Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Recenze první části třetí řady Zaklínače

Recenze první části třetí řady Zaklínače

Po rozporuplné druhé řadě Zaklínače jsme od tvůrců seriálu dostali slib, že ta třetí bude knihám nejvěrnější. V tuhle chvíli máme venku jenom prvních pět epizod, ale i tak jsme se pro vás rozhodli připravit recenzi. Podařilo se Netflixu splnit slib, kterým se zavázali?

12 2
30.6.2023

První řada Zaklínače fanoušky popudila nesmyslně poskládanými dějovými linkami a druhá zase velkými odklony od předlohy, kdy si tvůrci vymýšleli vlastní dějové linky, aby příběh natáhli. Nakonec jsme se dočkali slibu, že ze všech sérií bude ta třetí knihám nejvěrnější. Netflix navíc zvolil jinou strategii a Zaklínače rozdělil na dvě části. Jak se tedy třetí řada povedla?

Hned na začátek musíme zmínit, že onen slib o věrnosti předloze dodržen nebyl, jelikož Netflix opět pokračuje v osekávání často až filozofických pasáží a nahrazuje je zkratkovitými náhražkami, aby následně mohli pokračovat ve vymýšlení nových příběhů, kterými by ukázali, co dělají postavy, zatímco na ně v knize není zaměřený pohled. A tohle tvůrcům jednoduše nejde. Pokud chtějí ukazovat intrikaření a politiku jednotlivých stran Kontinentu, udělali by lépe, kdyby se předlohy skutečně drželi, protože tam takovéto scény najdete.

Opět došlo na vypůjčení prvků z povídek, tentokrát třeba v podobě Vespuly.

Pomalu až na sílu tak musí diváci sledovat, jak pokračují příběhy Fringilly Vigo, Cahira nebo Francescy Findabair a k nim si vymysleli opět nové postavy v podobě elfa Gallatina nebo prince Radovida, který je bratrem redanského krále Vizimira. Kupodivu si tvůrci také řekli, že když Yarpenovi v minulé sérii osekali scény na minimum, tentokrát mu je zase přidají, aby si vůbec nějaký vztah s Ciri mohl vybudovat. Z povídek se na scéně navíc objeví také Marigoldova milenka Vespula, kdy jejich slavnou scénu překlopili do trochu jiného kontextu.

Jednoduše lze říct, že fanoušci předlohy jsou tvůrcům již definitivně ukradení a cílí víceméně jenom na mainstreamového diváka, kterému se snaží vyjít vstříc vším možným. Pochopitelně přibylo soubojů s monstry, které v knize téměř nejsou, a například Marigold je nově pansexuál, což v knihách ani zdaleka nebylo naznačeno. A pokud jste přemýšleli nad tím, jestli Dijkstra a Filippa náhodou neprovozují BDSM, tak teď už to máte potvrzené.

Díky seriálu teď víme, že si Dijkstra rád okoření sexuální život.

Co se týče hned první epizody, ta nemá s knihami téměř nic společného a s její pomocí se snaží napravit alespoň nějaké chyby, aby následující zápletky mohly nějak fungovat. Vtipné je, že u minulé řady jsme se nemohli dočkat montáže s výcvikem Ciri, ale zde se naopak objevila montáž, jak Geralt, Yennefer a Ciri rozvíjí svůj rodinný vztah, smějí se a povídají si u večeří. Yennefer je pak během série jako vyměněná a omlouvá se pomalu za všechno, co každému provedla, skoro jako by se sami tvůrci snažili si to s fanoušky urovnat.

Právě onen první díl poslepoval prvky nebo jen zmínky hned z několika příběhů a podobně je na tom také čtvrtá epizoda, která je jenom velkou výplní mezi útěkem Ciri z druhé kapitoly a kouzelným banketem z té následující. Samotný banket jsem vždy v knihách považoval k tomu nejlepšímu, co Sapkowski napsal, ale tvůrci to zahodili do koše. Již před premiérou nám avizovali, že epizodu uchopili netradičně a je tomu skutečně tak, jelikož v ní vidíme celý banket pořád dokolečka, akorát z jiných perspektiv, kdy se nám pomalu a jistě skládá celý obraz. Jelikož v seriálu tvůrci navíc drží i postavy, které v knize nejsou, děj se vyvíjí úplně jinak a má spíše podobu heistu.

Slavný banket se ve velkém inspiroval heistovými filmy.

Kdybych měl ohodnotit technické aspekty seriálu, přijde mi, že seriál trpí stejně jako jiná dnešní tvorba vizuálními efekty. Na animátory, grafiky a další pracovníky, kteří se podílejí na magii nebo příšerách, je vyvíjen neskutečný tlak a místy to tak vypadá nehotově. Nejvíc jsem si toho všímal asi na prvním díle, kde kouzla působila opravdu uměle. Hudbu má třetí série o stupínek lepší, jelikož si půjčili kapelu Percival Schuttenbach, která pracovala i na videoherní sérii, a jde to poznat.

Prvních pět dílů třetí série zatím zpracovalo tři kapitoly a pár střípků z Času opovržení, kdy mě opravdu zajímá, jakými zkratkami doženou příběh druhého románu do konce. Po stránce scénáře i směřování celého seriálu je na tom ale třetí série zatím hůř než na předchozí a celkem se děsím toho, co si pro nás tvůrci přichystali na příští měsíc. Jestli je tohle podle tvůrců věrné adaptování díla, jak slibovali, nedivím se, že od projektu Henry Cavill odešel. A pokud jim kvůli tomu klesne sledovanost, budou si za to moct jedině oni sami.

Hodnocení 40 %

Foto: Netflix

Diskuze /37

RudyJohn

Děkuji za recenzi, naprosto souhlasím!

30.6.2023 | 10:30:21
Svjatogor

Včera jsem viděl tři epizody. BDSM Djiskra je vykradený Odo (Vikings). Říkám si, proč? :-O

30.6.2023 | 11:01:22
Svjatogor

BTW: Co je to heist?

#4 Arghat
30.6.2023 | 11:06:13
Arghat

#3 Svjatogor: Např Dannyho parťáci, filmy zaměřené na popis a provedení složité loupeže.

#14 Svjatogor
30.6.2023 | 11:24:04
Arghat

Nevím jestli bych řekl, že je to horší než 2.série, ale vlastně ani nevím proč se trápím tím, že na to koukám, vždy mě to jen zbytečně naštve.

30.6.2023 | 11:25:15
ReveN

pro me to neni zaklinac, je to jen podprumerna vyplachova fantasy kterou tahne trochu nahoru jen cavill. meli to zabalit spolu s nim po teto rade a prodat prava hbo, kteri by to nechali za 5 let natocit tvurce house of dragon.

30.6.2023 | 11:52:20
Kruppe1010

Vice souboju nez v predeslych seriich dohromady snad.Jen vic debilnejsich.Na zaklinace se chodi v par lidech bez brneni s palicemi a utoci se zasadne po jednom.Zaklinac kosi lidi/elfy,ale skoro hlavniho zaporaka necha zit,lol.Fantasy serial na urovni Xeny,jen za vetsi penize.Kam to fantasy zanr ve filmu/serialu dopracoval po 20 letech od Pana prstenu,sileny upadek.Doufejme,ze umela inteligence ty nemehla scenaristicke stavkujici nahradi lepe.

30.6.2023 | 11:57:05
caliel

S recenzí absolutně souhlasím! A ještě bych k cgi a monstrum dodal otřesnou „kvalitu“ krve v bojovych scenach…A nemůžu si odpustit ale Freya Allan je mnohem horší Ciri než „falešná“ Ciri :D A to ani nemluvím o všech těch krásných čarodějkách viz. Margarita a Keira XD

30.6.2023 | 12:00:53
Svjatogor

Vím, že předbíhám, ale jsem zmaten ze třetí a čtvrté epizody. To jsou zpět oblíbené časové hrátky z první série nebo jsme už potkali falešnou Ciri??? Která to je??? Koho to Geralt zachránil??? :-O

30.6.2023 | 12:13:08
Sludig

No, myslim , ze ted uz nejsou zadne pochyby o tom, proc to Cavill leavnul. Ty reci o tom jak se budou ve 3 serii drzet mnohem vice predlohy byla lez jako vrata.

30.6.2023 | 12:38:17
Sludig

Jeste dodam ,ze me osobne hrozne mrzi jak to cele dopadlo. Sehnat takoveho herce, ktery tou roli zije, mit takovou skvelou predlohu o obrovskym potencialem do budoucna a nakonec z toho vyleze takova hruza.

30.6.2023 | 12:41:28
Lolamoon

Tak tak. Inak ta posledná časť bola hrozne spracovaná. Chvíľu mi trvalo, než som pochopila ako

30.6.2023 | 12:54:52
Lolamoon

Pokracovanie: že to bude z každého uhla. A už ma to potom nudilo.

30.6.2023 | 12:55:42
Svjatogor

#4 Arghat: Děkuji za info. :-)

30.6.2023 | 13:39:53
4391

Tak dík za recenzi, asi jsi mi ušetřil čas a další zklamání. Zvědavost byla ukojena a teď už mě nic neláká se na to podívat.

30.6.2023 | 14:27:49
Decado23

Docela mě to bavilo, jediné co jsem překlikával byla Redanská linka, ta stála za velký hovno. A poslední díl se trošku táhnul, jinak za mě dobrý :)

30.6.2023 | 14:40:02
PecaCZE

Vždyť ten seriál není ani trochu dobrej ani pro ty kteří necetli knihu ani nehráli hru. Za mě to skončilo po třetí epizodě první série. Díky za názory, pretocim si to a kouknu na akční scény až si na tu blbost najdu čas. Jak tohle může mít všude nad 70%

#18 caliel #19 Zilwicky
30.6.2023 | 15:06:26
caliel

#17 PecaCZE: Zatim 70% to pujde jeste nahoru az prijde to velkolepe finale S3… Stejny jak S2 ma 95% na rottentomatoes XD

30.6.2023 | 15:47:22
Zilwicky

#17 PecaCZE: Podla mňa to bude hlavne tým že fantasy seriálov je ako šafranu (teda pokiaľ odfiltrujeme tie o ktorých nikto ani nepočul). Bežný divák to nemá s čím moc porovnať, nehovoriac že väčšina ani nepozná predlohu.

30.6.2023 | 16:57:44
Logen14

Hrůza, hrůza a hrůza.

30.6.2023 | 20:18:03
Marty.m293

Nevím jestli jsem po druhé sérii jenom tak odolný nebo už mi na té věci opravdu nezáleží, ale oproti poslední sérii to bylo přece jen zlepšení. Všechny ty věci, na které jsme si tu všichni stěžovali samozřejmě zůstaly a je zbytečné je zase zmiňovat. Upřímně (s výjimkou toho, že Yen je prostě už někdo úplně, ale úplně jiný) se mi líbilo, že mezi hlavními postavami konečně cítím nějaký vztah. Taky Henry s mečem v ruce je tady fakt bestie. Nejsem ani úplně zdevastovaný tím plesem. Bylo to hodně jiné, ale můj hlavní problém bylo hlavně to, jak moc osekali rozhovor mezi Geraltem a Vilgefortzem – to je těžko odpustitelné. Ve výsledku byla ovšem linka hlavních hrdinů ta jediná, na kterou jsem dokázal koukat. Politika je tu úplně debilní a časem jsem ji přeskakoval. Taky jsem už pravdu alergický, byť jen na slovo „elf“. Nechci furt řešit debilní elfy. Ať třeba chcípnou v lese i s každým, kdo má jejich krev (čili vlastně každý). Marigold, který chce hrát Radovidovi na píšťalku tomu všemu nasadil korunu. Nejvtipnější mi ovšem přijde, jak si vymysleli novou zápletku Krve elfů a teď stejně museli budovat to, co by se budovalo původně tam. Celé druhé sérii jsme se mohli vyhnout kdyby prostě udělali jednu epizodu na začátku druhé série, kdy na Kaer Morhen přijede místo Triss raději Yen, zjistí ty schopností atd a honem do Arethusy a jsme tam, kde jsme nakonec stejně. No, nevadí. Pokud bych té druhé dál tak 2/10, tak tady bych asi taky 4, možná max 4,5…

30.6.2023 | 22:42:10
bumpak

Nedivím se tomu Cahillovi, že se rozhodl s tím skončit, i když placený je to asi dobře…ale je to prostě vážně slátanina…

30.6.2023 | 23:01:50
HellTsuku

Jej to musí být zase série :D prznění předlohy je vždy super no.

1.7.2023 | 0:08:05
Rik

S recenzí také souhlasím. I z filmařského hlediska je znát kvalitativní sestup, akční scény s Ciri byly hůře nastříhané. Linka s Elfy nebyla tak zajímavá.

1.7.2023 | 10:47:01
A1B2

Série, co přiměla odejít Cavila. CO k tomu dodat?

1.7.2023 | 12:19:05
Svjatogor

Moje malé shrnutí prvních pěti epizod:

  • Yarpen a trpaslíci vůbec
  • Rienceho hnusný ksicht
  • zlámání Rienceho rukou
  • pohled na jeho utrpení
  • a vůbec, doufám, že zhebne knižně
  • Yennefer, Tissaia, Triss, Sabrina, Lydia
  • Geralt, když má prostor
  • Percival Schuttlebach!!!!

ale:

  • Ciri is tooo much old!!!!!
  • všechny ostatní čarodějky
  • obzvláště Margarita, poblil jsem se
  • Vilgefortzův zjev říká celou dobu jsem zmrd, a přijde se na to až poslední minutě
  • teplej Pankrác a teplej princ Servác, teda Radovid
  • BDSM Djiskra, jako proč????
  • bordel v ději
  • Emhyrovo brnění od pasu dolu, proc nemá chrániče stehen a naopak má obrněné botky???
  • bardové Pankrác a Karel Marx, když obtěžují moje uši
#27 Svjatogor #29 Darnwell
1.7.2023 | 12:37:10
Svjatogor

#26 Svjatogor: První výčet je PLUS, druhý výčet je MÍNUS.

1.7.2023 | 12:38:01
Svjatogor

BTW: jediná dobrá, tj. koukatelná epizoda, byla ta poslední.

1.7.2023 | 12:38:36
Darnwell

#26 Svjatogor: Tak to s Djikstrou náhodou vím, pane učiteli. Kdyby nebyl subík, byl by moc macho :-)

#35 Svjatogor
1.7.2023 | 22:27:39
Orea

Tak sakra, podívat se na to, nebo ne? Vím, že budu akorát otrávená, ale teď si připadám vynechaně :-D

1.7.2023 | 22:39:15
paulus79

strašná chujovina tento vičer,to je taká sprostosť,až to neni možné,lutujem,že som sa na to dal

2.7.2023 | 12:11:31
leonidas 300

https://witcher.fandom.com/wiki/Radovid_V – jo je to asi upravené LoRe ale zrovna RADOVID má Pravoplatné příbuzenské vztahy.

2.7.2023 | 16:39:10
klokin

Je škoda, že Netflix nedokáže lépe zhodnotit kvalitní předlohu. Je to přímo festival nevyužitých příležitostí, kde tvůrčí ambice a touha vtisknout vlastní záměry do příběhu kdejakým pomatencem zabírají více prostoru než je zdrávo. Zaklínačův svět tak zarputile „vylepšují“ asi jako prase branku. Všechno potřebné mají, stejně ale místo klenotů produkují jen lacinou bižuterii. Dá se na to dívat, ale jak jsem psal, je to škoda.

#34 m0rdred
2.7.2023 | 17:28:09
m0rdred

#33 klokin: Koukni na to, ale neplať to. Tímto gestem protestuj.

2.7.2023 | 21:14:07
Svjatogor

#29 Darnwell: Viditelným rysem šéfa tajné služby je, že nemá žádný viditelný rys. ;-)

3.7.2023 | 12:29:23
dukanxxx

No, konečně jsem se měl čas mrknout a Homer to řekne za mě https://youtu.be/crvmKLwPqKg

#37 mikessska
3.7.2023 | 15:24:43
mikessska

#36 dukanxxx: Tak jsem si pustila první díl, nedávám ani prvních 30 minut…zoufal­ství…Homer to vystihl fakt nejlépe :-D

5.7.2023 | 11:52:45
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama