Živí mrtví (The Walking Dead)
92/100 - 1 121×

Živí mrtví(The Walking Dead)

Epidemie změnila drtivou většinu lidstva ve věčně hladové zombie. Malé skupiny přeživších se snaží najít mezi ruinami nový život, nebo si alespoň udržet ten nynější. Do tohoto světa se z kómy probouzí nicnetušící bývalý zástupce šerifa Rick Grimes. Jak dlouho asi může přežít?

USA | 2010 | Ukončeno
vysílání
11 sezón | AMC | 43 minut
VOD
Netflix | Disney Plus | Max
žánr
Akční, Hororový, Katastrofický
hrají
Norman Reedus (Daryl Dixon), Melissa McBride (Carol Peletier), Andrew Lincoln (Rick Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Christian Serratos (Rosita Espinosa), Danai Gurira (Michonne Hawthorne), Cailey Fleming (Judith Grimes), Josh McDermitt (Eugene Porter), Chandler Riggs (Carl Grimes), Seth Gilliam (Gabriel Stokes), Ross Marquand (Aaron), Steven Yeun (Glenn Rhee), Jeffrey Dean Morgan (Negan Smith), Alanna Masterson (Tara Chambler), Cooper Andrews (Jerry)

Jedenáctá řada konečně vyřešila, jak je to s falešnou Stephanie

Jedenáctá řada konečně vyřešila, jak je to s falešnou Stephanie

Už poprvé, když se v seriálu objevila Stephanie, bylo jasné, že tu něco nesedí. Tato záhada byla vyřešena až v nejnovějším jedenáctém díle, a tak si vysvětlíme, k čemu vlastně došlo.

13 0
2.3.2022

Nejnovější jedenáctý díl s názvem Rogue Element soustředil svou pozornost na Eugenea a jeho hledání nezvěstné Stephanie. Tu se mu nakonec podařilo najít, nicméně se nedočkal takového výsledku, jaký očekával. Ještě předtím, než si shrneme, co byla jeho Stephanie skutečně zač, připomeňme si, proč bylo jasné, že je falešná.

Vše začalo už v průběhu desáté série, kdy jsme mohli zaslechnout Stephanie ve vysílačce. Divákům se tehdy podařilo zjistit to, že ji mluví herečka Margot Bingham, z čehož všichni usoudili, že se jí zhostí i v době, kdy se jí dočkáme naživo. Následně byla herečka povýšena mezi hlavní herce seriálu, a tak bylo jasné, že se jí dočkáme v dílech jedenácté řady. Místo toho nám však její epizody představili jinou Stephanie.

Té se ujala herečka Chelle Ramos, takže bylo jasné, že tu něco nehraje. Další díly však ukazovaly, že je Stephanie skutečně oddaná Eugeneovi. Nejenom, že se s ním brzy spřátelila, ale zároveň mu pomáhala s věcmi, které byly ve Společenství zakázané. Díky tomu si získala jeho plnou důvěru.

(Eugene poznal skutečnou Stephanie až na konci jedenáctého dílu. Foto: AMC)

Jak však bylo zmíněno výše, jedenáctý díl konečně odhalil, jaká je pravda. Když Eugene a jeho společníci přišli do Společenství, Lance Hornsby tušil, že by jim na první dobrou nemuseli říct vše, a tak oslovil Shiru, jak se falešná Stephanie doopravdy jmenuje, a požádal ji o to, aby byla jeho špehem.

Shira si tedy získala Eugeneovu důvěru a zjistila od něj všechny potřebné informace, které by Eugene jinak Společenství nikdy neodhalil. Jakmile však Eugene vyznal svou lásku Stephanie, Shira si uvědomila, že to zašlo daleko, a tak požádala Lance o zrušení celé akce. Stephanie se sice následně vypařila, ale Eugene byl ve svém hledání tak usilovný, že nakonec přišel na pravdu.

Jeden šok ho však ještě čekal. Na konci dílu k němu totiž přišla Max, osobní asistentka guvernérky Pamely Milton, a odhalila mu, že to ona je skutečná Stephanie, která se s ním bavila přes vysílačku. A právě i v případě Max něco nehraje. Už v desátém díle New Haunts, když ji zajal bývalý voják Tyler Davis, jsme ji totiž mohli slyšet říkat to, že i s ní Společenství zachází špatně. Že by to skutečná Stephanie konečně nevydržela a i přes zákaz navštívila Eugenea, aby mu všechno vysvětlila?

Diskuze /21

Camaris

Mě ta špionážní zápletka přijde úplně pitomá. Proč by se měl Hornsby vůbec obtěžovat a posílat na Eugena špeha? Aby získal do Commonwealthu pár vyhladovělých přeživších z Alexandrie? Vždyť společenství má prý 50.000 obyvatel a Hornsbyho revoluce, má podle toho zadrženého vojáka, podporu tisíce z nich.

Kromě toho, mi fakt vadí sledovat postavy, které ještě před třemi epizodami bojovali o život někde v lese, jak hrají úplně jiné role. Třeba prodavačku v květinářství, novinářku!, spisovatele sci-fi a tak dále. Jejich laciné vysvětlení, že je to přece o 30 dní později, mi vážně nestačí.

Připadá mi, že odchodem Negana, (stejně jako předím Ricka) skončila jedna éra a seriál už nemá moc co nabídnout. Nikdo přece nečeká, že by Společenství rozpadlo. Takže co nás čeká? Nějaká tahanice o moc a seriál skončí zvolením Maggie prezidentkou nových spojených států? :)

#5 ori #6 ori #7 zvirka
2.3.2022 | 17:20:01
Naranja

A ta asistentka guvernerky, je to tedy Margot Bingham?

#4 Camaris
2.3.2022 | 17:25:10
paulus79

celé spoločenstvo je totálna chujovina…a to,že tam zasadili postavy zvyknuté loviť,zabíjať,vraž­diť,a urobiť z nich blbečkov,ešte vač­šia

#6 ori
2.3.2022 | 17:29:50
Camaris

#2 Naranja: Máš to napsané v článku. Nebo jí nepoznáš s brejlema? :)

https://www.youtube.com/watch?…

2.3.2022 | 17:32:20
ori

#1 Camaris: V komikse to skončilo presne tak ako píšeš, takže áno :D

#12 Akul
webmaster
2.3.2022 | 17:44:44
ori

#1 Camaris: Eugene klamal, povedal že sú len oni štyria a že nemajú žiadnu komunitu, preto ho špehovali dôkladnejšie. Možno ide o pár vyhladovaných preživších, ale nikto vo Spoločenstve nemôže vedieť či nie sú niečo iné než za čo sa vydávajú, a jeho práca je odhaliť každú potenciálnu hrozbu než tam niekoho nového pustia.
#3 paulus79: Je to tak isto ako keď naša skupina prvý krát prišla do Alexandrie, všetko to zvykanie si na nový život sme už mali v 5. sérii, netreba to opakovať.

#16 Camaris
webmaster
2.3.2022 | 17:48:10
zvirka

#1 Camaris: Musím souhlasit. Ono celé to Společenství je dost přitažené za vlasy, nedokážu si představit, že by to tak mohlo fungovat. Až do Společenství byla vrcholem civilizace Alexandrie a pochybuju, že se dá v apokalypse dosáhnout něčeho lepšího. Chápu, že v komiksu to tak nejspíš je, ale komiks není seriál, mně to prostě nesedí. Není to věrohodné. Třeba ty peníze, to je přece výsměch, vojáci a další lidi, kteří chodí ven, by jich mohli nosit plné kapsy z venku.

#9 ori #10 Stardos #12 Akul
2.3.2022 | 19:44:50
zvirka

Něco jiného je Občanská republika, tam to stojí na armádě a sní spojené moci. To mi připadá uvěřitelnější než tady to politikaření o ničem.

2.3.2022 | 19:46:42
ori

#7 zvirka: Vrcholom civilizácie bola Alexandria, lebo v okolí nič iné nebolo. Spoločenstvo nevzniklo cez noc, bolo tam celú dobu.

#14 zvirka
webmaster
2.3.2022 | 20:15:46
Stardos

#7 zvirka: Proč by to nebylo reálné? Ono naopak já si myslím, že to odpovídá potenciální realitě – nějaké určité společenství fungující na bázi původní civilizace by určitě bylo. Alexandrie oproti Společenství se liší v počtu obyvatel – prostě to, co fungovalo v Alexandrii (společné zásoby, žádná měna a podobně) nemůže fungovat ve Společenství s 50 tisíci lidmi – v případě tolika lidí lze předpokládat, že by eventuálně došlo k segregaci na určité vrstvy. Typ vedení se moc od zmíněné Občanské republiky lišit nebude – jednak, Občanská republika má až 200 tisíc lidí, tudíž z logiky věci to musí fungovat na podobné bázi, tedy peníze, práce a podobně. To, že je to vojenský režim nehraje roli, protože i v takovém případě lze mluvit o politice (to co předvedla Jadis ve World Beyond je prostě politika svým způsobem). Ona je prostě otázka, co ti přijde přesně přitažené za vlasy

#14 zvirka
2.3.2022 | 22:15:51
Rypi

takto to dopadá, když se do postapokalyptického horror/drama/trhri­ller seriálu začne cpát kriminálka…

3.3.2022 | 1:08:18
Akul

#5 ori: No aby nám z ní v seriálu neudělali komiksovýho Ricka.

#7 zvirka: Nemyslím sí, takovýhle uspořádání by šlo vytvořit celkem snadno. Někde se s apokalypsou a zombíkama vypořádají rychle a efektivně, takže jich přežije hodně naráz. A i kdyby se ti lidi postupně přidávali, tak prostě člověk chce nějakou naději, jednotu, řád, něco, co bylo předtím a ne smrt a hrůzu číhající za každým rohem. Takže se potažmo podvolí. Zvlášť když nemusíš nic dělat, zombíky řeší vojáci a ty si můžeš v klidu prodávat rohlíky.

#14 zvirka
3.3.2022 | 6:56:11
Hodooor

Tato epizoda především upozornila na toxické chování žen, které i pod falešnou identitou zneužívají lásky mužů k získání sexuálních a jiných výhod a pak je odkopnou :( #mentoo #vsiti

#14 zvirka
3.3.2022 | 13:28:11
zvirka

#9 ori:
#10 Stardos:
#12 Akul: To jste mi tu kritiku doslova roznesli na kopytech. Já samozřejmě chápu, že Společenství funguje už dlouho, jinak by to ani nešlo. Ale vzhledem k tomu, co jsme viděli v TWD i ve Fearu jsem prostě nabyla dojmu, že s (téměř) každým typem společenství (s malým s) to jde dřív nebo později do kopru. Někdo je napadne, rozšíří se zombíci, protože někdo někde umře, znáte to. Navíc nechápu, že na Společensví za celé ty roky Rick a spol. nenarazili, nebo je o nich neinformovala Maggie nebo ta brýlatá starší nakrátko bloncka (nevím jméno), co sbírala ty desky. Ta přece projela pěkný kus země. A najednou, abrakadabra, je tu Společenství, vysoce rozvinutá komunita s desítkami tisíc obyvatel. A OR má podle mě větší šanci na prosperitu, vzhledem ke stylu řízení a tomu, že si nehrají na demokracii. Pevná ruka je v téhle situaci důležitá a o každém rozhodnutí se nedá debatovat týdny.

#13 Hodooor: Chudáci chlapi. To myslíš vážně, „sexuálních výhod“? Co to má být, taková sexuální výhoda? Že bych si taky nějakou pořídila, zní to dobře.

#15 ori
3.3.2022 | 16:30:07
ori

#14 zvirka: Však mi ti nechceme nadávať za tvoj názor, zatiaľ je to normálna debata :) Šanca že by na nich narazili je malá, oni skúmali iba blízke okolie, ale Eugeneova skupina do Spoločenstva cestovala niekoľko týždňov, veď je to úplne v inom štáte. Alexandria a naše komunity sú všetky kúsok od seba pri Washingtone, ale Spoločenstvo je v Ohiu.

#21 zvirka
webmaster
3.3.2022 | 17:05:13
Camaris

#6 ori: „Je to tak isto ako keď naša skupina prvý krát prišla do Alexandrie, všetko to zvykanie si na nový život sme už mali v 5. sérii, netreba to opakovať.“

Ano, už jsme to jednou viděli. Tím se ale nedá obhájit, proč se by teď, měli postavy chovat jinak. Mají za sebou šeptače, reapers, mají za sebou další desítky mrtvých přátel a viděli konec Alexandrie a Hilltopu. Měli by pochybovat, měli by se ptát, jaký to mělo smysl. Objevovali by se u nich různá traumata a spousta lidí, by jednoduše chtěla z té civilizace zdrhnout (Enid a Alexandrie). Jenže tvůrcům stačí říct o měsíc později a na krk jim pověsit novinářský průkaz. Nebo je nechat roznášet pití! Vlastně Magie, je teď jediná, která se chová přirozeně k vývoji příběhu.

„. A najednou, abrakadabra, je tu Společenství, vysoce rozvinutá komunita s desítkami tisíc obyvatel.“

Souhlasím. I když nebudeme počítat se vzdálenostmi, (které za ty roky museli procestovat), tak zapojení tak obrovské komunity do příběhu jednoduše odflákli. Vzpomínáte si, jak třeba Michonne v úžasu sledovala Neganovu armádu? Nebo proč se s Commonwealthwem nevypořádala Občanská republika?

" V komikse to skončilo presne tak ako píšeš, takže áno :D"

Tak já si dělal srandu a vyspojleroval sem si konec seriálu? :)

#17 ori
3.3.2022 | 18:10:43
ori

#16 Camaris: Máš pravdu, ale zase vidím ako by to bolo keby boli podozrievaví. „To isté ako keď prišli do Alexandrie, stále sa to opakuje, zbytočné naťahovanie.“ Takto sme to všetko preskočili a môžeme íst ďalej. Oproti komiksu to teda dosť skrátili, tam sme videli nielen príchod Eugeneovej skupiny, ale aj prvý príchod Ricka a ostatných z Alexandrie do Spoločenstva. V komikse stále opakovali aké je to tam úžasné, ale už neboli podozrievaví, zažili si toho toľko že už neverili že by mohli naraziť na niečo nebezpečnejšie než sú oni sami. Keď tam prvý krát došli do Alexandrie, Rick bol hrozbe podozrievavý a ťahalo sa to niekoľko čísel, ale tu im od začiatku veril, lebo tak či tak, ich 100 ľudí čo tam dokopy žijú by nemali najmenšiu šancu proti tým ich vojakom a 50 000 civilistom, navyše to neboli zlí ľudia, nežili v strachu, boli proste normálni.

Skôr si si nechtiac vyzradil koniec komiksu :D Teraz bude postupne stúpať napätie, čo vyústi v občianske nepokoje, ktoré nakoniec v komikse upokojil Rick. Maggie sa o 20 rokov stala prezidentkou Spoločenstva, čo je najväčší štátny útvar na východnom pobreží bývalých USA :D

webmaster
3.3.2022 | 18:33:03
ori

Dovolím si citovať vyjadrenia niektorých postáv z komiksu:

Elodie – Všetko je založené na tom, čo ste robili predtým. Ak ste k vyššej vrstve patrili predtým, patríte k nej aj teraz. Všetci majú svoje pracovné zaradenia, ktoré sú ohodnotené určitou platovou úrovňou. Tá je priamo úmerná tomu čo si zarábala predtým. Nie je to úplne nefér.

Stephanie – A raz ročne sa môžete uchádzať o zmenu pracovného zaradenia a postúpiť vyššie. Ľudia na sebe celý rok pracujú, aby boli pripravení na zhodnotenie a mohli si polepšiť. Vyšplhať po rebríčku. Väčšina ľudí vníma vyššiu vrstvu ako inšpiráciu. Majú o čo usilovať.

Eugene – Svojim spôsobom to dáva zmysel. U ás sme nikdy nemali toľko ľudí, aby sa triedny systém ustanovil.

Princezná – Život je tu ako videohra, že? Snažíš sa postúpiť na vyššiu úroveň. To je super!

Manga – Nie, ja tu nebudem len sedieť a počúvať ako všetci vravíte že je múdre obnoviť svet v ktorom niektorí majú a iní nie! Je to šialené.

Michonne – Chápem, že to vyzerá ako systém založený na marginalizácii ľudí a ich roztrieďovaní do skupín, ktoré je možné poštvať proti sebe. Súhlasím, že toto je zlé. Ale myslím že to čo Eugene naznačoval je pravda. Čím bližšie sa dostávame k civilizácii, tým nevyhnutnejší triedny systém je. Čo tak Hilltop. Nie každý môže žiť v Barringtonovej vile. Niektorí musia žiť v prívesoch. V čom je to lepšie než toto? A ak poskytujú ľuďom možnosť vypracovať sa, možno to nie je také zlé ako to vyzerá.

webmaster
3.3.2022 | 21:20:50
ori

Rick a guvernérka:

  • V Alexandrii sme si všetci rovní.
  • To ale nedáva zmysel. Ste ch vodca. Ľudia k vám musia vzhliadať, inak sa to celé zosype. Potrebujú usilovať o to, aby sa dostali na vašu úroveň.
  • Možno áno… ale ľudia ku mne vzhliadajú preto, čo som dokázal a čo stále robím, nie preto čo som robil kedysi alebo čo teraz mám. Nech už sme predtým mali čokoľvek, je to preč. V tomto svete si všetko musíme zaslúžiť. Nechcem vás urážať, Pamela, ale naozaj nechápem ako to u vás môže fungovať. Pokiaľ dobre chápem, ak mal niekto dobrú prácu a pekný dom predtým, bude to mať aj teraz? A ľudia s tým súhlasia?
  • Áno, ľudia súhlasia s tým že sa s nimi zaobchádza férovo. Potrebujú rebríček. Musia pred sebou vidieť niečo, o čo môžu usilovať. Vy na to možno nemáte dosť ľudí, ale tá mobilita je dôležitá. Aj keď takto nemôžu postupovať všetci, svet sa točí ďalej. Naša pracujúca trieda predstavuje základy celého Spoločenstva. A bez pevných základov nepostavíte nič.
#20 Camaris
webmaster
3.3.2022 | 21:26:20
Camaris

#19 ori: Dobře napsané. Líbí se mi, jak se snaží zodpovědně vybrat nejférovější způsob vlády a je tam i jak se k tomu staví naše parta nejdrsnějších přeživších. Podobné dialogy k zamyšlení, bych právě očekával v seriálu. Namísto toho, máme detektivku: Kde je Stephanie? Romanci: Zlomí mu nová Stephanie opět srdce? A drama: Dostane se Ezekiel včas na operaci? :)

3.3.2022 | 22:21:18
zvirka

#15 ori: V pohodě, jen debatujeme :) A líbí se i, jak trpělivě a pečlivě snášíš argumenty. Přesto se mi pořád nějak zdá, že prostě společnost už nemůže být taková jako před apokalypsou. Samozřejmě, je dobré něco budovat a začít znovu, ale proč opakovat chyby předchozího systému? Ani jsem netušila, jaká revolucionářka ve mně dřímá :) No a prostě mi chybí ti zombíci a pobíhání po lese s nožem/kuší/me­čem/klackem/čím­koli v ruce :)

3.3.2022 | 22:46:06
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec The Walking Dead

Seriál The Walking Dead odstartoval svou existenci na podzim roku 2010 a skončil na konci roku 2022. Byl tu s námi dlouhých dvanáct let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, ohodnoťte jej. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Další seriály

Seriál The Walking Dead se odehrává v širším univerzu, jehož součástí jsou i seriály Fear the Walking Dead, The Walking Dead: World Beyond, Tales of the Walking Dead, The Walking Dead: Dead City, The Walking Dead: Daryl Dixon a The Walking Dead: The Ones Who Live. Pro fanoušky The Walking Dead jsou tyto další projekty samozřejmostí, a proto byste měli vidět i je. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama