se Alexandrie i ostatní komunity vypořádají s aktuální hrozbou a nadále je nic nebude ohrožovat (alespoň ne tak, jako Guvernér či Negan). Chodci by pro ně díky zkušeným členům kolonií (Rick, Daryl, Michonne, Jesus …) a fungujícímu systému hrozbou nebyli. Svět se vyvíjí. Nejdříve tu byli dinosauři, poté lidé a dnes tu jsou oživlé mrtvoly a ti lidé, kteří přežili jsou chráněny hradbami. I v takovém světě by se dalo normálně žít. Nebylo by to sice takové, jako v naší době, ale o tom evoluce je.

#5 Metfak #6 danho123 #7 hoolio88 #29 Iver
25.9.2016 | 14:43:43
Metfak

#4 dameo: Konečně rozumný názor…!

25.9.2016 | 15:26:22
danho123

#4 dameo: nesúhlasím ani keby tých komunít bolo 10 tak nieje nikto v bezpečí a nikdy nevieš čo si Kirkman vymyslí. A koniec ako taký by som bral že nejaká iná skupina zabije Rickovu skupinu a potom budeme sledovať ich príbeh. Bol by to taký menší reštart.

#8 dameo
25.9.2016 | 16:05:50
hoolio88

#4 dameo: Zčásti souhlasím, protože většina chodců, jak postupuje čas, je už v žalostném stavu. Jenže to neřeší problém s tím virem. Někdo v komunitě zemře (stářím, nemocí, …), pokouše ostatní a přibydou další, co nebudou tak rozpadlí. Museli by tyhlety smrtí ohrožený lidi pečlivě střežit…

#9 dameo
25.9.2016 | 16:37:23
dameo

#6 danho123: Vše, co má svůj počátek, má i svůj konec (hláška z Matrixu). Nebo ty opravdu čekáš, že AMC bude TWD vysílat donekonečna? Já netvrdím, že by všichni byli v bezpečí, ale měli by systém a jejich nový svět by fungoval. Chodci i menší nepřátelé (např. bandité) by Alexandrii ohrožovali, ale nemyslím si, že by se objevil druhý Guvernér či druhý Negan. A i kdyby, co by zmohla jedna skupina proti deseti skupinám? Řekněme, že by jedna skupina měla min. 100 členů. Bylo by 100 lidí hrozbou pro 1 000 lidí? Můj komentář ale neměl být o tom, kdo je pro Alexandrii hrozbou a kdo ne. Byl o tom, že svět, ve kterém byl Rick Grimes zástupcem šerifa už neexistuje. Místo něho je tu nový svět se svými pravidly. Žádný lék není a (podle mě) ani nebude. Lidé se v bezpečí za hradbami budou rodit, žít i umírat. A díky systému a spolupráci se vyhnou úplnému vyhubení. To ale neznamená, že se nemůže objevit nová hrozba (např. ty bandité). Jak jsem ale řekl, seriál nepoběží donekonečna (vidím to na těch 12 sérií). Proto si myslím, že seriál skončí tím, že se Alexandrie vypořádá s jednou hrozbou a žádnou další hrozbu, která přijde, v seriálu už neuvidíme.

#10 danho123
25.9.2016 | 16:38:11
dameo

#7 hoolio88: Lidé se budou rodit, chodci budou přibývat. Podle mě nebudou vyhubeni ani lidé, ani chodci. Já jsem neřekl, že problém s virem bude vyřešen. Naopak. Tvrdím, že se ten virus stal součástí tohoto nového světa. Lék není a ani nebude (však i Kirkman řekl, že se původu a léčbě viru nebude věnovat). To, co lidé potřebují, je fungující systém. Součástí tohoto systému je i řešení tebou zmíněné situace – jak zabránit tomu, že někdo v komunitě zemře a promění se.

#17 HassenBlasques
25.9.2016 | 16:48:33
danho123

#8 dameo: viem že to nebude donekonečna ale reagoval som na to že podľa mňa TWD nemusí skončiť happy endom. Kludne by to mohlo celé skončiť ako 2 seria alebo polka 4 série že uvidíme alexandiu v plameňoch a pár preživších, ako sa odtiaľ ledva dostali. A čo sa týka tých ľudí 100 organizovaných a dajme tomu dobre vycvičených by kludne mohla zničiť celé kolonie. Ako sme mohli vidieť tak Wolfs pozabíjali skoro polku alexandie a to bez strelných zbraní. Počul som že má byť ešte veľa komixov takžé nový záporák sa po šepkáčoch určite ukáže.

#11 dameo
25.9.2016 | 17:36:30
dameo

#10 danho123: Mne osobně by otevřený konec poslední série naštval. 100 organizovaných a dobře vycvičených lidí by Alexandrii i ostatní kolonie mohlo zničit, ale vzhledem k tomu, že časem se i z lidí typu Olivia či Eric stanou zabijáci, jakými jsou Rick a Daryl, bych s tím moc nepočítal. Mnozí z těch, které Vlci pozabíjeli v životě neviděli žádného chodce a v ruce nedrželi žádnou zbraň. Během války se Zachránci a s Šeptači získají nezkušení obyvatelé Alexandrie cenné válečné zkušenosti. Toť můj názor. S tím, že po Šeptačích přijde nový záporák souhlasím.

#13 danho123
25.9.2016 | 17:58:09
Aprok

U mě spadla kvalita seriálu po tom co nechali umřít Beth :( a doufám že si Negan podal Glenna nebo Abrahama jestli ne tak tvůrci budou pěkně trapný!! hlavně že tam pořád je nesympatická Sasha nebo Tara tyhle postavy měli už dávno chcípnout ale radši nechali umřít Beth která měla větší potenciál než ubohá Tara :D hlavně že nebylo poznat jak jsou těhotný u Sashy to bylo vidět hned tvůrci si mysleli že to nikdo nepozná když jí dají dlouho vojenskou bundu a u Tary nevíš jestli je tak špekatá nebo je v tom :D ale u Sashi to bylo vidět hned :D já to vidím taky tak na 10 řad ale jestli do té doby neumře Daryl tak to bude mít víc než 10 řad :)

#14 ori #15 Stardos
25.9.2016 | 18:18:37
danho123

#11 dameo: hej to je pravda že ich v boji proti Neganovi a šepkáčom budú veľa ľudí trenovať ale veľa ich aj zomrie a tým pádom budú oslabený takže nový záporák nemusí mať ani tak veľa ľudí

25.9.2016 | 18:58:18
ori

[smazáno] Eugene jej nepovedal, koľko majú ľudí, to sa ani nevie.

#12 Aprok: Vidíš, a ja som ani nevedel, že bola Sonequa tehotná. Mne zas prišla absolutne nezaujímavá Beth, ktorá radšej hľadala chľast, ako by mala robiť niečo užitočné.

webmaster
25.9.2016 | 19:25:44
Stardos

#12 Aprok: Tak to budeš sedmou řadu nenávidět, hehe :D

Tara totiž dostane hromadu prostoru :D

25.9.2016 | 20:41:36
Stardos

K tématu: Seriál bude prostě končit Rickovou smrtí :D V komiksu Rick umře, dost možná už brzo, a komiks bude nadále pokračovat, u seriálu to takhle růžově nevidím a Rick umře na konci, dříve ne. Co se týče konce: Nu tak možná něco na styl hry od TTG konce druhé řady, Carl, Judith a pár dalších budou naživu a dostanou se do nějaké větší komunity, a poslední moment bude možná Carl koukající se s někým (Michonne, Enid ) na východ/západ slunce a Carl bude drżet za ruku malou Judith

#18 dameo #19 MichaelMyers
25.9.2016 | 20:47:14
HassenBlasques

#9 dameo: Tak to jde řešit poměrně snadno. Detonátorem u hlavy se spouštěčem napojeným na tepovou frekvenci.

25.9.2016 | 21:32:32
dameo

#16 Stardos:

Komiks nečtu, ale vyspoileroval jsem si nejdůležitější události, protože mě to zajímalo. Už dávno jsem „předpověděl“ to, že spolu budou Rick a Negan spolupracovat. Nepochybuji o tom, že si Negan časem získá plnou důvěru Ricka i ostatních a že se po smrti Ricka stane novým vedoucím Alexandrie. Kirkman řekl, že Rick zemře dříve, než komiks skončí. Podle mě by zemřel i v seriálu, protože Rickova smrt by ovlivnila celý komiks/seriál. Jeffrey Dean Morgan je sympaťák. Pokud se stane to, co jsem napsal a Rick jednou (v seriálu) umře, bude Negan skvělou náhradou.

#20 Stardos #22 MichaelMyers
25.9.2016 | 22:12:34
MichaelMyers

#16 Stardos: S tím koncem souhlasím, takhle nějak si ho taky představuji.

Jinak, spoustu z vás tu píše jak Daryl už nemá co nabídnout. Což nemá. :D Ale, když nám nezemře pod rukou Negana, bude se určitě chtít pomstít jak Neganovi tak nejvíc sám za sebe Dwightovi. Mohli bychom vidět Daryla taky z trochu jiné stránky a to z té nasrané, která si vzpomene na Merlea a bude z něho třeba pěkná svině, která jede na vlastní pěst a nebude mít problém zabít kohokoliv (ztratil víru).

Nebo se bude vyvíjet tak, že se nakonec spřátelí s Dwightem, třeba při hledání jeho holky. To bude mít nějakou velkou roli.

No nejvíc bych bral, kdyby Daryla zajali, vymyli mu mozek a stal se z něho nějakým způsobem záporák, který zabije aspoň jednu postavu z Rickovi skupiny, nakonec by ho zabila Carol. To by pak nabízel víc než dost a seriál by dostal druhý dech.

#24 Stardos
25.9.2016 | 22:27:51
Stardos

#18 dameo:

Tak já budu pokračovat v koukání nadále i když by umřel Rick, jen u Carla bych byl opravdu naštvaný, on je prostě ten hlavní. Chci tím říct, že v komiksu Ricka prostě fungovat bude, v seriálu moc ne,.hodně lidí tvrdí, tak nad 70% fanoušků, že TWD bez Ricka TWD není a že už koukat nebudou, u toho bojkotování co se týče Daryla jsou to jen plané řeči, koukat po.jeho smrti přestane tak procento, možná dvě, i když asi ne, ale u Ricka bych to neriskoval. Rick v seriálu prostě neumře, pokud jo, jen v případě že už Andrew chtít nebude, což je další věc, proto jsou právě smlouvy, které postavy zavazují na nějakou dobu, Andrew má smlouvu na osm sérii, a až skončí, určitě mu dají třeba na další čtyři, aby jim neutekl. A kdyby teda fakt umřel, Negan není možná náhrada, v komiksu jo, tam by to fungovalo, ale v seriálu asi ne, Negana miluje především komiksová základna fanoušků, ale nekomiksový fanoušci ho nesnášejí, teda většina z nich. Za Ricka by to chtělo slušnou náhradu, co si hodně lidí oblíbí ( třeba takový Jesus )

25.9.2016 | 22:27:53
danho123

Rick už nebude dlho hlavná postava a v komixe už je vidieť veľmi málo

25.9.2016 | 22:29:15
MichaelMyers

#18 dameo: Na Walking Dead wiki je dokonce anketa, kdo je nejoblíbenější postava z komiksu. Hádej kdo je první. :)

#23 dameo
25.9.2016 | 22:30:37
dameo

#22 MichaelMyers: Negan, ale nehádal jsem. Podíval jsem se na wiki. :-)

25.9.2016 | 22:32:35
Stardos

#19 MichaelMyers: Já mám právě pocit, že mu dají linku Dwighta a Dwight umře. Doufám, že se mýlím, a že Daryl umře ke konci války

25.9.2016 | 22:35:03
FaithZombie

Docela by mě bavilo kdyby chodci začínali být pomalu chytřejší :-D v současné chvíli už pro hrdiny nejsou tak velkou hrozbou ale kdyby třeba najednou začali být nějakým způsobem organizovanější a vychytralejší… Asi blbost ale stejně by mě zajímalo jak by to potom vypadalo :-D

#26 MichaelMyers #27 dameo #28 danho123
25.9.2016 | 23:22:44
MichaelMyers

#25 FaithZombie: Tak se podívej na Z-Nation. :D

25.9.2016 | 23:54:45
dameo

#25 FaithZombie: Inteligentní zombie?! Jenom to ne!

26.9.2016 | 0:46:29
danho123

#25 FaithZombie: Viac by bolo lepšie keby vírus zmutoval napríklad čím viac chodci hnijú tým viac je vírus v ich tele nebezpečnejší takže by stačilo keby sa chodec čo i len niekoho dotkol alebo by sa ocitol v tesnej blízkosti a už by to mal ten človek spočítáné.

#51 tomasgeryk
26.9.2016 | 11:52:26
Iver

#4 dameo: Podle mne jsou dva možné konce (i když jimi samozřejmě seriál končit asi nebude).

  1. Narozené děti budou mít imunitu vůči nakažení. Zjistí se to náhodou když jedno z dětí bude pokousáno. Po desítkách a desítkách let bude méně a méně zombií a více a více lidí s imunitou. Postupně opět lidé získají kontrolu, území a začnou budovat nový světový řád.
  2. Tato myšlenka mne napadla nedávno a bylo by to celkem humorné – po dvaceti sériích přijde dlouho obávaný poslední díl, který má přinést rozuzlení. Celou dobu se nic neděje až v poslední minutě se Rick vzbudí z komatu (ve kterém byl v prvním díle), všude pobíhají sestřičky a doktoři a svět je v normálu. Takový Lost se zombiema :D
#30 Batiatus #31 Batiatus #32 dameo
26.9.2016 | 12:25:58
Batiatus

#29 Iver: To s tou imunitou ma tiež napadlo :D

26.9.2016 | 13:07:18
26.9.2016 | 13:48:08
dameo

#29 Iver: Kirkman vyloučil to, že se v komiksu i v seriálu bude řešit původ a léčba nákazy a tak pochybuji, že by se tam řešila imunita vůči nákaze. To, že je Rick stále v kómatu a vše se mu pouze zdá je též vyloučené. A upřímně řečeno, kdyby to byl všechno jen sen, tak … a nebo radši nic, nechci být sprostý.

#33 ori #35 Hed94 #38 Kafka Tamura
26.9.2016 | 16:16:16
ori

#32 dameo: Aj to, že to bude sen v kóme, Kirkman vyvrátil.

#34 dameo
webmaster
26.9.2016 | 18:54:51
dameo

#33 ori: Ano, já vím. A to je jedině dobře. Takový konec by byl přijatelný u filmu, ale ne u seriálu, který běží nějakých 10 let. Ztraceni prý takto skončili.

26.9.2016 | 19:21:02
Hed94

#32 dameo: Chápu že na fear the walking dead tu asi nikdo nekouká, ale tam je teď postavička, kterou mrtví kousli a neproměnila se… to mi přijde jako jeden z náznaků že něco jako lék se pak vytvořit podaří.

#36 danho123 #37 dameo
26.9.2016 | 20:31:55
danho123

#35 Hed94: skôr to vyzeralo že mu vytrhol kus z toho ramena takže sa infekcia nešírila a preto nezomrel

26.9.2016 | 20:35:10
dameo

#35 Hed94: Vím o tom. Na ten seriál se dívám i když ho k smrti nenávidím. Zkrátka jsem zvědavý. Uvidíme, třeba to bude mít jiné vysvětlení.

26.9.2016 | 21:02:43
Kafka Tamura

#32 dameo: Proboha, už jste jak ohrané gramofonové desky… a to že někdy Kirkman něco řekl, neznamená, že během stech letech vysílání seriálu nezmění názor.

A ty teorie o probuzení z komatu jsou opravdu idiotské… Se divím, že je někdo schopný to pořád vytahovat. Ste fakt mimoni :)

#39 Batiatus #42 dameo
27.9.2016 | 3:05:33
Batiatus

#38 Kafka Tamura: No nepokakaj sa :D

27.9.2016 | 5:48:37
bobrovitansky2

Nevím jak se král Ezekiel dostal k Shive,ale podle mě je Shiva jemu věrná a poslouchá ho protože si navzájem pomahalí když vše propuklo.Nebo byl Ezekiel její blízký ošetřovatel v zoo..určitě mu zachraňovala život spousta krát.Myslím by se mohlo řešit v brzké době že alespoň zvířata jsou vůči mrtvým imunní.Vzpomeňte si na tu smečku psů které Sasha dama vystřilela někdy cca druhé polovině 5 řady.Psi byi opravdu šlaredí,hladovi a proto napadli ricka a jeho skupinu aby se nažrali..A nechce se mi věřit že za tu dobu co vše vypuklo tak že si ti pejsci neudloubli ani kousek masa z mrtvých.A Shiva ktera mrtvaky určitě trhala na kusy když chránila Ezekiela tak se do jejího těla taky určitě dostala trocha nakaženého masa.Nemluvě o tom,když se vrhla na kupu mrtváku aby chránila Ezekiela tak že jí ani jeden z nich nepoškrábal nebo nekousl..Nechci tím samozřejmně říct že najdou nějaké výzkumné centrum a že začnou vytvářet lék se zvířat:-D..jen mám názor,že budou zvířata imunn(třeba jen některá)ale proč to se třeba ani řešit nebude..

#42 dameo
27.9.2016 | 8:39:16
bobrovitansky2

Komiks jsem nečetl takže mě asi určitě někdo z vás hned opraví ohledně vstahu Shivy a Ezekiela..ostatně myšlenka mého komentáře byla-zvířata imunní vůči kousnutí mrtvých nebo pozřenímmasa mrtvých..

27.9.2016 | 8:46:16
dameo

#38 Kafka Tamura: Jestli se ti tato gramofonová deska (naše diskuse) nelíbí, tak ji neposlouchej (nečti). Kirkman mohl změnit názor. Můj komentář vycházel z jeho posledního vyjádření k tomuto tématu a to zní, že se v komiksu ani v seriálu léčbě nákaze věnovat nebude.

#40 bobrovitansky2: Kirkman potvrdil, že zvířata se tím virem nakazit nemohou. Také potvrdil, že když někdo sní maso z pokousaného zvířete, nebo člověka, nenakazí se. Lovci z Terminusu se tedy báli zbytečně, že se nakazí, když snědli nohu nakaženého Boba.

#43 bobrovitansky2
27.9.2016 | 11:25:12
bobrovitansky2

Tak to že to potvrdil Kirkman je pěkné,ale čekal bych takovou myšlenku spíše v samotném seriálu.To jses někde dočetl že to potvrdil kirkman?..(nemyslím to arogantně,opravdu mě to zajímá)když to potvrdil jak říkáš,tak se toho snaf dočkáme i v seriálu..#42 dameo:

#44 dameo
27.9.2016 | 12:08:50
dameo

#43 bobrovitansky2: Ano, někde jsem to četl, ale nevzpomenu si kde.

#45 bobrovitansky2
27.9.2016 | 12:16:37
bobrovitansky2

#44 dameo: nevím jak daleko je komiks.Čteš ho?v komiksu nebylo řečeno něco o imunitě zvířat vůči viru?

#46 dameo #47 dameo
27.9.2016 | 12:28:01
dameo

#45 bobrovitansky2: Komiks nečtu, pouze si spoileruji komiksové události. Mám takový dojem, že tam nic o imunitě zvířat nebylo. Pouze Kirkman o tom mluvil. Pokud se pletu, tak mě čtenáři komiksu opraví.

27.9.2016 | 13:16:11
dameo

#45 bobrovitansky2: Komiks nečtu, pouze si spoileruji komiksové události. Mám takový dojem, že tam nic o imunitě zvířat nebylo. Pouze Kirkman o tom mluvil. Pokud se pletu, tak mě čtenáři komiksu opraví.

27.9.2016 | 13:16:12
ori

V komikse nič o imunite zvierat nebolo spomenuté, ale Shiva tam v pohode zožrala chodca.

webmaster
27.9.2016 | 16:40:54
Bitter

Serial The Walking Dead ma kvalitnu serialovu predlohu, to je tajomstvo uspechu tohoto seriali. Scenaristi maju nakreslenu cestu, to ze odbocia a nieco urobia inak je len dobre. Kvalita serialu je stabilna. Myslim si, ze dalsie 3 serie si iste, no az buducnost nam ukaze, ako to s nim bude.

27.9.2016 | 18:57:37
Geek

Tak určitě se většina shodne na tom že do comicsové předlohy seriálu pořád něco chybí (jen se liší v tom jak MOC mu tam chybí) ale já to vidím tak, že dokud ze seriálu nebude vyložená břečka (a do toho má pořád hodně daleko, říkejte si co chcete) tak to lidi bude bavit, budou se dívat a TV show tedy bude pokračovat. Jsem dalek toho aby mi nestálo za to se na nové díly podívat, a dokud to lidem za to bude stát, Walking Dead tu budou.

Přiznám se, svůj vrchol pro mě měl seriál tak v období 2. – 4. řady. První byla atmosférická a hutná, ale moc krátká a v podstatě představovačka. Tím nechci říct že prodloužení a natažení by ji prospělo, ale je to prostě začátek, pro někoho již nikdy dál nepřekonaný, nikoli však pro mne. Atmosféra, napětí, akce – všechno tu funguje na jedničku. Samostatnou kapitolou jsou pak postavy, které se dostanou pod kůži hodně rychle, ať už v dobrém nebo ve zlém. Shanea jsem nesnášel už od začátku a když to později konečně schytal nemohl jsem se radovat víc, přesto říkám že jeho postava byla vystavěná tak dobře že i když mi tam každou chvílí vadil, vlastně jsem si to i užíval. Je rozdíl v tom když divákovi postavy vadí protože jsou špatně napsané, nebo proto že jsou napsané dobře. Shrnuto podtrženo první série byla jedinečná a ne(z)opakovatelná, na čemž se s mnohými shodnu, přesto u mě našla pokořitele v řadě druhé (na čemž už se s drtivou většinou tak lehce neshodnu).

Druhá série pro mě osobně byla naprosto výborná, mnohými proklínané zpomalení tempa mi vůbec nevadilo, naopak – právě vztahy mezi postavami, jejich charakteristika, interakce, všechno tu fungovalo na jedničku, byla taková nejvíc „kirkmanovská“, protože ve mě dokázala vzbudit zájem právě skrze postavy, a tím se nejvíce přiblížila komiksu – paradoxně, protože právě tahle řada z předlohy čerpá jen volně, ale ta atmosféra je přesná. Tuhle sérii jsem byl schopný zhltnout za jediný den, a přestože mnozí budou kroutit hlavami, tvrdím: i kdyby jsme na farmě strávili dvojnásobek dílů, vůbec, ale vůbec by mi to nevadilo.

Třetí řada je hodně drsná, akčnější, rychlejší, emotivní, nekompromisní k postavám. Často čtu že se tu ‚konečně‘ objevil pořádný záporák, a já se vždycky divím: A co byl teda ksakru Shane ve 2. řadě, to nebyla záporná postava? Toho jsem nesnášel víc než Guvernéra, a to je co říci, ale budiž. Díky rychlejšímu tempu už není tolik místa na postavy, baví nás ale už je jen sledujeme, nedostaneme se jim pod kůži. To zamrzí hlavně u Ricka, u kterého můžeme kvitovat jak zdrsněl a už to není ten vymydlený správňák, ale scénář s jeho proměnou moc nepracuje a už mu nemůžeme nějak fandit, cítit s ním – jen sledujeme a čekáme co bude dělat. Podobně je tomu u Daryla, jenž měl svůj vrchol právě ve 2. řadě kde probíhala pozvolná proměna z necitlivého samotáře v dobrotivého drsňáka – i ve trojce zůstal mou oblíbenou postavou, ale…něco už tam chybělo, zrychlení tempa si na postavách ten prostor vybralo. Na druhou stranu zápletka s Woodbury, postava Guvernéra, moje oblíbené prostředí věznice a nekompromisní zacházení s postavami (i když tady se naplno projevilo o kolik je předloha drsnější a kam už se seriál neodváží zajít) dělají z ‚trojky‘ pořád špičkovou záležitost.

Ta čtvrtá už je taková jak na houpačce, TA atmosféra tam ale pořád je. Prvních pět dílů tak nějak zjišťujeme co se děje ve vězení, ale nezdá se že by to směřovalo k nějakému vyvrcholení. Pak další dva díly kdy se dozvíme co se dělo s Guvernérem (malé plus za to že se epizody TROŠKU inspirovaly knihou Vzestup Guvernéra). A pak díl kdy se obě tyto linie spojí a vypukne peklo. Skvělý moment, ale opět trochu ve stínu komiksu. Následně sledování samostatných dvojic či skupinek, které se znovu spojí až v závěru. Asi je jasné, že čtvrtá řada není moc konzistentní, ale upřímně – ten koncept by se brzo omrzel. První řada byla rámována prostředím města a tábora v lesích. druhá pak Hershellovou farmou, třetí zdmi věznice. Každá se odehrávala v charakteristickém prostředí a šla tak snadno odlišit jedna od druhé. čtvrtá tedy přináší svým způsobem ‚nový‘ prvek, v polovině dílů sledujeme jen učitou postavu/postavy namísto skupiny a jak na nás tyto epizody působí závisí především na divákových sympatiích k té které postavě. Už tu není jen jedno charakteristické prostředí kde se děj odehrává, právě taková ‚rozházenost‘ je pro čtyřku typická, a vlastně i sympatická. Někdy tahle strategie vychází, jindy méně, ale (některé) postavy mají konečně zase svůj prostor a i když to zklidnění nefunguje tak jako v případě 2. řady, své uznání si zaslouží. Plus taky za nenápadnou gradaci k závěru, kdy skoro všichni směřují k Terminusu, a taky za nové, naprosto přesně obsazené postavy z komiksu (Abraham, Eugene, Rosita) i za Taru, která sem krásně zapadla i když v komiksu nebyla.

Pátá řada je taky taková výkyvová, tady už to ale pomalinku začíná ztrácet to svoje původní kouzlo. Začátek, kdy vyvrcholí události předchozí série, je nepřekvapivě našlapaný, pak ale nastává problém – čtenáři vědí, kam by se příběh měl hnout teď, ale na další útočiště je ještě trochu brzo, takže se chvíli musíme zdržet v kostele, zase rozdělovat skupiny, řešit ne moc výživnou zápletku s nemocnicí… Prostě to trochu pozdržet na cestách než se dostaneme do Alexandrie. Vprostřed série, kdy mi zemřely dvě oblíbené postavy hned díl po sobě, jsem poprvé pocítil jistou apatii a váhal zda si od seriálu nedat trochu pauzu, protože když děj je zrovna ve stádiu mírné stagnace a mě sympatických postav ubývá… Naštěstí se pak do té Alexandrie konečně dostaneme a tam většina zápletek funguje jak má, stejně tak i postavy. Závěrečný díl je skvělý, emotivní a do budoucna slibuje účast postavy Morgana i jistých ‚Wolfů‘ jakožto záporáků. Pětka tedy byla jako na houpačce, skvělý úvod i závěr, ale to mezi tím… Chápu že přesun z věznice do Alexandrie nesměl být urychlený, kdyby našli další útočiště ihned, nepůsobilo by to dobře. Jde o to že se ten ‚mezičas‘ nepovedlo naplnit nějakou zajímavější zápletkou (z té nemocnice šlo vytěžit o dost víc) a pro teď se ukázalo že když se tvůrci měli oprostit na chvíli od předlohy a ukázat že sami dokážou vymyslet kvalitní dějovou linku bez Kirkmanovy pomoci, moc to nevyšlo. Těch 6 posledních dílů ale ten celkový dojem dost vylepšuje, takže zklamáním pětka určitě není, ale je to první řada kde jsou ty kvalitativní výkyvy více znát.

No a ta šestá a prozatím poslední je na tom podobně, i když subjektivně můžu říct že přeci jen o trošku lépe. Úvod který začíná uprostřed NĚČEHO a teprve postupně skrze flashbacky zjišťujeme co tomu předcházelo a sledujeme pojítka se závěrem páté řady, je dobrý. Jen by nesměl být natažen na tolik dílů. Tady vidím problém v tom že celá přítomnost ‚Wolfů‘ se tu smrskla v podstatě na jediný útok, přitom jsem na ně byl docela zvědavý, měli svůj potenciál a myslel jsem že to zde budou hlavní záporáci než se děj dostane k Neganovi, v nejlepším případě jsem doufal že s ním třeba i budou mít nějakou spojitost. Tady se ten potenciál zbytečně proplýtval, první půlka série mohla být díky nim o dost lepší. Ne že by byla nějak výrazně špatná, to ne, ale zbytečně rychle se vzdala slibného tématu. Střed série s probořením hradeb je velmi dobrý, kdoví jestli ještě uvidíme tolik zombíků pohromadě. To se povedlo. Pak už se děj pomalu, nenápadně posouvá směrem k Neganovi, z čehož ty nejlepší díly – Hilltop, útok na ‚Zachránce‘. věznění Maggie s Carol, poslední díl – opravdu stojí za to.

Mou teorii prověří až čas, ale myslím si že pořádný záporák by mohl dát seriálu nový impuls. To napětí kdy konečně dojde ke střetu se Shanem či Guvernérem, to už tu prostě chybělo, a zeptám-li se sám sebe co poslední řadám asi schází že „už to není ono“, vychází mi jako odpověď právě přítomnost nějaké dlouhodobější výrazné záporné postavy. Proto seriál ještě nezatracuji a na sedmou řadu hledím s nadějí, protože právě nový padouch může být tím oživením co Walking Dead od 4. řady tak nějak potřebují, tohle může být řešení. Jak z mého (snad až zbytečně dlouhého) příspěvku asi vyplynulo, jsem sice zažraný fanda komiksu i seriálu, ale nejsem zabedněný a ty chyby tam vidím, zároveň si však určitě nemyslím že (ne)kvalita je na takové úrovni že už by se nemohlo pokračovat. Dokud si takovouhle laťku seriál udrží (nebo ji i zvýší) říkám: jej ať pokračuje dál, jakkoli dlouho to bude.

27.9.2016 | 23:08:12
tomasgeryk

#28 danho123: Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale ten koment by znamenal, že se každý nakazí až kousnutím. Ale podle toho, že se promění každý, kdo umře (i ten, kdo kousnutý nebyl), tak by to mělo být tak, že je už teď nakažený každý (nebo aspoň většina lidí), ne?

#52 dameo
1.10.2016 | 21:14:16
dameo

#51 tomasgeryk: Vždyť on je nakažený každý. Říkali to v komiksu i v seriálu. Člověka nepromění kousnutí, ale smrt (není-li poraněn mozek). Kousnutí člověka pouze zabije.

3.10.2016 | 17:04:32
theCrey

skvělé zprávy :-) a není se čemu divit…AŤ má The walking dead klidně 30 sérií :-) …

5.10.2016 | 18:18:23
The Walking Dead, The Flash, The Arrow

fakt skvělý zprávy, a hlavně je to fakt dobře, at má the walking dead třeba 100 sérií a to by bylo fakt skvělý.

Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama