Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max | Lepsi TV
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Robert Kirkman se zastal Scotta Gimplea, ten podle něj nikdy nezkazil seriál The Walking Dead

Robert Kirkman se zastal Scotta Gimplea, ten podle něj nikdy nezkazil seriál The Walking Dead

V průběhu seriálu si někteří diváci uvědomili, že je nejnovější příběh nebaví, a tak z toho začali obviňovat hlavního tvůrce a požadovali nápravu. Robert Kirkman se k této kauze nedávno vyjádřil.

9 8
28.3.2021

Spousta lidí si myslí, že seriál The Walking Dead přestal být kvalitní ve chvíli, kdy odstartovala sedmá série. Tehdy se totiž příběh rázně změnil, a to kvůli nástupu Spasitelů, kteří se stali hlavní hrozbou místo chodců. Někteří fanoušci si dodnes myslí, že propad seriálu nenastal kvůli příběhu, ale kvůli hlavnímu tvůrci.

Tehdy byl hlavním tvůrcem seriálu Scott Gimple, takže představený příběh musí jít logicky na jeho triko. Ten seriál vedl až do konce osmé série, kdy ho nahradila Angela Kang. Gimple však nebyl vyhozen, nebo něco podobného, ale naopak povýšen, a to rovnou na šéfa celé značky The Walking Dead. Stanice AMC tedy rozhodně nesouhlasila s tím, co tvrdili někteří diváci.

(Spousta diváků si dodnes myslí, že s Neganovým příchodem skončila původní atmosféra seriálu. Foto: AMC)

Tato doba je sice už dávno za námi, ale přesto tu jsou tací, kteří tvůrci neodpustili zničení seriálu. A k tomu se nedávno vyjádřil Robert Kirkman, autor komiksové předlohy: „Scottu Gimpleovi na seriálu záleží více než komukoliv jinému. V tuto chvíli mu obětovat pořádnou porci svého života. A to nelze přehlédnout. Je sice naprosto v pořádku, že se někomu nelíbí to, co se v seriálu děje, popřípadě říkat, že už ten seriál jede dlouho, ale nesouhlasím s tím, že ten seriál Gimple zruinoval.“

Jak se k celé kauze stavíte vy? Také jste Scottu Gimpleovi ještě neodpustili to, co napáchal v seriálu po šesté řadě, nebo se vám naopak od té doby seriál líbí?

Zdroj článku: Comic Book

Diskuze /22

ori

Neviem neviem, moje nadšenie kleslo práve počas 4. série kedy to prebral on, a opäť ma to začalo baviť až od 9. série kedy to prevzala Angela :D

webmaster
28.3.2021 | 14:18:19
Stardos

A proto Scott zabil Carla a Chandlera totálně podvedl :D

#4 BlackSquirrel
28.3.2021 | 14:22:21
BlackSquirrel

Koukám na to pořád stejně (jako s radostí) seriál mě nikdy nepřestal bavit, těch 6 dílů co jsou, jsou jen doplnujicí, takže jsem se smířila s tím že se tam nestane nic špatného (až na díl SPILNTER tam ten konec byl dost napínavý) takže nechápu pár lidí co na to nekoukají jen proto že nevím… vlastně vůbec nevím proč na to nekoukají když tomu nedají ani šanci :D (jen můj názor, nechci se nikoho dotknout)

28.3.2021 | 14:25:24
BlackSquirrel

#2 Stardos: Čím ho podvedl prosím tě? :D

#5 Stardos
28.3.2021 | 14:26:36
Stardos

#4 BlackSquirrel: Scott slíbil Chandlerovi větší roli v seriálu pro osmou a následující série. Chandler si kvůli tomu i koupil dům v blízkosti studia. Pak ale zničehonic se Chandler dozvěděl, že nakonec celý plán změnili a jeho postava umře.

#9 heminstein
28.3.2021 | 14:28:31
Batiatus

Však odkedy tam bol on sa mi zdal seriál strašne naťahovaný len preto aby im to vyšlo na tých 16 epizód na sériu. Hlavne siedma a ôsma séria. Trvalo až 16 epizód kým sa komunity spoločne dokázali Neganovy postaviť a ďalších 16 kým ho porazili. Tieto dve série sa kľudne dali zlúčiť do jednej. Ale nie, to neurobíme pretože potrebujeme túto značku dojiť tak dlho kým to ide. Však naša chamtivosť na peniaze je nám predsa dôležitejšia než kvalita tohto hojne sledovaného a populárneho seriálu. A čo sa týka niakych nelogických blbostí, tak tie tu boli síce vždy, ale odkedy to mal na starosti on, sa mi zdá, že tých blbostí tam pribudlo rapídne viac. Aspoň mne to tak pripadá.

28.3.2021 | 15:11:36
hyena

Hlavne zle napísali negana ako záporáka bol to poriadny trapko vtedy má ten seriál veru nebavil to je pravda

28.3.2021 | 15:38:33
Cermb0

Rozhodně souhlasím s tvrzením, že Gimple seriál, potažmo značku zruinoval. Pusťte si schválně 1–3 sérii, ta atmosféra a kvalita byla úplně jinde, hlavně 1 a 2. Větší budget, kvalitnější příběh, scénář, skvěle napsané postavy, zvraty, seriál se neodehrával jen v lesích či chatičkách a takhle bych mohl pokračovat. Hype se sice ještě během 4–6 série držel, ale rozhodně už to ve všech ohledech bylo slabší. Od 7 to šlo do háje a stalo se téměř nekoukatelný. Angela se to rozhodně snaží zachránit, ale stejně je to už strašně vyčerpaný. A ještě perlička, není náhoda, že 1–3 série Fear Walking Dead byla skvělá, hlavně teda ta třetí a po odchodu showrunnera a nástupu Gimpla jako šéfa celé značky šel FWD do kopru? Přitáhly se tam totiž ty největší zápory WD a celý to strašně opadlo, naštěstí aktuální šestá série zase jede. O seriálu World Beyond ani nemusím mluvit. Takže za tohle všechno můžeme děkovat zejména panu Gimplovi. Značce WD prospívá stejně asi jako Kathleen Kennedy pro Star Wars.

#11 ori
28.3.2021 | 16:08:37
heminstein

#5 Stardos: No já zase četl, že Riggs odešel sám kvůli studiu na vysoké. Ale možná se mýlím.

#11 ori
28.3.2021 | 16:21:13
RPG317

Pro mě se seriál víceméně nezměnil. Hodně lidí bavil seriál v době, kdy tam byl Guvernér… pro mě byl seriál s Guvernérem upřímně z většiny velká nuda. Nevím proč by ten seriál někoho fakt nebavil. Prostě se The Walking Dead vyvíjí a to jak příběhem, tak logem, tak vlastně vším. Z mého pohledu ukazuje seriál na to co už postavy zažili a jaké z toho mají následky. Tvrzení, že původní atmosféra skončila s příchodem Negana a Spasitelů je pro mě v podstatě kravina. Vlastně se ukázalo, že neexistuje jen metoda přežití jen taková, že se udrží hezké chování k lidem a řešení všeho pomocí míru, ale i řešení věcí konflikty, nepřátelstvím a bojem. Jistě, né všechny díly jsou zábavné, ale to tak prostě je. Nikdy nejde, aby každý díl byl zábavný, to by se poté lidé netěšili na ty fakt zajímavé věci ze seriálu. Toto je jen můj názor a nemám nic proti názorům ostatních.

#15 LucieMil.
28.3.2021 | 16:54:33
ori

#9 heminstein: To je len fáma.

#8 Cermb0: Prvé série rozhodne nemali väčší rozpočet ako neskoršie :D

#14 Cermb0
webmaster
28.3.2021 | 16:58:54
Steve23x

S Neganem se seriál zlepšil o 1000%

28.3.2021 | 17:39:01
Lostland

Za me 1–4.rada super, nuda pro me byla prichodem do alexandrie do doby nez se objevil Negan, 7. A 8.serie byl dost natahovany dej, ale nebyla to tragedie. No a od 9. Serie e to zase pecka, snad uz to Angela do konce dotahne bez ztraty venecku :-)

28.3.2021 | 20:26:51
Cermb0

#11 ori: Není pravda. U první série byl rozpočet na epizodu cca 3,4 miliony dolarů, druhá už 2,7 milionů a hádám, že časem to šlo ještě níže. Navíc to byl jeden z hlavních důvodů odchodu Darabonta, snížili mu rozpočet, než jaký slíbili a měli ještě větší nároky.

28.3.2021 | 22:40:52
LucieMil.

#10 RPG317: Úplně souhlasím. Dívám se na seriál a užívám si ho se vším všudy. ;)

29.3.2021 | 1:00:19
Tralery

No spíš to bylo tak, že měl Gimple pocit, že válka se Spasitely jen vrchol celého komiksu a nechtěl diváky zklamat a chtěl jim dát to nejlepší. No a tím to zkazil, že se zaprodával tomu, co si myslel, že diváci budou chtít vidět a tudíž začal vytvářet trapně akcí nacpaný příběh (7. a) 8. řady, který vůbec nebyl v jeho přirozené, tvořivé povaze. Proto to nefungovalo. Ty řady, co udělal předtím, se mu všechny dost povedly. Takže ne, že by to neuměl, nicméně u války se Spasitely udělal chybu, když se snažil nažhavit diváky. Apropos všichni dělají chyby, takže by bylo spíše vhodné, kdyby to tvůrci, včetně Kirkmana, uznali, než aby se za každou cenu a za všech okolností pokaždé vzájemně zastávali před médii. O to víc mi to přijde trapné, že mají vždy na všechno vlastní vysvětlení (včetně té CGI srny, či Glennovy zvalšované smrti), ale nikdy neřeknou „jo, tady jsme tohle zkusili, a zvorali jsme to“.

#17 Stardos
29.3.2021 | 9:12:23
Stardos

#16 Tralery: Já souhlasím. Nejsem rád za mnohá rozhodnutí, která Gimple napáchal (viz. zabití Carla nebo totální zanedbání některých postav jako Ježíš), ale nemůžu říct, že by mě to od něj nebavilo :) Naopak mě od něj jeho série bavili – děj natahoval, to je pravda. Ale zase třeba to, jak vytvořil Království, je super. Gimple dostává mnohdy nezasloužený hejt.

29.3.2021 | 16:22:08
Whitewolf114

Tak tohle mě dost překvapilo. Podle mě tenhle tvůrce vůbec nic nezkazil a atmosféra seriálu se v téhle době rozhodně nezměnila. To s Carlem…jeho smrt mě strašně zasáhla a byl to neskutečně smutný díl, s tvůrcem jsem v tomhle ohledu úplně nesouhlasila (i kolem toho, co se povídá kolem odchodu představitele Carla…nevím, co je na tom pravdy, tvůrce prostě najednou změnil plány…), ale byla to jeho volba. Sedmá a osmá řada byly skvělý, vůbec nechápu, proč hodně lidí říká, že ta osmá byla o ničem. Je moc zajímavý, že si lidi stěžují na tyhle série, ale přitom většina bude zbožňovat Negana, takže bez téhle zápletky by tam nebyl on. Přijde mi i nepochopitelný, že lidem připadá, že se změnila atmosféra…jako je jasný, že to věčně nepojede kolem mrtvých. Je apokalypsa a každý má možnost být tím, čím chce být, každý přeživší má tu volbu, takže je jasný, že i když bojujeme s mrtvýma tak stejně se před nás, dřív nebo později, objeví jiná hrozba – člověk. Asi v druhé polovině 2. řady mi došlo, že tenhle seriál se nebude motat jen kolem těch chrochtáků. Když se objevil Negan, viděla jsem opravdu skutečný problém. Něco, co nepůjde zastavit jen tak, jednoduše. Já bych spíš řekla, že se ta atmosféra trošku pozměnila 9. řadou. Bylo tam najednou hrozně moc postav, který si už vytvářely skupinky a rozhodovaly se, v jaké komunitě budou žít. V takové 3. sérii si vůbec nemohly vybírat, byly prostě jedna skupina lidí – jedna velká rodina, co se snažila přežít a nerozdělovaly se. Chvíli mi trvalo, než jsem si na tuhle velkou změnu zvykla. Pak přišla další obrovská změna, a to zmizení Ricka. To pro mě byla neskutečná změna, protože ho zbožňuju a s tím jsem se teda nesmířila do teď. Ta atmosféra se změnila jak jeho odchodem, tak i následným odchodem Michonne, mou další hodně oblíbenou postavou. Ale jde spíš asi o zvyk…bylo jasný, že svět jednou začne od znova, tady spíš jde o ten odchod Ricka a Michonne, bez nich je to úplně jiný. Jinak jako tahle stránka mě udivila, protože fakt nechápu, co se lidem nelíbilo zrovna na těchto sériích. Ale abych pravdu řekla, tenhle seriál byl vždycky skvělý (samozřejmě pár výjimek se najde…jsou díly, který jednou a dost…ale v jakým seriálu nejsou slabší díly). Když jsem to viděla prvně, seriál mě chytl asi v předposledním dílu 2. řady a pak už jsem to jen hltala. Jen je to v těchto dvou posledních řadách jiný a mně tam hlavně chybí pár osob.. Ale to je samozřejmě jen můj názor, každý to vidí jinak.

#20 ori
29.3.2021 | 18:16:54
Whitewolf114

A ještě, co jsem zapomněla dodat. Většina si stěžuje na sedmou a osmou sérii, kde se furt něco dělo a pak si ale stěžuje na všechny díly, kde se stane jen něco málo a řeší se spíš vnitřní stránka jednotlivých postav…nechápu. Buď chci to nebo to nebo mám ráda obojí. Ale jak říkám, to je jen můj názor. Samozřejmě každý to má jinak. Já to vidím takhle.

29.3.2021 | 18:38:11
ori

#18 Whitewolf114: Vojna s Neganom je moja najobľúbenejšia príbehová linka v komikse, samozrejme keď sa to kreslí na jednotlivé okienka tak tam nemusí byť výplň medzi nimi, ale aj tak, v komikse sa to všetko udialo rýchlo, stále sa tam niečo dialo. U seriálu sú to moje najhoršie série (dokonca som s TWD počas 8. série na čas skočil). Vadilo mi ako moc to bolo naťahobvané, jedna epizóda o jednej skupinke, druhá o inej a tak ďalej. Také veci mám rád (či už teraz 6. séria Fearu alebo aj 5. séria kde bola každá časť zameraná na pomoc niekomu inému, to sa mi páčilo), ale tu u TWD mi to vadilo, mám radšej časti kde sa ukážu všetci, aj keď vidíme ich malý posun. Natiahnutie na 16 častí (plus polročná prestávka v polovici série) pokazilo ten šmrnc ktorý to malo v komikse, ľudia si ani neuvedomia že celá 8. séria od útoku na Svätyňu po porážku Negana trvala iba 6 dní. Tiež mi hrozne vadilo ako sa stále všetci bavili o tom ako treba spolupracovať a mať nejaký plán, ale tam si Sasha ide urobiť svoje a serie na plán a všetko pokazí, tam to isté urobí Daryl a tam zase Rosita… a ešte mi vadila kvalita efektov, áno vždy tam boli určité chyby ale tu hrozne bila do očí tá srnka či scéna na skládke. U prvých sérií presne viem čo sa v ktorej časti stalo, ale u 7. a 8. série mi to všetko splýva do jedného celku.

webmaster
29.3.2021 | 21:18:01
Hodooor

Nezhubl Kirkman? O.O

1.4.2021 | 6:45:02
Hodooor

sorry splet jsem si s GRR Martinem :/

1.4.2021 | 6:52:59
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama