Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Shrnutí děje osmé epizody Much More

Shrnutí děje osmé epizody Much More

Nilfgaard pokračuje ve svém postupu, přičemž nyní se mu postavili čarodějové. Co všechno nám kromě bitvy nabídla poslední epizoda první řady?

16 0
5.1.2020

Cintra

Geralt se stále nachází v královské pevnosti Cintry, ve které vzpomíná na to, co se zapřisáhl udělat. Následně Cintru opouští, aby dostál svému slovu.

Verden

Po nějakém čase Geralt projíždí zničeným táborem, ve kterém narazí na vesničana Yurgu, který zrovna odklízí mrtvé. Jedná se o stejný tábor, ve kterém byli Ciri a ostatní přeživší přepadeni Nilfgaardem. Nyní tedy můžeme vidět, jak to s tímto táborem dopadlo.

Když se Geralt vybavuje s Yurgou, tak si uvědomí, že jsou v okolí netvoři, a proto se jim rozhodne postavit. Tábor je skutečně napaden ghúly, které Geralt sice pobije, ale ti ho ošklivě poraní, a proto ho Yurga odveze s sebou domů.

Geraltovi je cestou zle, a proto má halucinace. V nich vidí nejrůznější věci, ale především vzpomíná na dobu, kdy byl ještě malý chlapec. Tehdy cestoval se svou matkou Visennou, čarodějkou, která ho opustila v lese, kde se ho ujal zaklínač Vesemir.

Geralt i nadále blouzní a nějakou dobu se dokonce vybavuje i se svou matkou, nicméně i ta je přelud. Poté se mu však udělá lépe, a proto mu Yurga poví, že mu musí dát něco za to, že ho zachránil před oněmi ghúly. Yurga se zmíní o zákonu překvapení, o kterém Geralt nerad slyší, každopádně však opět pokračují v cestě.

Sodden

Ciri se probouzí a zjišťuje, co se jí stalo minulou noc. Opět se setkává s onou vesničankou, která jí dříve chtěla pomoci, tentokrát však Ciri přijme její nabídku, a proto spolu vyrazí do jejího domova, kde by se mohla na čas schovat.

V novém domově se Ciri začne líbit, nicméně jednoho večera se jí zdá sen o Geraltovi, který zrovna pátrá po Yennefer. Následné ráno Ciri uprchne do lesa, přičemž záhy dojedou k jejich domu Yurga s Geraltem.

Zola, jak se jmenuje Yurgova manželka, řekne svému muži o tom, že u nich nyní bydlí Ciri. Když Geralt uslyší, o kom se baví, tak mu ihned dojde, že se Ciri nachází někde blízko, a proto se vydá do lesa, kde na ni skutečně narazí. Po obejmutí se Ciri zeptá, kdo je Yennefer, kterou Geralt volal v jejím snu.

Soddenský pahorek

Čarodějové a čarodějky, kteří se chtějí postavit Nilfgaardu, se ocitají na Soddenském pahorku, na kterém by se mohli vypořádat s přicházejícími nepřáteli. Jako přirozený vůdce čarodějů tu vystupuje Vilgefortz, kterého zároveň Yennefer poznává zase o něco lépe.

Po příchodu se dozvídají, že se místní lidé taktéž chtějí postavit Nilfgaardu, protože se před ním nedá nikde schovat. Započnou tedy přípravy na obranu, přičemž důležitou složku představují samotní čarodějové, kteří chtějí tvrz bránit za pomoci svých kouzelnických vychytávek.

Čarodějové však nemají být jediní, kteří se tu po postaví nilfgaardskému vojsku, a proto Yennefer zjišťuje od Triss, zda přijede král Foltest z Temerie, zatímco se s ní baví i o Geraltovi. Yennefer si tu zároveň opět promluví s Tissaiou, která jí řekne, že má světu stále co nabídnout.

Cahir se v nedalekém táboře dozvídá, že se na Soddenském pahorku objevili členové kapituly, což ho zneklidní, nicméně Fringilla si stojí za tím, že se jim stále mohou postavit, protože i oni ovládají magii. Cahir s ní souhlasí, a proto vydá rozkazy k útoku.

Bitva začíná a čarodějové dělají, co mohou, aby pevnost ubránili. Nilfgaard začne pomalu prohrávat, a proto Vilgefortz využije situace k přepadení jejich vůdce Cahira, se kterým se pustí do souboje. Vilgefortz se však přestane ovládat a nakonec i přijde o své magické meče, kvůli čemuž souboj prohraje, nicméně Cahir ho nezabije.

Fringilla mezitím využije svou moc k prolomení brány, díky čemuž do pevnosti pronikne krabička s jakýmisi magickými červy, kteří ovládnou některé místní obránce. Ti následně začnou sabotovat obranu pevnosti. Tissaia se zároveň pokusí Fringillu získat na svou stranu, nicméně ta ji brzy přemůže a i nadále podporuje Nilfgaard.

Jednou z posedlých se stane i Sabrina, která se pokusí zabít Yennefer, nicméně se jí to nepodaří, protože v tu chvíli dojde k několika výbuchům v pevnosti. Následně se Yennefer snaží zjistit, kteří čarodějové ještě žijí, nicméně se jí nikdo neozývá. Triss, Tissaia a Vilgefortz jsou však stále naživu.

Yennefer neví, co má dělat, ale setkání s Tissaiou jí dodá odvahu. Yennefer proto začne kouzlit, díky čemuž přemůže všechny nilfgaardské vojáky. Bitva je tak konečně u konce, přičemž ve chvíli, kdy Yennefer všechny sežehla, dorazil na pomoc král Foltest.

Foto: Netflix

Diskuze /39

Arrow123

A prvú cenu za najväčšie WTF vyhráva súboj Cahira s Vilgefortzom. Ako fakt toto má byť ten „final boss“ z kníh?

#3 Sn0wy #4 ked
5.1.2020 | 15:27:52
4391

Ach jo, to setkání Ciri s Geraltem… to byla snad nejzpackanější scéna z celého seriálu. Vůbec to nedávalo smysl (jak se vůbec poznali, když se vlastně viděli úplně poprvé… nebo jak Ciri v ten vytoužený moment zrovna nezajímalo nic víc, než kdo je nějaká Yennefer…). Ale už jsem to tu psal v různých diskuzích víckrát (naposledy u shrnutí sedmé epiziody), tak už tu s tím dále otravovat nebudu ;-)

#7 desaix
5.1.2020 | 15:34:45
Sn0wy

#1 Arrow123: Taky jsem zvědavý na vývoj Vilgefortze. Jak se z nic moc bojovníka, který si dokáže akorát tři krát vyčarovat meč stane nejmocnější mág.

#9 Kafka Tamura
5.1.2020 | 18:26:14
ked

#1 Arrow123: Řekl bych, že to mohl z nějakého důvodu jen hrát, ale těžko říct.

5.1.2020 | 18:28:21
mmmm

Není mi jasná jedna věc. V epizodě, kde se školí Yen na čarodějku je vysvětleno, že každé magické kouzlo musí být vykoupeno určitým množstvím „esence života“ (nebo jak to říci). Je to zřejmé v té bitvě poslední epizody, kdy se dvě nilfgaardské čarodějky dokonce zčarovaly sebevražedně do těch fireballů. jenže Yennefer tam kouzlí pomalu víc než Gandalf v Pánu prstenů, a nic se neděje.

5.1.2020 | 18:57:10
masak07

vilgefortz a jeho magicky meciky taky nechapu..a proc po ptobuzeni zmasakroval toho carodeje? patril prece ke kiapitule, nebo ne?

#8 Snowleopard
5.1.2020 | 19:03:47
desaix

#2 4391: Súhlas. Mám to asi rovnako. Tá scéna stretnutia je emocionálne úplná topka. Takto to postáť je naozaj na facku. Tá príchuť osudovosti sa prelína príbehom poviedok o Cindre a pritom nie je tak okato zdôrazňovaná. Vlastne je to ponechané na čitateľovi či v tom stretnutí vidí osud alebo náhodu. Také nenásilne podanie sa mi o to viac páči. Škoda. Dosť som sa tešil na to ako sa smrkáč Ciri (cca 5–6 rokov)vyhráža Geraltovi, že mu jej babička dá stať hlavu a Geralt ju začne prosiť nech to nerobí, že by ho to mohlo bolieť. :)

#12 4391
5.1.2020 | 19:29:58
Snowleopard

#6 masak07: Řekněme, že on má svoje vlastní plány a jeho cílem je stát se nejmocnějším čarodějem na světe. Vše co dělá, má svoje důvody a postupem času, třeba v další řadě se to začne projevovat.

#18 masak07
5.1.2020 | 19:40:08
Kafka Tamura

#3 Sn0wy: Ty jsi mi ale ko*ot… ach můj bože.

5.1.2020 | 19:50:43
Snowleopard

Rád bych řekl to co mi vadilo na této řadě a co měli rozhodně ukázat a neukázali. Pozor spoilery z knih.

V knize Yennefer ví co se Geralt přál. Ne, není na něj naštvaná, řekne mu „Nevím jestli takové přání může být vůbec někdy splněno.Nevím jestli existuje vůbec nějaká síla která by to mohla dokázat, ale jestli ano, pak tvůj život bude navždy spojen s mým“. V seriálu zjistí co si přál až u konce a je na něj naštvaná právě kvůli tomu.

Jsem zklamaný, že neukázali první setkání Geralta a Ciri v Brokilon forest. V knize to je úplně krásně popsané, jejich rozhovory a všechno. Kdy Ciri už od právě tohoto setkání ví kdo to je, že on je její osud a chce s nim zůstat.

Istedd/Vengerberg. Chápu ,že neukázali část kdy Geralt a Yennefer žili spolu ve Vengerbergu, ale vynechat poměrně důležitou část kde když se usmíří a jdou spolu do jednoho města (nepamatuji si jméno teď) a Yennefer ho tam podvede s Istreddem je poměrně smutné. Tato část zrovna vysvětluje proč při tréninku Ciri, se Geralt místo na Yennefer obrátí na Triss s prosbou o pomoc.

Co mi dává smysl je to, že použijí závěr kdy je Yennefer na Geralta naštvaná jako výmluvu na to, proč se obrátil s prosbou o pomoc na Triss a ne na Yenn. Především kdy v další sezoně uvidíme Kaer Morhen. Preferoval bych tu spíš knižní zápletku která dává větší smysl a víc přibližuje postavy čtenáři/divákovi.

Je hodně věci co překroutili podle jejich představy, chápu proč to u některých udělali, ale ty co jsem napsal rozhodně měly být v seriálu zakomponované.

5.1.2020 | 20:03:48
FallenMaia

Neviem, mne to stretnutie Geralta a Ciri prišlo hodne osudové a dojemné, vôbec som neriešil či sa poznajú alebo nie, proste on vedel že to je ona koho hľadá, ona zase vedela že je to on pretože sú prepojený vyššou mocou ktorá ich neustále ťahá k sebe a ktorá im vnútorne napovedá, aspoň tak som to pochopil ja ;) Nič viac som k tomu ako divák nepotreboval. A myslím že práve to ich stretnutie v Brokilone by tomuto ich záverečnému stretnutiu vôbec nepomohlo, práveže by to stratilo ten efekt finálneho magického momentu aký to malo. Takto to práve malo tú silu že sa spoznali bez toho že by sa vôbec niekedy stretli, dokonca ona sa ho zničoho nič spýtala na to kto je to Yennefer, človek hneď pochopil že to ich puto je veľmi silné, v knihách to možno fungovalo inak ale toto je seriál, nie vždy platí na obrazovke to čo je v knihách. V písanom texte autor ľahko popíše ich vnútorné pocity a myšlienky, seriál to musí ukázať inak ;)

#14 4391
5.1.2020 | 20:18:49
4391

#7 desaix: Jo, to by byla taky dobrá scéna :D Scénář seriálu bohužel ze všech udělal jen loutky osudu, tyhle společné zážitky z knížek (jako právě setkání Geralta a Ciri v Brokilonu, jejich rozhovory a to co se tam stalo) tomu příběhu dodávají hloubku. Tak si teď říkám, proč byl vlastně Brokilon v seriálu, když tam nebyl Geralt? O to v té povídce v knížkách přece šlo, jejich první setkání… Co by se tedy stalo, kdyby se v seriálu ta pasáž s Brokilonem vůbec neobjevila? Takhle jak to natočili, tak by to přece vůbec nikde nechybělo. Kdyby celej Brokilon vynechali, tak to příběh seriálu nijak nepoškodí… Ale třeba jsem jen moc ovlivněný knížkama, když to takhle vidím, to připouštím…

#13 FallenMaia #16 Snowleopard #27 bublifuk
5.1.2020 | 20:19:37
FallenMaia

#12 4391: Ano si príliš ovplyvnený knihami, o tom niet pochýb…

#15 4391
5.1.2020 | 20:21:20
4391

#11 FallenMaia: Hele, sice si stojím za tím, co jsem napsal, ale na druhou stranu s tebou souhlasím v tom, že ne vždy se můžou tvůrci držet knihy na 100% (napadá mě zrovna jeden příklad; zná tu někdo knížku „Duna“ od Franka Herberta? A zároveň film „Duna“ od Davida Lynche z roku 1984? Ten film se držel knížky celkem dost… a zdaleka nesklidil jen kladné ohlasy. Mě osobně se film nelíbil). Takže ok, nejspíš to tvůrci Zaklínače tak opravdu zamýšleli a věděli, proč to dělají. Jak jsem psal výše, jsem asi hodně ovlivněný knížkama ;-)

#19 desaix
5.1.2020 | 20:28:10
4391

#13 FallenMaia: A přesto jsem si seriál užil (asi jsem jen trochu hnidopich, zkusím se polepšit ;-) :) ).

5.1.2020 | 20:29:17
Snowleopard

#12 4391: Přesně to jsem měl na mysli. Jejich první setkání v Brokilonu je hodně důležité, dá tomu dalšímu kde se shledají znovu po zničení Cintry daleko větší váhu a fráze „so much more than destiny“ dá daleko větší smysl.

5.1.2020 | 20:37:33
jam

já jsem knihy nečetla a také mi brokilon přišel vcelku zbytečný, pokud se tedy nemá někdy vrátit ten elfík Dara klidně mohli tuto zápletku vynechat

5.1.2020 | 20:47:00
masak07

#8 Snowleopard: tak samozrejme sem cetl nekolikrat knizky, jen mi to prislo zvlastne podany.. ale pravda je, ze vsechno pravdepodobne bude vysvetleno v budoucnu

5.1.2020 | 21:43:19
desaix

#14 4391: Duna kniha i film z roku 1984 sú výborné :) teda podľa mňa. Asi to bude tým že David Lynch je môj obľúbený režisér (Twin Peaks).

#20 4391 #23 mateSKAtes
5.1.2020 | 22:09:05
4391

#19 desaix: Jasné, však Twin Peaks mám taky rád ;-) Jen se furt nemůžu dostat k tomu, abych se podíval na tu poslední sérii z 2017 (ale napravím to :) ).

#25 desaix #27 bublifuk
5.1.2020 | 22:29:07
mateSKAtes

Já si ty knižky musim koupit taky. Hry byly super a seriál je luxus, jsem rád že se to lidem líbí a že to má svoje velmi vysoké umístěni v žebříčku protože takhle je zajištěno víc než jen dvě série :) a Hlavně bych rád zjistil jak ten konec, jak to střetnuti vypadá v knižce :D Znova řikám jsem nečtenář, kluci: 4391 a Sauron knižky četli takže chápu že v tom maji větší rozhled a dokážou se líp vcítit do děje-pochopí ten jejich osud. Ale pro mě a řekl bych že nebudu sám co to nečetli ten konec prostě zůstane nepochopen bohužel.

#22 4391
5.1.2020 | 22:36:49
4391

#21 mateSKAtes: Myslím, že když si je koupíš, tak nebudeš litovat ;-)

#24 mateSKAtes
5.1.2020 | 22:38:49
mateSKAtes

#19 desaix: Co se týče duny tak tu jsem taky nečetl ale ta trilogie z roku 2000 byla hooodně dobrá na tu rád vzpomínám.

#26 desaix
5.1.2020 | 22:39:58
mateSKAtes

#22 4391: Tak tim jsem si jistej už ted :D

#27 bublifuk
5.1.2020 | 22:40:27
desaix

#20 4391: Ja som pokračovanie Twin Peaks tiež ešte nevidel :) Myslím si, že platí staré známe " Nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky". Bojím sa, že pokračovanie už nebude to práve orechové a ja si nechcem pokaziť spomienky…no uvidím, možno ešte zmením názor.

#27 bublifuk
6.1.2020 | 10:38:36
desaix

#23 mateSKAtes: Knihu Duna rozhodne doporučujem, len si daj pozor aby si po prečítaní nekonvertoval na islám :) Inšpirácia životom Mohameda je totiž úplne zjavná.

6.1.2020 | 10:42:51
bublifuk

#25 desaix: a #20 4391: Pánové, je to trochu OT, ale ať to máme za sebou: Twin Peaks z roku 2017 je taková směs Mazací hlavy, Twin Peaks, Lost Highway a Mulholland Drive. ;) Chci tím říct, že jestli jste to ještě neviděli, tak se připravte na to, že je to HOOODNĚ lynchovské (mix raného a pozdního Lynche) a méně frostovské (určitá racionalita a normálnost). V RR mají ale skvělého hudebního dramaturga. Vynikající scény se tam střídají s totálním WTF a triky jsou občas na úrovni padesátých let ;) Ale poznáte Dianu.

#24 mateSKAtes: Druhé OT: Kniha Duna je skvělá. Úskoky v úskocích cizích úskoků… Lynchova Duna doplatila na sestříhání. Jsem fakt zvědavý, jak si s ní poradí Denis Villeneuve – ale věřím mu. Pikoška: Dunu co točil Lynch měl točit Ridley Scott. Když z toho sešlo, natočil Scott Blade Runnera. Villeneuve natočil Blade runnera 2049 a teď by měl pracovat na té Duně…

#12 4391: Zaklínač: Člověče, máš naprostou pravdu. Mně to samotnému docvaklo až díky tobě – ten Brokilon byl v seriálu fakt NAPROSTO ZBYTEČNÝ. Vlastně ho použili jen na to, aby ji mohl z něj odvést Myšilov/doppler… což bylo, v kontextu celého seriálu vlastně také zbytečné, jenom tím efektním „testem železem“ zkomplikovali charakter Cahira pro jeho přesun do mančaftu „těch dobrých“. A souhlasím s tím, že finální setkání bylo tak nějak… nijaké. Já v tom tedy náboj necítil, ale myslím si, že je to i otázka filmařského umění, ne jenom vystřižením předchozího setkání.

Docela dumám i nad tím, co blbnou s tou „předpovědí Renfri“ o „holce z lesa“. Jak se furt Geraltovi zjevuje. Oni když holt neměli důvod, aby to Geralt divíkovi řekl sám, nebo někdo jiný, tak tam narvali Renfri…

#28 mateSKAtes
6.1.2020 | 17:09:00
mateSKAtes

#27 bublifuk: Fakt to měl točit Scott :O to je škoda že to nevyšlo. a ted zpět k zaklínačoj… Nevíte někdo co tu budem 2 roky dělat než vyjde druhá série ? :D

#29 Decado23 #30 bublifuk
6.1.2020 | 17:58:56
Decado23

#28 mateSKAtes: Natáčení začne únor 2020 což je za měsíc a vypustí to na začátku roku 2021, což je 1 rok. Kde jsi spočítal 2? :).

#31 mateSKAtes
6.1.2020 | 19:10:13
bublifuk

#28 mateSKAtes: …tvrdí se to v dokumentu o vzniku Blade Runnera jménem „Dangerous Day“. Jestli je to škoda? Nevím. Díky tomu vznikl Blade Runner. A i ta Duna má hodně co do sebe. Tehdy byli Lynch a Scott v podstatě na podobné startovací čáře – jeden měl za sebou Duelisty a Aliena, Druhý Mazací hlavu a Sloního muže. Nakonec, jestli se nepletu, Lynch kvůli Duně odmítl zase Impérium vrací úder (Nebo to byl Návrat Jediho?).

#31 mateSKAtes
6.1.2020 | 21:51:35
mateSKAtes

#29 Decado23: Aha tak to jsem nevěděl ale myslím že to tu bylo snad někde i napsaný ale díky za info.
#30 bublifuk: Hele co se týče Blade Runnera tak toho jsem neviděl a ani to nějak v plánu nemám. Jen mě tak napadlo co by se stalo kdyby tu Dunu točil Scott.

7.1.2020 | 16:15:59
bublifuk

Tak podle scénáře mělo prý závěrečné setkání obsahovat i dialogy:

Ciry: „You're HERE. You're realy here…“

Geralt: „You're alive?“

Ciri: „I've been looking for you, I was going to Sodden… I didn't think you'd ever find me.“

Geralt: „People linked by destiny will always find each other.“

Ciri: „Was my grantmother right? Am I… YOUR destiny?“

Geralt: „You're more than that, Ciri. Much more.“

Ciry: "Who is Yennefer?!

Takže nakonec rozhodla střižna. Škoda.

https://www.fandimeserialum.cz/…asadni-zmene?…

#33 4391
9.1.2020 | 21:42:17
4391

#32 bublifuk: Proč to proboha nenechali v téhle podobě? Vážně škoda…

#34 bublifuk
9.1.2020 | 22:15:26
bublifuk

#33 4391: To vědí jen oni. Chtěli ušetřit dvě minuty? (Asi se daly stříhnout jinde). Možná měli pocit, že opakují mnohokrát řečené? (Dalo se to střihnout jinde). Nebo měli pocit, že takhle je ten konec údernější? (Mně přijde spíš uspěchaný. To setkání je teď takové nijaké, mimo rytmus, tempo, že i věřím, že to natočené bylo, nejenom že to bylo ve scénáři… Třeba si šetří záběry na directors cuty a pak na ultimate cuty a nakonec na fakt definitivní cuty…)

#35 FallenMaia
10.1.2020 | 0:07:18
FallenMaia

#34 bublifuk: Ok jedna otázka, to vážne by ti tých pár viet tak zásadne zmenilo celý ten koniec? Veď tam nič dôležité nepovedali, za mňa je to úplne jedno, či by to tam bolo alebo nie. A vôbec by to neboli dve minúty ale ani nie minúta. Inak Lauren to tam na twitteri vysvetlila prečo to dali preč. Vraj to vystrihli kvôli tomu pretože vynechali celú tú časť v Brokilone kde sa Geralt s Ciri stretli už skôr, preto im to tam v tejto podobe nesedelo. Ale ako hovorím, za mňa je to úplne jedno, nepotrebujem tam pár viet navyše ale ak by tam boli nič by sa nestalo ;)

#36 4391
10.1.2020 | 11:23:44
4391

#35 FallenMaia: Tak za sebe odpovím, že by se tím příběhově samozřejmě nezměnilo nic. Spíš jde jen o to, že by to setkání vypadalo přirozeněji. Spoustu diváků by jistě čekalo, že si při prvním setkání řeknou něco víc (ono co jsem viděl reakce na fb skupinách, tak ten konec opravdu zarazil více lidí, není to jen naříkání pár diskutérů na Edně). Ale jak jsme se bavili už dřív, ve střižně asi holt vědí, proč to tam nedali. Teď už je to ale opravdu jedno… seriál jako celek je dobrý a na tom ten konec nic nemění ;-)

#37 FallenMaia
10.1.2020 | 13:07:19
FallenMaia

#36 4391: Prirodzenejšie? No je neviem, niekedy je menej slov vlastne viac, toto je presne ten príklad, aspoň z môjho pohľadu, pretože keby to tam nechali, teda myslím v tejto podobe, tak by to práve pôsobilo tak ako keby už sa niekedy v minulosti stretli a to ako vieme v seriálovej verzii nikdy neprebehlo. Môj názor ;)

#38 bublifuk
10.1.2020 | 13:24:14
bublifuk

#37 FallenMaia: A to já si myslím, že by to tu scénu prohloubilo. Ciri zjišťuje, že to, v co se snažila doufat a k čemu se upnula je skutečně pravda. Vlastně našla jediný pevný bod ve svém rozvráceném životě (a nepochybuji, že ji samotnou muselo kolikrát napadnout, zda nekoná pošetile). A Geralt jí dává na jevo, že přijal tu svoji roli, kterou zpočátku zásadně odmítal. Že je pro něj víc, než jen osudem. (Nakonec i název té epizody bez daných slov tak nějak ztrácí smysl). V příběhu by se nestalo nic, ale i bez Blavikenu to dává větší smysl.

Samozřejmě, že by se to setkání mohlo odehrát beze slov. „Geralte?“ „Ciri?“ (vždyť se neznali). Ale to by samo o sobě potřebovalo fakt velké herectví, časový prostor – a hlavně – zabíjí to ta otázka „Kdo je Yennefer“, jejíž jediný smysl je být lákadlem na další řadu. Mně fakt vadilo hlavně to useknutí, střih, konec. Vůbec mi nedali šanci prožít s hrdiny alespoň část jejich emoce, protože to hned zabili dotazem po Yen, zatmívačkou a titulky se závěrečnou hudbou.

#39 bublifuk
14.1.2020 | 14:01:47
bublifuk

#38 bublifuk: Teda blbnu, „bez Blavikenu“… Samozřejmě bez „Brokillonu“. Mimochodem, asi to autorka zamýšlela, ale úplně to nevyznělo – Geralt se spojil osudem s Yen (poté, co ji poznal) i s Ciri (dříve než ji poznal). Filmovou Yen to urazilo, že by byla jen „hříčkou osudu“ (ach, ta její hrdost!), Ciri to dalo naplnění.

14.1.2020 | 14:05:13
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama