Vikingové (Vikings)
94/100 - 952×

Vikingové(Vikings)

Seriál z tvrdého a tuhého prostředí, z doby Vikingů, kteří byli nemilosrdnými bojovníky. Příběh sleduje dění legendárního Ragnara Lothbroka a jeho rodiny, který bojuje s nástrahami tvrdých severských podmínek.

Kanada | 2013 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | History, Amazon | 43 minut
VOD
Netflix
žánr
Akční, Historický, Válečný
hrají
Alexander Ludwig (starší Bjorn Železný), Jordan Patrick Smith (starší Ubbe), Marco Ilsø (starší Hvitserk), Katheryn Winnick (Lagertha), Gustaf Skarsgård (Floki), Alex Høgh Andersen (starší Ivar Bezkostý), Georgia Hirst (Torvi), Peter Franzén (Harald Krásnovlas), Travis Fimmel (Ragnar Lothbrok), Clive Standen (Rollo Lothbrok), Jennie Jacques (Judith), John Kavanagh (Prorok), Moe Dunford (Aethelwulf), Alyssa Sutherland (Aslaug), Linus Roache (Ecbert)

Upoutávka k epizodě Revenge

Upoutávka k epizodě Revenge

Už za týden Vikingové doplují do Anglie, kde se střetnou s armádou krále Aellea. Kdo zvítězí?

28 0
12.1.2017

Thumbnail Play icon

Zdroj: History, Amazon

Diskuze /105

Revoemag

No že tam běží proti jízdě je teda dost debilní :-D Ragnar by měl udělaný kopí a čekal by na ně :-D

#58 marshal_absinth
12.1.2017 | 20:06:40
006

vikingů je několik tisíc a jich několik set to že jsou na koních nehraje v tom to případě roli :D

#3 Revoemag
12.1.2017 | 20:09:45
Revoemag

#2 006: Tak že je nás několikanásobně víc přece neznamená, že se budu chovat hloupě.

12.1.2017 | 20:12:00
Thugrar

Hlavně jde o to, že je jízda mnohonásobně průraznější než pěchota a taky si myslím, že je to hodně netaktické

12.1.2017 | 20:13:51
ChacharFCB

no jestli je aella porazí tak to bude fail

12.1.2017 | 20:18:58
Ratemus

jasnej příklad byl v Návrat Krále když dorazil Theoden s jízdou.....

no tak jsme se dočkali na finální bitvu opravdu doufám že se to roztáhne na poslední tři díly, takovou dobu na to čekám a oni to takhle roztáhnou, snad to bude nejlepší bitva seriálu

#9 Revoemag
12.1.2017 | 20:25:58
rnasakr

s timhle kralem bude jedna rekl bych celkem lehka pro Bjorna, pak prijde na radu Wessex a ten bude ready tam to bude horsi

12.1.2017 | 20:27:21
Harald_Finehair

Toto je zlé promo. V tom kanadskom je vraj scena kde sa Ivar a Bjorn hadaju o to kto bdue viest armadu

#36 GreenArrowCZ #62 rnasakr
12.1.2017 | 20:45:21
Revoemag

#6 Ratemus: Nebo v bitvě o Helmův žleb. Půl tunový zvíře ty cápky projede ani nemrkne. A dotoho ti ještě po palici švihá anglán mečem :-D

#12 tomasgeryk
12.1.2017 | 20:46:37
Stanley Peter

Beztak tam budou mít tak 30 koní a zbytek pěchotu, to se tam ztratí, Ivar se o to postara. :D

12.1.2017 | 20:58:11
Mesyas

jako rozeběhnout se proti jízdě? Vážně? :D

12.1.2017 | 21:02:35
tomasgeryk

#9 Revoemag: Jo, úplně chytré to není, proti koním by se hodily aspoň dlouhé zbraně, např. kopí. Ale neslyšel jsem, že by je Vikingové v nějakém větším množství dělali.
Ale naprosto nesouhlasím s tímhle názorem. Když je několikanásobná přesila, tak sice za cenu velkých ztrát, ale stejně jízdu může udolat i pěchota. Jezdec srazí 2 nebo 3 pěšáky, čtvrtý sekne koně, pátý sekne koně, kůň se sesune k zemi a šestý umlátí Anglána, který se vzpamatovává z toho, že v plné zbroji sletěl z metru a půl na zem ;-)

#16 Revoemag
12.1.2017 | 21:06:32
tomasgeryk

Takže kdyby byli Vikingové jenom třeba ve dvojnásobné ořesile, neměli by šanci, ale takhle asi jo,,,

12.1.2017 | 21:08:23
Ratemus

škoda že poslední tři díly nebude točit Mel Gibson :-( ale i tak se na to těším…čekám největší bitvu seriálu, sakra na tohle jsme čekali po těch 17 roztažených dílech, kde některý byly fakt o ničem…nevim proč, ale při ukázce jsem si vzpomněl na bitvu v posledním díle Spartaka.....

12.1.2017 | 21:17:43
rockysiburger

Předpokládám, že budou v ohromný přesile a narvou to tam do plných, ale já nic říkat nemůžu. Viděl jsme jen blbě sestříhaný promo. Né jako ostatní, už celý díl :) Taky je možný, že pomůže Odin, nebo Thor zabuší kladivem !

12.1.2017 | 21:19:46
Revoemag

#12 tomasgeryk: O takový Pyrrhovo vítězství asi nikdo nestojí. Nemůžou si dovolit přijít hned v první bitvě o takový množství válečníků jen kvůli tomu, že je nakonec umlátí přesilou. Taky chcou pokračovat v Anglii dál. Podle mě prostě hloupost.

12.1.2017 | 21:21:27
Ratemus

už vidím jak do tábora k Ivarovi a Bjornovi přikluše Magnus a vyzradí jim slabá místa Ecbertova hradu…

12.1.2017 | 21:31:25
skrivanekdavid

tak Rollo nakonec bude doma

12.1.2017 | 22:11:05
skrivanekdavid

ale dostal pěkně přes hubu :D

12.1.2017 | 22:11:20
zorgSVk

som zvedavý ako je na nich Aellen pripravený :D

#21 Berbo
12.1.2017 | 22:13:14
Berbo

#20 zorgSVk: Aellen :D ešte Harper, nie? :D

12.1.2017 | 22:17:43
Ratemus

Aelle bude čumět jak chleba z tašky až uvidí armádu pohanů

12.1.2017 | 22:18:45
Mesyas

Stále nějak doufám, že se Rollo vynoří s armádou a zapojí se do bitvy. Ale mám takové tušení, že jeho příběh už je u konce, našel svůj „klid“. Mně by bohatě stačilo, kdyby v tomhle řadě natáhl brko Aethewulf.

12.1.2017 | 22:41:49
ItsHawkEye

Všetkým komentujúcim čelný útok zo strany vikingov na anglickú jazdu.. Namiesto zameriavania na fakt, že jazdec má za akýchkoľvek podmienok pri strete s pešiakom neskutočnú výhodu, uveďme si ďalšie, zásadné faktory. Okrem toho, že sa môže jednať o ľahkoodencov (snáď aj s obmedzenými skúsenosťami potrebnými na boj v podobných podmienkach), s ktorými by „hrubá“ línia ťažkoodencov so zameraním na boj z blízka (krátke, sečné zbrane, štíty s jednou rukoväťou, ..) po prípadnom zrazení k zemi niektorých pešiakov z prvej línie a možno spôsobení lokálneho zmätku v okolí prerazenia líne, narobila krátky proces podobným spôsobom, ako rimania bojovali proti slonom (línia rozdelená na skupiny, slony intuitívne využili medzery radoch nepriateľa, ktoré následne dorazili z 3–4 strán zároveň). No nepozerajme sa len na útok Bjorna a i. hlavných postáv ako jednotlivcov, no zároveň na taktický význam použitého manévru. Situácia je nasledovná: °nepriateľ má málopočetnú, ľahkoodenú kavalériu, množstvo strelcov a iných harcovníkov °spojenecké vojsko pozostáva z ťažko/stredne -odených bojovníkov, prípadne niekoľkých strelcov
vo formácii, ktorú predstavuje hrubá bojová línia, ktorá pokrýva celú šírku bojiska

Čo si z toho môžeme vyvodiť: °nepriateľ si bude chcieť zachovať odstup, aby mohol využiť početné strelecké jednotky °má jazdu, ktorú bude chcieť využiť, no nemôže napadnúť boky, kvôli šírke formácie °kavaléria nepriateľa nemá k dispozícii zbrane na diaľku, teda pri útoku sa budú musieť stretnúť v boji „tvárou v tvár“ s jednotkami, ktoré sú na boj z blízka ako stvorené

Ako sa teda s ohľadom na predchádzajúce závery rozhodneme pokračovať po rozmiestnení vojska, a sa bude (zrejme) vyvýjať situácia na bojisku?

  • vojaci sú v širokej a neusporiadanej línii ľahkým terčom pre strelcov, musíme ich preto dostať do kontaktného boja
  • nepriateľ si to uvedomí, a vyšle napred jazdu s tým, že prerazí líniu, spôsobí chaos, strelcami prehĺbi diery vo formácii a tak získajú pre pechotu ideálne začiatočné podmienky, nakoľko pripravili súpera o výhody, ktoré vyplývajú z rozostavenia vojska, kvalite a type bojovníkov, ..
  • na útok kavalérie možno efektívne zareagovať dvoma spôsobmi:
  1. zastavíme presuny jednotiek, sformuje štítovú hradbu, počkáme na príchod jazdy
  2. vyšleme ľahšie, „postradateľnejšie“ jednotky v pred, ktoré utrpia strany, no zastavia jazdu, nakoľko budú v početnej prevahe .. jazda zastavená, ťažkoodenci prichádzajú na scénu, zmasakrujú jazdu zaseknutú medzi ľahkoodencami
  • časovo účinnejšia varianta 2. možnosti je nechať jazdu prejsť prvou líniou jednoduchým „deformovaním“ prednej línie .. na niektorých miestach sa jednotlivci dostanú hlbšie medzi nepriateľov, na niektorých skončia pri prvom konakte .. podstatná časť jednotky je po jednotlivcoch oddelená od zvyšku spolubojovníkov, pechota lepšia v boji z blízka sa práve s minimálnou časovou strátou a vystavovaním sa dažďu šípov úspešne zničila hlavnú výhodu nepriateľa, kavalériu

Nakoľko išlo hlavne o vysporidanie sa s jazdcami, nebudem bezpodnetne rozoberať následné udalosti. Pochybujem, že to niekto zvládne prečítať až sem, no ak áno, gratulujem. Ak stále niekto pociťuje potrebu argumentovať na danú tému, rád sa dodatočne vyjadrím prostredníctom pm alebo na fb.

tldr; VIKINGS 4EVAH

#29 Eagar #37 Slezan #40 ACooper
12.1.2017 | 22:48:53
Wolfinator1

Těch pár koní se buď splaší, nebo posere strachy když na ně poběží banda vikingů a zbytek Ivar přejede vozem ( doufám, že v něm bude mít aspoň 10 seker a bude je házet :D ) a Bjorn a spol daj hlavičku koni a ten lehne ( tvrdý kluci né :D ). A vsadim se , že Sigurt s těma jeho dvěma sekerkama taky zazáří :D

12.1.2017 | 22:52:17
Wolfinator1

A jééé odborníci s 30 lety praxe v středověké armádě a účastníci 100 největších bitev historie už se hlásí :D

#27 ItsHawkEye
12.1.2017 | 22:54:16
ItsHawkEye

#26 Wolfinator1: „vyskytol sa problém pri argumentovaní, alebo mi jednoducho niekto začal oporovať?“ *ebem na všetko, čo predniesol, urazím ho ako člena diskusie aj ako osobu, no nie? :)

12.1.2017 | 22:58:12
Remi91

Na tuhle bitvu se těším od okamžiku, kdy oznámili, že použili větší počet komparzu než mělo Statečné Srdce. Snad nám všem vytře zrak.

12.1.2017 | 23:54:56
Eagar

#24 ItsHawkEye: Zajímavé čtení. Čerpal jsi z nějakého internetového zdroje? Popřípadě bych rád věděl z jakého. Dík

13.1.2017 | 1:00:56
Monkeyskunk

Hlavně nikde nejde vidět pořádná kavalérie. Naopak v 0,06–0,07 vidíte nastupovat řekl bych lehkou pěchotu s oštěpama na anglické straně, což je teda pěkně na prd zbraň do takového střetu. Tím neříkám, že tam nějaká jednotka na koních nebude, ale určitě to není celá armáda, jak tu většina z vás bůhví podle čeho vyvěštila. Těch pár koní okolo krále je jen královská družina. Která se víc než na boj soustředí na obranu krále a následný úprk. Spíš bych tedy počítal s lehkooděnci (kteří v traileru vidět jsou) a lukostřelci, jimiž je anglie typická. Pak tam bude asi teda menší jednotka kavalerie, kterou povede Aewulf a to je tak všechno.

13.1.2017 | 8:49:51
Praseodym

No tady to sice asi vadit nebude, protože tady je té jízdy fakt málo, ale proti Wessexu podle mě vikingové ostrouhají, a to právě kvůli nedostatečné taktice, kvůli tomu, že mají jen jeden typ válečníků – pěšáky. A vlastně ještě pár chabě organizovaných lučištníků. Wessex určitě bude mít jízdu, plno lučištníků. A tím převáží to, že má slabší pěchotu.

#32 Martys22
13.1.2017 | 9:33:39
Martys22

#31 Praseodym: Historicky to byl právě Ivar který dokázal angličany strategicky porážet. Vyhrál hodně bitev, tak uvidíme s čím příjde.

13.1.2017 | 10:17:24
Martys22

Vlastně jsem i zvědavej jestli uvidíme tažení na Irsko, kde se Ivar stal také králem, ale to dříve jak v 5 řadě nebude :D

13.1.2017 | 10:18:16
Martys22

Jinak v tom promu jsou 2 bitvy. Proti Aellovi a ta další proti Wessexu, kde je vidět Aethewulfa na koni. Nemyslím si že to je stejná bitva protože Aella odmítl požádat Ecbart o pomoc.

13.1.2017 | 10:22:58
Ratemus

no jasný, jedna bude v 18 a ten zbytek proti pořádné armádě Ecberta v 19–20

13.1.2017 | 10:59:13
13.1.2017 | 11:00:14
Slezan

#24 ItsHawkEye: Bože to tě fakt bavilo napsat? Tady řešíte zase totální hovna kdo jakou má přesilu a že na koních to je lepší. Bože pomoc.

#38 Gryfx
13.1.2017 | 11:58:50
Gryfx

#37 Slezan: I dont think He can

#39 Slezan
13.1.2017 | 12:34:28
Slezan

#38 Gryfx: hm

13.1.2017 | 12:38:18
ACooper

#24 ItsHawkEye: Dobrýýýý (y)

13.1.2017 | 16:59:03
Praseodym

Sere mě tam ten Harald. Jak pletichaří. Nakonec je v Anglii nějak podrazí…

13.1.2017 | 17:22:15
skrivanekdavid

to je fakt, že je to had

#43 Praseodym
13.1.2017 | 17:25:14
Praseodym

#42 skrivanekdavid: Přitom kdyby byl Ragnar naživu, pořád by se před ním plazil. Hlavně mě sere ta jeho povaha – když se někomu něco nedaří, tak ho hned pomlouvá, a jakmile se to obrátí, už mu leze do zadku a má z něj respekt a snad i strach. Takový druhý Hujer…

13.1.2017 | 17:28:07
ChacharFCB

tak Harald má rozhodně největší strach s Bjorna

#45 Praseodym
13.1.2017 | 18:16:34
Praseodym

#44 ChacharFCB: Nevím, z Ragnara měl podle mě větší Respekt.

13.1.2017 | 18:20:42
Praseodym

Jinak jsem celkem zklamaný z posledních dílů. Největší hovadina je asi to, jak Ragnarovi synové slyšeli ta Ragnarova slova před smrtí. Do teď tam byly jen náznaky, že bohové mohou existovat a bylo to spekulativní, ale tohle už jasně ukazuje na něco nadpřirozeného… Ach jo.

#47 rockysiburger
13.1.2017 | 18:25:59
rockysiburger

#46 Praseodym: Náhodou se to tam hodilo. Mě se Odin líbil. On tam byl vždycky Odin někde v zákulisí a tahal za nitky. Třeba když po boji tahal padlé válečníky do Valhally… Pak když připlouvají poprvé vyrabovat klášter. Je tam obrovská bouřka a v ní se zobrazuje dračí loď. Nemáš pravdu. Vždycky tam něco bylo.

#48 Praseodym
13.1.2017 | 18:32:35
Praseodym

#47 rockysiburger: Ne, mám pravdu. Vždycky tam byl náznak. Nebo něco, kde jsme si říkali – opravdu se to děje, nebo je to jen iluze? Ano, Odin odklízel padlé válečníky, jenomže opět – neviděla to žádná konkrétní postava (což by mohla být iluze, ale Odina slyšelo víc postav nezávisle na sobě, takže to iluze evidentně není). Ale že něco řekl konkrétním postavám a ty postavy to pak zopakovaly, už jasně ukazuje na to, že bohové jsou skuteční.

A úplně tím shodili Ragnarovu perfektní řeč o tom, že nevěří v existenci bohů.

13.1.2017 | 19:56:11
rockysiburger

Nebyl to sám Ragnar, který to všechno viděl. Pust si první díl. A viděl i samotného Odina. To, že se bůh nezjevuje každému na potkání. To je samozřejmost. Je to bůh. A pouze vyvolení ho můžou vidět. Či nezávisle slyšet. Podotknu, že ho slyší pouze selátka a po smrti kance. Takže až po smrti toho největšího žijícího člověka své doby. To je dost velká oběť pro Odina aby sešel z Asgardu a pohovořil.

Nemůžeš brát jeho řeč. Jako, že ji shodili. Byl to jen člověk a měl jisté pochybnosti. Tím pádem to řekl.

#51 Praseodym
13.1.2017 | 20:20:07
desaix

Musím sa pousmiať ako dnešným divákom nevadí Odin,ale ak by sa objavil Ježiš tak by si ťukali na čelo.Musím povedať ,že mi celkom vadí ateistické poňatie historických filmov či seriálov ,pretože božstvá hrali v staroveku i stredoveku dôležitú rolu.Bola tu iba mala skupina ľudí ktorá verila,že sa božstvá o ľudí veľmi nezaujímajú,ale nepopierala ich existenciu. Serial Vikingovia tu pohanskú úctu k bohom celkom pekne ukazuje.Osobne sa mi viac páčili Ragnarové úvahy nad svojim náboženstvom a novým bohom kresťanov, ako jeho odklon od bohov…viac to vystihovalo prechod severských národov k kresťanstvu.

13.1.2017 | 20:22:40
Praseodym

#49 rockysiburger: „A viděl i samotného Odina“ Jedna postava viděla boha = možná iluze. Vidělo ho víc postav = může být hraní si s diváky, v tom seriálu jsme nikdy nevěděli, co tam ve skutečnosti je, a co je jen na obraze. Ragnar něco řekne a slyší to víc postav v různých částech světa nezávisle na sobě = jasný důkaz existence Odina a totální úpadek seriálu.

Zvlášť po těch super Ragnarových úvahách o neexistenci bohů a o tom, že bohové neutváří osudy lidí. Po tomhle tam přijde Odin a všem řekne, co Ragnar řekl před smrtí? To znamená, že bohové existují a že utváří osudy lidí, když je ženou do války? Ehm, to je tak strašně mimo. Navíc seriál upadl i jako celek. Z toho krásného střetu kultur a ukázky možnosti vzájemného pochopení („Byl bych rád, kdyby naši bohové a tvůj bůh byli přáteli“), což symbolizoval vztah Ragnar-Athelstan, to přejde v to, že Odin vyprovokuje seveřany do jejich největší války a půjdou ve jménu Odina zabíjet křesťany? Vždyť to si táááák protiřečí. Už z toho bude jen hloupá rubačka bez hlubšího smyslu. Ale tak když to někomu stačí…

#81 Revoemag
13.1.2017 | 20:33:17
Praseodym

Každopádně kdo z nás viděl Last Kingdom, už asi tuší, jak to nakonec dopadne a že rozum zvítězí nad tupou nenávistí.

13.1.2017 | 20:35:13
Ratemus

přesně mně to taky vadí trochu že tam najednou byl Odin, asi tvůrci nevěděli jak udělat to, aby synové věděli o smrti fotra, hlavně Bjorn aby se vrátil ze Španěl, a sjednotili se…najednou tam byl Odin, co by se asi stalo kdyby tam najednou byl Ježíš, ve Španělsku strejda Aláh a pokud se někdy podívají do Egypta tak najednou se tam objeví Set,nebo Ra nebo kdo je ten jejich hlavní

#54 Praseodym
13.1.2017 | 20:45:34
Praseodym

#53 Ratemus: V nějaké knížce jim to přijel říct nějaký slavný vikinský bojovník. Někdo tady i psal, že si myslí, že to tak bude i v seriálu. No, bohužel. Jak by se to dozvěděl Bjorn, to nevím. Ale cokoliv asi lepší než tohle. Teď už je z toho víc fantasy než historií inspirovaný seriál.

#55 rockysiburger
13.1.2017 | 20:47:06
rockysiburger

#54 Praseodym: Tohle byl, ale od začátku historicky sprasený seriál. Sám Ragnar je legenda. Rollo žil o 100 let později…Víc fantasy je to od začátku. Možná to je pro tebe ten problém. Chceš od toho čistý drama.

Protiřečí si to z celkového hlediska, ale co řekl Ragnar o přátelství bohů a pak řekl, že neovlivní osud lidí. To přece neznamená, že bůh chce to samé. Sám Odin je bůh války a smrti. A jestli je pošle bojovat. Tak proč ne.

#56 Praseodym
13.1.2017 | 21:04:56
Praseodym

#55 rockysiburger: Já jsem nenapsal, že je to historický seriál. Ale historií inspirovaný seriál. Jenomže teď už je to fantasy, a navíc konzistentních bez pravidel.

"Sám Odin je bůh války a smrti. " Ne, je to smyšlená postava vzešlá z pověr.

#59 Monkeyskunk #60 rockysiburger #61 svensen
13.1.2017 | 21:17:30
Praseodym

*bez konzistentních pravidel

13.1.2017 | 21:17:56
marshal_absinth

#1 Revoemag: Ano přesně tak, chudáci koně budou do země zašlapány ;D

13.1.2017 | 21:38:03
Monkeyskunk

#56 Praseodym: A co věštby Auslag, naposled o potopení a topení se Ivara, co věštcovi věštby. Ať se ti to líbí nebo ne, to nadpřirozeno tam skutečně je prakticky od začátku.

#63 Praseodym
14.1.2017 | 1:56:15
rockysiburger

#56 Praseodym: Jsme rád, že ses ve škole naučil používat uvozovky, ale pro ateistu je každý bůh smyšlená postava vzešlá z pověr. Jde jen o to čemu lidé v dané společnosti věří. Odin je bůh bůh války a smrti a proto má právo svoje ovečky poslat do války. A vůbec nechápu, proč ti to tak vadí. Vždyť posledních 1000 let. šlo hlavně o války ve jménu víry. Tohle je příběh o legendě a do jeho příběhu jsou přidáni další legendární lidé oné doby. Někteří doložení, někteří nikoli.

#63 Praseodym
14.1.2017 | 7:27:25
svensen

#56 Praseodym: Je třeba brát také v úvahu skutečnost, že rodinný příslušníci jsou často „propojení“ (nevím, jak lépe to napsat). Rodiče mají pocity o svých dětech a děti zase o svých rodičích a sourozencích. Je to obecně známá skutečnost, která zatím nebyla vysvětlena.

Pokud zemře osoba s takovým charakterem, jako měl Ragnar, proč by v jeho blízkých jeho smrt neměla zapříčinit více emoční než rozumovou odezvu?

(ne že bych na podobné věci věřil, je to jen další úhel pohledu)

#63 Praseodym
14.1.2017 | 8:59:46
rnasakr

#8 Harald_Finehair: posli link

14.1.2017 | 9:24:13
Praseodym

#59 Monkeyskunk: Co věštby Aslaug? Čteš vůbec, co píšu? Tam jsme nikdy pořádně nevěděli, jestli je to skutečnost, nebo náhoda, i když to už bylo kolikrát opravdu na hraně a divné. Tohle už je ale zcela něco jiného.

#60 rockysiburger: „Vždyť posledních 1000 let. šlo hlavně o války ve jménu víry“ Ano, ve jménu víry, ne ale kvůli tomu, že někomu něco skutečně řekl nějaký bůh. Vždyť je to hovadina. Nikomu se nikdy nepodařilo prokázat existenci jakéhokoliv boha = v realitě bohové neexistují, protože se nepodařilo prokázat, že na ni mají jakýkoliv vliv = Vikingové jsou od teď fantasy. A nejde o doloženost. Jde o pravděpodobnost a uvěřitelnost. A jestli věříš, že Odin fakt mohl existovat, tak se zamysli nad svými rozumovými schopnostmi.

#61 svensen: :D Ne, to není obecně známá skutečnost, ale naprostá blbost. Tvoje hlava končí v tvojí hlavě, opravdu nedokážeš na dálku poznat, že ti někdo umřel. A jestli má někdo pocit, že to poznal, jen to namlouvá sám sobě. A ne, ani matka na dítě nemá neviditelný provaz, který jí řekne, že jí dítě umřelo. Je to prostě kravina. Na tyhle kecy o dalších úhlech pohledu mám alergii. Proč si neděláte názor na základě důkazů a vědecké metody? Tohle je jako věřit na horoskopy. Taky další úhel pohledu? Ne, prostě sračka.

#65 rockysiburger #67 svensen #69 Monkeyskunk
14.1.2017 | 9:25:47
Martys22

Seriál si od začátku vypůjčuje jak z historie tak i ze severské mytologie a je to jeden velkej mix, který si tvůrci dělají podle sebe. Nevím, proč když to někomu vadí to vůbec sleduje :D

14.1.2017 | 10:00:52
rockysiburger

#63 Praseodym: U tebe je problém ego. Nedokáže přijmout názor druhých. Asi si myslíš jak máš velké rozumové schopnosti, ale skutečnost je opakem můj drahý hlupáčku. Vikingové byli vždy fantasy (bavíme se o seriále, že si myslíš, že věřím v Odina… no chytl sem doma menší záchvat i manželka říká, že jsi imbecil a ta má s lidma větší schovívavost :-) ) a dostal jsi tu už tolik argumentů, že to musíš snad už i vidět. A to, že to nevidíš. Ukazuje, že máš pouze strojové myšlení. Nedokážeš číst mezi řádky a jsi omezen pouze na danou skutečnost. Ty tady pleteš realitu se seriálem :-D Lezeš vůbec mezi lidi ?

#71 Praseodym
14.1.2017 | 10:04:17
rockysiburger

*shovívavost

14.1.2017 | 10:06:03
svensen

#63 Praseodym: Ve svém komentáři porovnáváš jablka a hrušky. Píšeš tam o horoskopech. Ano, ty jsou vědecky vyvráceny. Ale vážně věříš tomu, že když nemáme empirické důkazy pro vícerozměrný prostor (4D a více), že nemůže existovat? Elektron také neexistuje, protože ho ještě nikdo neviděl a nedotkl se ho?

Pokud ve svých představách vidí na základě pocitů a chemických reakcí Odina, Ježíše, chakru nebo co ještě, je otázka víry a vlastního přesvědčení (a hle, víru mají synové stejnou, logicky tedy uvidí stejnou nebo velice podobnou věc). A myslet si, že víme vše, je absurdní.

Pozn.: víra také nemá empirický důkaz. Chceš-li filosofovat, co je to víra?

#71 Praseodym
14.1.2017 | 10:59:42
Ratemus

je to trochu fantasy, vždyt kdo by nechtěl být Harbardem a oprcat půlku města, Floki si umí zapíchat s Aslaug která je uplně v jiné zemi tisíce km daleko, Aslaug předpovídá budoucnost, potom ten jejich věštec kterej to tam prakticky může řídit (proč ty tajnosti? proč to prostě neřekne hned a oni mu ještě věří) potom zjevení mrtvého Athestana, ten Odin co se na začátku zjevoval Ragnarovi a potom vlastně synům…jj fantasy od začátku, akorát ten Ježíš se ještě může objevit u Ecberta at to máme i s druhé ruky

14.1.2017 | 12:04:07
Monkeyskunk

#63 Praseodym: Aha, už tě začínám chápat. Prostě se na to nedokážeš dívat z jiné stránky, než z té svojí. V takovém případě je diskuze s tebou zbytečná. Tvůj argument, že všechny ty věci byly náhoda se dá použít úplně stejně na Odina. Možná je jiná statistická šance, ale pořád tam je. A podle kvantové teorie – co se může stát, to se taky stane. Tak nevím co tu zkoušíš za moudra ty vědecká metodo :-D

#71 Praseodym
14.1.2017 | 12:07:12
14.1.2017 | 13:52:49
Praseodym

#65 rockysiburger: Ne, u mě je „problém“, že na rozdíl od tebe a nemám průměrné IQ. A ad hominem ti nepomůže.

#67 svensen: Ty blbečku, jenomže existence elektronu, jeho pohyb a vliv na realitu byl vědecky dokázán. A pak, jak to tady má vypadat, když lidi jako ty, co považují elektorn a Odina za stejný fantasy, mají vědecký právo :D Nemnož se. Prosím. Opravdu.

#69 Monkeyskunk: Ale já se na to dokážu dívat i z vaší stránky. Problém je, že vy se na to nedokážete dívat z té mojí, protože mě nechápete. Já vás chápu, vím, co chcete říct, vím, jak ten seriál vnímáte. Ale vnímáte ho prostě hloupě.

Upřímně už za mnohem lepší považuju Last Kingdom. Jako celek dává mnohem větší smysl a není to takovýhle mišmaš vymyšlený někde na tripu.

#74 Monkeyskunk #76 rockysiburger #78 svensen
14.1.2017 | 14:01:58
Praseodym

Mimochodem, všimli jste si, že Sigurd už nemá to hadí oko? Ti tvůrci už ani neví, co si tam navymýšleli za blbosti :-)

14.1.2017 | 14:10:05
Ragnar_Lothbrok
  • vikingove je pouze historii inspirovany serial, pokud chcete sledovat totozne osudy hrdinu, musite zacit cist a verte nebudou az tak zajimave pro divaka
  • vase debata o bozich je naprosto bezvyznamna, nekolik dilu ve vsech seriich nam tvurci ukazovali rozdily kultur, zvyku, povinnosti, potreb a podobne, vira byla pouzivana hlavne k udrzeni kontroly nad lidma, umite si predstavit tisice vikingu bez jakychkoliv zabran?
  • serial vikings je jeden z nejpovedenejsich serialu jake jsem kdy videl, postava Ragnara je nenahraditelna, pribeh, herec i herecky vykon 100% jsem zvedavy na vyvoj ostatnich postav, a momentalne hlavne na vyvoj alfreda a magnuse.
  • rollo by si zaslouzil nejakou svou vetsi chvili v serialu a vzhledem k tomu ze ivar chce vyhlasit valku svetu asi ji i dostane
14.1.2017 | 14:29:39
Monkeyskunk

#71 Praseodym: Naopak, hloupě se na to díváš ty, pokud se nám snažíš tvrdit, že tam mystika není už od začátku seriálu. Nebylo to jen ze strany vikingů, i Athelstan tam měl v nějakém díle stigmata. Nevím co víc ti na to mám říct :-D

14.1.2017 | 14:34:15
Martys22

Ale má https://s29.postimg.org/…j/sigurd.jpg jen toho hada není v tom oku tak vidět.

14.1.2017 | 14:34:51
rockysiburger

#71 Praseodym: Já sem z tebe tak nadšen:-) Ty musíš žít úplně v jiným světě. Už vidím jak procházíš parkem a pozoruješ molekuly vody, pozoruješ fotosyntézu. Hele tebe tady je škoda. Nechceš jít raději někam kde můžeš usilovat o Nobelovu cenu za fyziku, chemii, mír… Ty dokážeš z Edny. Kde fanoušci probírají seriály pro zábavu… Podotknu probírají. Né z nich dělají rozbor pro své experimenty. Ty jí Upgraduješ na vědeckou stránku. Kde budeš mít na úvodní stránce svoji fotku a na nástěnce za sebou budeš mít svoje doktoráty.

Buď v pohodě, dej si medikaci. Je to jen seriál. :-)

14.1.2017 | 14:39:13
Ratemus

ty jo já uplně zapomněl že Sigurd má mít hadí oko…vůbec jsem si na to nevzpomněl

14.1.2017 | 14:54:34
svensen

#71 Praseodym: Ty mě bavíš :) Psal jsem, že elektron nikdo neviděl a nedotkl se ho (důkazy pro něj samozřejmě jsou, ale to má řada lidí také pro bohy, mimozemšťany, žijícího Hitlera…). Ke všem poznatkům vede cesta přes vlastní představy a teorii.

Tahle konverzace s nám zvrhla. Za mě díl dobrý, Odin odkazuje na Ragnara dokonale (svým mytologickým významem i samotným přirovnáním se Ragnara k němu). A že tam je trochu mystiky? Mě to nevadí. Dokud budou mít herci a tvůrci zmáknuté takové věci jako výpravu a chování Ragnarových synů (ti bravurně zvládají napodobovat řadu gest svého otce), a Bjornovi vstupy na scénu budou stále chytlavé, budu u seriálu chrochtat blahem i nadále.

14.1.2017 | 14:55:28
Harald_Finehair

Nové promo https://www.youtube.com/watch?…

Haralda neohovarajte on je len moc ambiciozny. Ano nema rad neuspech ale nikdy povie to ludom rovno do oci.. ok okrem Bjorna ked boli na lodi. A nezabudajme ze si sadol na Ragnarov tron.. dost balls.

Teraz k aktualnej teme. Samozrejme ze serial nieje striktne historicky povedal to aj sam Hirst. Nevidim dovod sa stazovat, na internete je plno dokumentov o Vikingoch toto nieje jediny source. Odin do vojny nikoho neposlal on len povedal ze ich otec je mrtvy.. respektive potvrdil. A kto tvrdi ze nadpridzeno tam nieje je blazon. Aspon co som si vsimol ja: Vestcove vestby a jeho zjavenie Ragnarovi. Ragnar videl Odina v prvej serii viackrat + valkyry Vestby Auslag Flokiho vizia s Aslaug Krv z dreva ked Floki vyrezaval sosku Odina isiel zabit Athlestana (aj ked tu mozeme argumentovat ze to nebolo nadprirodzene ale v kontexte serialu ano) Ragnarove vizie mrtveho Athlestana a Jezisa Athlestan videl Diabla a Jezisa Knaz v Uppsale vycitil ze Athlestan je klamar a stale prechovava povodnu vieru Ragnar sa obesil a velke mnozstvo havranov rozdobali lano(Odinovi vtaci) Harbardov liecenie Ivarovej bolesti a nasledne zahadne umrtia deti v Kattegate To je vsetko co si pamätam

14.1.2017 | 15:23:54
pidalin

Ten kýbl na hlavě. :-D

14.1.2017 | 17:36:57
Revoemag

#51 Praseodym: Vždyť Odin nikomu neříkal, že mají jet do Anglie. To řekl Ragnar Ivarovi. Odin akorát přišel říct synům, že je otec mrtev.

14.1.2017 | 18:31:14
Grayyitheyerouh

Hele… kdo je to ten Egil Bastard, kterého v 17. epizodě Harald oslovuje? Mám takový pocit, že chtějí společně svrhnout Lagerthu… víte někdo o tom něco?

#83 Revoemag #84 pidalin
14.1.2017 | 18:42:04
Revoemag

#82 Grayyitheyerouh: No Lagherta je jeho nejmenší problém. Chce být králem celýho Norska a v cestě mu stojí Bjorn + další 4 Ragnarovi synové. Spíš chce jen vědět jak by se dal dobít Kattegat, až příjde jeho čas.

14.1.2017 | 18:55:20
pidalin

#82 Grayyitheyerouh: Doufam že je někdo všechny kuchne, celou tu bandu kolem Haralda, se mi z nich uplně zvedá žaludek z těch piklů co furt kujou.

14.1.2017 | 19:02:18
Martys22

Tak ještě další promo https://www.youtube.com/watch?… :D

14.1.2017 | 19:06:23
Ratemus

no to vypadá že Harald bude asi padouch další serie

14.1.2017 | 22:05:57
Wolfinator1

Nějak z těch promo se mi nechce věřit , že to všechno nacpou do těch cca 43 min ( osmnáctého ) dílu , když v dalších X dílech bylo celkem dost vaty :D

#89 Martys22 #91 Monkeyskunk
15.1.2017 | 1:12:02
Wolfinator1

Rozhodně ale doufám, že ať jsou jakýkoliv a každýmu se může zdát dobrý nebo špatný jiný syn, tak kluci Ragnara pomstí ve velkém stylu :D a dočkáme se zase dost drsných bojů a odvážných válečníků, čas sekery, čas meče, štíty budou praskat a kopí se budou lámat :D

15.1.2017 | 1:14:42
Martys22

#87 Wolfinator1: To se mi taky nechce věřit, hlavně v tom francouzském jsou určitě záběry i dalších dílů :D

15.1.2017 | 9:14:54
Grayyitheyerouh

Rollo by se teoreticky mohl přidat s jeho armádou… přecijen v 17. epizodě při přestupu na jeho loď řekl, že na nic nezapomíná. Tak snad se ho dočkáme :D Mohlo by to být zajímavé, kdyby ještě Harald a jeho vojsko najednou uprostřed bitvy obrátili strany.

#92 rockysiburger
15.1.2017 | 9:41:39
Monkeyskunk

#87 Wolfinator1: Podle toho proma od Martyse to s Aelou bude velice rychlá bitva. V 0:19 tam jde dobře vidět, proti čemu Vikingové stojí a je to úplný nic oproti jejich hordě. Těch koní bych tipl tak 50 max, možná ani to ne. To padne rychle jestli je když moc tak 500 angličanů proti několika tisícům. Každopádně i podle popisku epizod, bitva s Aethewulfem bude až v posledním díle série ;-)

15.1.2017 | 11:34:15
rockysiburger

#90 Grayyitheyerouh: To si nemyslím. Aby Rollo vytáhl svoji armádu do Anglie. To je mizivá pravděpodobnost. Osobně bych si přál víc prostoru pro jeho postavu, ale bojím se, že mu zvoní už konec příběhu :-/

#93 Grayyitheyerouh
15.1.2017 | 12:29:52
Grayyitheyerouh

#92 rockysiburger: To doufám ne, to je porstě postava ,která ještě může dost zamíchat kartami… já osobně doufám v jeho připojení k pomstě, protože v 17. epizodě řekl, že na nic nezapomíná. To může něco značit. Btw. neví někdo co se stalo s císařem z Paříže? Naposledy se ukázal v 4×10 a od té doby je z Paříže vidět jen Rollo a Gisla + jejich děti…

#99 rockysiburger
15.1.2017 | 14:19:33
skrivanekdavid

Nebyl důvod ho ukazovat, asi

15.1.2017 | 14:26:11
Harald_Finehair

Zatial asi najlepšie promo aj so spominanou hadkou Bjorn vs Ivar, plus v rychlik prestrihoch ktore tam chvilu su je vidno ako Bjorn stoji oproti Margareth takže on asi kláti všetky ženy v Kattegate https://www.youtube.com/watch?…

15.1.2017 | 22:08:34
Harald_Finehair

a ups vidim že promo už pridal Martys každopádne aspon som k nemu pridal moje poznatky :D Haralda určite nekuchnu skor som schopny uveriť tomu že ked Egil dobije Kattegat, Harald ho potom zabije. Ale aspon sa v poslednom diele vyriesila nasa debata z minula, ci je vsetko vo Vikingoch Norsko a uz konecne spomenuli aj Svedsko

#98 mirako
15.1.2017 | 22:11:30
Berbo

a najlepšie na tom je, že som skoro všade čítal o Ragnarovi ako o královi Dánska a Švédska

16.1.2017 | 5:51:47
mirako

#96 Harald_Finehair: ti co ještě doposud neví, kde se odehrávají Vikingové, tak tady máte mapy… jinak město Kattegat není historicky moc přesně určenej, ale pravděpodobně to bylo Oslo.. celá ta oblast mezi Danskem, Norskem a Švédskem se totiž nazývá Kattegat, pravděpodobně podle slavného města, které se tam nacházelo… ;)

http://i.imgur.com/qczEEYs.png

https://upload.wikimedia.org/…ngetiden.png

16.1.2017 | 12:58:33
rockysiburger

#93 Grayyitheyerouh: Nezapomíná, nezapomene. Podle mě je to blbost. Frankové bojující po boku Vikingů. To by si to doma pěkně posr…, ale je pravda, že Rollo během své vlády abdikoval a předal vládu. Možná to do toho zapojí a vytáhne, ale podle mého názoru. Je to blbost. I když jeho postavu mám rád. Je podobná jako v GoT. Jaime Lannister, byl od začátku hroznej zmrd, ale nakonec se jeho aura stala neutrální. To samé vidím u Rolla

#100 Grayyitheyerouh
16.1.2017 | 14:56:34
Grayyitheyerouh

#99 rockysiburger: No z GOTka ho lze asi nejvíce přirovnat k Jaimemu. Ale že by byl Rollo úplně neutrální, to ne. Zrada sem, zrada tam. Já mám fakt tucha, že se ještě zapojí. Ale vikingové mu už neodpustí…

#101 rockysiburger #102 Revoemag
16.1.2017 | 16:34:41
rockysiburger

#100 Grayyitheyerouh: Dřív ne, ale teď bych řekl že jo. Taky si dost prožil. Mučil ho jarl Haraldson a Ragnara neprásknul. Za to ho pořezal ještě na obličeji......

16.1.2017 | 16:59:42
Revoemag

#100 Grayyitheyerouh: No nevím. Jamie se nikdy neotočil vyloženě proti svému rodu. Jediná „zrada“ by snad mohla být, že pustil Tyriona. Ale je to zrada, když je to jeho bratr? Ani bych neřekl.

16.1.2017 | 17:21:39
MagikaVonCary82

Je třeba brát do úvahy skutečnost, že jezdci měli brnění vážicí až 60 kg. Do sedel je dostávali pomocí jednoduchého kladkostroje. Pokud rytíř z koně spadl, už se do sedla nedostal. Navíc, se díky váze brnění, stal poměrně neohrabaným bojovníkem. Místa, jimiž meč, sekera nebo kopí mohly proniknout, byla pouze v podpaží a mezi klíční kostí a bradou. Další skutečností je, že mnozí z rytířů v plné zbroji, kteří spadli z koně, si již díky váze brnění, způsobili zlomeniny právě při pádu na zem. Odlehčené verze brnění, se objevily až s křižáky/templáři, kteří se „spokojili“ pouze zesílenou drátěnou košilí, která sahala od ramen až ke kotníkům. Skutečné profesionální vojsko, zavedla až Isabela I. Kastilská, královna a sjednotitelka Španělska. Což bylo až okolo roku 1480 n.l.. Do té doby, se vojsko sestavovalo z rolníků a řemeslníků. Kdežto Vikingové byli válečníky od chvíle, kdy se udrželi na nohou.Muži i ženy. Anglie se poučila až za vlády Alžběty I. Tudorovny. Ke konci svého života a vlády, nařídila vytvoření profesionálního vojska, a zavrhla povolávání rolnictva a řemeslníků.

#104 Berbo
16.1.2017 | 19:00:36
Berbo

#103 MagikaVonCary82: niektoré veci popisuješ trochu nepresne

17.1.2017 | 16:43:52
league

Odin to tak chtěl aby Ragnara pomstili. Dával jim znamení.

19.1.2017 | 8:22:10
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Vikingů

Vikingové zahájili svou seriálovou existenci v roce 2013 a skončili na konci roku 2020, což znamená, že tu s námi byli dlouhých sedm let, ale vše musí jednou skončit. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Pokračování

Seriál Vikings sice skončil šestou sérií, ale Netflix připravuje pokračování s názvem Vikings: Valhalla, které se bude odehrávat cca 100 let po událostech původní seriálu. Více se dozvíte v našem článku

Reklama

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama