Vikingové (Vikings)
94/100 - 952×

Vikingové(Vikings)

Seriál z tvrdého a tuhého prostředí, z doby Vikingů, kteří byli nemilosrdnými bojovníky. Příběh sleduje dění legendárního Ragnara Lothbroka a jeho rodiny, který bojuje s nástrahami tvrdých severských podmínek.

Kanada | 2013 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | History, Amazon | 43 minut
VOD
Netflix
žánr
Akční, Historický, Válečný
hrají
Alexander Ludwig (starší Bjorn Železný), Jordan Patrick Smith (starší Ubbe), Marco Ilsø (starší Hvitserk), Katheryn Winnick (Lagertha), Gustaf Skarsgård (Floki), Alex Høgh Andersen (starší Ivar Bezkostý), Georgia Hirst (Torvi), Peter Franzén (Harald Krásnovlas), Travis Fimmel (Ragnar Lothbrok), Clive Standen (Rollo Lothbrok), Jennie Jacques (Judith), John Kavanagh (Prorok), Moe Dunford (Aethelwulf), Alyssa Sutherland (Aslaug), Linus Roache (Ecbert)

Upoutávka k páté sérii láká na skvělé pokračování

Upoutávka k páté sérii láká na skvělé pokračování

Čtvrtá řada seriálu Vikings je za námi. Co všechno nás čeká v nadcházejících dílech, kterých se dočkáme snad již brzy? Podívejte se na první upoutávku k páté sérii.

51 0
2.2.2017

Thumbnail Play icon

Zdroj: History, Amazon

Diskuze /74

rockysiburger

Ten církevní hodnostář bude asi hlavní postava na straně kříže. :-) jooo nebráním se tomu. Sem taky dost zvědav jak to bude s tím Norskem a Haraldem :-) jak to ten uličník udělá ?? A jsem neskutečně happy, že vidím Bjorna na lodi. Pluj loďko pluj. středozemní moře !!! Všimli jste si v traileru toho gangsterskýho tetování pod okem Bjorna ? asi zemžel někdo z gangu :)

2.2.2017 | 18:08:49
keyzar

To vypadá na ještě více temnou sérii než předchozí :)

2.2.2017 | 18:13:08
hardhome

a bude to zas morda… who will fall?

2.2.2017 | 18:14:08
Martys22

No moc se mi nelíbí, že Lagertha je pořád jedna z hlavních postav a místo ní zabijou Sigurda. Historicky to měl být jeden z nejslavnější synů Ragnara a takhle zkazí jeho potenciál. Už když se narodil a viděl jsem to jeho oko tak jsem věřil, že to jednou bude skvělej berserker. Škoda nevyužitého potenciálu. Trailer ovšem vypadá skvěle.

#6 rockysiburger
2.2.2017 | 18:17:31
Lukymek

V zaběru na stojícího Ivara. Zdá se mi to nebo jsou to franští vojáci co kolem něj beží.

#24 KollbY
2.2.2017 | 18:21:35
rockysiburger

#4 Martys22: Přičítám to smrti Ragnara. Historicky ho právě Sigurd doprovázel napříč Ruskem a až do Dardanel. Možná proto…

#11 Martys22 #29 aeternus14
2.2.2017 | 18:24:36
ChacharFCB

je ja už to chci

2.2.2017 | 18:27:05
michael666

paráda :) ..evidentně to natočené fakt mají, tak sem s tím :D ok, dejme měsíc pauzu…ale to max :D

#13 ellen_maycraft
2.2.2017 | 18:32:39
Praseodym

Jak Lagertha hlavní postava? Vždyť ta mrtvá ženská v 0:07 je ona, ne?

#10 hardhome #13 ellen_maycraft
2.2.2017 | 18:47:41
hardhome

#9 Praseodym: to je Sigurd

#12 Praseodym
2.2.2017 | 18:54:07
Martys22

#6 rockysiburger: Možná a nebo ho prostě obětovali, aby měli ostatní bratři větší prostor, ale to měli spíš zabít Lagerthu. Mají v tom toho seriálu rozjeté hodně. Ivar a Ubbe v Anglii, Harald králem celého Norska, Floki nejspíš objeví Island, Bjorn pluje do středozemního moře a to je tady ještě Lagertha a objeví se asi i Rollo. Prostě budou rádi když to nacpou vše do 20 dílu. Jsem celkem zvědavej jak to chtějí udělat. Už teď toho měli hodně i proto takový Hvitserk byl vyrazněji vidět až tady v posledním díle když zabil toho Biskupa :D

#15 rockysiburger
2.2.2017 | 19:01:54
Praseodym

#10 hardhome: Aha :D :D :D

2.2.2017 | 19:02:57
ellen_maycraft

#8 michael666: Občas sleduju Instagram Katheryn Winnick, natáčejí o sto šest ;-)
#9 Praseodym: Je to Sigurd, ale s Lagerthou to už taky trvat moc dlouho nebude :-(

2.2.2017 | 19:06:23
Rubi

Nástup J.R. Meyerse byl přesně takový jaký by se od něj dal očekávat :D těším se až bude vést armádu proti Ivarovi, mohl by mu sejmout z ksichtu ten jeho výraz. :D

#15 rockysiburger
2.2.2017 | 19:07:13
rockysiburger

#11 Martys22: to mas pravdu. Materialu maji na dalsich 5 serii. Biskupa zabijou, ale prvne bude pekne prolevat krev. Ten posledni zaber. Byl dobrej. Rychlovka ze zadu a zaber na mec.
#14 Rubi: presne to sem si rikal. Zahalena vdova :-D aje

2.2.2017 | 19:24:21
skrivanekdavid

Tak uvidíme, ale kdy to bude?

#18 ellen_maycraft
2.2.2017 | 19:40:29
rockysiburger

Zase zari ?

#18 ellen_maycraft
2.2.2017 | 19:50:05
ellen_maycraft

#16 skrivanekdavid:
#17 rockysiburger: Má to mít zas 20. dílů ..tuším, ne? Tak to zas pojede podzim – pauza – zima, nejspíš.

2.2.2017 | 20:14:39
Praseodym

Nemůže to jet podzim – pauza – zima, když 20 dílů znamená pět měsíců, podzim a zima mají dohromady 6 měsíců, a ta pauza asi těžko bude měsíc.

#21 Harald_Finehair #25 ellen_maycraft
2.2.2017 | 20:26:15
Ben111

Tak 4. série měla 20 dílů a začínala v půlce února, takže podle mne musejí novou začít už březen/duben, čemuž nasvědčuje i to, že mají něco natočené. To by nemuselo být zas tak dlouhé čekání…

2.2.2017 | 20:36:37
Harald_Finehair

#19 Praseodym: ale mala by byť. Lebo 4B sa oneskorilo o par mesiacov kvoli problemom s postprodukciou ci co ,takže zrejme pokračujeme v marci a potom to bude normalne pokracovat podla nastavenych pravidiel.

2.2.2017 | 20:37:51
Lillien

na instagrame zvyknú kolovať dve dátumy čo som zachytila tak to bolo koncom toho mesiaca začiatkom marca alebo kdesi bolo 16/17.3 plus mínus … keby to bol aspoň orientačný dátum chcela by som tomu veriť

#31 Xavik
2.2.2017 | 20:39:42
skrivanekdavid

tak snad jo,

2.2.2017 | 20:41:42
KollbY

#5 Lukymek: ano jsou noo a vidim ze torvi prezila

2.2.2017 | 20:44:27
ellen_maycraft

#19 Praseodym: Moje chyba chtěla jsem napsat podzim-pauza-jaro …máš pravdu mám to popletený…kdyby to bylo dejme tomu podobně jako u čtvrté řady. Ale co já vím mezi koncem třetí a začátkem čtvrté byl zase skoro rok,ne? No, mám v tom hokej už se do toho nebudu montovat.

2.2.2017 | 20:45:58
Carnage

Ježiš, ten herec hrál v Tudorovcích trhače va*ín a první scéna kde se objeví je, že zas něco obskakuje…

2.2.2017 | 20:48:19
bychuck

Doufám že brzo chcípne Ivar, osobně si myslím že ho měli zabít hned jak zabil bratra… aspon by to finále o něčem bylo když už tam nebyla žádná bitva pořádná jen cca30v30 no nic moc..... :(

#28 Martys22
2.2.2017 | 22:07:34
Martys22

#27 bychuck: To už by bylo asi trochu moc proti historii. Zabít 2 syny Ragnara takhle brzo když mají být slavnější než jejich otec :D

2.2.2017 | 22:11:39
aeternus14

#6 rockysiburger: Tak ono to mají v celku dost popleté když vememe v potaz,že podle Sag je Harald Krásnovlasy synem Ragnhildy dcery Sigurda…

#43 rockysiburger
2.2.2017 | 22:23:34
Ratemus

no čtvrtá řada mě neskutečně zklamala…tak doufám že to stejné nebude s řadou pátou…protože to nejlepší na čtvrté řadě jsou trailery na ní…bohužel, mně se to nelíbilo

#31 Xavik
2.2.2017 | 22:27:25
Xavik

#22 Lillien: Ani jedno nemůže být pravdivý, když ani stanice History tu premiéru neví.
#30 Ratemus: Tak tento seriál není jen o bitvách. Já jsem náhodou rád, že už to není jen samá mlata. :)

#37 Hed94 #38 Ratemus
admin
2.2.2017 | 22:36:35
skrivanekdavid

mě zas ty malý bitvy chybí, jak bylo v prvních řadách

#39 Arne
2.2.2017 | 22:40:46
Jaredkillas

Ta čtvrtá řada byla nic moc:-(........jak první tak i ta druhá!!

2.2.2017 | 22:40:50
Jaredkillas

část…:-)

2.2.2017 | 22:41:12
skrivanekdavid

snad ta pátá pojede co nevidět

2.2.2017 | 22:41:56
Hed94

Já doufám, že čtvrtá serie byla oškubaná na úkor páte :D Vypadá to dobře no… tak sem fakt zvědavej

2.2.2017 | 22:42:52
Hed94

#31 Xavik: Vsadil bych se že to bude někdy koncem května… protože pak musí bejt přestávka tak aby to zas mohlo začít v zimě.

2.2.2017 | 22:43:43
Ratemus

#31 Xavik: seriál není o bitvách to ano, ale jsou jeho součástí a to se mi v této řadě nezdálo, spíše se mi zdálo že je to o natahování děje a o linkách které nemají vývoj a taky o tom že místo aby jsme koukali na posouvání děje, tak nám tam dají Harbarda kterej půlku dílu prcá celej Kategat…potom jak Magnus (nebo Alfred) jde do Vatikánu a tato linka se taky nikam nerozvine…nájezd do Španělska byl opravdu o ničem, nejhorší odbytej nájezd

#39 Arne
2.2.2017 | 22:45:15
Arne

#32 skrivanekdavid: Tie malé bitky už nemôžu byť, to je logické, keďže už sme sa trochu posunuli, vtedy tam prišli prvý-druhý krát, teraz majú obrovskú armádu a čelia rovnako veľkým armádam, takže aj tie strety sú väčšie.
#38 Ratemus: Boli tam zbytočné dejové línie ako píšeš, napríklad ten Harbard, to je podľa mňa asi najzbytočnejšia postava a rovnako tak Ydu, ktorá sa s ním v tej zbytočnosti predháňa. Takýmito blbosťami nás zbytočne zaťažovali a tým aj kazili niektoré epizódy. No zas niektoré aj keď nedoriešené veci nie sú na škodu a pre vývoj seriálu sú veľmi potrebné a takou podľa mňa bezpochyby tá cesta Aethelwulfa a Alfréda do Ríma za pápežom bola. Španielsko nebolo to pravé orechové, ale ako ochutnávka fajn, verím však, že v ďalšej sérií to Bjorn v jeho Stredomorskej dejovej línií poriadne rozbalí. Toto má neskutočný potenciál. Heahmund bude super. Teda dúfam v to a verím, že v tomto prípade dúfanie nie je len prezlečené sklamanie… V tejto ukážke vyzerá naozaj super a páčila sa mi aj tá scéna na konci tejto epizódy s pohľadom na jeho zbroj a meč. Neskutočne ma však sklamalo a zarazilo to čo sa dialo pred tým… O tom som tu písal a toho som sa bál. Prečo nemôže byť predstaviteľ kléru braný ako normálny človek a normálny kresťanský biskup bez nejakých chu.ovín… Prečo má kresťanský kráľ sex s chlapom, prečo sa kresťanský vojvodca oddáva sadomaso hrátkam a prečo nemôže byť kresťanský biskup biskupom bez toho aby porušoval celibát?????? To je neskutočná blbosť, ktorou pokazili posledný diel 4. série a obávam sa, že aj jeho postavu… no dnes je doba, kedy je vhodné kopnúť si do kresťanstva, takže to úplne chápem. Na tomto videu v ktorom však ako som písal Heahmund vyzerá veľmi dobre a teším sa na to ako bude reálnou opozíciou voči vikingom a šialenému Ivarovi. No aj tu ma však zarazil a veľmi sklamal pohľad na štíty Angličanov… tiež som o tom písal a len veril, že s tými templármi naozaj nič reálne v seriáli nebude… no červený kríž na bielom podklade… to je už vážne moc! Ok pod znamením kríža bojovať môžu, však už Konštantín Veľký nariadil svojim vojakom ísť do bitky na Mulvijskom moste so znamením kríža na svojich štítoch, ale toto je jasný odkaz na templárov… (Áno znova tých „lukratívnych“ templárov… prečo nenariadil režisér namaľovať na tie štíty čierny kríž v bielom poli, ako mali Nemeckí rytieri, alebo biely v červenom ako Johaniti… lebo templári sú top! :D ). Sklamala ma a zaskočila smrť Sigurda, je to seriál a nebudem rozoberať pri tomto kroku históriu, lebo je to hovadina… Sigurd mohol ponúknuť veľa, škoda ho. :/ Veľmi ma dostala smrť Helgy… pekne sa jej odvďačilo dievčatko… Floki mi väčšinu seriálu vadil, no v tejto polovici 4. série bol dobrý a viem, že sa blíži už aj jeho koniec a po tom aký je teraz po všetkom zlomený príde možno onedlho, no bude mi chýbať… (vraždu Athelstana mu však nikdy nezabudnem). Torvi zdá sa žije, je nevýrazná a neviem čo môže viac ponúknuť, no možno nás prekvapí. Každopádne Lagherta je tam už vážne navyše… Radšej mali skončiť s ňou ako so Sigurdom. Celkom ma tiež prekvapila reakcia Halfdana, ktorý sa rozhodol opustiť brata a ísť do Stredomoria s Bjornom. Teším sa na Bjornovu dejovú líniu. Určite nám prinesie nové postavy, ktoré mu budú na jeho ťažení opozíciou. Snáď bude táto dejová línia dobrá, lebo potenciál má veľký. V Anglicku bude zábava určite a ja len čakám kedy sa na scénu dostane Alfréd Veľký. No a Haraldko… na toho sa teším asi najviac :D jeho dejová línia v Nórsku bude snáď úplne super a dúfam, že jej dajú veľa priestoru.

#42 rockysiburger #49 Rodney_
2.2.2017 | 23:53:25
Marquez

no ja po vašich komentároch lepšie chápem, prečo aj reálny svet funguje tak, že sa tu mrte vymýšľa. jednoducho niekto nedokáže prijať nič, čo by sa dialo len tak bez toho aby to musel hneď dávať strašný zmysel, súvis…tá kauzálna obsesia stelesnená v západnej vede, niekedy sa mi dá z toho …

3.2.2017 | 0:00:34
Marquez

a ak niečo také vo svete je, a nevieme prečo stoj čo stoj k tomu niečo vymyslíme aby to dávalo zmysel hneď a zaraz ! :D

3.2.2017 | 0:01:27
rockysiburger

#39 Arne: Já sem se musel smát, když sem ho viděl souložit vdovu. Prostě sem to úplně čekal. A čekal jsem, že zareaguješ na ty štíty :-D To sem se taky musel trochu plácnout po čele. No počkám si na seriál. Chci vědět s čím to má souvislost. Smrt Helgy mě zasáhla a bylo to dobře natočené. Floki best! ta hudba u toho. A Floki a jeho přesun do jiné verze. Byl to fakt doják. Dobře natočené. Alfréd se ocitne v díle 5×20 můj typ. Bude to tahák na 6 a zároveň poslední sérii :-)

#59 Arne
3.2.2017 | 8:25:18
rockysiburger

#29 aeternus14: Nebo synem svého bratra Halfdana Černého :-) hlavně spojují postavy jak se jim to líbí

3.2.2017 | 8:42:31
Martys22

Jo, to je taky možné, že zabili Sigurda kvůli Haralda, který je vlastně podle ság jeho vnukem :D Mě spíš ta smrt Sigurda překvapila o to víc, že v předchozích dílech vedle Aelly byla vidět jeho druhá mladší dcera, nejspíš Blaeja, kterou si právě měl vzít Sigurd za ženu. Nevím, co tímto sledovali. Možná si ji vezme někdo jiný.

#45 Falcon_Queen
3.2.2017 | 8:57:42
Falcon_Queen

#44 Martys22: Sigurdovu dejovú linku dajú možno Hvitserkovi (alebo Ivarovi). Inak si to vysvetliť už neviem.

3.2.2017 | 9:29:08
Praseodym

Já hlavně nechápu, proč ukazují v traileru tak velké spoilery jako třeba to, že Harald bude králem Norska. Ano, přečetli jsme si to na wikipedii, někdo to ví, protože se zajímá o historii… Každopádně – tohle jako diváci ještě vědět nemáme.

#47 rockysiburger
3.2.2017 | 11:24:47
rockysiburger

#46 Praseodym: Spíš to má jiný význam. To, že se chce stát králem Norska slyšel z jeho úst každý kdo seriál sleduje. Podle mého to má do mysli diváka vnést otázku jestli to skutečně dokázal včetně Kattegatu ? Protože jeho výchozí pozice pro 5 sérii není libová. V traileru je s korunou na hlavně, ale není tam jednoznačně vidět, kde ?

3.2.2017 | 11:35:49
Grayyitheyerouh

Takže co nám spoilnuli z traileru: Sigoš je mrtvý, bude mít asi k začátku obřad. Ivar bude válčit s Heahmundem a Ivar asi dostane na frak. Heahmund zajme Hvitserka a Ubbeho a jednoho z nich asi zabije ( V 47. sekundě myslím, že zabíjí Ubbeho ) Flokï asi objeví Island, což je i historisky doloženo Bjorn to ve Středozemí nebude mít taky lehké. Asi bude drancovat Itálii v Pise a možná Řím. Harald asi Kattegat dobude a stane se king Of The Norway.

3.2.2017 | 11:41:49
Rodney_

#39 Arne: možná tam nechali namalovat červený kříže protože Kříž svatého Jiří byl později na vlajce Anglie

#59 Arne
3.2.2017 | 12:33:02
Praseodym

Teď už to bude nuda. Great heathen army proti Angličanům měla velký potenciál. Který tvůrci promrhali tím, že to nacpali do 2 dílů a bitvy byly ubohé jednohubky. Teď Great heathen army končí. Bjorn si vezme velkou část na výpravu, Harald bere velkou část zpátky do Skandinávie. Takže nám zůstává kolik? 50% původní armády? To už je jasný, že nemají moc velkou šanci.

#51 Martys22 #59 Arne
3.2.2017 | 12:49:16
Martys22

#50 Praseodym: No podle historie po úspěších GHA přišli ze skandinavie do Anglie další Vikingové se přidat takže to určitě ještě nekončí. Tipuju, že takhle se připojí později i Guthrum

3.2.2017 | 12:52:09
skrivanekdavid

že by ty syny tak rychle vymleli ?

3.2.2017 | 12:54:01
ChacharFCB

ten bjorn mele jak maj pokaždé držet při sobě , ale už podruhé odejde sám naposledy s hvitserkem jenom doufám , že zas se k němu nepřpojí ten zku…n ROLLO

3.2.2017 | 12:54:03
pidalin

Neee, meč na zádech proboha ne a ještě meč kterej vypadá tak o 300 let mladší než doba seriálu. :-D

#55 rockysiburger #59 Arne
3.2.2017 | 13:15:40
rockysiburger

#54 pidalin: Vyznáš se v mečích ? Co ho charakterizuje, že vypadá jako meč o 300 let mladší ?

#59 Arne #64 pidalin
3.2.2017 | 14:08:03
LimitedXx

Dám ruku do ohně za to, že v 00:39 to biskup mlátí Ubbeho. Podlě mně právě Ivar zachrání Ubbeho a získá si věhlas. I ten Ubbeho výkřik:,,Ivar!" naznačuje, že ho Ivar zachrání před nějakým druhem smrti, třeba ukřižováním..­...uvidíme

#57 Martys22
3.2.2017 | 15:12:55
Martys22

#56 LimitedXx: Já ani nepoznal, že ten výkřik je Ubbe, ale tak je to možné.

3.2.2017 | 15:17:51
DamianaFrey

„My sme boží hnev…“ :) Tak tento Kresťan im to ešte pekne osladí… :) A JRM bola, očividne, skvelá voľba!

3.2.2017 | 15:31:51
Arne

#42 rockysiburger: Hej, hej, musel som zareagovať :D a aj ja som dosť zvedavý. Veľmi sa mi páčil ten pohreb Helgy, kedy doň Floki ukladal rôzne predmety, tak ako sa dnes pri archeologických výskumoch objavujú v kostrových hroboch najmä pohanských nachádzajú. To sme tu v seriáli ešte nemali a bolo to veľmi dobre natočené a ukázalo to ďalšiu vec z tej doby a vikingského sveta, čo je super.
#49 Rodney_: Uvidíme, možno to nejako logicky vysvetlia…
#50 Praseodym: Doba v ktorej pôsobila Veľká pohanská armáda trvala pomerne dlho a vystriedalo sa v nej množstvo vikingov a ich vodcov, toto bol len začiatok. Pokračovať to bude s Ivarom a Ubbem, neskôr by tam mal byť aj ten Guthrum a ďalší, predsa len ovládali na Britských ostrovoch veľké územia, čo sa v seriáli ešte nestalo.
#54 pidalin: Hej :D vyzerá to tak ako by si ten meč zobral zo seriálu o Tudorovcoch :D a nosiť ho na chrbte…
#55 rockysiburger: Určiť sa to dá minimálne už len pri pohľade na hlavicu meča, to je tá časť na konci meča za rukoväťou, ktorá vyvažuje meč. Podľa jej tvaru a ozdobnosti sa dá určiť príslušnosť k oblasti, v ktorej sa taký meč používal a tiež k obdobiu, v ktorom bol vyrobený. No je tam viacero poznávacích vecí. Vieš si však na googli napríklad vyhľadať obrázky hlavíc vikingských a veľkomoravských mečov a porovnať si ich. Sú z približne rovnakého obdobia a predsa sa líšia, to je tou lokalitou atď.. No a cez storočia sa to tiež všeliako menilo a nie len pri hlaviciach. :)

3.2.2017 | 17:10:22
Arne

Dúfam, že Ubbe nezomrie.

3.2.2017 | 17:11:16
lelanka

Lagerthu už by mohli odstranit. Takhle moc se mi nikdy předtím postava v seriálu nezprotivila. Je tam od 3. série úplně nah*vno. Ivar je šílenec a myslím, že i nejvíc slibnej.

#74 Revoemag
3.2.2017 | 18:00:18
skrivanekdavid

Lagertha je tam už opravdu jen do počtu, ale fakt že je to kost :D, Ubbe je sympaťák a prostě nejvěrnější náhrada Ragnara, pokud by se na něm zapracovalo a měl více prostoru a nebyl takovej ťulpas jakej zatím je, tak by to mohlo být dobrý, Bjorn už bude asi stejnej, Mrzí mě SIgurd po Ubbe mi přišel taky že by mohl být fajn i když toho prostoru moc nebylo. Ivar je šílenec a asi se ještě hodně ukáže…

3.2.2017 | 18:20:47
C4death

Hlavne ze Floki zije, je mi lito jak to dopadlo s Helgou. To me zajima nejvic, kam ho ty bohove povedou :)

3.2.2017 | 20:26:48
pidalin

#55 rockysiburger: Ten meč vypadá jako typickej gotickej jednoručák, seriál se odehrává v 9. století!!! Celá Evropa používala prakticky stejnej typ mečů jako vikingové. Ale jako nechci bejt zase až moc chytrej, je možný že ňákej obřadní meč, nebo takhle drahej zdobenej pro ňákou spešl osobu mohl vypadat už modernějc, včetně tý zahnutý záštity, ale nevypadá to rozhodně jako typickej meč tý doby.

3.2.2017 | 23:10:48
Arne

Presne tak, Lagherta je tam už naozaj len do počtu a je úplne zbytočná a aj to, že je skutočne veľmi pekná to nezachraňuje, no a aj keď ju tam kvôli tomu možno stále nechávajú aj keď už nedáva zmysel a nič nové neponúka ešte provokuje aj tým, že sa na nej v podstate akoby ani neprejavoval čas a keď Ragnar, Floki, či Eckberth stárli jak sa má ona nezískala ani jednu šedinu… Ubbe je naozaj super postava a vzhľadom je rozhodne najpodobnejší Ragnarovi. Má úžasný potenciál a ja by som ho tam osobne videl spolu s Bjornom najradšej čo najdlhšie. Dúfam, že dostane väčší priestor a že bude významnou a dôležitou postavou nie len 5. série.

#66 Baltik
4.2.2017 | 2:44:17
Baltik

#65 Arne: No to ji teda zachraňuje :D

4.2.2017 | 7:24:57
ChacharFCB

jj Ubbe se mi taky líbí i sigurd se mi líbí to raději mně ivar zabít hvitserka kterej mi připadal , že nepřemýšlel jen chodil tam kde byl větší zájem

4.2.2017 | 8:41:40
skrivanekdavid

Jj, ale třeba toho Hvitserka probudí, Sigurd se alespoň nějak projevoval, tím že se s Ivarem nesnášeli :)

4.2.2017 | 9:45:29
Kartous

Víte o nějakém zdroji historických informací, nejlépe v češtině, dík.

#70 Faraniel #71 Arne #72 Crestron
5.2.2017 | 14:38:06
Faraniel

#69 Kartous: Asi bych se vykašlala na populární literaturu. Z naučné bych byla vybíravá podle autora, zjistit si, jestli je to vůbec historik, který se zaměřuje na danou problematiku. Narazila jsem na knihy v naučné sekci, které byly akorát pokus nějakého pisálka znít učeně, a ani slovo v té knize nebyla pravda nebo hodně upravená pravda. Nejlepší by bylo, kdybyste měl přístup do Národní knihovny nebo do jakéhokoliv univerzitní knihovy.

5.2.2017 | 16:02:41
Arne

#69 Kartous: MÚCSKA, Vincent – DANIŠ, Miroslav – ŠEVČÍKOVÁ, Zuzana. Dejiny európskeho stredoveku I. Ranný stredovek. Prešov, 2006. 388 s.

V tejto knihe nie sú len vikingovia, no informácie sa určite zíde mať aj z iných kútov Európy, kde sa dialo všeličo zaujímavé. :) Je to však odborná literatúra, nie populárna, takže sa Vám možno nebude čítať až tak dobre, aj keď podľa mňa je dobre napísaná a príjemná na čítanie.

#72 Crestron
5.2.2017 | 20:06:59
Crestron

#69 Kartous: Môžem potvrdiť. Velmi dobrá kniha. Čo sa týka európskych dejín medzi 5. až 11. storočím tak možno najlepšia akú som čítal. Keby si však nebol ani s tým spokojný môžem ti poslať niekoľko odkazov na odbornú literatúru ktorá je zameraná prevážne na Škandinávsku históriu, národy a ich vplyv na európu. Problém je len v tom že drvivá väčšina z nich je len v angličtine alebo po nemecky. Pokial teda nevieš nórsky, fínsky alebo dánsky. Slovenský ani český preklad som nenašiel,
#71 Arne: Mne sa naopak zdalo že sa číta veľmi dobre a je aj pomerne dobre zrozumiteľná lajkom. Má taký trochu učebnicový štýl a určite by som ju doporučil študentom.

#73 Arne
6.2.2017 | 0:12:24
Arne

#72 Crestron: Aj mne sa čítala dobre a ako píšem, je to v podstate na celú Európu nie len na Škandináviu, to však vôbec nie je na škodu, predsa veľmi zaujímavé veci sa diali aj inde, v Nemecku, Kyjevskej Rusi, Franskej ríši atď. Pre študentov histórie je určite veľmi vhodná, no má čím zaujať aj lajkov. Hlavné je, že je odborná, lebo dnes sa píše všeličo a ľudia to čítajú, čo je často vidno aj tu v diskusiách, kde komentujúci píšu úplné hlúposti. No a hej, tých kníh k škandinávskej histórií je viac, ale väčšina z nich nie je po slovensky, alebo po česky. :/

6.2.2017 | 0:54:16
Revoemag

#61 lelanka: Tak to mě už se několikrát postava velmi znechutila. V HIMYM Lily. V Arrow Felicity. V Game of thrones Daenerys. A asi bych našel i další případy :-D

14.2.2017 | 10:51:57
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Vikingů

Vikingové zahájili svou seriálovou existenci v roce 2013 a skončili na konci roku 2020, což znamená, že tu s námi byli dlouhých sedm let, ale vše musí jednou skončit. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Pokračování

Seriál Vikings sice skončil šestou sérií, ale Netflix připravuje pokračování s názvem Vikings: Valhalla, které se bude odehrávat cca 100 let po událostech původní seriálu. Více se dozvíte v našem článku

Reklama

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama