Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Shrnutí a postřehy k epizodě Always Accountable
Co nového jsme se dozvěděli v šesté epizodě seriálu The Walking Dead si můžete přečíst tradičně v našem souhrnném článku. A pokud jste díl prozatím neviděli, přečtěte si článek později.
Šestá epizoda sledovala co se stalo s trojicí, která měla za úkol odlákat zbytek hordy dál od Alexandrie. Kromě toho nám ale tento díl představil i další charaktery, se kterými se nejspíš ještě potkáme. Ale pěkně popořadě.
Vždy zodpovědní
Název této epizody, jako obvykle, není zcela nahodilý. Vystihuje podstatu trojice, na kterou byla epizoda zaměřená. Minulou sérii jsme sledovali Sashu, která se začala od skupiny čím dál více vzdalovala po tom, co ztratila Boba a Tyreeseho. Cítila se stejně mrtvá jako chodci kolem ní (proto jsme v Previously On viděli záběry z minulé série). Mohlo by se zdát, že už se nesnaží obklopovat mrtvými těly, ale přece jen jizvy, které jí způsobily ztráty, jen tak nezmizí.
To, čím si prochází Abraham, je velice podobné, ačkoliv nikoho v poslední době neztratil a vlastně by mohl být celkem v pohodě. Tak proč je na tom víceméně stejně, jako Sasha? Abraham ztratil svoje poslání. A jako voják potřebuje misi, někoho chránit nebo převést z jednoho místa na druhé. Jenže teď to není potřeba a má dojem, že je na konci své cesty. Jenže v post apokalyptickém světě není nikdo na dlouho v bezpečí.
A to, jak řekla Sasha, je dělá zodpovědnými. Když jsou nyní v bezpečí, tak mají možnosti. Jsou za ně zodpovědní a musí podle toho i jednat. Ale jak do toho zapadá Daryl?
To jsme se dozvěděli až na konci dílu. Daryl pomohl lidem, kteří utíkali před svojí skupinou, kterou se rozhodli opustit a nabídl jim, že s ním mohou odejít do Alexandrie. Jenže tito lidé se proti němu obrátili. Daryl jim nabídl něco, co je pokaždé v tomto světě lež – slib bezpečí, komunity. Ti dva, byli zoufalí, Darylovi nevěřili a tak se rozhodli ukrást motorku a kuši.
Další skupina
Kdo ve světě, ve kterém nefunguje infrastruktura a zásoby se tenčí každým dnem, má tolik benzínu a lidí, aby se mohl vydat hledat tři zběhy? Možná komiksoví fanoušci tuší. Pokud se chcete připravit o překvapení, v následujícím odstavci najdete popis skupiny, která se objevila v komiksové předloze.
Nejspíš se jedná o neslavnou skupinu, která se nazývá The Saviors. Ta získává svou moc tím, že nabízí lidem ochranu výměnou za zboží či služby. Takovýmto výměnným obchodem si vysloužíte ochranu, ale pokud jim něco ukradnete nebo něco zmaříte, nedopadnete moc dobře. Náznaky, že se jedná o právě tuto skupinu jsme mohli sledovat během celé epizody (dary, výměna, Dwight – jeden ze členů skupiny atd.).
Se skupinou jsme se samozřejmě neviděli naposledy, jak ostatně sám Daryl řekl. Ovšem s polovinou mega hordy před Alexandrií si na jejich velký vstup na scénu budeme nejspíš muset počkat.
Krátké postřehy
Děj této epizody začíná nejspíš ještě před koncem té minulé, vzhledem k tomu, že je pořád světlo.
Je to téměř zázrak, že Tina to dotáhla takhle daleko jako diabetička. Což dokresluje obrázek o tom, jak je skupina, z které prchali, velmi dobře zásobovaná.
Jak se zbavit megastáda před Alexandrií? Možná se bude hodit Abrahamova RPG a doutníky, ty samozřejmě na následnou oslavu.
Čí byl hlas ve vysílačce na konci epizody? Zoufalý Rick, velice vyčerpaný Glenn nebo někdo úplně jiný?
A hlavně, Daryl přišel o další motorku a tentokrát i kuši! Získá je zpátky?
Na odpovědi si budeme muset opět týden počkat, příště se vrátíme do Alexandrie a budeme sledovat poslední epizodu před podzimním finále. Chybělo vám něco v postřezích? Dejte nám vědět do komentářů, ale pozor na komiksové spoilery!
Foto: AMC
Konec The Walking Dead
Další seriály
Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Tovah Feldshuh
27.12.1953 | 27.12.2024 -
Michael Cudlitz
29.12.1964 | 29.12.2024 -
Norman Reedus
6.1.1969 | 6.1.2025 -
Lauren Cohan
7.1.1982 | 7.1.2025 -
Merritt Wever
7.1.1980 | 7.1.2025
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /70
Oni neodišli za nimi, vydali sa vlastnou cestou, či som zle pochopil? :D
#10 chirNevim proč, ale Abraham v té generálské uniformě mi přišel hodně legrační, pro mně asi jeden z nejlepších gagů v celém seriálu.
Kdo byl na konci ve vysílačce fakt netuším. Jako Glenn mi to ale moc nezní. Rick to ale nebude určitě…
#4 AprokMno, vsadím se o deset nemrtváků, že kuši určitě uvidíme v akci na mid season finále. Nebo minimálně jeden vystřelený šíp … :P
#4 Aprok #5 DiceCze#2 Leon: Taky sem se hrozně smál u Abrahama je to fakt řízek :D :D
#20 Marika96#3 Oveckoun: jestli ten šíp dostane Daryl :D tak by to bylo docela dobrý!! ironie jak prase umřít tím že mě prošpikuje můj šíp :)
#3 Oveckoun: Jen to prosím ne! Bože, dej mu ještě aspoň jednu sérii! :D Tohoto okamžiku se bojím, mám ho rád a v komixu jsem ho miloval, takže jedině mid season finále příští sérii :D
tky už unikla taková menší scénka s finále s Neganem moc tam vidět nejde ale jeto stejně super a když se nato podíváte po několikáte tak si tam začnete všímat že tam někoho Negan mlátí ;) https://m.facebook.com/story.php?…
#7 Aprok #7 Aprok #8 Batiatus#6 Vaginosaurus: #6 Vaginosaurus: přijde mi že se napřáhne oběma rukama a drží..... :D :D a nikoho sejme :D
#9 Vaginosaurus#6 Vaginosaurus: Už chcem druhú polku 6 série :(
#7 Aprok: Vždyt tam je část jak se napřáhl a potom praštil potom byla jenom černá obrazovka… :)
#1 ori: Ty jo. Asi máš pravdu, dneska mi to nemyslí a s tím, že jsem pročítala kdo by Dwight měl být se mi to pospojovalo nejspíš blbě.
Mne ten hlas na konci vo vysielačky úplne pripomínal Glenna. Mne k nemu sedel. A zodpovedal by svojím zúfalstvom aj Glennovmu rozpoloženiu.
To se mi nějak nepozdává…že by už měli natočeno finále 6. série, když teprve nedávno oznámili, kdo si zahraje Negana? Pokud to už snad mají, jistě to bude stěží ve střižně, určitě ale ne ve stavu, aby si to mohl někdo pouštět a natáčet telefonem. :)
#13 Vaginosaurus#12 Leon: tky si musíš všimnout že i vtom mobilu je tam trošičku vedle jak ho tam natáčejí takže to vypadá že se to teprv natáčelo…
Komiks neznám a seriál jsem objevila dost náhodou ( myslím podle oblíbenosti v nějakém žebříčku), překvapilo mne, že jsem si na tento žánr zvykla a těším se na další díl. Ovšem jako neznalkyně komiksové předlohy, je pro mne dost nepředstavitelné, že seriál bude bez Daryla ??? Moje a myslím že nejen moje nejoblíbenější postava. Škoda.
Tak zas na druhou stranu kdyby Daryla zabili tak by to byl určitě jeden z největších zvratů ale myslím že kdyby mněl umřít tak nějak pořádně např. Neganem ;) ale Glenna si myslím že Negan nezabije přece jenom tam udělají falešnou smrt potom ho nějak zachrání a chvilku potom ho umlátí Negan ? to se mi zdá trochu jako blbost :)
#16 DiceCze#15 Vaginosaurus: Právě že pecka! Přežije svojí smrt, dozví se, že bude taťka,všichni budou šťastný a pak přijde na scénu má oblíbená Lucille :D Tvrdá realita a tak by to mělo být :D
#18 UchvatitelDaryla nezabijou, ty je jedna z hlavních ikon seriálu. Byla by to marketingová chyba. Ovšem otázka je, co udělá s hereckým obsazením pokračování seriálu. Přece jen se to vysílá už 5 let a ti herci mohou dostat i lepší a zajímavější nabídky, takže mohou rozvázat spolupráci nebo nepodepsat novou smlouvu. V takovém případě tvůrci postavu mohou nechat s klidem zemřít. Konkrétně třeba Norman Reedus měl teď dělat s Kojimou Silent Hills, což by jej jistě zaměstnalo na dost dlouho, ovšem z projektu nakonec sešlo, i když nemusí být všem dnům konec… :D
#18 Uchvatitel#16 DiceCze: Taky mi to nesedí bud zemřel nebo přežil a určitě ho neodrovnají hned pár epizod potom navíc pokud ho nechají žít předpokládám že mu vymyslí jinou smrt než takovou jakou každý očekává už pěkně dlouho ( jinak ten hlas mi nepřišel jako Glennův hlas zkoušel jsem si pouštět kde mluví a nevím moc mi to nepřišlo )
#17 Leon: Zase mi někdo připomněl že zrušili tu hru :( ale zase si nemyslím že by ho hra zaměstnala tak, aby opustil seriál). Jinak Jesus by mohl nahradit Daryla v komiksu je on nejoblíbenější a já osobně Daryla už 2–3 série moc nemusím takže klidně at umře :D
Díl byl hezky vyvážený jak z hlediska akce, tak humoru. Co se týče vysílačky, nemyslím si, že by to byl ani Glenn, ani Rick, ale nová postava. Možná Jesus? nevím komix jsem nečetla, tak snad neplácám hlouposti.
Co se týče Daryla, je to moje oblíbená postava takže doufám, že ho nezabijí. Myslíte si, že mu vyberou nějakou novou zbraň nebo si najde novou kuši, nebo se mu vrátí jeho původní kuše…protože přestože vím, že několikrát v seriálu střílel z různých zbraní, tak si nemyslím, že by to byl úplně jeho styl. Spíše preferuje tichý stealth způsob zabíjení.
Mno a jestli Glenna na konci zabijí, proč by nemohli? O to větší WTF moment by to byl, protože by si byl každý jistý, že teď už neumře. Beth taky zachránili a hned minutu na to zabili když to nikdo nečekal.
#21 Stardos #50 wishmasterX#4 Aprok: že říízek ! :D :D
#19 morticia: S tou Beth jsem to čekal a ne jen já :/
#22 morticia#21 Stardos: já čekala, že jí nechají padnout si do náruče s Maggie dostat takový pocit bezpečí a až pak jí nějak zabijou
Jedna věc,co jsem postřehl … ! V komiksu si Spasitelé mazali kulky do zbraní krvý walkerů a tím pádem je infikovali.Stačilo malé škrábnutí a už to bylo ve vás ! Pokud ty lidé byli Spasitelé ta jsem si všiml ,že Daryla střelili do ruky tudíž není infikovaný ?! No nevím nevím… :)
#25 Kafka Tamura #26 oriNechápu, v čem pořád spočívá ta přehnaná obliba v Daryla. Měl jsem ho jako nejoblíbenější postavu během 1.-3. řady, protože všechny ostatní postavy (snad kromě Glenna) jsem opravdu nemusel. Naštěstí během těch řad většina z nich pošla a objevila se spousta nových (konečně) zajímavých postav a ten zbytek ze základní grupy taky konečně vyrostl v zajímavé postavy. Během toho se stal na druhou stranu Daryl naprosto nijaký týpek s jednou větou za epizodu, ksichtí se furt jak *** a není si schopný umýt ten svůj hnůj na hlavě ani když mají sprchy :D Tak v čem furt tkví ta jeho přehnaná obliba?
#29 ori#23 Kenny^: Ehm.. .ten spoiler musíš napsat na nový řádek a ještě ob jeden prázdný :)
#27 Kenny^#23 Kenny^: V seriáli to tak nefunguje, navyše to so zbraňami urobili až na konci vojny, a to len s nožmi a šípky, nie s guľkami.
#28 Kenny^#25 Kafka Tamura: Dík jsem začátečník
#26 ori: Aha … Tak to jsem si asi spletl :)
#24 Kafka Tamura: Presne. V prvých sériách bol super, ale tieto posledné je tam len ako frajerko kvôli divákom. Minulá epizóda s Alexandriou bola zle hodnotená, lebo bola kecacia a nič sa tam nestalo. Táto bola v podstate rovnako nudná, ale bol tam Daryl, tak sa idú všetci zblázniť.
#39 Kafka TamuraPodle mně to v té vysílačce mohl být i Rick, protože v tu dobu co oni odjížděli na konci tohoto dílu, tak zrovna mohl Rick se dostávat z toho karavanu (předtím než se vrátil do Alexandrie) a volat o pomoc.
#31 morticia #32 danho123 #33 dameo#30 Smiky: Já nevim, mě to přišlo spíš jako Help otazník…jako někdo, kdo netuší jestli na tom signálu někdo poslouchá…kdežto Rick je teď takový nabroušený přímočarý chlápek a nemyslím si, že by chtěl kvůli sám sobě ohrozit ostatní lidi
#48 Smiky#30 Smiky: Keby to bol Rick nepočkal by na nich v karavane a potom prišiel s nimi do Alexandrie autom?
#30 Smiky: Rick to nebyl (alespoň ne, když byl v karavanu). Jednak se mu ten hlas nepodobal a jednak byl už dávno v Alexandrii. Pouze začátek šestého dílu se odehrával zároveň s pátým. Pátý díl končí v noci (to Rick zachránil v Alexandrii Deannu) a v šestém díle jsme viděli tu samou noc v prvních patnácti minutách epizody (to byl Daryl svázaný u toho ohně poté, co ho Dwight, Sherry a Tina zajali. To volání o pomoc se tedy ozvalo až den poté, co Rick utekl z toho karavanu.
#47 Smikykdyž Daryla obrali o vsechno vzali mu i tu vysílačku?jinak bych vsadil na Glena,ale jestli mají ty vysílačky takový dosah nevim,otázka jak daleko od Alexandrie už Sasha,Abraham a Daryl byli když se to help ozvalo..
článek od amc trošinku zužuje okruh možných volajících o pomoc..níže spoiler
http://www.amc.com/…braham-sasha podle toho to není glenn, ale někdo z alexandrie
#37 Mighty IworyA kdyby to byl Glen,tak by volal dřív a slyšel by ho uz Rick v Alexandrii..kdo ví no..:)
#35 morticia: to by se vzájemně nevylučovalo,Glen je taky někdo z Alexandrie :)
#38 morticia#37 Mighty Iwory: příště prosím reakce do spoileru, abychom někoho nenaštvali :D
v článku je výslovně napsáno, že nejde o glenna
#40 Mighty Iwory#29 ori: Jsem rád, že nejsem úplný outsider, i když tě nemám moc rád za to, jak v diskuzi k aktuální epizodě spoiluješ komiksama. :)
#38 morticia: a co je psáno je dáno? :)
#41 morticia#40 Mighty Iwory: to rozhodně neříkám, na druhou stranu kdyby to nebyla pravda, tak by si to AMC asi nedávala na své stránky ne? Těžko říct… jen teď koukám, že se ten odkaz nějak nevložil správně..takže pro jistotu odkaz na článek ještě jednou :
http://www.amc.com/…braham-sasha
#42 Mighty Iwory#41 morticia: možná jen chtěli rozhýbat diskuze a věc se bude mít jinak..necháme se překvapit,řekl bych že herci nemůžou jen tak dopředu vyzrazovat co kdo udělá,umře atd.. V GoT Kit Harrington taky říkal že Jon je mrtvý a už to začíná vypadat jinak.. možná umře Jon Snow jenom :)
#43 morticia#42 Mighty Iwory: To je taky možné, teoreticky bychom se už v pondělí mohli dozvědět kdo volal o pomoc. Takže to už se dá vydržet :D
#44 Mighty Iwory #46 dameo#43 morticia: tak snad ;)
„A to, jak Sasha řekla, je dělá zodpovědnými.“ Tady se ti asi vloudila chybka ve slovosledu.. :) Kdyžtak si to oprav..
#43 morticia:
Norman (Daryl) řekl, že to není Glenn, ale někdo z Alexandrie. Možná mluvil pravdu, možná ne. Ale spoilery, kterým věřím říkají, že se v příštím díle nedozvíme, kdo volal o pomoc. Glenn to asi nebude. Toho dle spoilerů zachrání Enid. Řekl bych, že se zřítila zeď a chodci zaplavili Alexandrii. Někdo volal o pomoc vysílačkou a slyšeli to Daryl a spol. Příští epizoda se bude odehrávat zřejmě před tím, než se zřítila zeď a k této události dojde na konci epizody. Kdo volal o pomoc by jsme se mohli dozvědět až v osmém díle. To RPG použije Abraham asi na osvobození Alexandrie. Nemyslím si, že by to volání o pomoc bylo od Dwighta (ten se podle mně vrátí až v šestnáctém díle) a nebo od Ježíše (ten je potvrzený až na desátý díl), jak tu někdo psal.
#49 morticia#33 dameo: Tak to máš pravdu, zapomněl jsem na tu noc.
#31 morticia: Souhlasím, na druhou stranu mi i ten hlas tolik neseděl, jenom mně to napadlo :)
#46 dameo: Tohle zní jako dost pravděpodobný scénář, také bych se k němu přiklonila..
na druhou stranu někde jsem četla, ale netuším co je na tom pravdy, že až se zeď protrhne, tak zůstanou Rick, Carl, Jessie, Daryl a ještě nějaké postavy uvězněné v domě nebo kostele teď si nejsem jistá…to by znamenalo, že se již stihli dostat zpátky…ale říkam jsou to jen spekulace a vařim tady z vody :D … Co se týče Enid ta mi leze tak extrémně na nervy, že jestli z ní udělají hrdinku, která zachrání Glenna, tak budu hodně znechucená :D
#19 morticia: Já mám problém, že jsem tam neviděl ani akci a humor už vůbec ne … Tuhle sezonu přejmenovat na Zombie v Růžové Zahradě, aby nedocházelo k jistým rozčarováním …
#51 morticia#50 wishmasterX: Je to rozhodně věc názoru. Abraham mi svými ujetými hláškami prostě baví. Co se týče akce – na díl seriálu to pro mne bylo dostatečné, nepotřebuji ani neočekávám velkou akci ve stylu expendables. Tahle řada je zatím velice silná a nemyslím, že by musel být každý díl narvaný super akcí a napětím, takže lehké zvolnění na pár dílů a pak zase průběžná gradace mi nijak nepřekáží. Naopak jí uvítám. Ale souhlasím s tím, že se mi nelíbí jak se tam všichni párují a o vztah Abrahama se Sashou vůbec nestojím. Stejně jako ani ne o Tara+doktorka, nebo Carl+Enid atd atd…
#52 Batiatus#51 morticia: mne na tomto diely vadilo hlavne to že hádam 40% z neho tvorili nepodstatné dialógy medzi Abrahámom a Sashou, prišlo mi to celé hrozne naťahované, keby sme tam mali dať všetky momenty v ktorých sa niečo dialo tak by to vyšlo typujem na 15 min.
Mě se taky Abrahama kecy líbí a ještě k tomu si vzal tu uniformu a chcal sem smíchy !! Sasha mi vadí pořád :D a podle mě to taky nebyl Glenn v té vysílačce :) ale doufám že žije!! a Carl jestli se do konce sérky nevychrápe s Enid tak bude na do smrti pan P. :D :D
#54 Batiatus#53 Aprok: to by mi prišlo trošku pedofilné :D
#55 Aprok#54 Batiatus: no kolik mu vůbec v seriálů je 15?? tak to už může :D :D
#56 Batiatus #61 Rob2#55 Aprok: :D aj tak mi príde divné aby decká mali spolu milenecký vzťah :D :D
#57 Aprok#56 Batiatus: byla by to jen rychlovka :D proč by ne to je taky součást života :D :D
#58 Batiatus#57 Aprok: Možno že sa s ňou vyspí. V komixe bola baba čo mu lízala očný dulok tam kde žiadne oko nemal :D boha to sú chúťky :D
#65 AprokMega SPOILER o tom, kdo volá z vysílačky o pomoc…čtěte pouze na vlastní nebezpečí !!!!
podle spoiling dead fans je volajícím o pomoc Eugene, během chvíle kdy walkeři proniknou do alexandrie…když nad tím tak přemýšlím, tak to je přesně způsob jakým by se Eugene zachoval…takže si myslím, že je to dost pravděpodobné…co myslíte vy?
#60 Batiatus#59 morticia: No podľa spôsobu volania by to aj mohol byť on.
#55 Aprok: 15 je herci. Carlovi není víc než 11–12 let
#62 Stardos #63 dameo#61 Rob2: 14 ;) ZA začala když mu bylo 12 :) Podle mě by mít něco mohli,v komiksu už měl a to je mladší
#68 Rob2#61 Rob2: Prosím tě, kdy naposledy jsi viděl nějaké dítě? :-) V seriálu mu je 14 let (v 1. a 2. sérii 12 let a ve 3. sérii 13 let). Herec začal natáčet v jedenácti letech a nyní mu je 16 let.
To, že spolu Carl a Enid budou chodit ještě neznamená, že v seriálu ukážou sex mezi nimi (max. budou ležet v posteli a pod peřinou budou oblečení – toť můj názor). Navíc se v seriálu zmohli už i na pokus o znásilnění Carla Danem, tak proč ne na vztah mezi Carlem a Enid? Milostné vztahy dospívajících (vodění za ručičku a „pusinkování“) mezi dospívajícími jsou v seriálech úplně běžné (viz. Ordinace v růžové zahradě). :-)
#58 Batiatus: To byla Lydia v komixu co mu cucala očko a pak se vychrápali :D :D
Jeden dotaz to ty komixy mate v CZ nebo originalu ?
Někteří mi tu příjdou, že ještě nebyli ani na první metě, a když už, tak někdy v pětadvaceti :D
#62 Stardos: Já myslel, že na začátku mu bylo míň
#69 raptor272001#68 Rob2: no v každým propade ten jeho vek moc nedavá smysl jestli mu v prvni serce bylo 11 tak mu ted bude tak 12–13
#70 dameo#69 raptor272001: Herci bylo necelých jedenáct, v seriálu mu bylo na začátku dvanáct, od té doby uplynuli cca dva roky, logicky mu je tedy čtrnáct (herci je šestnáct).